fbpx

Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?

22 Mayıs 2018
Sinan Oypan

Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Facebook marka sayfası

Facebook halen en yaygın şekilde kullanılan sosyal ağ olma özelliğine sahip ve burada bir facebook marka sayfası oluşturmak, farklı hedef kitlelere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğinizi artırmak için oldukça etkili oluyor. Doğru yaklaşımlarda bulunmak ve doğru stratejileri belirlemek Facebook üzerindeki sosyal medya pazarlama çalışmalarının geri dönüşümlerini artırıyor. Bu stratejileri belirlemeden önce de marka sayfanızı en iyi şekilde hazırlamanız gerekiyor. Facebook marka sayfanızı en iyi hale getirmek için de bir takım detayların üzerinde durmalısınız.

Marka sayfasının optimizasyonu neden önemli?

Facebook üzerinde bir sayfa oluşturduğunuzda Facebook’un kendi hedef kitlesine ulaşmış olduğunuz gibi bu sayfa arama motorlarında da indekslendiği için Google üzerindeki arama sorgularında Facebook marka sayfanız yer alır. Böylelikle arama motorları üzerinde de bu sayfaya trafik çekebilirsiniz.

Doğrudan marka adınızla ilgili bir arama yapılmasa da ilgili anahtar kelimelerin içerilmesi durumunda Facebook sayfanız kullanıcıların karşısına çıkabilir. Bu durumda bu sayfayı ziyaret eden kullanıcılara firmanızla ilgili mümkün olduğunca çok ve ilgili bilgi sunmanız gerekir.

Google aramaları haricinde, Facebook üzerinde de markanızla karşılaşan kişilerin sizinle ilgili bilgi almasını sağlamanız gerekir. Bu nedenle de marka sayfanızın en iyi şekilde hazırlanması lazım.

“Facebook

“Hakkımızda” bölümünü eksiksiz bir şekilde hazırlayın

Kullanıcılara bilgi vermenin yanı sıra firmanızla ilgili mümkün olduğunca indekslenecek bilgiyi sunmanız oldukça önemlidir. Facebook marka sayfanız üzerindeki “Hakkımızda” bölümünü eksiksiz doldurmanız bu açıdan oldukça önemlidir.

İsim, adres, telefon numarası, e-posta adresi, web site adresiniz ve markanızı tanıtan bir özet metni hazırlayarak bu bölümde yer vermelisiniz. Buradaki bilgiler indekslenebilir ve arama sorgularına yanıt verebilir olduğu için anahtar kelimelerinizi de açıklama metinlerinizde kullanmanız oldukça faydalı olacaktır.

Çalışma saatlerinizi belirtin

E-ticaret sitesi olarak 7/24 satış yapabiliyor olabilirsiniz; ancak bu bölümde müşteri destek saatlerinizi paylaşabilir ya da gün içinde hangi aralıklarda kargo gönderimi yaptığınız bilgilerini paylaşabilirsiniz. Böylelikle markanızla ilgili araştırma yapan kişiler bu bilgilere kolaylıkla ulaşabilirler.

Özel URL adresinizi oluşturun

Facebook marka sayfanızı ilk açtığınızda sayfanın URL yapısı otomatik olarak düzenlenir. Bu özel URL yapısını kurmanız sosyal medya hesabınızın daha kolay bulunmasını ve daha kolay bir şekilde akılda kalmasını sağlar. Sayfayı ilk oluşturduğunuzda bu URL yapısı aşağıdaki gibi olacaktır.

http://www.facebook.com/pages/sirketi-isminiz/857469375913?ref=ts

Bu yapı çok da akılda kalıcı bir yapı değildir ve kullanıcıların bu adresi hatırlaması zordur. Bu nedenle de özel bir URL yapısına ihtiyacınız olur. Bu durumda da URL yapısını aşağıdaki gibi yapabilirsiniz.

http://www.facebook.com/pages/sirketi-isminiz/

Böyle bir yapı oluşturarak marka adınızı doğrudan URL yapısına eklediğinizde, bu URL yapısının akılda kalması kolaylaşacaktır. Bunun yanı sıra farklı pazarlama çalışmalarında Facebook sayfanızı öne çıkartmak istediğinizde, @sirket-isminiz şeklinde bir ifadeyi Facebook logosuyla kullanmak yeterli olacaktır.

“Facebook

Profil ve kapak fotoğrafınızı özelleştirin

Marka kimliğinizi yansıtmak ve sayfanızı ziyaret eden kişilerin ilgisini çekmek için ilgi çekici bir kapak fotoğrafı hazırlayabilirsiniz. Burada markanızı veya ürünlerinizi yansıtacak görseller kullanabilirsiniz. Ancak kullanıcıları yanıltacak ya da onlara yanlış bir izlenim verecek fotoğraf kullanımlarından kaçınmanız gerekir. Markanızı yanlış tanıtmanız, marka imajınızı kötü bir şekilde etkileyeceği için kesinlikle kaçınmanız gereken bir tutumdur.

Eyleme çağrı butonu

ideasoft-facebook-ornek2

Facebook kapak fotoğrafının alt bölümünde, sayfanızı ziyaret edenleri belli bir eyleme geçirecek bir eyleme buton bulunuyor. Bu butonu dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz. Markanız ve ürünlerinizle ilgili detaylı bilgi almak için web sitenize yönlendirebileceğiniz gibi, e-posta ya da site üyeliği gibi sayfalara yönlendirebilir ya da varsa mobil uygulamanızı indirmelerini sağlayacak bir bağlantı paylaşabilirsiniz. Sayfanızı optimize ederken bu butonu da düzenlemeyi unutmamalısınız.

Sol kolondaki menüyü düzenleyin

Sayfanızı oluşturduğunuzda profil fotoğrafınızın altında, sayfanızla ilgili farklı bölümlere yönlendirme yapacak bir menü göreceksiniz. Bu bölümü düzenleyebilir ve hangi kategorilerin bu bölümde görüneceğini düzenleyebilirsiniz.

ideasoft-facebook-ornek1

Bunu yapmak için sayfanız üzerinde “Ayarlar” bölümüne gidin, “Sayfayı Düzenle” seçeneğine tıkladığınızda birçok farklı şablon ve pencere göreceksiniz. Bu bölümü dilediğiniz gibi düzenleyerek, menünüzü oluşturabilirsiniz.

Bu menüyü belirleyeceğiniz gibi bu kategorilerin altındaki bilgileri de tek tek düzenleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret ortamında ise her...
16 Şubat 2021
Markethinkers
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan