Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler

17 Mayıs 2019
Sinan Oypan

Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve metinlerini paylaşmanız mümkün değildir. Bu sebeple de takip etmeniz ve bilmeniz gereken bazı kurallar bulunur.

Reklam çalışmalarınızın verimliliğini artırabilmek ve daha fazla geri dönüş alarak, reklamlarınızın iptal edilmemesi için takip etmeniz gereken bu kuralları burada ele alacağız.

Facebook reklam kuralları nelerdir?

Facebook reklamlarında izin verilmeyenler

Facebook üzerinde her türlü içeriğe reklam vermeniz mümkün değil. Bazı konu başlıkları ile ilgili reklamların hazırlanmasına izin verilmemektedir. Bu konular ise şöyle:

Yetişkin içerikler: Cinsellik içeren ve yetişkinlere yönelik içerik ve gönderilerle ilgili reklamlara izin verilmemektedir. Çıplaklık içeren ve cinselliğe çağrışım yapılan görsellerin kullanılmaması gerekir.

Nefret söylemleri ve rahatsızlık verici içerikler: Nefret söylemleri ve büyük toplulukları rahatsız edebilecek söylemleri içeren gönderilerin de Facebook reklam olarak kullanılmasına izin verilmez.

Yasadışı ilaçlar: Yasadışı ilaçların da reklam yapılmasına izin verilmez.

Reçeteli ilaçlar: Reçeteli ilaçların reklamlarında da bazı istisnalar bulunmaktadır. Daha önceden belirlenmiş ve Facebook’un izin vermiş olduğu ilaçlar haricinde reçeteli ilaçlarla ilgili reklam verilememektedir.

Alkol satışları: Alkolle ilgili görsel ve reklam içeriklerinin de paylaşılmasına izin verilmez.

Online kumar: Online kumar oyunları ile ilgili içeriklerin de Facebook reklam kampanyaları oluşturulamamaktadır.

Sigara ve ilgili ürünleri: Sigara ve ilgili ürünlerini içeren blog içerikleri, resimler, videolar ve tüm diğer içeriklerle ilgili reklam kampanyaları oluşturulamamaktadır.

Diğer yasaklı konular: Arkadaşlık ve yetişkinlerle ilgili uygulamalar, Silah ve silahla ilgili içeriklerin reklamları, yasadışı bir eylemi öne çıkartacak gönderilerin reklamları.

İlgili rehber: Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

Görsel kuralları

Reklam kampanyalarında görselleri kullanırken de dikkat etmeniz gereken bazı önemli detaylar bulunuyor. Bu detaylar da şöyle:

Görselin yüzde 20’lik bir bölümünde metin kullanın: Bu kural, görsellerin çok fazla metinle kaplı olmaması için uygulanmaktadır. Görsel yüzeyinin sadece yüzde 20’lik bir bölümünde metin kullanılmasına izin verilmektedir. Bu kural, videolarda da geçerlidir.

Cinsellik içeren görseller: Metinlerde olduğu gibi görsel kullanımlarında da cinsellik içeren ve yetişkinlere yönelik paylaşımlar Facebook reklam kampanyalarında kullanılamamaktadır.

Şok edici ve şiddet içeren görseller: Kullanıcıları şok edebilecek ve şiddet içeren görsellerin de reklam çalışmalarında kullanılmasına izin verilmemektedir.

Facebook reklam kampanyalarında görsel kullanımı ve görsel kuralları ile ilgili bilgileri Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi isimli rehberimizde bulabilirsiniz.

Metin kullanımı ile ilgili kurallar

Facebook reklam metinlerinizi hazırlarken de dikkat etmeniz gereken bazı kurallar bulunmaktadır. Bu kuralları da şöyle sıralayabiliriz:

Marka ve ürünü doğru yansıtmak: Reklam metninizin, kullandığınız görseli ve reklam kampanyasını doğru bir şekilde yansıtarak markanızla ilgili olması gerekmektedir.

Yanlış bilgiler ve kullanıcıları yanıltacak metinlerden kaçınmak: Reklamlarınızın geri dönüşüm sağlaması ve kullanıcıları doğru içeriklere yönlendirmesi gerekir. Bu nedenle de yanlış bilgi içeren ya da tüketicileri aldatan metinlerden kaçınmanız gerekir.

İlgili rehber: Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri

Hedefleme kuralları

Reklam kampanyalarınızın daha iyi sonuçlar verebilmesi için hedeflemelerinizi de iyi bir şekilde yapmanız gerekir. Reklam içeriği ve görselinin yanı sıra hedefleme de geri dönüşümlerde önemli bir rol oynaktadır. Bu sebeple de hedeflemelerinizi detaylı bir şekilde yapmanız gerekir.

Reklamlarınızın, bu içerikle ilgilenebilecek kişilere gösterilmesi gerekmektedir. Bu sebeple de hedef kitlenizi iyi tanıyıp, reklam hedeflemelerinizi de bu kitleye yönelik yapmanız gerekmektedir. İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook gönderilerinizde hedefleme ayarlarınızı nasıl yapabilirsiniz?

Varış sayfası ile ilgili çalışmalar

Facebook reklam kampanyaları oluşturmanın yanı sıra tüketicileri yönlendireceğiniz varış sayfalarının da geri dönüşümlerinize etkisi büyüktür. Varış sayfalarının tasarım ve içeriklerinde de dikkat etmeniz gereken özellikler bulunur.

Varış sayfanız ürünle ilgili olmalı: Yukarıdaki görsel örneğinde de görebileceğiniz gibi, reklam içeriğinizle kullanıcıların ulaştıkları varış sayfasının ilgili olması gerekir. Kullanıcı bir ürün ya da hizmetle ilgili bilgi almak için bu reklamlara tıkladığında varış sayfasında da aynı ürün ya da hizmeti görebilmeli.

İyi bir kullanıcı deneyimi sunun: Kullanıcı deneyimi tüketicilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, siteniz ve ürünlerinizle daha fazla etkileşime girmesini sağlar. Kullanıcı deneyiminin iyileşmesi aynı zamanda sitede geçirilen süreyi artırdığı için SEO için de önemlidir.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Sonuç olarak:

Reklam kampanyalarınızda bu kurallara uymanız hem reklamlarınızın performansını artırarak, daha fazla geri dönüşüm edinmenizi sağlayacaktır; hem de reklamlarınızın daha fazla kişiye ulaştırılmasını sağlayacaktır. Bu kriterlerin yerine getirilmemesi reklam erişimlerini kısıtlayabileceği gibi reklamların yayınlanmamasına da neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
Ideasoft Admin
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan