fbpx

Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?

11 Aralık 2020
Sinan Oypan

Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı sıra Instagram’ın da sahibi olması nedeniyle Facebook, pazarlama çalışmalarında e-ticaret şirketinize birçok açıdan katkı sağlar. Yeni açılan hesaplarınsa zorlandığı konulardan biri de Facebook sayfa beğeni sayısını artırmak. Bu yazımızda da bu konuda ne gibi çalışmalar yapabileceğinizi ele alacağız.

İlgili rehber: Facebook gönderilerinizde daha fazla etkileşim nasıl alabilirsiniz?

Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?

Profilinizi detaylandırın

Öncelikli olarak Facebook profil bilgilerinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekiyor. Profilinizi ziyaret edenlere markanız, ürün ve hizmetleriniz hakkında bilgi vererek, sizi takip etmeleri için bir sebep vermeniz gerekiyor. Bununla beraber kurumsal kimlik açısından, profil fotoğrafınız, kapak fotoğrafınız da önem taşıyor. Kapak fotoğrafınızda marka ya da ürünle ilgili görseller paylaşarak dikkat çekmeye çalışabilirsiniz.

Profil bilgileri üzerinde hakkımızda bölümünde kısa bir açıklama yazmalı, adres ve iletişim bilgileriniz paylaşmalı, mesai saatlerinizi belirterek, profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere birçok bilgi sunmalısınız.

İçerik stratejinizi oluşturun

Facebook sayfa beğeni sayısını artırmak için düzenli olarak içerik paylaşımı yapmanız da önemli. Kullanıcılara sizi takip etmeleri için farklı içerikler oluşturmanız ve bunu belli bir düzen içerisinde yapmanız önemli. Süreklilik olmadan, Facebook’ta bir kitle oluşturmanız mümkün değil. Bu nedenle de geliştireceğiniz içerik stratejisi oldukça önemli. Bu çalışmalara öncelikle bir içerik takvimi oluşturarak başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İçerik takviminizi oluştururken, farklı konseptlere ve içerik modellerine yer vermeniz de önemli. Kullanıcılara ürün fotoğrafları haricinde de içerikler sunmalısınız ki Facebook sayfa beğeni sayınızı artırın. Aksi taktirde kullanıcıları sizi takip etmeleri için bir sebep vermemiş olursunuz.

İlgili rehber: İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri

Sürekliliğe önem verin

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi sosyal ağlarda takipçi kazanabilmek için süreklilik en önemli faktörlerden biri. Birkaç paylaşım yapıp, sonrasında bir süre ortadan kaybolduğunuzda takipçi kazanamazsınız. Belli bir düzen içerisinde sürekliliği koruyarak paylaşımlarınızı yapmanız bir hayli önemli.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Yine yukarıda bahsettiğimiz gibi bu sürekliliği sağlayabilmek için de belli bir plan dahilinde hareket etmeniz gerekiyor. Bu planı detaylı bir şekilde hazırlayarak, Facebook üzerinde nasl hareket etmeniz gerektiğini belirlemeniz önemli.

Reklamlara yatırım yapın

Günümüzde marka bilinirliğini artırmak ve Facebook sayfa beğeni artırmak için reklamlara da yatırım yapmanız gerekiyor. Sadece kampanya ve ürün tanıtımları için değil, takipçi sayınızı artırmak için de reklam modellerini kullanarak, reklamlar verebilirsiniz. Yeni kitlelere ulaşmak için bu reklam modellerini kullanarak, içeriklerinizi gösterebilir ve markanızı tanıtmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam vermek neden hala önemli?

Sayfa beğenisini artırmanın yanı sıra kampanya ve ürün tanıtımlarınız için de belli bir reklam bütçesi ayırmanız önemlidir. Çünkü içeriklerinizin yanı sıra ürünleriniz için de sizi takip etmek isteyecek olan kullanıcılar olacaktır. Bu sebeple de reklamlarınız için bir strateji belirlemeniz oldukça yararlı olacaktır.

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanım ipuçları

Diğer mecralarda hesabınızı tanıtın

Facebook sayfa beğeni sayısını artırmak için diğer sosyal mecralarınız üzerinde de duyurular yapmalısınız. Kullanıcılar Facebook hesabınıza çekmek için, bu hesabı tanıtacak bir görsel hazırlayarak, yönlendirme linki ile kullanıcılara hesabınızı duyurabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?

Sosyal ağların yanı sıra e-ticaret siteniz üzerinde de Facebook sayfa beğeni eklentisi ekleyerek, sitenizi ziyaret edenleri de takipçiniz olmaya yönlendirebilirsiniz.

Etkileşimlere önem verin

Sayfanızı takip eden ve gönderilerinizle etkileşime giren kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi de en yüksek seviyede tutmaya özen göstermelisiniz. Takipçilerinizle etkileşime geçmeniz, kanalınızın aktif olduğunu ve takipçilerinizle iyi bir iletişim kurduğunuzu gösterir. Bu da diğer kullanıcıların sizi takip etmeleri için bir sebeptir.

İlgili rehber: Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler

Etkileşimlerinizi artırmak için yukarıda bahsettiğimiz gibi düzenli olarak içerik üretmek, kullanıcılara orijinal ve değerli içerikler sunmanız gerekir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimiz inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook etkileşim artırma yolları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan