Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz

23 Ocak 2018
Sinan Oypan

Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda.

Facebook AB testi

Sosyal medya reklam çalışmalarında Facebook, e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Tabii ki bu mecra üzerinde reklam çalışmaları yaparken, en iyi sonuçları almak ve eldeki pazarlama ve reklam bütçesini en etkin şekilde kullanmak gerekiyor. Bunun için de reklam kampanyalarında farklı içerikler ve konseptler denemek, başka bir deyişle A/B testleri yaparak size en iyi sonuçları veren reklam içeriklerini bulmak gerekiyor.

A/B testleri farklı içerikleri ve hedeflemeleri test etmenize imkan tanıdığı için önemlidir ve bu testleri yaparak farklı bulgular edinebilirsiniz. Bu rehberimizde de bu bulgular üzerinde duracağız.

A/B testi nedir?

Öncelikle kısa bir şekilde A/B testinin ne olduğunda bahsedelim. A/B testi, belli bir çalışmayı farklı şekillerde ele alan ve farklı sonuçlar alınabilecek alternatiflerin üretilmesidir. A/B testleri her alanda yapılabilir. Örneğin bir indirim ya da kampanya tanıtımı yaparken, bu reklam içeriğinde farklı mesajlar verebilir, farklı görseller kullanabilir, farklı hedeflemeler yapabilir veya farklı reklam modelleri deneyebilirsiniz. Her bir kampanyanın verdiği sonuçlar farklı olacağı için, sizin için en iyi çalışmayı bulmanıza yardımcı olur. Aşağıdaki tabloda A/B testi için örnek bir grafik görebilirsiniz.

facebook-ads-split-test-1

Burada farklı başlık, mesaj, görsel ve hedeflemelerin dallara ayrılışını görebilirsiniz. 3 farklı görselde, 9 farklı başlık fikri oluşturabilir ve 45 farklı mesaj verebilirsiniz. Şimdi de A/B testlerin hangi verileri bulmanıza yardımcı olacağını ele alalım.

Hangi mesajınızın daha değerli olduğunu görürsünüz

Farklı mesajlar sunduğunuz reklam çalışmalarınızda takipçilerinizin ve tüketicilerin hangi mesajınıza daha çok değer verdiğini görebilirsiniz. Tüketicilerin etkileşime daha çok girdiği veya daha çok tıkladığı reklam kampanyanızdaki mesajınız onlara daha fazla hitap etmiştir ve bu sebeple de kampanyalarınız için nasıl bir mesaj kullanacağınıza dair bir takım bilgiler edinebilirsiniz.

Ne tür görseller kullanmanız gerektiğini görürsünüz

Reklam içeriklerinizde ne tür görseller kullanmanız gerektiği konusunda da bir takım veriler edinebilirsiniz. Yukarıdaki grafikteki gibi aynı kampanyayı üç farklı görsel ile denediğinizde hangi tür görsellerin daha fazla geri dönüşüm getirdiğini ölçümleyerek, reklam çalışmalarınızda hangi görsel türlerine öncelik vermeniz gerektiğini ölçümleyebilirsiniz.

Hangi kampanyaların daha fazla geri dönüşüm sağladığını görürsünüz

Bazı reklam kampanyalarınız diğerlerinden daha fazla geri dönüşüm sağlayacaktır. Bu durumda da hangi kombinasyonları denediğinizi ve geri dönüşüm sağlayan reklamlarınızın içeriklerini dikkate almanız gerekir. Böylelikle yüksek geri dönüşümlü reklamlarınızda nasıl bir ayar ve içerik yönetimi yaptığınızı görerek, daha sonraki kampanyalarınızda bu stratejileri yeniden uygulayabilirsiniz.

Hangi varış sayfalarının daha etkili sonuç verdiğini görebilirsiniz

Facebook AB testi yaparken kullanıcıları farklı varış sayfalarına da yönlendirebilirsiniz. Böylelikle varış sayfalarındaki tasarımları, içerikleri ve bu sayfaların performanslarını ölçümleyebilirsiniz. Reklamlarınıza tıklayan kişilerin bu sayfalar üzerindeki aktivitelerini takip edebilir ve hangi sayfalardan daha fazla geri dönüşüm aldığınızı inceleyebilirsiniz.

“facebook

Hedef kitlenizin ilgi alanlarını görürsünüz

Hedef kitlenizin hangi içeriklere daha fazla ilgi gösterdiğini takip etmek, reklam içeriklerinizde ne tür ifadeler ve görseler kullanmanız gerektiği konusunda size bir takım bilgiler sunacaktır. Onların ilgi alanlarını takip etmek için farklı reklam kampanyaları oluşturmak bu açıdan önemlidir.

Tüketicilerin konumları hakkında bilgiler edinirsiniz

Markanıza ilgi duyan tüketicilerin hangi şehirlerde yer aldığını tespit etmek için de A/B testlerinden yararlanabilirsiniz. Böylelikle ilerleyen dönemlerde reklam kampanyalarınızı oluştururken doğrudan bu konumlara göre hedeflemeler yaparak, reklamlarınızın performansını önemli bir şekilde artırabilirsiniz.

En iyi eyleme çağrı ifadelerinizi görürsünüz

Facebook AB testi ile reklamlarınızda kullandığınız eyleme çağrı ifadelerinin hangilerinin daha iyi performans gösterdiğini görmek, diğer kampanyalarınızda da benzer ifadeleri kullanmanız konusunda size bir takım alternatifler sunacaktır. Bazı ifadeler diğerlerine göre daha fazla ilgi çekeceği gibi tüketicilerin de hangi ifadelere daha fazla tepki verdiğini görmenizi sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Çağatay Yazıcı
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya