Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol

22 Kasım 2019
Sinan Oypan

Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler bulunmakta ve bu kriter üzerinde durarak, reklamlarınız hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

Reklamlarınızın performansını artırmak, yatırım getirinizi ve geri dönüşümünüzü de artıracağı için bu ölçümlemeleri yapmanız oldukça önemlidir. Facebook reklam performans ölçümü için kullanabileceğiniz bu yöntemleri de bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: Facebook reklam kampanya stratejilerinin 4 temel taşı

Facebook reklam performansı nasıl ölçülür?

Gönderi erişimini takip edin

Reklamlarınızın performansını ölçerken ihtiyacınız olan verilerden biri gönderi erişim sayısıdır. Gönderinin toplamda kaç kişiye ulaştığını analiz ederek, sonrasında yatırım getirisi ve geri dönüşümünüzü hesaplayabilirsiniz.

Gönderi erişimi, paylaşımınızı toplamda kaç kişinin gördüğünü gösteren veridir. Yaptığınız paylaşımlarda ve reklam yöneticisi üzerinde gönderinizin toplamda kaç kişiye ulaştığını görebilirsiniz.

Etkileşim oranlarını hesaplayın

Facebook reklam performansını ölçmek için etkileşim oranlarını da ölçümlemeniz gerekiyor. Etkileşim oranı, gönderilerinizin ne kadar ilgi ve tepki çektiğini görmenizi sağlar. Kullanıcıların bu içeriği ne kadar beğendiklerini görmeniz de performans analizi için önemlidir.

Etkileşim oranını hesaplamak için baz alamanız gereken kriterler şunlardır:

  • Beğeniler
  • Yorumlar
  • Paylaşımlar

Gönderi ne kadar çok etkileşim alırsa, sosyal platformlar bu içeriğin, kullanıcıların ilgisini çektiğini düşünerek, bu gönderileri daha fazla kişiye gösterir. Gönderinin daha fazla kişiye gösterilmesi de elde edilecek olan geri dönüşümleri artıracaktır.

Gönderilerin etkileşim oranlarını analiz ettiğinizde, hangi içeriklerin daha fazla ilgi çektiğini görebilir ve sonraki reklamlarınızda da bu verileri kullanarak, içeriklerinizi daha ilgi çekici hale getirmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Tıklama oranlarını hesaplayın

Facebook reklam performansını analiz etmek için tıklama oranlarını da hesaba katmanız gerekiyor. Erişim ve etkileşim oranlarının yanı sıra kullanıcıların bi gönderilere ne kadar tıkladığını analiz ederek, geri dönüşümlerinizi de hesaplayabilirsiniz.

Reklamlarınızın erişimi ve etkileşimi yüksek; ancak tıklama oranları düşükse geri dönüşüm oranlarınız da düşük olacaktır. Bir geri dönüşüm alabilmek için reklamlarınıza tıklanması gerekmektedir. Tıklama oranlarını yükseltmek için de tekliflerinizin, mesajlarınızın, içeriklerinizin ve ürünlerinizi nasıl sunduğunuzun önemi vardır.

Web sitenize gelen sosyal yönlendirme trafiğini analiz edin

Facebook reklam performansını analiz etmek için Google Analytics üzerinden de bir takım analizler yapmanız gerekir. Sosyal yönlendirme trafiğini analiz ederek, Facebook reklamlarından web sitenize ne kadarlık bir trafik geldiğini de görebilirsiniz. Bu trafiği ölçerken, gelen kullanıcıların sitede ne kadar vakit geçirdikleri, yeni ve eski kullanıcıları, sayfayı terk etme oranlarını, ortalama sayfa ziyaret sayısı ve sitede geçirilen süreyi de takip ederek, reklamlarınızın ne kadar etkili olduğuna dair birçok veriyi analiz edebilirsiniz.

Geri dönüşüm başına maliyeti hesaplayın

Bir kullanıcı kazanmak için ne kadarlık bir ücret ödemeniz gerektiğini de hesaplamanız, performans analizi için önemlidir. Geri dönüşüm başına maliyetinizi hesaplamak için de şöyle bir yolu izleyebilirsiniz:

Örneğin, 100 TL’lik bir reklam verdiğinizde, 5 müşteri kazandıysanız, geri dönüşüm başına maliyetiniz 20 TL’dir. Başka bir deyişle bir müşteri kazanmak için 20 TL harcamışsınızdır.

Bu analizi bir adım öteye götürmek için de bu müşterinin size ne kadar kazandırdığını analiz etmeniz gerekir. 20 TL ile kazandığınız müşteri sitenizden 100 TL’lik bir ürün satın aldıysa, reklamlarınızdan kazancınız olmuştur. Ancak bu kullanıcı 10 TL’lik bir ürün aldıysa, reklamlarınızın performansı yeterince iyi değildir ve bu kampanyaya devam etmek mantıklı değildir; çünkü para kaybetmenize neden olmaktadır.

Yatırım getirinizi ölçün

Yapmanız gerekenlerden bir diğeri de toplam yatırım getirinizi hesaplamaktır. Geri dönüşüm başına maliyette olduğu gibi, reklam kampanyanız sonrasında, harcadığınız reklam bütçesinin, bu dönemki satış karlılığınızdan düşük olması gerekir.

100TL’lik bir reklam karşılığında 1000 TL’lik bir satış yaptıysanız, reklamlarınız iyi performans göstermiştir. Ancak 100 TL’lik bir reklamdan sonra 50 TL’lik bir satış yaptıysanız yatırım getiriniz düşüktür ve reklamlarınızı durdurarak, yeni bir strateji ile reklam kampanyaları hazırlamanız gerekir.

Facebook reklamları ile ilgili sık sorulan sorular

Facebook reklam modelleri nelerdir?

Facebook’un birçok farklı reklam modeli bulunuyor. Masaüstü ve mobil cihazlara özel reklam modellerinin yanı sıra Hikaye gösterimlerindeki reklamlar, zaman akış tünelindeki reklamlar, mobil uygulama indirme odaklı reklamlar, web site trafiği veya etkileşim yaratma gibi birçok farklı model bulunuyor. Aşağıdaki rehberimizden bu reklam modelleri hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

Facebook reklam boyutları nelerdir?

Facebook reklam boyutları farklı reklam modellerine ve reklamların hangi alanda gösterileceğine göre değişiklik gösterebiliyor. Zaman tüneli üzerindeki reklamlarda farklı boyutlar olduğu gibi Hikaye görsel boyutları ve video içeriklerin de görsel boyutları değişiklik gösterebiliyor. Facebook reklam boyutlarını aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

Facebook Piksel nedir? Nasıl kullanılır?

Facebook Piksel, kullanıcıların bir web sitesi üzerindeki davranışlarını inceleyen bir takip kodudur. Bu kod ile web siteniz üzerine gelen kullanıcıları analiz edebilir ve Facebook reklamları oluştururken, Piksel’in elde ettiği veriler doğrultusunda reklamlarınızın hedeflemelerini daha kapsamlı bir şekilde yaparak, yatırım getirisini ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde Facebook Piksel kurulumu ve kullanımı ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan