Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları

13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya

Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda.

Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi tarafından "beğenilmesi", sosyal medya stratejileriniz için çok önemli bir veriyi oluşturur. Fakat sosyal medya üzerindeki çalışmalarınızda başarılı olmak için; hem takipçi sayınızı artırmak, hem de onları müşterilere dönüştürmek için takipçilerinizin dikkatini çekecek farklı yöntemler geliştirmek gerekir.

Yani, Facebook’ta ‘beğenme’ ve ‘dikkat çekme’ ancak bir arada ilerlerse başarı yakalanabiliyor. Çünkü sayfanızdaki "beğen” tuşu, size potansiyel olarak dikkatlerini çekebileceğiniz takipçiler kazandırıyor. Ve ancak bu takipçilerin ilgisini çekebilirseniz müşterilerinize dönüştürebilmeniz mümkün oluyor.

Peki daha çok kullanıcının Facebook sayfanızı ‘beğenmesini’ ve bu takipçilerin dikkatlerini çekmeyi nasıl sağlayabilirsiniz? IdeaSoft bunun için çok işinize yarayabilecek 11 pratik ipucu sunuyor.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Başarılı bir sosyal medya kampanyası için 11 pratik ipucu

1. İşin henüz başındayken ailenizden ve arkadaşlarınızdan sayfanızı beğenmelerini rica edebilirsiniz.

2. Yarışmaları herkes sever. Yaratıcı yarışmalar düzenleyerek takipçilerinizin ilgilerini çekmeniz mümkün olabilir. Bu konuda daha önce paylaştığımız Facebook ve yarışma konusundaki yazımıza da göz atmanızı öneririz.

3. E-ticaret sitenize ve sitenizin bloğunuza sosyal medya hesaplarınızı içeren bir sosyal paylaşım özelliği eklemenizde fayda var. Pekçok e-ticaret sitesi sahibi, Facebook takipçilerinin büyük bir kısmını, bu yolla elde ettiğini söylüyor.

Eğer henüz IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile tanışmadıysanız şimdi tam zamanı. Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın!

4. Facebook açılış sayfanıza dikkat çekici ve yaratıcı bir ‘karşılama videsu’ koymak, Facebook kullanıcılarının ilgisini çekmenizi sağlayabilir..

5. Sayfanızı beğenenlerin sayısını artırmak amacıyla e-ticaret sitenizin konusuna uygun ücretsiz bir e-kitap veya e-dergi hediye edebilirsiniz.

6. Bloğunuzda her yeni bir yazı yayımladığınızda, Facebook’da da paylaşmalısınız. Blog’unuzu günlük olarak takip etmeyen Facebook kullanıcıları ancak bu sayede yeni içeriklerinizden haberdar olabilirler.

7. E-ticaret sitenizin müşterilerine gönderdiği e-posta ve e-bültenlerin imza alanında Facebook sayfanızın bağlantısına yer vermek çok etkili olabilir..

8. Web siteniz ve blog sayfanızın en üstüne, "Facebook’ta bizi takip edin” şeklinde bir not eklemek, Facebook takipçi sayınızı artırmak için etkili bir call-to-action olacaktır.

9. Facebook’ta kaliteli ve ilgi çekici fotoğraflar paylaşmaya özen gösterin. Bu sayede ürünlerinizi Facebook üzerinde en uygun şekilde tanıtabilirsiniz. Fakat bundan daha önemlisi fotoğrafların Facebook üzerinde beğenilme ve tekrar paylaşıma oranlarının çok yüksek olması avantajını da kullanma imkanı elde etmiş olursunuz.

“Facebook

İlgili Yazı: Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

10. Facebook sayfanızda her gün, e-ticaret sitenizin ilgi alanı veya sitenizin dikeyi ile ilgili, haber değeri veya bilgilendirici bir paylaşımda bulunabilirsiniz.

11. Sayfanızı beğenmeleri karşılığında, Facebook kullanıcılarına ‘özel’ bir indirim yapabilir; bunu bir kampanya haline getirip, duyurarak çok sayıda takipçi kazanabilirsiniz.

Facebook Konulu Diğer Makaleler

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
Sinan Oypan
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan