Facebook paylaşımları için doğru zamanlama

8 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda.

Facebook paylaşımları

Sosyal medya pazarlamada markalar Facebook’tan önemli bir şekilde yararlanıyor. Gelişmiş ve kapsamlı reklam modellerinin yanı sıra, Türkiye’de en yaygın olarak kullanılan sosyal mecra olması da Facebook’un markalarca sıklıklık kullanılmasının nedenleri arasında yer alıyor.

Tabii ki Facebook üzerindeki geri dönüşümleri ve etkileşim oranlarını artırmak için, firmalar en doğru paylaşım zamanını arıyorlar. Yapılan araştırmalar belli zamanların daha fazla etkileşim getirdiğini gösterse de ne yazık ki Facebook’ta tek bir doğru paylaşım zamanı bulunmuyor. Araştırmalar sonrasında en çok önerilen paylaşım zamanları şu şekilde:

  • Perşembe ve Cuma günleri 13:00-15:00 arası
  • Perşembe günleri 20:00
  • Hafta içi ve Cumartesi 13:00 ile 14:00 arası
  • Hafta içi ve Cumartesi öğlen saatleri

Bu sonuçlar belli analizler ve araştırmalar sonucu ortaya çıksa da yine de bazı firmalar için bu zaman aralıkları faydalı olmayabiliyor. Bu araştırmaların bir de başka dezavantajları ortaya çıkmaya başlıyor.

Bu dezavantajlar nelerdir?

Facebook üzerinde çok fazla içerik paylaşımı yapılıyor. Kullanıcıların kendi paylaşımlarının yanı sıra abone olduklar sayfaların paylaşımlarını da hesaba katmak gerekli. Gün içinde sıradan bir kullanıcının zaman tünelinde 1500 adet hikaye paylaşımı yer alıyor. Bu oldukça büyük bir rakam olduğu için de sizin gönderilerinizin arada kaybolması bir hayli mümkün oluyor.

Böylesine yoğun bir içerik havuzunda, tüm markaların yukarıda belirtilen “ideal” paylaşım zamanlarında paylaşım yapmaları da bu zaman tünelleri üzerindeki yoğunluğu bir hayli artıracaktır. Perşembe günleri 20:00 civarında paylaşım yapıldığını göz önüne alacak olursak, tüm firmaların bu saatlerde paylaşım yapmaları, kullanıcıların zaman tünellerinde birçok gönderinin arada kaybolmasına neden olacaktır.

İdeal zaman aralığında paylaşım yapmış olacaksınız; fakat içerik çokluğu ve yoğunluğu nedeniyle kullanıcılar sizin gönderilerinizi gözden kaçıracaklar. Bu durumda da araştırmalar sonrası ortaya çıkan ideal paylaşım zamanı sizin için verimli olmayacak.

Bu durumda ne yapmak gerekiyor?

Araştırmalar sonrası ortaya çıkan paylaşım zamanları sizin için ideal bir zaman aralığı sunamadığı ve rekabetten dolayı da gönderilerinizin arada kaybolmasından dolayı kendi ideal zamanlarınızı belirlemeniz gerekiyor.

Facebook sayfanız üzerindeki verileri incelemeniz, takipçilerinizin hangi zaman dilimlerinde daha aktif olduklarını görmeniz ve buna göre araştırmalar yaparak, kendi ideal paylaşım zaman dilimlerinizi belirlemeniz gerekir. Facebook İstatistikler sayfası üzerinden bu verilere ulaşabilirsiniz. Bu konu ile ilgili detaylı bilgileri yarınki yazımızda ele alıyor olacağız.

Zaman değil, içeriğin kalitesi önemli

Facebook paylaşımlarınızdaki geri dönüşümlerinizi ve etkileşimlerinizi artırmak için en önemli detaylardan biri aslında paylaşım zamanınız değil, içeriğinizin kalitesi olacaktır.

“Facebook

Paylaşım yaparken kullandığınız görsel, video ise videonun öne çıkan görseli, bir metin ise çarpıcı anahtar kelimelerle takipçileri yakalamak bir hayli önemlidir. Bunun yanı sıra kullandığınız başlıkların da önemi vardır.

Sitenize trafik çekmek için paylaşımlar yapıyorsanız, yönlendirdiğiniz landing page’in de ilgi çekici ve paylaşımınızla örtüşüyor olması gerekir. Bu sayede takipçilerinizin ilgisini çektikten sonra siteniz üzerinde de vakit geçirmelerini sağlayabilirsiniz.

Paylaşımlarınızda içerik kalitesini artırmak, doğru ve ilgi çekici görseller kullanmak, zaman tünelleri üzerindeki gönderilere bakan kişilerin dikkatini çekmeyi başaracaktır. Bu sayede de diğer gönderilerden sıyrılma şansı yakalayarak, etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz.

Facebook Konulu Diğer Makaleler

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
4 Haziran 2016
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi 2020
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan