fbpx

Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata

30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata

Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız.

Facebook reklam hataları

Facebook reklamları ile marka bilinirliği artırmak ve ürünlerini tanıtmak isteyen markalar kimi zaman bazı kritik hatalar yaptıkları için bu reklamlardan bekledikleri geri dönüşleri alamıyorlar.

Facebook üzerinde bir sayfa oluşturup, buradan reklam vermek kolay bir işlem gibi görünse de, reklam verirken bazı önemli noktalara dikkat edilmezse, beklenen sonuçlar alınamıyor. Kendi reklamlarını veren birçok marka da bazı ölümcül diyebileceğimiz hatalar yaparak, hem geri dönüşümlerini artıramıyorlar hem de ayırdıkları reklam bütçesini boşuna kullanmış oluyorlar. Bu rehberimizde markaların sıklıkla yaptığı bu ölümcül hataların üzerinde duracağız.

Reklama uygun bir landin page hazırlamamak

İnternet kullanıcılarını bir sitede tutmak, günümüzde oldukça zor bir iş. Bir kullanıcının, bir sitede kalmaya karar vermek için ihtiyaç duyduğu süre ortalama olarak 15 saniye. Yani bu 15 saniye içinde kullanıcıyı ikna ederek, onu sitenizde tutmanız gerekiyor.

Facebook reklamlarınızı oluşturduğunuzda, kendi internet sitenize yönlendirme yapıyorsanız, mutlaka bu reklamın içeriğine uygun bir landing page hazırlamalısınız. Bir varış sayfanız ve reklamın içeriği ile ilgili bir sayfanız olmadığında reklamınıza tıklayan kullanıcıları kaybedebilirsiniz.

Reklamınıza ilgi gösteren kişiler, gidecekleri sayfada da ilgilendikleri ürün ve hizmet ile ilgili detaylı bilgilere ve görsellere ulaşmak isteyeceklerdir. Bu nedenle reklamlarınızı yönlendireceğiniz sayfalarda bu konuya dikkat etmelisiniz. Eğer böyle bir sayfanız yoksa önce bu sayfayı hazırlamalı ve sonrasında reklamlarınızı vermelisiniz.

A/B testleri yapmamak

Yapılan en büyük hatalardan biri de tek bir reklam kampanyası oluşturmak ve tüm reklam bütçesini bu reklam kampanyasına yatırmaktır. Elinizdeki bütçeyi olabildiğinice iyi bir şekilde yönetmeniz ve bu bütçe ile en yüksek geri dönüşümleri almaya çalışmalısınız.

Bunu iyi bir şekilde yapabilmek için de reklam kampanyalarınızda A/B testleri yapmanız gerekiyor. Başka bir deyişle birden fazla kampanya oluşturarak, size en iyi geri dönüşümü sağlayan reklam ayarlarını bulmalısınız.

Facebook reklam kampanyalarınız farklı kriterleri göz önünde bulundurarak verebilirsiniz.

  • Hedef kitle
  • Reklam içeriği
  • Reklam görseli
  • Yayın süresi
  • Harcanan bütçe
  • Reklam modeli

Yukarıdaki tüm kriterleri farklı şekillerde kullanarak, farklı reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Tüm bu detaylar, reklamlarınızın verimliliğini etkileyecektir ve bu süreçte siz, markanız için en uygun olan ayarları bulmak için birden fazla kampanya oluşturmalısınız. Hedef kitlelerinizi, reklam model ve içeriklerinizi farklılaştırabilirsiniz. Böylelikle farklı kitlelere farklı içeriklerle reklamlar göstererek, ideal bir reklam modeli oluşturursunuz. Facebook’un reklam modelleri içinden ihtiyacınızı en iyi çözecek olan formatı bulmak için de denemeler yapmalısınız.

“Facebook

İlgi çekici başlık, metin ve görsel kullanmamak

Sattığınız ürün, verdiğiniz hizmet ne kadar kaliteli olursa olsun, reklam görselleriniz, metinleriniz ve başlıklarınız ilgi çekici olmazsa, tüketicilere kalitenizi gösteremezsiniz; çünkü onları reklamlarınıza tıklatamayacaksınız.

Doğru hedef kitle, doğru zaman, doğru reklam modeli reklamlarınız için önemli olsa da, reklamınızı tıklattıracak olan unsur reklamda kullandığınız görsel, metin ve başlık olacaktır.

  • Tüketiciye ne sunuyorsunuz?
  • Rakiplerinizden farkınız ne?
  • Tüketici bunu neden önemsemeli?

Özellikle reklam metinlerinizi ve başlıklarınızı oluştururken bu 3 sorunun yanıtını vermelisiniz. Bu soruların yanıtları, doğru metinleri oluşturmanızda size yardımcı olacaktır. Aksi takdirde tüketicilerin ilgisini çekemediğiniz zaman hem verdiğiniz emek hem de reklam bütçesi boşa gitmiş olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan