Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç

3 Ocak 2017
Sinan Oypan

Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım.

Facebook reklam yönetimi

Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un, markalar için oldukça büyük bir önemi bulunuyor. Türkiye’de en çok kullanıcının yer aldığı sosyal mecra olması ve reklam modelleri konusundaki seçenekleri ile analitik özellikleri, Facebook’u bu alanda önemli bir mecra haline getiriyor.

Bu özellikleri nedeniyle de markalar, bu mecra üzerinde aktif bir şekilde yer alıyorlar. Bu platformdaki çalışmalardan daha fazla verim alabilmek için, bazı araçlardan yararlanmak gerekiyor. Hem analiz açısından hem de yaptığınız çalışmaların sonuçlarını görmek açısından bu araçlar oldukça etkili. Bu analizleri elle yapmak yerine, bir araçla yapmak işlerinizi daha da kolaylaştıracaktır. Bu araçlardan ücretsiz olanlarını bu yazıda sizinle paylaşacağız.

Başlıklara tıklayarak, ilgili aracın internet sitesine gidebilirsiniz.

Canva

Facebook üzerinde paylaşacağınız görselleri hazırlamak için Photoshop ya da benzeri yazılımlara ihtiyacınız yok. Herhangi bir tasarım geçmişiniz olmasa dahi, Canva üzerinden görsel çalışmalarınızı hazırlayarak, Facebook’ta paylaşıma hazır bir hale getirebilirsiniz. Bu konuda daha detaylı bilgi almak için “Canva ile görsel oluşturma” rehberimizi okuyabilirsiniz.

İdeasoft Facebook Store uygulaması

Müşterilerimize sunduğumuz hizmetlerden biri de Facebook Store uygulaması. Bu eklentiyi kurduğunuzda, mağazanızı Facebook sayfanız ile eşleyebilir ve Facebook üzerinden satış yapabilirsiniz. Bu konu hakkında daha detaylı bilgi almak ve Facebook Store kullanımına başlamak için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.

Facebook Store kurulumu

Facebook Timeline Contest

Facebook üzerinde yarışmalar düzenlemenize yardımcı olan bu araç ile etkileşimlerinizi artırabilir, takipçilerinizi ödüllendirebilirsiniz. Cümle tamamlama, Quiz, fotoğraf gibi farklı yarışmalar düzenleyebilirsiniz. Aynı zamanda araç, katılımcılar arasından rastgele bir kazanan seçmeniz için sizin için bu çalışmayı da yapıyor.

LikeAlyzer

Bu araç ise, sayfanızın potansiyelini ve ne kadar etkili olabileceğini analiz etmenize yardımcı oluyor. Sizin aktivitelerinizi inceleyerek, Facebook sayfanızın ne kadarlık bir potansiyeli olabileceği hakkında size bir analiz çıkartıyor.

Buffer

Facebook üzerinde gönderilerinizi ilerleyen zamanlar için planlamak istediğinizde Buffer’ı kullanabilirsiniz. Bu araç, ileriye yönelik planlar yapma konusunda size yardımcı olacaktır. Aynı zamanda, Buffer üzerinde bit.ly kısaltma servisi de kullanıldığı için, gönderilerinizin ne kadarlık bir etkileşim aldığını da Buffer üzerinden analiz edebilirsiniz. Ücretsiz profillerde, hesap başına 10 adet zamanlı gönderi yapabiliyorsunuz.

Facebook Ads Compass

Bu araç ise Facebook’taki reklam kampanyalarınızı analiz ediyor ve nelerin işe yaradığını, nelerin ise işe yaramadığını size bir rapor halinde sunuyor. Bu araç sayesinde, verdiğiniz reklamların ne kadar etkili olduğunu ve neleri değiştirmeniz gerektiğini öğrenebilirsiniz.

“Facebook

Pagemodo

Pagemodo, fazla bütçesi olmayan küçük şirketler için sosyal medya pazarlaması konusunda fırsatlar sunuyor. Bu araç ile kapak fotoğrafı düzenleyebilir, yarışma düzenlemeleri yapabilir, gönderilerinizi planlayabilir ve yaptığınız organik ve reklam içeriklerinin analizini yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
Ideasoft Admin
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan