fbpx

Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler

17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler

Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve metinlerini paylaşmanız mümkün değildir. Bu sebeple de takip etmeniz ve bilmeniz gereken bazı kurallar bulunur.

Reklam çalışmalarınızın verimliliğini artırabilmek ve daha fazla geri dönüş alarak, reklamlarınızın iptal edilmemesi için takip etmeniz gereken bu kuralları burada ele alacağız.

Facebook reklam kuralları nelerdir?

Facebook reklamlarında izin verilmeyenler

Facebook üzerinde her türlü içeriğe reklam vermeniz mümkün değil. Bazı konu başlıkları ile ilgili reklamların hazırlanmasına izin verilmemektedir. Bu konular ise şöyle:

Yetişkin içerikler: Cinsellik içeren ve yetişkinlere yönelik içerik ve gönderilerle ilgili reklamlara izin verilmemektedir. Çıplaklık içeren ve cinselliğe çağrışım yapılan görsellerin kullanılmaması gerekir.

Nefret söylemleri ve rahatsızlık verici içerikler: Nefret söylemleri ve büyük toplulukları rahatsız edebilecek söylemleri içeren gönderilerin de Facebook reklam olarak kullanılmasına izin verilmez.

Yasadışı ilaçlar: Yasadışı ilaçların da reklam yapılmasına izin verilmez.

Reçeteli ilaçlar: Reçeteli ilaçların reklamlarında da bazı istisnalar bulunmaktadır. Daha önceden belirlenmiş ve Facebook’un izin vermiş olduğu ilaçlar haricinde reçeteli ilaçlarla ilgili reklam verilememektedir.

Alkol satışları: Alkolle ilgili görsel ve reklam içeriklerinin de paylaşılmasına izin verilmez.

Online kumar: Online kumar oyunları ile ilgili içeriklerin de Facebook reklam kampanyaları oluşturulamamaktadır.

Sigara ve ilgili ürünleri: Sigara ve ilgili ürünlerini içeren blog içerikleri, resimler, videolar ve tüm diğer içeriklerle ilgili reklam kampanyaları oluşturulamamaktadır.

Diğer yasaklı konular: Arkadaşlık ve yetişkinlerle ilgili uygulamalar, Silah ve silahla ilgili içeriklerin reklamları, yasadışı bir eylemi öne çıkartacak gönderilerin reklamları.

İlgili rehber: Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

Görsel kuralları

Reklam kampanyalarında görselleri kullanırken de dikkat etmeniz gereken bazı önemli detaylar bulunuyor. Bu detaylar da şöyle:

Görselin yüzde 20’lik bir bölümünde metin kullanın: Bu kural, görsellerin çok fazla metinle kaplı olmaması için uygulanmaktadır. Görsel yüzeyinin sadece yüzde 20’lik bir bölümünde metin kullanılmasına izin verilmektedir. Bu kural, videolarda da geçerlidir.

Cinsellik içeren görseller: Metinlerde olduğu gibi görsel kullanımlarında da cinsellik içeren ve yetişkinlere yönelik paylaşımlar Facebook reklam kampanyalarında kullanılamamaktadır.

Şok edici ve şiddet içeren görseller: Kullanıcıları şok edebilecek ve şiddet içeren görsellerin de reklam çalışmalarında kullanılmasına izin verilmemektedir.

Facebook reklam kampanyalarında görsel kullanımı ve görsel kuralları ile ilgili bilgileri Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi isimli rehberimizde bulabilirsiniz.

Metin kullanımı ile ilgili kurallar

Facebook reklam metinlerinizi hazırlarken de dikkat etmeniz gereken bazı kurallar bulunmaktadır. Bu kuralları da şöyle sıralayabiliriz:

Marka ve ürünü doğru yansıtmak: Reklam metninizin, kullandığınız görseli ve reklam kampanyasını doğru bir şekilde yansıtarak markanızla ilgili olması gerekmektedir.

Yanlış bilgiler ve kullanıcıları yanıltacak metinlerden kaçınmak: Reklamlarınızın geri dönüşüm sağlaması ve kullanıcıları doğru içeriklere yönlendirmesi gerekir. Bu nedenle de yanlış bilgi içeren ya da tüketicileri aldatan metinlerden kaçınmanız gerekir.

İlgili rehber: Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri

Hedefleme kuralları

Reklam kampanyalarınızın daha iyi sonuçlar verebilmesi için hedeflemelerinizi de iyi bir şekilde yapmanız gerekir. Reklam içeriği ve görselinin yanı sıra hedefleme de geri dönüşümlerde önemli bir rol oynaktadır. Bu sebeple de hedeflemelerinizi detaylı bir şekilde yapmanız gerekir.

Reklamlarınızın, bu içerikle ilgilenebilecek kişilere gösterilmesi gerekmektedir. Bu sebeple de hedef kitlenizi iyi tanıyıp, reklam hedeflemelerinizi de bu kitleye yönelik yapmanız gerekmektedir. İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook gönderilerinizde hedefleme ayarlarınızı nasıl yapabilirsiniz?

Varış sayfası ile ilgili çalışmalar

Facebook reklam kampanyaları oluşturmanın yanı sıra tüketicileri yönlendireceğiniz varış sayfalarının da geri dönüşümlerinize etkisi büyüktür. Varış sayfalarının tasarım ve içeriklerinde de dikkat etmeniz gereken özellikler bulunur.

Varış sayfanız ürünle ilgili olmalı: Yukarıdaki görsel örneğinde de görebileceğiniz gibi, reklam içeriğinizle kullanıcıların ulaştıkları varış sayfasının ilgili olması gerekir. Kullanıcı bir ürün ya da hizmetle ilgili bilgi almak için bu reklamlara tıkladığında varış sayfasında da aynı ürün ya da hizmeti görebilmeli.

İyi bir kullanıcı deneyimi sunun: Kullanıcı deneyimi tüketicilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, siteniz ve ürünlerinizle daha fazla etkileşime girmesini sağlar. Kullanıcı deneyiminin iyileşmesi aynı zamanda sitede geçirilen süreyi artırdığı için SEO için de önemlidir.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Sonuç olarak:

Reklam kampanyalarınızda bu kurallara uymanız hem reklamlarınızın performansını artırarak, daha fazla geri dönüşüm edinmenizi sağlayacaktır; hem de reklamlarınızın daha fazla kişiye ulaştırılmasını sağlayacaktır. Bu kriterlerin yerine getirilmemesi reklam erişimlerini kısıtlayabileceği gibi reklamların yayınlanmamasına da neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan