Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?

2 Şubat 2018
Sinan Oypan

Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız.

Facebook ile web sitesi trafiği arttırma

Web sitenizin trafiğini artırmak için birçok farklı yoldan yararlanabilirsiniz. Organik arama sonuçlarının yanı sıra Adwords ve sosyal medya da web site trafiğinizi artırmak için kullanılabilir. Sosyal mecralar arasında en yaygın olarak kullanılan Facebook da web sitenize ekstra trafik çekmek için oldukça etkili bir platform.

Facebook üzerinde aktif olmak ve takipçilerinizle etkileşim içinde olmak tabii ki bu trafiği sağlamak için birinci koşul. Ancak Facebook yıllar içinde bu erişim oranlarını önemli ölçüde düşürmeye başladı. Bu sebeple de Facebook üzerinden organik olarak çok fazla kişiye ulaşmanız zorlaştı. Takipçi sayınız yüksek olsa dahi Facebook bunun sadece belli bir bölümüne erişmenize izin veriyor. Bu sebeple de yaptığınız paylaşımların ilgi ve dikkat çekici olması, takipçilerinizle sürekli olarak etkileşim içinde olmanız gerekiyor.

Paylaşım için doğru zamanlarınızı bulun

Paylaşım için doğru zaman aralıklarınızı bulmanız, organik olarak takipçilerinizin en aktif olduğu zaman dilimlerini bulmanıza yardımcı olur. Böylelikle takipçilerinizin aktif olduğu zaman dilimlerinde paylaşımlar yaparak, gönderilerinizin onların zaman tünellerinde daha ön sıralarda görünmesini sağlayabilirsiniz.

Zaman dilimi kontrolü için Facebook İstatistikler sayfasına girebilir ve orada takipçilerinizin hangi gün ve hangi saat dilimlerinde aktif olduklarını gözlemleyebilirsiniz.

Gönderi türlerinize dikkat edin

Facebook, görsel ve video içeriklerin erişim oranlarını daha yüksek tutmakta. Sadece metin ya da link paylaşımlarının yapılması düşük erişimler almanıza neden olacağı için trafiğinize de pek bir etki yapmayacaktır. Görsel ve özellikle video içerikler daha çok kişiye ulaşmaktadır. Facebook, video içeriklerin doğrudan kendi platformuna yüklenmesini istiyor. Bu sebeple Youtube linki paylaşımları yapmak da aslında doğrudan link paylaşımı olarak değerlendirilecektir. Bunun yerine videolarınızı doğrudan Facebook’a yüklemek, hem erişim hem de izlenme oranlarını artırmanıza yardımcı olacaktır.

Videoların haricinde diğer paylaşımlarınızı da ilgi çekici görsellerle paylaşmak faydalı olur. Ürün görsellerinin yanı sıra blog içeriklerinizi de bir görsel eşliğinde paylaşmak erişim oranlarınızı artırarak, daha fazla kişinin bu gönderiler görmesine yardımcı olur.

Sürekli iletişim içinde olun

Takipçilerinizile sürekli iletişim içinde olmanız da bir hayli önemlidir. Onların yaptıkları yorumlara cevap vermek, onların sorunu yanıtlamak ve etkileşim içinde olmanız, gönderilerinizin Facebook gözündeki değerini artıracaktır. Gönderilerinizdeki etkileşim oranlarını ne kadar artarsa, içeriklerin organik olarak erişimleri de bir o kadar artar. İçeriklerinizin daha fazla kişi tarafından görülmesi de trafiğinizi artırmak için size bir şans tanır.

Takipçi kitlenizin ilgi alanlarına yönelik paylaşımlar yapın

Paylaşımlarınızın içerikleri de bir hayli önemlidir. Sadece ürün fotoğrafları paylaşmak içeriklerinizi yeterince ilgi çekici yapmayacaktır. Bu sebeple de onların ilgi alanlarına yönelik bir takım paylaşımlar yapmanız gerekir. Bunun için sektörünüzle ya da ürünlerinizle ilgili olabilecek dikkat çekici blog içerikleri hazırlayabilir; görsel ve video içerikleri oluşturarak bunları Facebook sayfanızdan paylaşarak, kullanıcıları kendi web sitenize çekebilirsiniz.

Farklı içerik türlerinden yararlanarak konu çeşitliliği sağlamanız hem içeriklerinizi tek düzelikten çıkartır hem de takipçilerinizin ilgisini çekmenize yardımcı olur.

“web

Reklamlardan yararlanın

Organik erişimlerin düşmesinin sebeplerinden biri de Facebook’un markaları daha fazla reklam vermeye yönlendirmek istemesi. Elinizdeki reklam bütçesinin bir kısmını da web sitenize trafik çekmek için kullanabilirsiniz.

Facebook’un farklı reklam modellerinden yararlanarak, ürünlerinizi, hizmetlerinizi ya da rakiplerinizden farkınızı gösterecek gönderiler oluşturarak bu gönderileri reklam kampanyasına dönüştürebilirsiniz. Doğru hedef kitle ayarları, ilgi çekici başlıklar, metinler ve görseller kullanarak bu reklam kampanyaları üzerinden web sitenize trafik çekmeye başlayabilirsiniz.

Facebook reklamlarında kullanacağınız eyleme çağrı ifadeleri ve reklam içerikleri sayesinde de web sitenize çektiğiniz trafiği aynı zamanda geri dönüşüme de dönüştürebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep...
14 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi