fbpx

Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?

2 Şubat 2018
Sinan Oypan

Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız.

Facebook ile web sitesi trafiği arttırma

Web sitenizin trafiğini artırmak için birçok farklı yoldan yararlanabilirsiniz. Organik arama sonuçlarının yanı sıra Adwords ve sosyal medya da web site trafiğinizi artırmak için kullanılabilir. Sosyal mecralar arasında en yaygın olarak kullanılan Facebook da web sitenize ekstra trafik çekmek için oldukça etkili bir platform.

Facebook üzerinde aktif olmak ve takipçilerinizle etkileşim içinde olmak tabii ki bu trafiği sağlamak için birinci koşul. Ancak Facebook yıllar içinde bu erişim oranlarını önemli ölçüde düşürmeye başladı. Bu sebeple de Facebook üzerinden organik olarak çok fazla kişiye ulaşmanız zorlaştı. Takipçi sayınız yüksek olsa dahi Facebook bunun sadece belli bir bölümüne erişmenize izin veriyor. Bu sebeple de yaptığınız paylaşımların ilgi ve dikkat çekici olması, takipçilerinizle sürekli olarak etkileşim içinde olmanız gerekiyor.

Paylaşım için doğru zamanlarınızı bulun

Paylaşım için doğru zaman aralıklarınızı bulmanız, organik olarak takipçilerinizin en aktif olduğu zaman dilimlerini bulmanıza yardımcı olur. Böylelikle takipçilerinizin aktif olduğu zaman dilimlerinde paylaşımlar yaparak, gönderilerinizin onların zaman tünellerinde daha ön sıralarda görünmesini sağlayabilirsiniz.

Zaman dilimi kontrolü için Facebook İstatistikler sayfasına girebilir ve orada takipçilerinizin hangi gün ve hangi saat dilimlerinde aktif olduklarını gözlemleyebilirsiniz.

Gönderi türlerinize dikkat edin

Facebook, görsel ve video içeriklerin erişim oranlarını daha yüksek tutmakta. Sadece metin ya da link paylaşımlarının yapılması düşük erişimler almanıza neden olacağı için trafiğinize de pek bir etki yapmayacaktır. Görsel ve özellikle video içerikler daha çok kişiye ulaşmaktadır. Facebook, video içeriklerin doğrudan kendi platformuna yüklenmesini istiyor. Bu sebeple Youtube linki paylaşımları yapmak da aslında doğrudan link paylaşımı olarak değerlendirilecektir. Bunun yerine videolarınızı doğrudan Facebook’a yüklemek, hem erişim hem de izlenme oranlarını artırmanıza yardımcı olacaktır.

Videoların haricinde diğer paylaşımlarınızı da ilgi çekici görsellerle paylaşmak faydalı olur. Ürün görsellerinin yanı sıra blog içeriklerinizi de bir görsel eşliğinde paylaşmak erişim oranlarınızı artırarak, daha fazla kişinin bu gönderiler görmesine yardımcı olur.

Sürekli iletişim içinde olun

Takipçilerinizile sürekli iletişim içinde olmanız da bir hayli önemlidir. Onların yaptıkları yorumlara cevap vermek, onların sorunu yanıtlamak ve etkileşim içinde olmanız, gönderilerinizin Facebook gözündeki değerini artıracaktır. Gönderilerinizdeki etkileşim oranlarını ne kadar artarsa, içeriklerin organik olarak erişimleri de bir o kadar artar. İçeriklerinizin daha fazla kişi tarafından görülmesi de trafiğinizi artırmak için size bir şans tanır.

Takipçi kitlenizin ilgi alanlarına yönelik paylaşımlar yapın

Paylaşımlarınızın içerikleri de bir hayli önemlidir. Sadece ürün fotoğrafları paylaşmak içeriklerinizi yeterince ilgi çekici yapmayacaktır. Bu sebeple de onların ilgi alanlarına yönelik bir takım paylaşımlar yapmanız gerekir. Bunun için sektörünüzle ya da ürünlerinizle ilgili olabilecek dikkat çekici blog içerikleri hazırlayabilir; görsel ve video içerikleri oluşturarak bunları Facebook sayfanızdan paylaşarak, kullanıcıları kendi web sitenize çekebilirsiniz.

Farklı içerik türlerinden yararlanarak konu çeşitliliği sağlamanız hem içeriklerinizi tek düzelikten çıkartır hem de takipçilerinizin ilgisini çekmenize yardımcı olur.

“web

Reklamlardan yararlanın

Organik erişimlerin düşmesinin sebeplerinden biri de Facebook’un markaları daha fazla reklam vermeye yönlendirmek istemesi. Elinizdeki reklam bütçesinin bir kısmını da web sitenize trafik çekmek için kullanabilirsiniz.

Facebook’un farklı reklam modellerinden yararlanarak, ürünlerinizi, hizmetlerinizi ya da rakiplerinizden farkınızı gösterecek gönderiler oluşturarak bu gönderileri reklam kampanyasına dönüştürebilirsiniz. Doğru hedef kitle ayarları, ilgi çekici başlıklar, metinler ve görseller kullanarak bu reklam kampanyaları üzerinden web sitenize trafik çekmeye başlayabilirsiniz.

Facebook reklamlarında kullanacağınız eyleme çağrı ifadeleri ve reklam içerikleri sayesinde de web sitenize çektiğiniz trafiği aynı zamanda geri dönüşüme de dönüştürebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan