Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

24 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor. Kapsamlı ve gelişmiş reklam modelleri sayesinde farklı amaçlar için farklı reklam kampanyaları oluşturularak, tüketicilerle iletişime geçmek, ürün ile marka tanıtımı yapmak ve teklifler sunmak mümkün.

Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri

Facebook’un şu an temelde 10 farklı reklam modeli bulunuyor. Her birinin farklı bir amacı ve özelliği bulunuyor. Bu reklam modellerini iyi bir şekilde anlamak, işletmeniz ile ilgili reklam kampanyaları oluştururken işinize bir hayli yarayacaktır. Bu rehberimizde de bu reklam modellerinin ne olduklarını ve ne gibi özellikler sunduklarını ele alıyor olacağız. Bu yazıyı okuduktan sonra facebook reklam verme çalışmalarınıza başlayabilirsiniz.

İnternet sitesi tıklamaları

İnternet sitenize trafik sağlamak için reklam kampanyaları oluşturuyorsanız, bu modelden faydalanabilirsiniz. Gösterilen reklam üzerine tıklandığında ister ana sayfanıza isterseniz belli bir ürünün sayfasına yönlendirme yaparak, site trafiğinizi artırabilirsiniz. Bu reklam modelinde birden fazla görsel kullanabilir ve farklı ürünleri göstererek, farklı ürün sayfalarına yönlendirmeler yapabilirsiniz.

İnternet sitesi dönüşümleri

Üyelik, satış, e-posta aboneliği gibi belli bir dönüşüm amacıyla reklamlar vermek istediğinizde bu reklam modelinden faydalanabiliyorsunuz. Geri dönüşümlerinizin ölçümlenebilmesi için Facebook’un sunduğu dönüşüm kodunu siteniz eklemeniz gerekiyor.

Sayfa gönderisi ile etkileşim

Gönderilerinizdeki beğeni, yorum, paylaşım ve erişim oranını artırmak için bu reklam modelini kullanabilirsiniz. Bu reklam ile sayfanızı daha fazla kişiye gösterirken, reklam üzerindeki “Sayfayı Beğen” butonu sayesinde, gönderi üzerinden sayfanıza yeni kullanıcıları da çekebiliyorsunuz.

“Facebook

Sayfa beğenmeleri

Facebook sayfanıza daha fazla abone çekmek ve sayfanızın bilinirliğini artırmak için bu reklam modeline başvurabilirsiniz. Önceliğiniz takipçi sayısını artırmaksa bu reklam modeli ile doğrudan sayfa beğenilerine odaklanabilirsiniz.

Uygulama yükleme

E-ticaret sitenizin bir mobil uygulaması bulunuyorsa, bu uygulamanın tanıtımını yapmak ve uygulamanın yüklenmesini sağlamak için bu reklam modelini seçebilirsiniz. Bu reklam modelini seçtiğinizde, kullanıcılar reklamınızı gördüklerinde uygulamanız hakkında kısa bir bilgi alacakları gibi reklam üzerinde doğrudan uygulamanın yükleme sayfasına yönlendirilecekleri bir buton görecekler. Bu butona tıklayarak, uygulamayı yükleyebilirler.

Uygulama etkileşimleri

İnternet sitesi etkileşimlerini artırma da olduğu gibi uygulama etkileşimleri modelinde de uygulamanın daha fazla kullanılmasını sağlamak için bir reklam kampanyası oluşturabilirsiniz. Kullanıcılar bu facebook reklamlarına tıklayarak, uygulamanızı kullanmaya başlayabilirler.

Yerel bilinirlik

E-ticaret sitenizin yanı sıra bir de fiziki mağazanız bulunuyorsa yerel bilinirlik reklamları ile kullanıcıları mağazanıza çekebilirsiniz. Bulunduğunuz konumu hedefleyerek, bu konuma yakın olan kişilere bu reklamları göstererek, fiziki mağazanıza gelen kişilerin sayısını artırmak için bu facebook reklam modelinden yararlanabilirsiniz.

Etkinlik yanıtları

Düzenlediğiniz bir etkinlik bulunuyorsa ve bu etkinliğe katılımları artırmak istiyorsanız, etkinlik yanıtları modelinden yararlanabilirsiniz.

Teklifler

E-ticaret siteniz üzerinde tüketicilerin yararlanabileceği kampanya ve fırsatlar sunuyorsanız, bu kampanya ve fırsatları duyurmak için bu reklam modelinden yararlanabilirisiniz. Bu model indirimler için de oldukça uygun bir reklam modelidir.

Video görüntülemeleri

Video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber birçok firma video içeriklere yatırım yapmaya başladı. Ürün tanıtımı, marka reklamı yaptığını ya da etkileşim amaçlı videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için bu reklam modelinde yararlanabilirsiniz. Kullanıcılar zaman tünellerinde sizin reklamlarınızı görmenin yanı sıra, mobil cihazlarda video izlerken, video akış sayfası üzerinde de videolarınızı görebilirler. Bu özellik ile videolarınızın izlenme sayılarını artırmanız mümkün.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Aliexpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / aliexpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan