Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?

6 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?

Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında detaylı bilgiler sunabileceksiniz.

Facebook ürün etiketleme

Bu özellikle beraber, Facebook marka sayfanızda bir ürün fotoğrafı paylaşırken, bu ürünü etiketleyerek, görsel üzerine tıklandığında ürünle ilgili bilgilere ulaşılmasını sağlayabileceksiniz. Bu sayede kullanıcılar, ürün üzerindeki açıklamalara tıkladıklarında, ürünü detaylı bir şekilde inceleyebilecekleri bir sayfaya yönlendiriliyorlar.

Tabii ki burada, Facebook üzerinde listelenmiş içeriklerin olması oldukça önemli. Bir ürünü etiketlemeye çalıştığınızda, farklı mağazaların ürünlerini de görebilirsiniz ve bu sebeple yaptığınız paylaşımlarda farklı bir markaya yönlendirme yapabilirsiniz.

Bu gibi durumlar, takipçilerinizin başka sayfalardan alışveriş yapmasına neden olabileceği için dikkatli olmanız gerekiyor. Ancak Facebook, bunun için de bir çözüm sunuyor. Bir fotoğraf yüklediğinizde, eğer bu ürün size ait değilse, kendi ürün etiketlemelerinizi de yapabiliyorsunuz.

Şimdi de adım adım, bu sürecin nasıl işlediğine bakalım.

Öncelikle, marka sayfanızda bir veya birden fazla ürün fotoğrafı yükleyin

etiket urun facebook

Sonrasında, ürün fotoğraflarının altında bulunan Katalogtan Ürün Etiketle ikonuna tıklayarak ürünleri etiketlemeye başlayabilirsiniz.

urun etiketleme facebook

Burada katalogtaki ürünler içinde arama yapabilirsiniz.

urun etiketleme 2

Eğer ürünleriniz kataloğa eklemediyseniz, altta açılan yeni ürün ekle ifadesine tıklayarak kendi ürün bilgilerinizi girmeye başlayabilirsiniz. Bu ekranı seçtiğinizde, kendi ürünlerinizi etiketleyebilir, ürün açıklamalarınızı, fiyat bilgilerinizi ve satın almaya yönlendirilecek sayfayı seçebilirsiniz. Böylelikle kendi ürünlerinizi de etiketlemek için hazır hale getirebilirsiniz.

facebook custom urun ekleme

facebook custom urun ekleme 2

Bu işlemi diğer ürün fotoğraflarınız için de yaptıktan sonra, paylaşmak istediğiniz metni yazın ve paylaş butonuna basarak, işlemi tamamlayın.

Paşlaştıktan sonra gönderiniz şu şekilde görünecek

etiketlenmis fotograf

Kullanıcılar görsel üzerindeki etiketlere tıkladıklarında ise şöyle bir sayfaya yönlenecekler.

facebook urun sayfasi

Yukarıdaki ekran görüntülerinde, facebook ürün etiketleme işleminin nasıl olduğunu detaylı bir şekilde sizinle paylaştık. Buradaki güzel uygulamalardan biri, eğer bir fotoğraf üzerinde birden fazla ürün bulunuyorsa, her birini ayrı ayrı etiketleyebilir ve her biri için yeni ürün bilgisi girebilirsiniz. Aynı zamanda birden fazla fotoğraf paylaşımı yapacaksanız, her bir fotoğrafı da ayrı ayrı düzenleyerek, facebook ürün etiketleme yapabilirsiniz.

Bu özellikten yararlanarak, reklam çıkmadan, doğrudan organik erişimlerle ürünlerinizin satın alma sayfasına yönlendirmeler yapabilirsiniz. Takipçi sayınız ve organik erişiminiz yüksekse, bu tip çalışmalar sizin için oldukça etkili olacaktır.

Takipçi ve etkileşim oranınızın düşük olması durumunda da büyük reklam bütçeleri harcamadan, organik olarak ürünlerinizin tanıtımını yapabilir ve takipçilerinizi ürünlerin satın alma sayfalarına yönlendirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
Entegrasyon Nedir? Çeşitleri Nelerdir? En Kullanışlı Entegrasyon Yöntemi Hangisidir?
Entegrasyon Nedir? Çeşitleri Nelerdir? En Kullanışlı Entegrasyon Yöntemi Hangisidir?
Entegrasyon, e-ticaret siteniz için işleri önemli ölçüde kolaylaştıran bir sistemdir. E-ticaret sitenizi daha efektif bir şekilde kullanmak istiyorsanız, bu sistemlerden yararlanmanız gerekir. Tabii önce entegrasyon nedir, ne değildir...
4 Şubat 2022
Markethinkers
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın