Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?

16 Kasım 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz kullanımının ve mobildeki aktif kullanıcı sayısının artması ile birlikte, yıllar içersinde Facebook, reklam modellerini mobil ve masaüstü ayırarak, reklam verenlere farklı fırsatlar yaratmaya başladı.

Facebook reklam kampanyalarını mobil ve masaüstü olmak üzere iki farklı şekilde kullanabileceğiniz gibi, reklam kampanyalarınızı optimize ederek bu iki modeli bir arada kullanabilirsiniz. Böylelikle reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de önemli bir şekilde artırabilirsiniz.

Reklam kampanyalarında yaşanan sorun

Tüketicilerin birçoğu Facebook hesaplarını mobilden kullanıyor olsalar da, iş online alışverişlere geldiğinde masaüstü cihazlarını kullanmayı daha çok tercih ediyorlar. Bu süreç içerisinde masaüstü cihazlarıyla Facebook hesaplarını da kullanabiliyorlar.

Mobil reklamlar verdiğinizde kullanıcılara ulaşarak, marka bilinirliğinizi artırabiliyorsunuz; ancak geri dönüşüm konusunda bu reklamların performansı düşük olabiliyor. Bu sebeple de reklam kampanyalarını aynı zamanda masaüstü reklamlarla desteklemek gerekebiliyor. Bu rehberimizde de bunu nasıl yapabileceğinizi ele alıyor olacağız.

Mobilde marka bilinirliğini üzerine odaklanın

Mobil odaklı reklam kampanyaları oluştururken, kampanyalarınızın içeriğinde marka bilinirliği yaratmak ve yeni hedef kitlelere ulaşmak olabilir. Mobil reklamlar markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtmak; aynı zamanda da yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça etkilidir. E-ticaret sitenize yönlendirme yapacak; sosyal medya hesaplarınıza takipçi çekecek; ya da ürün tanıtım odaklı içerikler mobil kullanıcılara gösterilebilir.

Bu reklamların amacı ve odak noktası, markanızı ve sunduğunuz hizmetleri hedef kitlenize en iyi şekilde tanıtmak olacaktır. Böylelikle tüketicileri bilgilendirerek, kendinizi onlara gösterme şansı bulacaksınız.

Özellikle video reklamlar kullanmak mobil üzerinde reklamlarınızın daha fazla etkileşim almasını sağlar. Bunun yanı sıra video içeriklerle tüketicilere daha fazla bilgiyi tek bir reklam kampanyası üzerinden sunabilirsiniz. Mobil odaklı reklamlarınız için video içerik stratejileri oluşturmak bu durumda yararlı olacaktır.

Masaüstü cihazlar için retargeting reklamlar kullanın

Mobil cihazlar üzerinde marka ve ürün bilinirliği üzerine çalışmalar yaptıktan sonra; alışverişlerini masaüstü cihazlarda yapan kullanıcılara yönelik çalışmalar yapmak için Facebook’ta retargeting reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Mobil reklamınızı gördükten sonra markanızla ilgilenen, reklama tıklayan ve sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, doğrudan markanıza ilgi göstermiş olurlar. Bu sebeple de retargeting reklamları bu kişilere göstermek oldukça faydalı bir yöntemdir.

Gün içerisinde tüketiciler birçok reklam ve içerikle karşılaşırlar. Bunun yanı sıra gün içerisinde alışveriş yapmak için yeterli zamanları olmayabilir. Bu sebeple de bu işleri günün ilerleyen saatlerine bırakarak, masaüstü cihazlarına geçtiklerinde alışverişlerini yapmak isteyebilirler. Marka olarak kendinizi bu tüketicilere hatırlatmanız gerekir. Yukarıda da belirttiğimiz gibi tüketiciler gün içerisinde çok fazla reklama maruz kaldıkları için sizi unutabilirler. Retargeting reklamlarınız da kendinizi hatırlatmanıza yardımcı olur.

Retargeting reklamlarınızda artık kullanıcıları satışa yönlendirecek reklam modellerini kullanmaya başlayabilirsiniz. Çoklu ürün gösterim reklam modeli bu konuda önemli bir araçtır. Çünkü adım adım gelinen noktaya baktığımızda; kullanıcı mobil cihazından reklamınıza tıklayarak, sizle ilgili bilgilere ulaştı. Onlara nasıl bir çözüm sağladığınızı gördü ve ürünlerinizden birkaçını inceledi. Retargeting reklamlarınızda çoklu ürün gösterimleri yaptığınızda da siteniz üzerinden alınabilecek diğer ürün alternatiflerine de ulaşmış oldu. Böylelikle mobil ve masaüstü reklamlarınız birbirini destekleyerek, kullanıcıyı satın alma eylemine biraz daha yaklaştırmış oldu.

Tek bir reklam kampanyası oluşturmayın

Mobil ve masaüstü reklamlarınızı yönetirken tek bir reklam kampanyası oluşturmak, istediğiniz geri dönüşümleri almanıza yardımcı olmaz. Tek bir kampanya oluşturduğunuzda bazı hedef kitlelere ulaşamayabilir veya reklamınızın performansı düşük olduğu için yeterli geri dönüşleri alamayabilirsiniz.

Bunun yerine hem mobil hem de masaüstünde birden fazla kampanya oluşturarak, farklı ürünlere ve hedef kitlelere odaklanabilirsiniz. Reklamlarınızda verdiğiniz mesajları değiştirebilir; farklı özelliklerinizi öne çıkartabilir; mevcut hedef kitlenize ulaşmanın yanı sıra tamamen yeni kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

Birden fazla kampanya oluştururken önemli olan, mobilde hazırladığınız reklam kampanyalarının masaüstü cihazlarda da desteklendiğinden emin olmak olacaktır. Böylelikle kampanyalarınızı daha güçlü bir hale getirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
Elektronik ticaret bilgi sistemi etbis nedir, etbis kayıt nasıl yapılır, internetten satış yapan firmaların etbis tebliğ sürecinde yapması gerekenler ve daha fazlası bu e ticaret rehberimizde. İnternetten alışverişlerde tüketiciyi...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan