fbpx

Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik

10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik

Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda.

Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları markaların en sık kullandıkları yöntemlerden biri oluyor. Yıllar içinde Facebook’un reklam modelleri ve hedeflemeleri gelişti. Bu gelişmeyle beraber de birçok yeni özellik de geldi. Tabii ki yeni özelliklerin gelmesi de uygulamanız gereken taktikleri de değiştiriyor.

Bu rehberde bahsedeceğimiz özellikler yeni gelen uygulamalar değil; ancak Facebook reklamlarına yeni olan ya da bu alanda çok uzman olmayan kişilerin kaçırabileceği özellikler olacak. Buradaki özelliklerden yola çıkarak, üzerinde durmanız gereken taktikleri ele alacağız.

Yeni özellik demişken, geçtiğimiz günlerde yazdığımız Facebook fotoğraflarında ürün etiketleme özelliğine de göz atmanızı tavsiye ederiz. Facebook a reklam vermek için çalışmalar yapmadan, Facebook sayfanızda yaptığınız gönderilerdeki ürünleri etiketleyerek, kullanıcıları satın alma sayfasına yönlendirebilirsiniz. Bu uygulama hakkında detaylı bilgi almak için Facebook’un yeni özelliği ile fotoğraflarınızdaki ürünleri etiketleyebilirsiniz isimli yazımızı okuyabilir ve adım adım bu çalışmaları nasıl yapabileceğinizi görebilirsiniz.

Facebook reklamları bir açık artırma şeklinde çalışır

Google Adwords reklam kampanyaları oluşturuyorsanız, bu modele aşinasınızdır. Belli bir anahtar kelime üzerine birden fazla kişi reklam verebilir ve bu yüzden rekabet artar. Bu durumda da Google, en yüksek teklifi verenin reklamını daha üst sırada çıkartır.

Facebook reklamları da aynı modelde çalışır. Belli anahtar kelimeler üzerinde reklam verildiğinde, en yüksek teklifi verenin reklamı daha önceliklidir. Bu yüzden de belli tatil ve alışveriş dönemlerinde (yılbaşı, sevgililer günü, okula dönüş dönemleri vb.) belli anahtar kelime gruplarında rekabet arttığı için, tıklama başına olan maliyetler de artar.

Uzun metinler erişimi azaltıyor

Facebook reklamlarında uzun metinler kullanmak, erişiminizi engelliyor. Bir fotoğraflı gönderinin reklamını yapacaksanız, burada çok az metin kullanmanız öneriliyor. Metin uzunluğu kısaldığında, reklam daha çok kişiye ulaştırılıyor. Bu sayede reklamınızın görünürlüğü de artıyor.

Farklı cihazlar ve işletim sistemleri için farklı reklamlar oluşturmak

Facebook üzerinde kendi reklamlarınızı oluştururken, otomatik olarak tüm cihazlara uyumlu olan reklamlar oluşturabiliyorsunuz; ancak bunu otomatik olarak yapmaktansa her bir cihaz ve işletim sistemi için ayrı kampanyanlar oluşturmanız daha yararlı olabilir.

Örnek olarak, mobil uygulamanızın tanıtımını yaparken, iPhone kullanıcılarına doğrudan iPhone uygulamanızı, Android kullanıcılarına ise Android uygulamanızı gösteren reklamlar yapabilirsiniz.

“Facebook

Farklı metin ve görsellerle farklı reklam kampanyaları oluşturun

Facebook reklamlarınızın, aynı kullanıcılara tekrar tekrar gösterilebileceğini göz önünde bulundurmalısınız. Bu nedenle de onları sıkmamak ve sizin çalışmalarınızı spam olarak düşünmemeleri için, farklı reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu kampanyalarda farklı ürün görselleri ve farklı metinler kullanmak, reklamlarınızı farklılaştıracağı için, reklamlarınızı tekrar gören kullanıcıları çok fazla rahatsız etmeyecektir.

Farklı hedef kitle ayarları yapın

Tek bir hedef kitleye yönelik reklamlar yapmak, reklamlarınızın performansları hakkında size çok fazla bilgi vermeyebilir. Bu nedenle de farklı hedeflemeler yapmanız yararlı olacaktır. Elinizdeki hedef profili kendi içinde dallara ayırabilir ve her biri için farklı reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu sayede farklı kitlelere yapılan reklam çalışmalarının ne kadar etkili olduğunu, hangi reklam modelinin ve kampanyanın daha çok işe yaradığını görebilirsiniz.

Hangi hedef kitlenin de reklamlarınıza daha fazla ilgi gösterdiğini bu şekilde öğrenebilir ve bu sonuçlara göre gelecek reklamlarınızın hedefleme ayarlarını değiştirerek, yeni stratejiler oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satış, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan