Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?

15 Mayıs 2019
Sinan Oypan

Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde gerçekleşen eylemleri analiz ederek, gelecek reklam kampanyalarınızın performansını artıracak öneriler ve ekstra araçlar da size sunmaktadır.

Facebook Piksel, başka bir deyişle bir JavaScript kodudur. Bu kod, Facebook Business üzerinden reklam optimizasyonları yaparken, markanızla daha ilgili hedef kitleler bulabilmeniz ve bu kitlelerin eylemlerini analizi yapmanıza yardımcı olur.

E-ticaret sitenizle ilgili Facebook reklamlarının takibini yaparak, bu reklamlardan daha yüksek geri dönüşümler edinmek için Facebook Piksel kurulumunu yapmanız gerekir. Kurulum işleminin adım adım nasıl gerçekleştiğini de Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu isimli rehberimizde bulabilirsiniz.

Facebook Piksel kullanımının, e-ticaret sitenize ve reklam kampanyalarınıza katacağı birçok farklı avantajı da bulunuyor. Bu avantajları da bu rehberimizde ele alacağız.

Facebook Piksel kullanımının sağladığı avantajlar

Facebook Piksel, Facebook reklamları ile e-ticaret sitenize giderek belli bir eylemi gerçekleştiren kullanıcılar üzerinden veriler toplayarak, sizin daha iyi reklamlar yaratmanızı sağlayan bir araçtır. Daha doğru hedeflemeler yapmanıza yardımcı olduğu gibi yatırım getirinizi ve geri dönüşüm oranlarınızı artırmak için de Facebook Piksel kullanabilirsiniz.

Geri dönüşüm takibi

Facebook Piksel kullanımı, size reklamlarınızın nasıl bir geri dönüşüm sağladığını görmenizi sağlar. Özellikle reklamınıza tıklayan kullanıcıların, web siteniz üzerinde ne tür eylemler gerçekleştirdiklerini analiz etmede oldukça etkilidir.

Kullanıcıların hangi cihazlardan web sitenize gittiklerini takip ederken, ne tür eylemler gerçekleştirdiklerini görebilir ve böylelikle yatırım getirilerinizi hesaplayabilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da ilerleyen dönemlerdeki reklam stratejilerinizi daha iyi bir şekilde belirleyebilirsiniz.

Retargeting reklam çalışmaları

Retargeting reklamları ile daha önce reklam gösterdiğiniz kişilere ya da e-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple sitenizi terk eden kişilere tekrar reklamlarınızı gösterebilirsiniz. Bu çalışmalar, siteyi terk eden kullanıcıları tekrar siteye çekerek onlardan bir geri dönüşüm alınmasını sağladığı gibi daha yüksek geri dönüşüm oranları da sağlamaktadır.

Facebook Piksel kullanımı ile sitenize gelen kişilere tekrar reklamlar gösterebilir ve onları tekrar sitenize çekebilirsiniz. Bu retargeting reklamlarda onlara farklı bir fırsat ya da teklif sunmak alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır. Aşağıdaki rehberlerimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Benzer hedef kitleler

Dijital platformlar üzerindeki reklam çalışmalarında doğru hedef kitleleri seçerek, hedef kitleyi daraltıp, markanın hitap ettiği kişileri bulmak oldukça önemlidir. Facebook Piksel de reklam hedeflemelerinizi daha etkili bir hale getirmektedir.

Facebook reklamlarınıza tıklayan ve sonrasında da siteniz üzerinde belli bir eyleme geçen kullanıcıları analiz ederek, reklamlarınızda size, markanıza ilgi duyabilecek benzer kitle önerileri yapıyor. Bu benzer kitle önerilerinde, ürünleriniz ve markanız özelinde durularak, sizin reklamlarınızla etkileşime girecek kitleler hedefleniyor. Bu özellikten yararlanarak verdiğiniz, doğrudan sizinle ilgili olabilecek kitleleri hedefleyerek reklamlarınızın daha etkili olmasını sağlayabilirsiniz.

Fiziki mağazadan satın almaya yönlendirme

Facebook Piksel ile hedef kitlenizin online mı yoksa offline kanallardan mı alışveriş yapmayı tercih ettiklerini de analiz edebilirsiniz. Böylelikle fiziki mağazanı bulunuyorsa, bu kullanıcılara hangi ürünleri fiziki mağazanızdan temin edebileceklerini gösteren reklam kampanyaları hazırlayarak, onları mağaza içi satın almaya yönlendirebilirsiniz.

Hızlı alışveriş yapan tüketicileri belirlersiniz

Tüketicilerin bir bölümü daha hızlı bir şekilde satın alma kararı verir. Bu da daha hızlı geri dönüşümler elde etmek anlamına geliyor. Bu nedenle de Piksel kod kullanımı ile daha hızlı bir şekilde satın alma kararı sergileyen tüketicileri belirleyerek, bu tüketicilere ne tür reklamlar sunmanız gerektiğini de anlayabilirsiniz. Koleksiyon yada Carousel (yan yana birden çok ürün gösteren) reklamları deneyerek bu hedef kitleye özel reklamlar hazırlayabilirsiniz.

Reklam optimizasyonları

Genel olarak Facebook Piksel ile elde ettiğiniz verileri analiz ederek, reklamlarınızı daha çok geri dönüşüm ve yatırım getirisi sağlayacak şekilde optimize edebilirsiniz. Hedef kitle analizleri, tüketicilerin reklamlarınıza verdikleri tepkiler ve siteniz üzerinde yaptıkları eylemleri analiz ederek, reklam stratejilerinizin daha etkili hale gelmesini sağlayabilirsiniz.

Sonuç olarak

Facebook, markaların sıklıkla reklam amaçlı kullandığı platformlardan biri olmasının yanı sıra en büyük kullanıcı kitlesine sahip olması nedeniyle de reklam çalışmaları için oldukça elverişlidir. Facebook Piksel kullanımıyla da bu platform üzerinden alacağınız geri dönüşümleri önemli şekilde artırmanız, işinizi büyüterek daha karlı bir şirket haline gelmenize de yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan