Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları

13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya

Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda.

Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi tarafından "beğenilmesi", sosyal medya stratejileriniz için çok önemli bir veriyi oluşturur. Fakat sosyal medya üzerindeki çalışmalarınızda başarılı olmak için; hem takipçi sayınızı artırmak, hem de onları müşterilere dönüştürmek için takipçilerinizin dikkatini çekecek farklı yöntemler geliştirmek gerekir.

Yani, Facebook’ta ‘beğenme’ ve ‘dikkat çekme’ ancak bir arada ilerlerse başarı yakalanabiliyor. Çünkü sayfanızdaki "beğen” tuşu, size potansiyel olarak dikkatlerini çekebileceğiniz takipçiler kazandırıyor. Ve ancak bu takipçilerin ilgisini çekebilirseniz müşterilerinize dönüştürebilmeniz mümkün oluyor.

Peki daha çok kullanıcının Facebook sayfanızı ‘beğenmesini’ ve bu takipçilerin dikkatlerini çekmeyi nasıl sağlayabilirsiniz? IdeaSoft bunun için çok işinize yarayabilecek 11 pratik ipucu sunuyor.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Başarılı bir sosyal medya kampanyası için 11 pratik ipucu

1. İşin henüz başındayken ailenizden ve arkadaşlarınızdan sayfanızı beğenmelerini rica edebilirsiniz.

2. Yarışmaları herkes sever. Yaratıcı yarışmalar düzenleyerek takipçilerinizin ilgilerini çekmeniz mümkün olabilir. Bu konuda daha önce paylaştığımız Facebook ve yarışma konusundaki yazımıza da göz atmanızı öneririz.

3. E-ticaret sitenize ve sitenizin bloğunuza sosyal medya hesaplarınızı içeren bir sosyal paylaşım özelliği eklemenizde fayda var. Pekçok e-ticaret sitesi sahibi, Facebook takipçilerinin büyük bir kısmını, bu yolla elde ettiğini söylüyor.

Eğer henüz IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile tanışmadıysanız şimdi tam zamanı. Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın!

4. Facebook açılış sayfanıza dikkat çekici ve yaratıcı bir ‘karşılama videsu’ koymak, Facebook kullanıcılarının ilgisini çekmenizi sağlayabilir..

5. Sayfanızı beğenenlerin sayısını artırmak amacıyla e-ticaret sitenizin konusuna uygun ücretsiz bir e-kitap veya e-dergi hediye edebilirsiniz.

6. Bloğunuzda her yeni bir yazı yayımladığınızda, Facebook’da da paylaşmalısınız. Blog’unuzu günlük olarak takip etmeyen Facebook kullanıcıları ancak bu sayede yeni içeriklerinizden haberdar olabilirler.

7. E-ticaret sitenizin müşterilerine gönderdiği e-posta ve e-bültenlerin imza alanında Facebook sayfanızın bağlantısına yer vermek çok etkili olabilir..

8. Web siteniz ve blog sayfanızın en üstüne, "Facebook’ta bizi takip edin” şeklinde bir not eklemek, Facebook takipçi sayınızı artırmak için etkili bir call-to-action olacaktır.

9. Facebook’ta kaliteli ve ilgi çekici fotoğraflar paylaşmaya özen gösterin. Bu sayede ürünlerinizi Facebook üzerinde en uygun şekilde tanıtabilirsiniz. Fakat bundan daha önemlisi fotoğrafların Facebook üzerinde beğenilme ve tekrar paylaşıma oranlarının çok yüksek olması avantajını da kullanma imkanı elde etmiş olursunuz.

“Facebook

İlgili Yazı: Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

10. Facebook sayfanızda her gün, e-ticaret sitenizin ilgi alanı veya sitenizin dikeyi ile ilgili, haber değeri veya bilgilendirici bir paylaşımda bulunabilirsiniz.

11. Sayfanızı beğenmeleri karşılığında, Facebook kullanıcılarına ‘özel’ bir indirim yapabilir; bunu bir kampanya haline getirip, duyurarak çok sayıda takipçi kazanabilirsiniz.

Facebook Konulu Diğer Makaleler

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan