Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?

22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?

Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Facebook marka sayfası

Facebook halen en yaygın şekilde kullanılan sosyal ağ olma özelliğine sahip ve burada bir facebook marka sayfası oluşturmak, farklı hedef kitlelere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğinizi artırmak için oldukça etkili oluyor. Doğru yaklaşımlarda bulunmak ve doğru stratejileri belirlemek Facebook üzerindeki sosyal medya pazarlama çalışmalarının geri dönüşümlerini artırıyor. Bu stratejileri belirlemeden önce de marka sayfanızı en iyi şekilde hazırlamanız gerekiyor. Facebook marka sayfanızı en iyi hale getirmek için de bir takım detayların üzerinde durmalısınız.

Marka sayfasının optimizasyonu neden önemli?

Facebook üzerinde bir sayfa oluşturduğunuzda Facebook’un kendi hedef kitlesine ulaşmış olduğunuz gibi bu sayfa arama motorlarında da indekslendiği için Google üzerindeki arama sorgularında Facebook marka sayfanız yer alır. Böylelikle arama motorları üzerinde de bu sayfaya trafik çekebilirsiniz.

Doğrudan marka adınızla ilgili bir arama yapılmasa da ilgili anahtar kelimelerin içerilmesi durumunda Facebook sayfanız kullanıcıların karşısına çıkabilir. Bu durumda bu sayfayı ziyaret eden kullanıcılara firmanızla ilgili mümkün olduğunca çok ve ilgili bilgi sunmanız gerekir.

Google aramaları haricinde, Facebook üzerinde de markanızla karşılaşan kişilerin sizinle ilgili bilgi almasını sağlamanız gerekir. Bu nedenle de marka sayfanızın en iyi şekilde hazırlanması lazım.

“Facebook

“Hakkımızda” bölümünü eksiksiz bir şekilde hazırlayın

Kullanıcılara bilgi vermenin yanı sıra firmanızla ilgili mümkün olduğunca indekslenecek bilgiyi sunmanız oldukça önemlidir. Facebook marka sayfanız üzerindeki “Hakkımızda” bölümünü eksiksiz doldurmanız bu açıdan oldukça önemlidir.

İsim, adres, telefon numarası, e-posta adresi, web site adresiniz ve markanızı tanıtan bir özet metni hazırlayarak bu bölümde yer vermelisiniz. Buradaki bilgiler indekslenebilir ve arama sorgularına yanıt verebilir olduğu için anahtar kelimelerinizi de açıklama metinlerinizde kullanmanız oldukça faydalı olacaktır.

Çalışma saatlerinizi belirtin

E-ticaret sitesi olarak 7/24 satış yapabiliyor olabilirsiniz; ancak bu bölümde müşteri destek saatlerinizi paylaşabilir ya da gün içinde hangi aralıklarda kargo gönderimi yaptığınız bilgilerini paylaşabilirsiniz. Böylelikle markanızla ilgili araştırma yapan kişiler bu bilgilere kolaylıkla ulaşabilirler.

Özel URL adresinizi oluşturun

Facebook marka sayfanızı ilk açtığınızda sayfanın URL yapısı otomatik olarak düzenlenir. Bu özel URL yapısını kurmanız sosyal medya hesabınızın daha kolay bulunmasını ve daha kolay bir şekilde akılda kalmasını sağlar. Sayfayı ilk oluşturduğunuzda bu URL yapısı aşağıdaki gibi olacaktır.

http://www.facebook.com/pages/sirketi-isminiz/857469375913?ref=ts

Bu yapı çok da akılda kalıcı bir yapı değildir ve kullanıcıların bu adresi hatırlaması zordur. Bu nedenle de özel bir URL yapısına ihtiyacınız olur. Bu durumda da URL yapısını aşağıdaki gibi yapabilirsiniz.

http://www.facebook.com/pages/sirketi-isminiz/

Böyle bir yapı oluşturarak marka adınızı doğrudan URL yapısına eklediğinizde, bu URL yapısının akılda kalması kolaylaşacaktır. Bunun yanı sıra farklı pazarlama çalışmalarında Facebook sayfanızı öne çıkartmak istediğinizde, @sirket-isminiz şeklinde bir ifadeyi Facebook logosuyla kullanmak yeterli olacaktır.

“Facebook

Profil ve kapak fotoğrafınızı özelleştirin

Marka kimliğinizi yansıtmak ve sayfanızı ziyaret eden kişilerin ilgisini çekmek için ilgi çekici bir kapak fotoğrafı hazırlayabilirsiniz. Burada markanızı veya ürünlerinizi yansıtacak görseller kullanabilirsiniz. Ancak kullanıcıları yanıltacak ya da onlara yanlış bir izlenim verecek fotoğraf kullanımlarından kaçınmanız gerekir. Markanızı yanlış tanıtmanız, marka imajınızı kötü bir şekilde etkileyeceği için kesinlikle kaçınmanız gereken bir tutumdur.

Eyleme çağrı butonu

ideasoft-facebook-ornek2

Facebook kapak fotoğrafının alt bölümünde, sayfanızı ziyaret edenleri belli bir eyleme geçirecek bir eyleme buton bulunuyor. Bu butonu dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz. Markanız ve ürünlerinizle ilgili detaylı bilgi almak için web sitenize yönlendirebileceğiniz gibi, e-posta ya da site üyeliği gibi sayfalara yönlendirebilir ya da varsa mobil uygulamanızı indirmelerini sağlayacak bir bağlantı paylaşabilirsiniz. Sayfanızı optimize ederken bu butonu da düzenlemeyi unutmamalısınız.

Sol kolondaki menüyü düzenleyin

Sayfanızı oluşturduğunuzda profil fotoğrafınızın altında, sayfanızla ilgili farklı bölümlere yönlendirme yapacak bir menü göreceksiniz. Bu bölümü düzenleyebilir ve hangi kategorilerin bu bölümde görüneceğini düzenleyebilirsiniz.

ideasoft-facebook-ornek1

Bunu yapmak için sayfanız üzerinde “Ayarlar” bölümüne gidin, “Sayfayı Düzenle” seçeneğine tıkladığınızda birçok farklı şablon ve pencere göreceksiniz. Bu bölümü dilediğiniz gibi düzenleyerek, menünüzü oluşturabilirsiniz.

Bu menüyü belirleyeceğiniz gibi bu kategorilerin altındaki bilgileri de tek tek düzenleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha...
4 Kasım 2020
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan