Facebook reklam vermek neden hala önemli?

20 Ağustos 2020
Sinan Oypan

Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor. Instagram’ın Facebook tarafından satın alınmasından sonra, Facebook reklam yöneticisi üzerinde bu iki platform için de reklam yönetimi yapılabilmekte.

Her iki platforma da ayrı ayrı reklam verilebiliyor olması da tabii ki reklamları daha da özelleştirmeyi ve tek bir platforma odaklanılmasını sağlıyor. Özellikle hedef kitlesi Instagram’a daha fazla yönelmiş olan firmalar, Facebook yerine Instagram’da reklamlar veriyor olsa da Facebook reklamları da günümüzde halen bir değere sahip. Bunun nedenlerini de bu yazımızda ele alacağız.

Facebook reklam vermek neden hala önemli?

En yüksek aktif kullanıcı sayısına sahip

Trendler farklı platformlara kayıyor olsa da Facebook halen dünya genelinde, en fazla aylık aktif üye sayısına sahip. Bu da bu platform üzerindeki erişilebilecek kitlenin büyüklüğünü doğrudan etkilemektedir. Farklı demografik özelliklere ve ilgi alanlarına sahip milyonlarca kullanıcıya ulaşabilmek için Facebook halen önemli bir değere sahip.

Marka bilinirliğini artırmak için önemli

Facebookta reklam vermek, geniş kitlelere ulaşılmasını sağladığı için de önemli. Farklı hedeflemeler yaparak, Facebook’un kullanıcı tabanınında yer alan müşteri profillerinize ulaşabilirsiniz. Organik içeriklerin yanı sıra reklam kampanyalarıyla beraber markanızı tanıtacak reklamlar çıkabilir ve insanların sizinle ilgili daha fazla içeriği görmelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Satışlarınızı artırabilirsiniz

Facebook reklam vermek, satışlarınızıda artırmanızda önemli bir rol oynar. Günümüzde sosyal medya, hem reklam hem de satış için önemli bir görev üstlenmekte. Farklı reklam modellerinden yararlanarak ürünlerinizi öne çıkartabilir ve tüketicileri ürünlerinizi satın almaya yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam kampanya stratejilerinin 4 temel taşı

Bunun yanı sıra Facebook’ta mağaza açarak, e-ticaret sitenizdeki ürünleri burada listeleyebilirsiniz ve doğrudan Facebook üzerinden satış yapabilirsiniz. Bu da satışlarınızı artırma ve ürünlerinizi tanıtmak için oldukça etkili yöntemlerden biridir. İdeaSoft akıllı e-ticaret paketi kullanıcıları, Facebook Mağaza eklentisiyle, ürünlerini Facebookta listeleyerek, burada satış yapabilmekteler.

İlgili rehber: Facebook Store Kurulumu

Çok geniş hedefleme seçeneklerinden yararlanırsınız

Facebookta reklam vermek, çok çeşitli kitlelere ulaşmanızı sağlar. Çok geniş reklam hedefleme seçenekleri, tam olarak aklınızdaki müşteri profiline ulaşmanızı sağlar. Dijital pazarlamadaki en önemli kriterlerden biri hedeflemedir ve doğru hedeflemeleri yapmak reklam performanslarını ve geri dönüşümlerini artırır.

İlgili rehber: Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?

Doğru demografik yapıyı seçmek, zaman aralıklarını belirlemek, ilgi alanlarını seçmek, bütçe kontrolü yapmak ve reklam metinleri ile görsellerini doğru ayarlamak reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Aşağıdaki rehberimizde hem Instagram hem de Facebook reklamları için detaylı hedeflemeleri nasıl yapabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Reklamlarınızı hızlı bir şekilde çıkabilirsiniz

Facebookta reklam vermek oldukça hızlıdır. Reklam içeriklerinizi ve görsellerinizi hazırladıktan sonra, hedefleme ayarlarınızı yapıp bütçelerinizi girdikten sonra çok hızlı bir şekilde reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz. Özellikle kampanya dönemlerinde hızlı bir şekilde tanıtım yapmak istediğinzide, hızlı bir şekilde reklamlarınızı yayınlamanız oldukça önemlidir.

Hızlı geri dönüş alabilirsiniz

Doğru hedeflemeleri yaparak, reklam içeriklerinizi ilghi çekici bir şekilde hazırladığınızda Facebookta reklam vermek, size hızlı şekilde geri dönüşler sağlayabilir. Günlük olarak milyonlarca kullanıcının aktif bir şekilde bu platformu kullanıyor oluşu nedeniyle, hedeflediğiniz kitleye ürünlerinizi ulaştırmanızı sağlar. Özellikle yeni açılan firmalar, hızlı bir şekilde ürün satışına başlmak için Facebook reklamlarından yararlanabilirler.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

Web sitenize trafik çekebilirsiniz

Satış ve marka bilinirliği haricinde web sitenize trafik çekmek için de bu reklamlar bir hayli önemlidir. Sosyal medya yönlendirme trafiği edinmek için bu reklamlardan yararlanabilirsiniz. Hem marka bilinirliğini artırmak hem de web sitenizi ziyaret edenlerin sayısını artırarak, sayfa değerinizi yükseltmek için bu yöntemlerden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri

Bu reklamlar ölçümlenebilir

Facebook reklam vermek, reklamların performans analizini de yapmanızı kolaylaştıracaktır. Marka sayfanızdaki istatistikler bölümünden, hem organik paylaşımlarınızın hem de reklam kampanyalarınızın nasıl performanslar sergilediklerini inceleyerek analiz edebilirsiniz. Yatırım getirisini ve geri dönüşümleri ölçümlemek için bu analizleri yapmanız önemlidir. Reklamlarınızın analizini yaptığınızda, reklam stratejilerinizi de geliştirerek, daha yüksek geri dönüşümlü reklam stratejileri oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan