fbpx

Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?

16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?

Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz kullanımının ve mobildeki aktif kullanıcı sayısının artması ile birlikte, yıllar içersinde Facebook, reklam modellerini mobil ve masaüstü ayırarak, reklam verenlere farklı fırsatlar yaratmaya başladı.

Facebook reklam kampanyalarını mobil ve masaüstü olmak üzere iki farklı şekilde kullanabileceğiniz gibi, reklam kampanyalarınızı optimize ederek bu iki modeli bir arada kullanabilirsiniz. Böylelikle reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de önemli bir şekilde artırabilirsiniz.

Reklam kampanyalarında yaşanan sorun

Tüketicilerin birçoğu Facebook hesaplarını mobilden kullanıyor olsalar da, iş online alışverişlere geldiğinde masaüstü cihazlarını kullanmayı daha çok tercih ediyorlar. Bu süreç içerisinde masaüstü cihazlarıyla Facebook hesaplarını da kullanabiliyorlar.

Mobil reklamlar verdiğinizde kullanıcılara ulaşarak, marka bilinirliğinizi artırabiliyorsunuz; ancak geri dönüşüm konusunda bu reklamların performansı düşük olabiliyor. Bu sebeple de reklam kampanyalarını aynı zamanda masaüstü reklamlarla desteklemek gerekebiliyor. Bu rehberimizde de bunu nasıl yapabileceğinizi ele alıyor olacağız.

Mobilde marka bilinirliğini üzerine odaklanın

Mobil odaklı reklam kampanyaları oluştururken, kampanyalarınızın içeriğinde marka bilinirliği yaratmak ve yeni hedef kitlelere ulaşmak olabilir. Mobil reklamlar markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtmak; aynı zamanda da yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça etkilidir. E-ticaret sitenize yönlendirme yapacak; sosyal medya hesaplarınıza takipçi çekecek; ya da ürün tanıtım odaklı içerikler mobil kullanıcılara gösterilebilir.

Bu reklamların amacı ve odak noktası, markanızı ve sunduğunuz hizmetleri hedef kitlenize en iyi şekilde tanıtmak olacaktır. Böylelikle tüketicileri bilgilendirerek, kendinizi onlara gösterme şansı bulacaksınız.

Özellikle video reklamlar kullanmak mobil üzerinde reklamlarınızın daha fazla etkileşim almasını sağlar. Bunun yanı sıra video içeriklerle tüketicilere daha fazla bilgiyi tek bir reklam kampanyası üzerinden sunabilirsiniz. Mobil odaklı reklamlarınız için video içerik stratejileri oluşturmak bu durumda yararlı olacaktır.

Masaüstü cihazlar için retargeting reklamlar kullanın

Mobil cihazlar üzerinde marka ve ürün bilinirliği üzerine çalışmalar yaptıktan sonra; alışverişlerini masaüstü cihazlarda yapan kullanıcılara yönelik çalışmalar yapmak için Facebook’ta retargeting reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Mobil reklamınızı gördükten sonra markanızla ilgilenen, reklama tıklayan ve sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, doğrudan markanıza ilgi göstermiş olurlar. Bu sebeple de retargeting reklamları bu kişilere göstermek oldukça faydalı bir yöntemdir.

Gün içerisinde tüketiciler birçok reklam ve içerikle karşılaşırlar. Bunun yanı sıra gün içerisinde alışveriş yapmak için yeterli zamanları olmayabilir. Bu sebeple de bu işleri günün ilerleyen saatlerine bırakarak, masaüstü cihazlarına geçtiklerinde alışverişlerini yapmak isteyebilirler. Marka olarak kendinizi bu tüketicilere hatırlatmanız gerekir. Yukarıda da belirttiğimiz gibi tüketiciler gün içerisinde çok fazla reklama maruz kaldıkları için sizi unutabilirler. Retargeting reklamlarınız da kendinizi hatırlatmanıza yardımcı olur.

Retargeting reklamlarınızda artık kullanıcıları satışa yönlendirecek reklam modellerini kullanmaya başlayabilirsiniz. Çoklu ürün gösterim reklam modeli bu konuda önemli bir araçtır. Çünkü adım adım gelinen noktaya baktığımızda; kullanıcı mobil cihazından reklamınıza tıklayarak, sizle ilgili bilgilere ulaştı. Onlara nasıl bir çözüm sağladığınızı gördü ve ürünlerinizden birkaçını inceledi. Retargeting reklamlarınızda çoklu ürün gösterimleri yaptığınızda da siteniz üzerinden alınabilecek diğer ürün alternatiflerine de ulaşmış oldu. Böylelikle mobil ve masaüstü reklamlarınız birbirini destekleyerek, kullanıcıyı satın alma eylemine biraz daha yaklaştırmış oldu.

Tek bir reklam kampanyası oluşturmayın

Mobil ve masaüstü reklamlarınızı yönetirken tek bir reklam kampanyası oluşturmak, istediğiniz geri dönüşümleri almanıza yardımcı olmaz. Tek bir kampanya oluşturduğunuzda bazı hedef kitlelere ulaşamayabilir veya reklamınızın performansı düşük olduğu için yeterli geri dönüşleri alamayabilirsiniz.

Bunun yerine hem mobil hem de masaüstünde birden fazla kampanya oluşturarak, farklı ürünlere ve hedef kitlelere odaklanabilirsiniz. Reklamlarınızda verdiğiniz mesajları değiştirebilir; farklı özelliklerinizi öne çıkartabilir; mevcut hedef kitlenize ulaşmanın yanı sıra tamamen yeni kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

Birden fazla kampanya oluştururken önemli olan, mobilde hazırladığınız reklam kampanyalarının masaüstü cihazlarda da desteklendiğinden emin olmak olacaktır. Böylelikle kampanyalarınızı daha güçlü bir hale getirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan