Facebook reklam vermek neden hala önemli?

20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?

Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor. Instagram’ın Facebook tarafından satın alınmasından sonra, Facebook reklam yöneticisi üzerinde bu iki platform için de reklam yönetimi yapılabilmekte.

Her iki platforma da ayrı ayrı reklam verilebiliyor olması da tabii ki reklamları daha da özelleştirmeyi ve tek bir platforma odaklanılmasını sağlıyor. Özellikle hedef kitlesi Instagram’a daha fazla yönelmiş olan firmalar, Facebook yerine Instagram’da reklamlar veriyor olsa da Facebook reklamları da günümüzde halen bir değere sahip. Bunun nedenlerini de bu yazımızda ele alacağız.

Facebook reklam vermek neden hala önemli?

En yüksek aktif kullanıcı sayısına sahip

Trendler farklı platformlara kayıyor olsa da Facebook halen dünya genelinde, en fazla aylık aktif üye sayısına sahip. Bu da bu platform üzerindeki erişilebilecek kitlenin büyüklüğünü doğrudan etkilemektedir. Farklı demografik özelliklere ve ilgi alanlarına sahip milyonlarca kullanıcıya ulaşabilmek için Facebook halen önemli bir değere sahip.

Marka bilinirliğini artırmak için önemli

Facebookta reklam vermek, geniş kitlelere ulaşılmasını sağladığı için de önemli. Farklı hedeflemeler yaparak, Facebook’un kullanıcı tabanınında yer alan müşteri profillerinize ulaşabilirsiniz. Organik içeriklerin yanı sıra reklam kampanyalarıyla beraber markanızı tanıtacak reklamlar çıkabilir ve insanların sizinle ilgili daha fazla içeriği görmelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Satışlarınızı artırabilirsiniz

Facebook reklam vermek, satışlarınızıda artırmanızda önemli bir rol oynar. Günümüzde sosyal medya, hem reklam hem de satış için önemli bir görev üstlenmekte. Farklı reklam modellerinden yararlanarak ürünlerinizi öne çıkartabilir ve tüketicileri ürünlerinizi satın almaya yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam kampanya stratejilerinin 4 temel taşı

Bunun yanı sıra Facebook’ta mağaza açarak, e-ticaret sitenizdeki ürünleri burada listeleyebilirsiniz ve doğrudan Facebook üzerinden satış yapabilirsiniz. Bu da satışlarınızı artırma ve ürünlerinizi tanıtmak için oldukça etkili yöntemlerden biridir. İdeaSoft akıllı e-ticaret paketi kullanıcıları, Facebook Mağaza eklentisiyle, ürünlerini Facebookta listeleyerek, burada satış yapabilmekteler.

İlgili rehber: Facebook Store Kurulumu

Çok geniş hedefleme seçeneklerinden yararlanırsınız

Facebookta reklam vermek, çok çeşitli kitlelere ulaşmanızı sağlar. Çok geniş reklam hedefleme seçenekleri, tam olarak aklınızdaki müşteri profiline ulaşmanızı sağlar. Dijital pazarlamadaki en önemli kriterlerden biri hedeflemedir ve doğru hedeflemeleri yapmak reklam performanslarını ve geri dönüşümlerini artırır.

İlgili rehber: Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?

Doğru demografik yapıyı seçmek, zaman aralıklarını belirlemek, ilgi alanlarını seçmek, bütçe kontrolü yapmak ve reklam metinleri ile görsellerini doğru ayarlamak reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Aşağıdaki rehberimizde hem Instagram hem de Facebook reklamları için detaylı hedeflemeleri nasıl yapabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Reklamlarınızı hızlı bir şekilde çıkabilirsiniz

Facebookta reklam vermek oldukça hızlıdır. Reklam içeriklerinizi ve görsellerinizi hazırladıktan sonra, hedefleme ayarlarınızı yapıp bütçelerinizi girdikten sonra çok hızlı bir şekilde reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz. Özellikle kampanya dönemlerinde hızlı bir şekilde tanıtım yapmak istediğinzide, hızlı bir şekilde reklamlarınızı yayınlamanız oldukça önemlidir.

Hızlı geri dönüş alabilirsiniz

Doğru hedeflemeleri yaparak, reklam içeriklerinizi ilghi çekici bir şekilde hazırladığınızda Facebookta reklam vermek, size hızlı şekilde geri dönüşler sağlayabilir. Günlük olarak milyonlarca kullanıcının aktif bir şekilde bu platformu kullanıyor oluşu nedeniyle, hedeflediğiniz kitleye ürünlerinizi ulaştırmanızı sağlar. Özellikle yeni açılan firmalar, hızlı bir şekilde ürün satışına başlmak için Facebook reklamlarından yararlanabilirler.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

Web sitenize trafik çekebilirsiniz

Satış ve marka bilinirliği haricinde web sitenize trafik çekmek için de bu reklamlar bir hayli önemlidir. Sosyal medya yönlendirme trafiği edinmek için bu reklamlardan yararlanabilirsiniz. Hem marka bilinirliğini artırmak hem de web sitenizi ziyaret edenlerin sayısını artırarak, sayfa değerinizi yükseltmek için bu yöntemlerden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri

Bu reklamlar ölçümlenebilir

Facebook reklam vermek, reklamların performans analizini de yapmanızı kolaylaştıracaktır. Marka sayfanızdaki istatistikler bölümünden, hem organik paylaşımlarınızın hem de reklam kampanyalarınızın nasıl performanslar sergilediklerini inceleyerek analiz edebilirsiniz. Yatırım getirisini ve geri dönüşümleri ölçümlemek için bu analizleri yapmanız önemlidir. Reklamlarınızın analizini yaptığınızda, reklam stratejilerinizi de geliştirerek, daha yüksek geri dönüşümlü reklam stratejileri oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan