Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri

12 Mart 2019
Sinan Oypan

Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook reklamlarının kullanım alanlarını bir hayli genişletiyor. Tabii ki Facebook reklamları ile marka ve ürün bilinirliğini artırmak ya da trafik çekmeye çalışırken, reklam kampanyalarında bazı hatalar yapılıyor ve bu hatalar da alınan geri dönüşümleri olumsuz etkiliyor.

Facebook reklam hataları

E-ticaret firmalarının ve reklam verenlerin sık yaptığı bazı hatalar geri dönüşümleri azaltırken; aynı zamanda reklam bütçesinin de boşa kullanılmasına neden olabiliyor. Bu sebeple de bu rehberimizde sık yapılan Facebook reklamlarını ve bunlardan nasıl kaçınabileceğinizi ele alacağız.

Net ve detaylı bir stratejinin olmayışı

Strateji, reklam kampanyalarının beklenen sonuçları verebilmesi için oldukça önemlidir. Tek bir reklam kampanyası haricinde, genel olarak 3, 6 aylık ve yıllık reklam stratejilerinizi de belirlemeniz oldukça önemlidir. Stratejiler aynı zamanda kendinize hedefler koymanızı sağlar.

Net ve detaylı bir strateji hazırlamak için öncelikle marka olarak amaçlarınızı belirlemeniz ve bu reklam kampanyaları ile nelere ulaşmak istediğinizi listelemelisiniz.

Facebook reklamları farklı amaçlar için kullanılabilmekte. Bu reklam modelleri arasından dilediğiniz ve sizin amacınıza uygun olanları seçmek, reklamlarınızın daha doğru bir şekilde yayınlanmasını ve daha çok sonuç getirmesini sağlar. Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?” isimli rehberimizden reklam modelleri ve özelliklerini öğrenebilirsiniz.

Stratejinizin içerisinde bütçe planlarınızı da dahil etmeniz ve aylık olarak reklam kampanyalarına ne kadarlık bir bütçe ayırmanız gerektiğini de belirtmelisiniz. Bu stratejinin hazırlanmaması, reklam içeriklerinin rastgele ve belli bir amaca hizmet etmeden yayınlanmasına neden olacağı için beklenen sonuçların alınmasının önüne geçer. Aşağıdaki rehberimizden strateji oluşturma ile ilgili daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

Facebook Piksel (Pixel) kullanmamak

Yapılan en büyük hatalardan biri Facebook Piksel özelliğinin kullanılmamasıdır. Facebook’un sağladığı ve web sitenize eklediğiniz bir JavaScript kodu olan Facebook Piksel, reklamlarınızın performans ölçümünü yapmayı sağlarken, geri dönüşümlerinizi ve reklam optimizasyonları için öneriler sunarak, alternatif hedef kitleler oluşturmanıza yardımcı olur.

Facebook reklamları kullanırken, Piksel kurulumunu yapmanız bu sebeple oldukça önemlidir. Facebook Piksel kurulumunu nasıl yapabileceğinizi ise Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu isimli rehberimizden okuyabilirsiniz.

Yanlış hedeflemeler yapmak

Facebook reklamları için önemli konulardan biri de hedeflemelerdir. Doğru hedeflemelerin yapılmaması, reklamlarınızın yanlış ve sizinle ilgili olmayan kişilere gösterilmesine neden olacağı gibi reklam bütçenizin de boşuna harcanmasına neden olur.

Hedef kitleyi daraltmak ve mümkün olduğunca reklamın içeriğindeki ürün ya da içerikle ilgili kitlelere yönelik hazırlanması, reklamlardan alınacak olan sonuçları bir hayli artıracaktır. Bu sebeple de reklam hedeflemeleriniz üzerine ciddi şekilde çalışarak, vaktinizi bu konu üzerinde harcamanız gerekir.

Facebook Piksel kurulumu yaptıktan sonra, reklamlarınız sonrasında sitenizi ziyaret eden kitleleri, bu kod analiz eder ve sonraki reklamalarınızda benzer hedef kitleleri size önermeye başlar. Hedef kitle seçimi konusunda çok fazla bilginiz yoksa Piksel kullanımından da yararlanabilirsiniz. Bununla beraber bu konu hakkında ek bilgi almak isterseniz İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları isimli rehberimizi de okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?

“Facebook

Video kullanmamak

Facebook reklamları, video kullanımlarında daha fazla geri dönüşüm sağlamakta. Bunun nedeni de tabii ki uzun süredir dediğimiz gibi video içeriklerin genel olarak kullanıcıların daha fazla ilgi çekmesi. Video içerikler, kısa sürede birçok bilgiyi aktarmanızı sağlarken, dinamik görüntüler nedeniyle kullanıcıların da daha fazla dikkatini çeker. Statik görsel ve metinler yerine, video kullanmanız, reklamlarınızın performansını daha fazla artıracaktır.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

İlgili rehber: Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

Reklam içeriklerinde bir değer sunmamak

Reklam içeriklerinizin ilgi çekici olması ve reklam metinlerinizde sunduğunuz mesajların da kullanıcıları bir eyleme davet etmesi gerekir. Statik, sadece ürün fotoğrafının bulunduğu ve kullanıcılara bir değer katmadığı gibi ürünü de düzgün bir şekilde tanıtmayan reklam kampanyaları beklenen sonuçları vermeyecektir.

Reklam metinlerinizi ilgi çekici hale getirmeli, eyleme çağrı mesajları eklemeli ve kullanıcılara bir değer sunmalısınız. Reklamlarınızın daha etkili hale gelmesini istiyorsanız, aşağıdaki rehberimizi de okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan