Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?

11 Aralık 2020
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?

Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı sıra Instagram’ın da sahibi olması nedeniyle Facebook, pazarlama çalışmalarında e-ticaret şirketinize birçok açıdan katkı sağlar. Yeni açılan hesaplarınsa zorlandığı konulardan biri de Facebook sayfa beğeni sayısını artırmak. Bu yazımızda da bu konuda ne gibi çalışmalar yapabileceğinizi ele alacağız.

İlgili rehber: Facebook gönderilerinizde daha fazla etkileşim nasıl alabilirsiniz?

Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?

Profilinizi detaylandırın

Öncelikli olarak Facebook profil bilgilerinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekiyor. Profilinizi ziyaret edenlere markanız, ürün ve hizmetleriniz hakkında bilgi vererek, sizi takip etmeleri için bir sebep vermeniz gerekiyor. Bununla beraber kurumsal kimlik açısından, profil fotoğrafınız, kapak fotoğrafınız da önem taşıyor. Kapak fotoğrafınızda marka ya da ürünle ilgili görseller paylaşarak dikkat çekmeye çalışabilirsiniz.

Profil bilgileri üzerinde hakkımızda bölümünde kısa bir açıklama yazmalı, adres ve iletişim bilgileriniz paylaşmalı, mesai saatlerinizi belirterek, profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere birçok bilgi sunmalısınız.

İçerik stratejinizi oluşturun

Facebook sayfa beğeni sayısını artırmak için düzenli olarak içerik paylaşımı yapmanız da önemli. Kullanıcılara sizi takip etmeleri için farklı içerikler oluşturmanız ve bunu belli bir düzen içerisinde yapmanız önemli. Süreklilik olmadan, Facebook’ta bir kitle oluşturmanız mümkün değil. Bu nedenle de geliştireceğiniz içerik stratejisi oldukça önemli. Bu çalışmalara öncelikle bir içerik takvimi oluşturarak başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İçerik takviminizi oluştururken, farklı konseptlere ve içerik modellerine yer vermeniz de önemli. Kullanıcılara ürün fotoğrafları haricinde de içerikler sunmalısınız ki Facebook sayfa beğeni sayınızı artırın. Aksi taktirde kullanıcıları sizi takip etmeleri için bir sebep vermemiş olursunuz.

İlgili rehber: İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri

Sürekliliğe önem verin

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi sosyal ağlarda takipçi kazanabilmek için süreklilik en önemli faktörlerden biri. Birkaç paylaşım yapıp, sonrasında bir süre ortadan kaybolduğunuzda takipçi kazanamazsınız. Belli bir düzen içerisinde sürekliliği koruyarak paylaşımlarınızı yapmanız bir hayli önemli.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Yine yukarıda bahsettiğimiz gibi bu sürekliliği sağlayabilmek için de belli bir plan dahilinde hareket etmeniz gerekiyor. Bu planı detaylı bir şekilde hazırlayarak, Facebook üzerinde nasl hareket etmeniz gerektiğini belirlemeniz önemli.

Reklamlara yatırım yapın

Günümüzde marka bilinirliğini artırmak ve Facebook sayfa beğeni artırmak için reklamlara da yatırım yapmanız gerekiyor. Sadece kampanya ve ürün tanıtımları için değil, takipçi sayınızı artırmak için de reklam modellerini kullanarak, reklamlar verebilirsiniz. Yeni kitlelere ulaşmak için bu reklam modellerini kullanarak, içeriklerinizi gösterebilir ve markanızı tanıtmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam vermek neden hala önemli?

Sayfa beğenisini artırmanın yanı sıra kampanya ve ürün tanıtımlarınız için de belli bir reklam bütçesi ayırmanız önemlidir. Çünkü içeriklerinizin yanı sıra ürünleriniz için de sizi takip etmek isteyecek olan kullanıcılar olacaktır. Bu sebeple de reklamlarınız için bir strateji belirlemeniz oldukça yararlı olacaktır.

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanım ipuçları

Diğer mecralarda hesabınızı tanıtın

Facebook sayfa beğeni sayısını artırmak için diğer sosyal mecralarınız üzerinde de duyurular yapmalısınız. Kullanıcılar Facebook hesabınıza çekmek için, bu hesabı tanıtacak bir görsel hazırlayarak, yönlendirme linki ile kullanıcılara hesabınızı duyurabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?

Sosyal ağların yanı sıra e-ticaret siteniz üzerinde de Facebook sayfa beğeni eklentisi ekleyerek, sitenizi ziyaret edenleri de takipçiniz olmaya yönlendirebilirsiniz.

Etkileşimlere önem verin

Sayfanızı takip eden ve gönderilerinizle etkileşime giren kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi de en yüksek seviyede tutmaya özen göstermelisiniz. Takipçilerinizle etkileşime geçmeniz, kanalınızın aktif olduğunu ve takipçilerinizle iyi bir iletişim kurduğunuzu gösterir. Bu da diğer kullanıcıların sizi takip etmeleri için bir sebeptir.

İlgili rehber: Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler

Etkileşimlerinizi artırmak için yukarıda bahsettiğimiz gibi düzenli olarak içerik üretmek, kullanıcılara orijinal ve değerli içerikler sunmanız gerekir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimiz inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook etkileşim artırma yolları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan