E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?

19 Nisan 2020
Sinan Oypan

Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel çözümler sunuyor ve siz de takipçilerinize müşteri desteği sunmak için bu özellikten yararlanabilirsiniz.

Facebook mesajları nasıl ayarlanır?

Messenger uygulamasını aktive etme

Öncelikle mesaj uygulamasını aktive etmeniz gerekiyor. Bunun için Facebook şirket sayfanızın ayarlar bölümüne girmeniz gerekiyor. Buraya girdikten sonra Genel Ayarlar’ın altında bulunan Mesajlar sekmesine gidin ve “gelen mesajlara izin ver” seçeneğine tıklayın. Böylelikle kullanıcılar size sayfanız üzerinden mesaj atabilecekler.

Facebook Mesajları ayarları

Mesaj özelliğini açtıktan sonra birkaç ayarı yapmanız gerekiyor. Öncelikle ortalama yanıt sürenizin sayfanızda gösterilme ayarıyla başlayalım. Ortalama yanıt süresi, mesajlara ne kadarlık bir sürede yanıt verdiğinizin bilgisini kullanıcılara gösterir.

Genel Ayarlar > Mesajlar bölümünün altında ortalama yanıt süresi ayarlarına gelerek, yanıt süresini görüntüle seçeneğine tıklayın. Böylelikle kullanıclar sayfanızda bunu görebilirler.

Burada önerilen ayar sizin gerçekten verdiğiniz yanıtların ortalamalarını alan otomatik seçenektir. Böylelikle gerçekçi bir veri sunabilirsiniz. Ancak dilerseniz menü üzerinde farklı zaman seçeneklerini de işaretleyebilirsiniz.

Eğer belli bir süre mesajlarınıza yanıt veremeyecekseniz, mesaj özelliği üzerinde “Dışarıda” seçeneğine tıklayarak, belli bir süreliğine kullanıcılara yanıt veremeyeceğinizi de gösterebilirsiniz.

Hızlı mesajlar özelliğini de ayarlamanız, size bir mesaj geldiğinde kullanıcıları karşılamak için otomatik bir mesaj gönderilmesini de sağlar. Hızlı mesajlar özelliğini aktive ederek, bu özelliği kullanmaya başlayabilirsiniz.

Hızlı mesaj ayarları

Kullanıcılara hızlı yanıt vererek, onlara mesajlarını gördüğünüzü ve en kısa zamanda yanıt vereceğinizi bildiren bir mesaj gönderebilirsiniz. Kayıtlı mesajlar bölümüne girerek, yeni bir mesaj oluşturabilirsiniz.

Pencerenin altında bulunan yeni yanıt oluştur seçeneğine tıklayarak, mesajınızı oluşturmaya başlayabilirsiniz. Mesajınızı kişiselleştirmek için altta bulunan kişiselleştir seçeneğine tıklayın ve otomatik mesajınıza eklenmesini istediğiniz kalıpları ekleyin. Mesajı kişiselleştirmek için mesaj gönderen kişinin adını mesajın başına eklemeyi seçebilirsiniz.

Mesajınızı kişiselleştirip tamamladıktan sonra altta bulunan kaydet tuşuna tıklayarak, hızlı yanıtızı kaydedebilirsiniz.

Sık sorulan sorular için hazır yanıtlar oluşturun

Hızlı bir şekilde yanıt vererek tüketicilerin sorularını yanıtlamanız da önemli. Bunun için tüketicilerin sık sorduğu sorular özelinde hızlı yanıtlar oluşturabilirsiniz. SSS bölümünüz üzerinden bu soruları oluşturabileceğiniz gibi zaman içerisinde gelen sorulardan da bu hızlı yanıtları derleyebilirsiniz. Böylelikle her seferinde mesaj yazmayarak, daha hızlı bir şekilde tüketicilere yanıt vererek onların sorularını da yanıtlamış olursunuz.

Neden Facebook Mesajları kullanmalısınız?

Kaliteli müşteri desteği sunabilirsiniz

Kullanıcılar, firmalara satış öncesi ve sonrası destek için sosyal ağlardan ulaşmayı tercih etmekteler. Daha hızlı geri dönüş almak adına bunu yapmaktalar. Facebook mesajları kullanarak, müşterilerinize sunduğunuz hizmet kalitesini artırabilir, onlara yeni bir destek kanalı oluşturmuş olabilirsiniz. Size ulaşmayı elverişli kılmanız, müşteri destek kalitenizi artırırken, müşteri memnuniyetini de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Güven duygusu verir

Facebook mesajları kullanmanız, tüketiciler güven duygusunu da verir. Facebook üzerinden diledikleri zaman markanıza ulaşma imkanlarının olması, herhangi bir sorun durumunda çözüm bulabileceklerini düşündürdüğü için de markaya olan güven artar. Bunun yanı sıra mesaj yanıt sürelerinizi düşük tutmanız ve hızlı şekilde yanıtlar vererek, tüketicilerin sorununuzu çözmeniz de güven duygusunu artıracaktır.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler

Satışa yönlendirebilirsiniz

Satış öncesi destek isteyen ya da ürünler hakkında bilgi almak isteyen tüketicilerle burada kurduğunuz ilişkiler sonrasında onları satın almaya da yönlendirebilirsiniz. Doğrudan mesajlaşma üzerinden gereken durumlarda fotoğraf göndererek ürünle ilgili detaylar sunabilir, onlar için sepet oluşturabilir ve onları doğrudan siteye yönlendirerek, bu desteği satışa dönüştürebilirsiniz.

Önemli konuları özel konuşmaya dönüştürebilirsiniz

Bir sorun nedeniyle markanızla iletişime geçen ve diğer kullanıcıların da görebileceği konuşmaları özel bir alana taşımak için de Facebook mesajları oldukça etkildir. Bu alana geçiş yaparak, özel konuları buradan konuşarak, sosyal ağlarda bu konuşmaların başkaları tarafından görünmesini de engelleyebilirsiniz. Kişisel bilgi paylaşımı ya da tartışma gibi süreçleri burada yöneterek daha gizli bir şekilde tüketicinin sorunu ile ilgilenebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan