fbpx

Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz

23 Ocak 2018
Sinan Oypan

Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda.

Facebook AB testi

Sosyal medya reklam çalışmalarında Facebook, e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Tabii ki bu mecra üzerinde reklam çalışmaları yaparken, en iyi sonuçları almak ve eldeki pazarlama ve reklam bütçesini en etkin şekilde kullanmak gerekiyor. Bunun için de reklam kampanyalarında farklı içerikler ve konseptler denemek, başka bir deyişle A/B testleri yaparak size en iyi sonuçları veren reklam içeriklerini bulmak gerekiyor.

A/B testleri farklı içerikleri ve hedeflemeleri test etmenize imkan tanıdığı için önemlidir ve bu testleri yaparak farklı bulgular edinebilirsiniz. Bu rehberimizde de bu bulgular üzerinde duracağız.

A/B testi nedir?

Öncelikle kısa bir şekilde A/B testinin ne olduğunda bahsedelim. A/B testi, belli bir çalışmayı farklı şekillerde ele alan ve farklı sonuçlar alınabilecek alternatiflerin üretilmesidir. A/B testleri her alanda yapılabilir. Örneğin bir indirim ya da kampanya tanıtımı yaparken, bu reklam içeriğinde farklı mesajlar verebilir, farklı görseller kullanabilir, farklı hedeflemeler yapabilir veya farklı reklam modelleri deneyebilirsiniz. Her bir kampanyanın verdiği sonuçlar farklı olacağı için, sizin için en iyi çalışmayı bulmanıza yardımcı olur. Aşağıdaki tabloda A/B testi için örnek bir grafik görebilirsiniz.

facebook-ads-split-test-1

Burada farklı başlık, mesaj, görsel ve hedeflemelerin dallara ayrılışını görebilirsiniz. 3 farklı görselde, 9 farklı başlık fikri oluşturabilir ve 45 farklı mesaj verebilirsiniz. Şimdi de A/B testlerin hangi verileri bulmanıza yardımcı olacağını ele alalım.

Hangi mesajınızın daha değerli olduğunu görürsünüz

Farklı mesajlar sunduğunuz reklam çalışmalarınızda takipçilerinizin ve tüketicilerin hangi mesajınıza daha çok değer verdiğini görebilirsiniz. Tüketicilerin etkileşime daha çok girdiği veya daha çok tıkladığı reklam kampanyanızdaki mesajınız onlara daha fazla hitap etmiştir ve bu sebeple de kampanyalarınız için nasıl bir mesaj kullanacağınıza dair bir takım bilgiler edinebilirsiniz.

Ne tür görseller kullanmanız gerektiğini görürsünüz

Reklam içeriklerinizde ne tür görseller kullanmanız gerektiği konusunda da bir takım veriler edinebilirsiniz. Yukarıdaki grafikteki gibi aynı kampanyayı üç farklı görsel ile denediğinizde hangi tür görsellerin daha fazla geri dönüşüm getirdiğini ölçümleyerek, reklam çalışmalarınızda hangi görsel türlerine öncelik vermeniz gerektiğini ölçümleyebilirsiniz.

Hangi kampanyaların daha fazla geri dönüşüm sağladığını görürsünüz

Bazı reklam kampanyalarınız diğerlerinden daha fazla geri dönüşüm sağlayacaktır. Bu durumda da hangi kombinasyonları denediğinizi ve geri dönüşüm sağlayan reklamlarınızın içeriklerini dikkate almanız gerekir. Böylelikle yüksek geri dönüşümlü reklamlarınızda nasıl bir ayar ve içerik yönetimi yaptığınızı görerek, daha sonraki kampanyalarınızda bu stratejileri yeniden uygulayabilirsiniz.

Hangi varış sayfalarının daha etkili sonuç verdiğini görebilirsiniz

Facebook AB testi yaparken kullanıcıları farklı varış sayfalarına da yönlendirebilirsiniz. Böylelikle varış sayfalarındaki tasarımları, içerikleri ve bu sayfaların performanslarını ölçümleyebilirsiniz. Reklamlarınıza tıklayan kişilerin bu sayfalar üzerindeki aktivitelerini takip edebilir ve hangi sayfalardan daha fazla geri dönüşüm aldığınızı inceleyebilirsiniz.

“facebook

Hedef kitlenizin ilgi alanlarını görürsünüz

Hedef kitlenizin hangi içeriklere daha fazla ilgi gösterdiğini takip etmek, reklam içeriklerinizde ne tür ifadeler ve görseler kullanmanız gerektiği konusunda size bir takım bilgiler sunacaktır. Onların ilgi alanlarını takip etmek için farklı reklam kampanyaları oluşturmak bu açıdan önemlidir.

Tüketicilerin konumları hakkında bilgiler edinirsiniz

Markanıza ilgi duyan tüketicilerin hangi şehirlerde yer aldığını tespit etmek için de A/B testlerinden yararlanabilirsiniz. Böylelikle ilerleyen dönemlerde reklam kampanyalarınızı oluştururken doğrudan bu konumlara göre hedeflemeler yaparak, reklamlarınızın performansını önemli bir şekilde artırabilirsiniz.

En iyi eyleme çağrı ifadelerinizi görürsünüz

Facebook AB testi ile reklamlarınızda kullandığınız eyleme çağrı ifadelerinin hangilerinin daha iyi performans gösterdiğini görmek, diğer kampanyalarınızda da benzer ifadeleri kullanmanız konusunda size bir takım alternatifler sunacaktır. Bazı ifadeler diğerlerine göre daha fazla ilgi çekeceği gibi tüketicilerin de hangi ifadelere daha fazla tepki verdiğini görmenizi sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan