Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?

16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz kullanımının ve mobildeki aktif kullanıcı sayısının artması ile birlikte, yıllar içersinde Facebook, reklam modellerini mobil ve masaüstü ayırarak, reklam verenlere farklı fırsatlar yaratmaya başladı. Facebook reklam kampanyalarını mobil ve masaüstü olmak üzere iki farklı şekilde kullanabileceğiniz gibi, reklam kampanyalarınızı optimize ederek bu iki modeli bir arada kullanabilirsiniz. Böylelikle reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de önemli bir şekilde artırabilirsiniz.

Reklam kampanyalarında yaşanan sorun

Tüketicilerin birçoğu Facebook hesaplarını mobilden kullanıyor olsalar da, iş online alışverişlere geldiğinde masaüstü cihazlarını kullanmayı daha çok tercih ediyorlar. Bu süreç içerisinde masaüstü cihazlarıyla Facebook hesaplarını da kullanabiliyorlar. Mobil reklamlar verdiğinizde kullanıcılara ulaşarak, marka bilinirliğinizi artırabiliyorsunuz; ancak geri dönüşüm konusunda bu reklamların performansı düşük olabiliyor. Bu sebeple de reklam kampanyalarını aynı zamanda masaüstü reklamlarla desteklemek gerekebiliyor. Bu rehberimizde de bunu nasıl yapabileceğinizi ele alıyor olacağız.

Mobilde marka bilinirliğini üzerine odaklanın

Mobil odaklı reklam kampanyaları oluştururken, kampanyalarınızın içeriğinde marka bilinirliği yaratmak ve yeni hedef kitlelere ulaşmak olabilir. Mobil reklamlar markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtmak; aynı zamanda da yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça etkilidir. E-ticaret sitenize yönlendirme yapacak; sosyal medya hesaplarınıza takipçi çekecek; ya da ürün tanıtım odaklı içerikler mobil kullanıcılara gösterilebilir. Bu reklamların amacı ve odak noktası, markanızı ve sunduğunuz hizmetleri hedef kitlenize en iyi şekilde tanıtmak olacaktır. Böylelikle tüketicileri bilgilendirerek, kendinizi onlara gösterme şansı bulacaksınız. Özellikle video reklamlar kullanmak mobil üzerinde reklamlarınızın daha fazla etkileşim almasını sağlar. Bunun yanı sıra video içeriklerle tüketicilere daha fazla bilgiyi tek bir reklam kampanyası üzerinden sunabilirsiniz. Mobil odaklı reklamlarınız için video içerik stratejileri oluşturmak bu durumda yararlı olacaktır.

Masaüstü cihazlar için retargeting reklamlar kullanın

Mobil cihazlar üzerinde marka ve ürün bilinirliği üzerine çalışmalar yaptıktan sonra; alışverişlerini masaüstü cihazlarda yapan kullanıcılara yönelik çalışmalar yapmak için Facebook’ta retargeting reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Mobil reklamınızı gördükten sonra markanızla ilgilenen, reklama tıklayan ve sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, doğrudan markanıza ilgi göstermiş olurlar. Bu sebeple de retargeting reklamları bu kişilere göstermek oldukça faydalı bir yöntemdir. Gün içerisinde tüketiciler birçok reklam ve içerikle karşılaşırlar. Bunun yanı sıra gün içerisinde alışveriş yapmak için yeterli zamanları olmayabilir. Bu sebeple de bu işleri günün ilerleyen saatlerine bırakarak, masaüstü cihazlarına geçtiklerinde alışverişlerini yapmak isteyebilirler. Marka olarak kendinizi bu tüketicilere hatırlatmanız gerekir. Yukarıda da belirttiğimiz gibi tüketiciler gün içerisinde çok fazla reklama maruz kaldıkları için sizi unutabilirler. Retargeting reklamlarınız da kendinizi hatırlatmanıza yardımcı olur. Retargeting reklamlarınızda artık kullanıcıları satışa yönlendirecek reklam modellerini kullanmaya başlayabilirsiniz. Çoklu ürün gösterim reklam modeli bu konuda önemli bir araçtır. Çünkü adım adım gelinen noktaya baktığımızda; kullanıcı mobil cihazından reklamınıza tıklayarak, sizle ilgili bilgilere ulaştı. Onlara nasıl bir çözüm sağladığınızı gördü ve ürünlerinizden birkaçını inceledi. Retargeting reklamlarınızda çoklu ürün gösterimleri yaptığınızda da siteniz üzerinden alınabilecek diğer ürün alternatiflerine de ulaşmış oldu. Böylelikle mobil ve masaüstü reklamlarınız birbirini destekleyerek, kullanıcıyı satın alma eylemine biraz daha yaklaştırmış oldu.

Tek bir reklam kampanyası oluşturmayın

Mobil ve masaüstü reklamlarınızı yönetirken tek bir reklam kampanyası oluşturmak, istediğiniz geri dönüşümleri almanıza yardımcı olmaz. Tek bir kampanya oluşturduğunuzda bazı hedef kitlelere ulaşamayabilir veya reklamınızın performansı düşük olduğu için yeterli geri dönüşleri alamayabilirsiniz. Bunun yerine hem mobil hem de masaüstünde birden fazla kampanya oluşturarak, farklı ürünlere ve hedef kitlelere odaklanabilirsiniz. Reklamlarınızda verdiğiniz mesajları değiştirebilir; farklı özelliklerinizi öne çıkartabilir; mevcut hedef kitlenize ulaşmanın yanı sıra tamamen yeni kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapabilirsiniz. Birden fazla kampanya oluştururken önemli olan, mobilde hazırladığınız reklam kampanyalarının masaüstü cihazlarda da desteklendiğinden emin olmak olacaktır. Böylelikle kampanyalarınızı daha güçlü bir hale getirebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine uygun...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
ETGB Nedir? Nasıl Yapılır?
ETGB Nedir? Nasıl Yapılır?
İhracat yapmak, başta döviz bazında gelir elde etmek olmak üzere pek çok açıdan son derece avantajlı bir ticari faaliyettir. Geleneksel metotlara göre bu işlem daha çok, işlem hacmi ve sermayesi yüksek şirketler tarafından...
29 Mart 2022
Markethinkers
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Hizmet İhracatı Nedir? Hizmet İhracatı Faturası Nasıl Kesilir?
Hizmet İhracatı Nedir? Hizmet İhracatı Faturası Nasıl Kesilir?
İhracat konsepti, akla öncelikle ürünlerin birtakım lojistik süreçlerin ardından son kullanıcıya ya da diğer bir şirkete ulaştırılmasına dayanan ticari faaliyetleri getirir. Fakat yurt dışına mal dışında, hizmet satışı da...
17 Mayıs 2022
Markethinkers
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın