Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz kullanımının ve mobildeki aktif kullanıcı sayısının artması ile birlikte, yıllar içersinde Facebook, reklam modellerini mobil ve masaüstü ayırarak, reklam verenlere farklı fırsatlar yaratmaya başladı.
Facebook reklam kampanyalarını mobil ve masaüstü olmak üzere iki farklı şekilde kullanabileceğiniz gibi, reklam kampanyalarınızı optimize ederek bu iki modeli bir arada kullanabilirsiniz. Böylelikle reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de önemli bir şekilde artırabilirsiniz.
Reklam kampanyalarında yaşanan sorun
Tüketicilerin birçoğu Facebook hesaplarını mobilden kullanıyor olsalar da, iş online alışverişlere geldiğinde masaüstü cihazlarını kullanmayı daha çok tercih ediyorlar. Bu süreç içerisinde masaüstü cihazlarıyla Facebook hesaplarını da kullanabiliyorlar. Mobil reklamlar verdiğinizde kullanıcılara ulaşarak, marka bilinirliğinizi artırabiliyorsunuz; ancak geri dönüşüm konusunda bu reklamların performansı düşük olabiliyor. Bu sebeple de reklam kampanyalarını aynı zamanda masaüstü reklamlarla desteklemek gerekebiliyor. Bu rehberimizde de bunu nasıl yapabileceğinizi ele alıyor olacağız.Mobilde marka bilinirliğini üzerine odaklanın
Mobil odaklı reklam kampanyaları oluştururken, kampanyalarınızın içeriğinde marka bilinirliği yaratmak ve yeni hedef kitlelere ulaşmak olabilir. Mobil reklamlar markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtmak; aynı zamanda da yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça etkilidir. E-ticaret sitenize yönlendirme yapacak; sosyal medya hesaplarınıza takipçi çekecek; ya da ürün tanıtım odaklı içerikler mobil kullanıcılara gösterilebilir. Bu reklamların amacı ve odak noktası, markanızı ve sunduğunuz hizmetleri hedef kitlenize en iyi şekilde tanıtmak olacaktır. Böylelikle tüketicileri bilgilendirerek, kendinizi onlara gösterme şansı bulacaksınız. Özellikle video reklamlar kullanmak mobil üzerinde reklamlarınızın daha fazla etkileşim almasını sağlar. Bunun yanı sıra video içeriklerle tüketicilere daha fazla bilgiyi tek bir reklam kampanyası üzerinden sunabilirsiniz. Mobil odaklı reklamlarınız için video içerik stratejileri oluşturmak bu durumda yararlı olacaktır.Masaüstü cihazlar için retargeting reklamlar kullanın
Mobil cihazlar üzerinde marka ve ürün bilinirliği üzerine çalışmalar yaptıktan sonra; alışverişlerini masaüstü cihazlarda yapan kullanıcılara yönelik çalışmalar yapmak için Facebook’ta retargeting reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Mobil reklamınızı gördükten sonra markanızla ilgilenen, reklama tıklayan ve sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, doğrudan markanıza ilgi göstermiş olurlar. Bu sebeple de retargeting reklamları bu kişilere göstermek oldukça faydalı bir yöntemdir. Gün içerisinde tüketiciler birçok reklam ve içerikle karşılaşırlar. Bunun yanı sıra gün içerisinde alışveriş yapmak için yeterli zamanları olmayabilir. Bu sebeple de bu işleri günün ilerleyen saatlerine bırakarak, masaüstü cihazlarına geçtiklerinde alışverişlerini yapmak isteyebilirler. Marka olarak kendinizi bu tüketicilere hatırlatmanız gerekir. Yukarıda da belirttiğimiz gibi tüketiciler gün içerisinde çok fazla reklama maruz kaldıkları için sizi unutabilirler. Retargeting reklamlarınız da kendinizi hatırlatmanıza yardımcı olur. Retargeting reklamlarınızda artık kullanıcıları satışa yönlendirecek reklam modellerini kullanmaya başlayabilirsiniz. Çoklu ürün gösterim reklam modeli bu konuda önemli bir araçtır. Çünkü adım adım gelinen noktaya baktığımızda; kullanıcı mobil cihazından reklamınıza tıklayarak, sizle ilgili bilgilere ulaştı. Onlara nasıl bir çözüm sağladığınızı gördü ve ürünlerinizden birkaçını inceledi. Retargeting reklamlarınızda çoklu ürün gösterimleri yaptığınızda da siteniz üzerinden alınabilecek diğer ürün alternatiflerine de ulaşmış oldu. Böylelikle mobil ve masaüstü reklamlarınız birbirini destekleyerek, kullanıcıyı satın alma eylemine biraz daha yaklaştırmış oldu.Tek bir reklam kampanyası oluşturmayın
Mobil ve masaüstü reklamlarınızı yönetirken tek bir reklam kampanyası oluşturmak, istediğiniz geri dönüşümleri almanıza yardımcı olmaz. Tek bir kampanya oluşturduğunuzda bazı hedef kitlelere ulaşamayabilir veya reklamınızın performansı düşük olduğu için yeterli geri dönüşleri alamayabilirsiniz. Bunun yerine hem mobil hem de masaüstünde birden fazla kampanya oluşturarak, farklı ürünlere ve hedef kitlelere odaklanabilirsiniz. Reklamlarınızda verdiğiniz mesajları değiştirebilir; farklı özelliklerinizi öne çıkartabilir; mevcut hedef kitlenize ulaşmanın yanı sıra tamamen yeni kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapabilirsiniz. Birden fazla kampanya oluştururken önemli olan, mobilde hazırladığınız reklam kampanyalarının masaüstü cihazlarda da desteklendiğinden emin olmak olacaktır. Böylelikle kampanyalarınızı daha güçlü bir hale getirebilirsiniz.İçindekiler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
E-ticarete başlayın
En Çok Okunan Yazılar
Popüler Videolar
Benzer yazılar