Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor. Instagram’ın Facebook tarafından satın alınmasından sonra, Facebook reklam yöneticisi üzerinde bu iki platform için de reklam yönetimi yapılabilmekte.
Her iki platforma da ayrı ayrı reklam verilebiliyor olması da tabii ki reklamları daha da özelleştirmeyi ve tek bir platforma odaklanılmasını sağlıyor. Özellikle hedef kitlesi Instagram’a daha fazla yönelmiş olan firmalar, Facebook yerine Instagram’da reklamlar veriyor olsa da Facebook reklamları da günümüzde halen bir değere sahip. Bunun nedenlerini de bu yazımızda ele alacağız.
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
En yüksek aktif kullanıcı sayısına sahip
Trendler farklı platformlara kayıyor olsa da Facebook halen dünya genelinde, en fazla aylık aktif üye sayısına sahip. Bu da bu platform üzerindeki erişilebilecek kitlenin büyüklüğünü doğrudan etkilemektedir. Farklı demografik özelliklere ve ilgi alanlarına sahip milyonlarca kullanıcıya ulaşabilmek için Facebook halen önemli bir değere sahip.
Marka bilinirliğini artırmak için önemli
Facebookta reklam vermek, geniş kitlelere ulaşılmasını sağladığı için de önemli. Farklı hedeflemeler yaparak, Facebook’un kullanıcı tabanınında yer alan müşteri profillerinize ulaşabilirsiniz. Organik içeriklerin yanı sıra reklam kampanyalarıyla beraber markanızı tanıtacak reklamlar çıkabilir ve insanların sizinle ilgili daha fazla içeriği görmelerini sağlayabilirsiniz.
İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Satışlarınızı artırabilirsiniz
Facebook reklam vermek, satışlarınızıda artırmanızda önemli bir rol oynar. Günümüzde sosyal medya, hem reklam hem de satış için önemli bir görev üstlenmekte. Farklı reklam modellerinden yararlanarak ürünlerinizi öne çıkartabilir ve tüketicileri ürünlerinizi satın almaya yönlendirebilirsiniz.
İlgili rehber: Facebook reklam kampanya stratejilerinin 4 temel taşı
Bunun yanı sıra Facebook’ta mağaza açarak, e-ticaret sitenizdeki ürünleri burada listeleyebilirsiniz ve doğrudan Facebook üzerinden satış yapabilirsiniz. Bu da satışlarınızı artırma ve ürünlerinizi tanıtmak için oldukça etkili yöntemlerden biridir. İdeaSoft akıllı e-ticaret paketi kullanıcıları, Facebook Mağaza eklentisiyle, ürünlerini Facebookta listeleyerek, burada satış yapabilmekteler.
İlgili rehber: Facebook Store Kurulumu
Çok geniş hedefleme seçeneklerinden yararlanırsınız
Facebookta reklam vermek, çok çeşitli kitlelere ulaşmanızı sağlar. Çok geniş reklam hedefleme seçenekleri, tam olarak aklınızdaki müşteri profiline ulaşmanızı sağlar. Dijital pazarlamadaki en önemli kriterlerden biri hedeflemedir ve doğru hedeflemeleri yapmak reklam performanslarını ve geri dönüşümlerini artırır.
İlgili rehber: Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Doğru demografik yapıyı seçmek, zaman aralıklarını belirlemek, ilgi alanlarını seçmek, bütçe kontrolü yapmak ve reklam metinleri ile görsellerini doğru ayarlamak reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Aşağıdaki rehberimizde hem Instagram hem de Facebook reklamları için detaylı hedeflemeleri nasıl yapabileceğinizi öğrenebilirsiniz.
İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamlarınızı hızlı bir şekilde çıkabilirsiniz
Facebookta reklam vermek oldukça hızlıdır. Reklam içeriklerinizi ve görsellerinizi hazırladıktan sonra, hedefleme ayarlarınızı yapıp bütçelerinizi girdikten sonra çok hızlı bir şekilde reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz. Özellikle kampanya dönemlerinde hızlı bir şekilde tanıtım yapmak istediğinzide, hızlı bir şekilde reklamlarınızı yayınlamanız oldukça önemlidir.
Hızlı geri dönüş alabilirsiniz
Doğru hedeflemeleri yaparak, reklam içeriklerinizi ilghi çekici bir şekilde hazırladığınızda Facebookta reklam vermek, size hızlı şekilde geri dönüşler sağlayabilir. Günlük olarak milyonlarca kullanıcının aktif bir şekilde bu platformu kullanıyor oluşu nedeniyle, hedeflediğiniz kitleye ürünlerinizi ulaştırmanızı sağlar. Özellikle yeni açılan firmalar, hızlı bir şekilde ürün satışına başlmak için Facebook reklamlarından yararlanabilirler.
İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Web sitenize trafik çekebilirsiniz
Satış ve marka bilinirliği haricinde web sitenize trafik çekmek için de bu reklamlar bir hayli önemlidir. Sosyal medya yönlendirme trafiği edinmek için bu reklamlardan yararlanabilirsiniz. Hem marka bilinirliğini artırmak hem de web sitenizi ziyaret edenlerin sayısını artırarak, sayfa değerinizi yükseltmek için bu yöntemlerden yararlanabilirsiniz.
İlgili rehber: İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Bu reklamlar ölçümlenebilir
Facebook reklam vermek, reklamların performans analizini de yapmanızı kolaylaştıracaktır. Marka sayfanızdaki istatistikler bölümünden, hem organik paylaşımlarınızın hem de reklam kampanyalarınızın nasıl performanslar sergilediklerini inceleyerek analiz edebilirsiniz. Yatırım getirisini ve geri dönüşümleri ölçümlemek için bu analizleri yapmanız önemlidir. Reklamlarınızın analizini yaptığınızda, reklam stratejilerinizi de geliştirerek, daha yüksek geri dönüşümlü reklam stratejileri oluşturabilirsiniz.
İlgili rehber: Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar