Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler

3 Kasım 2016
Sinan Oypan

Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda.

Facebook Reklam Stratejileri

Facebook reklamları e-ticaret firmaları için oldukça etkili pazarlama ve reklam araçları arasında yer alıyor. Facebook üzerinde verdiğiniz reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi, marka ve ürün bilinirliğinizi de artırabilirsiniz.

Geçtiğimiz günlerde Facebook yönetim ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Bugünkü rehberimizde ise Facebook reklamlarını daha etkili kullanmanızı sağlayacak bazı ipuçlarını sizinle paylaşacağız.

Dinamik ürün reklamlarını kullanın

Facebook reklam türlerinden / modellerinden biri de dinamik ürün reklamları. Bu reklam türü e-ticaret firmaları için en yüksek yatırım getirisini (ROI) sağlayan modeldir. Bu reklam modeliyle Facebook üzerinden retargeting reklamları verebilirsiniz.

Bu modeli kullandığınızda her bir ürününüz için reklam kampanyası hazırlamak zorunda kalmazsınız. Bu özelliği kullanabilmek için yapmanız gereken birkaç işlem bulunuyor.

  • Ürün kataloğunuzu Facebook’a yükleyin: Facebook Business Manager üzerinden yayınlanmasını istediğiniz bilgilerle beraber ürünlerinizi yükleyin.
  • Müşteri davranışlarını ayarlayın: Reklamlarınızın, müşterilerinizin hangi davranışlarına göre görünmesi gerektiğini ayarlayın.
  • Bir şablon oluşturun: Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda Facebook bazı ayarlamalar yapacak. Reklamlarınız için bir başlık verin ve görsel ve ürünlerinizin seçimini kolaylaştıracak anahtar kelime seçimleri yapın.
  • Power Editor üzerinden dinamik reklam ayalarını yapın: Kataloğunuz üzerinden tüm ürünlerinizin mi yoksa belli ürünlerin mi reklamlarda görüneceğinin ayarlarını yapın ve reklamınızı yayınlayın.

Çoklu ürün reklamları kullanın

Facebook’un bu reklam modeli ise, tek bir reklam alanında birden fazla reklam göstermenize olanak sağlıyor. Çoklu ürün reklamlarını seçtiğinizde, hedef kitlenizdeki kişilere daha fazla ürün seçeneği sunmuş olursunuz.

Onların ilgi alanlarına yönelik ne kadar fazla ürün seçeneği sunarsanız, geri dönüşüm oranlarınızda bir o kadar artış gözlemleyebilirsiniz. Bu alanı aynı zamanda bir ürünün farklı kullanım alanlarını göstermek için de kullanabilirsiniz.

Bu reklam modelini Power Editor üzerinden rahatlıkla seçebilir reklam içeriklerinizi oluşturabilirsiniz.

Geri dönüşüm pikseli yükleyin

Facebook’un reklamlarda sunduğu özelliklerden biri olan geri dönüşüm pikseli, müşterilerinizin site üzerindeki davranışlarını ölçümlemesi. Buna ek olarak Facebook bu kodu kullanarak, kampanyalarınızı tekrar düzenliyor ve reklam kampanyanızdaki hedef kitlenize benzer yeni hedef kitleler bulmanıza yardımcı oluyor.

Ödeme sayfanıza bu kodu eklemeniz durumunda, kullanıcıların reklamlara tıkladıktan sonra yaptıkları satış gibi bazı aktiviteleri takip edebiliyorsunuz.

Genel retargeting reklamları oluşturun

Tüketicilerin büyük bir kısmı e-ticaret sitelerini gezerken sepetlerini terk ediyor ve bu da firmaların olası satışlarını kaçırmaları demek oluyor. Retargeting reklamlar ile kullanıcılara sitenizi terk ettikten sonra Facebook üzerinden reklamlar gösterebilirsiniz.

Geri dönüşümlerinizi artırıp, sitenizi terk eden kullanıcılara tekrar ulaşmak için Power Editor üzerinden retargeting reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu reklamlarda tek ya da çoklu ürün gösterebilir, kupon veya özel fırsatlar sunabilirsiniz.

“Facebook

Benzer hedef kitle özelliğinden yararlanın

Facebook sizin geçmişteki hedef kitle karakteristikleriniz üzerinden size benzer hedef kitleler bulma konusunda yardımcı oluyor. Benzer Hedef kitle özelliği, sizin şu anki müşterilerinizle benzer özelliklere sahip Facebook kullanıcılarına facebook da reklam verme fırsatı sunuyor.

Bu özellik, yeni hedef kitlelere ulaşmanız konusunda size yardımcı olabilir. Yeni hedef kitlelere ulaşmanız da müşteri tabanınızı genişletmeniz konusunda size yardımcı olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan