İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri

17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri

Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer alıyorsa, Facebook’a özel bir içerik stratejisi hazırlamanız bu süreçte yaptığınız çalışmaların performansını artıracağı için oldukça önemlidir. Facebook’ta kullanabileceğiniz alternatif paylaşım fikirlerini de bu rehberimizde ele alacağız.

İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri

Doğru paylaşım zamanlarını bulun

Facebook paylaşım fikirlerine girmeden önce, paylaşımlarınızı hangi gün ve saat aralıklarında yapmanız gerektiğini bulmanız önemli. Öncelikle buna karar vermeniz, içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacaktır.

Ne yazık ki paylaşım gün ve saati için her firma ve sektör için net bir aralık bulunmuyor. Bunu sizin kendiniz bulmanız gerekmektedir. Facebook marka sayfanızın istatistikler bölümünde demografik bölümüne girdiğinizde, sayfanızı takip eden kullanıcıların hangi gün ve saat aralıklarında daha fazla aktif olduklarını görebilirsiniz. Bu sayede Facebook paylaşımları için zaman aralıklarınızı daha net bir şekilde belirleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı

Trend konular üzerinden gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları yapın

Trend konular üzerinde durmak, günceli takip eden kitle üzerinden etkileşimler yaratmanıza olanak tanıyacaktır. Güncel konuları takip ederek, bu konular hakkında fikirlerinizi paylaşabileceğiniz gibi gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarla trend konulara dahil olarak, ilgi ve dikkat çekici içerikler de oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?

Bir hikaye anlatın

Facebook paylaşım yaparken, ürününüz, hizmetiniz ya da markanızla ilgili bir hikaye anlatmayı deneyin. Ürünün kullanım alanını anlatan, bir problemi nasıl çözdüğünüzü gösteren bir hikaye ile paylaşımlarınızı yapmanız, kullanıcıların ilgisini çekmenizi sağlayacaktır.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?

Bir problemi nasıl çözdüğünüzü gösterin

Paylaşımlarınızda ürüne talep yaratmak ve kullanıcıların ilgisini çekmek için ürününüz ya da hizmetinizle tüketicilerin sorunlarını nasıl çözdüğünüzü anlattığınız görsel ya da video içerikler hazırlayabilirsiniz. Böylelikle sadece ürün tanıtımı yapmaz, ürününüzün tüketicilerin işine nasıl yarayacağını ve onların hayatlarını nasıl daha kolay bir hale getireceğini de göstermiş olursunuz.

Anketlerden yararlanın

Facebook paylaşım yaparken, kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onları da gönderiye dahil etmek için Facebook’un anket özelliğinden yararlanabilirsiniz. Böylelikle hem etkileşimleri yükseltebilir, hem de belli bir ürün ya da konu hakkında takipçilerinizin fikirlerini alabilirsiniz. Anket gönderileri, kullanıcıların görüşlerini belirtmelerine izin verdiği için bu paylaşımlarda etkili sonuçlar getirebilir.

İllustrasyon görsellerle bilgi aktarın

Kullanıcıları bilgilendirmek, bir ürünün kullanım şekillerini göstermek veya rehber (how-to) içerikleri hazırlamak için illustrasyon görsellerden yararlanabilirsiniz. İllustrasyon görseller bir bilgiyi karşı tarafa aktarmak için oldukça etkilidir. Doğru renk kullanımları hem bazı duyguları karşı tarafa vermenizi sağlar hem de çizimler üzerinden birçok bilgiyi tek bir görsel üzerinden takipçilerinize aktarabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Kısa videolarla ürün tanıtımları yapın

Kısa videolar sosyal mecralarda oldukça ilgi görmekte. Facebook paylaşım alternatiflerinizden biri de bu kısa videolar olabilir. Bir ürün tanıtımı yapmak, kampanya duyurusu ya da yeni bir ürünü göstermek için kısa video paylaşımlarınızı da Facebook’ta yapabilirsiniz. Tüketiciler Facebook üzerinde daha kısa videolar izlediği için 1 dakikalık videolarla etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Blog içeriklerinizi paylaşın

Blog yazılarınızı da Facebook paylaşım fikirleri arasında tutabilirsiniz. Blog içeriklerinize trafik çekmek ve okunmasını sağlamak için Facebook sayfanızda bu gönderileri paylaşabilirsiniz. Paylaşımları ilgi çekici hale getirmek için blog yazısındaki önemli bölümlerden birini metin ya da görsel üzerine yazı ile paylaşarak, paylaşımınızı daha ilgi çekici hale getirebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?

Soru cevap paylaşımları yapın

Paylaşımlarınızda kullanıcıların size bir soru sormalarını isteyebilir ve sonrasında da başka bir gönderi üzerinde yazıyla ya da video ile bu soruları yanıtlayan içerikler hazırlayabilirsiniz. Bu tür paylaşımları video üzerinde yapmak daha ilgi çekici olacağı için videolara yönelmeniz daha etkili olur.

Canlı yayınlardan yararlanın

Facebook paylaşım alternatiflerinden biri de canlı yayınlardır. Son dönemlerde popülerleşmesi nedeniyle canlı yayınlar tüketicilerle birebir etkileşime geçmek için oldukça etkilidir. Canlı yayınlar üzerinde birçok farklı konuyu ele alabilirsiniz.

  • Soru cevap
  • Şirketin perde arkasının gösterimi
  • Yeni ürün lansmanı
  • Bir ürünün detaylı tanıtımı
  • Röportajlar

Bunlar gibi birçok farklı konuyu canlı yayınlar üzerinde anlatmanız, takipçilerinizle daha yakından bir iletişim kurmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Facebook canlı yayın videolarından nasıl yararlanabilirsiniz?

Kampanya duyuruları

Facebook paylaşım alternatiflerinden biri de kampanya duyuruları yapmaktır. E-ticaret sitenizdeki kampanyaların tanıtımı için görsel ya da video içeriklerle sosyal ağlarda paylaşımlar yapabilirsiniz. Farklı ürünler için farklı görsel konseptleri hazırlamak ve bunları reklamlarla da öne çıkartmanız, kampanyalarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacağı gibi kampanyalarınza olan katılım da artacaktır.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
IdeaSoft
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin