Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar

12 Aralık 2017
Ferad Osman Sali
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya çalışıyor. Tüketicilerin en çok kullandıkları sosyal mecralardan biri olması nedeniyle Facebook, önemli bir reklam alanı olarak da öne çıkıyor. eMarketer’ın yaptığı araştırmaya göre küçük ölçekli firmaların yüzde 80’lik bir bölümü Facebook reklamlarının en etkili pazarlama platformu olduğunu belirtiyor. Facebook geri dönüşümler için iyi bir alan olsa da, ancak doğru kullanıldığında bu sonuçları almak mümkün olabiliyor. Kimi zaman bu reklam çalışmalarından beklenen geri dönüşümler alınamıyor ve buna neden olan ortak sebepler bulunuyor. Bu rehberimizde öne çıkan bu ortak sebeplerin ve çözümlerinin üzerinde duracağız. smb_stats

Varış sayfalarınız bekleneni karşılamıyor

Varış sayfaları, Facebook reklamlarında önemli bir yere sahip. Reklamınızı gören ve bu reklama tıklayan kullanıcılar belli bir varış sayfasına yönlendirilirler. Bu varış sayfasının kullanıcıların beklentisini karşılaması gerekir. Reklam metninizde sunduğunuz hizmet veya ürünle ilgili bilgileri bu sayfalar da en iyi şekilde sunuyor olmanız gerekir. Ürün ve hizmetlerinizle ilgili açıklayıcı metinlerin yanı sıra kullanılan görsel ve eyleme çağrı ifadelerinin de reklam metninizinle uyumlu olması bir o kadar önemli. Dikkat etmeniz gereken noktalardan biri de varış sayfalarınızın mobile uyumlu olması. Bunun nedeni ise kullanıcıların büyük bir bölümü Facebook hesaplarını akıllı telefonları ile kontrol ediyor ve bu sebeple de kullanıcıların büyük bir bölümü reklamlarınızı mobil cihazlarından görüntüleyerek, sitenize geleceklerdir. Sitenizin ve varış sayfalarınızın mobile uyumlu olmaması da kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği için geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olabilir. Sitenizin tamamını mobile uyumlu yapmanız bu sebeple de oldukça önemlidir. Detaylı bilgi almak için İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Marka bilinirliğinin olmaması

Marka bilinirliğinin az olması da reklamlarınıza tıklanmayı ve geri dönüşümleri azaltacaktır. Tüketiciler bilmedikleri ve daha önce duymadıkları bir markadan internet üzerinden alışveriş yapmak istemeyebilirler. Bunun arkasında da güven konusu bulunur. Büyük firmaların veya sektöre güçlü girip yapan firmaların, marka bilinirliğini artırma adına online ve offline pazarlama kanalları üzerinde çok büyük bütçeler harcadığı bilinir. Bunun nedeni de marka bilinirliğini artırarak, kendi isimlerini duyurmaktır. Tüketicilerin gözünün önünde olmak, markanızın ve hizmetlerinizin daha iyi bilinmesini sağlar; bu da doğal olarak markaya olan güvenin artmasına yardımcı olur. Facebook reklamlarını kullanarak, marka ve ürün bilinirliğinizi artıracak reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Farklı hedef kitleler için bu reklam kampanyalarını şekillendirerek, Facebook üzerinde geniş kitlelere markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

Doğru hedef kitleyi belirleyememek

Yaşanan problemlerden biri de doğru hedef kitleyi bulamamak ve bu kitleye yönelik reklamlar oluşturamamaktır. Hedef kitle ayarlarının doğru yapılmaması, reklamın marka ile ilgisi olmayan kişilere gösterilmesine ve bu sebeple de reklam bütçesinin boş yere harcanmasına neden olur. Bu durumun önüne geçmek için, markanız için ideal olan müşteri profillerini hedeflemeniz gerekir. İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları Facebook’un reklam yönetim ayarlarında reklamlarınızın hangi kitlelere gösterilmesi gerektiğini ayarlayabileceğiniz bölümler bulunuyor. Yaş, dil, cinsiyet, ilgi alanları ve konum gibi birçok farklı seçenek üzerinde hedeflemeler yaparak sizin için ideal olan kitlelere yönelik reklam çalışmaları yapabilirsiniz.

Retargeting çalışmaları yapmamak

Facebook reklamlarının önemli özelliklerinden biri de retargeting reklamlara izin veriyor oluşu. Facebook üzerinde bir reklam kampanyası oluşturduğunuzda, hem Facebook hem de farklı internet yayıncılarının sayfaları üzerinde retargeting reklamlar gösterilir. Retargeting özelliğini kullanmamak geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olabilir; çünkü bir satışı gerçekleştirmeden önce tüketiciye kendinizi birkaç kez göstermeniz gerekir. Retargeting reklamlar bu açıdan geri dönüşümlerinizi artırmanıza daha çok yardımcı olur. Sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcılara yönelik, retargeting reklam özelliklerini Facebook reklamlarında açmanız bu sebeple oldukça önemli olacaktır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
IdeaSoft
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Ferad Osman Sali
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Ferad Osman Sali
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Ürünlerinizi spesifik bir hedef kitleye pazarlayarak sektörünüzde hâkim bir noktaya gelebilir ve yüksek kâr elde edebilirsiniz. Markanızın özel bir kullanıcı kitlesiyle buluşmasını isterseniz niş pazarlama çalışmaları sizin...
31 Ekim 2022
Savaş Çetinkaya
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için yeterli bütçesi bulunmayan firmalar olabilmektedir....
12 Haziran 2019
Ferad Osman Sali