fbpx

Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor. Kapsamlı ve gelişmiş reklam modelleri sayesinde farklı amaçlar için farklı reklam kampanyaları oluşturularak, tüketicilerle iletişime geçmek, ürün ile marka tanıtımı yapmak ve teklifler sunmak mümkün.

Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri

Facebook’un şu an temelde 10 farklı reklam modeli bulunuyor. Her birinin farklı bir amacı ve özelliği bulunuyor. Bu reklam modellerini iyi bir şekilde anlamak, işletmeniz ile ilgili reklam kampanyaları oluştururken işinize bir hayli yarayacaktır. Bu rehberimizde de bu reklam modellerinin ne olduklarını ve ne gibi özellikler sunduklarını ele alıyor olacağız. Bu yazıyı okuduktan sonra facebook reklam verme çalışmalarınıza başlayabilirsiniz.

İnternet sitesi tıklamaları

İnternet sitenize trafik sağlamak için reklam kampanyaları oluşturuyorsanız, bu modelden faydalanabilirsiniz. Gösterilen reklam üzerine tıklandığında ister ana sayfanıza isterseniz belli bir ürünün sayfasına yönlendirme yaparak, site trafiğinizi artırabilirsiniz. Bu reklam modelinde birden fazla görsel kullanabilir ve farklı ürünleri göstererek, farklı ürün sayfalarına yönlendirmeler yapabilirsiniz.

İnternet sitesi dönüşümleri

Üyelik, satış, e-posta aboneliği gibi belli bir dönüşüm amacıyla reklamlar vermek istediğinizde bu reklam modelinden faydalanabiliyorsunuz. Geri dönüşümlerinizin ölçümlenebilmesi için Facebook’un sunduğu dönüşüm kodunu siteniz eklemeniz gerekiyor.

Sayfa gönderisi ile etkileşim

Gönderilerinizdeki beğeni, yorum, paylaşım ve erişim oranını artırmak için bu reklam modelini kullanabilirsiniz. Bu reklam ile sayfanızı daha fazla kişiye gösterirken, reklam üzerindeki “Sayfayı Beğen” butonu sayesinde, gönderi üzerinden sayfanıza yeni kullanıcıları da çekebiliyorsunuz.

“Facebook

Sayfa beğenmeleri

Facebook sayfanıza daha fazla abone çekmek ve sayfanızın bilinirliğini artırmak için bu reklam modeline başvurabilirsiniz. Önceliğiniz takipçi sayısını artırmaksa bu reklam modeli ile doğrudan sayfa beğenilerine odaklanabilirsiniz.

Uygulama yükleme

E-ticaret sitenizin bir mobil uygulaması bulunuyorsa, bu uygulamanın tanıtımını yapmak ve uygulamanın yüklenmesini sağlamak için bu reklam modelini seçebilirsiniz. Bu reklam modelini seçtiğinizde, kullanıcılar reklamınızı gördüklerinde uygulamanız hakkında kısa bir bilgi alacakları gibi reklam üzerinde doğrudan uygulamanın yükleme sayfasına yönlendirilecekleri bir buton görecekler. Bu butona tıklayarak, uygulamayı yükleyebilirler.

Uygulama etkileşimleri

İnternet sitesi etkileşimlerini artırma da olduğu gibi uygulama etkileşimleri modelinde de uygulamanın daha fazla kullanılmasını sağlamak için bir reklam kampanyası oluşturabilirsiniz. Kullanıcılar bu facebook reklamlarına tıklayarak, uygulamanızı kullanmaya başlayabilirler.

Yerel bilinirlik

E-ticaret sitenizin yanı sıra bir de fiziki mağazanız bulunuyorsa yerel bilinirlik reklamları ile kullanıcıları mağazanıza çekebilirsiniz. Bulunduğunuz konumu hedefleyerek, bu konuma yakın olan kişilere bu reklamları göstererek, fiziki mağazanıza gelen kişilerin sayısını artırmak için bu facebook reklam modelinden yararlanabilirsiniz.

Etkinlik yanıtları

Düzenlediğiniz bir etkinlik bulunuyorsa ve bu etkinliğe katılımları artırmak istiyorsanız, etkinlik yanıtları modelinden yararlanabilirsiniz.

Teklifler

E-ticaret siteniz üzerinde tüketicilerin yararlanabileceği kampanya ve fırsatlar sunuyorsanız, bu kampanya ve fırsatları duyurmak için bu reklam modelinden yararlanabilirisiniz. Bu model indirimler için de oldukça uygun bir reklam modelidir.

Video görüntülemeleri

Video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber birçok firma video içeriklere yatırım yapmaya başladı. Ürün tanıtımı, marka reklamı yaptığını ya da etkileşim amaçlı videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için bu reklam modelinde yararlanabilirsiniz. Kullanıcılar zaman tünellerinde sizin reklamlarınızı görmenin yanı sıra, mobil cihazlarda video izlerken, video akış sayfası üzerinde de videolarınızı görebilirler. Bu özellik ile videolarınızın izlenme sayılarını artırmanız mümkün.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan