Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç

3 Ocak 2017
Sinan Oypan

Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım.

Facebook reklam yönetimi

Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un, markalar için oldukça büyük bir önemi bulunuyor. Türkiye’de en çok kullanıcının yer aldığı sosyal mecra olması ve reklam modelleri konusundaki seçenekleri ile analitik özellikleri, Facebook’u bu alanda önemli bir mecra haline getiriyor.

Bu özellikleri nedeniyle de markalar, bu mecra üzerinde aktif bir şekilde yer alıyorlar. Bu platformdaki çalışmalardan daha fazla verim alabilmek için, bazı araçlardan yararlanmak gerekiyor. Hem analiz açısından hem de yaptığınız çalışmaların sonuçlarını görmek açısından bu araçlar oldukça etkili. Bu analizleri elle yapmak yerine, bir araçla yapmak işlerinizi daha da kolaylaştıracaktır. Bu araçlardan ücretsiz olanlarını bu yazıda sizinle paylaşacağız.

Başlıklara tıklayarak, ilgili aracın internet sitesine gidebilirsiniz.

Canva

Facebook üzerinde paylaşacağınız görselleri hazırlamak için Photoshop ya da benzeri yazılımlara ihtiyacınız yok. Herhangi bir tasarım geçmişiniz olmasa dahi, Canva üzerinden görsel çalışmalarınızı hazırlayarak, Facebook’ta paylaşıma hazır bir hale getirebilirsiniz. Bu konuda daha detaylı bilgi almak için “Canva ile görsel oluşturma” rehberimizi okuyabilirsiniz.

İdeasoft Facebook Store uygulaması

Müşterilerimize sunduğumuz hizmetlerden biri de Facebook Store uygulaması. Bu eklentiyi kurduğunuzda, mağazanızı Facebook sayfanız ile eşleyebilir ve Facebook üzerinden satış yapabilirsiniz. Bu konu hakkında daha detaylı bilgi almak ve Facebook Store kullanımına başlamak için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.

Facebook Store kurulumu

Facebook Timeline Contest

Facebook üzerinde yarışmalar düzenlemenize yardımcı olan bu araç ile etkileşimlerinizi artırabilir, takipçilerinizi ödüllendirebilirsiniz. Cümle tamamlama, Quiz, fotoğraf gibi farklı yarışmalar düzenleyebilirsiniz. Aynı zamanda araç, katılımcılar arasından rastgele bir kazanan seçmeniz için sizin için bu çalışmayı da yapıyor.

LikeAlyzer

Bu araç ise, sayfanızın potansiyelini ve ne kadar etkili olabileceğini analiz etmenize yardımcı oluyor. Sizin aktivitelerinizi inceleyerek, Facebook sayfanızın ne kadarlık bir potansiyeli olabileceği hakkında size bir analiz çıkartıyor.

Buffer

Facebook üzerinde gönderilerinizi ilerleyen zamanlar için planlamak istediğinizde Buffer’ı kullanabilirsiniz. Bu araç, ileriye yönelik planlar yapma konusunda size yardımcı olacaktır. Aynı zamanda, Buffer üzerinde bit.ly kısaltma servisi de kullanıldığı için, gönderilerinizin ne kadarlık bir etkileşim aldığını da Buffer üzerinden analiz edebilirsiniz. Ücretsiz profillerde, hesap başına 10 adet zamanlı gönderi yapabiliyorsunuz.

Facebook Ads Compass

Bu araç ise Facebook’taki reklam kampanyalarınızı analiz ediyor ve nelerin işe yaradığını, nelerin ise işe yaramadığını size bir rapor halinde sunuyor. Bu araç sayesinde, verdiğiniz reklamların ne kadar etkili olduğunu ve neleri değiştirmeniz gerektiğini öğrenebilirsiniz.

“Facebook

Pagemodo

Pagemodo, fazla bütçesi olmayan küçük şirketler için sosyal medya pazarlaması konusunda fırsatlar sunuyor. Bu araç ile kapak fotoğrafı düzenleyebilir, yarışma düzenlemeleri yapabilir, gönderilerinizi planlayabilir ve yaptığınız organik ve reklam içeriklerinin analizini yapabilirsiniz.

Facebook Konulu Diğer Makaleler

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan