fbpx

Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?

6 Ocak 2017
Sinan Oypan

Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında detaylı bilgiler sunabileceksiniz.

Facebook ürün etiketleme

Bu özellikle beraber, Facebook marka sayfanızda bir ürün fotoğrafı paylaşırken, bu ürünü etiketleyerek, görsel üzerine tıklandığında ürünle ilgili bilgilere ulaşılmasını sağlayabileceksiniz. Bu sayede kullanıcılar, ürün üzerindeki açıklamalara tıkladıklarında, ürünü detaylı bir şekilde inceleyebilecekleri bir sayfaya yönlendiriliyorlar.

Tabii ki burada, Facebook üzerinde listelenmiş içeriklerin olması oldukça önemli. Bir ürünü etiketlemeye çalıştığınızda, farklı mağazaların ürünlerini de görebilirsiniz ve bu sebeple yaptığınız paylaşımlarda farklı bir markaya yönlendirme yapabilirsiniz.

Bu gibi durumlar, takipçilerinizin başka sayfalardan alışveriş yapmasına neden olabileceği için dikkatli olmanız gerekiyor. Ancak Facebook, bunun için de bir çözüm sunuyor. Bir fotoğraf yüklediğinizde, eğer bu ürün size ait değilse, kendi ürün etiketlemelerinizi de yapabiliyorsunuz.

Şimdi de adım adım, bu sürecin nasıl işlediğine bakalım.

Öncelikle, marka sayfanızda bir veya birden fazla ürün fotoğrafı yükleyin

etiket urun facebook

Sonrasında, ürün fotoğraflarının altında bulunan Katalogtan Ürün Etiketle ikonuna tıklayarak ürünleri etiketlemeye başlayabilirsiniz.

urun etiketleme facebook

Burada katalogtaki ürünler içinde arama yapabilirsiniz.

urun etiketleme 2

Eğer ürünleriniz kataloğa eklemediyseniz, altta açılan yeni ürün ekle ifadesine tıklayarak kendi ürün bilgilerinizi girmeye başlayabilirsiniz. Bu ekranı seçtiğinizde, kendi ürünlerinizi etiketleyebilir, ürün açıklamalarınızı, fiyat bilgilerinizi ve satın almaya yönlendirilecek sayfayı seçebilirsiniz. Böylelikle kendi ürünlerinizi de etiketlemek için hazır hale getirebilirsiniz.

facebook custom urun ekleme

facebook custom urun ekleme 2

Bu işlemi diğer ürün fotoğraflarınız için de yaptıktan sonra, paylaşmak istediğiniz metni yazın ve paylaş butonuna basarak, işlemi tamamlayın.

Paşlaştıktan sonra gönderiniz şu şekilde görünecek

etiketlenmis fotograf

Kullanıcılar görsel üzerindeki etiketlere tıkladıklarında ise şöyle bir sayfaya yönlenecekler.

facebook urun sayfasi

Yukarıdaki ekran görüntülerinde, facebook ürün etiketleme işleminin nasıl olduğunu detaylı bir şekilde sizinle paylaştık. Buradaki güzel uygulamalardan biri, eğer bir fotoğraf üzerinde birden fazla ürün bulunuyorsa, her birini ayrı ayrı etiketleyebilir ve her biri için yeni ürün bilgisi girebilirsiniz. Aynı zamanda birden fazla fotoğraf paylaşımı yapacaksanız, her bir fotoğrafı da ayrı ayrı düzenleyerek, facebook ürün etiketleme yapabilirsiniz.

Bu özellikten yararlanarak, reklam çıkmadan, doğrudan organik erişimlerle ürünlerinizin satın alma sayfasına yönlendirmeler yapabilirsiniz. Takipçi sayınız ve organik erişiminiz yüksekse, bu tip çalışmalar sizin için oldukça etkili olacaktır.

Takipçi ve etkileşim oranınızın düşük olması durumunda da büyük reklam bütçeleri harcamadan, organik olarak ürünlerinizin tanıtımını yapabilir ve takipçilerinizi ürünlerin satın alma sayfalarına yönlendirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers