Facebook etkileşim artırma yolları

12 Şubat 2017
Sinan Oypan

Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Facebook etkileşim artırma yolları

Facebook, sosyal medya pazarlamasında firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Hem kullanıcı sayısının çok fazla olması hem de gelişmiş reklam modelleri ve içerik yönetimi özellikleri nedeniyle öne çıkıyor. Reklam içeriklerinin yanı sıra organik olarak da trafik ve etkileşim sağlaması nedeniyle de Facebook, e-ticaret firmalarının çoğunlukla kullandığı sosyal mecra oluyor.

Facebook, dünya genelinde de en çok kullanılan platform olduğu için, gelirlerini artırmak için reklam verenleri ve şirketleri, reklam modellerini kullanmaya yönlendiriyor. Son yıllarda Facebook’un içerik gösterim algoritmasının devamlı olarak değişmesi ve organik erişimi sınırlandırması da bunu gösteriyor.

Ancak küçük ve orta ölçekli firmalar devamlı olarak Facebook reklamı çıkamıyorlar ve bu nedenle de organik erişime biraz daha bağlı kalmaya çalışıyorlar. Organik erişimlerin kısıtlı olması da Facebook üzerindeki etkileşimin azalmasına neden oluyor. Peki, reklam içerikleri oluşturmadan etkileşim oranlarınızı artırmak için neler yapabilirsiniz?

Paylaşım zamanlarınıza önem verin

Facebook, gönderi zamanından bağımsız olarak ileri bir tarihte de markaların paylaşımlarını takipçilerine gösterebiliyor; fakat öncelikle gönderi yapıldığı an, takipçilerin belli bir bölümüne bu iletileri gösteriyor. Bu sebeple de paylaşım yaptığınız saat aralıkları ilk etapta önemli bir rol oynuyor.

Facebook sayfanızın istatistikler bölümünden, takipçilerinizin en aktif olduğu gün ve saatleri incelemeniz; sonrasında bu saat dilimlerini baz alarak paylaşımlarınızı bu zaman dilimleri içinde yapmaya özen gösterin. Böylelikle, takipçilerinizin en aktif olduğu zaman aralığında paylaşım yaparak, ilk etaptaki organik erişiminizi biraz daha artırabilirsiniz.

Bunun yanı sıra takipçilerinizin aktif oldukları saat aralıklarını belirlemek, ideal bir paylaşım zaman aralığı çıkartmanıza da yardımcı olacaktır.

Kısa metinler kullanın

Uzun metinler, hem okunması zor hem de dikkat çekici olmayabiliyor. Aynı zamanda Facebook’da markaların çok uzun metinler kullanmasını istemiyor. Bir paylaşım yaparken (ürün görseli vb.) açıklama olarak yazdığınız metinleri kısa tutmak, etkileşim oranlarınızı artıracaktır. En fazla etkileşimi sağlayan içeriklerde metin uzunluğu 100 karakterin altında bulunurken, 300 karakterin üstündeki paylaşımlarda etkileşim oranları bir hayli düşüyor.

Videolardan yararlanın

Kendi videolarınızı oluşturuyorsanız, bu videoları Facebook’a da yükleyin. Eğer kendi videolarınızı oluşturmuyorsanız Facebook üzerine yüklenen, ilginç ve sektörünüzle ilgili videoları da paylaşabilirsiniz.

Şu an Facebook üzerinde en çok etkileşim getiren içerik türü video ve bu nedenle de bu içeriklerin gücünden yararlanarak etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz.

Burada dikkat etmeniz gereken bir nokta bulunuyor. Facebook üzerinde, farklı platformlardaki (Youtube, Vimeo vb.) videoların linklerini paylaşmak yerine, videoları doğrudan Facebook’a yüklemelisiniz. Facebook, diğer platformların videolarını normal bir link olarak değerlendirdiği için, erişim oranlarını kısıtlıyor. Ancak kendi platformuna yüklenen videoların da etkileşim ve erişim oranlarını artırıyor.

En çok etkileşim getiren içerik türünüzü belirleyin

Takipçilerinizin en çok ilgi duydukları ve sizinle etkileşime girdiği içerik türlerinizi belirlemek, sosyal medyadaki içerik planınızı hazırlarken de size yardımcı olacaktır. Bazı içerik türleri, diğerlerine kıyasla daha fazla etkileşim getirebilir. Etkileşim oranlarının yükselmesi de organik olarak içeriklerinizin erişim oranının da artmasına yardımcı olacaktır.

“Facebook

Sorular, metinler, fotoğraf ve GIF, videolar, ürün fotoğrafları, link paylaşımları, kampanya içerikleri vb. paylaşımlarınızdan hangilerinin daha fazla ilgi gördüğünü takip etmek için Facebook sayfanızın istatistikler bölümünden içeriklerinizin analizini yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için alternatif içerik fikirleri

En çok ilgi gören paylaşımlarınızı belirleyerek, bu formattaki içerik çalışmalarınızın sayısını artırarak, sosyal mecralarda daha aktif bir şekilde paylaşım yapabilir; böylelikle de etkileşim ve erişim oranlarınızı artırabilirsiniz.

Facebook Konulu Diğer Makaleler

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan