Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor. Kapsamlı ve gelişmiş reklam modelleri sayesinde farklı amaçlar için farklı reklam kampanyaları oluşturularak, tüketicilerle iletişime geçmek, ürün ile marka tanıtımı yapmak ve teklifler sunmak mümkün.

Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri

Facebook’un şu an temelde 10 farklı reklam modeli bulunuyor. Her birinin farklı bir amacı ve özelliği bulunuyor. Bu reklam modellerini iyi bir şekilde anlamak, işletmeniz ile ilgili reklam kampanyaları oluştururken işinize bir hayli yarayacaktır. Bu rehberimizde de bu reklam modellerinin ne olduklarını ve ne gibi özellikler sunduklarını ele alıyor olacağız. Bu yazıyı okuduktan sonra facebook reklam verme çalışmalarınıza başlayabilirsiniz.

İnternet sitesi tıklamaları

İnternet sitenize trafik sağlamak için reklam kampanyaları oluşturuyorsanız, bu modelden faydalanabilirsiniz. Gösterilen reklam üzerine tıklandığında ister ana sayfanıza isterseniz belli bir ürünün sayfasına yönlendirme yaparak, site trafiğinizi artırabilirsiniz. Bu reklam modelinde birden fazla görsel kullanabilir ve farklı ürünleri göstererek, farklı ürün sayfalarına yönlendirmeler yapabilirsiniz.

İnternet sitesi dönüşümleri

Üyelik, satış, e-posta aboneliği gibi belli bir dönüşüm amacıyla reklamlar vermek istediğinizde bu reklam modelinden faydalanabiliyorsunuz. Geri dönüşümlerinizin ölçümlenebilmesi için Facebook’un sunduğu dönüşüm kodunu siteniz eklemeniz gerekiyor.

Sayfa gönderisi ile etkileşim

Gönderilerinizdeki beğeni, yorum, paylaşım ve erişim oranını artırmak için bu reklam modelini kullanabilirsiniz. Bu reklam ile sayfanızı daha fazla kişiye gösterirken, reklam üzerindeki “Sayfayı Beğen” butonu sayesinde, gönderi üzerinden sayfanıza yeni kullanıcıları da çekebiliyorsunuz.

“Facebook

Sayfa beğenmeleri

Facebook sayfanıza daha fazla abone çekmek ve sayfanızın bilinirliğini artırmak için bu reklam modeline başvurabilirsiniz. Önceliğiniz takipçi sayısını artırmaksa bu reklam modeli ile doğrudan sayfa beğenilerine odaklanabilirsiniz.

Uygulama yükleme

E-ticaret sitenizin bir mobil uygulaması bulunuyorsa, bu uygulamanın tanıtımını yapmak ve uygulamanın yüklenmesini sağlamak için bu reklam modelini seçebilirsiniz. Bu reklam modelini seçtiğinizde, kullanıcılar reklamınızı gördüklerinde uygulamanız hakkında kısa bir bilgi alacakları gibi reklam üzerinde doğrudan uygulamanın yükleme sayfasına yönlendirilecekleri bir buton görecekler. Bu butona tıklayarak, uygulamayı yükleyebilirler.

Uygulama etkileşimleri

İnternet sitesi etkileşimlerini artırma da olduğu gibi uygulama etkileşimleri modelinde de uygulamanın daha fazla kullanılmasını sağlamak için bir reklam kampanyası oluşturabilirsiniz. Kullanıcılar bu facebook reklamlarına tıklayarak, uygulamanızı kullanmaya başlayabilirler.

Yerel bilinirlik

E-ticaret sitenizin yanı sıra bir de fiziki mağazanız bulunuyorsa yerel bilinirlik reklamları ile kullanıcıları mağazanıza çekebilirsiniz. Bulunduğunuz konumu hedefleyerek, bu konuma yakın olan kişilere bu reklamları göstererek, fiziki mağazanıza gelen kişilerin sayısını artırmak için bu facebook reklam modelinden yararlanabilirsiniz.

Etkinlik yanıtları

Düzenlediğiniz bir etkinlik bulunuyorsa ve bu etkinliğe katılımları artırmak istiyorsanız, etkinlik yanıtları modelinden yararlanabilirsiniz.

Teklifler

E-ticaret siteniz üzerinde tüketicilerin yararlanabileceği kampanya ve fırsatlar sunuyorsanız, bu kampanya ve fırsatları duyurmak için bu reklam modelinden yararlanabilirisiniz. Bu model indirimler için de oldukça uygun bir reklam modelidir.

Video görüntülemeleri

Video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber birçok firma video içeriklere yatırım yapmaya başladı. Ürün tanıtımı, marka reklamı yaptığını ya da etkileşim amaçlı videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için bu reklam modelinde yararlanabilirsiniz. Kullanıcılar zaman tünellerinde sizin reklamlarınızı görmenin yanı sıra, mobil cihazlarda video izlerken, video akış sayfası üzerinde de videolarınızı görebilirler. Bu özellik ile videolarınızın izlenme sayılarını artırmanız mümkün.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
11 Aralık 2020
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Markethinkers
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin