Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021

21 Aralık 2020
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021

Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama çalışmalarınızın verimini artırackatır. Sanılanın aksine Facebook halen günümüzde önemli bir güce sahip ve doğru kullanıldığında iyi sonuçlar vermekte. Peki, Facebook sayfa yönetimini nasıl daha iyi yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Facebook reklam vermek neden hala önemli?

Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021

Facebook sayfa URL’nizi alın

Facebook sayfa yönetiminde öncelikli olarak 25 sayfa beğenisi alarak, size özel olan Facebook sayfa URL’nizi alın. Bunun sebebi, diğer platformlarda ya da fiziki pazarlama kanalları üzerinde Facebook sayfanızı paylaşırken bu URL’yi paylaşmanız daha kolay olacaktır.

URL’nizi alırken de mümkünse doğrudan markanızın ismini kullanarak alın. Eğer bu isim kullanılıyorsa, diğer tüm platformlarda da kullanabileceğiniz genel bir URL yapısı bularak onu kullanın. Böylelikle tek bir URL yapısı ile tüm sosyal medya kanallarınızın tanıtımını yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?

Profil bilgilerinizi detaylı bir şekilde hazırlayın

Facebook sayfa yönetimi sürecidne marka sayfanızı da optimize ederek, profil bilgilerinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekiyor. Profil fotoğrafı, kapak görseli, hakkımızda bölümü, iletişim adresleri, çalışma saatleri, hizmetleriniz, adres bilgileri gibi markanızın hakkında birçok bilgiyi bu süreçte düzenleyerek, profilinizi ziyaret edenlere markanızla ilgili birçok bilgiyi sunmalısnız. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?

İçerik stratejinizi oluşturun

İçerik stratejiniz de Facebook sayfa yönetiminin temel taşlarından birini oluşturmaktadır. Doğru bir içerik stratejisi oluşturmadan, sayfanıza takipçi çekemez ve etkileşim yaratamazsınız. Bu nedenle de düzenli bir şekilde içerik paylaşımı yapmanız ve kullanıcılarla etkileşim içerisinde olmanız gerekir.

İlgili rehber: İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri

Facebook’ta kullanabileceğiniz birçok farklı içerik formatı bulunuyor. Sadece ürünler özelinde değil, markanızla ilgili interneteki içerik sayısını artırmak için de farklı konular özelinde içerikler oluşturabilirsiniz. Özellikle video içerikler Facebook’ta daha fazla etkileşim getirmektedir. Video içeriklere yönelerek, sayfanızı hem aktif tutabilir hem de diğer içerik formatlarına kıyasla daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri

Müşteri destek iletişim startejinizi oluşturun

Facebook müşteri desteği konusunda da firmalar için oldukça önemli. Kullanıcılar telefon ya da e-posta ile ulaşamdıklarında veya tercih etmediklerinde Facebook üzerinden markalara ulaşarak satış öncesi ya da sonrasında destek alırlar. Özellikle Facebook mesajları bu noktada hem e-ticaret sitelerinde kullanılabilmekte hem de doğrudan Facebook üzerinde etkili olmaktadır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?

Sosyal ağlarda müşterilerle nasıl bir iletişim kuracağınıza dair bir prosedür oluşturarak, Facebook sayfa yöneticililerinizi bu konuda bilgilendirerek, müşteri ilişkilerinizde belli bir standart oluşturmalısınız.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda müşteri ilişkileri konusuna neden önem vermelisiniz?

Facebook Piksel kurulumunu yapın

Facebook Piksel (Pixel), web sitenize gelen ziyaretçilerin tarayıcılarına bir çerez bırakılmasını sağlayarak, bu ziyaretçilerin e-ticaret sitenizde ne gibi işlemler yaptıklarının takibini sağlar. Bu özellik sayesinde de potansiyel kitleniz hakkında birçok veri toplayarak, bu verileri Facebook reklamlarınızda kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanım ipuçları

En temel anlatımıyla, Facebook Piksel kurulumunu yaptığınızda, ziyaretçileriniz üzerinden potansiyel bir hedef kitle oluşturarak, siteniz üzerinde ürün satın alan ya da alma eğilimi olan kullanıcılara benzer potansiyeldeki Facebook kullanıcılarını reklamlarınızda hedefleyerek, reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşümler alabilirsiniz.

Facebook reklam stratejinizi oluşturun

Facebook sayfa yönetiminde reklam stratejilerinizi de oluşturmalısınız. Hangi reklam modellerinin kullanılacağını, hangi içerikler özelinde reklamların çıkılacağını, reklamlardaki hedeflemelerin nasıl yapılacağını planlayarak reklamlarla ilgili tüm stratejilerinizi oluşturmanız gerekir.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

Facebook reklam yöneticisi üzerinde hem Facebook sayfa üzerindeki reklamları hem de Instagram reklamlarını yönetebilmektesiniz. Bu sayede her iki platform için de reklam oluşturabileceğiniz gibi ayrı reklam kampanyaları da oluşturabilirsiniz. Hem Facebook hem de Instagram üzerinde detaylı bir hedefleme nasıl yapacağınızı ise aşağıdaki rehberimizde okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
Gümrük Tarife Cetveli Nedir? Neye Göre Belirlenir?
Gümrük Tarife Cetveli Nedir? Neye Göre Belirlenir?
İthalat ve ihracat, birden fazla ülkenin gümrük kurallarının gözetilmesi gereken ticari işlemleri kapsar. Sürece dâhil olan ülkelerde yürürlükte olan kural ve standartların birbiri ile uyuşmaması hâlinde ortaya ciddi sorunlar...
30 Mart 2022
Markethinkers
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz video...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
Fizibilite Çalışması Nedir? Fizibilite Çalışması Nasıl Yapılır?
Fizibilite Çalışması Nedir? Fizibilite Çalışması Nasıl Yapılır?
Hem e-ticaret sektörüne atılmadan önce hem de e-ticaret sitenizi/firmanızı yönetirken atacağınız her adımı önceden analiz etmeniz gerekir. Bireysel ya da kurumsal olması fark etmeksizin tüm organizasyonların bir ön çalışmaya...
14 Ocak 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın