Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?

16 Kasım 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz kullanımının ve mobildeki aktif kullanıcı sayısının artması ile birlikte, yıllar içersinde Facebook, reklam modellerini mobil ve masaüstü ayırarak, reklam verenlere farklı fırsatlar yaratmaya başladı.

Facebook reklam kampanyalarını mobil ve masaüstü olmak üzere iki farklı şekilde kullanabileceğiniz gibi, reklam kampanyalarınızı optimize ederek bu iki modeli bir arada kullanabilirsiniz. Böylelikle reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de önemli bir şekilde artırabilirsiniz.

Reklam kampanyalarında yaşanan sorun

Tüketicilerin birçoğu Facebook hesaplarını mobilden kullanıyor olsalar da, iş online alışverişlere geldiğinde masaüstü cihazlarını kullanmayı daha çok tercih ediyorlar. Bu süreç içerisinde masaüstü cihazlarıyla Facebook hesaplarını da kullanabiliyorlar.

Mobil reklamlar verdiğinizde kullanıcılara ulaşarak, marka bilinirliğinizi artırabiliyorsunuz; ancak geri dönüşüm konusunda bu reklamların performansı düşük olabiliyor. Bu sebeple de reklam kampanyalarını aynı zamanda masaüstü reklamlarla desteklemek gerekebiliyor. Bu rehberimizde de bunu nasıl yapabileceğinizi ele alıyor olacağız.

Mobilde marka bilinirliğini üzerine odaklanın

Mobil odaklı reklam kampanyaları oluştururken, kampanyalarınızın içeriğinde marka bilinirliği yaratmak ve yeni hedef kitlelere ulaşmak olabilir. Mobil reklamlar markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtmak; aynı zamanda da yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça etkilidir. E-ticaret sitenize yönlendirme yapacak; sosyal medya hesaplarınıza takipçi çekecek; ya da ürün tanıtım odaklı içerikler mobil kullanıcılara gösterilebilir.

Bu reklamların amacı ve odak noktası, markanızı ve sunduğunuz hizmetleri hedef kitlenize en iyi şekilde tanıtmak olacaktır. Böylelikle tüketicileri bilgilendirerek, kendinizi onlara gösterme şansı bulacaksınız.

Özellikle video reklamlar kullanmak mobil üzerinde reklamlarınızın daha fazla etkileşim almasını sağlar. Bunun yanı sıra video içeriklerle tüketicilere daha fazla bilgiyi tek bir reklam kampanyası üzerinden sunabilirsiniz. Mobil odaklı reklamlarınız için video içerik stratejileri oluşturmak bu durumda yararlı olacaktır.

Masaüstü cihazlar için retargeting reklamlar kullanın

Mobil cihazlar üzerinde marka ve ürün bilinirliği üzerine çalışmalar yaptıktan sonra; alışverişlerini masaüstü cihazlarda yapan kullanıcılara yönelik çalışmalar yapmak için Facebook’ta retargeting reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Mobil reklamınızı gördükten sonra markanızla ilgilenen, reklama tıklayan ve sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, doğrudan markanıza ilgi göstermiş olurlar. Bu sebeple de retargeting reklamları bu kişilere göstermek oldukça faydalı bir yöntemdir.

Gün içerisinde tüketiciler birçok reklam ve içerikle karşılaşırlar. Bunun yanı sıra gün içerisinde alışveriş yapmak için yeterli zamanları olmayabilir. Bu sebeple de bu işleri günün ilerleyen saatlerine bırakarak, masaüstü cihazlarına geçtiklerinde alışverişlerini yapmak isteyebilirler. Marka olarak kendinizi bu tüketicilere hatırlatmanız gerekir. Yukarıda da belirttiğimiz gibi tüketiciler gün içerisinde çok fazla reklama maruz kaldıkları için sizi unutabilirler. Retargeting reklamlarınız da kendinizi hatırlatmanıza yardımcı olur.

Retargeting reklamlarınızda artık kullanıcıları satışa yönlendirecek reklam modellerini kullanmaya başlayabilirsiniz. Çoklu ürün gösterim reklam modeli bu konuda önemli bir araçtır. Çünkü adım adım gelinen noktaya baktığımızda; kullanıcı mobil cihazından reklamınıza tıklayarak, sizle ilgili bilgilere ulaştı. Onlara nasıl bir çözüm sağladığınızı gördü ve ürünlerinizden birkaçını inceledi. Retargeting reklamlarınızda çoklu ürün gösterimleri yaptığınızda da siteniz üzerinden alınabilecek diğer ürün alternatiflerine de ulaşmış oldu. Böylelikle mobil ve masaüstü reklamlarınız birbirini destekleyerek, kullanıcıyı satın alma eylemine biraz daha yaklaştırmış oldu.

Tek bir reklam kampanyası oluşturmayın

Mobil ve masaüstü reklamlarınızı yönetirken tek bir reklam kampanyası oluşturmak, istediğiniz geri dönüşümleri almanıza yardımcı olmaz. Tek bir kampanya oluşturduğunuzda bazı hedef kitlelere ulaşamayabilir veya reklamınızın performansı düşük olduğu için yeterli geri dönüşleri alamayabilirsiniz.

Bunun yerine hem mobil hem de masaüstünde birden fazla kampanya oluşturarak, farklı ürünlere ve hedef kitlelere odaklanabilirsiniz. Reklamlarınızda verdiğiniz mesajları değiştirebilir; farklı özelliklerinizi öne çıkartabilir; mevcut hedef kitlenize ulaşmanın yanı sıra tamamen yeni kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

Birden fazla kampanya oluştururken önemli olan, mobilde hazırladığınız reklam kampanyalarının masaüstü cihazlarda da desteklendiğinden emin olmak olacaktır. Böylelikle kampanyalarınızı daha güçlü bir hale getirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan