Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler

17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler

Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve metinlerini paylaşmanız mümkün değildir. Bu sebeple de takip etmeniz ve bilmeniz gereken bazı kurallar bulunur.

Reklam çalışmalarınızın verimliliğini artırabilmek ve daha fazla geri dönüş alarak, reklamlarınızın iptal edilmemesi için takip etmeniz gereken bu kuralları burada ele alacağız.

Facebook reklam kuralları nelerdir?

Facebook reklamlarında izin verilmeyenler

Facebook üzerinde her türlü içeriğe reklam vermeniz mümkün değil. Bazı konu başlıkları ile ilgili reklamların hazırlanmasına izin verilmemektedir. Bu konular ise şöyle:

Yetişkin içerikler: Cinsellik içeren ve yetişkinlere yönelik içerik ve gönderilerle ilgili reklamlara izin verilmemektedir. Çıplaklık içeren ve cinselliğe çağrışım yapılan görsellerin kullanılmaması gerekir.

Nefret söylemleri ve rahatsızlık verici içerikler: Nefret söylemleri ve büyük toplulukları rahatsız edebilecek söylemleri içeren gönderilerin de Facebook reklam olarak kullanılmasına izin verilmez.

Yasadışı ilaçlar: Yasadışı ilaçların da reklam yapılmasına izin verilmez.

Reçeteli ilaçlar: Reçeteli ilaçların reklamlarında da bazı istisnalar bulunmaktadır. Daha önceden belirlenmiş ve Facebook’un izin vermiş olduğu ilaçlar haricinde reçeteli ilaçlarla ilgili reklam verilememektedir.

Alkol satışları: Alkolle ilgili görsel ve reklam içeriklerinin de paylaşılmasına izin verilmez.

Online kumar: Online kumar oyunları ile ilgili içeriklerin de Facebook reklam kampanyaları oluşturulamamaktadır.

Sigara ve ilgili ürünleri: Sigara ve ilgili ürünlerini içeren blog içerikleri, resimler, videolar ve tüm diğer içeriklerle ilgili reklam kampanyaları oluşturulamamaktadır.

Diğer yasaklı konular: Arkadaşlık ve yetişkinlerle ilgili uygulamalar, Silah ve silahla ilgili içeriklerin reklamları, yasadışı bir eylemi öne çıkartacak gönderilerin reklamları.

İlgili rehber: Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

Görsel kuralları

Reklam kampanyalarında görselleri kullanırken de dikkat etmeniz gereken bazı önemli detaylar bulunuyor. Bu detaylar da şöyle:

Görselin yüzde 20’lik bir bölümünde metin kullanın: Bu kural, görsellerin çok fazla metinle kaplı olmaması için uygulanmaktadır. Görsel yüzeyinin sadece yüzde 20’lik bir bölümünde metin kullanılmasına izin verilmektedir. Bu kural, videolarda da geçerlidir.

Cinsellik içeren görseller: Metinlerde olduğu gibi görsel kullanımlarında da cinsellik içeren ve yetişkinlere yönelik paylaşımlar Facebook reklam kampanyalarında kullanılamamaktadır.

Şok edici ve şiddet içeren görseller: Kullanıcıları şok edebilecek ve şiddet içeren görsellerin de reklam çalışmalarında kullanılmasına izin verilmemektedir.

Facebook reklam kampanyalarında görsel kullanımı ve görsel kuralları ile ilgili bilgileri Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi isimli rehberimizde bulabilirsiniz.

Metin kullanımı ile ilgili kurallar

Facebook reklam metinlerinizi hazırlarken de dikkat etmeniz gereken bazı kurallar bulunmaktadır. Bu kuralları da şöyle sıralayabiliriz:

Marka ve ürünü doğru yansıtmak: Reklam metninizin, kullandığınız görseli ve reklam kampanyasını doğru bir şekilde yansıtarak markanızla ilgili olması gerekmektedir.

Yanlış bilgiler ve kullanıcıları yanıltacak metinlerden kaçınmak: Reklamlarınızın geri dönüşüm sağlaması ve kullanıcıları doğru içeriklere yönlendirmesi gerekir. Bu nedenle de yanlış bilgi içeren ya da tüketicileri aldatan metinlerden kaçınmanız gerekir.

İlgili rehber: Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri

Hedefleme kuralları

Reklam kampanyalarınızın daha iyi sonuçlar verebilmesi için hedeflemelerinizi de iyi bir şekilde yapmanız gerekir. Reklam içeriği ve görselinin yanı sıra hedefleme de geri dönüşümlerde önemli bir rol oynaktadır. Bu sebeple de hedeflemelerinizi detaylı bir şekilde yapmanız gerekir.

Reklamlarınızın, bu içerikle ilgilenebilecek kişilere gösterilmesi gerekmektedir. Bu sebeple de hedef kitlenizi iyi tanıyıp, reklam hedeflemelerinizi de bu kitleye yönelik yapmanız gerekmektedir. İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook gönderilerinizde hedefleme ayarlarınızı nasıl yapabilirsiniz?

Varış sayfası ile ilgili çalışmalar

Facebook reklam kampanyaları oluşturmanın yanı sıra tüketicileri yönlendireceğiniz varış sayfalarının da geri dönüşümlerinize etkisi büyüktür. Varış sayfalarının tasarım ve içeriklerinde de dikkat etmeniz gereken özellikler bulunur.

Varış sayfanız ürünle ilgili olmalı: Yukarıdaki görsel örneğinde de görebileceğiniz gibi, reklam içeriğinizle kullanıcıların ulaştıkları varış sayfasının ilgili olması gerekir. Kullanıcı bir ürün ya da hizmetle ilgili bilgi almak için bu reklamlara tıkladığında varış sayfasında da aynı ürün ya da hizmeti görebilmeli.

İyi bir kullanıcı deneyimi sunun: Kullanıcı deneyimi tüketicilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, siteniz ve ürünlerinizle daha fazla etkileşime girmesini sağlar. Kullanıcı deneyiminin iyileşmesi aynı zamanda sitede geçirilen süreyi artırdığı için SEO için de önemlidir.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Sonuç olarak:

Reklam kampanyalarınızda bu kurallara uymanız hem reklamlarınızın performansını artırarak, daha fazla geri dönüşüm edinmenizi sağlayacaktır; hem de reklamlarınızın daha fazla kişiye ulaştırılmasını sağlayacaktır. Bu kriterlerin yerine getirilmemesi reklam erişimlerini kısıtlayabileceği gibi reklamların yayınlanmamasına da neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin