Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

12 Ekim 2017
Sinan Oypan

E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı taktikleri bulunuyor. Bu taktikleri hem tasarımsal hem de içerik olarak uygulayabilirsiniz.

Butona tıklandığında ne olacağını açıklayın

Sadece bir eyleme çağrı butonu koymak tek başına yeterli değildir. Bu sebeple de bu butona tıklandığında ziyaretçilerin ne ile karşılacaklarını bilmeleri gerekiyor. Bu sebeple de butonun altına ya da üstüne kısa bir açıklama metni girebileceğiniz gibi butonun kendisinde de bu eyleme geçildiğinde kullanıcıların ne göreceğini belirtmeniz gerekir.

Bu eyleme çağrı ifadesinde bir ürün ya hizmet hakkında daha fazla bilgi alma olabilir ya da bir abonelik işlemi olabilir. Önemli olan ziyaretçiye bu butonun hangi eylemi gerçekleştireceğini anlatmak olacaktır.

Bu butona neden tıklamaları gerektiğini anlatın

Ziyaretçileri belli bir eyleme geçirmek için onlara bir neden vermeniz gerekir. Ziyaretçi bu butona neden tıklamalı? Açıklama metninizde sağladığınız faydayı ya da ziyaretçinin hangi sorununa çözüm ürettiğinizi de ikna eden bir ifade ile belirtmeniz faydalı olur.

Ekranın görünür bir alanında bu butonu sergileyin

Eyleme çağrı butonlarının konumları da bir hayli önemlidir. Ürün sayfalarındaki sepete ekle butonunun ürünün yanında görünür bir halde olması gerekir. Aksi takdirde kullanıcı sayfayı aşağı kaydırmak zorunda kalabilir ki bu da geri dönüşümü kaçırmanıza neden olabilir. Ana sayfa üzerinde eyleme çağrı butonları kullanıyorsanız, sayfanın üst bölümlerinde ekran kaydırılmadan görünecek bir alanı seçmeniz, ziyaretçilerin dikkatini daha fazla çekmenizi sağlar.

Ne çok büyük ne de çok küçük butonlar kullanın

Butonun çok küçük olması, dikkatten kaçmasına neden olacağı gibi butonun çok büyük olması da gözü rahatsız edebilir. Kullandığınız yazı fontları ile arka fona uygun olacak ve göze çarpacak bir boyut kullanmak yeterli olacaktır. Masaüstü ve mobil cihazlarda bu butonlar ve içindeki mesajlar rahat bir şekilde görünebilmeli.

Zıt renkler kullanın

Tasarımsal olarak butonun göze çarpması için zıt renkler kullanmaya özen gösterin. Kendi kurumsal renklerinizin de dışına çıkarak dikkat çekici bir buton hazırlayabilirsiniz. Renk paletinden faydalanmak ve arka planla zıtlık oluşturan renkler seçmek ilk bakışta butonun doğrudan göze çarpmasını sağlar. Bu oldukça standart bir yaklaşım olsa da tasarımsal olarak zıt renkleri seçmek ziyaretçileri bu butona daha fazla yönlendirir.

En fazla 5 kelime kullanın

Butonunuzu oluştururken buton içindeki metinlerde en fazla 5 kelime kullanmaya özen gösterin. Bu butonların amacı hızlı bir şekilde anlaşılmak olduğu için metnin uzaması butonların ilgi çekmemesine neden olacaktır. Verdiğiniz mesajı en özet haline getirerek kısa bir mesaj haline getirmek bu noktada faydalı olacaktır. Kullanıcılar okuma eylemini hızlı bir şekilde gerçekleştirerek tek bakışta butonun ne işe yaradığını anlayabilmeliler.

Kalın fontlar kullanın

Kalın fontlar göze daha fazla çarpacağı için tasarımsal olarak önemli noktaları öne çıkartmak için kullanılır. Butonun içinde kullandığınız mesajı kalın bir fontla yazmak, butonun daha rahat anlaşılmasını ve içerdiği mesajın daha iyi bir şekilde görünmesini sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan