fbpx

Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler

3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler

Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda.

Facebook Reklam Stratejileri

Facebook reklamları e-ticaret firmaları için oldukça etkili pazarlama ve reklam araçları arasında yer alıyor. Facebook üzerinde verdiğiniz reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi, marka ve ürün bilinirliğinizi de artırabilirsiniz.

Geçtiğimiz günlerde Facebook yönetim ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Bugünkü rehberimizde ise Facebook reklamlarını daha etkili kullanmanızı sağlayacak bazı ipuçlarını sizinle paylaşacağız.

Dinamik ürün reklamlarını kullanın

Facebook reklam türlerinden / modellerinden biri de dinamik ürün reklamları. Bu reklam türü e-ticaret firmaları için en yüksek yatırım getirisini (ROI) sağlayan modeldir. Bu reklam modeliyle Facebook üzerinden retargeting reklamları verebilirsiniz.

Bu modeli kullandığınızda her bir ürününüz için reklam kampanyası hazırlamak zorunda kalmazsınız. Bu özelliği kullanabilmek için yapmanız gereken birkaç işlem bulunuyor.

  • Ürün kataloğunuzu Facebook’a yükleyin: Facebook Business Manager üzerinden yayınlanmasını istediğiniz bilgilerle beraber ürünlerinizi yükleyin.
  • Müşteri davranışlarını ayarlayın: Reklamlarınızın, müşterilerinizin hangi davranışlarına göre görünmesi gerektiğini ayarlayın.
  • Bir şablon oluşturun: Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda Facebook bazı ayarlamalar yapacak. Reklamlarınız için bir başlık verin ve görsel ve ürünlerinizin seçimini kolaylaştıracak anahtar kelime seçimleri yapın.
  • Power Editor üzerinden dinamik reklam ayalarını yapın: Kataloğunuz üzerinden tüm ürünlerinizin mi yoksa belli ürünlerin mi reklamlarda görüneceğinin ayarlarını yapın ve reklamınızı yayınlayın.

Çoklu ürün reklamları kullanın

Facebook’un bu reklam modeli ise, tek bir reklam alanında birden fazla reklam göstermenize olanak sağlıyor. Çoklu ürün reklamlarını seçtiğinizde, hedef kitlenizdeki kişilere daha fazla ürün seçeneği sunmuş olursunuz.

Onların ilgi alanlarına yönelik ne kadar fazla ürün seçeneği sunarsanız, geri dönüşüm oranlarınızda bir o kadar artış gözlemleyebilirsiniz. Bu alanı aynı zamanda bir ürünün farklı kullanım alanlarını göstermek için de kullanabilirsiniz.

Bu reklam modelini Power Editor üzerinden rahatlıkla seçebilir reklam içeriklerinizi oluşturabilirsiniz.

Geri dönüşüm pikseli yükleyin

Facebook’un reklamlarda sunduğu özelliklerden biri olan geri dönüşüm pikseli, müşterilerinizin site üzerindeki davranışlarını ölçümlemesi. Buna ek olarak Facebook bu kodu kullanarak, kampanyalarınızı tekrar düzenliyor ve reklam kampanyanızdaki hedef kitlenize benzer yeni hedef kitleler bulmanıza yardımcı oluyor.

Ödeme sayfanıza bu kodu eklemeniz durumunda, kullanıcıların reklamlara tıkladıktan sonra yaptıkları satış gibi bazı aktiviteleri takip edebiliyorsunuz.

Genel retargeting reklamları oluşturun

Tüketicilerin büyük bir kısmı e-ticaret sitelerini gezerken sepetlerini terk ediyor ve bu da firmaların olası satışlarını kaçırmaları demek oluyor. Retargeting reklamlar ile kullanıcılara sitenizi terk ettikten sonra Facebook üzerinden reklamlar gösterebilirsiniz.

Geri dönüşümlerinizi artırıp, sitenizi terk eden kullanıcılara tekrar ulaşmak için Power Editor üzerinden retargeting reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu reklamlarda tek ya da çoklu ürün gösterebilir, kupon veya özel fırsatlar sunabilirsiniz.

“Facebook

Benzer hedef kitle özelliğinden yararlanın

Facebook sizin geçmişteki hedef kitle karakteristikleriniz üzerinden size benzer hedef kitleler bulma konusunda yardımcı oluyor. Benzer Hedef kitle özelliği, sizin şu anki müşterilerinizle benzer özelliklere sahip Facebook kullanıcılarına facebook da reklam verme fırsatı sunuyor.

Bu özellik, yeni hedef kitlelere ulaşmanız konusunda size yardımcı olabilir. Yeni hedef kitlelere ulaşmanız da müşteri tabanınızı genişletmeniz konusunda size yardımcı olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan