Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

12 Ekim 2017
Sinan Oypan

E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı taktikleri bulunuyor. Bu taktikleri hem tasarımsal hem de içerik olarak uygulayabilirsiniz.

Butona tıklandığında ne olacağını açıklayın

Sadece bir eyleme çağrı butonu koymak tek başına yeterli değildir. Bu sebeple de bu butona tıklandığında ziyaretçilerin ne ile karşılacaklarını bilmeleri gerekiyor. Bu sebeple de butonun altına ya da üstüne kısa bir açıklama metni girebileceğiniz gibi butonun kendisinde de bu eyleme geçildiğinde kullanıcıların ne göreceğini belirtmeniz gerekir.

Bu eyleme çağrı ifadesinde bir ürün ya hizmet hakkında daha fazla bilgi alma olabilir ya da bir abonelik işlemi olabilir. Önemli olan ziyaretçiye bu butonun hangi eylemi gerçekleştireceğini anlatmak olacaktır.

Bu butona neden tıklamaları gerektiğini anlatın

Ziyaretçileri belli bir eyleme geçirmek için onlara bir neden vermeniz gerekir. Ziyaretçi bu butona neden tıklamalı? Açıklama metninizde sağladığınız faydayı ya da ziyaretçinin hangi sorununa çözüm ürettiğinizi de ikna eden bir ifade ile belirtmeniz faydalı olur.

Ekranın görünür bir alanında bu butonu sergileyin

Eyleme çağrı butonlarının konumları da bir hayli önemlidir. Ürün sayfalarındaki sepete ekle butonunun ürünün yanında görünür bir halde olması gerekir. Aksi takdirde kullanıcı sayfayı aşağı kaydırmak zorunda kalabilir ki bu da geri dönüşümü kaçırmanıza neden olabilir. Ana sayfa üzerinde eyleme çağrı butonları kullanıyorsanız, sayfanın üst bölümlerinde ekran kaydırılmadan görünecek bir alanı seçmeniz, ziyaretçilerin dikkatini daha fazla çekmenizi sağlar.

Ne çok büyük ne de çok küçük butonlar kullanın

Butonun çok küçük olması, dikkatten kaçmasına neden olacağı gibi butonun çok büyük olması da gözü rahatsız edebilir. Kullandığınız yazı fontları ile arka fona uygun olacak ve göze çarpacak bir boyut kullanmak yeterli olacaktır. Masaüstü ve mobil cihazlarda bu butonlar ve içindeki mesajlar rahat bir şekilde görünebilmeli.

Zıt renkler kullanın

Tasarımsal olarak butonun göze çarpması için zıt renkler kullanmaya özen gösterin. Kendi kurumsal renklerinizin de dışına çıkarak dikkat çekici bir buton hazırlayabilirsiniz. Renk paletinden faydalanmak ve arka planla zıtlık oluşturan renkler seçmek ilk bakışta butonun doğrudan göze çarpmasını sağlar. Bu oldukça standart bir yaklaşım olsa da tasarımsal olarak zıt renkleri seçmek ziyaretçileri bu butona daha fazla yönlendirir.

En fazla 5 kelime kullanın

Butonunuzu oluştururken buton içindeki metinlerde en fazla 5 kelime kullanmaya özen gösterin. Bu butonların amacı hızlı bir şekilde anlaşılmak olduğu için metnin uzaması butonların ilgi çekmemesine neden olacaktır. Verdiğiniz mesajı en özet haline getirerek kısa bir mesaj haline getirmek bu noktada faydalı olacaktır. Kullanıcılar okuma eylemini hızlı bir şekilde gerçekleştirerek tek bakışta butonun ne işe yaradığını anlayabilmeliler.

Kalın fontlar kullanın

Kalın fontlar göze daha fazla çarpacağı için tasarımsal olarak önemli noktaları öne çıkartmak için kullanılır. Butonun içinde kullandığınız mesajı kalın bir fontla yazmak, butonun daha rahat anlaşılmasını ve içerdiği mesajın daha iyi bir şekilde görünmesini sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan