Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021

21 Aralık 2020
Sinan Oypan

Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama çalışmalarınızın verimini artırackatır. Sanılanın aksine Facebook halen günümüzde önemli bir güce sahip ve doğru kullanıldığında iyi sonuçlar vermekte. Peki, Facebook sayfa yönetimini nasıl daha iyi yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Facebook reklam vermek neden hala önemli?

Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021

Facebook sayfa URL’nizi alın

Facebook sayfa yönetiminde öncelikli olarak 25 sayfa beğenisi alarak, size özel olan Facebook sayfa URL’nizi alın. Bunun sebebi, diğer platformlarda ya da fiziki pazarlama kanalları üzerinde Facebook sayfanızı paylaşırken bu URL’yi paylaşmanız daha kolay olacaktır.

URL’nizi alırken de mümkünse doğrudan markanızın ismini kullanarak alın. Eğer bu isim kullanılıyorsa, diğer tüm platformlarda da kullanabileceğiniz genel bir URL yapısı bularak onu kullanın. Böylelikle tek bir URL yapısı ile tüm sosyal medya kanallarınızın tanıtımını yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?

Profil bilgilerinizi detaylı bir şekilde hazırlayın

Facebook sayfa yönetimi sürecidne marka sayfanızı da optimize ederek, profil bilgilerinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekiyor. Profil fotoğrafı, kapak görseli, hakkımızda bölümü, iletişim adresleri, çalışma saatleri, hizmetleriniz, adres bilgileri gibi markanızın hakkında birçok bilgiyi bu süreçte düzenleyerek, profilinizi ziyaret edenlere markanızla ilgili birçok bilgiyi sunmalısnız. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?

İçerik stratejinizi oluşturun

İçerik stratejiniz de Facebook sayfa yönetiminin temel taşlarından birini oluşturmaktadır. Doğru bir içerik stratejisi oluşturmadan, sayfanıza takipçi çekemez ve etkileşim yaratamazsınız. Bu nedenle de düzenli bir şekilde içerik paylaşımı yapmanız ve kullanıcılarla etkileşim içerisinde olmanız gerekir.

İlgili rehber: İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri

Facebook’ta kullanabileceğiniz birçok farklı içerik formatı bulunuyor. Sadece ürünler özelinde değil, markanızla ilgili interneteki içerik sayısını artırmak için de farklı konular özelinde içerikler oluşturabilirsiniz. Özellikle video içerikler Facebook’ta daha fazla etkileşim getirmektedir. Video içeriklere yönelerek, sayfanızı hem aktif tutabilir hem de diğer içerik formatlarına kıyasla daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri

Müşteri destek iletişim startejinizi oluşturun

Facebook müşteri desteği konusunda da firmalar için oldukça önemli. Kullanıcılar telefon ya da e-posta ile ulaşamdıklarında veya tercih etmediklerinde Facebook üzerinden markalara ulaşarak satış öncesi ya da sonrasında destek alırlar. Özellikle Facebook mesajları bu noktada hem e-ticaret sitelerinde kullanılabilmekte hem de doğrudan Facebook üzerinde etkili olmaktadır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?

Sosyal ağlarda müşterilerle nasıl bir iletişim kuracağınıza dair bir prosedür oluşturarak, Facebook sayfa yöneticililerinizi bu konuda bilgilendirerek, müşteri ilişkilerinizde belli bir standart oluşturmalısınız.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda müşteri ilişkileri konusuna neden önem vermelisiniz?

Facebook Piksel kurulumunu yapın

Facebook Piksel (Pixel), web sitenize gelen ziyaretçilerin tarayıcılarına bir çerez bırakılmasını sağlayarak, bu ziyaretçilerin e-ticaret sitenizde ne gibi işlemler yaptıklarının takibini sağlar. Bu özellik sayesinde de potansiyel kitleniz hakkında birçok veri toplayarak, bu verileri Facebook reklamlarınızda kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanım ipuçları

En temel anlatımıyla, Facebook Piksel kurulumunu yaptığınızda, ziyaretçileriniz üzerinden potansiyel bir hedef kitle oluşturarak, siteniz üzerinde ürün satın alan ya da alma eğilimi olan kullanıcılara benzer potansiyeldeki Facebook kullanıcılarını reklamlarınızda hedefleyerek, reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşümler alabilirsiniz.

Facebook reklam stratejinizi oluşturun

Facebook sayfa yönetiminde reklam stratejilerinizi de oluşturmalısınız. Hangi reklam modellerinin kullanılacağını, hangi içerikler özelinde reklamların çıkılacağını, reklamlardaki hedeflemelerin nasıl yapılacağını planlayarak reklamlarla ilgili tüm stratejilerinizi oluşturmanız gerekir.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

Facebook reklam yöneticisi üzerinde hem Facebook sayfa üzerindeki reklamları hem de Instagram reklamlarını yönetebilmektesiniz. Bu sayede her iki platform için de reklam oluşturabileceğiniz gibi ayrı reklam kampanyaları da oluşturabilirsiniz. Hem Facebook hem de Instagram üzerinde detaylı bir hedefleme nasıl yapacağınızı ise aşağıdaki rehberimizde okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan