Blog

Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?

Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde gerçekleşen eylemleri analiz ederek, gelecek reklam kampanyalarınızın performansını artıracak öneriler ve ekstra araçlar da size sunmaktadır.

Facebook Piksel, başka bir deyişle bir JavaScript kodudur. Bu kod, Facebook Business üzerinden reklam optimizasyonları yaparken, markanızla daha ilgili hedef kitleler bulabilmeniz ve bu kitlelerin eylemlerini analizi yapmanıza yardımcı olur.

E-ticaret sitenizle ilgili Facebook reklamlarının takibini yaparak, bu reklamlardan daha yüksek geri dönüşümler edinmek için Facebook Piksel kurulumunu yapmanız gerekir. Kurulum işleminin adım adım nasıl gerçekleştiğini de Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu isimli rehberimizde bulabilirsiniz.

Facebook Piksel kullanımının, e-ticaret sitenize ve reklam kampanyalarınıza katacağı birçok farklı avantajı da bulunuyor. Bu avantajları da bu rehberimizde ele alacağız.

Facebook Piksel kullanımının sağladığı avantajlar

Facebook Piksel, Facebook reklamları ile e-ticaret sitenize giderek belli bir eylemi gerçekleştiren kullanıcılar üzerinden veriler toplayarak, sizin daha iyi reklamlar yaratmanızı sağlayan bir araçtır. Daha doğru hedeflemeler yapmanıza yardımcı olduğu gibi yatırım getirinizi ve geri dönüşüm oranlarınızı artırmak için de Facebook Piksel kullanabilirsiniz.

Geri dönüşüm takibi

Facebook Piksel kullanımı, size reklamlarınızın nasıl bir geri dönüşüm sağladığını görmenizi sağlar. Özellikle reklamınıza tıklayan kullanıcıların, web siteniz üzerinde ne tür eylemler gerçekleştirdiklerini analiz etmede oldukça etkilidir.

Kullanıcıların hangi cihazlardan web sitenize gittiklerini takip ederken, ne tür eylemler gerçekleştirdiklerini görebilir ve böylelikle yatırım getirilerinizi hesaplayabilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da ilerleyen dönemlerdeki reklam stratejilerinizi daha iyi bir şekilde belirleyebilirsiniz.

Retargeting reklam çalışmaları

Retargeting reklamları ile daha önce reklam gösterdiğiniz kişilere ya da e-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple sitenizi terk eden kişilere tekrar reklamlarınızı gösterebilirsiniz. Bu çalışmalar, siteyi terk eden kullanıcıları tekrar siteye çekerek onlardan bir geri dönüşüm alınmasını sağladığı gibi daha yüksek geri dönüşüm oranları da sağlamaktadır.

Facebook Piksel kullanımı ile sitenize gelen kişilere tekrar reklamlar gösterebilir ve onları tekrar sitenize çekebilirsiniz. Bu retargeting reklamlarda onlara farklı bir fırsat ya da teklif sunmak alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır. Aşağıdaki rehberlerimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Benzer hedef kitleler

Dijital platformlar üzerindeki reklam çalışmalarında doğru hedef kitleleri seçerek, hedef kitleyi daraltıp, markanın hitap ettiği kişileri bulmak oldukça önemlidir. Facebook Piksel de reklam hedeflemelerinizi daha etkili bir hale getirmektedir.

Facebook reklamlarınıza tıklayan ve sonrasında da siteniz üzerinde belli bir eyleme geçen kullanıcıları analiz ederek, reklamlarınızda size, markanıza ilgi duyabilecek benzer kitle önerileri yapıyor. Bu benzer kitle önerilerinde, ürünleriniz ve markanız özelinde durularak, sizin reklamlarınızla etkileşime girecek kitleler hedefleniyor. Bu özellikten yararlanarak verdiğiniz, doğrudan sizinle ilgili olabilecek kitleleri hedefleyerek reklamlarınızın daha etkili olmasını sağlayabilirsiniz.

Fiziki mağazadan satın almaya yönlendirme

Facebook Piksel ile hedef kitlenizin online mı yoksa offline kanallardan mı alışveriş yapmayı tercih ettiklerini de analiz edebilirsiniz. Böylelikle fiziki mağazanı bulunuyorsa, bu kullanıcılara hangi ürünleri fiziki mağazanızdan temin edebileceklerini gösteren reklam kampanyaları hazırlayarak, onları mağaza içi satın almaya yönlendirebilirsiniz.

Hızlı alışveriş yapan tüketicileri belirlersiniz

Tüketicilerin bir bölümü daha hızlı bir şekilde satın alma kararı verir. Bu da daha hızlı geri dönüşümler elde etmek anlamına geliyor. Bu nedenle de Piksel kod kullanımı ile daha hızlı bir şekilde satın alma kararı sergileyen tüketicileri belirleyerek, bu tüketicilere ne tür reklamlar sunmanız gerektiğini de anlayabilirsiniz. Koleksiyon yada Carousel (yan yana birden çok ürün gösteren) reklamları deneyerek bu hedef kitleye özel reklamlar hazırlayabilirsiniz.

Reklam optimizasyonları

Genel olarak Facebook Piksel ile elde ettiğiniz verileri analiz ederek, reklamlarınızı daha çok geri dönüşüm ve yatırım getirisi sağlayacak şekilde optimize edebilirsiniz. Hedef kitle analizleri, tüketicilerin reklamlarınıza verdikleri tepkiler ve siteniz üzerinde yaptıkları eylemleri analiz ederek, reklam stratejilerinizin daha etkili hale gelmesini sağlayabilirsiniz.

Sonuç olarak

Facebook, markaların sıklıkla reklam amaçlı kullandığı platformlardan biri olmasının yanı sıra en büyük kullanıcı kitlesine sahip olması nedeniyle de reklam çalışmaları için oldukça elverişlidir. Facebook Piksel kullanımıyla da bu platform üzerinden alacağınız geri dönüşümleri önemli şekilde artırmanız, işinizi büyüterek daha karlı bir şirket haline gelmenize de yardımcı olur.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!