
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda.
Facebook AB testi
Sosyal medya reklam çalışmalarında Facebook, e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Tabii ki bu mecra üzerinde reklam çalışmaları yaparken, en iyi sonuçları almak ve eldeki pazarlama ve reklam bütçesini en etkin şekilde kullanmak gerekiyor. Bunun için de reklam kampanyalarında farklı içerikler ve konseptler denemek, başka bir deyişle A/B testleri yaparak size en iyi sonuçları veren reklam içeriklerini bulmak gerekiyor.
A/B testleri farklı içerikleri ve hedeflemeleri test etmenize imkan tanıdığı için önemlidir ve bu testleri yaparak farklı bulgular edinebilirsiniz. Bu rehberimizde de bu bulgular üzerinde duracağız.
A/B testi nedir?
Öncelikle kısa bir şekilde A/B testinin ne olduğunda bahsedelim. A/B testi, belli bir çalışmayı farklı şekillerde ele alan ve farklı sonuçlar alınabilecek alternatiflerin üretilmesidir. A/B testleri her alanda yapılabilir. Örneğin bir indirim ya da kampanya tanıtımı yaparken, bu reklam içeriğinde farklı mesajlar verebilir, farklı görseller kullanabilir, farklı hedeflemeler yapabilir veya farklı reklam modelleri deneyebilirsiniz. Her bir kampanyanın verdiği sonuçlar farklı olacağı için, sizin için en iyi çalışmayı bulmanıza yardımcı olur. Aşağıdaki tabloda A/B testi için örnek bir grafik görebilirsiniz.
Burada farklı başlık, mesaj, görsel ve hedeflemelerin dallara ayrılışını görebilirsiniz. 3 farklı görselde, 9 farklı başlık fikri oluşturabilir ve 45 farklı mesaj verebilirsiniz. Şimdi de A/B testlerin hangi verileri bulmanıza yardımcı olacağını ele alalım.
Hangi mesajınızın daha değerli olduğunu görürsünüz
Farklı mesajlar sunduğunuz reklam çalışmalarınızda takipçilerinizin ve tüketicilerin hangi mesajınıza daha çok değer verdiğini görebilirsiniz. Tüketicilerin etkileşime daha çok girdiği veya daha çok tıkladığı reklam kampanyanızdaki mesajınız onlara daha fazla hitap etmiştir ve bu sebeple de kampanyalarınız için nasıl bir mesaj kullanacağınıza dair bir takım bilgiler edinebilirsiniz.
Ne tür görseller kullanmanız gerektiğini görürsünüz
Reklam içeriklerinizde ne tür görseller kullanmanız gerektiği konusunda da bir takım veriler edinebilirsiniz. Yukarıdaki grafikteki gibi aynı kampanyayı üç farklı görsel ile denediğinizde hangi tür görsellerin daha fazla geri dönüşüm getirdiğini ölçümleyerek, reklam çalışmalarınızda hangi görsel türlerine öncelik vermeniz gerektiğini ölçümleyebilirsiniz.
Hangi kampanyaların daha fazla geri dönüşüm sağladığını görürsünüz
Bazı reklam kampanyalarınız diğerlerinden daha fazla geri dönüşüm sağlayacaktır. Bu durumda da hangi kombinasyonları denediğinizi ve geri dönüşüm sağlayan reklamlarınızın içeriklerini dikkate almanız gerekir. Böylelikle yüksek geri dönüşümlü reklamlarınızda nasıl bir ayar ve içerik yönetimi yaptığınızı görerek, daha sonraki kampanyalarınızda bu stratejileri yeniden uygulayabilirsiniz.
Hangi varış sayfalarının daha etkili sonuç verdiğini görebilirsiniz
Facebook AB testi yaparken kullanıcıları farklı varış sayfalarına da yönlendirebilirsiniz. Böylelikle varış sayfalarındaki tasarımları, içerikleri ve bu sayfaların performanslarını ölçümleyebilirsiniz. Reklamlarınıza tıklayan kişilerin bu sayfalar üzerindeki aktivitelerini takip edebilir ve hangi sayfalardan daha fazla geri dönüşüm aldığınızı inceleyebilirsiniz.
Hedef kitlenizin ilgi alanlarını görürsünüz
Hedef kitlenizin hangi içeriklere daha fazla ilgi gösterdiğini takip etmek, reklam içeriklerinizde ne tür ifadeler ve görseler kullanmanız gerektiği konusunda size bir takım bilgiler sunacaktır. Onların ilgi alanlarını takip etmek için farklı reklam kampanyaları oluşturmak bu açıdan önemlidir.
Tüketicilerin konumları hakkında bilgiler edinirsiniz
Markanıza ilgi duyan tüketicilerin hangi şehirlerde yer aldığını tespit etmek için de A/B testlerinden yararlanabilirsiniz. Böylelikle ilerleyen dönemlerde reklam kampanyalarınızı oluştururken doğrudan bu konumlara göre hedeflemeler yaparak, reklamlarınızın performansını önemli bir şekilde artırabilirsiniz.
En iyi eyleme çağrı ifadelerinizi görürsünüz
Facebook AB testi ile reklamlarınızda kullandığınız eyleme çağrı ifadelerinin hangilerinin daha iyi performans gösterdiğini görmek, diğer kampanyalarınızda da benzer ifadeleri kullanmanız konusunda size bir takım alternatifler sunacaktır. Bazı ifadeler diğerlerine göre daha fazla ilgi çekeceği gibi tüketicilerin de hangi ifadelere daha fazla tepki verdiğini görmenizi sağlar.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler