Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler

3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler

Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda.

Facebook Reklam Stratejileri

Facebook reklamları e-ticaret firmaları için oldukça etkili pazarlama ve reklam araçları arasında yer alıyor. Facebook üzerinde verdiğiniz reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi, marka ve ürün bilinirliğinizi de artırabilirsiniz.

Geçtiğimiz günlerde Facebook yönetim ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Bugünkü rehberimizde ise Facebook reklamlarını daha etkili kullanmanızı sağlayacak bazı ipuçlarını sizinle paylaşacağız.

Dinamik ürün reklamlarını kullanın

Facebook reklam türlerinden / modellerinden biri de dinamik ürün reklamları. Bu reklam türü e-ticaret firmaları için en yüksek yatırım getirisini (ROI) sağlayan modeldir. Bu reklam modeliyle Facebook üzerinden retargeting reklamları verebilirsiniz.

Bu modeli kullandığınızda her bir ürününüz için reklam kampanyası hazırlamak zorunda kalmazsınız. Bu özelliği kullanabilmek için yapmanız gereken birkaç işlem bulunuyor.

  • Ürün kataloğunuzu Facebook’a yükleyin: Facebook Business Manager üzerinden yayınlanmasını istediğiniz bilgilerle beraber ürünlerinizi yükleyin.
  • Müşteri davranışlarını ayarlayın: Reklamlarınızın, müşterilerinizin hangi davranışlarına göre görünmesi gerektiğini ayarlayın.
  • Bir şablon oluşturun: Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda Facebook bazı ayarlamalar yapacak. Reklamlarınız için bir başlık verin ve görsel ve ürünlerinizin seçimini kolaylaştıracak anahtar kelime seçimleri yapın.
  • Power Editor üzerinden dinamik reklam ayalarını yapın: Kataloğunuz üzerinden tüm ürünlerinizin mi yoksa belli ürünlerin mi reklamlarda görüneceğinin ayarlarını yapın ve reklamınızı yayınlayın.

Çoklu ürün reklamları kullanın

Facebook’un bu reklam modeli ise, tek bir reklam alanında birden fazla reklam göstermenize olanak sağlıyor. Çoklu ürün reklamlarını seçtiğinizde, hedef kitlenizdeki kişilere daha fazla ürün seçeneği sunmuş olursunuz.

Onların ilgi alanlarına yönelik ne kadar fazla ürün seçeneği sunarsanız, geri dönüşüm oranlarınızda bir o kadar artış gözlemleyebilirsiniz. Bu alanı aynı zamanda bir ürünün farklı kullanım alanlarını göstermek için de kullanabilirsiniz.

Bu reklam modelini Power Editor üzerinden rahatlıkla seçebilir reklam içeriklerinizi oluşturabilirsiniz.

Geri dönüşüm pikseli yükleyin

Facebook’un reklamlarda sunduğu özelliklerden biri olan geri dönüşüm pikseli, müşterilerinizin site üzerindeki davranışlarını ölçümlemesi. Buna ek olarak Facebook bu kodu kullanarak, kampanyalarınızı tekrar düzenliyor ve reklam kampanyanızdaki hedef kitlenize benzer yeni hedef kitleler bulmanıza yardımcı oluyor.

Ödeme sayfanıza bu kodu eklemeniz durumunda, kullanıcıların reklamlara tıkladıktan sonra yaptıkları satış gibi bazı aktiviteleri takip edebiliyorsunuz.

Genel retargeting reklamları oluşturun

Tüketicilerin büyük bir kısmı e-ticaret sitelerini gezerken sepetlerini terk ediyor ve bu da firmaların olası satışlarını kaçırmaları demek oluyor. Retargeting reklamlar ile kullanıcılara sitenizi terk ettikten sonra Facebook üzerinden reklamlar gösterebilirsiniz.

Geri dönüşümlerinizi artırıp, sitenizi terk eden kullanıcılara tekrar ulaşmak için Power Editor üzerinden retargeting reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu reklamlarda tek ya da çoklu ürün gösterebilir, kupon veya özel fırsatlar sunabilirsiniz.

“Facebook

Benzer hedef kitle özelliğinden yararlanın

Facebook sizin geçmişteki hedef kitle karakteristikleriniz üzerinden size benzer hedef kitleler bulma konusunda yardımcı oluyor. Benzer Hedef kitle özelliği, sizin şu anki müşterilerinizle benzer özelliklere sahip Facebook kullanıcılarına facebook da reklam verme fırsatı sunuyor.

Bu özellik, yeni hedef kitlelere ulaşmanız konusunda size yardımcı olabilir. Yeni hedef kitlelere ulaşmanız da müşteri tabanınızı genişletmeniz konusunda size yardımcı olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve...
10 Ocak 2018
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
NFC Nedir? Nasıl Kullanılır?
NFC Nedir? Nasıl Kullanılır?
Teknolojinin gelişimine bağlı olarak günlük alışkanlıklarımız değişiyor. Hayatlarımızın parçası olan işlemleri artık teknolojinin yardımı ile çok daha zahmetsiz şekilde yapabiliyoruz. Son yıllarda hayatımızın nasıl...
9 Aralık 2021
Markethinkers
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi
E-ticaret sitesi sahibiyseniz SEO konusunda en azından temel bir bilginiz vardır. Fakat mobil SEO, daha farklı bir operasyondur. Sitenizin arama motorunda üst sıralarda görünmesini ve daha fazla ziyaretçi çekmesini sağlayan SEO, masaüstü...
20 Aralık 2021
Markethinkers
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft & Google are Joining Hands
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
IdeaSoft
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın