Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda.
İÇİNDEKİLER
Facebook Reklam Stratejileri
Facebook reklamları e-ticaret firmaları için oldukça etkili pazarlama ve reklam araçları arasında yer alıyor. Facebook üzerinde verdiğiniz reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi, marka ve ürün bilinirliğinizi de artırabilirsiniz.
Geçtiğimiz günlerde Facebook yönetim ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Bugünkü rehberimizde ise Facebook reklamlarını daha etkili kullanmanızı sağlayacak bazı ipuçlarını sizinle paylaşacağız.
Dinamik ürün reklamlarını kullanın
Facebook reklam türlerinden / modellerinden biri de dinamik ürün reklamları. Bu reklam türü e-ticaret firmaları için en yüksek yatırım getirisini (ROI) sağlayan modeldir. Bu reklam modeliyle Facebook üzerinden retargeting reklamları verebilirsiniz.
Bu modeli kullandığınızda her bir ürününüz için reklam kampanyası hazırlamak zorunda kalmazsınız. Bu özelliği kullanabilmek için yapmanız gereken birkaç işlem bulunuyor.
- Ürün kataloğunuzu Facebook’a yükleyin: Facebook Business Manager üzerinden yayınlanmasını istediğiniz bilgilerle beraber ürünlerinizi yükleyin.
- Müşteri davranışlarını ayarlayın: Reklamlarınızın, müşterilerinizin hangi davranışlarına göre görünmesi gerektiğini ayarlayın.
- Bir şablon oluşturun: Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda Facebook bazı ayarlamalar yapacak. Reklamlarınız için bir başlık verin ve görsel ve ürünlerinizin seçimini kolaylaştıracak anahtar kelime seçimleri yapın.
- Power Editor üzerinden dinamik reklam ayalarını yapın: Kataloğunuz üzerinden tüm ürünlerinizin mi yoksa belli ürünlerin mi reklamlarda görüneceğinin ayarlarını yapın ve reklamınızı yayınlayın.
Çoklu ürün reklamları kullanın
Facebook’un bu reklam modeli ise, tek bir reklam alanında birden fazla reklam göstermenize olanak sağlıyor. Çoklu ürün reklamlarını seçtiğinizde, hedef kitlenizdeki kişilere daha fazla ürün seçeneği sunmuş olursunuz.
Onların ilgi alanlarına yönelik ne kadar fazla ürün seçeneği sunarsanız, geri dönüşüm oranlarınızda bir o kadar artış gözlemleyebilirsiniz. Bu alanı aynı zamanda bir ürünün farklı kullanım alanlarını göstermek için de kullanabilirsiniz.
Bu reklam modelini Power Editor üzerinden rahatlıkla seçebilir reklam içeriklerinizi oluşturabilirsiniz.
Geri dönüşüm pikseli yükleyin
Facebook’un reklamlarda sunduğu özelliklerden biri olan geri dönüşüm pikseli, müşterilerinizin site üzerindeki davranışlarını ölçümlemesi. Buna ek olarak Facebook bu kodu kullanarak, kampanyalarınızı tekrar düzenliyor ve reklam kampanyanızdaki hedef kitlenize benzer yeni hedef kitleler bulmanıza yardımcı oluyor.
Ödeme sayfanıza bu kodu eklemeniz durumunda, kullanıcıların reklamlara tıkladıktan sonra yaptıkları satış gibi bazı aktiviteleri takip edebiliyorsunuz.
Genel retargeting reklamları oluşturun
Tüketicilerin büyük bir kısmı e-ticaret sitelerini gezerken sepetlerini terk ediyor ve bu da firmaların olası satışlarını kaçırmaları demek oluyor. Retargeting reklamlar ile kullanıcılara sitenizi terk ettikten sonra Facebook üzerinden reklamlar gösterebilirsiniz.
Geri dönüşümlerinizi artırıp, sitenizi terk eden kullanıcılara tekrar ulaşmak için Power Editor üzerinden retargeting reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu reklamlarda tek ya da çoklu ürün gösterebilir, kupon veya özel fırsatlar sunabilirsiniz.
Benzer hedef kitle özelliğinden yararlanın
Facebook sizin geçmişteki hedef kitle karakteristikleriniz üzerinden size benzer hedef kitleler bulma konusunda yardımcı oluyor. Benzer Hedef kitle özelliği, sizin şu anki müşterilerinizle benzer özelliklere sahip Facebook kullanıcılarına facebook da reklam verme fırsatı sunuyor.
Bu özellik, yeni hedef kitlelere ulaşmanız konusunda size yardımcı olabilir. Yeni hedef kitlelere ulaşmanız da müşteri tabanınızı genişletmeniz konusunda size yardımcı olabilir.
Popüler Videolar