E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler

16 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında zorlayıcı bir süreç olabiliyor. Gerekli olan disiplinin sağlanması, çalışılan ekip ile iletişimin iyi yapılması ve işlerin zamanında tamamlanması gibi birçok konu evden çalışmak isteyenlerin sorunları arasında yer alıyor. İlgili rehber: Evden çalışan girişimcilerin en sık yaşadığı problemler ve çözümleri E-ticaret şirketleri, masraflarını azaltmak ve daha rahat bir çalışma ortamı sunmak için evden çalışma sistemine geçiyor. Yapılan işlerin çoğunlukla internet üzerinden gerçekleşiyor olması evden çalışılmayı mümkün kılıyor. Bu noktada da ekip kurarken de dikkat edilmesi gereken konular ortaya çıkıyor. Bugünkü rehberimizde de evden çalışmak isteyenlerin, ekip kurarken nelere dikkat etmeleri gerektiği üzerinde duracağız. İlgili rehber: Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları

Evden çalışmak isteyenlerin ekip kurarken dikkat etmeleri gerekenler

Evden çalışmak için elverişli çalışanları araştırın

Yazının başında da belirttiğimiz gibi evden çalışmak herkes için uygun değildir. Ciddi bir disiplin ve iş ahlakına sahip olmak gerekir. Ev ortamında dikkat dağıtıcı çok fazla unsur olduğu için iş disiplinini koruyabilen ekip arkadaşlarıyla çalışmanız, işinizin verimini daha fazla artıracaktır. Daha önce home office çalışmış olan ya da gerekli disiplini gösterebilecek çalışma arkadaşlarını aramanız ilk etapta oldukça önemlidir. Bu nokta da bazı işler için kendi ekibinizi oluşturabileceğiniz gibi bazı işlerinizi freelancer çalışanlara da verebilirsiniz. Bu şirket masraflarınızı azaltmanız için de önemlidir. Freelancerlar ile çalışırken, sadece yapılan işin bedelini ödersiniz ve ekstra bir harcamanız olmaz. Bu sebeple de sosyal medya yönetimi, içerik pazarlama gibi bazı çalışmalarınızı dışarıdan destek alarak da çözebilirsiniz. İlgili rehber: Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçları

Bu kişilerin yeteneklerini göz önünde tutun

Evden çalışmak isteyen kişileri seçerken, aynı zamanda bu kişilerin yeteneklerine ve sizin için neler yapabileceklerini de göz önünde bulundurmanız önemlidir. Bu kişilerin yetenekleri ve bilgi alanları da yapacağınız işe uyumlu olmalıdır. İşiniz için gerekli olan departmanları belirleyerek, bu departmanların gereksinimlerini karşılayacak yeteneğe sahip olan ekip üyeleriniz seçmeniz gerekir.

Çalışma saatlerinizi belirleyin

Evden çalışmak belli bir saat aralığında çalışmak demek olmayabilir; ancak profesyonel olarak bu işi yapacaksanız ve ciddi bir şekilde işinizi yaparak, işinizi büyütmek istiyorsanız belli çalışma saatlerinizin olması gerekir. Bazı işler esneklik gösterse de bazı işlerde esneklik payı daha azdır. Bu sebeple de şirketiniz için belli bir çalışma saati düzeninizin olması, çalışanların da bu saat aralıklarında daha aktif olmalarını sağlayacaktır. E-ticaret sitesi üzerinde gün içerisinde sipariş takibinin yapılması, müşteri desteğinin sağlanması, sosyal ağlar üzerindeki çalışmaların yapılması, ürün paketleme ve kargolama gibi işlerin yapılması gerekir. Gerekli departmanların ve ekip üyelerinin bu çalışma saatlerinde aktif bir şekilde görevleri başında olması oldukça önemlidir. Bu sebeple de ekip üyelerinize çalışma saatlerinizi belirtmeniz ve onların bu saat aralıklarında aktif olamalarını talep etmelisiniz. Evden çalışma koşullarında, bazı iş kollarının esneklik payı daha yüksek olabilir. Örneğin sosyal medya ve içerik pazarlama çalışmaları esnetilebilmektedir. Bu durumda farklı departmanlardaki çalışanlarınız için farklı çalışma saatleri de belirleyebilirsiniz. Ancak bir bütün halinde çalışılması için tüm ekibin aynı zaman diliminde aktif olması veriminizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Proje yönetim araçlarını kullanın

Proje yönetim araçları, evden çalışmak isteyenler ve bir ekip yönetmek isteyenler için önemli araçlardan biridir. Proje yönetim araçları üzerinde, herbir departman ve çalışan için farklı görevler atanabilir ve çalışanlar da yaptıkları işleri, notlarıyla beraber bu platformlar üzerine girebilirler. İşlerin kaç saatte tamamlandığı, personelin kaç saat aktif bir şekilde çalıştığı, gün veya hafta içerisinde kaç işi tamamladığı ve ne kadar sürede tamamladığı gibi birçok veriye bu proje yönetim araçları üzerinde ulaşılabilir. Slack veya BaseCamp gibi popüler proje yönetim araçlarından yararlanarak, ekibinizin iş takibini yapabilir ve onları tek bir platform üzerinden yöneterek, işlerin gidişatını takip edebilirsiniz.

İletişim araçları ve protokollerinizi belirleyin

Evden çalışma koşullarında iletişim oldukça önemli bir konudur. Ekip içi iletişimin iyi bir şekilde yapılması ve herkesin aynı protokolleri ve araçları kullanması oldukça önemlidir. Telefon, e-posta, Whatsapp gibi iletişim araçlarının yanı sıra kullandığınız proje yönetim araçları üzerinden de iletişim kurabilirsiniz. İletişim araçlarınızın ve nasıl bir şekilde ekip üyeleriyle iletişim kurulacağını belirleyerek, ekibinize bu protokolleri anlatmanız gerekir. Herkesin aynı paydada olması, iş takibini kolaylaştırırken, şirket içi iletişimi de geliştirir.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ürün filtreleme özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
Ürün filtreleme özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha rahat...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Depo Yönetimi Hakkında Tüm Bilmeniz Gerekenler
Depo Yönetimi Hakkında Tüm Bilmeniz Gerekenler
Lojistik süreçleri, e-ticaret aktivitesi açısından büyük öneme sahiptir. Ürünlerin müşterilere zamanında ulaştırılması, söz konusu süreçlerin işleyişine bağlıdır. Depo idaresi bu faaliyetin ayrılmaz bir parçasıdır. İyi...
12 Mayıs 2022
Markethinkers
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-İhracat Faturası Nedir? E-İhracat Faturası Nasıl Düzenlenir?
E-İhracat Faturası Nedir? E-İhracat Faturası Nasıl Düzenlenir?
İhracat faaliyetlerinde, satışı yapılan ürünlerin ve elde edilen gelirin gümrükte beyan edilmesi gerekir. Bu beyan, yurt dışı ticaret faaliyetlerinde yasal bir yükümlülüktür. Online platformlar üzerinden ülke dışına yapılan...
26 Nisan 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın