Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021

21 Aralık 2020
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021

Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama çalışmalarınızın verimini artırackatır. Sanılanın aksine Facebook halen günümüzde önemli bir güce sahip ve doğru kullanıldığında iyi sonuçlar vermekte. Peki, Facebook sayfa yönetimini nasıl daha iyi yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Facebook reklam vermek neden hala önemli?

Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021

Facebook sayfa URL’nizi alın

Facebook sayfa yönetiminde öncelikli olarak 25 sayfa beğenisi alarak, size özel olan Facebook sayfa URL’nizi alın. Bunun sebebi, diğer platformlarda ya da fiziki pazarlama kanalları üzerinde Facebook sayfanızı paylaşırken bu URL’yi paylaşmanız daha kolay olacaktır.

URL’nizi alırken de mümkünse doğrudan markanızın ismini kullanarak alın. Eğer bu isim kullanılıyorsa, diğer tüm platformlarda da kullanabileceğiniz genel bir URL yapısı bularak onu kullanın. Böylelikle tek bir URL yapısı ile tüm sosyal medya kanallarınızın tanıtımını yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?

Profil bilgilerinizi detaylı bir şekilde hazırlayın

Facebook sayfa yönetimi sürecidne marka sayfanızı da optimize ederek, profil bilgilerinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekiyor. Profil fotoğrafı, kapak görseli, hakkımızda bölümü, iletişim adresleri, çalışma saatleri, hizmetleriniz, adres bilgileri gibi markanızın hakkında birçok bilgiyi bu süreçte düzenleyerek, profilinizi ziyaret edenlere markanızla ilgili birçok bilgiyi sunmalısnız. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?

İçerik stratejinizi oluşturun

İçerik stratejiniz de Facebook sayfa yönetiminin temel taşlarından birini oluşturmaktadır. Doğru bir içerik stratejisi oluşturmadan, sayfanıza takipçi çekemez ve etkileşim yaratamazsınız. Bu nedenle de düzenli bir şekilde içerik paylaşımı yapmanız ve kullanıcılarla etkileşim içerisinde olmanız gerekir.

İlgili rehber: İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri

Facebook’ta kullanabileceğiniz birçok farklı içerik formatı bulunuyor. Sadece ürünler özelinde değil, markanızla ilgili interneteki içerik sayısını artırmak için de farklı konular özelinde içerikler oluşturabilirsiniz. Özellikle video içerikler Facebook’ta daha fazla etkileşim getirmektedir. Video içeriklere yönelerek, sayfanızı hem aktif tutabilir hem de diğer içerik formatlarına kıyasla daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri

Müşteri destek iletişim startejinizi oluşturun

Facebook müşteri desteği konusunda da firmalar için oldukça önemli. Kullanıcılar telefon ya da e-posta ile ulaşamdıklarında veya tercih etmediklerinde Facebook üzerinden markalara ulaşarak satış öncesi ya da sonrasında destek alırlar. Özellikle Facebook mesajları bu noktada hem e-ticaret sitelerinde kullanılabilmekte hem de doğrudan Facebook üzerinde etkili olmaktadır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?

Sosyal ağlarda müşterilerle nasıl bir iletişim kuracağınıza dair bir prosedür oluşturarak, Facebook sayfa yöneticililerinizi bu konuda bilgilendirerek, müşteri ilişkilerinizde belli bir standart oluşturmalısınız.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda müşteri ilişkileri konusuna neden önem vermelisiniz?

Facebook Piksel kurulumunu yapın

Facebook Piksel (Pixel), web sitenize gelen ziyaretçilerin tarayıcılarına bir çerez bırakılmasını sağlayarak, bu ziyaretçilerin e-ticaret sitenizde ne gibi işlemler yaptıklarının takibini sağlar. Bu özellik sayesinde de potansiyel kitleniz hakkında birçok veri toplayarak, bu verileri Facebook reklamlarınızda kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanım ipuçları

En temel anlatımıyla, Facebook Piksel kurulumunu yaptığınızda, ziyaretçileriniz üzerinden potansiyel bir hedef kitle oluşturarak, siteniz üzerinde ürün satın alan ya da alma eğilimi olan kullanıcılara benzer potansiyeldeki Facebook kullanıcılarını reklamlarınızda hedefleyerek, reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşümler alabilirsiniz.

Facebook reklam stratejinizi oluşturun

Facebook sayfa yönetiminde reklam stratejilerinizi de oluşturmalısınız. Hangi reklam modellerinin kullanılacağını, hangi içerikler özelinde reklamların çıkılacağını, reklamlardaki hedeflemelerin nasıl yapılacağını planlayarak reklamlarla ilgili tüm stratejilerinizi oluşturmanız gerekir.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

Facebook reklam yöneticisi üzerinde hem Facebook sayfa üzerindeki reklamları hem de Instagram reklamlarını yönetebilmektesiniz. Bu sayede her iki platform için de reklam oluşturabileceğiniz gibi ayrı reklam kampanyaları da oluşturabilirsiniz. Hem Facebook hem de Instagram üzerinde detaylı bir hedefleme nasıl yapacağınızı ise aşağıdaki rehberimizde okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve...
27 Şubat 2020
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
E-ticareti Ücretsiz Deneyin