Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar

12 Aralık 2017
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya çalışıyor. Tüketicilerin en çok kullandıkları sosyal mecralardan biri olması nedeniyle Facebook, önemli bir reklam alanı olarak da öne çıkıyor. eMarketer’ın yaptığı araştırmaya göre küçük ölçekli firmaların yüzde 80’lik bir bölümü Facebook reklamlarının en etkili pazarlama platformu olduğunu belirtiyor. Facebook geri dönüşümler için iyi bir alan olsa da, ancak doğru kullanıldığında bu sonuçları almak mümkün olabiliyor. Kimi zaman bu reklam çalışmalarından beklenen geri dönüşümler alınamıyor ve buna neden olan ortak sebepler bulunuyor. Bu rehberimizde öne çıkan bu ortak sebeplerin ve çözümlerinin üzerinde duracağız. smb_stats

Varış sayfalarınız bekleneni karşılamıyor

Varış sayfaları, Facebook reklamlarında önemli bir yere sahip. Reklamınızı gören ve bu reklama tıklayan kullanıcılar belli bir varış sayfasına yönlendirilirler. Bu varış sayfasının kullanıcıların beklentisini karşılaması gerekir. Reklam metninizde sunduğunuz hizmet veya ürünle ilgili bilgileri bu sayfalar da en iyi şekilde sunuyor olmanız gerekir. Ürün ve hizmetlerinizle ilgili açıklayıcı metinlerin yanı sıra kullanılan görsel ve eyleme çağrı ifadelerinin de reklam metninizinle uyumlu olması bir o kadar önemli. Dikkat etmeniz gereken noktalardan biri de varış sayfalarınızın mobile uyumlu olması. Bunun nedeni ise kullanıcıların büyük bir bölümü Facebook hesaplarını akıllı telefonları ile kontrol ediyor ve bu sebeple de kullanıcıların büyük bir bölümü reklamlarınızı mobil cihazlarından görüntüleyerek, sitenize geleceklerdir. Sitenizin ve varış sayfalarınızın mobile uyumlu olmaması da kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği için geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olabilir. Sitenizin tamamını mobile uyumlu yapmanız bu sebeple de oldukça önemlidir. Detaylı bilgi almak için İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Marka bilinirliğinin olmaması

Marka bilinirliğinin az olması da reklamlarınıza tıklanmayı ve geri dönüşümleri azaltacaktır. Tüketiciler bilmedikleri ve daha önce duymadıkları bir markadan internet üzerinden alışveriş yapmak istemeyebilirler. Bunun arkasında da güven konusu bulunur. Büyük firmaların veya sektöre güçlü girip yapan firmaların, marka bilinirliğini artırma adına online ve offline pazarlama kanalları üzerinde çok büyük bütçeler harcadığı bilinir. Bunun nedeni de marka bilinirliğini artırarak, kendi isimlerini duyurmaktır. Tüketicilerin gözünün önünde olmak, markanızın ve hizmetlerinizin daha iyi bilinmesini sağlar; bu da doğal olarak markaya olan güvenin artmasına yardımcı olur. Facebook reklamlarını kullanarak, marka ve ürün bilinirliğinizi artıracak reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Farklı hedef kitleler için bu reklam kampanyalarını şekillendirerek, Facebook üzerinde geniş kitlelere markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

Doğru hedef kitleyi belirleyememek

Yaşanan problemlerden biri de doğru hedef kitleyi bulamamak ve bu kitleye yönelik reklamlar oluşturamamaktır. Hedef kitle ayarlarının doğru yapılmaması, reklamın marka ile ilgisi olmayan kişilere gösterilmesine ve bu sebeple de reklam bütçesinin boş yere harcanmasına neden olur. Bu durumun önüne geçmek için, markanız için ideal olan müşteri profillerini hedeflemeniz gerekir. İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları Facebook’un reklam yönetim ayarlarında reklamlarınızın hangi kitlelere gösterilmesi gerektiğini ayarlayabileceğiniz bölümler bulunuyor. Yaş, dil, cinsiyet, ilgi alanları ve konum gibi birçok farklı seçenek üzerinde hedeflemeler yaparak sizin için ideal olan kitlelere yönelik reklam çalışmaları yapabilirsiniz.

Retargeting çalışmaları yapmamak

Facebook reklamlarının önemli özelliklerinden biri de retargeting reklamlara izin veriyor oluşu. Facebook üzerinde bir reklam kampanyası oluşturduğunuzda, hem Facebook hem de farklı internet yayıncılarının sayfaları üzerinde retargeting reklamlar gösterilir. Retargeting özelliğini kullanmamak geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olabilir; çünkü bir satışı gerçekleştirmeden önce tüketiciye kendinizi birkaç kez göstermeniz gerekir. Retargeting reklamlar bu açıdan geri dönüşümlerinizi artırmanıza daha çok yardımcı olur. Sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcılara yönelik, retargeting reklam özelliklerini Facebook reklamlarında açmanız bu sebeple oldukça önemli olacaktır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Yeni bir iş kurmak ya da mevcut işinizi büyütmek istiyorsanız, aklınıza gelen ilk fikir internetten satış yapmak olabilir. Çünkü günümüzde, ürünlerinizi internetten satıyor olmanız,...
24 Eylül 2021
Markethinkers
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
İçinde bulunduğumuz çağa “bilgi çağı” denmesinin oldukça haklı sebepleri vardır. Çünkü teknoloji bir yandan hayatı kolaylaştırırken bir yandan da kolaylaştırdığı hayat ile ilgili her şeyi öğrenir. Örneğin cep...
26 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın