Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?

11 Aralık 2020
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?

Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı sıra Instagram’ın da sahibi olması nedeniyle Facebook, pazarlama çalışmalarında e-ticaret şirketinize birçok açıdan katkı sağlar. Yeni açılan hesaplarınsa zorlandığı konulardan biri de Facebook sayfa beğeni sayısını artırmak. Bu yazımızda da bu konuda ne gibi çalışmalar yapabileceğinizi ele alacağız.

İlgili rehber: Facebook gönderilerinizde daha fazla etkileşim nasıl alabilirsiniz?

Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?

Profilinizi detaylandırın

Öncelikli olarak Facebook profil bilgilerinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekiyor. Profilinizi ziyaret edenlere markanız, ürün ve hizmetleriniz hakkında bilgi vererek, sizi takip etmeleri için bir sebep vermeniz gerekiyor. Bununla beraber kurumsal kimlik açısından, profil fotoğrafınız, kapak fotoğrafınız da önem taşıyor. Kapak fotoğrafınızda marka ya da ürünle ilgili görseller paylaşarak dikkat çekmeye çalışabilirsiniz.

Profil bilgileri üzerinde hakkımızda bölümünde kısa bir açıklama yazmalı, adres ve iletişim bilgileriniz paylaşmalı, mesai saatlerinizi belirterek, profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere birçok bilgi sunmalısınız.

İçerik stratejinizi oluşturun

Facebook sayfa beğeni sayısını artırmak için düzenli olarak içerik paylaşımı yapmanız da önemli. Kullanıcılara sizi takip etmeleri için farklı içerikler oluşturmanız ve bunu belli bir düzen içerisinde yapmanız önemli. Süreklilik olmadan, Facebook’ta bir kitle oluşturmanız mümkün değil. Bu nedenle de geliştireceğiniz içerik stratejisi oldukça önemli. Bu çalışmalara öncelikle bir içerik takvimi oluşturarak başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İçerik takviminizi oluştururken, farklı konseptlere ve içerik modellerine yer vermeniz de önemli. Kullanıcılara ürün fotoğrafları haricinde de içerikler sunmalısınız ki Facebook sayfa beğeni sayınızı artırın. Aksi taktirde kullanıcıları sizi takip etmeleri için bir sebep vermemiş olursunuz.

İlgili rehber: İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri

Sürekliliğe önem verin

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi sosyal ağlarda takipçi kazanabilmek için süreklilik en önemli faktörlerden biri. Birkaç paylaşım yapıp, sonrasında bir süre ortadan kaybolduğunuzda takipçi kazanamazsınız. Belli bir düzen içerisinde sürekliliği koruyarak paylaşımlarınızı yapmanız bir hayli önemli.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Yine yukarıda bahsettiğimiz gibi bu sürekliliği sağlayabilmek için de belli bir plan dahilinde hareket etmeniz gerekiyor. Bu planı detaylı bir şekilde hazırlayarak, Facebook üzerinde nasl hareket etmeniz gerektiğini belirlemeniz önemli.

Reklamlara yatırım yapın

Günümüzde marka bilinirliğini artırmak ve Facebook sayfa beğeni artırmak için reklamlara da yatırım yapmanız gerekiyor. Sadece kampanya ve ürün tanıtımları için değil, takipçi sayınızı artırmak için de reklam modellerini kullanarak, reklamlar verebilirsiniz. Yeni kitlelere ulaşmak için bu reklam modellerini kullanarak, içeriklerinizi gösterebilir ve markanızı tanıtmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam vermek neden hala önemli?

Sayfa beğenisini artırmanın yanı sıra kampanya ve ürün tanıtımlarınız için de belli bir reklam bütçesi ayırmanız önemlidir. Çünkü içeriklerinizin yanı sıra ürünleriniz için de sizi takip etmek isteyecek olan kullanıcılar olacaktır. Bu sebeple de reklamlarınız için bir strateji belirlemeniz oldukça yararlı olacaktır.

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanım ipuçları

Diğer mecralarda hesabınızı tanıtın

Facebook sayfa beğeni sayısını artırmak için diğer sosyal mecralarınız üzerinde de duyurular yapmalısınız. Kullanıcılar Facebook hesabınıza çekmek için, bu hesabı tanıtacak bir görsel hazırlayarak, yönlendirme linki ile kullanıcılara hesabınızı duyurabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?

Sosyal ağların yanı sıra e-ticaret siteniz üzerinde de Facebook sayfa beğeni eklentisi ekleyerek, sitenizi ziyaret edenleri de takipçiniz olmaya yönlendirebilirsiniz.

Etkileşimlere önem verin

Sayfanızı takip eden ve gönderilerinizle etkileşime giren kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi de en yüksek seviyede tutmaya özen göstermelisiniz. Takipçilerinizle etkileşime geçmeniz, kanalınızın aktif olduğunu ve takipçilerinizle iyi bir iletişim kurduğunuzu gösterir. Bu da diğer kullanıcıların sizi takip etmeleri için bir sebeptir.

İlgili rehber: Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler

Etkileşimlerinizi artırmak için yukarıda bahsettiğimiz gibi düzenli olarak içerik üretmek, kullanıcılara orijinal ve değerli içerikler sunmanız gerekir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimiz inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook etkileşim artırma yolları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
E-ticaret, yeni girişimciler için sınırsız imkânlar sunmakta ve oldukça avantajlı bir iş modeli olmaktadır. Geleneksel ticaretten bir türlü vazgeçmeyen KOBİ'ler için e-ticaret ve dijital alışveriş süreçleri daha korkutucu ve...
23 Ağustos 2021
Cenk Kanıkman
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan