Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları

13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları

Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda.

Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi tarafından "beğenilmesi", sosyal medya stratejileriniz için çok önemli bir veriyi oluşturur. Fakat sosyal medya üzerindeki çalışmalarınızda başarılı olmak için; hem takipçi sayınızı artırmak, hem de onları müşterilere dönüştürmek için takipçilerinizin dikkatini çekecek farklı yöntemler geliştirmek gerekir.

Yani, Facebook’ta ‘beğenme’ ve ‘dikkat çekme’ ancak bir arada ilerlerse başarı yakalanabiliyor. Çünkü sayfanızdaki "beğen” tuşu, size potansiyel olarak dikkatlerini çekebileceğiniz takipçiler kazandırıyor. Ve ancak bu takipçilerin ilgisini çekebilirseniz müşterilerinize dönüştürebilmeniz mümkün oluyor.

Peki daha çok kullanıcının Facebook sayfanızı ‘beğenmesini’ ve bu takipçilerin dikkatlerini çekmeyi nasıl sağlayabilirsiniz? IdeaSoft bunun için çok işinize yarayabilecek 11 pratik ipucu sunuyor.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Başarılı bir sosyal medya kampanyası için 11 pratik ipucu

1. İşin henüz başındayken ailenizden ve arkadaşlarınızdan sayfanızı beğenmelerini rica edebilirsiniz.

2. Yarışmaları herkes sever. Yaratıcı yarışmalar düzenleyerek takipçilerinizin ilgilerini çekmeniz mümkün olabilir. Bu konuda daha önce paylaştığımız Facebook ve yarışma konusundaki yazımıza da göz atmanızı öneririz.

3. E-ticaret sitenize ve sitenizin bloğunuza sosyal medya hesaplarınızı içeren bir sosyal paylaşım özelliği eklemenizde fayda var. Pekçok e-ticaret sitesi sahibi, Facebook takipçilerinin büyük bir kısmını, bu yolla elde ettiğini söylüyor.

Eğer henüz IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile tanışmadıysanız şimdi tam zamanı. Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın!

4. Facebook açılış sayfanıza dikkat çekici ve yaratıcı bir ‘karşılama videsu’ koymak, Facebook kullanıcılarının ilgisini çekmenizi sağlayabilir..

5. Sayfanızı beğenenlerin sayısını artırmak amacıyla e-ticaret sitenizin konusuna uygun ücretsiz bir e-kitap veya e-dergi hediye edebilirsiniz.

6. Bloğunuzda her yeni bir yazı yayımladığınızda, Facebook’da da paylaşmalısınız. Blog’unuzu günlük olarak takip etmeyen Facebook kullanıcıları ancak bu sayede yeni içeriklerinizden haberdar olabilirler.

7. E-ticaret sitenizin müşterilerine gönderdiği e-posta ve e-bültenlerin imza alanında Facebook sayfanızın bağlantısına yer vermek çok etkili olabilir..

8. Web siteniz ve blog sayfanızın en üstüne, "Facebook’ta bizi takip edin” şeklinde bir not eklemek, Facebook takipçi sayınızı artırmak için etkili bir call-to-action olacaktır.

9. Facebook’ta kaliteli ve ilgi çekici fotoğraflar paylaşmaya özen gösterin. Bu sayede ürünlerinizi Facebook üzerinde en uygun şekilde tanıtabilirsiniz. Fakat bundan daha önemlisi fotoğrafların Facebook üzerinde beğenilme ve tekrar paylaşıma oranlarının çok yüksek olması avantajını da kullanma imkanı elde etmiş olursunuz.

“Facebook

İlgili Yazı: Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

10. Facebook sayfanızda her gün, e-ticaret sitenizin ilgi alanı veya sitenizin dikeyi ile ilgili, haber değeri veya bilgilendirici bir paylaşımda bulunabilirsiniz.

11. Sayfanızı beğenmeleri karşılığında, Facebook kullanıcılarına ‘özel’ bir indirim yapabilir; bunu bir kampanya haline getirip, duyurarak çok sayıda takipçi kazanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tüm yorumlar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
IdeaSoft
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
NFC Nedir? Nasıl Kullanılır?
NFC Nedir? Nasıl Kullanılır?
Teknolojinin gelişimine bağlı olarak günlük alışkanlıklarımız değişiyor. Hayatlarımızın parçası olan işlemleri artık teknolojinin yardımı ile çok daha zahmetsiz şekilde yapabiliyoruz. Son yıllarda hayatımızın nasıl...
9 Aralık 2021
Markethinkers
İşletmeler İçin Twitter Kullanım Rehberi
İşletmeler İçin Twitter Kullanım Rehberi
Twitter ile güçlerini birleştiren e-ticaret işletmeleri, sosyal medyayı en faydalı şekilde kullananlar arasında gösterilebilir. Temelinde insanların iletişim kurmasını sağlama amacı yatan sosyal ağlar, günümüzde amacından...
17 Aralık 2021
Markethinkers
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin