Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?

2 Şubat 2017
Sinan Oypan

Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Facebook Instagram reklamı

Günümüzde sosyal medya reklamlarından en sık kullanılan platformlar Instagram ve Facebook. Facebook’un Instagram’ı satın almasının ve Instagram üzerindeki reklam modellerinin de geliştirilmesinin ardından, reklam verenler ve şirketler bu iki mecrayı marka bilinirliği ve ürün tanıtımları için sıkça kullanmaya başladılar.

Tabii ki burada akıllarda bazı sorular oluşabiliyor. Facebook ve Instagram için farklı reklam kampanyaları mı oluşturmak gerekiyor yoksa aynı reklam kampanyasını iki platformda da yayınlayabilir misiniz?

İki platform için tek bir reklam kampanyası oluşturmak mümkün mü?

Teknik olarak, tek bir reklam kampanyası oluşturarak hem Facebook hem de Instagram üzerinde bu reklamlarınızı göstermeniz mümkün. Facebook’un reklam yönetim paneli olan Power Editor üzerinden giriş yaptığınızda, istediğiniz reklam modelini seçtikten sonra, ekrandaki ayarlardan, reklam kampanyanızın her iki platformda da görünmesini sağlayabilirsiniz.

Her bir platform için farklı reklam kampanyası üretmek mümkün mü?

Eğer iki platform üzerinde de farklı reklam kampanyaları oluşturmak, bazı reklamlarınızın sadece Facebook’ta, bazılarının da sadece Instagram’da görüntülenmesini istiyorsanız, yine Power Editor üzerinden giriş yaparak bu düzenlemeleri yapabilirsiniz.

Reklam yönetim paneline giriş yaptığınızda, reklam modelinizi seçip, reklam kampanyanızı oluşturduktan sonra, bu reklamın hangi platform üzerinden görüneceğini seçebilirsiniz. Hazırladığınız kampanyayı tek bir platform üzerinden görünecek şekilde ayarlayabilir ve her bir platform için farklı reklamlar oluşturabilirsiniz?

Hangi yöntemi kullanmak gerekiyor?

Burada doğru ya da yanlış bir uygulama söz konusu değil; çünkü her iki yöntem de teknik olarak yapılabiliyor ve sizin ihtiyacınıza uygunsa yukarıda bahsettiğimiz her iki yöntem de kullanılabilir.

Facebook, kendi blogunda reklam kampanyanızın hem Facebook hem de Instagram üzerinde görüntülenmesini tavsiye ediyor. Yani tek bir kampanya oluşturarak iki platform üzerinde de reklam verebilirsiniz.

Ancak burada biraz kapsamlı düşünmek ve sizin ihtiyacınıza uygun olan çözümü belirlemek gerekiyor. Çünkü tek bir reklam kampanyası oluşturarak her iki platform üzerinden görüntülenecek bir reklam verdiğinizde, aynı hedef kitleyi seçmeniz ve aynı metinleri kullanmanız gerekecektir.

Farklı hedeflemeler, reklam metinleri ve bütçe ayarları

Tek bir reklam kampanyanız olduğunda, her bir platform için farklı ayarlar yapmanız mümkün olmayacaktır ve tek bir reklam bütçesi oluşturarak bu iki platforma dağıtmanız gerekecektir.

Fakat daha kapsamlı reklam kampanyaları oluşturmak, farklı hedef kitlelere ulaşmak ve bütçe ayarlarını değiştirmek için reklamlarınızı bölmeniz gerekebilir. Yani Instagram için ayır, Facecbook için ayrı reklamlar hazırlamalısınız.

“Facebook

Bu neden önemli? Bunu birkaç maddede ele alabiliriz:

  • Facebook ve Instagram üzerindeki hedef kitleniz farklı olabilir.
  • Bu iki mecra üzerindeki takipçi sayılarınız farklı olabilir ve takipçisi az olan hesabınızı öne çıkartacak reklamlar oluşturmak isteyebilirsiniz.
  • Etkileşim oranınız bir mecrada daha yüksek olabilir ve burada reklamlarınızın daha fazla gösterilmesini isteyebilirsiniz.
  • Farklı hedef kitle ayarları yaparak, her iki platform üzerinden erişeceğiniz kitleleri değiştirmek isteyebilirsiniz.
  • Etkileşimi düşük olan platformunuz için daha düşük bütçeli reklamlar çıkmak isteyebilirsiniz.
  • Her iki platformdaki hedef kitleleriniz farklı olabileceği için, farklı ürünleri bu platformlarda öne çıkartmak isteyebilirsiniz.

Bu maddeleri daha da artırabiliriz; ancak buradaki önemli ve üstünde durmanız gereken nokta, bu reklamları oluştururken sizin ihtiyacınızı çözecek olan yönteme odaklanmak olacaktır.

Kendi ihtiyacınızı çözecek olan yönetimi nasıl bulabilirsiniz?

Her iki platformda tek bir reklam kampanyası göstermek maliyet açısından daha uygun olacaktır. Örneğin 100 TL’lik bir reklam kampanyası oluşturduğunuzda, bu bütçe ile hem Instagram hem de Facebook üzerinde kampanyalarınız görünecektir.

Tabii ki Facebook bu bütçeyi bölerek, her iki platforma dağıtacaktır; bu da reklamın erişeceği kişi sayısını düşürecektir.

Her bir platform için farklı reklamlar oluşturmak, maliyetinizi artırabilir. Örneğin, Facebook için 100 TL, Instagram için 100 TL’lik bir reklam oluşturduğunuzda masraflarınız artar; ancak her iki platforma özel içerikler hazırladığınız, farklı hedefleme ayarları yaptığınız ve bütçelerinizi kendiniz dağıttığınız için alacağınız etkileşimler daha da farklılaşabilir ve reklamların gösterileceği kişi sayısını artırabilirsiniz.

Bu durumda da reklam çalışmaları için ne kadarlık bir bütçe ayırdığınıza ve takipçi sayılarınızı göz önünde bulundurabilirsiniz. Eğer büyük reklam bütçeleriniz yoksa ve mümkün olan en uygun çözümle ilerlemek istiyorsanız, tek bir reklam kampanyasını iki platformda da göstermeyi seçebilirsiniz. Buna ek olarak, reklam yönetimi konusunda çok fazla tecrübeniz yoksa da bu yöntem sizin için faydalı olacaktır.

Ancak reklam yönetimi konusunda tecrübeniz bulunuyorsa ve daha kapsamlı reklamlar oluşturmak istiyorsanız; aynı zamanda da reklam çalışmaları için aylık olarak ayırdığınız iyi bir bütçeniz bulunuyorsa; her platform için farklı reklamlar oluşturmayı deneyebilirsiniz. Farklı hedeflemeler yaparak, ilgili mecranın hedef kitlesine yönelik ürün ve fırsatlar sunabilir, bütçe ayarları üzerinde oynayarak reklamların erişeceği kişi sayısını değiştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan