Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?

15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?

Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde gerçekleşen eylemleri analiz ederek, gelecek reklam kampanyalarınızın performansını artıracak öneriler ve ekstra araçlar da size sunmaktadır.

Facebook Piksel, başka bir deyişle bir JavaScript kodudur. Bu kod, Facebook Business üzerinden reklam optimizasyonları yaparken, markanızla daha ilgili hedef kitleler bulabilmeniz ve bu kitlelerin eylemlerini analizi yapmanıza yardımcı olur.

E-ticaret sitenizle ilgili Facebook reklamlarının takibini yaparak, bu reklamlardan daha yüksek geri dönüşümler edinmek için Facebook Piksel kurulumunu yapmanız gerekir. Kurulum işleminin adım adım nasıl gerçekleştiğini de Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu isimli rehberimizde bulabilirsiniz.

Facebook Piksel kullanımının, e-ticaret sitenize ve reklam kampanyalarınıza katacağı birçok farklı avantajı da bulunuyor. Bu avantajları da bu rehberimizde ele alacağız.

Facebook Piksel kullanımının sağladığı avantajlar

Facebook Piksel, Facebook reklamları ile e-ticaret sitenize giderek belli bir eylemi gerçekleştiren kullanıcılar üzerinden veriler toplayarak, sizin daha iyi reklamlar yaratmanızı sağlayan bir araçtır. Daha doğru hedeflemeler yapmanıza yardımcı olduğu gibi yatırım getirinizi ve geri dönüşüm oranlarınızı artırmak için de Facebook Piksel kullanabilirsiniz.

Geri dönüşüm takibi

Facebook Piksel kullanımı, size reklamlarınızın nasıl bir geri dönüşüm sağladığını görmenizi sağlar. Özellikle reklamınıza tıklayan kullanıcıların, web siteniz üzerinde ne tür eylemler gerçekleştirdiklerini analiz etmede oldukça etkilidir.

Kullanıcıların hangi cihazlardan web sitenize gittiklerini takip ederken, ne tür eylemler gerçekleştirdiklerini görebilir ve böylelikle yatırım getirilerinizi hesaplayabilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da ilerleyen dönemlerdeki reklam stratejilerinizi daha iyi bir şekilde belirleyebilirsiniz.

Retargeting reklam çalışmaları

Retargeting reklamları ile daha önce reklam gösterdiğiniz kişilere ya da e-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple sitenizi terk eden kişilere tekrar reklamlarınızı gösterebilirsiniz. Bu çalışmalar, siteyi terk eden kullanıcıları tekrar siteye çekerek onlardan bir geri dönüşüm alınmasını sağladığı gibi daha yüksek geri dönüşüm oranları da sağlamaktadır.

Facebook Piksel kullanımı ile sitenize gelen kişilere tekrar reklamlar gösterebilir ve onları tekrar sitenize çekebilirsiniz. Bu retargeting reklamlarda onlara farklı bir fırsat ya da teklif sunmak alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır. Aşağıdaki rehberlerimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Benzer hedef kitleler

Dijital platformlar üzerindeki reklam çalışmalarında doğru hedef kitleleri seçerek, hedef kitleyi daraltıp, markanın hitap ettiği kişileri bulmak oldukça önemlidir. Facebook Piksel de reklam hedeflemelerinizi daha etkili bir hale getirmektedir.

Facebook reklamlarınıza tıklayan ve sonrasında da siteniz üzerinde belli bir eyleme geçen kullanıcıları analiz ederek, reklamlarınızda size, markanıza ilgi duyabilecek benzer kitle önerileri yapıyor. Bu benzer kitle önerilerinde, ürünleriniz ve markanız özelinde durularak, sizin reklamlarınızla etkileşime girecek kitleler hedefleniyor. Bu özellikten yararlanarak verdiğiniz, doğrudan sizinle ilgili olabilecek kitleleri hedefleyerek reklamlarınızın daha etkili olmasını sağlayabilirsiniz.

Fiziki mağazadan satın almaya yönlendirme

Facebook Piksel ile hedef kitlenizin online mı yoksa offline kanallardan mı alışveriş yapmayı tercih ettiklerini de analiz edebilirsiniz. Böylelikle fiziki mağazanı bulunuyorsa, bu kullanıcılara hangi ürünleri fiziki mağazanızdan temin edebileceklerini gösteren reklam kampanyaları hazırlayarak, onları mağaza içi satın almaya yönlendirebilirsiniz.

Hızlı alışveriş yapan tüketicileri belirlersiniz

Tüketicilerin bir bölümü daha hızlı bir şekilde satın alma kararı verir. Bu da daha hızlı geri dönüşümler elde etmek anlamına geliyor. Bu nedenle de Piksel kod kullanımı ile daha hızlı bir şekilde satın alma kararı sergileyen tüketicileri belirleyerek, bu tüketicilere ne tür reklamlar sunmanız gerektiğini de anlayabilirsiniz. Koleksiyon yada Carousel (yan yana birden çok ürün gösteren) reklamları deneyerek bu hedef kitleye özel reklamlar hazırlayabilirsiniz.

Reklam optimizasyonları

Genel olarak Facebook Piksel ile elde ettiğiniz verileri analiz ederek, reklamlarınızı daha çok geri dönüşüm ve yatırım getirisi sağlayacak şekilde optimize edebilirsiniz. Hedef kitle analizleri, tüketicilerin reklamlarınıza verdikleri tepkiler ve siteniz üzerinde yaptıkları eylemleri analiz ederek, reklam stratejilerinizin daha etkili hale gelmesini sağlayabilirsiniz.

Sonuç olarak

Facebook, markaların sıklıkla reklam amaçlı kullandığı platformlardan biri olmasının yanı sıra en büyük kullanıcı kitlesine sahip olması nedeniyle de reklam çalışmaları için oldukça elverişlidir. Facebook Piksel kullanımıyla da bu platform üzerinden alacağınız geri dönüşümleri önemli şekilde artırmanız, işinizi büyüterek daha karlı bir şirket haline gelmenize de yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers
E-imza Nedir? Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?
E-imza Nedir? Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?
Yaşanan dijital dönüşüme paralel olarak günümüzde pek çok işlemi internet üzerinden gerçekleştiriyoruz. Bu durum kendini gündelik hayattaki etkisini daha çok alışveriş, eğlence ya da sosyalleşme gibi farklı mecralar üzerinden...
5 Ocak 2022
Markethinkers
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Detaylı Bilgi İçin Arayın