Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?

22 Mayıs 2018
Sinan Oypan

Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Facebook marka sayfası

Facebook halen en yaygın şekilde kullanılan sosyal ağ olma özelliğine sahip ve burada bir facebook marka sayfası oluşturmak, farklı hedef kitlelere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğinizi artırmak için oldukça etkili oluyor. Doğru yaklaşımlarda bulunmak ve doğru stratejileri belirlemek Facebook üzerindeki sosyal medya pazarlama çalışmalarının geri dönüşümlerini artırıyor. Bu stratejileri belirlemeden önce de marka sayfanızı en iyi şekilde hazırlamanız gerekiyor. Facebook marka sayfanızı en iyi hale getirmek için de bir takım detayların üzerinde durmalısınız.

Marka sayfasının optimizasyonu neden önemli?

Facebook üzerinde bir sayfa oluşturduğunuzda Facebook’un kendi hedef kitlesine ulaşmış olduğunuz gibi bu sayfa arama motorlarında da indekslendiği için Google üzerindeki arama sorgularında Facebook marka sayfanız yer alır. Böylelikle arama motorları üzerinde de bu sayfaya trafik çekebilirsiniz.

Doğrudan marka adınızla ilgili bir arama yapılmasa da ilgili anahtar kelimelerin içerilmesi durumunda Facebook sayfanız kullanıcıların karşısına çıkabilir. Bu durumda bu sayfayı ziyaret eden kullanıcılara firmanızla ilgili mümkün olduğunca çok ve ilgili bilgi sunmanız gerekir.

Google aramaları haricinde, Facebook üzerinde de markanızla karşılaşan kişilerin sizinle ilgili bilgi almasını sağlamanız gerekir. Bu nedenle de marka sayfanızın en iyi şekilde hazırlanması lazım.

“Facebook

“Hakkımızda” bölümünü eksiksiz bir şekilde hazırlayın

Kullanıcılara bilgi vermenin yanı sıra firmanızla ilgili mümkün olduğunca indekslenecek bilgiyi sunmanız oldukça önemlidir. Facebook marka sayfanız üzerindeki “Hakkımızda” bölümünü eksiksiz doldurmanız bu açıdan oldukça önemlidir.

İsim, adres, telefon numarası, e-posta adresi, web site adresiniz ve markanızı tanıtan bir özet metni hazırlayarak bu bölümde yer vermelisiniz. Buradaki bilgiler indekslenebilir ve arama sorgularına yanıt verebilir olduğu için anahtar kelimelerinizi de açıklama metinlerinizde kullanmanız oldukça faydalı olacaktır.

Çalışma saatlerinizi belirtin

E-ticaret sitesi olarak 7/24 satış yapabiliyor olabilirsiniz; ancak bu bölümde müşteri destek saatlerinizi paylaşabilir ya da gün içinde hangi aralıklarda kargo gönderimi yaptığınız bilgilerini paylaşabilirsiniz. Böylelikle markanızla ilgili araştırma yapan kişiler bu bilgilere kolaylıkla ulaşabilirler.

Özel URL adresinizi oluşturun

Facebook marka sayfanızı ilk açtığınızda sayfanın URL yapısı otomatik olarak düzenlenir. Bu özel URL yapısını kurmanız sosyal medya hesabınızın daha kolay bulunmasını ve daha kolay bir şekilde akılda kalmasını sağlar. Sayfayı ilk oluşturduğunuzda bu URL yapısı aşağıdaki gibi olacaktır.

http://www.facebook.com/pages/sirketi-isminiz/857469375913?ref=ts

Bu yapı çok da akılda kalıcı bir yapı değildir ve kullanıcıların bu adresi hatırlaması zordur. Bu nedenle de özel bir URL yapısına ihtiyacınız olur. Bu durumda da URL yapısını aşağıdaki gibi yapabilirsiniz.

http://www.facebook.com/pages/sirketi-isminiz/

Böyle bir yapı oluşturarak marka adınızı doğrudan URL yapısına eklediğinizde, bu URL yapısının akılda kalması kolaylaşacaktır. Bunun yanı sıra farklı pazarlama çalışmalarında Facebook sayfanızı öne çıkartmak istediğinizde, @sirket-isminiz şeklinde bir ifadeyi Facebook logosuyla kullanmak yeterli olacaktır.

“Facebook

Profil ve kapak fotoğrafınızı özelleştirin

Marka kimliğinizi yansıtmak ve sayfanızı ziyaret eden kişilerin ilgisini çekmek için ilgi çekici bir kapak fotoğrafı hazırlayabilirsiniz. Burada markanızı veya ürünlerinizi yansıtacak görseller kullanabilirsiniz. Ancak kullanıcıları yanıltacak ya da onlara yanlış bir izlenim verecek fotoğraf kullanımlarından kaçınmanız gerekir. Markanızı yanlış tanıtmanız, marka imajınızı kötü bir şekilde etkileyeceği için kesinlikle kaçınmanız gereken bir tutumdur.

Eyleme çağrı butonu

ideasoft-facebook-ornek2

Facebook kapak fotoğrafının alt bölümünde, sayfanızı ziyaret edenleri belli bir eyleme geçirecek bir eyleme buton bulunuyor. Bu butonu dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz. Markanız ve ürünlerinizle ilgili detaylı bilgi almak için web sitenize yönlendirebileceğiniz gibi, e-posta ya da site üyeliği gibi sayfalara yönlendirebilir ya da varsa mobil uygulamanızı indirmelerini sağlayacak bir bağlantı paylaşabilirsiniz. Sayfanızı optimize ederken bu butonu da düzenlemeyi unutmamalısınız.

Sol kolondaki menüyü düzenleyin

Sayfanızı oluşturduğunuzda profil fotoğrafınızın altında, sayfanızla ilgili farklı bölümlere yönlendirme yapacak bir menü göreceksiniz. Bu bölümü düzenleyebilir ve hangi kategorilerin bu bölümde görüneceğini düzenleyebilirsiniz.

ideasoft-facebook-ornek1

Bunu yapmak için sayfanız üzerinde “Ayarlar” bölümüne gidin, “Sayfayı Düzenle” seçeneğine tıkladığınızda birçok farklı şablon ve pencere göreceksiniz. Bu bölümü dilediğiniz gibi düzenleyerek, menünüzü oluşturabilirsiniz.

Bu menüyü belirleyeceğiniz gibi bu kategorilerin altındaki bilgileri de tek tek düzenleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan