Facebook sayfa beğendirme yöntemleri

4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri

Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Facebook sayfa beğendirme

Facebook günümüzde halen en yaygın olarak kullanılan sosyal platform olduğu için e-ticaret firmaları, bu platform üzerinden kullanıcılara ulaşmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Bu mecra üzerindeki sosyal medya çalışmalarının etkili olabilmesi için de belli bir takipçiye ulaşmak ve zaman içinde organik olarak bu takipçi sayısını artırmak gerekiyor.

Özellikle son yıllarda Facebook’un algoritmalarından dolayı organik olarak gönderi erişimlerinin kısıtlanması, sayfa takipçi sayısını da artırmayı zorlaştırabiliyor. Bu sebeple de bu platform üzerinde takipçi odaklı çalışmalar için ekstra olarak stratejiler geliştirmek gerekebiliyor. Bu rehberimizde de Facebook sayfanızdaki takipçi sayınızı artırmak için kullanabileceğiniz ipuçlarını ele alacağız.

Facebook sayfanızdaki bilgileri detaylandırın

Sayfanızı gören ve inceleyen kullanıcılara markanızla ilgili mümkün olduğunca bilgi sunmak için sayfanızın içeriğinin dolu olması gerekir. Bunun için de öncelikli olarak hakkınızda bölümünde markanızı tanıtacak bilgileri doldurmalısınız. Firmanız hakkında kısa ve uzun açıklamalar, web sitenizin linki, şirketin geçmişi, vizyonunuz, kuruluş tarihiniz, varsa aldığınız ödüller ve ürünlerinizden örnekler gibi detayları bu bölümde paylaşabilirsiniz. Markanızla ilgili ne kadar çok bilgi paylaşırsanız, kullanıcıların markanıza güvenmesini de bir o kadar kolaylaştırırsınız.

Hedef kitlenizi iyi tanıyın

Hedef kitlenizi iyi belirlemenizi sayfanızı büyütme konusunda size bir hayli yardımcı olacaktır. Hedef kitlenizin kullandığı dili, ilgi alanlarını ve beklentilerini anlamaya başladığınızda burada yapacağınız çalışmalar için nasıl bir yol izleneminiz gerektiği konusunda fikir sahibi olmaya başlayacaksınız.

Oluşturacağınız stratejide hedef kitlenizin ilgisini çekecek içerikler oluşturmak oldukça önemli olduğu gibi yeni kitlelere de ulaşmak için gereklidir.

Yüksek çözünürlüklü görseller kullanın

Sosyal mecralardaki en çok dikkat çeken unsurlardan biri de yüksek çözünürlüklü görseller oluyor. Görsel kullanımı kullanıcıların ilgisini çekmek için oldukça önemli bir unsur. İçerik paylaşımlarında görsellerden faydalanmak ve bu görselleri seçerken, kaliteye önem vermek, etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Sadece link paylaşımları yapmayın

Facebook, firmaların daha göze hitap eden ve metin olarak daha kısa paylaşımlar yapılmasını istiyor. Bu sebeple de tek başına link paylaşımlarının erişim oranları, görsel ve video paylaşımlarına kıyasla daha düşük oluyor. Paylaşımlarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak için paylaşımlarınızda tek başına link ve metin paylaşmak yerine, bir görsel öğe ile bu paylaşımları yapmaya özen gösterin.

Videolardan yararlanın

Facebook video içeriklere bir hayli önem veriyor. Facebook’un yanı sıra kullanıcıların da video içerikler olan ilgisi son yıllarda bir hayli arttı ve her geçen gün, bu ilgi daha da artmaya devam ediyor. Yeni kullanıcılara ulaşmak ve mevcut takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırmak için video içeriklerden yararlanabilirsiniz.

Video paylaşımlarında, Youtube linki paylaşmak yerine videolarınızı doğrudan Facebook’a yüklemelisiniz. Çünkü bir Youtube linki eklediğinizde Facebook bunu link paylaşımı olarak değerlendirdiği için erişim oranlarını çok fazla yükseltmiyor; ancak videoyu doğrudan Facebook’a yüklediğinizde ise videonun erişim oranı daha yüksek oluyor.

Reklamlardan yararlanabilirsiniz

Sayfanızı yeni açtığınızda sıfırdan bir kitle oluşturmak ve bunu organik olarak elde etmek zor olabiliyor. Bu durumda da Facebook reklamlarından yararlanabilirsiniz. Facebook’un reklam modelleri arasında sayfa tanıtımını yapma ve sayfa beğenisi artırmak için de farklı modeller bulunuyor. Bu modellerden yararlanabilir ve firmanızın ideal hedef kitlesine uygun ayarları ve hedeflemeleri yaparak reklamlarını oluşturabilirsiniz.

“Facebook

İçeriklerinizin konusu ilgi çekici olmalı

Kullanıcıların Facebook üzerinde sizinki haricinizde birçok sayfayı da takip ettiğini unutmamanız gerekiyor. Bu da ister istemez bir rekabet ortamı yaratıyor. Kullanıcıların ilgisini çekmek ve onlarla etkileşime girmek için içeriklerinizin konusun da ilgi çekici olması gerekiyor. Sadece ürün fotoğrafları ya da kampanya içerikleri paylaşmanız bir süre sonra takipçilerinizin ilgisini çekmemeye başlayacaktır. Bu sebeple de etkileşim ve erişim oranlarınızı artıracak farklı konulara değinmeniz gerekir. İlgi çekici konuların yer aldığı blog yazıları yazabilir ve bunları paylaşabilir ya da doğrudan sosyal medya odaklı görsel içerik stratejileri oluşturarak, görsel paylaşımları yapabilirsiniz.

Diğer sosyal medya hesaplarınızı sayfanızı tanıtın

Başka mecralardaki takipçilerinizi de Facebook sayfanıza çekebilirsiniz. Bunu yapmak için de diğer mecralardaki hesaplarınızda, kullanıcıları Facebook sayfanızı beğenmeye yönlendirecek paylaşımlar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler...
30 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın