Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?

2 Şubat 2017
Sinan Oypan

Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Facebook Instagram reklamı

Günümüzde sosyal medya reklamlarından en sık kullanılan platformlar Instagram ve Facebook. Facebook’un Instagram’ı satın almasının ve Instagram üzerindeki reklam modellerinin de geliştirilmesinin ardından, reklam verenler ve şirketler bu iki mecrayı marka bilinirliği ve ürün tanıtımları için sıkça kullanmaya başladılar.

Tabii ki burada akıllarda bazı sorular oluşabiliyor. Facebook ve Instagram için farklı reklam kampanyaları mı oluşturmak gerekiyor yoksa aynı reklam kampanyasını iki platformda da yayınlayabilir misiniz?

İki platform için tek bir reklam kampanyası oluşturmak mümkün mü?

Teknik olarak, tek bir reklam kampanyası oluşturarak hem Facebook hem de Instagram üzerinde bu reklamlarınızı göstermeniz mümkün. Facebook’un reklam yönetim paneli olan Power Editor üzerinden giriş yaptığınızda, istediğiniz reklam modelini seçtikten sonra, ekrandaki ayarlardan, reklam kampanyanızın her iki platformda da görünmesini sağlayabilirsiniz.

Her bir platform için farklı reklam kampanyası üretmek mümkün mü?

Eğer iki platform üzerinde de farklı reklam kampanyaları oluşturmak, bazı reklamlarınızın sadece Facebook’ta, bazılarının da sadece Instagram’da görüntülenmesini istiyorsanız, yine Power Editor üzerinden giriş yaparak bu düzenlemeleri yapabilirsiniz.

Reklam yönetim paneline giriş yaptığınızda, reklam modelinizi seçip, reklam kampanyanızı oluşturduktan sonra, bu reklamın hangi platform üzerinden görüneceğini seçebilirsiniz. Hazırladığınız kampanyayı tek bir platform üzerinden görünecek şekilde ayarlayabilir ve her bir platform için farklı reklamlar oluşturabilirsiniz?

Hangi yöntemi kullanmak gerekiyor?

Burada doğru ya da yanlış bir uygulama söz konusu değil; çünkü her iki yöntem de teknik olarak yapılabiliyor ve sizin ihtiyacınıza uygunsa yukarıda bahsettiğimiz her iki yöntem de kullanılabilir.

Facebook, kendi blogunda reklam kampanyanızın hem Facebook hem de Instagram üzerinde görüntülenmesini tavsiye ediyor. Yani tek bir kampanya oluşturarak iki platform üzerinde de reklam verebilirsiniz.

Ancak burada biraz kapsamlı düşünmek ve sizin ihtiyacınıza uygun olan çözümü belirlemek gerekiyor. Çünkü tek bir reklam kampanyası oluşturarak her iki platform üzerinden görüntülenecek bir reklam verdiğinizde, aynı hedef kitleyi seçmeniz ve aynı metinleri kullanmanız gerekecektir.

Farklı hedeflemeler, reklam metinleri ve bütçe ayarları

Tek bir reklam kampanyanız olduğunda, her bir platform için farklı ayarlar yapmanız mümkün olmayacaktır ve tek bir reklam bütçesi oluşturarak bu iki platforma dağıtmanız gerekecektir.

Fakat daha kapsamlı reklam kampanyaları oluşturmak, farklı hedef kitlelere ulaşmak ve bütçe ayarlarını değiştirmek için reklamlarınızı bölmeniz gerekebilir. Yani Instagram için ayır, Facecbook için ayrı reklamlar hazırlamalısınız.

“Facebook

Bu neden önemli? Bunu birkaç maddede ele alabiliriz:

  • Facebook ve Instagram üzerindeki hedef kitleniz farklı olabilir.
  • Bu iki mecra üzerindeki takipçi sayılarınız farklı olabilir ve takipçisi az olan hesabınızı öne çıkartacak reklamlar oluşturmak isteyebilirsiniz.
  • Etkileşim oranınız bir mecrada daha yüksek olabilir ve burada reklamlarınızın daha fazla gösterilmesini isteyebilirsiniz.
  • Farklı hedef kitle ayarları yaparak, her iki platform üzerinden erişeceğiniz kitleleri değiştirmek isteyebilirsiniz.
  • Etkileşimi düşük olan platformunuz için daha düşük bütçeli reklamlar çıkmak isteyebilirsiniz.
  • Her iki platformdaki hedef kitleleriniz farklı olabileceği için, farklı ürünleri bu platformlarda öne çıkartmak isteyebilirsiniz.

Bu maddeleri daha da artırabiliriz; ancak buradaki önemli ve üstünde durmanız gereken nokta, bu reklamları oluştururken sizin ihtiyacınızı çözecek olan yönteme odaklanmak olacaktır.

Kendi ihtiyacınızı çözecek olan yönetimi nasıl bulabilirsiniz?

Her iki platformda tek bir reklam kampanyası göstermek maliyet açısından daha uygun olacaktır. Örneğin 100 TL’lik bir reklam kampanyası oluşturduğunuzda, bu bütçe ile hem Instagram hem de Facebook üzerinde kampanyalarınız görünecektir.

Tabii ki Facebook bu bütçeyi bölerek, her iki platforma dağıtacaktır; bu da reklamın erişeceği kişi sayısını düşürecektir.

Her bir platform için farklı reklamlar oluşturmak, maliyetinizi artırabilir. Örneğin, Facebook için 100 TL, Instagram için 100 TL’lik bir reklam oluşturduğunuzda masraflarınız artar; ancak her iki platforma özel içerikler hazırladığınız, farklı hedefleme ayarları yaptığınız ve bütçelerinizi kendiniz dağıttığınız için alacağınız etkileşimler daha da farklılaşabilir ve reklamların gösterileceği kişi sayısını artırabilirsiniz.

Bu durumda da reklam çalışmaları için ne kadarlık bir bütçe ayırdığınıza ve takipçi sayılarınızı göz önünde bulundurabilirsiniz. Eğer büyük reklam bütçeleriniz yoksa ve mümkün olan en uygun çözümle ilerlemek istiyorsanız, tek bir reklam kampanyasını iki platformda da göstermeyi seçebilirsiniz. Buna ek olarak, reklam yönetimi konusunda çok fazla tecrübeniz yoksa da bu yöntem sizin için faydalı olacaktır.

Ancak reklam yönetimi konusunda tecrübeniz bulunuyorsa ve daha kapsamlı reklamlar oluşturmak istiyorsanız; aynı zamanda da reklam çalışmaları için aylık olarak ayırdığınız iyi bir bütçeniz bulunuyorsa; her platform için farklı reklamlar oluşturmayı deneyebilirsiniz. Farklı hedeflemeler yaparak, ilgili mecranın hedef kitlesine yönelik ürün ve fırsatlar sunabilir, bütçe ayarları üzerinde oynayarak reklamların erişeceği kişi sayısını değiştirebilirsiniz.

Facebook Konulu Diğer Makaleler

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2020
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?
İnternetten alışveriş trendlerine 2019 yılında dikkat etmek, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını analiz etmek ve onların beklentilerini anlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemli olacak. E-ticaretteki rekabetin...
23 Aralık 2018
Sinan Oypan
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya