fbpx

Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar

12 Aralık 2017
Sinan Oypan

Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya çalışıyor. Tüketicilerin en çok kullandıkları sosyal mecralardan biri olması nedeniyle Facebook, önemli bir reklam alanı olarak da öne çıkıyor.

eMarketer’ın yaptığı araştırmaya göre küçük ölçekli firmaların yüzde 80’lik bir bölümü Facebook reklamlarının en etkili pazarlama platformu olduğunu belirtiyor. Facebook geri dönüşümler için iyi bir alan olsa da, ancak doğru kullanıldığında bu sonuçları almak mümkün olabiliyor. Kimi zaman bu reklam çalışmalarından beklenen geri dönüşümler alınamıyor ve buna neden olan ortak sebepler bulunuyor. Bu rehberimizde öne çıkan bu ortak sebeplerin ve çözümlerinin üzerinde duracağız.

smb_stats

Varış sayfalarınız bekleneni karşılamıyor

Varış sayfaları, Facebook reklamlarında önemli bir yere sahip. Reklamınızı gören ve bu reklama tıklayan kullanıcılar belli bir varış sayfasına yönlendirilirler. Bu varış sayfasının kullanıcıların beklentisini karşılaması gerekir. Reklam metninizde sunduğunuz hizmet veya ürünle ilgili bilgileri bu sayfalar da en iyi şekilde sunuyor olmanız gerekir.

Ürün ve hizmetlerinizle ilgili açıklayıcı metinlerin yanı sıra kullanılan görsel ve eyleme çağrı ifadelerinin de reklam metninizinle uyumlu olması bir o kadar önemli.

Dikkat etmeniz gereken noktalardan biri de varış sayfalarınızın mobile uyumlu olması. Bunun nedeni ise kullanıcıların büyük bir bölümü Facebook hesaplarını akıllı telefonları ile kontrol ediyor ve bu sebeple de kullanıcıların büyük bir bölümü reklamlarınızı mobil cihazlarından görüntüleyerek, sitenize geleceklerdir. Sitenizin ve varış sayfalarınızın mobile uyumlu olmaması da kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği için geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olabilir. Sitenizin tamamını mobile uyumlu yapmanız bu sebeple de oldukça önemlidir. Detaylı bilgi almak için İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Marka bilinirliğinin olmaması

Marka bilinirliğinin az olması da reklamlarınıza tıklanmayı ve geri dönüşümleri azaltacaktır. Tüketiciler bilmedikleri ve daha önce duymadıkları bir markadan internet üzerinden alışveriş yapmak istemeyebilirler. Bunun arkasında da güven konusu bulunur. Büyük firmaların veya sektöre güçlü girip yapan firmaların, marka bilinirliğini artırma adına online ve offline pazarlama kanalları üzerinde çok büyük bütçeler harcadığı bilinir. Bunun nedeni de marka bilinirliğini artırarak, kendi isimlerini duyurmaktır. Tüketicilerin gözünün önünde olmak, markanızın ve hizmetlerinizin daha iyi bilinmesini sağlar; bu da doğal olarak markaya olan güvenin artmasına yardımcı olur.

Facebook reklamlarını kullanarak, marka ve ürün bilinirliğinizi artıracak reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Farklı hedef kitleler için bu reklam kampanyalarını şekillendirerek, Facebook üzerinde geniş kitlelere markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

Doğru hedef kitleyi belirleyememek

Yaşanan problemlerden biri de doğru hedef kitleyi bulamamak ve bu kitleye yönelik reklamlar oluşturamamaktır. Hedef kitle ayarlarının doğru yapılmaması, reklamın marka ile ilgisi olmayan kişilere gösterilmesine ve bu sebeple de reklam bütçesinin boş yere harcanmasına neden olur. Bu durumun önüne geçmek için, markanız için ideal olan müşteri profillerini hedeflemeniz gerekir.

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

Facebook’un reklam yönetim ayarlarında reklamlarınızın hangi kitlelere gösterilmesi gerektiğini ayarlayabileceğiniz bölümler bulunuyor. Yaş, dil, cinsiyet, ilgi alanları ve konum gibi birçok farklı seçenek üzerinde hedeflemeler yaparak sizin için ideal olan kitlelere yönelik reklam çalışmaları yapabilirsiniz.

Retargeting çalışmaları yapmamak

Facebook reklamlarının önemli özelliklerinden biri de retargeting reklamlara izin veriyor oluşu. Facebook üzerinde bir reklam kampanyası oluşturduğunuzda, hem Facebook hem de farklı internet yayıncılarının sayfaları üzerinde retargeting reklamlar gösterilir.

Retargeting özelliğini kullanmamak geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olabilir; çünkü bir satışı gerçekleştirmeden önce tüketiciye kendinizi birkaç kez göstermeniz gerekir. Retargeting reklamlar bu açıdan geri dönüşümlerinizi artırmanıza daha çok yardımcı olur. Sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcılara yönelik, retargeting reklam özelliklerini Facebook reklamlarında açmanız bu sebeple oldukça önemli olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı...
12 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de...
10 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan