Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler

8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler

Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmektektedir. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini artırma ve sürekliliği sağlamak için evden çalışanların bazı konulara dikkat etmeleri gerekir. Bu rehberimizde de evden çalışan ya da çalışmak isteyenlere bir takım tavsiyelerde bulunacağız.

Kendi e-ticaret sitenizi kurmak ve kendi işinizi yapmak istiyor ancak e-ticaret sitesi kurma konusunda bilginiz yoksa İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir e-ticaret sitesi sahibi olabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler

Çalışmak için belli bir alanınız olsun

Evden iş yaparken, konsantre olmak ve odağınızı korumak için belli bir çalışma alanınızın olması oldukça önemli. Evinizdeki belli bir odayı tamamen çalışma ortamına çevirmeniz bu noktada oldukça önemli. Böylelikle psikolojik olarak bu odayı ofisiniz olarak düşüneceğiniz için daha iyi odaklanabilirsiniz. Bunun yanı sıra evdeki diğer dikkat dağıtıcı unsurlardan da uzakta kalabilirsiniz.

İlgili rehber: Evden çalışan girişimcilerin en sık yaşadığı problemler ve çözümleri

Çalışma saatlerinizi belirleyin

Evden çalışmayı düşünenlerin yaptığı yanlışlardan biri, günün herhangi bir saatinde çalışabilme imkanın olması. Teknik olarak günün herhangi bir saat aralığında çalışabilirsiniz; ancak belli bir düzeninizin olmaması, üretkenliğinizi düşürecektir. Bu sebeple de belli bir rutinininiz olması ve mesai saatlerinizi belirleyebilmek için iş günleri için belli bir saat aralığı belirleyin. Böylelikle şirketinizin aktif çalışma saatlerini de belirlemiş olursunuz. Bu saatler haricindeki vakitlerinizi de kişisel işleriniz ve sosyalleşme için kullanabilirsiniz.

Kendinize ve sosyalleşme için zaman ayırın

Yoğun bir şekilde çalışmayı seviyorsanız, evden çalıştığınız zaman kendinizi işe kaptırma ihtimaliniz de oldukça yüksek. Sürekli işe odaklanmak ve kendinize kişisel zaman ayırmamanız uzun vadede sizi yormaya ve sosyal ilişkilerinizi bozmaya başlayabilir. Bu sebeple de yukarıda da bahsettiğimiz gibi mesai saatlerinizi net bir şekilde belirlemeniz gerekir. Kişisel zamanınızla mesai saatlerinizi ayırarak, kendinize ve çevrenizdekilere zaman yaratmanız önemlidir.

Çalışma alanınızı düzenleyin

Çalışma alanınız başka bir deyişle ofisinizi de iş veriminizi en iyi şekilde artıracak şekilde düzenleyin. Gerekli araç gereçleri tedarik etmeli ve çalışma masanız düzenleyerek, ofisinizdeki konforunuzu artırın. Ev ortamında dikkat dağıtacak birçok detay olduğu için ofis olarak kullanacağınız odanızı tamamen iş yapma mantalitesiyle düzenlemeniz önemlidir.

Ekip ve proje yönetim araçlarını kullanın

Bir ekibiniz bulunuyorsa ve home office çalışan bir şirketseniz, ekibin yönetimini sağlamak için ekip ve proje yönetim araçlarına yatırım yapmalısınız. Bu araçlar, dijital platformlar üzerinden yapılan işleri takip etmeniz, çalışanlara yeni işler atamanızı ve çalışmaları yönetmenizi sağlar.

İlgili rehber: E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler

İş kıyafetlerinizi giyin

Evden iş yapmak için disiplinli olmanız oldukça önemlidir. Evde giydiğiniz günlük kıyafetlerle iş yapmak, veriminizi önemli ölçüde düşürür. Bu sebeple de günlük kıyafetler yerine, iş kıyafetlerinizi giyerek çalışmaya başlamanız, mental olarak iş yapmaya hazır olmanızı sağlar.

Yapılacaklar listenizi oluşturun

Evden çalışırken, yaptığınız işlerin takibini yapmanız zorlaşabilir. Belli bir disiplini sağlamak ve oturtmak için günlük ve haftalık olarak yapılacaklar listenizi oluşturmanız önemlidir. Böylelikle gün içerisinde ne kadar işi tamamladığınızı görebilir ve işlerinizin sürecini takip edebilirsiniz.

Ara sıra ev haricinde bir yerde çalışın

Ev ortamında çalıştığınızda, gün içerisinde sıkılmaya başlayabilirsiniz. Günlük hayatınıza da ev ortamında devam edip, ofisinizi de evde kurduğunuzda sosyal olarak zorlanmaya başlayabilirsiniz. Bu sebeple de haftada en az bir kez ev haricinde bir ortamda çalışmayı denemek, rutininizi de değiştirerek, ev ortamından uzaklaşmanızı sağlar. İnternet erişimi olan herhangi bir yerden işlerinizi yürütebilir ve farklı bir sosyal ortama girerek, network de oluşturabilirsiniz.

Mesai saatlerinizde, sosyal ortamınızdan uzaklaşın

Evden iş yaparken yapılan en büyük yanlışlardan biri de arkadaş, eş gibi sosyal çevreyi de ofis ortamınıza dahil etmek ya da mesai saatleriniz içerisinde sosyalleşmeye çalışmaktır. Genel kanı olarak evden çalışanların daha özgür olduğu düşünüldüğü için çevrenizdeki kişiler mesai saatleriniz içerisinde sizinle görüşmek isteyebilirler. İstisnai durumlar haricinde buna izin vermemeniz gerekir. Çevrenizdeki kişilerin bu saat aralıklarında mesai yaptığınızı bilmeleri gerekir. Bu düzeni bozmanız verimliliğinizi düşüreceği gibi arka planda işlerin de birikmesine neden olur.

Evden iş yapmakla ilgili sık sorulan sorular

Evden yapılabilecek işler nelerdir?

Evden çalışırken birçok farklı iş yapılabilir. E-ticaret özeline indiğimizde, dropshipping yapmak, toptan ürün alarak kendi e-ticaret siteniz ya da sanal pazaryerlerinden bu ürünleri satmak, Affiliate pazarlama çalışmaları yapmak evden çalışanlar için farklı iş modelleri sunmakta.

Kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyenler Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri isimli rehberimizden farklı iş fikirlerine ulaşabilirler.

Evden iş yapmanın avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Home office çalışanlar için önemli avantajlardan bazıları, esnek çalışma saatleri, ofisinizi dilediğiniz gibi düzenleme imkanı, maliyetleri düşürmek ve trafik derdinden kurtulmak olarak sıralanabilir. Dezavantajlara baktığımızda ise şunları sıralayabiliriz: disiplinli olma zorunluluğu, ev ortamındaki dikkat dağıtıcı unsurlar ve sosyal ortamlardan uzaklaşma.

İlgili rehber: Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Erp (Kurumsal Kaynak Planlama) Nedir? E-Ticaret İçin Gerekli midir?
Erp (Kurumsal Kaynak Planlama) Nedir? E-Ticaret İçin Gerekli midir?
Dijitalleşme, sadece matbu belgelerin PDF formatına dönüştürülmesinden ibaret değildir. Büyük ölçekli işletmelerin karmaşık departman ağları bile ERP sayesinde dijitalleştirilebilir. Başta e-ticaret olmak üzere pek çok...
19 Ocak 2022
Markethinkers
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın