Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?

22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?

Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Facebook marka sayfası

Facebook halen en yaygın şekilde kullanılan sosyal ağ olma özelliğine sahip ve burada bir facebook marka sayfası oluşturmak, farklı hedef kitlelere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğinizi artırmak için oldukça etkili oluyor. Doğru yaklaşımlarda bulunmak ve doğru stratejileri belirlemek Facebook üzerindeki sosyal medya pazarlama çalışmalarının geri dönüşümlerini artırıyor. Bu stratejileri belirlemeden önce de marka sayfanızı en iyi şekilde hazırlamanız gerekiyor. Facebook marka sayfanızı en iyi hale getirmek için de bir takım detayların üzerinde durmalısınız.

Marka sayfasının optimizasyonu neden önemli?

Facebook üzerinde bir sayfa oluşturduğunuzda Facebook’un kendi hedef kitlesine ulaşmış olduğunuz gibi bu sayfa arama motorlarında da indekslendiği için Google üzerindeki arama sorgularında Facebook marka sayfanız yer alır. Böylelikle arama motorları üzerinde de bu sayfaya trafik çekebilirsiniz.

Doğrudan marka adınızla ilgili bir arama yapılmasa da ilgili anahtar kelimelerin içerilmesi durumunda Facebook sayfanız kullanıcıların karşısına çıkabilir. Bu durumda bu sayfayı ziyaret eden kullanıcılara firmanızla ilgili mümkün olduğunca çok ve ilgili bilgi sunmanız gerekir.

Google aramaları haricinde, Facebook üzerinde de markanızla karşılaşan kişilerin sizinle ilgili bilgi almasını sağlamanız gerekir. Bu nedenle de marka sayfanızın en iyi şekilde hazırlanması lazım.

“Facebook

“Hakkımızda” bölümünü eksiksiz bir şekilde hazırlayın

Kullanıcılara bilgi vermenin yanı sıra firmanızla ilgili mümkün olduğunca indekslenecek bilgiyi sunmanız oldukça önemlidir. Facebook marka sayfanız üzerindeki “Hakkımızda” bölümünü eksiksiz doldurmanız bu açıdan oldukça önemlidir.

İsim, adres, telefon numarası, e-posta adresi, web site adresiniz ve markanızı tanıtan bir özet metni hazırlayarak bu bölümde yer vermelisiniz. Buradaki bilgiler indekslenebilir ve arama sorgularına yanıt verebilir olduğu için anahtar kelimelerinizi de açıklama metinlerinizde kullanmanız oldukça faydalı olacaktır.

Çalışma saatlerinizi belirtin

E-ticaret sitesi olarak 7/24 satış yapabiliyor olabilirsiniz; ancak bu bölümde müşteri destek saatlerinizi paylaşabilir ya da gün içinde hangi aralıklarda kargo gönderimi yaptığınız bilgilerini paylaşabilirsiniz. Böylelikle markanızla ilgili araştırma yapan kişiler bu bilgilere kolaylıkla ulaşabilirler.

Özel URL adresinizi oluşturun

Facebook marka sayfanızı ilk açtığınızda sayfanın URL yapısı otomatik olarak düzenlenir. Bu özel URL yapısını kurmanız sosyal medya hesabınızın daha kolay bulunmasını ve daha kolay bir şekilde akılda kalmasını sağlar. Sayfayı ilk oluşturduğunuzda bu URL yapısı aşağıdaki gibi olacaktır.

http://www.facebook.com/pages/sirketi-isminiz/857469375913?ref=ts

Bu yapı çok da akılda kalıcı bir yapı değildir ve kullanıcıların bu adresi hatırlaması zordur. Bu nedenle de özel bir URL yapısına ihtiyacınız olur. Bu durumda da URL yapısını aşağıdaki gibi yapabilirsiniz.

http://www.facebook.com/pages/sirketi-isminiz/

Böyle bir yapı oluşturarak marka adınızı doğrudan URL yapısına eklediğinizde, bu URL yapısının akılda kalması kolaylaşacaktır. Bunun yanı sıra farklı pazarlama çalışmalarında Facebook sayfanızı öne çıkartmak istediğinizde, @sirket-isminiz şeklinde bir ifadeyi Facebook logosuyla kullanmak yeterli olacaktır.

“Facebook

Profil ve kapak fotoğrafınızı özelleştirin

Marka kimliğinizi yansıtmak ve sayfanızı ziyaret eden kişilerin ilgisini çekmek için ilgi çekici bir kapak fotoğrafı hazırlayabilirsiniz. Burada markanızı veya ürünlerinizi yansıtacak görseller kullanabilirsiniz. Ancak kullanıcıları yanıltacak ya da onlara yanlış bir izlenim verecek fotoğraf kullanımlarından kaçınmanız gerekir. Markanızı yanlış tanıtmanız, marka imajınızı kötü bir şekilde etkileyeceği için kesinlikle kaçınmanız gereken bir tutumdur.

Eyleme çağrı butonu

ideasoft-facebook-ornek2

Facebook kapak fotoğrafının alt bölümünde, sayfanızı ziyaret edenleri belli bir eyleme geçirecek bir eyleme buton bulunuyor. Bu butonu dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz. Markanız ve ürünlerinizle ilgili detaylı bilgi almak için web sitenize yönlendirebileceğiniz gibi, e-posta ya da site üyeliği gibi sayfalara yönlendirebilir ya da varsa mobil uygulamanızı indirmelerini sağlayacak bir bağlantı paylaşabilirsiniz. Sayfanızı optimize ederken bu butonu da düzenlemeyi unutmamalısınız.

Sol kolondaki menüyü düzenleyin

Sayfanızı oluşturduğunuzda profil fotoğrafınızın altında, sayfanızla ilgili farklı bölümlere yönlendirme yapacak bir menü göreceksiniz. Bu bölümü düzenleyebilir ve hangi kategorilerin bu bölümde görüneceğini düzenleyebilirsiniz.

ideasoft-facebook-ornek1

Bunu yapmak için sayfanız üzerinde “Ayarlar” bölümüne gidin, “Sayfayı Düzenle” seçeneğine tıkladığınızda birçok farklı şablon ve pencere göreceksiniz. Bu bölümü dilediğiniz gibi düzenleyerek, menünüzü oluşturabilirsiniz.

Bu menüyü belirleyeceğiniz gibi bu kategorilerin altındaki bilgileri de tek tek düzenleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın