Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata

30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata

Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız.

Facebook reklam hataları

Facebook reklamları ile marka bilinirliği artırmak ve ürünlerini tanıtmak isteyen markalar kimi zaman bazı kritik hatalar yaptıkları için bu reklamlardan bekledikleri geri dönüşleri alamıyorlar.

Facebook üzerinde bir sayfa oluşturup, buradan reklam vermek kolay bir işlem gibi görünse de, reklam verirken bazı önemli noktalara dikkat edilmezse, beklenen sonuçlar alınamıyor. Kendi reklamlarını veren birçok marka da bazı ölümcül diyebileceğimiz hatalar yaparak, hem geri dönüşümlerini artıramıyorlar hem de ayırdıkları reklam bütçesini boşuna kullanmış oluyorlar. Bu rehberimizde markaların sıklıkla yaptığı bu ölümcül hataların üzerinde duracağız.

Reklama uygun bir landin page hazırlamamak

İnternet kullanıcılarını bir sitede tutmak, günümüzde oldukça zor bir iş. Bir kullanıcının, bir sitede kalmaya karar vermek için ihtiyaç duyduğu süre ortalama olarak 15 saniye. Yani bu 15 saniye içinde kullanıcıyı ikna ederek, onu sitenizde tutmanız gerekiyor.

Facebook reklamlarınızı oluşturduğunuzda, kendi internet sitenize yönlendirme yapıyorsanız, mutlaka bu reklamın içeriğine uygun bir landing page hazırlamalısınız. Bir varış sayfanız ve reklamın içeriği ile ilgili bir sayfanız olmadığında reklamınıza tıklayan kullanıcıları kaybedebilirsiniz.

Reklamınıza ilgi gösteren kişiler, gidecekleri sayfada da ilgilendikleri ürün ve hizmet ile ilgili detaylı bilgilere ve görsellere ulaşmak isteyeceklerdir. Bu nedenle reklamlarınızı yönlendireceğiniz sayfalarda bu konuya dikkat etmelisiniz. Eğer böyle bir sayfanız yoksa önce bu sayfayı hazırlamalı ve sonrasında reklamlarınızı vermelisiniz.

A/B testleri yapmamak

Yapılan en büyük hatalardan biri de tek bir reklam kampanyası oluşturmak ve tüm reklam bütçesini bu reklam kampanyasına yatırmaktır. Elinizdeki bütçeyi olabildiğinice iyi bir şekilde yönetmeniz ve bu bütçe ile en yüksek geri dönüşümleri almaya çalışmalısınız.

Bunu iyi bir şekilde yapabilmek için de reklam kampanyalarınızda A/B testleri yapmanız gerekiyor. Başka bir deyişle birden fazla kampanya oluşturarak, size en iyi geri dönüşümü sağlayan reklam ayarlarını bulmalısınız.

Facebook reklam kampanyalarınız farklı kriterleri göz önünde bulundurarak verebilirsiniz.

  • Hedef kitle
  • Reklam içeriği
  • Reklam görseli
  • Yayın süresi
  • Harcanan bütçe
  • Reklam modeli

Yukarıdaki tüm kriterleri farklı şekillerde kullanarak, farklı reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Tüm bu detaylar, reklamlarınızın verimliliğini etkileyecektir ve bu süreçte siz, markanız için en uygun olan ayarları bulmak için birden fazla kampanya oluşturmalısınız. Hedef kitlelerinizi, reklam model ve içeriklerinizi farklılaştırabilirsiniz. Böylelikle farklı kitlelere farklı içeriklerle reklamlar göstererek, ideal bir reklam modeli oluşturursunuz. Facebook’un reklam modelleri içinden ihtiyacınızı en iyi çözecek olan formatı bulmak için de denemeler yapmalısınız.

“Facebook

İlgi çekici başlık, metin ve görsel kullanmamak

Sattığınız ürün, verdiğiniz hizmet ne kadar kaliteli olursa olsun, reklam görselleriniz, metinleriniz ve başlıklarınız ilgi çekici olmazsa, tüketicilere kalitenizi gösteremezsiniz; çünkü onları reklamlarınıza tıklatamayacaksınız.

Doğru hedef kitle, doğru zaman, doğru reklam modeli reklamlarınız için önemli olsa da, reklamınızı tıklattıracak olan unsur reklamda kullandığınız görsel, metin ve başlık olacaktır.

  • Tüketiciye ne sunuyorsunuz?
  • Rakiplerinizden farkınız ne?
  • Tüketici bunu neden önemsemeli?

Özellikle reklam metinlerinizi ve başlıklarınızı oluştururken bu 3 sorunun yanıtını vermelisiniz. Bu soruların yanıtları, doğru metinleri oluşturmanızda size yardımcı olacaktır. Aksi takdirde tüketicilerin ilgisini çekemediğiniz zaman hem verdiğiniz emek hem de reklam bütçesi boşa gitmiş olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Facebook Business Manager Detaylı Kurulum ve Kullanım Rehberi
Facebook Business Manager Detaylı Kurulum ve Kullanım Rehberi
Sosyal medya, artık sadece takip ettiğimiz hesapların paylaşımlarına bakarak bazen iyi vakit geçirdiğimiz bazen de yeni bilgiler edindiğimiz bir mecranın çok ötesinde bir anlam taşıyor. Hemen hemen herkes gününün çok büyük bir...
14 Eylül 2021
Markethinkers
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın