Blog

Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri

Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook reklamlarının kullanım alanlarını bir hayli genişletiyor. Tabii ki Facebook reklamları ile marka ve ürün bilinirliğini artırmak ya da trafik çekmeye çalışırken, reklam kampanyalarında bazı hatalar yapılıyor ve bu hatalar da alınan geri dönüşümleri olumsuz etkiliyor.

Facebook reklam hataları

E-ticaret firmalarının ve reklam verenlerin sık yaptığı bazı hatalar geri dönüşümleri azaltırken; aynı zamanda reklam bütçesinin de boşa kullanılmasına neden olabiliyor. Bu sebeple de bu rehberimizde sık yapılan Facebook reklamlarını ve bunlardan nasıl kaçınabileceğinizi ele alacağız.

Net ve detaylı bir stratejinin olmayışı

Strateji, reklam kampanyalarının beklenen sonuçları verebilmesi için oldukça önemlidir. Tek bir reklam kampanyası haricinde, genel olarak 3, 6 aylık ve yıllık reklam stratejilerinizi de belirlemeniz oldukça önemlidir. Stratejiler aynı zamanda kendinize hedefler koymanızı sağlar.

Net ve detaylı bir strateji hazırlamak için öncelikle marka olarak amaçlarınızı belirlemeniz ve bu reklam kampanyaları ile nelere ulaşmak istediğinizi listelemelisiniz.

Facebook reklamları farklı amaçlar için kullanılabilmekte. Bu reklam modelleri arasından dilediğiniz ve sizin amacınıza uygun olanları seçmek, reklamlarınızın daha doğru bir şekilde yayınlanmasını ve daha çok sonuç getirmesini sağlar. Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?” isimli rehberimizden reklam modelleri ve özelliklerini öğrenebilirsiniz.

Stratejinizin içerisinde bütçe planlarınızı da dahil etmeniz ve aylık olarak reklam kampanyalarına ne kadarlık bir bütçe ayırmanız gerektiğini de belirtmelisiniz. Bu stratejinin hazırlanmaması, reklam içeriklerinin rastgele ve belli bir amaca hizmet etmeden yayınlanmasına neden olacağı için beklenen sonuçların alınmasının önüne geçer. Aşağıdaki rehberimizden strateji oluşturma ile ilgili daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

Facebook Piksel (Pixel) kullanmamak

Yapılan en büyük hatalardan biri Facebook Piksel özelliğinin kullanılmamasıdır. Facebook’un sağladığı ve web sitenize eklediğiniz bir JavaScript kodu olan Facebook Piksel, reklamlarınızın performans ölçümünü yapmayı sağlarken, geri dönüşümlerinizi ve reklam optimizasyonları için öneriler sunarak, alternatif hedef kitleler oluşturmanıza yardımcı olur.

Facebook reklamları kullanırken, Piksel kurulumunu yapmanız bu sebeple oldukça önemlidir. Facebook Piksel kurulumunu nasıl yapabileceğinizi ise Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu isimli rehberimizden okuyabilirsiniz.

Yanlış hedeflemeler yapmak

Facebook reklamları için önemli konulardan biri de hedeflemelerdir. Doğru hedeflemelerin yapılmaması, reklamlarınızın yanlış ve sizinle ilgili olmayan kişilere gösterilmesine neden olacağı gibi reklam bütçenizin de boşuna harcanmasına neden olur.

Hedef kitleyi daraltmak ve mümkün olduğunca reklamın içeriğindeki ürün ya da içerikle ilgili kitlelere yönelik hazırlanması, reklamlardan alınacak olan sonuçları bir hayli artıracaktır. Bu sebeple de reklam hedeflemeleriniz üzerine ciddi şekilde çalışarak, vaktinizi bu konu üzerinde harcamanız gerekir.

Facebook Piksel kurulumu yaptıktan sonra, reklamlarınız sonrasında sitenizi ziyaret eden kitleleri, bu kod analiz eder ve sonraki reklamalarınızda benzer hedef kitleleri size önermeye başlar. Hedef kitle seçimi konusunda çok fazla bilginiz yoksa Piksel kullanımından da yararlanabilirsiniz. Bununla beraber bu konu hakkında ek bilgi almak isterseniz İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları isimli rehberimizi de okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?

“Facebook

Video kullanmamak

Facebook reklamları, video kullanımlarında daha fazla geri dönüşüm sağlamakta. Bunun nedeni de tabii ki uzun süredir dediğimiz gibi video içeriklerin genel olarak kullanıcıların daha fazla ilgi çekmesi. Video içerikler, kısa sürede birçok bilgiyi aktarmanızı sağlarken, dinamik görüntüler nedeniyle kullanıcıların da daha fazla dikkatini çeker. Statik görsel ve metinler yerine, video kullanmanız, reklamlarınızın performansını daha fazla artıracaktır.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

İlgili rehber: Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

Reklam içeriklerinde bir değer sunmamak

Reklam içeriklerinizin ilgi çekici olması ve reklam metinlerinizde sunduğunuz mesajların da kullanıcıları bir eyleme davet etmesi gerekir. Statik, sadece ürün fotoğrafının bulunduğu ve kullanıcılara bir değer katmadığı gibi ürünü de düzgün bir şekilde tanıtmayan reklam kampanyaları beklenen sonuçları vermeyecektir.

Reklam metinlerinizi ilgi çekici hale getirmeli, eyleme çağrı mesajları eklemeli ve kullanıcılara bir değer sunmalısınız. Reklamlarınızın daha etkili hale gelmesini istiyorsanız, aşağıdaki rehberimizi de okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!