Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler

17 Mayıs 2019
Sinan Oypan

Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve metinlerini paylaşmanız mümkün değildir. Bu sebeple de takip etmeniz ve bilmeniz gereken bazı kurallar bulunur.

Reklam çalışmalarınızın verimliliğini artırabilmek ve daha fazla geri dönüş alarak, reklamlarınızın iptal edilmemesi için takip etmeniz gereken bu kuralları burada ele alacağız.

Facebook reklam kuralları nelerdir?

Facebook reklamlarında izin verilmeyenler

Facebook üzerinde her türlü içeriğe reklam vermeniz mümkün değil. Bazı konu başlıkları ile ilgili reklamların hazırlanmasına izin verilmemektedir. Bu konular ise şöyle:

Yetişkin içerikler: Cinsellik içeren ve yetişkinlere yönelik içerik ve gönderilerle ilgili reklamlara izin verilmemektedir. Çıplaklık içeren ve cinselliğe çağrışım yapılan görsellerin kullanılmaması gerekir.

Nefret söylemleri ve rahatsızlık verici içerikler: Nefret söylemleri ve büyük toplulukları rahatsız edebilecek söylemleri içeren gönderilerin de Facebook reklam olarak kullanılmasına izin verilmez.

Yasadışı ilaçlar: Yasadışı ilaçların da reklam yapılmasına izin verilmez.

Reçeteli ilaçlar: Reçeteli ilaçların reklamlarında da bazı istisnalar bulunmaktadır. Daha önceden belirlenmiş ve Facebook’un izin vermiş olduğu ilaçlar haricinde reçeteli ilaçlarla ilgili reklam verilememektedir.

Alkol satışları: Alkolle ilgili görsel ve reklam içeriklerinin de paylaşılmasına izin verilmez.

Online kumar: Online kumar oyunları ile ilgili içeriklerin de Facebook reklam kampanyaları oluşturulamamaktadır.

Sigara ve ilgili ürünleri: Sigara ve ilgili ürünlerini içeren blog içerikleri, resimler, videolar ve tüm diğer içeriklerle ilgili reklam kampanyaları oluşturulamamaktadır.

Diğer yasaklı konular: Arkadaşlık ve yetişkinlerle ilgili uygulamalar, Silah ve silahla ilgili içeriklerin reklamları, yasadışı bir eylemi öne çıkartacak gönderilerin reklamları.

İlgili rehber: Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

Görsel kuralları

Reklam kampanyalarında görselleri kullanırken de dikkat etmeniz gereken bazı önemli detaylar bulunuyor. Bu detaylar da şöyle:

Görselin yüzde 20’lik bir bölümünde metin kullanın: Bu kural, görsellerin çok fazla metinle kaplı olmaması için uygulanmaktadır. Görsel yüzeyinin sadece yüzde 20’lik bir bölümünde metin kullanılmasına izin verilmektedir. Bu kural, videolarda da geçerlidir.

Cinsellik içeren görseller: Metinlerde olduğu gibi görsel kullanımlarında da cinsellik içeren ve yetişkinlere yönelik paylaşımlar Facebook reklam kampanyalarında kullanılamamaktadır.

Şok edici ve şiddet içeren görseller: Kullanıcıları şok edebilecek ve şiddet içeren görsellerin de reklam çalışmalarında kullanılmasına izin verilmemektedir.

Facebook reklam kampanyalarında görsel kullanımı ve görsel kuralları ile ilgili bilgileri Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi isimli rehberimizde bulabilirsiniz.

Metin kullanımı ile ilgili kurallar

Facebook reklam metinlerinizi hazırlarken de dikkat etmeniz gereken bazı kurallar bulunmaktadır. Bu kuralları da şöyle sıralayabiliriz:

Marka ve ürünü doğru yansıtmak: Reklam metninizin, kullandığınız görseli ve reklam kampanyasını doğru bir şekilde yansıtarak markanızla ilgili olması gerekmektedir.

Yanlış bilgiler ve kullanıcıları yanıltacak metinlerden kaçınmak: Reklamlarınızın geri dönüşüm sağlaması ve kullanıcıları doğru içeriklere yönlendirmesi gerekir. Bu nedenle de yanlış bilgi içeren ya da tüketicileri aldatan metinlerden kaçınmanız gerekir.

İlgili rehber: Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri

Hedefleme kuralları

Reklam kampanyalarınızın daha iyi sonuçlar verebilmesi için hedeflemelerinizi de iyi bir şekilde yapmanız gerekir. Reklam içeriği ve görselinin yanı sıra hedefleme de geri dönüşümlerde önemli bir rol oynaktadır. Bu sebeple de hedeflemelerinizi detaylı bir şekilde yapmanız gerekir.

Reklamlarınızın, bu içerikle ilgilenebilecek kişilere gösterilmesi gerekmektedir. Bu sebeple de hedef kitlenizi iyi tanıyıp, reklam hedeflemelerinizi de bu kitleye yönelik yapmanız gerekmektedir. İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook gönderilerinizde hedefleme ayarlarınızı nasıl yapabilirsiniz?

Varış sayfası ile ilgili çalışmalar

Facebook reklam kampanyaları oluşturmanın yanı sıra tüketicileri yönlendireceğiniz varış sayfalarının da geri dönüşümlerinize etkisi büyüktür. Varış sayfalarının tasarım ve içeriklerinde de dikkat etmeniz gereken özellikler bulunur.

Varış sayfanız ürünle ilgili olmalı: Yukarıdaki görsel örneğinde de görebileceğiniz gibi, reklam içeriğinizle kullanıcıların ulaştıkları varış sayfasının ilgili olması gerekir. Kullanıcı bir ürün ya da hizmetle ilgili bilgi almak için bu reklamlara tıkladığında varış sayfasında da aynı ürün ya da hizmeti görebilmeli.

İyi bir kullanıcı deneyimi sunun: Kullanıcı deneyimi tüketicilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, siteniz ve ürünlerinizle daha fazla etkileşime girmesini sağlar. Kullanıcı deneyiminin iyileşmesi aynı zamanda sitede geçirilen süreyi artırdığı için SEO için de önemlidir.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Sonuç olarak:

Reklam kampanyalarınızda bu kurallara uymanız hem reklamlarınızın performansını artırarak, daha fazla geri dönüşüm edinmenizi sağlayacaktır; hem de reklamlarınızın daha fazla kişiye ulaştırılmasını sağlayacaktır. Bu kriterlerin yerine getirilmemesi reklam erişimlerini kısıtlayabileceği gibi reklamların yayınlanmamasına da neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan