Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol

22 Kasım 2019
Sinan Oypan

Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler bulunmakta ve bu kriter üzerinde durarak, reklamlarınız hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

Reklamlarınızın performansını artırmak, yatırım getirinizi ve geri dönüşümünüzü de artıracağı için bu ölçümlemeleri yapmanız oldukça önemlidir. Facebook reklam performans ölçümü için kullanabileceğiniz bu yöntemleri de bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: Facebook reklam kampanya stratejilerinin 4 temel taşı

Facebook reklam performansı nasıl ölçülür?

Gönderi erişimini takip edin

Reklamlarınızın performansını ölçerken ihtiyacınız olan verilerden biri gönderi erişim sayısıdır. Gönderinin toplamda kaç kişiye ulaştığını analiz ederek, sonrasında yatırım getirisi ve geri dönüşümünüzü hesaplayabilirsiniz.

Gönderi erişimi, paylaşımınızı toplamda kaç kişinin gördüğünü gösteren veridir. Yaptığınız paylaşımlarda ve reklam yöneticisi üzerinde gönderinizin toplamda kaç kişiye ulaştığını görebilirsiniz.

Etkileşim oranlarını hesaplayın

Facebook reklam performansını ölçmek için etkileşim oranlarını da ölçümlemeniz gerekiyor. Etkileşim oranı, gönderilerinizin ne kadar ilgi ve tepki çektiğini görmenizi sağlar. Kullanıcıların bu içeriği ne kadar beğendiklerini görmeniz de performans analizi için önemlidir.

Etkileşim oranını hesaplamak için baz alamanız gereken kriterler şunlardır:

  • Beğeniler
  • Yorumlar
  • Paylaşımlar

Gönderi ne kadar çok etkileşim alırsa, sosyal platformlar bu içeriğin, kullanıcıların ilgisini çektiğini düşünerek, bu gönderileri daha fazla kişiye gösterir. Gönderinin daha fazla kişiye gösterilmesi de elde edilecek olan geri dönüşümleri artıracaktır.

Gönderilerin etkileşim oranlarını analiz ettiğinizde, hangi içeriklerin daha fazla ilgi çektiğini görebilir ve sonraki reklamlarınızda da bu verileri kullanarak, içeriklerinizi daha ilgi çekici hale getirmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Tıklama oranlarını hesaplayın

Facebook reklam performansını analiz etmek için tıklama oranlarını da hesaba katmanız gerekiyor. Erişim ve etkileşim oranlarının yanı sıra kullanıcıların bi gönderilere ne kadar tıkladığını analiz ederek, geri dönüşümlerinizi de hesaplayabilirsiniz.

Reklamlarınızın erişimi ve etkileşimi yüksek; ancak tıklama oranları düşükse geri dönüşüm oranlarınız da düşük olacaktır. Bir geri dönüşüm alabilmek için reklamlarınıza tıklanması gerekmektedir. Tıklama oranlarını yükseltmek için de tekliflerinizin, mesajlarınızın, içeriklerinizin ve ürünlerinizi nasıl sunduğunuzun önemi vardır.

Web sitenize gelen sosyal yönlendirme trafiğini analiz edin

Facebook reklam performansını analiz etmek için Google Analytics üzerinden de bir takım analizler yapmanız gerekir. Sosyal yönlendirme trafiğini analiz ederek, Facebook reklamlarından web sitenize ne kadarlık bir trafik geldiğini de görebilirsiniz. Bu trafiği ölçerken, gelen kullanıcıların sitede ne kadar vakit geçirdikleri, yeni ve eski kullanıcıları, sayfayı terk etme oranlarını, ortalama sayfa ziyaret sayısı ve sitede geçirilen süreyi de takip ederek, reklamlarınızın ne kadar etkili olduğuna dair birçok veriyi analiz edebilirsiniz.

Geri dönüşüm başına maliyeti hesaplayın

Bir kullanıcı kazanmak için ne kadarlık bir ücret ödemeniz gerektiğini de hesaplamanız, performans analizi için önemlidir. Geri dönüşüm başına maliyetinizi hesaplamak için de şöyle bir yolu izleyebilirsiniz:

Örneğin, 100 TL’lik bir reklam verdiğinizde, 5 müşteri kazandıysanız, geri dönüşüm başına maliyetiniz 20 TL’dir. Başka bir deyişle bir müşteri kazanmak için 20 TL harcamışsınızdır.

Bu analizi bir adım öteye götürmek için de bu müşterinin size ne kadar kazandırdığını analiz etmeniz gerekir. 20 TL ile kazandığınız müşteri sitenizden 100 TL’lik bir ürün satın aldıysa, reklamlarınızdan kazancınız olmuştur. Ancak bu kullanıcı 10 TL’lik bir ürün aldıysa, reklamlarınızın performansı yeterince iyi değildir ve bu kampanyaya devam etmek mantıklı değildir; çünkü para kaybetmenize neden olmaktadır.

Yatırım getirinizi ölçün

Yapmanız gerekenlerden bir diğeri de toplam yatırım getirinizi hesaplamaktır. Geri dönüşüm başına maliyette olduğu gibi, reklam kampanyanız sonrasında, harcadığınız reklam bütçesinin, bu dönemki satış karlılığınızdan düşük olması gerekir.

100TL’lik bir reklam karşılığında 1000 TL’lik bir satış yaptıysanız, reklamlarınız iyi performans göstermiştir. Ancak 100 TL’lik bir reklamdan sonra 50 TL’lik bir satış yaptıysanız yatırım getiriniz düşüktür ve reklamlarınızı durdurarak, yeni bir strateji ile reklam kampanyaları hazırlamanız gerekir.

Facebook reklamları ile ilgili sık sorulan sorular

Facebook reklam modelleri nelerdir?

Facebook’un birçok farklı reklam modeli bulunuyor. Masaüstü ve mobil cihazlara özel reklam modellerinin yanı sıra Hikaye gösterimlerindeki reklamlar, zaman akış tünelindeki reklamlar, mobil uygulama indirme odaklı reklamlar, web site trafiği veya etkileşim yaratma gibi birçok farklı model bulunuyor. Aşağıdaki rehberimizden bu reklam modelleri hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

Facebook reklam boyutları nelerdir?

Facebook reklam boyutları farklı reklam modellerine ve reklamların hangi alanda gösterileceğine göre değişiklik gösterebiliyor. Zaman tüneli üzerindeki reklamlarda farklı boyutlar olduğu gibi Hikaye görsel boyutları ve video içeriklerin de görsel boyutları değişiklik gösterebiliyor. Facebook reklam boyutlarını aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

Facebook Piksel nedir? Nasıl kullanılır?

Facebook Piksel, kullanıcıların bir web sitesi üzerindeki davranışlarını inceleyen bir takip kodudur. Bu kod ile web siteniz üzerine gelen kullanıcıları analiz edebilir ve Facebook reklamları oluştururken, Piksel’in elde ettiği veriler doğrultusunda reklamlarınızın hedeflemelerini daha kapsamlı bir şekilde yaparak, yatırım getirisini ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde Facebook Piksel kurulumu ve kullanımı ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
Elektronik ticaret bilgi sistemi etbis nedir, etbis kayıt nasıl yapılır, internetten satış yapan firmaların etbis tebliğ sürecinde yapması gerekenler ve daha fazlası bu e ticaret rehberimizde. İnternetten alışverişlerde tüketiciyi...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan