Blog

E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler

Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında zorlayıcı bir süreç olabiliyor. Gerekli olan disiplinin sağlanması, çalışılan ekip ile iletişimin iyi yapılması ve işlerin zamanında tamamlanması gibi birçok konu evden çalışmak isteyenlerin sorunları arasında yer alıyor.

İlgili rehber: Evden çalışan girişimcilerin en sık yaşadığı problemler ve çözümleri

E-ticaret şirketleri, masraflarını azaltmak ve daha rahat bir çalışma ortamı sunmak için evden çalışma sistemine geçiyor. Yapılan işlerin çoğunlukla internet üzerinden gerçekleşiyor olması evden çalışılmayı mümkün kılıyor. Bu noktada da ekip kurarken de dikkat edilmesi gereken konular ortaya çıkıyor. Bugünkü rehberimizde de evden çalışmak isteyenlerin, ekip kurarken nelere dikkat etmeleri gerektiği üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları

Evden çalışmak isteyenlerin ekip kurarken dikkat etmeleri gerekenler

Evden çalışmak için elverişli çalışanları araştırın

Yazının başında da belirttiğimiz gibi evden çalışmak herkes için uygun değildir. Ciddi bir disiplin ve iş ahlakına sahip olmak gerekir. Ev ortamında dikkat dağıtıcı çok fazla unsur olduğu için iş disiplinini koruyabilen ekip arkadaşlarıyla çalışmanız, işinizin verimini daha fazla artıracaktır.

Daha önce home office çalışmış olan ya da gerekli disiplini gösterebilecek çalışma arkadaşlarını aramanız ilk etapta oldukça önemlidir.

Bu nokta da bazı işler için kendi ekibinizi oluşturabileceğiniz gibi bazı işlerinizi freelancer çalışanlara da verebilirsiniz. Bu şirket masraflarınızı azaltmanız için de önemlidir. Freelancerlar ile çalışırken, sadece yapılan işin bedelini ödersiniz ve ekstra bir harcamanız olmaz. Bu sebeple de sosyal medya yönetimi, içerik pazarlama gibi bazı çalışmalarınızı dışarıdan destek alarak da çözebilirsiniz.

İlgili rehber: Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçları

Bu kişilerin yeteneklerini göz önünde tutun

Evden çalışmak isteyen kişileri seçerken, aynı zamanda bu kişilerin yeteneklerine ve sizin için neler yapabileceklerini de göz önünde bulundurmanız önemlidir. Bu kişilerin yetenekleri ve bilgi alanları da yapacağınız işe uyumlu olmalıdır. İşiniz için gerekli olan departmanları belirleyerek, bu departmanların gereksinimlerini karşılayacak yeteneğe sahip olan ekip üyeleriniz seçmeniz gerekir.

Çalışma saatlerinizi belirleyin

Evden çalışmak belli bir saat aralığında çalışmak demek olmayabilir; ancak profesyonel olarak bu işi yapacaksanız ve ciddi bir şekilde işinizi yaparak, işinizi büyütmek istiyorsanız belli çalışma saatlerinizin olması gerekir. Bazı işler esneklik gösterse de bazı işlerde esneklik payı daha azdır. Bu sebeple de şirketiniz için belli bir çalışma saati düzeninizin olması, çalışanların da bu saat aralıklarında daha aktif olmalarını sağlayacaktır.

E-ticaret sitesi üzerinde gün içerisinde sipariş takibinin yapılması, müşteri desteğinin sağlanması, sosyal ağlar üzerindeki çalışmaların yapılması, ürün paketleme ve kargolama gibi işlerin yapılması gerekir. Gerekli departmanların ve ekip üyelerinin bu çalışma saatlerinde aktif bir şekilde görevleri başında olması oldukça önemlidir. Bu sebeple de ekip üyelerinize çalışma saatlerinizi belirtmeniz ve onların bu saat aralıklarında aktif olamalarını talep etmelisiniz.

Evden çalışma koşullarında, bazı iş kollarının esneklik payı daha yüksek olabilir. Örneğin sosyal medya ve içerik pazarlama çalışmaları esnetilebilmektedir. Bu durumda farklı departmanlardaki çalışanlarınız için farklı çalışma saatleri de belirleyebilirsiniz. Ancak bir bütün halinde çalışılması için tüm ekibin aynı zaman diliminde aktif olması veriminizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Proje yönetim araçlarını kullanın

Proje yönetim araçları, evden çalışmak isteyenler ve bir ekip yönetmek isteyenler için önemli araçlardan biridir. Proje yönetim araçları üzerinde, herbir departman ve çalışan için farklı görevler atanabilir ve çalışanlar da yaptıkları işleri, notlarıyla beraber bu platformlar üzerine girebilirler. İşlerin kaç saatte tamamlandığı, personelin kaç saat aktif bir şekilde çalıştığı, gün veya hafta içerisinde kaç işi tamamladığı ve ne kadar sürede tamamladığı gibi birçok veriye bu proje yönetim araçları üzerinde ulaşılabilir.

Slack veya BaseCamp gibi popüler proje yönetim araçlarından yararlanarak, ekibinizin iş takibini yapabilir ve onları tek bir platform üzerinden yöneterek, işlerin gidişatını takip edebilirsiniz.

İletişim araçları ve protokollerinizi belirleyin

Evden çalışma koşullarında iletişim oldukça önemli bir konudur. Ekip içi iletişimin iyi bir şekilde yapılması ve herkesin aynı protokolleri ve araçları kullanması oldukça önemlidir. Telefon, e-posta, Whatsapp gibi iletişim araçlarının yanı sıra kullandığınız proje yönetim araçları üzerinden de iletişim kurabilirsiniz.

İletişim araçlarınızın ve nasıl bir şekilde ekip üyeleriyle iletişim kurulacağını belirleyerek, ekibinize bu protokolleri anlatmanız gerekir. Herkesin aynı paydada olması, iş takibini kolaylaştırırken, şirket içi iletişimi de geliştirir.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!