fbpx

Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

12 Ekim 2017
Sinan Oypan
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı taktikleri bulunuyor. Bu taktikleri hem tasarımsal hem de içerik olarak uygulayabilirsiniz.

Butona tıklandığında ne olacağını açıklayın

Sadece bir eyleme çağrı butonu koymak tek başına yeterli değildir. Bu sebeple de bu butona tıklandığında ziyaretçilerin ne ile karşılacaklarını bilmeleri gerekiyor. Bu sebeple de butonun altına ya da üstüne kısa bir açıklama metni girebileceğiniz gibi butonun kendisinde de bu eyleme geçildiğinde kullanıcıların ne göreceğini belirtmeniz gerekir.

Bu eyleme çağrı ifadesinde bir ürün ya hizmet hakkında daha fazla bilgi alma olabilir ya da bir abonelik işlemi olabilir. Önemli olan ziyaretçiye bu butonun hangi eylemi gerçekleştireceğini anlatmak olacaktır.

Bu butona neden tıklamaları gerektiğini anlatın

Ziyaretçileri belli bir eyleme geçirmek için onlara bir neden vermeniz gerekir. Ziyaretçi bu butona neden tıklamalı? Açıklama metninizde sağladığınız faydayı ya da ziyaretçinin hangi sorununa çözüm ürettiğinizi de ikna eden bir ifade ile belirtmeniz faydalı olur.

Ekranın görünür bir alanında bu butonu sergileyin

Eyleme çağrı butonlarının konumları da bir hayli önemlidir. Ürün sayfalarındaki sepete ekle butonunun ürünün yanında görünür bir halde olması gerekir. Aksi takdirde kullanıcı sayfayı aşağı kaydırmak zorunda kalabilir ki bu da geri dönüşümü kaçırmanıza neden olabilir. Ana sayfa üzerinde eyleme çağrı butonları kullanıyorsanız, sayfanın üst bölümlerinde ekran kaydırılmadan görünecek bir alanı seçmeniz, ziyaretçilerin dikkatini daha fazla çekmenizi sağlar.

Ne çok büyük ne de çok küçük butonlar kullanın

Butonun çok küçük olması, dikkatten kaçmasına neden olacağı gibi butonun çok büyük olması da gözü rahatsız edebilir. Kullandığınız yazı fontları ile arka fona uygun olacak ve göze çarpacak bir boyut kullanmak yeterli olacaktır. Masaüstü ve mobil cihazlarda bu butonlar ve içindeki mesajlar rahat bir şekilde görünebilmeli.

Zıt renkler kullanın

Tasarımsal olarak butonun göze çarpması için zıt renkler kullanmaya özen gösterin. Kendi kurumsal renklerinizin de dışına çıkarak dikkat çekici bir buton hazırlayabilirsiniz. Renk paletinden faydalanmak ve arka planla zıtlık oluşturan renkler seçmek ilk bakışta butonun doğrudan göze çarpmasını sağlar. Bu oldukça standart bir yaklaşım olsa da tasarımsal olarak zıt renkleri seçmek ziyaretçileri bu butona daha fazla yönlendirir.

En fazla 5 kelime kullanın

Butonunuzu oluştururken buton içindeki metinlerde en fazla 5 kelime kullanmaya özen gösterin. Bu butonların amacı hızlı bir şekilde anlaşılmak olduğu için metnin uzaması butonların ilgi çekmemesine neden olacaktır. Verdiğiniz mesajı en özet haline getirerek kısa bir mesaj haline getirmek bu noktada faydalı olacaktır. Kullanıcılar okuma eylemini hızlı bir şekilde gerçekleştirerek tek bakışta butonun ne işe yaradığını anlayabilmeliler.

Kalın fontlar kullanın

Kalın fontlar göze daha fazla çarpacağı için tasarımsal olarak önemli noktaları öne çıkartmak için kullanılır. Butonun içinde kullandığınız mesajı kalın bir fontla yazmak, butonun daha rahat anlaşılmasını ve içerdiği mesajın daha iyi bir şekilde görünmesini sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan