Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?

11 Aralık 2020
Sinan Oypan

Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı sıra Instagram’ın da sahibi olması nedeniyle Facebook, pazarlama çalışmalarında e-ticaret şirketinize birçok açıdan katkı sağlar. Yeni açılan hesaplarınsa zorlandığı konulardan biri de Facebook sayfa beğeni sayısını artırmak. Bu yazımızda da bu konuda ne gibi çalışmalar yapabileceğinizi ele alacağız.

İlgili rehber: Facebook gönderilerinizde daha fazla etkileşim nasıl alabilirsiniz?

Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?

Profilinizi detaylandırın

Öncelikli olarak Facebook profil bilgilerinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekiyor. Profilinizi ziyaret edenlere markanız, ürün ve hizmetleriniz hakkında bilgi vererek, sizi takip etmeleri için bir sebep vermeniz gerekiyor. Bununla beraber kurumsal kimlik açısından, profil fotoğrafınız, kapak fotoğrafınız da önem taşıyor. Kapak fotoğrafınızda marka ya da ürünle ilgili görseller paylaşarak dikkat çekmeye çalışabilirsiniz.

Profil bilgileri üzerinde hakkımızda bölümünde kısa bir açıklama yazmalı, adres ve iletişim bilgileriniz paylaşmalı, mesai saatlerinizi belirterek, profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere birçok bilgi sunmalısınız.

İçerik stratejinizi oluşturun

Facebook sayfa beğeni sayısını artırmak için düzenli olarak içerik paylaşımı yapmanız da önemli. Kullanıcılara sizi takip etmeleri için farklı içerikler oluşturmanız ve bunu belli bir düzen içerisinde yapmanız önemli. Süreklilik olmadan, Facebook’ta bir kitle oluşturmanız mümkün değil. Bu nedenle de geliştireceğiniz içerik stratejisi oldukça önemli. Bu çalışmalara öncelikle bir içerik takvimi oluşturarak başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İçerik takviminizi oluştururken, farklı konseptlere ve içerik modellerine yer vermeniz de önemli. Kullanıcılara ürün fotoğrafları haricinde de içerikler sunmalısınız ki Facebook sayfa beğeni sayınızı artırın. Aksi taktirde kullanıcıları sizi takip etmeleri için bir sebep vermemiş olursunuz.

İlgili rehber: İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri

Sürekliliğe önem verin

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi sosyal ağlarda takipçi kazanabilmek için süreklilik en önemli faktörlerden biri. Birkaç paylaşım yapıp, sonrasında bir süre ortadan kaybolduğunuzda takipçi kazanamazsınız. Belli bir düzen içerisinde sürekliliği koruyarak paylaşımlarınızı yapmanız bir hayli önemli.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Yine yukarıda bahsettiğimiz gibi bu sürekliliği sağlayabilmek için de belli bir plan dahilinde hareket etmeniz gerekiyor. Bu planı detaylı bir şekilde hazırlayarak, Facebook üzerinde nasl hareket etmeniz gerektiğini belirlemeniz önemli.

Reklamlara yatırım yapın

Günümüzde marka bilinirliğini artırmak ve Facebook sayfa beğeni artırmak için reklamlara da yatırım yapmanız gerekiyor. Sadece kampanya ve ürün tanıtımları için değil, takipçi sayınızı artırmak için de reklam modellerini kullanarak, reklamlar verebilirsiniz. Yeni kitlelere ulaşmak için bu reklam modellerini kullanarak, içeriklerinizi gösterebilir ve markanızı tanıtmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam vermek neden hala önemli?

Sayfa beğenisini artırmanın yanı sıra kampanya ve ürün tanıtımlarınız için de belli bir reklam bütçesi ayırmanız önemlidir. Çünkü içeriklerinizin yanı sıra ürünleriniz için de sizi takip etmek isteyecek olan kullanıcılar olacaktır. Bu sebeple de reklamlarınız için bir strateji belirlemeniz oldukça yararlı olacaktır.

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanım ipuçları

Diğer mecralarda hesabınızı tanıtın

Facebook sayfa beğeni sayısını artırmak için diğer sosyal mecralarınız üzerinde de duyurular yapmalısınız. Kullanıcılar Facebook hesabınıza çekmek için, bu hesabı tanıtacak bir görsel hazırlayarak, yönlendirme linki ile kullanıcılara hesabınızı duyurabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?

Sosyal ağların yanı sıra e-ticaret siteniz üzerinde de Facebook sayfa beğeni eklentisi ekleyerek, sitenizi ziyaret edenleri de takipçiniz olmaya yönlendirebilirsiniz.

Etkileşimlere önem verin

Sayfanızı takip eden ve gönderilerinizle etkileşime giren kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi de en yüksek seviyede tutmaya özen göstermelisiniz. Takipçilerinizle etkileşime geçmeniz, kanalınızın aktif olduğunu ve takipçilerinizle iyi bir iletişim kurduğunuzu gösterir. Bu da diğer kullanıcıların sizi takip etmeleri için bir sebeptir.

İlgili rehber: Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler

Etkileşimlerinizi artırmak için yukarıda bahsettiğimiz gibi düzenli olarak içerik üretmek, kullanıcılara orijinal ve değerli içerikler sunmanız gerekir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimiz inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook etkileşim artırma yolları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
4 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan