fbpx

Facebook etkileşim artırma yolları

12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları

Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Facebook etkileşim artırma yolları

Facebook, sosyal medya pazarlamasında firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Hem kullanıcı sayısının çok fazla olması hem de gelişmiş reklam modelleri ve içerik yönetimi özellikleri nedeniyle öne çıkıyor. Reklam içeriklerinin yanı sıra organik olarak da trafik ve etkileşim sağlaması nedeniyle de Facebook, e-ticaret firmalarının çoğunlukla kullandığı sosyal mecra oluyor.

Facebook, dünya genelinde de en çok kullanılan platform olduğu için, gelirlerini artırmak için reklam verenleri ve şirketleri, reklam modellerini kullanmaya yönlendiriyor. Son yıllarda Facebook’un içerik gösterim algoritmasının devamlı olarak değişmesi ve organik erişimi sınırlandırması da bunu gösteriyor.

Ancak küçük ve orta ölçekli firmalar devamlı olarak Facebook reklamı çıkamıyorlar ve bu nedenle de organik erişime biraz daha bağlı kalmaya çalışıyorlar. Organik erişimlerin kısıtlı olması da Facebook üzerindeki etkileşimin azalmasına neden oluyor. Peki, reklam içerikleri oluşturmadan etkileşim oranlarınızı artırmak için neler yapabilirsiniz?

Paylaşım zamanlarınıza önem verin

Facebook, gönderi zamanından bağımsız olarak ileri bir tarihte de markaların paylaşımlarını takipçilerine gösterebiliyor; fakat öncelikle gönderi yapıldığı an, takipçilerin belli bir bölümüne bu iletileri gösteriyor. Bu sebeple de paylaşım yaptığınız saat aralıkları ilk etapta önemli bir rol oynuyor.

Facebook sayfanızın istatistikler bölümünden, takipçilerinizin en aktif olduğu gün ve saatleri incelemeniz; sonrasında bu saat dilimlerini baz alarak paylaşımlarınızı bu zaman dilimleri içinde yapmaya özen gösterin. Böylelikle, takipçilerinizin en aktif olduğu zaman aralığında paylaşım yaparak, ilk etaptaki organik erişiminizi biraz daha artırabilirsiniz.

Bunun yanı sıra takipçilerinizin aktif oldukları saat aralıklarını belirlemek, ideal bir paylaşım zaman aralığı çıkartmanıza da yardımcı olacaktır.

Kısa metinler kullanın

Uzun metinler, hem okunması zor hem de dikkat çekici olmayabiliyor. Aynı zamanda Facebook’da markaların çok uzun metinler kullanmasını istemiyor. Bir paylaşım yaparken (ürün görseli vb.) açıklama olarak yazdığınız metinleri kısa tutmak, etkileşim oranlarınızı artıracaktır. En fazla etkileşimi sağlayan içeriklerde metin uzunluğu 100 karakterin altında bulunurken, 300 karakterin üstündeki paylaşımlarda etkileşim oranları bir hayli düşüyor.

Videolardan yararlanın

Kendi videolarınızı oluşturuyorsanız, bu videoları Facebook’a da yükleyin. Eğer kendi videolarınızı oluşturmuyorsanız Facebook üzerine yüklenen, ilginç ve sektörünüzle ilgili videoları da paylaşabilirsiniz.

Şu an Facebook üzerinde en çok etkileşim getiren içerik türü video ve bu nedenle de bu içeriklerin gücünden yararlanarak etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz.

Burada dikkat etmeniz gereken bir nokta bulunuyor. Facebook üzerinde, farklı platformlardaki (Youtube, Vimeo vb.) videoların linklerini paylaşmak yerine, videoları doğrudan Facebook’a yüklemelisiniz. Facebook, diğer platformların videolarını normal bir link olarak değerlendirdiği için, erişim oranlarını kısıtlıyor. Ancak kendi platformuna yüklenen videoların da etkileşim ve erişim oranlarını artırıyor.

En çok etkileşim getiren içerik türünüzü belirleyin

Takipçilerinizin en çok ilgi duydukları ve sizinle etkileşime girdiği içerik türlerinizi belirlemek, sosyal medyadaki içerik planınızı hazırlarken de size yardımcı olacaktır. Bazı içerik türleri, diğerlerine kıyasla daha fazla etkileşim getirebilir. Etkileşim oranlarının yükselmesi de organik olarak içeriklerinizin erişim oranının da artmasına yardımcı olacaktır.

“Facebook

Sorular, metinler, fotoğraf ve GIF, videolar, ürün fotoğrafları, link paylaşımları, kampanya içerikleri vb. paylaşımlarınızdan hangilerinin daha fazla ilgi gördüğünü takip etmek için Facebook sayfanızın istatistikler bölümünden içeriklerinizin analizini yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için alternatif içerik fikirleri

En çok ilgi gören paylaşımlarınızı belirleyerek, bu formattaki içerik çalışmalarınızın sayısını artırarak, sosyal mecralarda daha aktif bir şekilde paylaşım yapabilir; böylelikle de etkileşim ve erişim oranlarınızı artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan