fbpx

Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?

15 Mayıs 2019
Sinan Oypan

Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde gerçekleşen eylemleri analiz ederek, gelecek reklam kampanyalarınızın performansını artıracak öneriler ve ekstra araçlar da size sunmaktadır.

Facebook Piksel, başka bir deyişle bir JavaScript kodudur. Bu kod, Facebook Business üzerinden reklam optimizasyonları yaparken, markanızla daha ilgili hedef kitleler bulabilmeniz ve bu kitlelerin eylemlerini analizi yapmanıza yardımcı olur.

E-ticaret sitenizle ilgili Facebook reklamlarının takibini yaparak, bu reklamlardan daha yüksek geri dönüşümler edinmek için Facebook Piksel kurulumunu yapmanız gerekir. Kurulum işleminin adım adım nasıl gerçekleştiğini de Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu isimli rehberimizde bulabilirsiniz.

Facebook Piksel kullanımının, e-ticaret sitenize ve reklam kampanyalarınıza katacağı birçok farklı avantajı da bulunuyor. Bu avantajları da bu rehberimizde ele alacağız.

Facebook Piksel kullanımının sağladığı avantajlar

Facebook Piksel, Facebook reklamları ile e-ticaret sitenize giderek belli bir eylemi gerçekleştiren kullanıcılar üzerinden veriler toplayarak, sizin daha iyi reklamlar yaratmanızı sağlayan bir araçtır. Daha doğru hedeflemeler yapmanıza yardımcı olduğu gibi yatırım getirinizi ve geri dönüşüm oranlarınızı artırmak için de Facebook Piksel kullanabilirsiniz.

Geri dönüşüm takibi

Facebook Piksel kullanımı, size reklamlarınızın nasıl bir geri dönüşüm sağladığını görmenizi sağlar. Özellikle reklamınıza tıklayan kullanıcıların, web siteniz üzerinde ne tür eylemler gerçekleştirdiklerini analiz etmede oldukça etkilidir.

Kullanıcıların hangi cihazlardan web sitenize gittiklerini takip ederken, ne tür eylemler gerçekleştirdiklerini görebilir ve böylelikle yatırım getirilerinizi hesaplayabilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da ilerleyen dönemlerdeki reklam stratejilerinizi daha iyi bir şekilde belirleyebilirsiniz.

Retargeting reklam çalışmaları

Retargeting reklamları ile daha önce reklam gösterdiğiniz kişilere ya da e-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple sitenizi terk eden kişilere tekrar reklamlarınızı gösterebilirsiniz. Bu çalışmalar, siteyi terk eden kullanıcıları tekrar siteye çekerek onlardan bir geri dönüşüm alınmasını sağladığı gibi daha yüksek geri dönüşüm oranları da sağlamaktadır.

Facebook Piksel kullanımı ile sitenize gelen kişilere tekrar reklamlar gösterebilir ve onları tekrar sitenize çekebilirsiniz. Bu retargeting reklamlarda onlara farklı bir fırsat ya da teklif sunmak alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır. Aşağıdaki rehberlerimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Benzer hedef kitleler

Dijital platformlar üzerindeki reklam çalışmalarında doğru hedef kitleleri seçerek, hedef kitleyi daraltıp, markanın hitap ettiği kişileri bulmak oldukça önemlidir. Facebook Piksel de reklam hedeflemelerinizi daha etkili bir hale getirmektedir.

Facebook reklamlarınıza tıklayan ve sonrasında da siteniz üzerinde belli bir eyleme geçen kullanıcıları analiz ederek, reklamlarınızda size, markanıza ilgi duyabilecek benzer kitle önerileri yapıyor. Bu benzer kitle önerilerinde, ürünleriniz ve markanız özelinde durularak, sizin reklamlarınızla etkileşime girecek kitleler hedefleniyor. Bu özellikten yararlanarak verdiğiniz, doğrudan sizinle ilgili olabilecek kitleleri hedefleyerek reklamlarınızın daha etkili olmasını sağlayabilirsiniz.

Fiziki mağazadan satın almaya yönlendirme

Facebook Piksel ile hedef kitlenizin online mı yoksa offline kanallardan mı alışveriş yapmayı tercih ettiklerini de analiz edebilirsiniz. Böylelikle fiziki mağazanı bulunuyorsa, bu kullanıcılara hangi ürünleri fiziki mağazanızdan temin edebileceklerini gösteren reklam kampanyaları hazırlayarak, onları mağaza içi satın almaya yönlendirebilirsiniz.

Hızlı alışveriş yapan tüketicileri belirlersiniz

Tüketicilerin bir bölümü daha hızlı bir şekilde satın alma kararı verir. Bu da daha hızlı geri dönüşümler elde etmek anlamına geliyor. Bu nedenle de Piksel kod kullanımı ile daha hızlı bir şekilde satın alma kararı sergileyen tüketicileri belirleyerek, bu tüketicilere ne tür reklamlar sunmanız gerektiğini de anlayabilirsiniz. Koleksiyon yada Carousel (yan yana birden çok ürün gösteren) reklamları deneyerek bu hedef kitleye özel reklamlar hazırlayabilirsiniz.

Reklam optimizasyonları

Genel olarak Facebook Piksel ile elde ettiğiniz verileri analiz ederek, reklamlarınızı daha çok geri dönüşüm ve yatırım getirisi sağlayacak şekilde optimize edebilirsiniz. Hedef kitle analizleri, tüketicilerin reklamlarınıza verdikleri tepkiler ve siteniz üzerinde yaptıkları eylemleri analiz ederek, reklam stratejilerinizin daha etkili hale gelmesini sağlayabilirsiniz.

Sonuç olarak

Facebook, markaların sıklıkla reklam amaçlı kullandığı platformlardan biri olmasının yanı sıra en büyük kullanıcı kitlesine sahip olması nedeniyle de reklam çalışmaları için oldukça elverişlidir. Facebook Piksel kullanımıyla da bu platform üzerinden alacağınız geri dönüşümleri önemli şekilde artırmanız, işinizi büyüterek daha karlı bir şirket haline gelmenize de yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan