Facebook paylaşımları için doğru zamanlama

8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama

Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda.

Facebook paylaşımları

Sosyal medya pazarlamada markalar Facebook’tan önemli bir şekilde yararlanıyor. Gelişmiş ve kapsamlı reklam modellerinin yanı sıra, Türkiye’de en yaygın olarak kullanılan sosyal mecra olması da Facebook’un markalarca sıklıklık kullanılmasının nedenleri arasında yer alıyor.

Tabii ki Facebook üzerindeki geri dönüşümleri ve etkileşim oranlarını artırmak için, firmalar en doğru paylaşım zamanını arıyorlar. Yapılan araştırmalar belli zamanların daha fazla etkileşim getirdiğini gösterse de ne yazık ki Facebook’ta tek bir doğru paylaşım zamanı bulunmuyor. Araştırmalar sonrasında en çok önerilen paylaşım zamanları şu şekilde:

  • Perşembe ve Cuma günleri 13:00-15:00 arası
  • Perşembe günleri 20:00
  • Hafta içi ve Cumartesi 13:00 ile 14:00 arası
  • Hafta içi ve Cumartesi öğlen saatleri

Bu sonuçlar belli analizler ve araştırmalar sonucu ortaya çıksa da yine de bazı firmalar için bu zaman aralıkları faydalı olmayabiliyor. Bu araştırmaların bir de başka dezavantajları ortaya çıkmaya başlıyor.

Bu dezavantajlar nelerdir?

Facebook üzerinde çok fazla içerik paylaşımı yapılıyor. Kullanıcıların kendi paylaşımlarının yanı sıra abone olduklar sayfaların paylaşımlarını da hesaba katmak gerekli. Gün içinde sıradan bir kullanıcının zaman tünelinde 1500 adet hikaye paylaşımı yer alıyor. Bu oldukça büyük bir rakam olduğu için de sizin gönderilerinizin arada kaybolması bir hayli mümkün oluyor.

Böylesine yoğun bir içerik havuzunda, tüm markaların yukarıda belirtilen “ideal” paylaşım zamanlarında paylaşım yapmaları da bu zaman tünelleri üzerindeki yoğunluğu bir hayli artıracaktır. Perşembe günleri 20:00 civarında paylaşım yapıldığını göz önüne alacak olursak, tüm firmaların bu saatlerde paylaşım yapmaları, kullanıcıların zaman tünellerinde birçok gönderinin arada kaybolmasına neden olacaktır.

İdeal zaman aralığında paylaşım yapmış olacaksınız; fakat içerik çokluğu ve yoğunluğu nedeniyle kullanıcılar sizin gönderilerinizi gözden kaçıracaklar. Bu durumda da araştırmalar sonrası ortaya çıkan ideal paylaşım zamanı sizin için verimli olmayacak.

Bu durumda ne yapmak gerekiyor?

Araştırmalar sonrası ortaya çıkan paylaşım zamanları sizin için ideal bir zaman aralığı sunamadığı ve rekabetten dolayı da gönderilerinizin arada kaybolmasından dolayı kendi ideal zamanlarınızı belirlemeniz gerekiyor.

Facebook sayfanız üzerindeki verileri incelemeniz, takipçilerinizin hangi zaman dilimlerinde daha aktif olduklarını görmeniz ve buna göre araştırmalar yaparak, kendi ideal paylaşım zaman dilimlerinizi belirlemeniz gerekir. Facebook İstatistikler sayfası üzerinden bu verilere ulaşabilirsiniz. Bu konu ile ilgili detaylı bilgileri yarınki yazımızda ele alıyor olacağız.

Zaman değil, içeriğin kalitesi önemli

Facebook paylaşımlarınızdaki geri dönüşümlerinizi ve etkileşimlerinizi artırmak için en önemli detaylardan biri aslında paylaşım zamanınız değil, içeriğinizin kalitesi olacaktır.

“Facebook

Paylaşım yaparken kullandığınız görsel, video ise videonun öne çıkan görseli, bir metin ise çarpıcı anahtar kelimelerle takipçileri yakalamak bir hayli önemlidir. Bunun yanı sıra kullandığınız başlıkların da önemi vardır.

Sitenize trafik çekmek için paylaşımlar yapıyorsanız, yönlendirdiğiniz landing page’in de ilgi çekici ve paylaşımınızla örtüşüyor olması gerekir. Bu sayede takipçilerinizin ilgisini çektikten sonra siteniz üzerinde de vakit geçirmelerini sağlayabilirsiniz.

Paylaşımlarınızda içerik kalitesini artırmak, doğru ve ilgi çekici görseller kullanmak, zaman tünelleri üzerindeki gönderilere bakan kişilerin dikkatini çekmeyi başaracaktır. Bu sayede de diğer gönderilerden sıyrılma şansı yakalayarak, etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin