E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları

17 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken üretkenliğinizi nasıl artırabileceğinizi ve işlerinizi olduğu gibi devam ettirebileceğiniz üzerine bazı önemli bilgiler sunacağız. İlgili rehber: Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?

Üretkenliği artırmak için evden çalışma ipuçları

Çalışma alanınızı belirleyin

Öncelikli olarak yapmanız gereken, işlerinizi yaparken kullanabileceğiniz ve sadece çalışma için ayıracağınız bir alan belirlemek. Evden çalışırken birçok kişi kendini fazla rahat hissettiği için odaklanma sorunu yaşamakta. Bu sebeple de sadece iş yapmaya odaklı bir alanı ev ortamında belirlemeniz, odağınızı korumanıza yardımcı olacaktır.

Proje yönetim araçlarından yararlanın

Proje yönetim araçları, evden çalışan e-ticaret firmaları için oldukça önemli araçlardır. İşlerin takibini yapabilmek ve ekibe yeni projeler yönlendirerek, daha hızlı bir şekilde ekibin aynı projeler üzerinde çalışmasını sağlamak için bu araçlardan yararlanabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde yararlanabileceğiniz farklı proje araçlarını bulabilirsiniz. İlgili rehber: İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları

Yapılacaklar listenizi oluşturun

Evden çalışma sürecini verimli kılmak ve işlerinizi zamanında yetiştirebilmek için günlük ve haftalık yapılacaklar listelerinizi hazırlamalısınız. Yapılacaklar listeniz üzerinde öncelikli işlerinizi belirleyerek, ilk başta bu işler üzerine odaklanmanız da önemlidir. Sırasıyla bu işleri tamamlayarak yapılacak işlerinizi tamamlayabilir ve gün ya da hafta içerisinde tamamladığınız işlerin takibini de rahatlıkla yapabilirsiniz.

Mesai saatlerinizi belirleyin

Evden çalışma, ilk bakıldığında dışarıdan kolay gibi gelse de belli bir disiplini oturtma zorunluluğu olan bir çalışma şeklidir. Bunun için de mesai saatlerinizi net bir şekilde belirlemeniz gerekir. Hangi saatte işe başlayıp, hangi saatte de işi bırakacağınızı belirlemeniz önemlidir. Ofis ortamında çalışır gibi bir planınız olması önemlidir. Bu limitleri koymadığınızda, düzensizlik nedeniyle işlerinizi takip edemeyebilir ya da kendinize zaman ayıramadığınız için sosyal sorunlar yaşayabilirsiniz. Bu sebeple de çalışma saatlerinizi net bir şekilde belirlemeniz gerekmektedir.

Ara vermeyi unutmayın

Evden çalışırken kendinizi işe fazla kaptırabilirsiniz. Bu durumda da ara vermeniz zorlaşabilir; ancak üretkenliğinizi korumak için saat başı kısa aralar vererek, gözlerinizi ve zihninizi dinlendirmeniz de önemlidir.

Dikkat dağıtıcı unsurları ortadan kaldırın

Ev ortamı ofisten çok daha farklı olduğu için dikkatinizi dağıtabilecek birçok unsur vardır. TV, oyun konsolları, eşiniz, çocuklarınız, salondaki rahat koltuğunuz gibi unsurlar çalışma sürecinde dikkatinizi dağıtabilir. Bu sebeple de evden çalışma sürecinde, bu unsurlardan uzak kalacağınız bir ortam belirlemeli; evde yaşanlara da mesai saatlerinizi net bir şekilde belirterek, sizi rahatsız etmemeleri gerektiğini açıklamanız oldukça önemli.

İş kıyafetlerinizi giyin

Evden çalışma ciddi bir disiplin gerektirir. Dikkat dağıtıcı unsurların olması, evin rahatlığında çalışıyor olmanız konsantrasyonunuzu bozabilir. İş yaptığınızı kendinize hatırlatmak ve konsantrasyonunuzu korumak için iş kıyafetlerinizi giyinerek çalışmaya başlamanız ve gün içerisinde bu şekilde giyinmeniz de zihninizi iş odağında tutacaktır.

Sabah rutinlerinizi belirleyin

Zihninizi evden çalışmaya hazırlamak için belli bir rutininizin olması da önemli. Sabah uyandığınızda kahvaltı hazırlamak, kahve ya da çay içtikten sonra, günlük haberleri takip etmek ya da spor yapmak gibi belli bir rutini oturtarak güne başlamak ve her gün bu rutine sadık kalmak da sizi evden çalışma ortamına hazır tutacaktır. Belli bir rutin ile zihniniz ve bedeniniz de iş yapmaya daha hazır hale geleceği için üretkenliğinizi artırır.

Çalışma alanınızı temiz ve düzenli tutun

Çalışma masanızı ve ortamınızı da düzenli ve temiz tutmaya özen gösterin. Masanın dağınık olması ve etrafta karışıklığın olması da çalışırken ki dikkatinizi dağıtacaktır. İş yapmak yerine ortamı toplamaya yönelerek, işten kaçabileceğiniz için en başta, masanızdaki dağınıklığı kaldırarak, temiz ve düzenli bir ortamda çalışın.

Toplantıları e-posta ile çözün

Evden çalışma, aslında birçok toplantının e-posta ile de çözülebileceğini görmenizi sağlar. Proje yönetim araçları ya da Skype gibi araçlar üzerinden ekip görüşmeleri yapabileceğiniz gibi e-posta üzerinden de birçok projeyi yönetebilirsiniz. Sunumları ve projelerin gelişimini ilgili ekip çalışanları ile e-posta üzerinden çözerek, daha hızlı bir şekilde işlerinizi de yapabilirsiniz. İlgili rehber: Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem

Evden çalışma ile ilgili sık sorulan sorular

Evden çalışmanın avantajları neler?

Trafik sorununun ortadan kalkması stresinizi azaltırken, yolda geçen süre de sizi kalmış olur. Evin rahat ortamında çalışma imkanınızın olması işlerinize daha iyi odaklanmanıza da yardımcı olur. Evden çalışma maliyetlerinizi de azaltırken çalışma alanınızı istediğiniz gibi düzenleme imkanı sunar.

Evden çalışmanın avantajları neler?

Mesai saatlerini tam belirlememek, işe odaklanmayı zorlaştırabilir. Bunun yanı sıra TV, oyun konsolları ve benzeri dikkat dağıtıcı unsurların olması üretkenliğinizi azaltabilir. Sosyalleşme ile ilgili sorunlar yaşamanın yanı sıra fazla rutin bir hayata geçiş yapmak sizi zorlayabilir. İlgili rehber: Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları

Evden çalışanların sık yaşadığı problemler neler?

Sosyalleşme sorunu ve rutinden kaçamama gibi problemler en sık yaşanan problemler arasında yer almakta. Buna ek olarak iş disiplinini oturtmak, çalışma alanı için doğru yeri belirlemek ve motivasyonu yüksek tutmak da sıklıkla karşılaşılan problemler arasında yer alıyor. İlgili rehber: Evden çalışan girişimcilerin en sık yaşadığı problemler ve çözümleri Evden çalışmayı düşünüyorsanız ya da evde çalışarak kendi e-ticaret şirketinizi kurmak ve internetten satış yapmak istiyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin