Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri

12 Mart 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri

Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook reklamlarının kullanım alanlarını bir hayli genişletiyor. Tabii ki Facebook reklamları ile marka ve ürün bilinirliğini artırmak ya da trafik çekmeye çalışırken, reklam kampanyalarında bazı hatalar yapılıyor ve bu hatalar da alınan geri dönüşümleri olumsuz etkiliyor.

Facebook reklam hataları

E-ticaret firmalarının ve reklam verenlerin sık yaptığı bazı hatalar geri dönüşümleri azaltırken; aynı zamanda reklam bütçesinin de boşa kullanılmasına neden olabiliyor. Bu sebeple de bu rehberimizde sık yapılan Facebook reklamlarını ve bunlardan nasıl kaçınabileceğinizi ele alacağız.

Net ve detaylı bir stratejinin olmayışı

Strateji, reklam kampanyalarının beklenen sonuçları verebilmesi için oldukça önemlidir. Tek bir reklam kampanyası haricinde, genel olarak 3, 6 aylık ve yıllık reklam stratejilerinizi de belirlemeniz oldukça önemlidir. Stratejiler aynı zamanda kendinize hedefler koymanızı sağlar.

Net ve detaylı bir strateji hazırlamak için öncelikle marka olarak amaçlarınızı belirlemeniz ve bu reklam kampanyaları ile nelere ulaşmak istediğinizi listelemelisiniz.

Facebook reklamları farklı amaçlar için kullanılabilmekte. Bu reklam modelleri arasından dilediğiniz ve sizin amacınıza uygun olanları seçmek, reklamlarınızın daha doğru bir şekilde yayınlanmasını ve daha çok sonuç getirmesini sağlar. Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?” isimli rehberimizden reklam modelleri ve özelliklerini öğrenebilirsiniz.

Stratejinizin içerisinde bütçe planlarınızı da dahil etmeniz ve aylık olarak reklam kampanyalarına ne kadarlık bir bütçe ayırmanız gerektiğini de belirtmelisiniz. Bu stratejinin hazırlanmaması, reklam içeriklerinin rastgele ve belli bir amaca hizmet etmeden yayınlanmasına neden olacağı için beklenen sonuçların alınmasının önüne geçer. Aşağıdaki rehberimizden strateji oluşturma ile ilgili daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

Facebook Piksel (Pixel) kullanmamak

Yapılan en büyük hatalardan biri Facebook Piksel özelliğinin kullanılmamasıdır. Facebook’un sağladığı ve web sitenize eklediğiniz bir JavaScript kodu olan Facebook Piksel, reklamlarınızın performans ölçümünü yapmayı sağlarken, geri dönüşümlerinizi ve reklam optimizasyonları için öneriler sunarak, alternatif hedef kitleler oluşturmanıza yardımcı olur.

Facebook reklamları kullanırken, Piksel kurulumunu yapmanız bu sebeple oldukça önemlidir. Facebook Piksel kurulumunu nasıl yapabileceğinizi ise Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu isimli rehberimizden okuyabilirsiniz.

Yanlış hedeflemeler yapmak

Facebook reklamları için önemli konulardan biri de hedeflemelerdir. Doğru hedeflemelerin yapılmaması, reklamlarınızın yanlış ve sizinle ilgili olmayan kişilere gösterilmesine neden olacağı gibi reklam bütçenizin de boşuna harcanmasına neden olur.

Hedef kitleyi daraltmak ve mümkün olduğunca reklamın içeriğindeki ürün ya da içerikle ilgili kitlelere yönelik hazırlanması, reklamlardan alınacak olan sonuçları bir hayli artıracaktır. Bu sebeple de reklam hedeflemeleriniz üzerine ciddi şekilde çalışarak, vaktinizi bu konu üzerinde harcamanız gerekir.

Facebook Piksel kurulumu yaptıktan sonra, reklamlarınız sonrasında sitenizi ziyaret eden kitleleri, bu kod analiz eder ve sonraki reklamalarınızda benzer hedef kitleleri size önermeye başlar. Hedef kitle seçimi konusunda çok fazla bilginiz yoksa Piksel kullanımından da yararlanabilirsiniz. Bununla beraber bu konu hakkında ek bilgi almak isterseniz İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları isimli rehberimizi de okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?

“Facebook

Video kullanmamak

Facebook reklamları, video kullanımlarında daha fazla geri dönüşüm sağlamakta. Bunun nedeni de tabii ki uzun süredir dediğimiz gibi video içeriklerin genel olarak kullanıcıların daha fazla ilgi çekmesi. Video içerikler, kısa sürede birçok bilgiyi aktarmanızı sağlarken, dinamik görüntüler nedeniyle kullanıcıların da daha fazla dikkatini çeker. Statik görsel ve metinler yerine, video kullanmanız, reklamlarınızın performansını daha fazla artıracaktır.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

İlgili rehber: Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

Reklam içeriklerinde bir değer sunmamak

Reklam içeriklerinizin ilgi çekici olması ve reklam metinlerinizde sunduğunuz mesajların da kullanıcıları bir eyleme davet etmesi gerekir. Statik, sadece ürün fotoğrafının bulunduğu ve kullanıcılara bir değer katmadığı gibi ürünü de düzgün bir şekilde tanıtmayan reklam kampanyaları beklenen sonuçları vermeyecektir.

Reklam metinlerinizi ilgi çekici hale getirmeli, eyleme çağrı mesajları eklemeli ve kullanıcılara bir değer sunmalısınız. Reklamlarınızın daha etkili hale gelmesini istiyorsanız, aşağıdaki rehberimizi de okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın