Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler

3 Kasım 2016
Ferad Osman Sali
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler

Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda.

Facebook Reklam Stratejileri

Facebook reklamları e-ticaret firmaları için oldukça etkili pazarlama ve reklam araçları arasında yer alıyor. Facebook üzerinde verdiğiniz reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi, marka ve ürün bilinirliğinizi de artırabilirsiniz.

Geçtiğimiz günlerde Facebook yönetim ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Bugünkü rehberimizde ise Facebook reklamlarını daha etkili kullanmanızı sağlayacak bazı ipuçlarını sizinle paylaşacağız.

Dinamik ürün reklamlarını kullanın

Facebook reklam türlerinden / modellerinden biri de dinamik ürün reklamları. Bu reklam türü e-ticaret firmaları için en yüksek yatırım getirisini (ROI) sağlayan modeldir. Bu reklam modeliyle Facebook üzerinden retargeting reklamları verebilirsiniz.

Bu modeli kullandığınızda her bir ürününüz için reklam kampanyası hazırlamak zorunda kalmazsınız. Bu özelliği kullanabilmek için yapmanız gereken birkaç işlem bulunuyor.

  • Ürün kataloğunuzu Facebook’a yükleyin: Facebook Business Manager üzerinden yayınlanmasını istediğiniz bilgilerle beraber ürünlerinizi yükleyin.
  • Müşteri davranışlarını ayarlayın: Reklamlarınızın, müşterilerinizin hangi davranışlarına göre görünmesi gerektiğini ayarlayın.
  • Bir şablon oluşturun: Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda Facebook bazı ayarlamalar yapacak. Reklamlarınız için bir başlık verin ve görsel ve ürünlerinizin seçimini kolaylaştıracak anahtar kelime seçimleri yapın.
  • Power Editor üzerinden dinamik reklam ayalarını yapın: Kataloğunuz üzerinden tüm ürünlerinizin mi yoksa belli ürünlerin mi reklamlarda görüneceğinin ayarlarını yapın ve reklamınızı yayınlayın.

Çoklu ürün reklamları kullanın

Facebook’un bu reklam modeli ise, tek bir reklam alanında birden fazla reklam göstermenize olanak sağlıyor. Çoklu ürün reklamlarını seçtiğinizde, hedef kitlenizdeki kişilere daha fazla ürün seçeneği sunmuş olursunuz.

Onların ilgi alanlarına yönelik ne kadar fazla ürün seçeneği sunarsanız, geri dönüşüm oranlarınızda bir o kadar artış gözlemleyebilirsiniz. Bu alanı aynı zamanda bir ürünün farklı kullanım alanlarını göstermek için de kullanabilirsiniz.

Bu reklam modelini Power Editor üzerinden rahatlıkla seçebilir reklam içeriklerinizi oluşturabilirsiniz.

Geri dönüşüm pikseli yükleyin

Facebook’un reklamlarda sunduğu özelliklerden biri olan geri dönüşüm pikseli, müşterilerinizin site üzerindeki davranışlarını ölçümlemesi. Buna ek olarak Facebook bu kodu kullanarak, kampanyalarınızı tekrar düzenliyor ve reklam kampanyanızdaki hedef kitlenize benzer yeni hedef kitleler bulmanıza yardımcı oluyor.

Ödeme sayfanıza bu kodu eklemeniz durumunda, kullanıcıların reklamlara tıkladıktan sonra yaptıkları satış gibi bazı aktiviteleri takip edebiliyorsunuz.

Genel retargeting reklamları oluşturun

Tüketicilerin büyük bir kısmı e-ticaret sitelerini gezerken sepetlerini terk ediyor ve bu da firmaların olası satışlarını kaçırmaları demek oluyor. Retargeting reklamlar ile kullanıcılara sitenizi terk ettikten sonra Facebook üzerinden reklamlar gösterebilirsiniz.

Geri dönüşümlerinizi artırıp, sitenizi terk eden kullanıcılara tekrar ulaşmak için Power Editor üzerinden retargeting reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu reklamlarda tek ya da çoklu ürün gösterebilir, kupon veya özel fırsatlar sunabilirsiniz.

“Facebook

Benzer hedef kitle özelliğinden yararlanın

Facebook sizin geçmişteki hedef kitle karakteristikleriniz üzerinden size benzer hedef kitleler bulma konusunda yardımcı oluyor. Benzer Hedef kitle özelliği, sizin şu anki müşterilerinizle benzer özelliklere sahip Facebook kullanıcılarına facebook da reklam verme fırsatı sunuyor.

Bu özellik, yeni hedef kitlelere ulaşmanız konusunda size yardımcı olabilir. Yeni hedef kitlelere ulaşmanız da müşteri tabanınızı genişletmeniz konusunda size yardımcı olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Ferad Osman Sali
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Ferad Osman Sali
Yurtdışından Ödeme Nasıl Alınır?
Yurtdışından Ödeme Nasıl Alınır?
İhracat yapmak isteyen kişiler, bu süreçte pek çok soruya sahiptir. Yurtdışından ödeme almak da bunlardan bir tanesidir. İlk olarak bunun mümkün olduğu bilinmelidir....
6 Mart 2023
Ferad Osman Sali
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Ferad Osman Sali
E-Ticarette Stok Maliyeti Nasıl Düşürülür?
E-Ticarette Stok Maliyeti Nasıl Düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
29 Eylül 2022
Savaş Çetinkaya
Dönüşüm Oranı Nedir, Nasıl Arttırılır?
Dönüşüm Oranı Nedir, Nasıl Arttırılır?
Hedef kitle ve tüketicilerin firmayla olan deneyimi hakkında bilgi edinmek, marka başarısını artırmanın önemli yollarından biridir. Dönüşüm oranı ölçümleri, bu konuda detaylı veri toplamanıza yardımcı olur. E-ticaret ve sosyal...
21 Eylül 2022
Savaş Çetinkaya