Facebook paylaşımları için doğru zamanlama

8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama

Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda.

Facebook paylaşımları

Sosyal medya pazarlamada markalar Facebook’tan önemli bir şekilde yararlanıyor. Gelişmiş ve kapsamlı reklam modellerinin yanı sıra, Türkiye’de en yaygın olarak kullanılan sosyal mecra olması da Facebook’un markalarca sıklıklık kullanılmasının nedenleri arasında yer alıyor.

Tabii ki Facebook üzerindeki geri dönüşümleri ve etkileşim oranlarını artırmak için, firmalar en doğru paylaşım zamanını arıyorlar. Yapılan araştırmalar belli zamanların daha fazla etkileşim getirdiğini gösterse de ne yazık ki Facebook’ta tek bir doğru paylaşım zamanı bulunmuyor. Araştırmalar sonrasında en çok önerilen paylaşım zamanları şu şekilde:

  • Perşembe ve Cuma günleri 13:00-15:00 arası
  • Perşembe günleri 20:00
  • Hafta içi ve Cumartesi 13:00 ile 14:00 arası
  • Hafta içi ve Cumartesi öğlen saatleri

Bu sonuçlar belli analizler ve araştırmalar sonucu ortaya çıksa da yine de bazı firmalar için bu zaman aralıkları faydalı olmayabiliyor. Bu araştırmaların bir de başka dezavantajları ortaya çıkmaya başlıyor.

Bu dezavantajlar nelerdir?

Facebook üzerinde çok fazla içerik paylaşımı yapılıyor. Kullanıcıların kendi paylaşımlarının yanı sıra abone olduklar sayfaların paylaşımlarını da hesaba katmak gerekli. Gün içinde sıradan bir kullanıcının zaman tünelinde 1500 adet hikaye paylaşımı yer alıyor. Bu oldukça büyük bir rakam olduğu için de sizin gönderilerinizin arada kaybolması bir hayli mümkün oluyor.

Böylesine yoğun bir içerik havuzunda, tüm markaların yukarıda belirtilen “ideal” paylaşım zamanlarında paylaşım yapmaları da bu zaman tünelleri üzerindeki yoğunluğu bir hayli artıracaktır. Perşembe günleri 20:00 civarında paylaşım yapıldığını göz önüne alacak olursak, tüm firmaların bu saatlerde paylaşım yapmaları, kullanıcıların zaman tünellerinde birçok gönderinin arada kaybolmasına neden olacaktır.

İdeal zaman aralığında paylaşım yapmış olacaksınız; fakat içerik çokluğu ve yoğunluğu nedeniyle kullanıcılar sizin gönderilerinizi gözden kaçıracaklar. Bu durumda da araştırmalar sonrası ortaya çıkan ideal paylaşım zamanı sizin için verimli olmayacak.

Bu durumda ne yapmak gerekiyor?

Araştırmalar sonrası ortaya çıkan paylaşım zamanları sizin için ideal bir zaman aralığı sunamadığı ve rekabetten dolayı da gönderilerinizin arada kaybolmasından dolayı kendi ideal zamanlarınızı belirlemeniz gerekiyor.

Facebook sayfanız üzerindeki verileri incelemeniz, takipçilerinizin hangi zaman dilimlerinde daha aktif olduklarını görmeniz ve buna göre araştırmalar yaparak, kendi ideal paylaşım zaman dilimlerinizi belirlemeniz gerekir. Facebook İstatistikler sayfası üzerinden bu verilere ulaşabilirsiniz. Bu konu ile ilgili detaylı bilgileri yarınki yazımızda ele alıyor olacağız.

Zaman değil, içeriğin kalitesi önemli

Facebook paylaşımlarınızdaki geri dönüşümlerinizi ve etkileşimlerinizi artırmak için en önemli detaylardan biri aslında paylaşım zamanınız değil, içeriğinizin kalitesi olacaktır.

“Facebook

Paylaşım yaparken kullandığınız görsel, video ise videonun öne çıkan görseli, bir metin ise çarpıcı anahtar kelimelerle takipçileri yakalamak bir hayli önemlidir. Bunun yanı sıra kullandığınız başlıkların da önemi vardır.

Sitenize trafik çekmek için paylaşımlar yapıyorsanız, yönlendirdiğiniz landing page’in de ilgi çekici ve paylaşımınızla örtüşüyor olması gerekir. Bu sayede takipçilerinizin ilgisini çektikten sonra siteniz üzerinde de vakit geçirmelerini sağlayabilirsiniz.

Paylaşımlarınızda içerik kalitesini artırmak, doğru ve ilgi çekici görseller kullanmak, zaman tünelleri üzerindeki gönderilere bakan kişilerin dikkatini çekmeyi başaracaktır. Bu sayede de diğer gönderilerden sıyrılma şansı yakalayarak, etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde sosyal...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların bu...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın