Facebook reklam vermek neden hala önemli?

20 Ağustos 2020
Ferad Osman Sali
Facebook reklam vermek neden hala önemli?

Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor. Instagram’ın Facebook tarafından satın alınmasından sonra, Facebook reklam yöneticisi üzerinde bu iki platform için de reklam yönetimi yapılabilmekte.

Her iki platforma da ayrı ayrı reklam verilebiliyor olması da tabii ki reklamları daha da özelleştirmeyi ve tek bir platforma odaklanılmasını sağlıyor. Özellikle hedef kitlesi Instagram’a daha fazla yönelmiş olan firmalar, Facebook yerine Instagram’da reklamlar veriyor olsa da Facebook reklamları da günümüzde halen bir değere sahip. Bunun nedenlerini de bu yazımızda ele alacağız.

Facebook reklam vermek neden hala önemli?

En yüksek aktif kullanıcı sayısına sahip

Trendler farklı platformlara kayıyor olsa da Facebook halen dünya genelinde, en fazla aylık aktif üye sayısına sahip. Bu da bu platform üzerindeki erişilebilecek kitlenin büyüklüğünü doğrudan etkilemektedir. Farklı demografik özelliklere ve ilgi alanlarına sahip milyonlarca kullanıcıya ulaşabilmek için Facebook halen önemli bir değere sahip.

Marka bilinirliğini artırmak için önemli

Facebookta reklam vermek, geniş kitlelere ulaşılmasını sağladığı için de önemli. Farklı hedeflemeler yaparak, Facebook’un kullanıcı tabanınında yer alan müşteri profillerinize ulaşabilirsiniz. Organik içeriklerin yanı sıra reklam kampanyalarıyla beraber markanızı tanıtacak reklamlar çıkabilir ve insanların sizinle ilgili daha fazla içeriği görmelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Satışlarınızı artırabilirsiniz

Facebook reklam vermek, satışlarınızıda artırmanızda önemli bir rol oynar. Günümüzde sosyal medya, hem reklam hem de satış için önemli bir görev üstlenmekte. Farklı reklam modellerinden yararlanarak ürünlerinizi öne çıkartabilir ve tüketicileri ürünlerinizi satın almaya yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam kampanya stratejilerinin 4 temel taşı

Bunun yanı sıra Facebook’ta mağaza açarak, e-ticaret sitenizdeki ürünleri burada listeleyebilirsiniz ve doğrudan Facebook üzerinden satış yapabilirsiniz. Bu da satışlarınızı artırma ve ürünlerinizi tanıtmak için oldukça etkili yöntemlerden biridir. İdeaSoft akıllı e-ticaret paketi kullanıcıları, Facebook Mağaza eklentisiyle, ürünlerini Facebookta listeleyerek, burada satış yapabilmekteler.

İlgili rehber: Facebook Store Kurulumu

Çok geniş hedefleme seçeneklerinden yararlanırsınız

Facebookta reklam vermek, çok çeşitli kitlelere ulaşmanızı sağlar. Çok geniş reklam hedefleme seçenekleri, tam olarak aklınızdaki müşteri profiline ulaşmanızı sağlar. Dijital pazarlamadaki en önemli kriterlerden biri hedeflemedir ve doğru hedeflemeleri yapmak reklam performanslarını ve geri dönüşümlerini artırır.

İlgili rehber: Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?

Doğru demografik yapıyı seçmek, zaman aralıklarını belirlemek, ilgi alanlarını seçmek, bütçe kontrolü yapmak ve reklam metinleri ile görsellerini doğru ayarlamak reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Aşağıdaki rehberimizde hem Instagram hem de Facebook reklamları için detaylı hedeflemeleri nasıl yapabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Reklamlarınızı hızlı bir şekilde çıkabilirsiniz

Facebookta reklam vermek oldukça hızlıdır. Reklam içeriklerinizi ve görsellerinizi hazırladıktan sonra, hedefleme ayarlarınızı yapıp bütçelerinizi girdikten sonra çok hızlı bir şekilde reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz. Özellikle kampanya dönemlerinde hızlı bir şekilde tanıtım yapmak istediğinzide, hızlı bir şekilde reklamlarınızı yayınlamanız oldukça önemlidir.

Hızlı geri dönüş alabilirsiniz

Doğru hedeflemeleri yaparak, reklam içeriklerinizi ilghi çekici bir şekilde hazırladığınızda Facebookta reklam vermek, size hızlı şekilde geri dönüşler sağlayabilir. Günlük olarak milyonlarca kullanıcının aktif bir şekilde bu platformu kullanıyor oluşu nedeniyle, hedeflediğiniz kitleye ürünlerinizi ulaştırmanızı sağlar. Özellikle yeni açılan firmalar, hızlı bir şekilde ürün satışına başlmak için Facebook reklamlarından yararlanabilirler.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

Web sitenize trafik çekebilirsiniz

Satış ve marka bilinirliği haricinde web sitenize trafik çekmek için de bu reklamlar bir hayli önemlidir. Sosyal medya yönlendirme trafiği edinmek için bu reklamlardan yararlanabilirsiniz. Hem marka bilinirliğini artırmak hem de web sitenizi ziyaret edenlerin sayısını artırarak, sayfa değerinizi yükseltmek için bu yöntemlerden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri

Bu reklamlar ölçümlenebilir

Facebook reklam vermek, reklamların performans analizini de yapmanızı kolaylaştıracaktır. Marka sayfanızdaki istatistikler bölümünden, hem organik paylaşımlarınızın hem de reklam kampanyalarınızın nasıl performanslar sergilediklerini inceleyerek analiz edebilirsiniz. Yatırım getirisini ve geri dönüşümleri ölçümlemek için bu analizleri yapmanız önemlidir. Reklamlarınızın analizini yaptığınızda, reklam stratejilerinizi de geliştirerek, daha yüksek geri dönüşümlü reklam stratejileri oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

2024 Trendyol Komisyon Oranları ve Komisyon Koşulları
2024 Trendyol Komisyon Oranları ve Komisyon Koşulları
Mağazalara, yerel satıcılara, kadın girişimcilere ve el emeklerini satmak isteyenlere satış fırsatı veren Trendyol, satılan ürünlerden belirli oranda komisyon almaktadır. Bu komisyonlar, hem ticari ilişkinin devam etmesine hem de...
7 Aralık 2023
Ferad Osman Sali
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
IdeaSoft
Dijital İçerik Üretimi Nedir? Dijital İçerik Nasıl Üretilir?
Dijital İçerik Üretimi Nedir? Dijital İçerik Nasıl Üretilir?
Seneler önce yazılan kitapların, çekilen filmlerin öngördüğü dijital çağda yaşıyoruz. Bilfiil bu dönüşümün içinde yaşadığımız için farkına varmasak da, en basit faaliyetleri bile artık dijital mecralar üzerinden...
10 Ocak 2022
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Ferad Osman Sali
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Ferad Osman Sali
Instagram Mağaza Açma Rehberi
Instagram Mağaza Açma Rehberi
Facebook’un en az sosyal medya yanı kadar güçlü olan marketplace tarafı, ticaretin dijital olan her ortamda gerçekleşebileceğinin mümkün olduğunu gösterdi. Bu yüzden Facebook temelinde Instagram’a da e-ticareti destekleyen...
9 Aralık 2021
IdeaSoft