Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?

2 Şubat 2018
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?

Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız.

Facebook ile web sitesi trafiği arttırma

Web sitenizin trafiğini artırmak için birçok farklı yoldan yararlanabilirsiniz. Organik arama sonuçlarının yanı sıra Adwords ve sosyal medya da web site trafiğinizi artırmak için kullanılabilir. Sosyal mecralar arasında en yaygın olarak kullanılan Facebook da web sitenize ekstra trafik çekmek için oldukça etkili bir platform.

Facebook üzerinde aktif olmak ve takipçilerinizle etkileşim içinde olmak tabii ki bu trafiği sağlamak için birinci koşul. Ancak Facebook yıllar içinde bu erişim oranlarını önemli ölçüde düşürmeye başladı. Bu sebeple de Facebook üzerinden organik olarak çok fazla kişiye ulaşmanız zorlaştı. Takipçi sayınız yüksek olsa dahi Facebook bunun sadece belli bir bölümüne erişmenize izin veriyor. Bu sebeple de yaptığınız paylaşımların ilgi ve dikkat çekici olması, takipçilerinizle sürekli olarak etkileşim içinde olmanız gerekiyor.

Paylaşım için doğru zamanlarınızı bulun

Paylaşım için doğru zaman aralıklarınızı bulmanız, organik olarak takipçilerinizin en aktif olduğu zaman dilimlerini bulmanıza yardımcı olur. Böylelikle takipçilerinizin aktif olduğu zaman dilimlerinde paylaşımlar yaparak, gönderilerinizin onların zaman tünellerinde daha ön sıralarda görünmesini sağlayabilirsiniz.

Zaman dilimi kontrolü için Facebook İstatistikler sayfasına girebilir ve orada takipçilerinizin hangi gün ve hangi saat dilimlerinde aktif olduklarını gözlemleyebilirsiniz.

Gönderi türlerinize dikkat edin

Facebook, görsel ve video içeriklerin erişim oranlarını daha yüksek tutmakta. Sadece metin ya da link paylaşımlarının yapılması düşük erişimler almanıza neden olacağı için trafiğinize de pek bir etki yapmayacaktır. Görsel ve özellikle video içerikler daha çok kişiye ulaşmaktadır. Facebook, video içeriklerin doğrudan kendi platformuna yüklenmesini istiyor. Bu sebeple Youtube linki paylaşımları yapmak da aslında doğrudan link paylaşımı olarak değerlendirilecektir. Bunun yerine videolarınızı doğrudan Facebook’a yüklemek, hem erişim hem de izlenme oranlarını artırmanıza yardımcı olacaktır.

Videoların haricinde diğer paylaşımlarınızı da ilgi çekici görsellerle paylaşmak faydalı olur. Ürün görsellerinin yanı sıra blog içeriklerinizi de bir görsel eşliğinde paylaşmak erişim oranlarınızı artırarak, daha fazla kişinin bu gönderiler görmesine yardımcı olur.

Sürekli iletişim içinde olun

Takipçilerinizile sürekli iletişim içinde olmanız da bir hayli önemlidir. Onların yaptıkları yorumlara cevap vermek, onların sorunu yanıtlamak ve etkileşim içinde olmanız, gönderilerinizin Facebook gözündeki değerini artıracaktır. Gönderilerinizdeki etkileşim oranlarını ne kadar artarsa, içeriklerin organik olarak erişimleri de bir o kadar artar. İçeriklerinizin daha fazla kişi tarafından görülmesi de trafiğinizi artırmak için size bir şans tanır.

Takipçi kitlenizin ilgi alanlarına yönelik paylaşımlar yapın

Paylaşımlarınızın içerikleri de bir hayli önemlidir. Sadece ürün fotoğrafları paylaşmak içeriklerinizi yeterince ilgi çekici yapmayacaktır. Bu sebeple de onların ilgi alanlarına yönelik bir takım paylaşımlar yapmanız gerekir. Bunun için sektörünüzle ya da ürünlerinizle ilgili olabilecek dikkat çekici blog içerikleri hazırlayabilir; görsel ve video içerikleri oluşturarak bunları Facebook sayfanızdan paylaşarak, kullanıcıları kendi web sitenize çekebilirsiniz.

Farklı içerik türlerinden yararlanarak konu çeşitliliği sağlamanız hem içeriklerinizi tek düzelikten çıkartır hem de takipçilerinizin ilgisini çekmenize yardımcı olur.

“web

Reklamlardan yararlanın

Organik erişimlerin düşmesinin sebeplerinden biri de Facebook’un markaları daha fazla reklam vermeye yönlendirmek istemesi. Elinizdeki reklam bütçesinin bir kısmını da web sitenize trafik çekmek için kullanabilirsiniz.

Facebook’un farklı reklam modellerinden yararlanarak, ürünlerinizi, hizmetlerinizi ya da rakiplerinizden farkınızı gösterecek gönderiler oluşturarak bu gönderileri reklam kampanyasına dönüştürebilirsiniz. Doğru hedef kitle ayarları, ilgi çekici başlıklar, metinler ve görseller kullanarak bu reklam kampanyaları üzerinden web sitenize trafik çekmeye başlayabilirsiniz.

Facebook reklamlarında kullanacağınız eyleme çağrı ifadeleri ve reklam içerikleri sayesinde de web sitenize çektiğiniz trafiği aynı zamanda geri dönüşüme de dönüştürebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
CRM Nedir? CRM Programları Nasıl Kullanılır?
CRM Nedir? CRM Programları Nasıl Kullanılır?
Her geçen gün yoğunlaşan rekabet ortamı, kendini ticaretin her alanında hissettirmektedir. Benzer alanlara odaklanmış pek çok firma, müşterilerin ilgisini en iyi şekilde çekebilmek ve güçlü bir sadakat hissiyatı yaratabilmek için...
31 Ocak 2022
Markethinkers
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın