Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

24 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor. Kapsamlı ve gelişmiş reklam modelleri sayesinde farklı amaçlar için farklı reklam kampanyaları oluşturularak, tüketicilerle iletişime geçmek, ürün ile marka tanıtımı yapmak ve teklifler sunmak mümkün.

Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri

Facebook’un şu an temelde 10 farklı reklam modeli bulunuyor. Her birinin farklı bir amacı ve özelliği bulunuyor. Bu reklam modellerini iyi bir şekilde anlamak, işletmeniz ile ilgili reklam kampanyaları oluştururken işinize bir hayli yarayacaktır. Bu rehberimizde de bu reklam modellerinin ne olduklarını ve ne gibi özellikler sunduklarını ele alıyor olacağız. Bu yazıyı okuduktan sonra facebook reklam verme çalışmalarınıza başlayabilirsiniz.

İnternet sitesi tıklamaları

İnternet sitenize trafik sağlamak için reklam kampanyaları oluşturuyorsanız, bu modelden faydalanabilirsiniz. Gösterilen reklam üzerine tıklandığında ister ana sayfanıza isterseniz belli bir ürünün sayfasına yönlendirme yaparak, site trafiğinizi artırabilirsiniz. Bu reklam modelinde birden fazla görsel kullanabilir ve farklı ürünleri göstererek, farklı ürün sayfalarına yönlendirmeler yapabilirsiniz.

İnternet sitesi dönüşümleri

Üyelik, satış, e-posta aboneliği gibi belli bir dönüşüm amacıyla reklamlar vermek istediğinizde bu reklam modelinden faydalanabiliyorsunuz. Geri dönüşümlerinizin ölçümlenebilmesi için Facebook’un sunduğu dönüşüm kodunu siteniz eklemeniz gerekiyor.

Sayfa gönderisi ile etkileşim

Gönderilerinizdeki beğeni, yorum, paylaşım ve erişim oranını artırmak için bu reklam modelini kullanabilirsiniz. Bu reklam ile sayfanızı daha fazla kişiye gösterirken, reklam üzerindeki “Sayfayı Beğen” butonu sayesinde, gönderi üzerinden sayfanıza yeni kullanıcıları da çekebiliyorsunuz.

“Facebook

Sayfa beğenmeleri

Facebook sayfanıza daha fazla abone çekmek ve sayfanızın bilinirliğini artırmak için bu reklam modeline başvurabilirsiniz. Önceliğiniz takipçi sayısını artırmaksa bu reklam modeli ile doğrudan sayfa beğenilerine odaklanabilirsiniz.

Uygulama yükleme

E-ticaret sitenizin bir mobil uygulaması bulunuyorsa, bu uygulamanın tanıtımını yapmak ve uygulamanın yüklenmesini sağlamak için bu reklam modelini seçebilirsiniz. Bu reklam modelini seçtiğinizde, kullanıcılar reklamınızı gördüklerinde uygulamanız hakkında kısa bir bilgi alacakları gibi reklam üzerinde doğrudan uygulamanın yükleme sayfasına yönlendirilecekleri bir buton görecekler. Bu butona tıklayarak, uygulamayı yükleyebilirler.

Uygulama etkileşimleri

İnternet sitesi etkileşimlerini artırma da olduğu gibi uygulama etkileşimleri modelinde de uygulamanın daha fazla kullanılmasını sağlamak için bir reklam kampanyası oluşturabilirsiniz. Kullanıcılar bu facebook reklamlarına tıklayarak, uygulamanızı kullanmaya başlayabilirler.

Yerel bilinirlik

E-ticaret sitenizin yanı sıra bir de fiziki mağazanız bulunuyorsa yerel bilinirlik reklamları ile kullanıcıları mağazanıza çekebilirsiniz. Bulunduğunuz konumu hedefleyerek, bu konuma yakın olan kişilere bu reklamları göstererek, fiziki mağazanıza gelen kişilerin sayısını artırmak için bu facebook reklam modelinden yararlanabilirsiniz.

Etkinlik yanıtları

Düzenlediğiniz bir etkinlik bulunuyorsa ve bu etkinliğe katılımları artırmak istiyorsanız, etkinlik yanıtları modelinden yararlanabilirsiniz.

Teklifler

E-ticaret siteniz üzerinde tüketicilerin yararlanabileceği kampanya ve fırsatlar sunuyorsanız, bu kampanya ve fırsatları duyurmak için bu reklam modelinden yararlanabilirisiniz. Bu model indirimler için de oldukça uygun bir reklam modelidir.

Video görüntülemeleri

Video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber birçok firma video içeriklere yatırım yapmaya başladı. Ürün tanıtımı, marka reklamı yaptığını ya da etkileşim amaçlı videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için bu reklam modelinde yararlanabilirsiniz. Kullanıcılar zaman tünellerinde sizin reklamlarınızı görmenin yanı sıra, mobil cihazlarda video izlerken, video akış sayfası üzerinde de videolarınızı görebilirler. Bu özellik ile videolarınızın izlenme sayılarını artırmanız mümkün.

Facebook Konulu Diğer Makaleler

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
Gökçe Beyazaslan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
Gökçe Beyazaslan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
2019’da bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2019’da öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan