İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri

17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri

Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer alıyorsa, Facebook’a özel bir içerik stratejisi hazırlamanız bu süreçte yaptığınız çalışmaların performansını artıracağı için oldukça önemlidir. Facebook’ta kullanabileceğiniz alternatif paylaşım fikirlerini de bu rehberimizde ele alacağız.

İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri

Doğru paylaşım zamanlarını bulun

Facebook paylaşım fikirlerine girmeden önce, paylaşımlarınızı hangi gün ve saat aralıklarında yapmanız gerektiğini bulmanız önemli. Öncelikle buna karar vermeniz, içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacaktır.

Ne yazık ki paylaşım gün ve saati için her firma ve sektör için net bir aralık bulunmuyor. Bunu sizin kendiniz bulmanız gerekmektedir. Facebook marka sayfanızın istatistikler bölümünde demografik bölümüne girdiğinizde, sayfanızı takip eden kullanıcıların hangi gün ve saat aralıklarında daha fazla aktif olduklarını görebilirsiniz. Bu sayede Facebook paylaşımları için zaman aralıklarınızı daha net bir şekilde belirleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı

Trend konular üzerinden gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları yapın

Trend konular üzerinde durmak, günceli takip eden kitle üzerinden etkileşimler yaratmanıza olanak tanıyacaktır. Güncel konuları takip ederek, bu konular hakkında fikirlerinizi paylaşabileceğiniz gibi gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarla trend konulara dahil olarak, ilgi ve dikkat çekici içerikler de oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?

Bir hikaye anlatın

Facebook paylaşım yaparken, ürününüz, hizmetiniz ya da markanızla ilgili bir hikaye anlatmayı deneyin. Ürünün kullanım alanını anlatan, bir problemi nasıl çözdüğünüzü gösteren bir hikaye ile paylaşımlarınızı yapmanız, kullanıcıların ilgisini çekmenizi sağlayacaktır.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?

Bir problemi nasıl çözdüğünüzü gösterin

Paylaşımlarınızda ürüne talep yaratmak ve kullanıcıların ilgisini çekmek için ürününüz ya da hizmetinizle tüketicilerin sorunlarını nasıl çözdüğünüzü anlattığınız görsel ya da video içerikler hazırlayabilirsiniz. Böylelikle sadece ürün tanıtımı yapmaz, ürününüzün tüketicilerin işine nasıl yarayacağını ve onların hayatlarını nasıl daha kolay bir hale getireceğini de göstermiş olursunuz.

Anketlerden yararlanın

Facebook paylaşım yaparken, kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onları da gönderiye dahil etmek için Facebook’un anket özelliğinden yararlanabilirsiniz. Böylelikle hem etkileşimleri yükseltebilir, hem de belli bir ürün ya da konu hakkında takipçilerinizin fikirlerini alabilirsiniz. Anket gönderileri, kullanıcıların görüşlerini belirtmelerine izin verdiği için bu paylaşımlarda etkili sonuçlar getirebilir.

İllustrasyon görsellerle bilgi aktarın

Kullanıcıları bilgilendirmek, bir ürünün kullanım şekillerini göstermek veya rehber (how-to) içerikleri hazırlamak için illustrasyon görsellerden yararlanabilirsiniz. İllustrasyon görseller bir bilgiyi karşı tarafa aktarmak için oldukça etkilidir. Doğru renk kullanımları hem bazı duyguları karşı tarafa vermenizi sağlar hem de çizimler üzerinden birçok bilgiyi tek bir görsel üzerinden takipçilerinize aktarabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Kısa videolarla ürün tanıtımları yapın

Kısa videolar sosyal mecralarda oldukça ilgi görmekte. Facebook paylaşım alternatiflerinizden biri de bu kısa videolar olabilir. Bir ürün tanıtımı yapmak, kampanya duyurusu ya da yeni bir ürünü göstermek için kısa video paylaşımlarınızı da Facebook’ta yapabilirsiniz. Tüketiciler Facebook üzerinde daha kısa videolar izlediği için 1 dakikalık videolarla etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Blog içeriklerinizi paylaşın

Blog yazılarınızı da Facebook paylaşım fikirleri arasında tutabilirsiniz. Blog içeriklerinize trafik çekmek ve okunmasını sağlamak için Facebook sayfanızda bu gönderileri paylaşabilirsiniz. Paylaşımları ilgi çekici hale getirmek için blog yazısındaki önemli bölümlerden birini metin ya da görsel üzerine yazı ile paylaşarak, paylaşımınızı daha ilgi çekici hale getirebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?

Soru cevap paylaşımları yapın

Paylaşımlarınızda kullanıcıların size bir soru sormalarını isteyebilir ve sonrasında da başka bir gönderi üzerinde yazıyla ya da video ile bu soruları yanıtlayan içerikler hazırlayabilirsiniz. Bu tür paylaşımları video üzerinde yapmak daha ilgi çekici olacağı için videolara yönelmeniz daha etkili olur.

Canlı yayınlardan yararlanın

Facebook paylaşım alternatiflerinden biri de canlı yayınlardır. Son dönemlerde popülerleşmesi nedeniyle canlı yayınlar tüketicilerle birebir etkileşime geçmek için oldukça etkilidir. Canlı yayınlar üzerinde birçok farklı konuyu ele alabilirsiniz.

  • Soru cevap
  • Şirketin perde arkasının gösterimi
  • Yeni ürün lansmanı
  • Bir ürünün detaylı tanıtımı
  • Röportajlar

Bunlar gibi birçok farklı konuyu canlı yayınlar üzerinde anlatmanız, takipçilerinizle daha yakından bir iletişim kurmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Facebook canlı yayın videolarından nasıl yararlanabilirsiniz?

Kampanya duyuruları

Facebook paylaşım alternatiflerinden biri de kampanya duyuruları yapmaktır. E-ticaret sitenizdeki kampanyaların tanıtımı için görsel ya da video içeriklerle sosyal ağlarda paylaşımlar yapabilirsiniz. Farklı ürünler için farklı görsel konseptleri hazırlamak ve bunları reklamlarla da öne çıkartmanız, kampanyalarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacağı gibi kampanyalarınza olan katılım da artacaktır.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan