Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata

30 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız.

Facebook reklam hataları

Facebook reklamları ile marka bilinirliği artırmak ve ürünlerini tanıtmak isteyen markalar kimi zaman bazı kritik hatalar yaptıkları için bu reklamlardan bekledikleri geri dönüşleri alamıyorlar.

Facebook üzerinde bir sayfa oluşturup, buradan reklam vermek kolay bir işlem gibi görünse de, reklam verirken bazı önemli noktalara dikkat edilmezse, beklenen sonuçlar alınamıyor. Kendi reklamlarını veren birçok marka da bazı ölümcül diyebileceğimiz hatalar yaparak, hem geri dönüşümlerini artıramıyorlar hem de ayırdıkları reklam bütçesini boşuna kullanmış oluyorlar. Bu rehberimizde markaların sıklıkla yaptığı bu ölümcül hataların üzerinde duracağız.

Reklama uygun bir landin page hazırlamamak

İnternet kullanıcılarını bir sitede tutmak, günümüzde oldukça zor bir iş. Bir kullanıcının, bir sitede kalmaya karar vermek için ihtiyaç duyduğu süre ortalama olarak 15 saniye. Yani bu 15 saniye içinde kullanıcıyı ikna ederek, onu sitenizde tutmanız gerekiyor.

Facebook reklamlarınızı oluşturduğunuzda, kendi internet sitenize yönlendirme yapıyorsanız, mutlaka bu reklamın içeriğine uygun bir landing page hazırlamalısınız. Bir varış sayfanız ve reklamın içeriği ile ilgili bir sayfanız olmadığında reklamınıza tıklayan kullanıcıları kaybedebilirsiniz.

Reklamınıza ilgi gösteren kişiler, gidecekleri sayfada da ilgilendikleri ürün ve hizmet ile ilgili detaylı bilgilere ve görsellere ulaşmak isteyeceklerdir. Bu nedenle reklamlarınızı yönlendireceğiniz sayfalarda bu konuya dikkat etmelisiniz. Eğer böyle bir sayfanız yoksa önce bu sayfayı hazırlamalı ve sonrasında reklamlarınızı vermelisiniz.

A/B testleri yapmamak

Yapılan en büyük hatalardan biri de tek bir reklam kampanyası oluşturmak ve tüm reklam bütçesini bu reklam kampanyasına yatırmaktır. Elinizdeki bütçeyi olabildiğinice iyi bir şekilde yönetmeniz ve bu bütçe ile en yüksek geri dönüşümleri almaya çalışmalısınız.

Bunu iyi bir şekilde yapabilmek için de reklam kampanyalarınızda A/B testleri yapmanız gerekiyor. Başka bir deyişle birden fazla kampanya oluşturarak, size en iyi geri dönüşümü sağlayan reklam ayarlarını bulmalısınız.

Facebook reklam kampanyalarınız farklı kriterleri göz önünde bulundurarak verebilirsiniz.

  • Hedef kitle
  • Reklam içeriği
  • Reklam görseli
  • Yayın süresi
  • Harcanan bütçe
  • Reklam modeli

Yukarıdaki tüm kriterleri farklı şekillerde kullanarak, farklı reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Tüm bu detaylar, reklamlarınızın verimliliğini etkileyecektir ve bu süreçte siz, markanız için en uygun olan ayarları bulmak için birden fazla kampanya oluşturmalısınız. Hedef kitlelerinizi, reklam model ve içeriklerinizi farklılaştırabilirsiniz. Böylelikle farklı kitlelere farklı içeriklerle reklamlar göstererek, ideal bir reklam modeli oluşturursunuz. Facebook’un reklam modelleri içinden ihtiyacınızı en iyi çözecek olan formatı bulmak için de denemeler yapmalısınız.

“Facebook

İlgi çekici başlık, metin ve görsel kullanmamak

Sattığınız ürün, verdiğiniz hizmet ne kadar kaliteli olursa olsun, reklam görselleriniz, metinleriniz ve başlıklarınız ilgi çekici olmazsa, tüketicilere kalitenizi gösteremezsiniz; çünkü onları reklamlarınıza tıklatamayacaksınız.

Doğru hedef kitle, doğru zaman, doğru reklam modeli reklamlarınız için önemli olsa da, reklamınızı tıklattıracak olan unsur reklamda kullandığınız görsel, metin ve başlık olacaktır.

  • Tüketiciye ne sunuyorsunuz?
  • Rakiplerinizden farkınız ne?
  • Tüketici bunu neden önemsemeli?

Özellikle reklam metinlerinizi ve başlıklarınızı oluştururken bu 3 sorunun yanıtını vermelisiniz. Bu soruların yanıtları, doğru metinleri oluşturmanızda size yardımcı olacaktır. Aksi takdirde tüketicilerin ilgisini çekemediğiniz zaman hem verdiğiniz emek hem de reklam bütçesi boşa gitmiş olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor mağaza açma diğer bir deyişle GittiGidiyor dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. GittiGidiyor’da mağaza açmak ve kendi ürünlerini pazaryerinde satmak isteyen birçok kişi bulunuyor....
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan