Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri

12 Mart 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri

Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook reklamlarının kullanım alanlarını bir hayli genişletiyor. Tabii ki Facebook reklamları ile marka ve ürün bilinirliğini artırmak ya da trafik çekmeye çalışırken, reklam kampanyalarında bazı hatalar yapılıyor ve bu hatalar da alınan geri dönüşümleri olumsuz etkiliyor.

Facebook reklam hataları

E-ticaret firmalarının ve reklam verenlerin sık yaptığı bazı hatalar geri dönüşümleri azaltırken; aynı zamanda reklam bütçesinin de boşa kullanılmasına neden olabiliyor. Bu sebeple de bu rehberimizde sık yapılan Facebook reklamlarını ve bunlardan nasıl kaçınabileceğinizi ele alacağız.

Net ve detaylı bir stratejinin olmayışı

Strateji, reklam kampanyalarının beklenen sonuçları verebilmesi için oldukça önemlidir. Tek bir reklam kampanyası haricinde, genel olarak 3, 6 aylık ve yıllık reklam stratejilerinizi de belirlemeniz oldukça önemlidir. Stratejiler aynı zamanda kendinize hedefler koymanızı sağlar.

Net ve detaylı bir strateji hazırlamak için öncelikle marka olarak amaçlarınızı belirlemeniz ve bu reklam kampanyaları ile nelere ulaşmak istediğinizi listelemelisiniz.

Facebook reklamları farklı amaçlar için kullanılabilmekte. Bu reklam modelleri arasından dilediğiniz ve sizin amacınıza uygun olanları seçmek, reklamlarınızın daha doğru bir şekilde yayınlanmasını ve daha çok sonuç getirmesini sağlar. Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?” isimli rehberimizden reklam modelleri ve özelliklerini öğrenebilirsiniz.

Stratejinizin içerisinde bütçe planlarınızı da dahil etmeniz ve aylık olarak reklam kampanyalarına ne kadarlık bir bütçe ayırmanız gerektiğini de belirtmelisiniz. Bu stratejinin hazırlanmaması, reklam içeriklerinin rastgele ve belli bir amaca hizmet etmeden yayınlanmasına neden olacağı için beklenen sonuçların alınmasının önüne geçer. Aşağıdaki rehberimizden strateji oluşturma ile ilgili daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

Facebook Piksel (Pixel) kullanmamak

Yapılan en büyük hatalardan biri Facebook Piksel özelliğinin kullanılmamasıdır. Facebook’un sağladığı ve web sitenize eklediğiniz bir JavaScript kodu olan Facebook Piksel, reklamlarınızın performans ölçümünü yapmayı sağlarken, geri dönüşümlerinizi ve reklam optimizasyonları için öneriler sunarak, alternatif hedef kitleler oluşturmanıza yardımcı olur.

Facebook reklamları kullanırken, Piksel kurulumunu yapmanız bu sebeple oldukça önemlidir. Facebook Piksel kurulumunu nasıl yapabileceğinizi ise Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu isimli rehberimizden okuyabilirsiniz.

Yanlış hedeflemeler yapmak

Facebook reklamları için önemli konulardan biri de hedeflemelerdir. Doğru hedeflemelerin yapılmaması, reklamlarınızın yanlış ve sizinle ilgili olmayan kişilere gösterilmesine neden olacağı gibi reklam bütçenizin de boşuna harcanmasına neden olur.

Hedef kitleyi daraltmak ve mümkün olduğunca reklamın içeriğindeki ürün ya da içerikle ilgili kitlelere yönelik hazırlanması, reklamlardan alınacak olan sonuçları bir hayli artıracaktır. Bu sebeple de reklam hedeflemeleriniz üzerine ciddi şekilde çalışarak, vaktinizi bu konu üzerinde harcamanız gerekir.

Facebook Piksel kurulumu yaptıktan sonra, reklamlarınız sonrasında sitenizi ziyaret eden kitleleri, bu kod analiz eder ve sonraki reklamalarınızda benzer hedef kitleleri size önermeye başlar. Hedef kitle seçimi konusunda çok fazla bilginiz yoksa Piksel kullanımından da yararlanabilirsiniz. Bununla beraber bu konu hakkında ek bilgi almak isterseniz İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları isimli rehberimizi de okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?

“Facebook

Video kullanmamak

Facebook reklamları, video kullanımlarında daha fazla geri dönüşüm sağlamakta. Bunun nedeni de tabii ki uzun süredir dediğimiz gibi video içeriklerin genel olarak kullanıcıların daha fazla ilgi çekmesi. Video içerikler, kısa sürede birçok bilgiyi aktarmanızı sağlarken, dinamik görüntüler nedeniyle kullanıcıların da daha fazla dikkatini çeker. Statik görsel ve metinler yerine, video kullanmanız, reklamlarınızın performansını daha fazla artıracaktır.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

İlgili rehber: Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

Reklam içeriklerinde bir değer sunmamak

Reklam içeriklerinizin ilgi çekici olması ve reklam metinlerinizde sunduğunuz mesajların da kullanıcıları bir eyleme davet etmesi gerekir. Statik, sadece ürün fotoğrafının bulunduğu ve kullanıcılara bir değer katmadığı gibi ürünü de düzgün bir şekilde tanıtmayan reklam kampanyaları beklenen sonuçları vermeyecektir.

Reklam metinlerinizi ilgi çekici hale getirmeli, eyleme çağrı mesajları eklemeli ve kullanıcılara bir değer sunmalısınız. Reklamlarınızın daha etkili hale gelmesini istiyorsanız, aşağıdaki rehberimizi de okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
URL nedir? Ne İşe Yarar?
URL nedir? Ne İşe Yarar?
İnternet insan hayatına ilk girdiğinde günümüzdeki kadar derin ve kapsamlı değildi. Fakat yine de her bir sayfanın kendine özgü özellikleri vardı. Bu durum günümüzde de geçerliliğini korumaktadır. Tarayıcınızdan girdiğiniz bir...
6 Ağustos 2021
Markethinkers
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması...
9 Aralık 2020
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin