E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?

19 Nisan 2020
Ferad Osman Sali
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?

Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel çözümler sunuyor ve siz de takipçilerinize müşteri desteği sunmak için bu özellikten yararlanabilirsiniz.

Facebook mesajları nasıl ayarlanır?

Messenger uygulamasını aktive etme

Öncelikle mesaj uygulamasını aktive etmeniz gerekiyor. Bunun için Facebook şirket sayfanızın ayarlar bölümüne girmeniz gerekiyor. Buraya girdikten sonra Genel Ayarlar’ın altında bulunan Mesajlar sekmesine gidin ve “gelen mesajlara izin ver” seçeneğine tıklayın. Böylelikle kullanıcılar size sayfanız üzerinden mesaj atabilecekler.

Facebook Mesajları ayarları

Mesaj özelliğini açtıktan sonra birkaç ayarı yapmanız gerekiyor. Öncelikle ortalama yanıt sürenizin sayfanızda gösterilme ayarıyla başlayalım. Ortalama yanıt süresi, mesajlara ne kadarlık bir sürede yanıt verdiğinizin bilgisini kullanıcılara gösterir.

Genel Ayarlar > Mesajlar bölümünün altında ortalama yanıt süresi ayarlarına gelerek, yanıt süresini görüntüle seçeneğine tıklayın. Böylelikle kullanıclar sayfanızda bunu görebilirler.

Burada önerilen ayar sizin gerçekten verdiğiniz yanıtların ortalamalarını alan otomatik seçenektir. Böylelikle gerçekçi bir veri sunabilirsiniz. Ancak dilerseniz menü üzerinde farklı zaman seçeneklerini de işaretleyebilirsiniz.

Eğer belli bir süre mesajlarınıza yanıt veremeyecekseniz, mesaj özelliği üzerinde “Dışarıda” seçeneğine tıklayarak, belli bir süreliğine kullanıcılara yanıt veremeyeceğinizi de gösterebilirsiniz.

Hızlı mesajlar özelliğini de ayarlamanız, size bir mesaj geldiğinde kullanıcıları karşılamak için otomatik bir mesaj gönderilmesini de sağlar. Hızlı mesajlar özelliğini aktive ederek, bu özelliği kullanmaya başlayabilirsiniz.

Hızlı mesaj ayarları

Kullanıcılara hızlı yanıt vererek, onlara mesajlarını gördüğünüzü ve en kısa zamanda yanıt vereceğinizi bildiren bir mesaj gönderebilirsiniz. Kayıtlı mesajlar bölümüne girerek, yeni bir mesaj oluşturabilirsiniz.

Pencerenin altında bulunan yeni yanıt oluştur seçeneğine tıklayarak, mesajınızı oluşturmaya başlayabilirsiniz. Mesajınızı kişiselleştirmek için altta bulunan kişiselleştir seçeneğine tıklayın ve otomatik mesajınıza eklenmesini istediğiniz kalıpları ekleyin. Mesajı kişiselleştirmek için mesaj gönderen kişinin adını mesajın başına eklemeyi seçebilirsiniz.

Mesajınızı kişiselleştirip tamamladıktan sonra altta bulunan kaydet tuşuna tıklayarak, hızlı yanıtızı kaydedebilirsiniz.

Sık sorulan sorular için hazır yanıtlar oluşturun

Hızlı bir şekilde yanıt vererek tüketicilerin sorularını yanıtlamanız da önemli. Bunun için tüketicilerin sık sorduğu sorular özelinde hızlı yanıtlar oluşturabilirsiniz. SSS bölümünüz üzerinden bu soruları oluşturabileceğiniz gibi zaman içerisinde gelen sorulardan da bu hızlı yanıtları derleyebilirsiniz. Böylelikle her seferinde mesaj yazmayarak, daha hızlı bir şekilde tüketicilere yanıt vererek onların sorularını da yanıtlamış olursunuz.

Neden Facebook Mesajları kullanmalısınız?

Kaliteli müşteri desteği sunabilirsiniz

Kullanıcılar, firmalara satış öncesi ve sonrası destek için sosyal ağlardan ulaşmayı tercih etmekteler. Daha hızlı geri dönüş almak adına bunu yapmaktalar. Facebook mesajları kullanarak, müşterilerinize sunduğunuz hizmet kalitesini artırabilir, onlara yeni bir destek kanalı oluşturmuş olabilirsiniz. Size ulaşmayı elverişli kılmanız, müşteri destek kalitenizi artırırken, müşteri memnuniyetini de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Güven duygusu verir

Facebook mesajları kullanmanız, tüketiciler güven duygusunu da verir. Facebook üzerinden diledikleri zaman markanıza ulaşma imkanlarının olması, herhangi bir sorun durumunda çözüm bulabileceklerini düşündürdüğü için de markaya olan güven artar. Bunun yanı sıra mesaj yanıt sürelerinizi düşük tutmanız ve hızlı şekilde yanıtlar vererek, tüketicilerin sorununuzu çözmeniz de güven duygusunu artıracaktır.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler

Satışa yönlendirebilirsiniz

Satış öncesi destek isteyen ya da ürünler hakkında bilgi almak isteyen tüketicilerle burada kurduğunuz ilişkiler sonrasında onları satın almaya da yönlendirebilirsiniz. Doğrudan mesajlaşma üzerinden gereken durumlarda fotoğraf göndererek ürünle ilgili detaylar sunabilir, onlar için sepet oluşturabilir ve onları doğrudan siteye yönlendirerek, bu desteği satışa dönüştürebilirsiniz.

Önemli konuları özel konuşmaya dönüştürebilirsiniz

Bir sorun nedeniyle markanızla iletişime geçen ve diğer kullanıcıların da görebileceği konuşmaları özel bir alana taşımak için de Facebook mesajları oldukça etkildir. Bu alana geçiş yaparak, özel konuları buradan konuşarak, sosyal ağlarda bu konuşmaların başkaları tarafından görünmesini de engelleyebilirsiniz. Kişisel bilgi paylaşımı ya da tartışma gibi süreçleri burada yöneterek daha gizli bir şekilde tüketicinin sorunu ile ilgilenebilirsiniz.

Facebook mağaza nasıl açılır ve Facebook sayfa yönetimi ile ilgili tüm merak ettikleriniz için ilgili yazılarımızı inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Ferad Osman Sali
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır. Ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Ferad Osman Sali
Pop-Up Nedir? Kullanımı İle İlgili Merak Ettikleriniz
Pop-Up Nedir? Kullanımı İle İlgili Merak Ettikleriniz
İnternette gezinirken yeni bir siteye ya da sayfaya girdiğimizde karşımıza zaman zaman isteğimiz dışında başka pencereler de açılır. Kullanıcıların büyük bir çoğunluğunun mesafeli yaklaştığı, hatta içeriğine bakmadan...
17 Aralık 2021
Savaş Çetinkaya
Dijital İçerik Üretimi Nedir? Dijital İçerik Nasıl Üretilir?
Dijital İçerik Üretimi Nedir? Dijital İçerik Nasıl Üretilir?
Seneler önce yazılan kitapların, çekilen filmlerin öngördüğü dijital çağda yaşıyoruz. Bilfiil bu dönüşümün içinde yaşadığımız için farkına varmasak da en basit faaliyetleri bile artık dijital mecralar üzerinden...
10 Ocak 2022
Savaş Çetinkaya
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali