Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.
Facebook marka sayfası
Facebook halen en yaygın şekilde kullanılan sosyal ağ olma özelliğine sahip ve burada bir facebook marka sayfası oluşturmak, farklı hedef kitlelere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğinizi artırmak için oldukça etkili oluyor. Doğru yaklaşımlarda bulunmak ve doğru stratejileri belirlemek Facebook üzerindeki sosyal medya pazarlama çalışmalarının geri dönüşümlerini artırıyor. Bu stratejileri belirlemeden önce de marka sayfanızı en iyi şekilde hazırlamanız gerekiyor. Facebook marka sayfanızı en iyi hale getirmek için de bir takım detayların üzerinde durmalısınız.
Marka sayfasının optimizasyonu neden önemli?
Facebook üzerinde bir sayfa oluşturduğunuzda Facebook’un kendi hedef kitlesine ulaşmış olduğunuz gibi bu sayfa arama motorlarında da indekslendiği için Google üzerindeki arama sorgularında Facebook marka sayfanız yer alır. Böylelikle arama motorları üzerinde de bu sayfaya trafik çekebilirsiniz.
Doğrudan marka adınızla ilgili bir arama yapılmasa da ilgili anahtar kelimelerin içerilmesi durumunda Facebook sayfanız kullanıcıların karşısına çıkabilir. Bu durumda bu sayfayı ziyaret eden kullanıcılara firmanızla ilgili mümkün olduğunca çok ve ilgili bilgi sunmanız gerekir.
Google aramaları haricinde, Facebook üzerinde de markanızla karşılaşan kişilerin sizinle ilgili bilgi almasını sağlamanız gerekir. Bu nedenle de marka sayfanızın en iyi şekilde hazırlanması lazım.
“Hakkımızda” bölümünü eksiksiz bir şekilde hazırlayın
Kullanıcılara bilgi vermenin yanı sıra firmanızla ilgili mümkün olduğunca indekslenecek bilgiyi sunmanız oldukça önemlidir. Facebook marka sayfanız üzerindeki “Hakkımızda” bölümünü eksiksiz doldurmanız bu açıdan oldukça önemlidir.
İsim, adres, telefon numarası, e-posta adresi, web site adresiniz ve markanızı tanıtan bir özet metni hazırlayarak bu bölümde yer vermelisiniz. Buradaki bilgiler indekslenebilir ve arama sorgularına yanıt verebilir olduğu için anahtar kelimelerinizi de açıklama metinlerinizde kullanmanız oldukça faydalı olacaktır.
Çalışma saatlerinizi belirtin
E-ticaret sitesi olarak 7/24 satış yapabiliyor olabilirsiniz; ancak bu bölümde müşteri destek saatlerinizi paylaşabilir ya da gün içinde hangi aralıklarda kargo gönderimi yaptığınız bilgilerini paylaşabilirsiniz. Böylelikle markanızla ilgili araştırma yapan kişiler bu bilgilere kolaylıkla ulaşabilirler.
Özel URL adresinizi oluşturun
Facebook marka sayfanızı ilk açtığınızda sayfanın URL yapısı otomatik olarak düzenlenir. Bu özel URL yapısını kurmanız sosyal medya hesabınızın daha kolay bulunmasını ve daha kolay bir şekilde akılda kalmasını sağlar. Sayfayı ilk oluşturduğunuzda bu URL yapısı aşağıdaki gibi olacaktır.
http://www.facebook.com/pages/sirketi-isminiz/857469375913?ref=ts
Bu yapı çok da akılda kalıcı bir yapı değildir ve kullanıcıların bu adresi hatırlaması zordur. Bu nedenle de özel bir URL yapısına ihtiyacınız olur. Bu durumda da URL yapısını aşağıdaki gibi yapabilirsiniz.
http://www.facebook.com/pages/sirketi-isminiz/
Böyle bir yapı oluşturarak marka adınızı doğrudan URL yapısına eklediğinizde, bu URL yapısının akılda kalması kolaylaşacaktır. Bunun yanı sıra farklı pazarlama çalışmalarında Facebook sayfanızı öne çıkartmak istediğinizde, @sirket-isminiz şeklinde bir ifadeyi Facebook logosuyla kullanmak yeterli olacaktır.
Profil ve kapak fotoğrafınızı özelleştirin
Marka kimliğinizi yansıtmak ve sayfanızı ziyaret eden kişilerin ilgisini çekmek için ilgi çekici bir kapak fotoğrafı hazırlayabilirsiniz. Burada markanızı veya ürünlerinizi yansıtacak görseller kullanabilirsiniz. Ancak kullanıcıları yanıltacak ya da onlara yanlış bir izlenim verecek fotoğraf kullanımlarından kaçınmanız gerekir. Markanızı yanlış tanıtmanız, marka imajınızı kötü bir şekilde etkileyeceği için kesinlikle kaçınmanız gereken bir tutumdur.
Eyleme çağrı butonu
Facebook kapak fotoğrafının alt bölümünde, sayfanızı ziyaret edenleri belli bir eyleme geçirecek bir eyleme buton bulunuyor. Bu butonu dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz. Markanız ve ürünlerinizle ilgili detaylı bilgi almak için web sitenize yönlendirebileceğiniz gibi, e-posta ya da site üyeliği gibi sayfalara yönlendirebilir ya da varsa mobil uygulamanızı indirmelerini sağlayacak bir bağlantı paylaşabilirsiniz. Sayfanızı optimize ederken bu butonu da düzenlemeyi unutmamalısınız.
Sol kolondaki menüyü düzenleyin
Sayfanızı oluşturduğunuzda profil fotoğrafınızın altında, sayfanızla ilgili farklı bölümlere yönlendirme yapacak bir menü göreceksiniz. Bu bölümü düzenleyebilir ve hangi kategorilerin bu bölümde görüneceğini düzenleyebilirsiniz.
Bunu yapmak için sayfanız üzerinde “Ayarlar” bölümüne gidin, “Sayfayı Düzenle” seçeneğine tıkladığınızda birçok farklı şablon ve pencere göreceksiniz. Bu bölümü dilediğiniz gibi düzenleyerek, menünüzü oluşturabilirsiniz.
Bu menüyü belirleyeceğiniz gibi bu kategorilerin altındaki bilgileri de tek tek düzenleyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar