Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol

22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol

Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler bulunmakta ve bu kriter üzerinde durarak, reklamlarınız hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

Reklamlarınızın performansını artırmak, yatırım getirinizi ve geri dönüşümünüzü de artıracağı için bu ölçümlemeleri yapmanız oldukça önemlidir. Facebook reklam performans ölçümü için kullanabileceğiniz bu yöntemleri de bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: Facebook reklam kampanya stratejilerinin 4 temel taşı

Facebook reklam performansı nasıl ölçülür?

Gönderi erişimini takip edin

Reklamlarınızın performansını ölçerken ihtiyacınız olan verilerden biri gönderi erişim sayısıdır. Gönderinin toplamda kaç kişiye ulaştığını analiz ederek, sonrasında yatırım getirisi ve geri dönüşümünüzü hesaplayabilirsiniz.

Gönderi erişimi, paylaşımınızı toplamda kaç kişinin gördüğünü gösteren veridir. Yaptığınız paylaşımlarda ve reklam yöneticisi üzerinde gönderinizin toplamda kaç kişiye ulaştığını görebilirsiniz.

Etkileşim oranlarını hesaplayın

Facebook reklam performansını ölçmek için etkileşim oranlarını da ölçümlemeniz gerekiyor. Etkileşim oranı, gönderilerinizin ne kadar ilgi ve tepki çektiğini görmenizi sağlar. Kullanıcıların bu içeriği ne kadar beğendiklerini görmeniz de performans analizi için önemlidir.

Etkileşim oranını hesaplamak için baz alamanız gereken kriterler şunlardır:

  • Beğeniler
  • Yorumlar
  • Paylaşımlar

Gönderi ne kadar çok etkileşim alırsa, sosyal platformlar bu içeriğin, kullanıcıların ilgisini çektiğini düşünerek, bu gönderileri daha fazla kişiye gösterir. Gönderinin daha fazla kişiye gösterilmesi de elde edilecek olan geri dönüşümleri artıracaktır.

Gönderilerin etkileşim oranlarını analiz ettiğinizde, hangi içeriklerin daha fazla ilgi çektiğini görebilir ve sonraki reklamlarınızda da bu verileri kullanarak, içeriklerinizi daha ilgi çekici hale getirmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Tıklama oranlarını hesaplayın

Facebook reklam performansını analiz etmek için tıklama oranlarını da hesaba katmanız gerekiyor. Erişim ve etkileşim oranlarının yanı sıra kullanıcıların bi gönderilere ne kadar tıkladığını analiz ederek, geri dönüşümlerinizi de hesaplayabilirsiniz.

Reklamlarınızın erişimi ve etkileşimi yüksek; ancak tıklama oranları düşükse geri dönüşüm oranlarınız da düşük olacaktır. Bir geri dönüşüm alabilmek için reklamlarınıza tıklanması gerekmektedir. Tıklama oranlarını yükseltmek için de tekliflerinizin, mesajlarınızın, içeriklerinizin ve ürünlerinizi nasıl sunduğunuzun önemi vardır.

Web sitenize gelen sosyal yönlendirme trafiğini analiz edin

Facebook reklam performansını analiz etmek için Google Analytics üzerinden de bir takım analizler yapmanız gerekir. Sosyal yönlendirme trafiğini analiz ederek, Facebook reklamlarından web sitenize ne kadarlık bir trafik geldiğini de görebilirsiniz. Bu trafiği ölçerken, gelen kullanıcıların sitede ne kadar vakit geçirdikleri, yeni ve eski kullanıcıları, sayfayı terk etme oranlarını, ortalama sayfa ziyaret sayısı ve sitede geçirilen süreyi de takip ederek, reklamlarınızın ne kadar etkili olduğuna dair birçok veriyi analiz edebilirsiniz.

Geri dönüşüm başına maliyeti hesaplayın

Bir kullanıcı kazanmak için ne kadarlık bir ücret ödemeniz gerektiğini de hesaplamanız, performans analizi için önemlidir. Geri dönüşüm başına maliyetinizi hesaplamak için de şöyle bir yolu izleyebilirsiniz:

Örneğin, 100 TL’lik bir reklam verdiğinizde, 5 müşteri kazandıysanız, geri dönüşüm başına maliyetiniz 20 TL’dir. Başka bir deyişle bir müşteri kazanmak için 20 TL harcamışsınızdır.

Bu analizi bir adım öteye götürmek için de bu müşterinin size ne kadar kazandırdığını analiz etmeniz gerekir. 20 TL ile kazandığınız müşteri sitenizden 100 TL’lik bir ürün satın aldıysa, reklamlarınızdan kazancınız olmuştur. Ancak bu kullanıcı 10 TL’lik bir ürün aldıysa, reklamlarınızın performansı yeterince iyi değildir ve bu kampanyaya devam etmek mantıklı değildir; çünkü para kaybetmenize neden olmaktadır.

Yatırım getirinizi ölçün

Yapmanız gerekenlerden bir diğeri de toplam yatırım getirinizi hesaplamaktır. Geri dönüşüm başına maliyette olduğu gibi, reklam kampanyanız sonrasında, harcadığınız reklam bütçesinin, bu dönemki satış karlılığınızdan düşük olması gerekir.

100TL’lik bir reklam karşılığında 1000 TL’lik bir satış yaptıysanız, reklamlarınız iyi performans göstermiştir. Ancak 100 TL’lik bir reklamdan sonra 50 TL’lik bir satış yaptıysanız yatırım getiriniz düşüktür ve reklamlarınızı durdurarak, yeni bir strateji ile reklam kampanyaları hazırlamanız gerekir.

Facebook reklamları ile ilgili sık sorulan sorular

Facebook reklam modelleri nelerdir?

Facebook’un birçok farklı reklam modeli bulunuyor. Masaüstü ve mobil cihazlara özel reklam modellerinin yanı sıra Hikaye gösterimlerindeki reklamlar, zaman akış tünelindeki reklamlar, mobil uygulama indirme odaklı reklamlar, web site trafiği veya etkileşim yaratma gibi birçok farklı model bulunuyor. Aşağıdaki rehberimizden bu reklam modelleri hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

Facebook reklam boyutları nelerdir?

Facebook reklam boyutları farklı reklam modellerine ve reklamların hangi alanda gösterileceğine göre değişiklik gösterebiliyor. Zaman tüneli üzerindeki reklamlarda farklı boyutlar olduğu gibi Hikaye görsel boyutları ve video içeriklerin de görsel boyutları değişiklik gösterebiliyor. Facebook reklam boyutlarını aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

Facebook Piksel nedir? Nasıl kullanılır?

Facebook Piksel, kullanıcıların bir web sitesi üzerindeki davranışlarını inceleyen bir takip kodudur. Bu kod ile web siteniz üzerine gelen kullanıcıları analiz edebilir ve Facebook reklamları oluştururken, Piksel’in elde ettiği veriler doğrultusunda reklamlarınızın hedeflemelerini daha kapsamlı bir şekilde yaparak, yatırım getirisini ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde Facebook Piksel kurulumu ve kullanımı ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi
E-ticaretin en önemli dinamiklerinden biri olan pazar yerleri, hem alıcı hem de satıcı için önemli avantajlar sunar. İnternetten satış yapanlar için Trendyol mağaza açma, satışları artırmak için önemli bir adımdır....
23 Eylül 2021
Markethinkers
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın