Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

12 Ekim 2017
Sinan Oypan

E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı taktikleri bulunuyor. Bu taktikleri hem tasarımsal hem de içerik olarak uygulayabilirsiniz.

Butona tıklandığında ne olacağını açıklayın

Sadece bir eyleme çağrı butonu koymak tek başına yeterli değildir. Bu sebeple de bu butona tıklandığında ziyaretçilerin ne ile karşılacaklarını bilmeleri gerekiyor. Bu sebeple de butonun altına ya da üstüne kısa bir açıklama metni girebileceğiniz gibi butonun kendisinde de bu eyleme geçildiğinde kullanıcıların ne göreceğini belirtmeniz gerekir.

Bu eyleme çağrı ifadesinde bir ürün ya hizmet hakkında daha fazla bilgi alma olabilir ya da bir abonelik işlemi olabilir. Önemli olan ziyaretçiye bu butonun hangi eylemi gerçekleştireceğini anlatmak olacaktır.

Bu butona neden tıklamaları gerektiğini anlatın

Ziyaretçileri belli bir eyleme geçirmek için onlara bir neden vermeniz gerekir. Ziyaretçi bu butona neden tıklamalı? Açıklama metninizde sağladığınız faydayı ya da ziyaretçinin hangi sorununa çözüm ürettiğinizi de ikna eden bir ifade ile belirtmeniz faydalı olur.

Ekranın görünür bir alanında bu butonu sergileyin

Eyleme çağrı butonlarının konumları da bir hayli önemlidir. Ürün sayfalarındaki sepete ekle butonunun ürünün yanında görünür bir halde olması gerekir. Aksi takdirde kullanıcı sayfayı aşağı kaydırmak zorunda kalabilir ki bu da geri dönüşümü kaçırmanıza neden olabilir. Ana sayfa üzerinde eyleme çağrı butonları kullanıyorsanız, sayfanın üst bölümlerinde ekran kaydırılmadan görünecek bir alanı seçmeniz, ziyaretçilerin dikkatini daha fazla çekmenizi sağlar.

Ne çok büyük ne de çok küçük butonlar kullanın

Butonun çok küçük olması, dikkatten kaçmasına neden olacağı gibi butonun çok büyük olması da gözü rahatsız edebilir. Kullandığınız yazı fontları ile arka fona uygun olacak ve göze çarpacak bir boyut kullanmak yeterli olacaktır. Masaüstü ve mobil cihazlarda bu butonlar ve içindeki mesajlar rahat bir şekilde görünebilmeli.

Zıt renkler kullanın

Tasarımsal olarak butonun göze çarpması için zıt renkler kullanmaya özen gösterin. Kendi kurumsal renklerinizin de dışına çıkarak dikkat çekici bir buton hazırlayabilirsiniz. Renk paletinden faydalanmak ve arka planla zıtlık oluşturan renkler seçmek ilk bakışta butonun doğrudan göze çarpmasını sağlar. Bu oldukça standart bir yaklaşım olsa da tasarımsal olarak zıt renkleri seçmek ziyaretçileri bu butona daha fazla yönlendirir.

En fazla 5 kelime kullanın

Butonunuzu oluştururken buton içindeki metinlerde en fazla 5 kelime kullanmaya özen gösterin. Bu butonların amacı hızlı bir şekilde anlaşılmak olduğu için metnin uzaması butonların ilgi çekmemesine neden olacaktır. Verdiğiniz mesajı en özet haline getirerek kısa bir mesaj haline getirmek bu noktada faydalı olacaktır. Kullanıcılar okuma eylemini hızlı bir şekilde gerçekleştirerek tek bakışta butonun ne işe yaradığını anlayabilmeliler.

Kalın fontlar kullanın

Kalın fontlar göze daha fazla çarpacağı için tasarımsal olarak önemli noktaları öne çıkartmak için kullanılır. Butonun içinde kullandığınız mesajı kalın bir fontla yazmak, butonun daha rahat anlaşılmasını ve içerdiği mesajın daha iyi bir şekilde görünmesini sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan