Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?

6 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?

Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında detaylı bilgiler sunabileceksiniz.

Facebook ürün etiketleme

Bu özellikle beraber, Facebook marka sayfanızda bir ürün fotoğrafı paylaşırken, bu ürünü etiketleyerek, görsel üzerine tıklandığında ürünle ilgili bilgilere ulaşılmasını sağlayabileceksiniz. Bu sayede kullanıcılar, ürün üzerindeki açıklamalara tıkladıklarında, ürünü detaylı bir şekilde inceleyebilecekleri bir sayfaya yönlendiriliyorlar.

Tabii ki burada, Facebook üzerinde listelenmiş içeriklerin olması oldukça önemli. Bir ürünü etiketlemeye çalıştığınızda, farklı mağazaların ürünlerini de görebilirsiniz ve bu sebeple yaptığınız paylaşımlarda farklı bir markaya yönlendirme yapabilirsiniz.

Bu gibi durumlar, takipçilerinizin başka sayfalardan alışveriş yapmasına neden olabileceği için dikkatli olmanız gerekiyor. Ancak Facebook, bunun için de bir çözüm sunuyor. Bir fotoğraf yüklediğinizde, eğer bu ürün size ait değilse, kendi ürün etiketlemelerinizi de yapabiliyorsunuz.

Şimdi de adım adım, bu sürecin nasıl işlediğine bakalım.

Öncelikle, marka sayfanızda bir veya birden fazla ürün fotoğrafı yükleyin

etiket urun facebook

Sonrasında, ürün fotoğraflarının altında bulunan Katalogtan Ürün Etiketle ikonuna tıklayarak ürünleri etiketlemeye başlayabilirsiniz.

urun etiketleme facebook

Burada katalogtaki ürünler içinde arama yapabilirsiniz.

urun etiketleme 2

Eğer ürünleriniz kataloğa eklemediyseniz, altta açılan yeni ürün ekle ifadesine tıklayarak kendi ürün bilgilerinizi girmeye başlayabilirsiniz. Bu ekranı seçtiğinizde, kendi ürünlerinizi etiketleyebilir, ürün açıklamalarınızı, fiyat bilgilerinizi ve satın almaya yönlendirilecek sayfayı seçebilirsiniz. Böylelikle kendi ürünlerinizi de etiketlemek için hazır hale getirebilirsiniz.

facebook custom urun ekleme

facebook custom urun ekleme 2

Bu işlemi diğer ürün fotoğraflarınız için de yaptıktan sonra, paylaşmak istediğiniz metni yazın ve paylaş butonuna basarak, işlemi tamamlayın.

Paşlaştıktan sonra gönderiniz şu şekilde görünecek

etiketlenmis fotograf

Kullanıcılar görsel üzerindeki etiketlere tıkladıklarında ise şöyle bir sayfaya yönlenecekler.

facebook urun sayfasi

Yukarıdaki ekran görüntülerinde, facebook ürün etiketleme işleminin nasıl olduğunu detaylı bir şekilde sizinle paylaştık. Buradaki güzel uygulamalardan biri, eğer bir fotoğraf üzerinde birden fazla ürün bulunuyorsa, her birini ayrı ayrı etiketleyebilir ve her biri için yeni ürün bilgisi girebilirsiniz. Aynı zamanda birden fazla fotoğraf paylaşımı yapacaksanız, her bir fotoğrafı da ayrı ayrı düzenleyerek, facebook ürün etiketleme yapabilirsiniz.

Bu özellikten yararlanarak, reklam çıkmadan, doğrudan organik erişimlerle ürünlerinizin satın alma sayfasına yönlendirmeler yapabilirsiniz. Takipçi sayınız ve organik erişiminiz yüksekse, bu tip çalışmalar sizin için oldukça etkili olacaktır.

Takipçi ve etkileşim oranınızın düşük olması durumunda da büyük reklam bütçeleri harcamadan, organik olarak ürünlerinizin tanıtımını yapabilir ve takipçilerinizi ürünlerin satın alma sayfalarına yönlendirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin