Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?

15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?

Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde gerçekleşen eylemleri analiz ederek, gelecek reklam kampanyalarınızın performansını artıracak öneriler ve ekstra araçlar da size sunmaktadır.

Facebook Piksel, başka bir deyişle bir JavaScript kodudur. Bu kod, Facebook Business üzerinden reklam optimizasyonları yaparken, markanızla daha ilgili hedef kitleler bulabilmeniz ve bu kitlelerin eylemlerini analizi yapmanıza yardımcı olur.

E-ticaret sitenizle ilgili Facebook reklamlarının takibini yaparak, bu reklamlardan daha yüksek geri dönüşümler edinmek için Facebook Piksel kurulumunu yapmanız gerekir. Kurulum işleminin adım adım nasıl gerçekleştiğini de Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu isimli rehberimizde bulabilirsiniz.

Facebook Piksel kullanımının, e-ticaret sitenize ve reklam kampanyalarınıza katacağı birçok farklı avantajı da bulunuyor. Bu avantajları da bu rehberimizde ele alacağız.

Facebook Piksel kullanımının sağladığı avantajlar

Facebook Piksel, Facebook reklamları ile e-ticaret sitenize giderek belli bir eylemi gerçekleştiren kullanıcılar üzerinden veriler toplayarak, sizin daha iyi reklamlar yaratmanızı sağlayan bir araçtır. Daha doğru hedeflemeler yapmanıza yardımcı olduğu gibi yatırım getirinizi ve geri dönüşüm oranlarınızı artırmak için de Facebook Piksel kullanabilirsiniz.

Geri dönüşüm takibi

Facebook Piksel kullanımı, size reklamlarınızın nasıl bir geri dönüşüm sağladığını görmenizi sağlar. Özellikle reklamınıza tıklayan kullanıcıların, web siteniz üzerinde ne tür eylemler gerçekleştirdiklerini analiz etmede oldukça etkilidir.

Kullanıcıların hangi cihazlardan web sitenize gittiklerini takip ederken, ne tür eylemler gerçekleştirdiklerini görebilir ve böylelikle yatırım getirilerinizi hesaplayabilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da ilerleyen dönemlerdeki reklam stratejilerinizi daha iyi bir şekilde belirleyebilirsiniz.

Retargeting reklam çalışmaları

Retargeting reklamları ile daha önce reklam gösterdiğiniz kişilere ya da e-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple sitenizi terk eden kişilere tekrar reklamlarınızı gösterebilirsiniz. Bu çalışmalar, siteyi terk eden kullanıcıları tekrar siteye çekerek onlardan bir geri dönüşüm alınmasını sağladığı gibi daha yüksek geri dönüşüm oranları da sağlamaktadır.

Facebook Piksel kullanımı ile sitenize gelen kişilere tekrar reklamlar gösterebilir ve onları tekrar sitenize çekebilirsiniz. Bu retargeting reklamlarda onlara farklı bir fırsat ya da teklif sunmak alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır. Aşağıdaki rehberlerimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Benzer hedef kitleler

Dijital platformlar üzerindeki reklam çalışmalarında doğru hedef kitleleri seçerek, hedef kitleyi daraltıp, markanın hitap ettiği kişileri bulmak oldukça önemlidir. Facebook Piksel de reklam hedeflemelerinizi daha etkili bir hale getirmektedir.

Facebook reklamlarınıza tıklayan ve sonrasında da siteniz üzerinde belli bir eyleme geçen kullanıcıları analiz ederek, reklamlarınızda size, markanıza ilgi duyabilecek benzer kitle önerileri yapıyor. Bu benzer kitle önerilerinde, ürünleriniz ve markanız özelinde durularak, sizin reklamlarınızla etkileşime girecek kitleler hedefleniyor. Bu özellikten yararlanarak verdiğiniz, doğrudan sizinle ilgili olabilecek kitleleri hedefleyerek reklamlarınızın daha etkili olmasını sağlayabilirsiniz.

Fiziki mağazadan satın almaya yönlendirme

Facebook Piksel ile hedef kitlenizin online mı yoksa offline kanallardan mı alışveriş yapmayı tercih ettiklerini de analiz edebilirsiniz. Böylelikle fiziki mağazanı bulunuyorsa, bu kullanıcılara hangi ürünleri fiziki mağazanızdan temin edebileceklerini gösteren reklam kampanyaları hazırlayarak, onları mağaza içi satın almaya yönlendirebilirsiniz.

Hızlı alışveriş yapan tüketicileri belirlersiniz

Tüketicilerin bir bölümü daha hızlı bir şekilde satın alma kararı verir. Bu da daha hızlı geri dönüşümler elde etmek anlamına geliyor. Bu nedenle de Piksel kod kullanımı ile daha hızlı bir şekilde satın alma kararı sergileyen tüketicileri belirleyerek, bu tüketicilere ne tür reklamlar sunmanız gerektiğini de anlayabilirsiniz. Koleksiyon yada Carousel (yan yana birden çok ürün gösteren) reklamları deneyerek bu hedef kitleye özel reklamlar hazırlayabilirsiniz.

Reklam optimizasyonları

Genel olarak Facebook Piksel ile elde ettiğiniz verileri analiz ederek, reklamlarınızı daha çok geri dönüşüm ve yatırım getirisi sağlayacak şekilde optimize edebilirsiniz. Hedef kitle analizleri, tüketicilerin reklamlarınıza verdikleri tepkiler ve siteniz üzerinde yaptıkları eylemleri analiz ederek, reklam stratejilerinizin daha etkili hale gelmesini sağlayabilirsiniz.

Sonuç olarak

Facebook, markaların sıklıkla reklam amaçlı kullandığı platformlardan biri olmasının yanı sıra en büyük kullanıcı kitlesine sahip olması nedeniyle de reklam çalışmaları için oldukça elverişlidir. Facebook Piksel kullanımıyla da bu platform üzerinden alacağınız geri dönüşümleri önemli şekilde artırmanız, işinizi büyüterek daha karlı bir şirket haline gelmenize de yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
İçinde bulunduğumuz çağa “bilgi çağı” denmesinin oldukça haklı sebepleri vardır. Çünkü teknoloji bir yandan hayatı kolaylaştırırken bir yandan da kolaylaştırdığı hayat ile ilgili her şeyi öğrenir. Örneğin cep...
26 Nisan 2021
Markethinkers
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
Cenk Kanıkman
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin