Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?

2 Şubat 2017
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?

Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Facebook Instagram reklamı

Günümüzde sosyal medya reklamlarından en sık kullanılan platformlar Instagram ve Facebook. Facebook’un Instagram’ı satın almasının ve Instagram üzerindeki reklam modellerinin de geliştirilmesinin ardından, reklam verenler ve şirketler bu iki mecrayı marka bilinirliği ve ürün tanıtımları için sıkça kullanmaya başladılar.

Tabii ki burada akıllarda bazı sorular oluşabiliyor. Facebook ve Instagram için farklı reklam kampanyaları mı oluşturmak gerekiyor yoksa aynı reklam kampanyasını iki platformda da yayınlayabilir misiniz?

İki platform için tek bir reklam kampanyası oluşturmak mümkün mü?

Teknik olarak, tek bir reklam kampanyası oluşturarak hem Facebook hem de Instagram üzerinde bu reklamlarınızı göstermeniz mümkün. Facebook’un reklam yönetim paneli olan Power Editor üzerinden giriş yaptığınızda, istediğiniz reklam modelini seçtikten sonra, ekrandaki ayarlardan, reklam kampanyanızın her iki platformda da görünmesini sağlayabilirsiniz.

Her bir platform için farklı reklam kampanyası üretmek mümkün mü?

Eğer iki platform üzerinde de farklı reklam kampanyaları oluşturmak, bazı reklamlarınızın sadece Facebook’ta, bazılarının da sadece Instagram’da görüntülenmesini istiyorsanız, yine Power Editor üzerinden giriş yaparak bu düzenlemeleri yapabilirsiniz.

Reklam yönetim paneline giriş yaptığınızda, reklam modelinizi seçip, reklam kampanyanızı oluşturduktan sonra, bu reklamın hangi platform üzerinden görüneceğini seçebilirsiniz. Hazırladığınız kampanyayı tek bir platform üzerinden görünecek şekilde ayarlayabilir ve her bir platform için farklı reklamlar oluşturabilirsiniz?

Hangi yöntemi kullanmak gerekiyor?

Burada doğru ya da yanlış bir uygulama söz konusu değil; çünkü her iki yöntem de teknik olarak yapılabiliyor ve sizin ihtiyacınıza uygunsa yukarıda bahsettiğimiz her iki yöntem de kullanılabilir.

Facebook, kendi blogunda reklam kampanyanızın hem Facebook hem de Instagram üzerinde görüntülenmesini tavsiye ediyor. Yani tek bir kampanya oluşturarak iki platform üzerinde de reklam verebilirsiniz.

Ancak burada biraz kapsamlı düşünmek ve sizin ihtiyacınıza uygun olan çözümü belirlemek gerekiyor. Çünkü tek bir reklam kampanyası oluşturarak her iki platform üzerinden görüntülenecek bir reklam verdiğinizde, aynı hedef kitleyi seçmeniz ve aynı metinleri kullanmanız gerekecektir.

Farklı hedeflemeler, reklam metinleri ve bütçe ayarları

Tek bir reklam kampanyanız olduğunda, her bir platform için farklı ayarlar yapmanız mümkün olmayacaktır ve tek bir reklam bütçesi oluşturarak bu iki platforma dağıtmanız gerekecektir.

Fakat daha kapsamlı reklam kampanyaları oluşturmak, farklı hedef kitlelere ulaşmak ve bütçe ayarlarını değiştirmek için reklamlarınızı bölmeniz gerekebilir. Yani Instagram için ayır, Facecbook için ayrı reklamlar hazırlamalısınız.

“Facebook

Bu neden önemli? Bunu birkaç maddede ele alabiliriz:

  • Facebook ve Instagram üzerindeki hedef kitleniz farklı olabilir.
  • Bu iki mecra üzerindeki takipçi sayılarınız farklı olabilir ve takipçisi az olan hesabınızı öne çıkartacak reklamlar oluşturmak isteyebilirsiniz.
  • Etkileşim oranınız bir mecrada daha yüksek olabilir ve burada reklamlarınızın daha fazla gösterilmesini isteyebilirsiniz.
  • Farklı hedef kitle ayarları yaparak, her iki platform üzerinden erişeceğiniz kitleleri değiştirmek isteyebilirsiniz.
  • Etkileşimi düşük olan platformunuz için daha düşük bütçeli reklamlar çıkmak isteyebilirsiniz.
  • Her iki platformdaki hedef kitleleriniz farklı olabileceği için, farklı ürünleri bu platformlarda öne çıkartmak isteyebilirsiniz.

Bu maddeleri daha da artırabiliriz; ancak buradaki önemli ve üstünde durmanız gereken nokta, bu reklamları oluştururken sizin ihtiyacınızı çözecek olan yönteme odaklanmak olacaktır.

Kendi ihtiyacınızı çözecek olan yönetimi nasıl bulabilirsiniz?

Her iki platformda tek bir reklam kampanyası göstermek maliyet açısından daha uygun olacaktır. Örneğin 100 TL’lik bir reklam kampanyası oluşturduğunuzda, bu bütçe ile hem Instagram hem de Facebook üzerinde kampanyalarınız görünecektir.

Tabii ki Facebook bu bütçeyi bölerek, her iki platforma dağıtacaktır; bu da reklamın erişeceği kişi sayısını düşürecektir.

Her bir platform için farklı reklamlar oluşturmak, maliyetinizi artırabilir. Örneğin, Facebook için 100 TL, Instagram için 100 TL’lik bir reklam oluşturduğunuzda masraflarınız artar; ancak her iki platforma özel içerikler hazırladığınız, farklı hedefleme ayarları yaptığınız ve bütçelerinizi kendiniz dağıttığınız için alacağınız etkileşimler daha da farklılaşabilir ve reklamların gösterileceği kişi sayısını artırabilirsiniz.

Bu durumda da reklam çalışmaları için ne kadarlık bir bütçe ayırdığınıza ve takipçi sayılarınızı göz önünde bulundurabilirsiniz. Eğer büyük reklam bütçeleriniz yoksa ve mümkün olan en uygun çözümle ilerlemek istiyorsanız, tek bir reklam kampanyasını iki platformda da göstermeyi seçebilirsiniz. Buna ek olarak, reklam yönetimi konusunda çok fazla tecrübeniz yoksa da bu yöntem sizin için faydalı olacaktır.

Ancak reklam yönetimi konusunda tecrübeniz bulunuyorsa ve daha kapsamlı reklamlar oluşturmak istiyorsanız; aynı zamanda da reklam çalışmaları için aylık olarak ayırdığınız iyi bir bütçeniz bulunuyorsa; her platform için farklı reklamlar oluşturmayı deneyebilirsiniz. Farklı hedeflemeler yaparak, ilgili mecranın hedef kitlesine yönelik ürün ve fırsatlar sunabilir, bütçe ayarları üzerinde oynayarak reklamların erişeceği kişi sayısını değiştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Bir e-ticaret girişimcisi olarak, yeniliğe ve değişime açık olduğunuzu bu sektöre girerek göstermiş bulunmaktasınız. Fakat yeniliğin ve değişimin sonu gelmez. Bu konuda devamlılık sağlayabilmek, e-ticaret için önemli bir...
5 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
IdeaSoft
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
NFC Nedir? Nasıl Kullanılır?
NFC Nedir? Nasıl Kullanılır?
Teknolojinin gelişimine bağlı olarak günlük alışkanlıklarımız değişiyor. Hayatlarımızın parçası olan işlemleri artık teknolojinin yardımı ile çok daha zahmetsiz şekilde yapabiliyoruz. Son yıllarda hayatımızın nasıl...
9 Aralık 2021
Markethinkers
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın