Facebook etkileşim artırma yolları

12 Şubat 2017
Sinan Oypan

Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Facebook etkileşim artırma yolları

Facebook, sosyal medya pazarlamasında firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Hem kullanıcı sayısının çok fazla olması hem de gelişmiş reklam modelleri ve içerik yönetimi özellikleri nedeniyle öne çıkıyor. Reklam içeriklerinin yanı sıra organik olarak da trafik ve etkileşim sağlaması nedeniyle de Facebook, e-ticaret firmalarının çoğunlukla kullandığı sosyal mecra oluyor.

Facebook, dünya genelinde de en çok kullanılan platform olduğu için, gelirlerini artırmak için reklam verenleri ve şirketleri, reklam modellerini kullanmaya yönlendiriyor. Son yıllarda Facebook’un içerik gösterim algoritmasının devamlı olarak değişmesi ve organik erişimi sınırlandırması da bunu gösteriyor.

Ancak küçük ve orta ölçekli firmalar devamlı olarak Facebook reklamı çıkamıyorlar ve bu nedenle de organik erişime biraz daha bağlı kalmaya çalışıyorlar. Organik erişimlerin kısıtlı olması da Facebook üzerindeki etkileşimin azalmasına neden oluyor. Peki, reklam içerikleri oluşturmadan etkileşim oranlarınızı artırmak için neler yapabilirsiniz?

Paylaşım zamanlarınıza önem verin

Facebook, gönderi zamanından bağımsız olarak ileri bir tarihte de markaların paylaşımlarını takipçilerine gösterebiliyor; fakat öncelikle gönderi yapıldığı an, takipçilerin belli bir bölümüne bu iletileri gösteriyor. Bu sebeple de paylaşım yaptığınız saat aralıkları ilk etapta önemli bir rol oynuyor.

Facebook sayfanızın istatistikler bölümünden, takipçilerinizin en aktif olduğu gün ve saatleri incelemeniz; sonrasında bu saat dilimlerini baz alarak paylaşımlarınızı bu zaman dilimleri içinde yapmaya özen gösterin. Böylelikle, takipçilerinizin en aktif olduğu zaman aralığında paylaşım yaparak, ilk etaptaki organik erişiminizi biraz daha artırabilirsiniz.

Bunun yanı sıra takipçilerinizin aktif oldukları saat aralıklarını belirlemek, ideal bir paylaşım zaman aralığı çıkartmanıza da yardımcı olacaktır.

Kısa metinler kullanın

Uzun metinler, hem okunması zor hem de dikkat çekici olmayabiliyor. Aynı zamanda Facebook’da markaların çok uzun metinler kullanmasını istemiyor. Bir paylaşım yaparken (ürün görseli vb.) açıklama olarak yazdığınız metinleri kısa tutmak, etkileşim oranlarınızı artıracaktır. En fazla etkileşimi sağlayan içeriklerde metin uzunluğu 100 karakterin altında bulunurken, 300 karakterin üstündeki paylaşımlarda etkileşim oranları bir hayli düşüyor.

Videolardan yararlanın

Kendi videolarınızı oluşturuyorsanız, bu videoları Facebook’a da yükleyin. Eğer kendi videolarınızı oluşturmuyorsanız Facebook üzerine yüklenen, ilginç ve sektörünüzle ilgili videoları da paylaşabilirsiniz.

Şu an Facebook üzerinde en çok etkileşim getiren içerik türü video ve bu nedenle de bu içeriklerin gücünden yararlanarak etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz.

Burada dikkat etmeniz gereken bir nokta bulunuyor. Facebook üzerinde, farklı platformlardaki (Youtube, Vimeo vb.) videoların linklerini paylaşmak yerine, videoları doğrudan Facebook’a yüklemelisiniz. Facebook, diğer platformların videolarını normal bir link olarak değerlendirdiği için, erişim oranlarını kısıtlıyor. Ancak kendi platformuna yüklenen videoların da etkileşim ve erişim oranlarını artırıyor.

En çok etkileşim getiren içerik türünüzü belirleyin

Takipçilerinizin en çok ilgi duydukları ve sizinle etkileşime girdiği içerik türlerinizi belirlemek, sosyal medyadaki içerik planınızı hazırlarken de size yardımcı olacaktır. Bazı içerik türleri, diğerlerine kıyasla daha fazla etkileşim getirebilir. Etkileşim oranlarının yükselmesi de organik olarak içeriklerinizin erişim oranının da artmasına yardımcı olacaktır.

“Facebook

Sorular, metinler, fotoğraf ve GIF, videolar, ürün fotoğrafları, link paylaşımları, kampanya içerikleri vb. paylaşımlarınızdan hangilerinin daha fazla ilgi gördüğünü takip etmek için Facebook sayfanızın istatistikler bölümünden içeriklerinizin analizini yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için alternatif içerik fikirleri

En çok ilgi gören paylaşımlarınızı belirleyerek, bu formattaki içerik çalışmalarınızın sayısını artırarak, sosyal mecralarda daha aktif bir şekilde paylaşım yapabilir; böylelikle de etkileşim ve erişim oranlarınızı artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı...
12 Ekim 2017
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan