Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol

22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol

Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler bulunmakta ve bu kriter üzerinde durarak, reklamlarınız hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

Reklamlarınızın performansını artırmak, yatırım getirinizi ve geri dönüşümünüzü de artıracağı için bu ölçümlemeleri yapmanız oldukça önemlidir. Facebook reklam performans ölçümü için kullanabileceğiniz bu yöntemleri de bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: Facebook reklam kampanya stratejilerinin 4 temel taşı

Facebook reklam performansı nasıl ölçülür?

Gönderi erişimini takip edin

Reklamlarınızın performansını ölçerken ihtiyacınız olan verilerden biri gönderi erişim sayısıdır. Gönderinin toplamda kaç kişiye ulaştığını analiz ederek, sonrasında yatırım getirisi ve geri dönüşümünüzü hesaplayabilirsiniz.

Gönderi erişimi, paylaşımınızı toplamda kaç kişinin gördüğünü gösteren veridir. Yaptığınız paylaşımlarda ve reklam yöneticisi üzerinde gönderinizin toplamda kaç kişiye ulaştığını görebilirsiniz.

Etkileşim oranlarını hesaplayın

Facebook reklam performansını ölçmek için etkileşim oranlarını da ölçümlemeniz gerekiyor. Etkileşim oranı, gönderilerinizin ne kadar ilgi ve tepki çektiğini görmenizi sağlar. Kullanıcıların bu içeriği ne kadar beğendiklerini görmeniz de performans analizi için önemlidir.

Etkileşim oranını hesaplamak için baz alamanız gereken kriterler şunlardır:

  • Beğeniler
  • Yorumlar
  • Paylaşımlar

Gönderi ne kadar çok etkileşim alırsa, sosyal platformlar bu içeriğin, kullanıcıların ilgisini çektiğini düşünerek, bu gönderileri daha fazla kişiye gösterir. Gönderinin daha fazla kişiye gösterilmesi de elde edilecek olan geri dönüşümleri artıracaktır.

Gönderilerin etkileşim oranlarını analiz ettiğinizde, hangi içeriklerin daha fazla ilgi çektiğini görebilir ve sonraki reklamlarınızda da bu verileri kullanarak, içeriklerinizi daha ilgi çekici hale getirmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Tıklama oranlarını hesaplayın

Facebook reklam performansını analiz etmek için tıklama oranlarını da hesaba katmanız gerekiyor. Erişim ve etkileşim oranlarının yanı sıra kullanıcıların bi gönderilere ne kadar tıkladığını analiz ederek, geri dönüşümlerinizi de hesaplayabilirsiniz.

Reklamlarınızın erişimi ve etkileşimi yüksek; ancak tıklama oranları düşükse geri dönüşüm oranlarınız da düşük olacaktır. Bir geri dönüşüm alabilmek için reklamlarınıza tıklanması gerekmektedir. Tıklama oranlarını yükseltmek için de tekliflerinizin, mesajlarınızın, içeriklerinizin ve ürünlerinizi nasıl sunduğunuzun önemi vardır.

Web sitenize gelen sosyal yönlendirme trafiğini analiz edin

Facebook reklam performansını analiz etmek için Google Analytics üzerinden de bir takım analizler yapmanız gerekir. Sosyal yönlendirme trafiğini analiz ederek, Facebook reklamlarından web sitenize ne kadarlık bir trafik geldiğini de görebilirsiniz. Bu trafiği ölçerken, gelen kullanıcıların sitede ne kadar vakit geçirdikleri, yeni ve eski kullanıcıları, sayfayı terk etme oranlarını, ortalama sayfa ziyaret sayısı ve sitede geçirilen süreyi de takip ederek, reklamlarınızın ne kadar etkili olduğuna dair birçok veriyi analiz edebilirsiniz.

Geri dönüşüm başına maliyeti hesaplayın

Bir kullanıcı kazanmak için ne kadarlık bir ücret ödemeniz gerektiğini de hesaplamanız, performans analizi için önemlidir. Geri dönüşüm başına maliyetinizi hesaplamak için de şöyle bir yolu izleyebilirsiniz:

Örneğin, 100 TL’lik bir reklam verdiğinizde, 5 müşteri kazandıysanız, geri dönüşüm başına maliyetiniz 20 TL’dir. Başka bir deyişle bir müşteri kazanmak için 20 TL harcamışsınızdır.

Bu analizi bir adım öteye götürmek için de bu müşterinin size ne kadar kazandırdığını analiz etmeniz gerekir. 20 TL ile kazandığınız müşteri sitenizden 100 TL’lik bir ürün satın aldıysa, reklamlarınızdan kazancınız olmuştur. Ancak bu kullanıcı 10 TL’lik bir ürün aldıysa, reklamlarınızın performansı yeterince iyi değildir ve bu kampanyaya devam etmek mantıklı değildir; çünkü para kaybetmenize neden olmaktadır.

Yatırım getirinizi ölçün

Yapmanız gerekenlerden bir diğeri de toplam yatırım getirinizi hesaplamaktır. Geri dönüşüm başına maliyette olduğu gibi, reklam kampanyanız sonrasında, harcadığınız reklam bütçesinin, bu dönemki satış karlılığınızdan düşük olması gerekir.

100TL’lik bir reklam karşılığında 1000 TL’lik bir satış yaptıysanız, reklamlarınız iyi performans göstermiştir. Ancak 100 TL’lik bir reklamdan sonra 50 TL’lik bir satış yaptıysanız yatırım getiriniz düşüktür ve reklamlarınızı durdurarak, yeni bir strateji ile reklam kampanyaları hazırlamanız gerekir.

Facebook reklamları ile ilgili sık sorulan sorular

Facebook reklam modelleri nelerdir?

Facebook’un birçok farklı reklam modeli bulunuyor. Masaüstü ve mobil cihazlara özel reklam modellerinin yanı sıra Hikaye gösterimlerindeki reklamlar, zaman akış tünelindeki reklamlar, mobil uygulama indirme odaklı reklamlar, web site trafiği veya etkileşim yaratma gibi birçok farklı model bulunuyor. Aşağıdaki rehberimizden bu reklam modelleri hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

Facebook reklam boyutları nelerdir?

Facebook reklam boyutları farklı reklam modellerine ve reklamların hangi alanda gösterileceğine göre değişiklik gösterebiliyor. Zaman tüneli üzerindeki reklamlarda farklı boyutlar olduğu gibi Hikaye görsel boyutları ve video içeriklerin de görsel boyutları değişiklik gösterebiliyor. Facebook reklam boyutlarını aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

Facebook Piksel nedir? Nasıl kullanılır?

Facebook Piksel, kullanıcıların bir web sitesi üzerindeki davranışlarını inceleyen bir takip kodudur. Bu kod ile web siteniz üzerine gelen kullanıcıları analiz edebilir ve Facebook reklamları oluştururken, Piksel’in elde ettiği veriler doğrultusunda reklamlarınızın hedeflemelerini daha kapsamlı bir şekilde yaparak, yatırım getirisini ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde Facebook Piksel kurulumu ve kullanımı ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan