Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz

23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz

Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda.

Facebook AB testi

Sosyal medya reklam çalışmalarında Facebook, e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Tabii ki bu mecra üzerinde reklam çalışmaları yaparken, en iyi sonuçları almak ve eldeki pazarlama ve reklam bütçesini en etkin şekilde kullanmak gerekiyor. Bunun için de reklam kampanyalarında farklı içerikler ve konseptler denemek, başka bir deyişle A/B testleri yaparak size en iyi sonuçları veren reklam içeriklerini bulmak gerekiyor.

A/B testleri farklı içerikleri ve hedeflemeleri test etmenize imkan tanıdığı için önemlidir ve bu testleri yaparak farklı bulgular edinebilirsiniz. Bu rehberimizde de bu bulgular üzerinde duracağız.

A/B testi nedir?

Öncelikle kısa bir şekilde A/B testinin ne olduğunda bahsedelim. A/B testi, belli bir çalışmayı farklı şekillerde ele alan ve farklı sonuçlar alınabilecek alternatiflerin üretilmesidir. A/B testleri her alanda yapılabilir. Örneğin bir indirim ya da kampanya tanıtımı yaparken, bu reklam içeriğinde farklı mesajlar verebilir, farklı görseller kullanabilir, farklı hedeflemeler yapabilir veya farklı reklam modelleri deneyebilirsiniz. Her bir kampanyanın verdiği sonuçlar farklı olacağı için, sizin için en iyi çalışmayı bulmanıza yardımcı olur. Aşağıdaki tabloda A/B testi için örnek bir grafik görebilirsiniz.

facebook-ads-split-test-1

Burada farklı başlık, mesaj, görsel ve hedeflemelerin dallara ayrılışını görebilirsiniz. 3 farklı görselde, 9 farklı başlık fikri oluşturabilir ve 45 farklı mesaj verebilirsiniz. Şimdi de A/B testlerin hangi verileri bulmanıza yardımcı olacağını ele alalım.

Hangi mesajınızın daha değerli olduğunu görürsünüz

Farklı mesajlar sunduğunuz reklam çalışmalarınızda takipçilerinizin ve tüketicilerin hangi mesajınıza daha çok değer verdiğini görebilirsiniz. Tüketicilerin etkileşime daha çok girdiği veya daha çok tıkladığı reklam kampanyanızdaki mesajınız onlara daha fazla hitap etmiştir ve bu sebeple de kampanyalarınız için nasıl bir mesaj kullanacağınıza dair bir takım bilgiler edinebilirsiniz.

Ne tür görseller kullanmanız gerektiğini görürsünüz

Reklam içeriklerinizde ne tür görseller kullanmanız gerektiği konusunda da bir takım veriler edinebilirsiniz. Yukarıdaki grafikteki gibi aynı kampanyayı üç farklı görsel ile denediğinizde hangi tür görsellerin daha fazla geri dönüşüm getirdiğini ölçümleyerek, reklam çalışmalarınızda hangi görsel türlerine öncelik vermeniz gerektiğini ölçümleyebilirsiniz.

Hangi kampanyaların daha fazla geri dönüşüm sağladığını görürsünüz

Bazı reklam kampanyalarınız diğerlerinden daha fazla geri dönüşüm sağlayacaktır. Bu durumda da hangi kombinasyonları denediğinizi ve geri dönüşüm sağlayan reklamlarınızın içeriklerini dikkate almanız gerekir. Böylelikle yüksek geri dönüşümlü reklamlarınızda nasıl bir ayar ve içerik yönetimi yaptığınızı görerek, daha sonraki kampanyalarınızda bu stratejileri yeniden uygulayabilirsiniz.

Hangi varış sayfalarının daha etkili sonuç verdiğini görebilirsiniz

Facebook AB testi yaparken kullanıcıları farklı varış sayfalarına da yönlendirebilirsiniz. Böylelikle varış sayfalarındaki tasarımları, içerikleri ve bu sayfaların performanslarını ölçümleyebilirsiniz. Reklamlarınıza tıklayan kişilerin bu sayfalar üzerindeki aktivitelerini takip edebilir ve hangi sayfalardan daha fazla geri dönüşüm aldığınızı inceleyebilirsiniz.

“facebook

Hedef kitlenizin ilgi alanlarını görürsünüz

Hedef kitlenizin hangi içeriklere daha fazla ilgi gösterdiğini takip etmek, reklam içeriklerinizde ne tür ifadeler ve görseler kullanmanız gerektiği konusunda size bir takım bilgiler sunacaktır. Onların ilgi alanlarını takip etmek için farklı reklam kampanyaları oluşturmak bu açıdan önemlidir.

Tüketicilerin konumları hakkında bilgiler edinirsiniz

Markanıza ilgi duyan tüketicilerin hangi şehirlerde yer aldığını tespit etmek için de A/B testlerinden yararlanabilirsiniz. Böylelikle ilerleyen dönemlerde reklam kampanyalarınızı oluştururken doğrudan bu konumlara göre hedeflemeler yaparak, reklamlarınızın performansını önemli bir şekilde artırabilirsiniz.

En iyi eyleme çağrı ifadelerinizi görürsünüz

Facebook AB testi ile reklamlarınızda kullandığınız eyleme çağrı ifadelerinin hangilerinin daha iyi performans gösterdiğini görmek, diğer kampanyalarınızda da benzer ifadeleri kullanmanız konusunda size bir takım alternatifler sunacaktır. Bazı ifadeler diğerlerine göre daha fazla ilgi çekeceği gibi tüketicilerin de hangi ifadelere daha fazla tepki verdiğini görmenizi sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın