Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?

Yazar: Ferad Osman Sali   -   Güncellenme Tarihi: 10.07.2024
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?

Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız.

Facebook ile web sitesi trafiği arttırma

Web sitenizin trafiğini artırmak için birçok farklı yoldan yararlanabilirsiniz. Organik arama sonuçlarının yanı sıra Adwords ve sosyal medya da web site trafiğinizi artırmak için kullanılabilir. Sosyal mecralar arasında en yaygın olarak kullanılan Facebook da web sitenize ekstra trafik çekmek için oldukça etkili bir platform.

Facebook üzerinde aktif olmak ve takipçilerinizle etkileşim içinde olmak tabii ki bu trafiği sağlamak için birinci koşul. Ancak Facebook yıllar içinde bu erişim oranlarını önemli ölçüde düşürmeye başladı. Bu sebeple de Facebook üzerinden organik olarak çok fazla kişiye ulaşmanız zorlaştı. Takipçi sayınız yüksek olsa dahi Facebook bunun sadece belli bir bölümüne erişmenize izin veriyor. Bu sebeple de yaptığınız paylaşımların ilgi ve dikkat çekici olması, takipçilerinizle sürekli olarak etkileşim içinde olmanız gerekiyor.

Paylaşım için doğru zamanlarınızı bulun

Paylaşım için doğru zaman aralıklarınızı bulmanız, organik olarak takipçilerinizin en aktif olduğu zaman dilimlerini bulmanıza yardımcı olur. Böylelikle takipçilerinizin aktif olduğu zaman dilimlerinde paylaşımlar yaparak, gönderilerinizin onların zaman tünellerinde daha ön sıralarda görünmesini sağlayabilirsiniz.

Zaman dilimi kontrolü için Facebook İstatistikler sayfasına girebilir ve orada takipçilerinizin hangi gün ve hangi saat dilimlerinde aktif olduklarını gözlemleyebilirsiniz.

Gönderi türlerinize dikkat edin

Facebook, görsel ve video içeriklerin erişim oranlarını daha yüksek tutmakta. Sadece metin ya da link paylaşımlarının yapılması düşük erişimler almanıza neden olacağı için trafiğinize de pek bir etki yapmayacaktır. Görsel ve özellikle video içerikler daha çok kişiye ulaşmaktadır. Facebook, video içeriklerin doğrudan kendi platformuna yüklenmesini istiyor. Bu sebeple Youtube linki paylaşımları yapmak da aslında doğrudan link paylaşımı olarak değerlendirilecektir. Bunun yerine videolarınızı doğrudan Facebook’a yüklemek, hem erişim hem de izlenme oranlarını artırmanıza yardımcı olacaktır.

Videoların haricinde diğer paylaşımlarınızı da ilgi çekici görsellerle paylaşmak faydalı olur. Ürün görsellerinin yanı sıra blog içeriklerinizi de bir görsel eşliğinde paylaşmak erişim oranlarınızı artırarak, daha fazla kişinin bu gönderiler görmesine yardımcı olur.

Sürekli iletişim içinde olun

Takipçilerinizile sürekli iletişim içinde olmanız da bir hayli önemlidir. Onların yaptıkları yorumlara cevap vermek, onların sorunu yanıtlamak ve etkileşim içinde olmanız, gönderilerinizin Facebook gözündeki değerini artıracaktır. Gönderilerinizdeki etkileşim oranlarını ne kadar artarsa, içeriklerin organik olarak erişimleri de bir o kadar artar. İçeriklerinizin daha fazla kişi tarafından görülmesi de trafiğinizi artırmak için size bir şans tanır.

Takipçi kitlenizin ilgi alanlarına yönelik paylaşımlar yapın

Paylaşımlarınızın içerikleri de bir hayli önemlidir. Sadece ürün fotoğrafları paylaşmak içeriklerinizi yeterince ilgi çekici yapmayacaktır. Bu sebeple de onların ilgi alanlarına yönelik bir takım paylaşımlar yapmanız gerekir. Bunun için sektörünüzle ya da ürünlerinizle ilgili olabilecek dikkat çekici blog içerikleri hazırlayabilir; görsel ve video içerikleri oluşturarak bunları Facebook sayfanızdan paylaşarak, kullanıcıları kendi web sitenize çekebilirsiniz.

Farklı içerik türlerinden yararlanarak konu çeşitliliği sağlamanız hem içeriklerinizi tek düzelikten çıkartır hem de takipçilerinizin ilgisini çekmenize yardımcı olur.

“web

Reklamlardan yararlanın

Organik erişimlerin düşmesinin sebeplerinden biri de Facebook’un markaları daha fazla reklam vermeye yönlendirmek istemesi. Elinizdeki reklam bütçesinin bir kısmını da web sitenize trafik çekmek için kullanabilirsiniz.

Facebook’un farklı reklam modellerinden yararlanarak, ürünlerinizi, hizmetlerinizi ya da rakiplerinizden farkınızı gösterecek gönderiler oluşturarak bu gönderileri reklam kampanyasına dönüştürebilirsiniz. Doğru hedef kitle ayarları, ilgi çekici başlıklar, metinler ve görseller kullanarak bu reklam kampanyaları üzerinden web sitenize trafik çekmeye başlayabilirsiniz.

Facebook reklamlarında kullanacağınız eyleme çağrı ifadeleri ve reklam içerikleri sayesinde de web sitenize çektiğiniz trafiği aynı zamanda geri dönüşüme de dönüştürebilirsiniz.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar