Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında detaylı bilgiler sunabileceksiniz.
Facebook ürün etiketleme
Bu özellikle beraber, Facebook marka sayfanızda bir ürün fotoğrafı paylaşırken, bu ürünü etiketleyerek, görsel üzerine tıklandığında ürünle ilgili bilgilere ulaşılmasını sağlayabileceksiniz. Bu sayede kullanıcılar, ürün üzerindeki açıklamalara tıkladıklarında, ürünü detaylı bir şekilde inceleyebilecekleri bir sayfaya yönlendiriliyorlar.
Tabii ki burada, Facebook üzerinde listelenmiş içeriklerin olması oldukça önemli. Bir ürünü etiketlemeye çalıştığınızda, farklı mağazaların ürünlerini de görebilirsiniz ve bu sebeple yaptığınız paylaşımlarda farklı bir markaya yönlendirme yapabilirsiniz.
Bu gibi durumlar, takipçilerinizin başka sayfalardan alışveriş yapmasına neden olabileceği için dikkatli olmanız gerekiyor. Ancak Facebook, bunun için de bir çözüm sunuyor. Bir fotoğraf yüklediğinizde, eğer bu ürün size ait değilse, kendi ürün etiketlemelerinizi de yapabiliyorsunuz.
Şimdi de adım adım, bu sürecin nasıl işlediğine bakalım.
Öncelikle, marka sayfanızda bir veya birden fazla ürün fotoğrafı yükleyin
Sonrasında, ürün fotoğraflarının altında bulunan Katalogtan Ürün Etiketle ikonuna tıklayarak ürünleri etiketlemeye başlayabilirsiniz.
Burada katalogtaki ürünler içinde arama yapabilirsiniz.
Eğer ürünleriniz kataloğa eklemediyseniz, altta açılan yeni ürün ekle ifadesine tıklayarak kendi ürün bilgilerinizi girmeye başlayabilirsiniz. Bu ekranı seçtiğinizde, kendi ürünlerinizi etiketleyebilir, ürün açıklamalarınızı, fiyat bilgilerinizi ve satın almaya yönlendirilecek sayfayı seçebilirsiniz. Böylelikle kendi ürünlerinizi de etiketlemek için hazır hale getirebilirsiniz.
Bu işlemi diğer ürün fotoğraflarınız için de yaptıktan sonra, paylaşmak istediğiniz metni yazın ve paylaş butonuna basarak, işlemi tamamlayın.
Paşlaştıktan sonra gönderiniz şu şekilde görünecek
Kullanıcılar görsel üzerindeki etiketlere tıkladıklarında ise şöyle bir sayfaya yönlenecekler.
Yukarıdaki ekran görüntülerinde, facebook ürün etiketleme işleminin nasıl olduğunu detaylı bir şekilde sizinle paylaştık. Buradaki güzel uygulamalardan biri, eğer bir fotoğraf üzerinde birden fazla ürün bulunuyorsa, her birini ayrı ayrı etiketleyebilir ve her biri için yeni ürün bilgisi girebilirsiniz. Aynı zamanda birden fazla fotoğraf paylaşımı yapacaksanız, her bir fotoğrafı da ayrı ayrı düzenleyerek, facebook ürün etiketleme yapabilirsiniz.
Bu özellikten yararlanarak, reklam çıkmadan, doğrudan organik erişimlerle ürünlerinizin satın alma sayfasına yönlendirmeler yapabilirsiniz. Takipçi sayınız ve organik erişiminiz yüksekse, bu tip çalışmalar sizin için oldukça etkili olacaktır.
Takipçi ve etkileşim oranınızın düşük olması durumunda da büyük reklam bütçeleri harcamadan, organik olarak ürünlerinizin tanıtımını yapabilir ve takipçilerinizi ürünlerin satın alma sayfalarına yönlendirebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar