Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik

10 Ocak 2017
Sinan Oypan

Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda.

Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları markaların en sık kullandıkları yöntemlerden biri oluyor. Yıllar içinde Facebook’un reklam modelleri ve hedeflemeleri gelişti. Bu gelişmeyle beraber de birçok yeni özellik de geldi. Tabii ki yeni özelliklerin gelmesi de uygulamanız gereken taktikleri de değiştiriyor.

Bu rehberde bahsedeceğimiz özellikler yeni gelen uygulamalar değil; ancak Facebook reklamlarına yeni olan ya da bu alanda çok uzman olmayan kişilerin kaçırabileceği özellikler olacak. Buradaki özelliklerden yola çıkarak, üzerinde durmanız gereken taktikleri ele alacağız.

Yeni özellik demişken, geçtiğimiz günlerde yazdığımız Facebook fotoğraflarında ürün etiketleme özelliğine de göz atmanızı tavsiye ederiz. Facebook a reklam vermek için çalışmalar yapmadan, Facebook sayfanızda yaptığınız gönderilerdeki ürünleri etiketleyerek, kullanıcıları satın alma sayfasına yönlendirebilirsiniz. Bu uygulama hakkında detaylı bilgi almak için Facebook’un yeni özelliği ile fotoğraflarınızdaki ürünleri etiketleyebilirsiniz isimli yazımızı okuyabilir ve adım adım bu çalışmaları nasıl yapabileceğinizi görebilirsiniz.

Facebook reklamları bir açık artırma şeklinde çalışır

Google Adwords reklam kampanyaları oluşturuyorsanız, bu modele aşinasınızdır. Belli bir anahtar kelime üzerine birden fazla kişi reklam verebilir ve bu yüzden rekabet artar. Bu durumda da Google, en yüksek teklifi verenin reklamını daha üst sırada çıkartır.

Facebook reklamları da aynı modelde çalışır. Belli anahtar kelimeler üzerinde reklam verildiğinde, en yüksek teklifi verenin reklamı daha önceliklidir. Bu yüzden de belli tatil ve alışveriş dönemlerinde (yılbaşı, sevgililer günü, okula dönüş dönemleri vb.) belli anahtar kelime gruplarında rekabet arttığı için, tıklama başına olan maliyetler de artar.

Uzun metinler erişimi azaltıyor

Facebook reklamlarında uzun metinler kullanmak, erişiminizi engelliyor. Bir fotoğraflı gönderinin reklamını yapacaksanız, burada çok az metin kullanmanız öneriliyor. Metin uzunluğu kısaldığında, reklam daha çok kişiye ulaştırılıyor. Bu sayede reklamınızın görünürlüğü de artıyor.

Farklı cihazlar ve işletim sistemleri için farklı reklamlar oluşturmak

Facebook üzerinde kendi reklamlarınızı oluştururken, otomatik olarak tüm cihazlara uyumlu olan reklamlar oluşturabiliyorsunuz; ancak bunu otomatik olarak yapmaktansa her bir cihaz ve işletim sistemi için ayrı kampanyanlar oluşturmanız daha yararlı olabilir.

Örnek olarak, mobil uygulamanızın tanıtımını yaparken, iPhone kullanıcılarına doğrudan iPhone uygulamanızı, Android kullanıcılarına ise Android uygulamanızı gösteren reklamlar yapabilirsiniz.

“Facebook

Farklı metin ve görsellerle farklı reklam kampanyaları oluşturun

Facebook reklamlarınızın, aynı kullanıcılara tekrar tekrar gösterilebileceğini göz önünde bulundurmalısınız. Bu nedenle de onları sıkmamak ve sizin çalışmalarınızı spam olarak düşünmemeleri için, farklı reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu kampanyalarda farklı ürün görselleri ve farklı metinler kullanmak, reklamlarınızı farklılaştıracağı için, reklamlarınızı tekrar gören kullanıcıları çok fazla rahatsız etmeyecektir.

Farklı hedef kitle ayarları yapın

Tek bir hedef kitleye yönelik reklamlar yapmak, reklamlarınızın performansları hakkında size çok fazla bilgi vermeyebilir. Bu nedenle de farklı hedeflemeler yapmanız yararlı olacaktır. Elinizdeki hedef profili kendi içinde dallara ayırabilir ve her biri için farklı reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu sayede farklı kitlelere yapılan reklam çalışmalarının ne kadar etkili olduğunu, hangi reklam modelinin ve kampanyanın daha çok işe yaradığını görebilirsiniz.

Hangi hedef kitlenin de reklamlarınıza daha fazla ilgi gösterdiğini bu şekilde öğrenebilir ve bu sonuçlara göre gelecek reklamlarınızın hedefleme ayarlarını değiştirerek, yeni stratejiler oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan