Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz

23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz

Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda.

Facebook AB testi

Sosyal medya reklam çalışmalarında Facebook, e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Tabii ki bu mecra üzerinde reklam çalışmaları yaparken, en iyi sonuçları almak ve eldeki pazarlama ve reklam bütçesini en etkin şekilde kullanmak gerekiyor. Bunun için de reklam kampanyalarında farklı içerikler ve konseptler denemek, başka bir deyişle A/B testleri yaparak size en iyi sonuçları veren reklam içeriklerini bulmak gerekiyor.

A/B testleri farklı içerikleri ve hedeflemeleri test etmenize imkan tanıdığı için önemlidir ve bu testleri yaparak farklı bulgular edinebilirsiniz. Bu rehberimizde de bu bulgular üzerinde duracağız.

A/B testi nedir?

Öncelikle kısa bir şekilde A/B testinin ne olduğunda bahsedelim. A/B testi, belli bir çalışmayı farklı şekillerde ele alan ve farklı sonuçlar alınabilecek alternatiflerin üretilmesidir. A/B testleri her alanda yapılabilir. Örneğin bir indirim ya da kampanya tanıtımı yaparken, bu reklam içeriğinde farklı mesajlar verebilir, farklı görseller kullanabilir, farklı hedeflemeler yapabilir veya farklı reklam modelleri deneyebilirsiniz. Her bir kampanyanın verdiği sonuçlar farklı olacağı için, sizin için en iyi çalışmayı bulmanıza yardımcı olur. Aşağıdaki tabloda A/B testi için örnek bir grafik görebilirsiniz.

facebook-ads-split-test-1

Burada farklı başlık, mesaj, görsel ve hedeflemelerin dallara ayrılışını görebilirsiniz. 3 farklı görselde, 9 farklı başlık fikri oluşturabilir ve 45 farklı mesaj verebilirsiniz. Şimdi de A/B testlerin hangi verileri bulmanıza yardımcı olacağını ele alalım.

Hangi mesajınızın daha değerli olduğunu görürsünüz

Farklı mesajlar sunduğunuz reklam çalışmalarınızda takipçilerinizin ve tüketicilerin hangi mesajınıza daha çok değer verdiğini görebilirsiniz. Tüketicilerin etkileşime daha çok girdiği veya daha çok tıkladığı reklam kampanyanızdaki mesajınız onlara daha fazla hitap etmiştir ve bu sebeple de kampanyalarınız için nasıl bir mesaj kullanacağınıza dair bir takım bilgiler edinebilirsiniz.

Ne tür görseller kullanmanız gerektiğini görürsünüz

Reklam içeriklerinizde ne tür görseller kullanmanız gerektiği konusunda da bir takım veriler edinebilirsiniz. Yukarıdaki grafikteki gibi aynı kampanyayı üç farklı görsel ile denediğinizde hangi tür görsellerin daha fazla geri dönüşüm getirdiğini ölçümleyerek, reklam çalışmalarınızda hangi görsel türlerine öncelik vermeniz gerektiğini ölçümleyebilirsiniz.

Hangi kampanyaların daha fazla geri dönüşüm sağladığını görürsünüz

Bazı reklam kampanyalarınız diğerlerinden daha fazla geri dönüşüm sağlayacaktır. Bu durumda da hangi kombinasyonları denediğinizi ve geri dönüşüm sağlayan reklamlarınızın içeriklerini dikkate almanız gerekir. Böylelikle yüksek geri dönüşümlü reklamlarınızda nasıl bir ayar ve içerik yönetimi yaptığınızı görerek, daha sonraki kampanyalarınızda bu stratejileri yeniden uygulayabilirsiniz.

Hangi varış sayfalarının daha etkili sonuç verdiğini görebilirsiniz

Facebook AB testi yaparken kullanıcıları farklı varış sayfalarına da yönlendirebilirsiniz. Böylelikle varış sayfalarındaki tasarımları, içerikleri ve bu sayfaların performanslarını ölçümleyebilirsiniz. Reklamlarınıza tıklayan kişilerin bu sayfalar üzerindeki aktivitelerini takip edebilir ve hangi sayfalardan daha fazla geri dönüşüm aldığınızı inceleyebilirsiniz.

“facebook

Hedef kitlenizin ilgi alanlarını görürsünüz

Hedef kitlenizin hangi içeriklere daha fazla ilgi gösterdiğini takip etmek, reklam içeriklerinizde ne tür ifadeler ve görseler kullanmanız gerektiği konusunda size bir takım bilgiler sunacaktır. Onların ilgi alanlarını takip etmek için farklı reklam kampanyaları oluşturmak bu açıdan önemlidir.

Tüketicilerin konumları hakkında bilgiler edinirsiniz

Markanıza ilgi duyan tüketicilerin hangi şehirlerde yer aldığını tespit etmek için de A/B testlerinden yararlanabilirsiniz. Böylelikle ilerleyen dönemlerde reklam kampanyalarınızı oluştururken doğrudan bu konumlara göre hedeflemeler yaparak, reklamlarınızın performansını önemli bir şekilde artırabilirsiniz.

En iyi eyleme çağrı ifadelerinizi görürsünüz

Facebook AB testi ile reklamlarınızda kullandığınız eyleme çağrı ifadelerinin hangilerinin daha iyi performans gösterdiğini görmek, diğer kampanyalarınızda da benzer ifadeleri kullanmanız konusunda size bir takım alternatifler sunacaktır. Bazı ifadeler diğerlerine göre daha fazla ilgi çekeceği gibi tüketicilerin de hangi ifadelere daha fazla tepki verdiğini görmenizi sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin