fbpx

Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021

21 Aralık 2020
Sinan Oypan

Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama çalışmalarınızın verimini artırackatır. Sanılanın aksine Facebook halen günümüzde önemli bir güce sahip ve doğru kullanıldığında iyi sonuçlar vermekte. Peki, Facebook sayfa yönetimini nasıl daha iyi yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Facebook reklam vermek neden hala önemli?

Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021

Facebook sayfa URL’nizi alın

Facebook sayfa yönetiminde öncelikli olarak 25 sayfa beğenisi alarak, size özel olan Facebook sayfa URL’nizi alın. Bunun sebebi, diğer platformlarda ya da fiziki pazarlama kanalları üzerinde Facebook sayfanızı paylaşırken bu URL’yi paylaşmanız daha kolay olacaktır.

URL’nizi alırken de mümkünse doğrudan markanızın ismini kullanarak alın. Eğer bu isim kullanılıyorsa, diğer tüm platformlarda da kullanabileceğiniz genel bir URL yapısı bularak onu kullanın. Böylelikle tek bir URL yapısı ile tüm sosyal medya kanallarınızın tanıtımını yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?

Profil bilgilerinizi detaylı bir şekilde hazırlayın

Facebook sayfa yönetimi sürecidne marka sayfanızı da optimize ederek, profil bilgilerinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekiyor. Profil fotoğrafı, kapak görseli, hakkımızda bölümü, iletişim adresleri, çalışma saatleri, hizmetleriniz, adres bilgileri gibi markanızın hakkında birçok bilgiyi bu süreçte düzenleyerek, profilinizi ziyaret edenlere markanızla ilgili birçok bilgiyi sunmalısnız. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?

İçerik stratejinizi oluşturun

İçerik stratejiniz de Facebook sayfa yönetiminin temel taşlarından birini oluşturmaktadır. Doğru bir içerik stratejisi oluşturmadan, sayfanıza takipçi çekemez ve etkileşim yaratamazsınız. Bu nedenle de düzenli bir şekilde içerik paylaşımı yapmanız ve kullanıcılarla etkileşim içerisinde olmanız gerekir.

İlgili rehber: İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri

Facebook’ta kullanabileceğiniz birçok farklı içerik formatı bulunuyor. Sadece ürünler özelinde değil, markanızla ilgili interneteki içerik sayısını artırmak için de farklı konular özelinde içerikler oluşturabilirsiniz. Özellikle video içerikler Facebook’ta daha fazla etkileşim getirmektedir. Video içeriklere yönelerek, sayfanızı hem aktif tutabilir hem de diğer içerik formatlarına kıyasla daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri

Müşteri destek iletişim startejinizi oluşturun

Facebook müşteri desteği konusunda da firmalar için oldukça önemli. Kullanıcılar telefon ya da e-posta ile ulaşamdıklarında veya tercih etmediklerinde Facebook üzerinden markalara ulaşarak satış öncesi ya da sonrasında destek alırlar. Özellikle Facebook mesajları bu noktada hem e-ticaret sitelerinde kullanılabilmekte hem de doğrudan Facebook üzerinde etkili olmaktadır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?

Sosyal ağlarda müşterilerle nasıl bir iletişim kuracağınıza dair bir prosedür oluşturarak, Facebook sayfa yöneticililerinizi bu konuda bilgilendirerek, müşteri ilişkilerinizde belli bir standart oluşturmalısınız.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda müşteri ilişkileri konusuna neden önem vermelisiniz?

Facebook Piksel kurulumunu yapın

Facebook Piksel (Pixel), web sitenize gelen ziyaretçilerin tarayıcılarına bir çerez bırakılmasını sağlayarak, bu ziyaretçilerin e-ticaret sitenizde ne gibi işlemler yaptıklarının takibini sağlar. Bu özellik sayesinde de potansiyel kitleniz hakkında birçok veri toplayarak, bu verileri Facebook reklamlarınızda kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanım ipuçları

En temel anlatımıyla, Facebook Piksel kurulumunu yaptığınızda, ziyaretçileriniz üzerinden potansiyel bir hedef kitle oluşturarak, siteniz üzerinde ürün satın alan ya da alma eğilimi olan kullanıcılara benzer potansiyeldeki Facebook kullanıcılarını reklamlarınızda hedefleyerek, reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşümler alabilirsiniz.

Facebook reklam stratejinizi oluşturun

Facebook sayfa yönetiminde reklam stratejilerinizi de oluşturmalısınız. Hangi reklam modellerinin kullanılacağını, hangi içerikler özelinde reklamların çıkılacağını, reklamlardaki hedeflemelerin nasıl yapılacağını planlayarak reklamlarla ilgili tüm stratejilerinizi oluşturmanız gerekir.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

Facebook reklam yöneticisi üzerinde hem Facebook sayfa üzerindeki reklamları hem de Instagram reklamlarını yönetebilmektesiniz. Bu sayede her iki platform için de reklam oluşturabileceğiniz gibi ayrı reklam kampanyaları da oluşturabilirsiniz. Hem Facebook hem de Instagram üzerinde detaylı bir hedefleme nasıl yapacağınızı ise aşağıdaki rehberimizde okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan