E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler

16 Haziran 2019
Sinan Oypan

Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında zorlayıcı bir süreç olabiliyor. Gerekli olan disiplinin sağlanması, çalışılan ekip ile iletişimin iyi yapılması ve işlerin zamanında tamamlanması gibi birçok konu evden çalışmak isteyenlerin sorunları arasında yer alıyor.

İlgili rehber: Evden çalışan girişimcilerin en sık yaşadığı problemler ve çözümleri

E-ticaret şirketleri, masraflarını azaltmak ve daha rahat bir çalışma ortamı sunmak için evden çalışma sistemine geçiyor. Yapılan işlerin çoğunlukla internet üzerinden gerçekleşiyor olması evden çalışılmayı mümkün kılıyor. Bu noktada da ekip kurarken de dikkat edilmesi gereken konular ortaya çıkıyor. Bugünkü rehberimizde de evden çalışmak isteyenlerin, ekip kurarken nelere dikkat etmeleri gerektiği üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları

Evden çalışmak isteyenlerin ekip kurarken dikkat etmeleri gerekenler

Evden çalışmak için elverişli çalışanları araştırın

Yazının başında da belirttiğimiz gibi evden çalışmak herkes için uygun değildir. Ciddi bir disiplin ve iş ahlakına sahip olmak gerekir. Ev ortamında dikkat dağıtıcı çok fazla unsur olduğu için iş disiplinini koruyabilen ekip arkadaşlarıyla çalışmanız, işinizin verimini daha fazla artıracaktır.

Daha önce home office çalışmış olan ya da gerekli disiplini gösterebilecek çalışma arkadaşlarını aramanız ilk etapta oldukça önemlidir.

Bu nokta da bazı işler için kendi ekibinizi oluşturabileceğiniz gibi bazı işlerinizi freelancer çalışanlara da verebilirsiniz. Bu şirket masraflarınızı azaltmanız için de önemlidir. Freelancerlar ile çalışırken, sadece yapılan işin bedelini ödersiniz ve ekstra bir harcamanız olmaz. Bu sebeple de sosyal medya yönetimi, içerik pazarlama gibi bazı çalışmalarınızı dışarıdan destek alarak da çözebilirsiniz.

İlgili rehber: Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçları

Bu kişilerin yeteneklerini göz önünde tutun

Evden çalışmak isteyen kişileri seçerken, aynı zamanda bu kişilerin yeteneklerine ve sizin için neler yapabileceklerini de göz önünde bulundurmanız önemlidir. Bu kişilerin yetenekleri ve bilgi alanları da yapacağınız işe uyumlu olmalıdır. İşiniz için gerekli olan departmanları belirleyerek, bu departmanların gereksinimlerini karşılayacak yeteneğe sahip olan ekip üyeleriniz seçmeniz gerekir.

Çalışma saatlerinizi belirleyin

Evden çalışmak belli bir saat aralığında çalışmak demek olmayabilir; ancak profesyonel olarak bu işi yapacaksanız ve ciddi bir şekilde işinizi yaparak, işinizi büyütmek istiyorsanız belli çalışma saatlerinizin olması gerekir. Bazı işler esneklik gösterse de bazı işlerde esneklik payı daha azdır. Bu sebeple de şirketiniz için belli bir çalışma saati düzeninizin olması, çalışanların da bu saat aralıklarında daha aktif olmalarını sağlayacaktır.

E-ticaret sitesi üzerinde gün içerisinde sipariş takibinin yapılması, müşteri desteğinin sağlanması, sosyal ağlar üzerindeki çalışmaların yapılması, ürün paketleme ve kargolama gibi işlerin yapılması gerekir. Gerekli departmanların ve ekip üyelerinin bu çalışma saatlerinde aktif bir şekilde görevleri başında olması oldukça önemlidir. Bu sebeple de ekip üyelerinize çalışma saatlerinizi belirtmeniz ve onların bu saat aralıklarında aktif olamalarını talep etmelisiniz.

Evden çalışma koşullarında, bazı iş kollarının esneklik payı daha yüksek olabilir. Örneğin sosyal medya ve içerik pazarlama çalışmaları esnetilebilmektedir. Bu durumda farklı departmanlardaki çalışanlarınız için farklı çalışma saatleri de belirleyebilirsiniz. Ancak bir bütün halinde çalışılması için tüm ekibin aynı zaman diliminde aktif olması veriminizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Proje yönetim araçlarını kullanın

Proje yönetim araçları, evden çalışmak isteyenler ve bir ekip yönetmek isteyenler için önemli araçlardan biridir. Proje yönetim araçları üzerinde, herbir departman ve çalışan için farklı görevler atanabilir ve çalışanlar da yaptıkları işleri, notlarıyla beraber bu platformlar üzerine girebilirler. İşlerin kaç saatte tamamlandığı, personelin kaç saat aktif bir şekilde çalıştığı, gün veya hafta içerisinde kaç işi tamamladığı ve ne kadar sürede tamamladığı gibi birçok veriye bu proje yönetim araçları üzerinde ulaşılabilir.

Slack veya BaseCamp gibi popüler proje yönetim araçlarından yararlanarak, ekibinizin iş takibini yapabilir ve onları tek bir platform üzerinden yöneterek, işlerin gidişatını takip edebilirsiniz.

İletişim araçları ve protokollerinizi belirleyin

Evden çalışma koşullarında iletişim oldukça önemli bir konudur. Ekip içi iletişimin iyi bir şekilde yapılması ve herkesin aynı protokolleri ve araçları kullanması oldukça önemlidir. Telefon, e-posta, Whatsapp gibi iletişim araçlarının yanı sıra kullandığınız proje yönetim araçları üzerinden de iletişim kurabilirsiniz.

İletişim araçlarınızın ve nasıl bir şekilde ekip üyeleriyle iletişim kurulacağını belirleyerek, ekibinize bu protokolleri anlatmanız gerekir. Herkesin aynı paydada olması, iş takibini kolaylaştırırken, şirket içi iletişimi de geliştirir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
Gökçe Beyazaslan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan