İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri

17 Ağustos 2020
Sinan Oypan

Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer alıyorsa, Facebook’a özel bir içerik stratejisi hazırlamanız bu süreçte yaptığınız çalışmaların performansını artıracağı için oldukça önemlidir. Facebook’ta kullanabileceğiniz alternatif paylaşım fikirlerini de bu rehberimizde ele alacağız.

İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri

Doğru paylaşım zamanlarını bulun

Facebook paylaşım fikirlerine girmeden önce, paylaşımlarınızı hangi gün ve saat aralıklarında yapmanız gerektiğini bulmanız önemli. Öncelikle buna karar vermeniz, içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacaktır.

Ne yazık ki paylaşım gün ve saati için her firma ve sektör için net bir aralık bulunmuyor. Bunu sizin kendiniz bulmanız gerekmektedir. Facebook marka sayfanızın istatistikler bölümünde demografik bölümüne girdiğinizde, sayfanızı takip eden kullanıcıların hangi gün ve saat aralıklarında daha fazla aktif olduklarını görebilirsiniz. Bu sayede Facebook paylaşımları için zaman aralıklarınızı daha net bir şekilde belirleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı

Trend konular üzerinden gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları yapın

Trend konular üzerinde durmak, günceli takip eden kitle üzerinden etkileşimler yaratmanıza olanak tanıyacaktır. Güncel konuları takip ederek, bu konular hakkında fikirlerinizi paylaşabileceğiniz gibi gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarla trend konulara dahil olarak, ilgi ve dikkat çekici içerikler de oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?

Bir hikaye anlatın

Facebook paylaşım yaparken, ürününüz, hizmetiniz ya da markanızla ilgili bir hikaye anlatmayı deneyin. Ürünün kullanım alanını anlatan, bir problemi nasıl çözdüğünüzü gösteren bir hikaye ile paylaşımlarınızı yapmanız, kullanıcıların ilgisini çekmenizi sağlayacaktır.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?

Bir problemi nasıl çözdüğünüzü gösterin

Paylaşımlarınızda ürüne talep yaratmak ve kullanıcıların ilgisini çekmek için ürününüz ya da hizmetinizle tüketicilerin sorunlarını nasıl çözdüğünüzü anlattığınız görsel ya da video içerikler hazırlayabilirsiniz. Böylelikle sadece ürün tanıtımı yapmaz, ürününüzün tüketicilerin işine nasıl yarayacağını ve onların hayatlarını nasıl daha kolay bir hale getireceğini de göstermiş olursunuz.

Anketlerden yararlanın

Facebook paylaşım yaparken, kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onları da gönderiye dahil etmek için Facebook’un anket özelliğinden yararlanabilirsiniz. Böylelikle hem etkileşimleri yükseltebilir, hem de belli bir ürün ya da konu hakkında takipçilerinizin fikirlerini alabilirsiniz. Anket gönderileri, kullanıcıların görüşlerini belirtmelerine izin verdiği için bu paylaşımlarda etkili sonuçlar getirebilir.

İllustrasyon görsellerle bilgi aktarın

Kullanıcıları bilgilendirmek, bir ürünün kullanım şekillerini göstermek veya rehber (how-to) içerikleri hazırlamak için illustrasyon görsellerden yararlanabilirsiniz. İllustrasyon görseller bir bilgiyi karşı tarafa aktarmak için oldukça etkilidir. Doğru renk kullanımları hem bazı duyguları karşı tarafa vermenizi sağlar hem de çizimler üzerinden birçok bilgiyi tek bir görsel üzerinden takipçilerinize aktarabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Kısa videolarla ürün tanıtımları yapın

Kısa videolar sosyal mecralarda oldukça ilgi görmekte. Facebook paylaşım alternatiflerinizden biri de bu kısa videolar olabilir. Bir ürün tanıtımı yapmak, kampanya duyurusu ya da yeni bir ürünü göstermek için kısa video paylaşımlarınızı da Facebook’ta yapabilirsiniz. Tüketiciler Facebook üzerinde daha kısa videolar izlediği için 1 dakikalık videolarla etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Blog içeriklerinizi paylaşın

Blog yazılarınızı da Facebook paylaşım fikirleri arasında tutabilirsiniz. Blog içeriklerinize trafik çekmek ve okunmasını sağlamak için Facebook sayfanızda bu gönderileri paylaşabilirsiniz. Paylaşımları ilgi çekici hale getirmek için blog yazısındaki önemli bölümlerden birini metin ya da görsel üzerine yazı ile paylaşarak, paylaşımınızı daha ilgi çekici hale getirebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?

Soru cevap paylaşımları yapın

Paylaşımlarınızda kullanıcıların size bir soru sormalarını isteyebilir ve sonrasında da başka bir gönderi üzerinde yazıyla ya da video ile bu soruları yanıtlayan içerikler hazırlayabilirsiniz. Bu tür paylaşımları video üzerinde yapmak daha ilgi çekici olacağı için videolara yönelmeniz daha etkili olur.

Canlı yayınlardan yararlanın

Facebook paylaşım alternatiflerinden biri de canlı yayınlardır. Son dönemlerde popülerleşmesi nedeniyle canlı yayınlar tüketicilerle birebir etkileşime geçmek için oldukça etkilidir. Canlı yayınlar üzerinde birçok farklı konuyu ele alabilirsiniz.

  • Soru cevap
  • Şirketin perde arkasının gösterimi
  • Yeni ürün lansmanı
  • Bir ürünün detaylı tanıtımı
  • Röportajlar

Bunlar gibi birçok farklı konuyu canlı yayınlar üzerinde anlatmanız, takipçilerinizle daha yakından bir iletişim kurmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Facebook canlı yayın videolarından nasıl yararlanabilirsiniz?

Kampanya duyuruları

Facebook paylaşım alternatiflerinden biri de kampanya duyuruları yapmaktır. E-ticaret sitenizdeki kampanyaların tanıtımı için görsel ya da video içeriklerle sosyal ağlarda paylaşımlar yapabilirsiniz. Farklı ürünler için farklı görsel konseptleri hazırlamak ve bunları reklamlarla da öne çıkartmanız, kampanyalarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacağı gibi kampanyalarınza olan katılım da artacaktır.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
Ideasoft Admin
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan