fbpx

E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?

19 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?

Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel çözümler sunuyor ve siz de takipçilerinize müşteri desteği sunmak için bu özellikten yararlanabilirsiniz.

Facebook mesajları nasıl ayarlanır?

Messenger uygulamasını aktive etme

Öncelikle mesaj uygulamasını aktive etmeniz gerekiyor. Bunun için Facebook şirket sayfanızın ayarlar bölümüne girmeniz gerekiyor. Buraya girdikten sonra Genel Ayarlar’ın altında bulunan Mesajlar sekmesine gidin ve “gelen mesajlara izin ver” seçeneğine tıklayın. Böylelikle kullanıcılar size sayfanız üzerinden mesaj atabilecekler.

Facebook Mesajları ayarları

Mesaj özelliğini açtıktan sonra birkaç ayarı yapmanız gerekiyor. Öncelikle ortalama yanıt sürenizin sayfanızda gösterilme ayarıyla başlayalım. Ortalama yanıt süresi, mesajlara ne kadarlık bir sürede yanıt verdiğinizin bilgisini kullanıcılara gösterir.

Genel Ayarlar > Mesajlar bölümünün altında ortalama yanıt süresi ayarlarına gelerek, yanıt süresini görüntüle seçeneğine tıklayın. Böylelikle kullanıclar sayfanızda bunu görebilirler.

Burada önerilen ayar sizin gerçekten verdiğiniz yanıtların ortalamalarını alan otomatik seçenektir. Böylelikle gerçekçi bir veri sunabilirsiniz. Ancak dilerseniz menü üzerinde farklı zaman seçeneklerini de işaretleyebilirsiniz.

Eğer belli bir süre mesajlarınıza yanıt veremeyecekseniz, mesaj özelliği üzerinde “Dışarıda” seçeneğine tıklayarak, belli bir süreliğine kullanıcılara yanıt veremeyeceğinizi de gösterebilirsiniz.

Hızlı mesajlar özelliğini de ayarlamanız, size bir mesaj geldiğinde kullanıcıları karşılamak için otomatik bir mesaj gönderilmesini de sağlar. Hızlı mesajlar özelliğini aktive ederek, bu özelliği kullanmaya başlayabilirsiniz.

Hızlı mesaj ayarları

Kullanıcılara hızlı yanıt vererek, onlara mesajlarını gördüğünüzü ve en kısa zamanda yanıt vereceğinizi bildiren bir mesaj gönderebilirsiniz. Kayıtlı mesajlar bölümüne girerek, yeni bir mesaj oluşturabilirsiniz.

Pencerenin altında bulunan yeni yanıt oluştur seçeneğine tıklayarak, mesajınızı oluşturmaya başlayabilirsiniz. Mesajınızı kişiselleştirmek için altta bulunan kişiselleştir seçeneğine tıklayın ve otomatik mesajınıza eklenmesini istediğiniz kalıpları ekleyin. Mesajı kişiselleştirmek için mesaj gönderen kişinin adını mesajın başına eklemeyi seçebilirsiniz.

Mesajınızı kişiselleştirip tamamladıktan sonra altta bulunan kaydet tuşuna tıklayarak, hızlı yanıtızı kaydedebilirsiniz.

Sık sorulan sorular için hazır yanıtlar oluşturun

Hızlı bir şekilde yanıt vererek tüketicilerin sorularını yanıtlamanız da önemli. Bunun için tüketicilerin sık sorduğu sorular özelinde hızlı yanıtlar oluşturabilirsiniz. SSS bölümünüz üzerinden bu soruları oluşturabileceğiniz gibi zaman içerisinde gelen sorulardan da bu hızlı yanıtları derleyebilirsiniz. Böylelikle her seferinde mesaj yazmayarak, daha hızlı bir şekilde tüketicilere yanıt vererek onların sorularını da yanıtlamış olursunuz.

Neden Facebook Mesajları kullanmalısınız?

Kaliteli müşteri desteği sunabilirsiniz

Kullanıcılar, firmalara satış öncesi ve sonrası destek için sosyal ağlardan ulaşmayı tercih etmekteler. Daha hızlı geri dönüş almak adına bunu yapmaktalar. Facebook mesajları kullanarak, müşterilerinize sunduğunuz hizmet kalitesini artırabilir, onlara yeni bir destek kanalı oluşturmuş olabilirsiniz. Size ulaşmayı elverişli kılmanız, müşteri destek kalitenizi artırırken, müşteri memnuniyetini de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Güven duygusu verir

Facebook mesajları kullanmanız, tüketiciler güven duygusunu da verir. Facebook üzerinden diledikleri zaman markanıza ulaşma imkanlarının olması, herhangi bir sorun durumunda çözüm bulabileceklerini düşündürdüğü için de markaya olan güven artar. Bunun yanı sıra mesaj yanıt sürelerinizi düşük tutmanız ve hızlı şekilde yanıtlar vererek, tüketicilerin sorununuzu çözmeniz de güven duygusunu artıracaktır.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler

Satışa yönlendirebilirsiniz

Satış öncesi destek isteyen ya da ürünler hakkında bilgi almak isteyen tüketicilerle burada kurduğunuz ilişkiler sonrasında onları satın almaya da yönlendirebilirsiniz. Doğrudan mesajlaşma üzerinden gereken durumlarda fotoğraf göndererek ürünle ilgili detaylar sunabilir, onlar için sepet oluşturabilir ve onları doğrudan siteye yönlendirerek, bu desteği satışa dönüştürebilirsiniz.

Önemli konuları özel konuşmaya dönüştürebilirsiniz

Bir sorun nedeniyle markanızla iletişime geçen ve diğer kullanıcıların da görebileceği konuşmaları özel bir alana taşımak için de Facebook mesajları oldukça etkildir. Bu alana geçiş yaparak, özel konuları buradan konuşarak, sosyal ağlarda bu konuşmaların başkaları tarafından görünmesini de engelleyebilirsiniz. Kişisel bilgi paylaşımı ya da tartışma gibi süreçleri burada yöneterek daha gizli bir şekilde tüketicinin sorunu ile ilgilenebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan