fbpx

Facebook sayfa beğendirme yöntemleri

4 Mayıs 2018
Sinan Oypan

Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Facebook sayfa beğendirme

Facebook günümüzde halen en yaygın olarak kullanılan sosyal platform olduğu için e-ticaret firmaları, bu platform üzerinden kullanıcılara ulaşmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Bu mecra üzerindeki sosyal medya çalışmalarının etkili olabilmesi için de belli bir takipçiye ulaşmak ve zaman içinde organik olarak bu takipçi sayısını artırmak gerekiyor.

Özellikle son yıllarda Facebook’un algoritmalarından dolayı organik olarak gönderi erişimlerinin kısıtlanması, sayfa takipçi sayısını da artırmayı zorlaştırabiliyor. Bu sebeple de bu platform üzerinde takipçi odaklı çalışmalar için ekstra olarak stratejiler geliştirmek gerekebiliyor. Bu rehberimizde de Facebook sayfanızdaki takipçi sayınızı artırmak için kullanabileceğiniz ipuçlarını ele alacağız.

Facebook sayfanızdaki bilgileri detaylandırın

Sayfanızı gören ve inceleyen kullanıcılara markanızla ilgili mümkün olduğunca bilgi sunmak için sayfanızın içeriğinin dolu olması gerekir. Bunun için de öncelikli olarak hakkınızda bölümünde markanızı tanıtacak bilgileri doldurmalısınız. Firmanız hakkında kısa ve uzun açıklamalar, web sitenizin linki, şirketin geçmişi, vizyonunuz, kuruluş tarihiniz, varsa aldığınız ödüller ve ürünlerinizden örnekler gibi detayları bu bölümde paylaşabilirsiniz. Markanızla ilgili ne kadar çok bilgi paylaşırsanız, kullanıcıların markanıza güvenmesini de bir o kadar kolaylaştırırsınız.

Hedef kitlenizi iyi tanıyın

Hedef kitlenizi iyi belirlemenizi sayfanızı büyütme konusunda size bir hayli yardımcı olacaktır. Hedef kitlenizin kullandığı dili, ilgi alanlarını ve beklentilerini anlamaya başladığınızda burada yapacağınız çalışmalar için nasıl bir yol izleneminiz gerektiği konusunda fikir sahibi olmaya başlayacaksınız.

Oluşturacağınız stratejide hedef kitlenizin ilgisini çekecek içerikler oluşturmak oldukça önemli olduğu gibi yeni kitlelere de ulaşmak için gereklidir.

Yüksek çözünürlüklü görseller kullanın

Sosyal mecralardaki en çok dikkat çeken unsurlardan biri de yüksek çözünürlüklü görseller oluyor. Görsel kullanımı kullanıcıların ilgisini çekmek için oldukça önemli bir unsur. İçerik paylaşımlarında görsellerden faydalanmak ve bu görselleri seçerken, kaliteye önem vermek, etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Sadece link paylaşımları yapmayın

Facebook, firmaların daha göze hitap eden ve metin olarak daha kısa paylaşımlar yapılmasını istiyor. Bu sebeple de tek başına link paylaşımlarının erişim oranları, görsel ve video paylaşımlarına kıyasla daha düşük oluyor. Paylaşımlarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak için paylaşımlarınızda tek başına link ve metin paylaşmak yerine, bir görsel öğe ile bu paylaşımları yapmaya özen gösterin.

Videolardan yararlanın

Facebook video içeriklere bir hayli önem veriyor. Facebook’un yanı sıra kullanıcıların da video içerikler olan ilgisi son yıllarda bir hayli arttı ve her geçen gün, bu ilgi daha da artmaya devam ediyor. Yeni kullanıcılara ulaşmak ve mevcut takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırmak için video içeriklerden yararlanabilirsiniz.

Video paylaşımlarında, Youtube linki paylaşmak yerine videolarınızı doğrudan Facebook’a yüklemelisiniz. Çünkü bir Youtube linki eklediğinizde Facebook bunu link paylaşımı olarak değerlendirdiği için erişim oranlarını çok fazla yükseltmiyor; ancak videoyu doğrudan Facebook’a yüklediğinizde ise videonun erişim oranı daha yüksek oluyor.

Reklamlardan yararlanabilirsiniz

Sayfanızı yeni açtığınızda sıfırdan bir kitle oluşturmak ve bunu organik olarak elde etmek zor olabiliyor. Bu durumda da Facebook reklamlarından yararlanabilirsiniz. Facebook’un reklam modelleri arasında sayfa tanıtımını yapma ve sayfa beğenisi artırmak için de farklı modeller bulunuyor. Bu modellerden yararlanabilir ve firmanızın ideal hedef kitlesine uygun ayarları ve hedeflemeleri yaparak reklamlarını oluşturabilirsiniz.

“Facebook

İçeriklerinizin konusu ilgi çekici olmalı

Kullanıcıların Facebook üzerinde sizinki haricinizde birçok sayfayı da takip ettiğini unutmamanız gerekiyor. Bu da ister istemez bir rekabet ortamı yaratıyor. Kullanıcıların ilgisini çekmek ve onlarla etkileşime girmek için içeriklerinizin konusun da ilgi çekici olması gerekiyor. Sadece ürün fotoğrafları ya da kampanya içerikleri paylaşmanız bir süre sonra takipçilerinizin ilgisini çekmemeye başlayacaktır. Bu sebeple de etkileşim ve erişim oranlarınızı artıracak farklı konulara değinmeniz gerekir. İlgi çekici konuların yer aldığı blog yazıları yazabilir ve bunları paylaşabilir ya da doğrudan sosyal medya odaklı görsel içerik stratejileri oluşturarak, görsel paylaşımları yapabilirsiniz.

Diğer sosyal medya hesaplarınızı sayfanızı tanıtın

Başka mecralardaki takipçilerinizi de Facebook sayfanıza çekebilirsiniz. Bunu yapmak için de diğer mecralardaki hesaplarınızda, kullanıcıları Facebook sayfanızı beğenmeye yönlendirecek paylaşımlar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan