Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?

2 Şubat 2018
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?

Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız.

Facebook ile web sitesi trafiği arttırma

Web sitenizin trafiğini artırmak için birçok farklı yoldan yararlanabilirsiniz. Organik arama sonuçlarının yanı sıra Adwords ve sosyal medya da web site trafiğinizi artırmak için kullanılabilir. Sosyal mecralar arasında en yaygın olarak kullanılan Facebook da web sitenize ekstra trafik çekmek için oldukça etkili bir platform.

Facebook üzerinde aktif olmak ve takipçilerinizle etkileşim içinde olmak tabii ki bu trafiği sağlamak için birinci koşul. Ancak Facebook yıllar içinde bu erişim oranlarını önemli ölçüde düşürmeye başladı. Bu sebeple de Facebook üzerinden organik olarak çok fazla kişiye ulaşmanız zorlaştı. Takipçi sayınız yüksek olsa dahi Facebook bunun sadece belli bir bölümüne erişmenize izin veriyor. Bu sebeple de yaptığınız paylaşımların ilgi ve dikkat çekici olması, takipçilerinizle sürekli olarak etkileşim içinde olmanız gerekiyor.

Paylaşım için doğru zamanlarınızı bulun

Paylaşım için doğru zaman aralıklarınızı bulmanız, organik olarak takipçilerinizin en aktif olduğu zaman dilimlerini bulmanıza yardımcı olur. Böylelikle takipçilerinizin aktif olduğu zaman dilimlerinde paylaşımlar yaparak, gönderilerinizin onların zaman tünellerinde daha ön sıralarda görünmesini sağlayabilirsiniz.

Zaman dilimi kontrolü için Facebook İstatistikler sayfasına girebilir ve orada takipçilerinizin hangi gün ve hangi saat dilimlerinde aktif olduklarını gözlemleyebilirsiniz.

Gönderi türlerinize dikkat edin

Facebook, görsel ve video içeriklerin erişim oranlarını daha yüksek tutmakta. Sadece metin ya da link paylaşımlarının yapılması düşük erişimler almanıza neden olacağı için trafiğinize de pek bir etki yapmayacaktır. Görsel ve özellikle video içerikler daha çok kişiye ulaşmaktadır. Facebook, video içeriklerin doğrudan kendi platformuna yüklenmesini istiyor. Bu sebeple Youtube linki paylaşımları yapmak da aslında doğrudan link paylaşımı olarak değerlendirilecektir. Bunun yerine videolarınızı doğrudan Facebook’a yüklemek, hem erişim hem de izlenme oranlarını artırmanıza yardımcı olacaktır.

Videoların haricinde diğer paylaşımlarınızı da ilgi çekici görsellerle paylaşmak faydalı olur. Ürün görsellerinin yanı sıra blog içeriklerinizi de bir görsel eşliğinde paylaşmak erişim oranlarınızı artırarak, daha fazla kişinin bu gönderiler görmesine yardımcı olur.

Sürekli iletişim içinde olun

Takipçilerinizile sürekli iletişim içinde olmanız da bir hayli önemlidir. Onların yaptıkları yorumlara cevap vermek, onların sorunu yanıtlamak ve etkileşim içinde olmanız, gönderilerinizin Facebook gözündeki değerini artıracaktır. Gönderilerinizdeki etkileşim oranlarını ne kadar artarsa, içeriklerin organik olarak erişimleri de bir o kadar artar. İçeriklerinizin daha fazla kişi tarafından görülmesi de trafiğinizi artırmak için size bir şans tanır.

Takipçi kitlenizin ilgi alanlarına yönelik paylaşımlar yapın

Paylaşımlarınızın içerikleri de bir hayli önemlidir. Sadece ürün fotoğrafları paylaşmak içeriklerinizi yeterince ilgi çekici yapmayacaktır. Bu sebeple de onların ilgi alanlarına yönelik bir takım paylaşımlar yapmanız gerekir. Bunun için sektörünüzle ya da ürünlerinizle ilgili olabilecek dikkat çekici blog içerikleri hazırlayabilir; görsel ve video içerikleri oluşturarak bunları Facebook sayfanızdan paylaşarak, kullanıcıları kendi web sitenize çekebilirsiniz.

Farklı içerik türlerinden yararlanarak konu çeşitliliği sağlamanız hem içeriklerinizi tek düzelikten çıkartır hem de takipçilerinizin ilgisini çekmenize yardımcı olur.

“web

Reklamlardan yararlanın

Organik erişimlerin düşmesinin sebeplerinden biri de Facebook’un markaları daha fazla reklam vermeye yönlendirmek istemesi. Elinizdeki reklam bütçesinin bir kısmını da web sitenize trafik çekmek için kullanabilirsiniz.

Facebook’un farklı reklam modellerinden yararlanarak, ürünlerinizi, hizmetlerinizi ya da rakiplerinizden farkınızı gösterecek gönderiler oluşturarak bu gönderileri reklam kampanyasına dönüştürebilirsiniz. Doğru hedef kitle ayarları, ilgi çekici başlıklar, metinler ve görseller kullanarak bu reklam kampanyaları üzerinden web sitenize trafik çekmeye başlayabilirsiniz.

Facebook reklamlarında kullanacağınız eyleme çağrı ifadeleri ve reklam içerikleri sayesinde de web sitenize çektiğiniz trafiği aynı zamanda geri dönüşüme de dönüştürebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin