fbpx

Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?

2 Şubat 2017
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?

Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Facebook Instagram reklamı

Günümüzde sosyal medya reklamlarından en sık kullanılan platformlar Instagram ve Facebook. Facebook’un Instagram’ı satın almasının ve Instagram üzerindeki reklam modellerinin de geliştirilmesinin ardından, reklam verenler ve şirketler bu iki mecrayı marka bilinirliği ve ürün tanıtımları için sıkça kullanmaya başladılar.

Tabii ki burada akıllarda bazı sorular oluşabiliyor. Facebook ve Instagram için farklı reklam kampanyaları mı oluşturmak gerekiyor yoksa aynı reklam kampanyasını iki platformda da yayınlayabilir misiniz?

İki platform için tek bir reklam kampanyası oluşturmak mümkün mü?

Teknik olarak, tek bir reklam kampanyası oluşturarak hem Facebook hem de Instagram üzerinde bu reklamlarınızı göstermeniz mümkün. Facebook’un reklam yönetim paneli olan Power Editor üzerinden giriş yaptığınızda, istediğiniz reklam modelini seçtikten sonra, ekrandaki ayarlardan, reklam kampanyanızın her iki platformda da görünmesini sağlayabilirsiniz.

Her bir platform için farklı reklam kampanyası üretmek mümkün mü?

Eğer iki platform üzerinde de farklı reklam kampanyaları oluşturmak, bazı reklamlarınızın sadece Facebook’ta, bazılarının da sadece Instagram’da görüntülenmesini istiyorsanız, yine Power Editor üzerinden giriş yaparak bu düzenlemeleri yapabilirsiniz.

Reklam yönetim paneline giriş yaptığınızda, reklam modelinizi seçip, reklam kampanyanızı oluşturduktan sonra, bu reklamın hangi platform üzerinden görüneceğini seçebilirsiniz. Hazırladığınız kampanyayı tek bir platform üzerinden görünecek şekilde ayarlayabilir ve her bir platform için farklı reklamlar oluşturabilirsiniz?

Hangi yöntemi kullanmak gerekiyor?

Burada doğru ya da yanlış bir uygulama söz konusu değil; çünkü her iki yöntem de teknik olarak yapılabiliyor ve sizin ihtiyacınıza uygunsa yukarıda bahsettiğimiz her iki yöntem de kullanılabilir.

Facebook, kendi blogunda reklam kampanyanızın hem Facebook hem de Instagram üzerinde görüntülenmesini tavsiye ediyor. Yani tek bir kampanya oluşturarak iki platform üzerinde de reklam verebilirsiniz.

Ancak burada biraz kapsamlı düşünmek ve sizin ihtiyacınıza uygun olan çözümü belirlemek gerekiyor. Çünkü tek bir reklam kampanyası oluşturarak her iki platform üzerinden görüntülenecek bir reklam verdiğinizde, aynı hedef kitleyi seçmeniz ve aynı metinleri kullanmanız gerekecektir.

Farklı hedeflemeler, reklam metinleri ve bütçe ayarları

Tek bir reklam kampanyanız olduğunda, her bir platform için farklı ayarlar yapmanız mümkün olmayacaktır ve tek bir reklam bütçesi oluşturarak bu iki platforma dağıtmanız gerekecektir.

Fakat daha kapsamlı reklam kampanyaları oluşturmak, farklı hedef kitlelere ulaşmak ve bütçe ayarlarını değiştirmek için reklamlarınızı bölmeniz gerekebilir. Yani Instagram için ayır, Facecbook için ayrı reklamlar hazırlamalısınız.

“Facebook

Bu neden önemli? Bunu birkaç maddede ele alabiliriz:

  • Facebook ve Instagram üzerindeki hedef kitleniz farklı olabilir.
  • Bu iki mecra üzerindeki takipçi sayılarınız farklı olabilir ve takipçisi az olan hesabınızı öne çıkartacak reklamlar oluşturmak isteyebilirsiniz.
  • Etkileşim oranınız bir mecrada daha yüksek olabilir ve burada reklamlarınızın daha fazla gösterilmesini isteyebilirsiniz.
  • Farklı hedef kitle ayarları yaparak, her iki platform üzerinden erişeceğiniz kitleleri değiştirmek isteyebilirsiniz.
  • Etkileşimi düşük olan platformunuz için daha düşük bütçeli reklamlar çıkmak isteyebilirsiniz.
  • Her iki platformdaki hedef kitleleriniz farklı olabileceği için, farklı ürünleri bu platformlarda öne çıkartmak isteyebilirsiniz.

Bu maddeleri daha da artırabiliriz; ancak buradaki önemli ve üstünde durmanız gereken nokta, bu reklamları oluştururken sizin ihtiyacınızı çözecek olan yönteme odaklanmak olacaktır.

Kendi ihtiyacınızı çözecek olan yönetimi nasıl bulabilirsiniz?

Her iki platformda tek bir reklam kampanyası göstermek maliyet açısından daha uygun olacaktır. Örneğin 100 TL’lik bir reklam kampanyası oluşturduğunuzda, bu bütçe ile hem Instagram hem de Facebook üzerinde kampanyalarınız görünecektir.

Tabii ki Facebook bu bütçeyi bölerek, her iki platforma dağıtacaktır; bu da reklamın erişeceği kişi sayısını düşürecektir.

Her bir platform için farklı reklamlar oluşturmak, maliyetinizi artırabilir. Örneğin, Facebook için 100 TL, Instagram için 100 TL’lik bir reklam oluşturduğunuzda masraflarınız artar; ancak her iki platforma özel içerikler hazırladığınız, farklı hedefleme ayarları yaptığınız ve bütçelerinizi kendiniz dağıttığınız için alacağınız etkileşimler daha da farklılaşabilir ve reklamların gösterileceği kişi sayısını artırabilirsiniz.

Bu durumda da reklam çalışmaları için ne kadarlık bir bütçe ayırdığınıza ve takipçi sayılarınızı göz önünde bulundurabilirsiniz. Eğer büyük reklam bütçeleriniz yoksa ve mümkün olan en uygun çözümle ilerlemek istiyorsanız, tek bir reklam kampanyasını iki platformda da göstermeyi seçebilirsiniz. Buna ek olarak, reklam yönetimi konusunda çok fazla tecrübeniz yoksa da bu yöntem sizin için faydalı olacaktır.

Ancak reklam yönetimi konusunda tecrübeniz bulunuyorsa ve daha kapsamlı reklamlar oluşturmak istiyorsanız; aynı zamanda da reklam çalışmaları için aylık olarak ayırdığınız iyi bir bütçeniz bulunuyorsa; her platform için farklı reklamlar oluşturmayı deneyebilirsiniz. Farklı hedeflemeler yaparak, ilgili mecranın hedef kitlesine yönelik ürün ve fırsatlar sunabilir, bütçe ayarları üzerinde oynayarak reklamların erişeceği kişi sayısını değiştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
IdeaSoft
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan