E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?

19 Nisan 2020
Sinan Oypan

Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel çözümler sunuyor ve siz de takipçilerinize müşteri desteği sunmak için bu özellikten yararlanabilirsiniz.

Facebook mesajları nasıl ayarlanır?

Messenger uygulamasını aktive etme

Öncelikle mesaj uygulamasını aktive etmeniz gerekiyor. Bunun için Facebook şirket sayfanızın ayarlar bölümüne girmeniz gerekiyor. Buraya girdikten sonra Genel Ayarlar’ın altında bulunan Mesajlar sekmesine gidin ve “gelen mesajlara izin ver” seçeneğine tıklayın. Böylelikle kullanıcılar size sayfanız üzerinden mesaj atabilecekler.

Facebook Mesajları ayarları

Mesaj özelliğini açtıktan sonra birkaç ayarı yapmanız gerekiyor. Öncelikle ortalama yanıt sürenizin sayfanızda gösterilme ayarıyla başlayalım. Ortalama yanıt süresi, mesajlara ne kadarlık bir sürede yanıt verdiğinizin bilgisini kullanıcılara gösterir.

Genel Ayarlar > Mesajlar bölümünün altında ortalama yanıt süresi ayarlarına gelerek, yanıt süresini görüntüle seçeneğine tıklayın. Böylelikle kullanıclar sayfanızda bunu görebilirler.

Burada önerilen ayar sizin gerçekten verdiğiniz yanıtların ortalamalarını alan otomatik seçenektir. Böylelikle gerçekçi bir veri sunabilirsiniz. Ancak dilerseniz menü üzerinde farklı zaman seçeneklerini de işaretleyebilirsiniz.

Eğer belli bir süre mesajlarınıza yanıt veremeyecekseniz, mesaj özelliği üzerinde “Dışarıda” seçeneğine tıklayarak, belli bir süreliğine kullanıcılara yanıt veremeyeceğinizi de gösterebilirsiniz.

Hızlı mesajlar özelliğini de ayarlamanız, size bir mesaj geldiğinde kullanıcıları karşılamak için otomatik bir mesaj gönderilmesini de sağlar. Hızlı mesajlar özelliğini aktive ederek, bu özelliği kullanmaya başlayabilirsiniz.

Hızlı mesaj ayarları

Kullanıcılara hızlı yanıt vererek, onlara mesajlarını gördüğünüzü ve en kısa zamanda yanıt vereceğinizi bildiren bir mesaj gönderebilirsiniz. Kayıtlı mesajlar bölümüne girerek, yeni bir mesaj oluşturabilirsiniz.

Pencerenin altında bulunan yeni yanıt oluştur seçeneğine tıklayarak, mesajınızı oluşturmaya başlayabilirsiniz. Mesajınızı kişiselleştirmek için altta bulunan kişiselleştir seçeneğine tıklayın ve otomatik mesajınıza eklenmesini istediğiniz kalıpları ekleyin. Mesajı kişiselleştirmek için mesaj gönderen kişinin adını mesajın başına eklemeyi seçebilirsiniz.

Mesajınızı kişiselleştirip tamamladıktan sonra altta bulunan kaydet tuşuna tıklayarak, hızlı yanıtızı kaydedebilirsiniz.

Sık sorulan sorular için hazır yanıtlar oluşturun

Hızlı bir şekilde yanıt vererek tüketicilerin sorularını yanıtlamanız da önemli. Bunun için tüketicilerin sık sorduğu sorular özelinde hızlı yanıtlar oluşturabilirsiniz. SSS bölümünüz üzerinden bu soruları oluşturabileceğiniz gibi zaman içerisinde gelen sorulardan da bu hızlı yanıtları derleyebilirsiniz. Böylelikle her seferinde mesaj yazmayarak, daha hızlı bir şekilde tüketicilere yanıt vererek onların sorularını da yanıtlamış olursunuz.

Neden Facebook Mesajları kullanmalısınız?

Kaliteli müşteri desteği sunabilirsiniz

Kullanıcılar, firmalara satış öncesi ve sonrası destek için sosyal ağlardan ulaşmayı tercih etmekteler. Daha hızlı geri dönüş almak adına bunu yapmaktalar. Facebook mesajları kullanarak, müşterilerinize sunduğunuz hizmet kalitesini artırabilir, onlara yeni bir destek kanalı oluşturmuş olabilirsiniz. Size ulaşmayı elverişli kılmanız, müşteri destek kalitenizi artırırken, müşteri memnuniyetini de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Güven duygusu verir

Facebook mesajları kullanmanız, tüketiciler güven duygusunu da verir. Facebook üzerinden diledikleri zaman markanıza ulaşma imkanlarının olması, herhangi bir sorun durumunda çözüm bulabileceklerini düşündürdüğü için de markaya olan güven artar. Bunun yanı sıra mesaj yanıt sürelerinizi düşük tutmanız ve hızlı şekilde yanıtlar vererek, tüketicilerin sorununuzu çözmeniz de güven duygusunu artıracaktır.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler

Satışa yönlendirebilirsiniz

Satış öncesi destek isteyen ya da ürünler hakkında bilgi almak isteyen tüketicilerle burada kurduğunuz ilişkiler sonrasında onları satın almaya da yönlendirebilirsiniz. Doğrudan mesajlaşma üzerinden gereken durumlarda fotoğraf göndererek ürünle ilgili detaylar sunabilir, onlar için sepet oluşturabilir ve onları doğrudan siteye yönlendirerek, bu desteği satışa dönüştürebilirsiniz.

Önemli konuları özel konuşmaya dönüştürebilirsiniz

Bir sorun nedeniyle markanızla iletişime geçen ve diğer kullanıcıların da görebileceği konuşmaları özel bir alana taşımak için de Facebook mesajları oldukça etkildir. Bu alana geçiş yaparak, özel konuları buradan konuşarak, sosyal ağlarda bu konuşmaların başkaları tarafından görünmesini de engelleyebilirsiniz. Kişisel bilgi paylaşımı ya da tartışma gibi süreçleri burada yöneterek daha gizli bir şekilde tüketicinin sorunu ile ilgilenebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan