E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?

19 Nisan 2020
Sinan Oypan

Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel çözümler sunuyor ve siz de takipçilerinize müşteri desteği sunmak için bu özellikten yararlanabilirsiniz.

Facebook mesajları nasıl ayarlanır?

Messenger uygulamasını aktive etme

Öncelikle mesaj uygulamasını aktive etmeniz gerekiyor. Bunun için Facebook şirket sayfanızın ayarlar bölümüne girmeniz gerekiyor. Buraya girdikten sonra Genel Ayarlar’ın altında bulunan Mesajlar sekmesine gidin ve “gelen mesajlara izin ver” seçeneğine tıklayın. Böylelikle kullanıcılar size sayfanız üzerinden mesaj atabilecekler.

Facebook Mesajları ayarları

Mesaj özelliğini açtıktan sonra birkaç ayarı yapmanız gerekiyor. Öncelikle ortalama yanıt sürenizin sayfanızda gösterilme ayarıyla başlayalım. Ortalama yanıt süresi, mesajlara ne kadarlık bir sürede yanıt verdiğinizin bilgisini kullanıcılara gösterir.

Genel Ayarlar > Mesajlar bölümünün altında ortalama yanıt süresi ayarlarına gelerek, yanıt süresini görüntüle seçeneğine tıklayın. Böylelikle kullanıclar sayfanızda bunu görebilirler.

Burada önerilen ayar sizin gerçekten verdiğiniz yanıtların ortalamalarını alan otomatik seçenektir. Böylelikle gerçekçi bir veri sunabilirsiniz. Ancak dilerseniz menü üzerinde farklı zaman seçeneklerini de işaretleyebilirsiniz.

Eğer belli bir süre mesajlarınıza yanıt veremeyecekseniz, mesaj özelliği üzerinde “Dışarıda” seçeneğine tıklayarak, belli bir süreliğine kullanıcılara yanıt veremeyeceğinizi de gösterebilirsiniz.

Hızlı mesajlar özelliğini de ayarlamanız, size bir mesaj geldiğinde kullanıcıları karşılamak için otomatik bir mesaj gönderilmesini de sağlar. Hızlı mesajlar özelliğini aktive ederek, bu özelliği kullanmaya başlayabilirsiniz.

Hızlı mesaj ayarları

Kullanıcılara hızlı yanıt vererek, onlara mesajlarını gördüğünüzü ve en kısa zamanda yanıt vereceğinizi bildiren bir mesaj gönderebilirsiniz. Kayıtlı mesajlar bölümüne girerek, yeni bir mesaj oluşturabilirsiniz.

Pencerenin altında bulunan yeni yanıt oluştur seçeneğine tıklayarak, mesajınızı oluşturmaya başlayabilirsiniz. Mesajınızı kişiselleştirmek için altta bulunan kişiselleştir seçeneğine tıklayın ve otomatik mesajınıza eklenmesini istediğiniz kalıpları ekleyin. Mesajı kişiselleştirmek için mesaj gönderen kişinin adını mesajın başına eklemeyi seçebilirsiniz.

Mesajınızı kişiselleştirip tamamladıktan sonra altta bulunan kaydet tuşuna tıklayarak, hızlı yanıtızı kaydedebilirsiniz.

Sık sorulan sorular için hazır yanıtlar oluşturun

Hızlı bir şekilde yanıt vererek tüketicilerin sorularını yanıtlamanız da önemli. Bunun için tüketicilerin sık sorduğu sorular özelinde hızlı yanıtlar oluşturabilirsiniz. SSS bölümünüz üzerinden bu soruları oluşturabileceğiniz gibi zaman içerisinde gelen sorulardan da bu hızlı yanıtları derleyebilirsiniz. Böylelikle her seferinde mesaj yazmayarak, daha hızlı bir şekilde tüketicilere yanıt vererek onların sorularını da yanıtlamış olursunuz.

Neden Facebook Mesajları kullanmalısınız?

Kaliteli müşteri desteği sunabilirsiniz

Kullanıcılar, firmalara satış öncesi ve sonrası destek için sosyal ağlardan ulaşmayı tercih etmekteler. Daha hızlı geri dönüş almak adına bunu yapmaktalar. Facebook mesajları kullanarak, müşterilerinize sunduğunuz hizmet kalitesini artırabilir, onlara yeni bir destek kanalı oluşturmuş olabilirsiniz. Size ulaşmayı elverişli kılmanız, müşteri destek kalitenizi artırırken, müşteri memnuniyetini de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Güven duygusu verir

Facebook mesajları kullanmanız, tüketiciler güven duygusunu da verir. Facebook üzerinden diledikleri zaman markanıza ulaşma imkanlarının olması, herhangi bir sorun durumunda çözüm bulabileceklerini düşündürdüğü için de markaya olan güven artar. Bunun yanı sıra mesaj yanıt sürelerinizi düşük tutmanız ve hızlı şekilde yanıtlar vererek, tüketicilerin sorununuzu çözmeniz de güven duygusunu artıracaktır.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler

Satışa yönlendirebilirsiniz

Satış öncesi destek isteyen ya da ürünler hakkında bilgi almak isteyen tüketicilerle burada kurduğunuz ilişkiler sonrasında onları satın almaya da yönlendirebilirsiniz. Doğrudan mesajlaşma üzerinden gereken durumlarda fotoğraf göndererek ürünle ilgili detaylar sunabilir, onlar için sepet oluşturabilir ve onları doğrudan siteye yönlendirerek, bu desteği satışa dönüştürebilirsiniz.

Önemli konuları özel konuşmaya dönüştürebilirsiniz

Bir sorun nedeniyle markanızla iletişime geçen ve diğer kullanıcıların da görebileceği konuşmaları özel bir alana taşımak için de Facebook mesajları oldukça etkildir. Bu alana geçiş yaparak, özel konuları buradan konuşarak, sosyal ağlarda bu konuşmaların başkaları tarafından görünmesini de engelleyebilirsiniz. Kişisel bilgi paylaşımı ya da tartışma gibi süreçleri burada yöneterek daha gizli bir şekilde tüketicinin sorunu ile ilgilenebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2020
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan