Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?

11 Aralık 2020
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?

Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı sıra Instagram’ın da sahibi olması nedeniyle Facebook, pazarlama çalışmalarında e-ticaret şirketinize birçok açıdan katkı sağlar. Yeni açılan hesaplarınsa zorlandığı konulardan biri de Facebook sayfa beğeni sayısını artırmak. Bu yazımızda da bu konuda ne gibi çalışmalar yapabileceğinizi ele alacağız.

İlgili rehber: Facebook gönderilerinizde daha fazla etkileşim nasıl alabilirsiniz?

Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?

Profilinizi detaylandırın

Öncelikli olarak Facebook profil bilgilerinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekiyor. Profilinizi ziyaret edenlere markanız, ürün ve hizmetleriniz hakkında bilgi vererek, sizi takip etmeleri için bir sebep vermeniz gerekiyor. Bununla beraber kurumsal kimlik açısından, profil fotoğrafınız, kapak fotoğrafınız da önem taşıyor. Kapak fotoğrafınızda marka ya da ürünle ilgili görseller paylaşarak dikkat çekmeye çalışabilirsiniz.

Profil bilgileri üzerinde hakkımızda bölümünde kısa bir açıklama yazmalı, adres ve iletişim bilgileriniz paylaşmalı, mesai saatlerinizi belirterek, profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere birçok bilgi sunmalısınız.

İçerik stratejinizi oluşturun

Facebook sayfa beğeni sayısını artırmak için düzenli olarak içerik paylaşımı yapmanız da önemli. Kullanıcılara sizi takip etmeleri için farklı içerikler oluşturmanız ve bunu belli bir düzen içerisinde yapmanız önemli. Süreklilik olmadan, Facebook’ta bir kitle oluşturmanız mümkün değil. Bu nedenle de geliştireceğiniz içerik stratejisi oldukça önemli. Bu çalışmalara öncelikle bir içerik takvimi oluşturarak başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İçerik takviminizi oluştururken, farklı konseptlere ve içerik modellerine yer vermeniz de önemli. Kullanıcılara ürün fotoğrafları haricinde de içerikler sunmalısınız ki Facebook sayfa beğeni sayınızı artırın. Aksi taktirde kullanıcıları sizi takip etmeleri için bir sebep vermemiş olursunuz.

İlgili rehber: İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri

Sürekliliğe önem verin

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi sosyal ağlarda takipçi kazanabilmek için süreklilik en önemli faktörlerden biri. Birkaç paylaşım yapıp, sonrasında bir süre ortadan kaybolduğunuzda takipçi kazanamazsınız. Belli bir düzen içerisinde sürekliliği koruyarak paylaşımlarınızı yapmanız bir hayli önemli.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Yine yukarıda bahsettiğimiz gibi bu sürekliliği sağlayabilmek için de belli bir plan dahilinde hareket etmeniz gerekiyor. Bu planı detaylı bir şekilde hazırlayarak, Facebook üzerinde nasl hareket etmeniz gerektiğini belirlemeniz önemli.

Reklamlara yatırım yapın

Günümüzde marka bilinirliğini artırmak ve Facebook sayfa beğeni artırmak için reklamlara da yatırım yapmanız gerekiyor. Sadece kampanya ve ürün tanıtımları için değil, takipçi sayınızı artırmak için de reklam modellerini kullanarak, reklamlar verebilirsiniz. Yeni kitlelere ulaşmak için bu reklam modellerini kullanarak, içeriklerinizi gösterebilir ve markanızı tanıtmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam vermek neden hala önemli?

Sayfa beğenisini artırmanın yanı sıra kampanya ve ürün tanıtımlarınız için de belli bir reklam bütçesi ayırmanız önemlidir. Çünkü içeriklerinizin yanı sıra ürünleriniz için de sizi takip etmek isteyecek olan kullanıcılar olacaktır. Bu sebeple de reklamlarınız için bir strateji belirlemeniz oldukça yararlı olacaktır.

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanım ipuçları

Diğer mecralarda hesabınızı tanıtın

Facebook sayfa beğeni sayısını artırmak için diğer sosyal mecralarınız üzerinde de duyurular yapmalısınız. Kullanıcılar Facebook hesabınıza çekmek için, bu hesabı tanıtacak bir görsel hazırlayarak, yönlendirme linki ile kullanıcılara hesabınızı duyurabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?

Sosyal ağların yanı sıra e-ticaret siteniz üzerinde de Facebook sayfa beğeni eklentisi ekleyerek, sitenizi ziyaret edenleri de takipçiniz olmaya yönlendirebilirsiniz.

Etkileşimlere önem verin

Sayfanızı takip eden ve gönderilerinizle etkileşime giren kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi de en yüksek seviyede tutmaya özen göstermelisiniz. Takipçilerinizle etkileşime geçmeniz, kanalınızın aktif olduğunu ve takipçilerinizle iyi bir iletişim kurduğunuzu gösterir. Bu da diğer kullanıcıların sizi takip etmeleri için bir sebeptir.

İlgili rehber: Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler

Etkileşimlerinizi artırmak için yukarıda bahsettiğimiz gibi düzenli olarak içerik üretmek, kullanıcılara orijinal ve değerli içerikler sunmanız gerekir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimiz inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook etkileşim artırma yolları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kampanya Dönemlerinde Stok Yönetimi
Kampanya Dönemlerinde Stok Yönetimi
E-ticarette satış rakamlarını arttırmanın en etkili yöntemlerinden biri dönemsel olarak düzenlenen kampanyalardır. En bilineni Black Friday, diğer adı ile Efsane Cuma olduğunu söyleyebileceğimiz kampanyalar, sunulan fırsatlarla...
17 Aralık 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin