Facebook paylaşımları için doğru zamanlama

8 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda.

Facebook paylaşımları

Sosyal medya pazarlamada markalar Facebook’tan önemli bir şekilde yararlanıyor. Gelişmiş ve kapsamlı reklam modellerinin yanı sıra, Türkiye’de en yaygın olarak kullanılan sosyal mecra olması da Facebook’un markalarca sıklıklık kullanılmasının nedenleri arasında yer alıyor.

Tabii ki Facebook üzerindeki geri dönüşümleri ve etkileşim oranlarını artırmak için, firmalar en doğru paylaşım zamanını arıyorlar. Yapılan araştırmalar belli zamanların daha fazla etkileşim getirdiğini gösterse de ne yazık ki Facebook’ta tek bir doğru paylaşım zamanı bulunmuyor. Araştırmalar sonrasında en çok önerilen paylaşım zamanları şu şekilde:

  • Perşembe ve Cuma günleri 13:00-15:00 arası
  • Perşembe günleri 20:00
  • Hafta içi ve Cumartesi 13:00 ile 14:00 arası
  • Hafta içi ve Cumartesi öğlen saatleri

Bu sonuçlar belli analizler ve araştırmalar sonucu ortaya çıksa da yine de bazı firmalar için bu zaman aralıkları faydalı olmayabiliyor. Bu araştırmaların bir de başka dezavantajları ortaya çıkmaya başlıyor.

Bu dezavantajlar nelerdir?

Facebook üzerinde çok fazla içerik paylaşımı yapılıyor. Kullanıcıların kendi paylaşımlarının yanı sıra abone olduklar sayfaların paylaşımlarını da hesaba katmak gerekli. Gün içinde sıradan bir kullanıcının zaman tünelinde 1500 adet hikaye paylaşımı yer alıyor. Bu oldukça büyük bir rakam olduğu için de sizin gönderilerinizin arada kaybolması bir hayli mümkün oluyor.

Böylesine yoğun bir içerik havuzunda, tüm markaların yukarıda belirtilen “ideal” paylaşım zamanlarında paylaşım yapmaları da bu zaman tünelleri üzerindeki yoğunluğu bir hayli artıracaktır. Perşembe günleri 20:00 civarında paylaşım yapıldığını göz önüne alacak olursak, tüm firmaların bu saatlerde paylaşım yapmaları, kullanıcıların zaman tünellerinde birçok gönderinin arada kaybolmasına neden olacaktır.

İdeal zaman aralığında paylaşım yapmış olacaksınız; fakat içerik çokluğu ve yoğunluğu nedeniyle kullanıcılar sizin gönderilerinizi gözden kaçıracaklar. Bu durumda da araştırmalar sonrası ortaya çıkan ideal paylaşım zamanı sizin için verimli olmayacak.

Bu durumda ne yapmak gerekiyor?

Araştırmalar sonrası ortaya çıkan paylaşım zamanları sizin için ideal bir zaman aralığı sunamadığı ve rekabetten dolayı da gönderilerinizin arada kaybolmasından dolayı kendi ideal zamanlarınızı belirlemeniz gerekiyor.

Facebook sayfanız üzerindeki verileri incelemeniz, takipçilerinizin hangi zaman dilimlerinde daha aktif olduklarını görmeniz ve buna göre araştırmalar yaparak, kendi ideal paylaşım zaman dilimlerinizi belirlemeniz gerekir. Facebook İstatistikler sayfası üzerinden bu verilere ulaşabilirsiniz. Bu konu ile ilgili detaylı bilgileri yarınki yazımızda ele alıyor olacağız.

Zaman değil, içeriğin kalitesi önemli

Facebook paylaşımlarınızdaki geri dönüşümlerinizi ve etkileşimlerinizi artırmak için en önemli detaylardan biri aslında paylaşım zamanınız değil, içeriğinizin kalitesi olacaktır.

“Facebook

Paylaşım yaparken kullandığınız görsel, video ise videonun öne çıkan görseli, bir metin ise çarpıcı anahtar kelimelerle takipçileri yakalamak bir hayli önemlidir. Bunun yanı sıra kullandığınız başlıkların da önemi vardır.

Sitenize trafik çekmek için paylaşımlar yapıyorsanız, yönlendirdiğiniz landing page’in de ilgi çekici ve paylaşımınızla örtüşüyor olması gerekir. Bu sayede takipçilerinizin ilgisini çektikten sonra siteniz üzerinde de vakit geçirmelerini sağlayabilirsiniz.

Paylaşımlarınızda içerik kalitesini artırmak, doğru ve ilgi çekici görseller kullanmak, zaman tünelleri üzerindeki gönderilere bakan kişilerin dikkatini çekmeyi başaracaktır. Bu sayede de diğer gönderilerden sıyrılma şansı yakalayarak, etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan