Facebook etkileşim artırma yolları

12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları

Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Facebook etkileşim artırma yolları

Facebook, sosyal medya pazarlamasında firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Hem kullanıcı sayısının çok fazla olması hem de gelişmiş reklam modelleri ve içerik yönetimi özellikleri nedeniyle öne çıkıyor. Reklam içeriklerinin yanı sıra organik olarak da trafik ve etkileşim sağlaması nedeniyle de Facebook, e-ticaret firmalarının çoğunlukla kullandığı sosyal mecra oluyor.

Facebook, dünya genelinde de en çok kullanılan platform olduğu için, gelirlerini artırmak için reklam verenleri ve şirketleri, reklam modellerini kullanmaya yönlendiriyor. Son yıllarda Facebook’un içerik gösterim algoritmasının devamlı olarak değişmesi ve organik erişimi sınırlandırması da bunu gösteriyor.

Ancak küçük ve orta ölçekli firmalar devamlı olarak Facebook reklamı çıkamıyorlar ve bu nedenle de organik erişime biraz daha bağlı kalmaya çalışıyorlar. Organik erişimlerin kısıtlı olması da Facebook üzerindeki etkileşimin azalmasına neden oluyor. Peki, reklam içerikleri oluşturmadan etkileşim oranlarınızı artırmak için neler yapabilirsiniz?

Paylaşım zamanlarınıza önem verin

Facebook, gönderi zamanından bağımsız olarak ileri bir tarihte de markaların paylaşımlarını takipçilerine gösterebiliyor; fakat öncelikle gönderi yapıldığı an, takipçilerin belli bir bölümüne bu iletileri gösteriyor. Bu sebeple de paylaşım yaptığınız saat aralıkları ilk etapta önemli bir rol oynuyor.

Facebook sayfanızın istatistikler bölümünden, takipçilerinizin en aktif olduğu gün ve saatleri incelemeniz; sonrasında bu saat dilimlerini baz alarak paylaşımlarınızı bu zaman dilimleri içinde yapmaya özen gösterin. Böylelikle, takipçilerinizin en aktif olduğu zaman aralığında paylaşım yaparak, ilk etaptaki organik erişiminizi biraz daha artırabilirsiniz.

Bunun yanı sıra takipçilerinizin aktif oldukları saat aralıklarını belirlemek, ideal bir paylaşım zaman aralığı çıkartmanıza da yardımcı olacaktır.

Kısa metinler kullanın

Uzun metinler, hem okunması zor hem de dikkat çekici olmayabiliyor. Aynı zamanda Facebook’da markaların çok uzun metinler kullanmasını istemiyor. Bir paylaşım yaparken (ürün görseli vb.) açıklama olarak yazdığınız metinleri kısa tutmak, etkileşim oranlarınızı artıracaktır. En fazla etkileşimi sağlayan içeriklerde metin uzunluğu 100 karakterin altında bulunurken, 300 karakterin üstündeki paylaşımlarda etkileşim oranları bir hayli düşüyor.

Videolardan yararlanın

Kendi videolarınızı oluşturuyorsanız, bu videoları Facebook’a da yükleyin. Eğer kendi videolarınızı oluşturmuyorsanız Facebook üzerine yüklenen, ilginç ve sektörünüzle ilgili videoları da paylaşabilirsiniz.

Şu an Facebook üzerinde en çok etkileşim getiren içerik türü video ve bu nedenle de bu içeriklerin gücünden yararlanarak etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz.

Burada dikkat etmeniz gereken bir nokta bulunuyor. Facebook üzerinde, farklı platformlardaki (Youtube, Vimeo vb.) videoların linklerini paylaşmak yerine, videoları doğrudan Facebook’a yüklemelisiniz. Facebook, diğer platformların videolarını normal bir link olarak değerlendirdiği için, erişim oranlarını kısıtlıyor. Ancak kendi platformuna yüklenen videoların da etkileşim ve erişim oranlarını artırıyor.

En çok etkileşim getiren içerik türünüzü belirleyin

Takipçilerinizin en çok ilgi duydukları ve sizinle etkileşime girdiği içerik türlerinizi belirlemek, sosyal medyadaki içerik planınızı hazırlarken de size yardımcı olacaktır. Bazı içerik türleri, diğerlerine kıyasla daha fazla etkileşim getirebilir. Etkileşim oranlarının yükselmesi de organik olarak içeriklerinizin erişim oranının da artmasına yardımcı olacaktır.

“Facebook

Sorular, metinler, fotoğraf ve GIF, videolar, ürün fotoğrafları, link paylaşımları, kampanya içerikleri vb. paylaşımlarınızdan hangilerinin daha fazla ilgi gördüğünü takip etmek için Facebook sayfanızın istatistikler bölümünden içeriklerinizin analizini yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için alternatif içerik fikirleri

En çok ilgi gören paylaşımlarınızı belirleyerek, bu formattaki içerik çalışmalarınızın sayısını artırarak, sosyal mecralarda daha aktif bir şekilde paylaşım yapabilir; böylelikle de etkileşim ve erişim oranlarınızı artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
İçinde bulunduğumuz çağa “bilgi çağı” denmesinin oldukça haklı sebepleri vardır. Çünkü teknoloji bir yandan hayatı kolaylaştırırken bir yandan da kolaylaştırdığı hayat ile ilgili her şeyi öğrenir. Örneğin cep...
26 Nisan 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın