En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

18 Şubat 2019
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay tüketicilerin satın alma kararlarını etkilediği için sitenizden aldığınız geri dönüşümleri de doğrudan etkilemektedir.

Ürün satış sayfalarında dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu unsurların üzerinde durarak, en etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenlerin üzerinde duracağız.

Sayfa başlığı ve URL yapısı

Etkili bir ürün satış sayfası hazırlamak için bilmeniz gerekenleri sayfanın en başından itibaren ele alacağız. Sayfanın ilk göze çarpan unsurları da sayfa başlığı ve sayfanın URL yapısıdır.

Sayfa başlığının birkaç önemli görevi vardır. Öncelikle ziyaretçilere sayfanın hangi ürünle ilgili olduğunu gösterir. Eğer bulunuyorsa ürünün modeli, rengi, boyutu gibi bilgiler de başlıkta yer almalıdır. Böylelikle ziyaretçilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşmaları sağlanır.

Bunun yanı sıra sayfa başlığı SEO konusunda da önemlidir. Başlıkta ürünle ilgili anahtar kelimeleri kullanmak, arama motorları üzerinde bu sayfaların görünmesini sağlayarak, organik olarak trafik elde etmenize yardımcı olur.

URL yapısına bakarsak, URL yapısında da sayfa baslığı, anahtar kelimeler, ürünün modeli, rengi ve boyutu gibi detayları geçirebilirsiniz. Böylelikle arama motorları için bu sayfaların daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlayarak, organik trafiğinizi artırabilirsiniz. E-ticaret site URL’lerinde kullanmanız gereken SEO ipuçları isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Ürün fotoğrafları

Fotoğraflar, ürün satış sayfalarınızın en önemli unsurları arasında yer alır. Düzgün, kaliteli ve ilgi çeken fotoğraflar kullanmanız tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyecektir.

Ürün fotoğraflarınız aslında bir vitrin görevi görür ve bu nedenle de bu fotoğraflarda, ürünleri farklı açılardan göstermeli, yakın plan çekimlerle ürünün materyalini detaylı bir şekilde göstermeli, ürünü farklı kullanım alanlarında göstermek için de konsept fotoğraflar kullanmalısınız. Böylelikle ürün hakkında daha fazla bilgi sunma şansınız olur.

Fotoğrafları sitenize eklerken, fotoğrafların URL ve alt başlıklarında da anahtar kelimeler kullanmanız, arama motorlarındaki görsel aramalarda sitenize trafik çekmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları

Ürün açıklamaları

Ürün fotoğraflarından sonra en çok üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün satış sayfalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmak için detaylı ve iyi hazırlanmış ürün açıklamaları oluşturmalısınız.

Ürün açıklamalarını ikiye bölmeniz, alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır. Kullanıcılar öncelikle hızlı ve özet bilgiler almak isteyeceklerdir ürünle ilgili. Bunun için ürün fotoğrafının yanına ya da mobil görünümde altına teknik özelliklerin yer aldığı kısa ve maddelerden oluşan bir açıklama hazırlayabilirsiniz.

Ancak daha detaylı bilgi almak isteyenleri de tatmin etmek için, sayfanın biraz daha alt bölümüne ekstra bilgiler ekleyebilirsiniz. Bu ekstra bilgilerde, özet metindeki bilgileri detaylandırarak ürünle ilgili daha fazla bilgi sunabilirsiniz. Bu bilgiler arasında ürünün kullanım alanlarını anlatan içerikler oluşturabileceğiniz gibi ürünle ilgili ekstra fotoğraf ve videolar da ekleyebilirsiniz.

Ürün açıklamaları konusu önemli bir konu olduğu için, aşağıdaki rehberlerimize de göz atmanızı öneririz.

İlgili rehberler:

Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem

Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

Ürün sayfalarında dikkat etmeniz gereken SEO çalışmaları

Ürün videoları

Ürün satış sayfalarında olması gereken unsurlardan biri de ürün videolarıdır. Henüz bir standart haline gelmemiş olsa da yıllar içerisinde video içerikler olan ilginin artması ve videoların geri dönüşümleri artırıyor olması nedeniyle e-ticaret firmaları video içeriklere yatırım yapmaya başladılar.

Ürünleri daha iyi tanıtmasının yanı sıra kullanıcılarda bir merak ve ilgi uyandırdığı için ürün satış sayfalarına bu videoları eklemeniz geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Bu videolarınızı sitenizin ana sayfasında kullanabileceğiniz gibi ürün satış sayfalarında ürün fotoğraflarının altında da kullanabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar aynı zamanda ürünün videosunu da izleyebilirler. Ana sayfada daha çok tanıtım amaçlı videolar kullanmanız da daha doğru olur. Video kullanımları hakkında bilgi edinmek içinse aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu

İlgili rehber: Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik

Ürün fiyat, stok, kargo bilgisi ve sepete ekle butonu

Ürün satış sayfasındaki en önemli unsur tabii ki fiyat bilgisidir. Kullanıcıların ürün fiyatlarını kolay bir şekilde görebilmelerini sağlamanız gerekir. Bunun için ürün fotoğraflarının yanındaki alanda bu bilgileri yazabilirsiniz. Arka planla zıtlık oluşturacak renkler tercih etmeniz ve diğer açıklama metinlerinizden daha büyük fontlar kullanarak bu bilgileri yazmanız, kullanıcıların dikkatini çekmesini sağlar.

Buna ek olarak ürünle ilgili stok bilgilerini de fiyat bilgisinin altında paylaşabilirsiniz. Özellikle aciliyet hissini uyandırmak için stok adedini belirtmeniz kullanıcıların daha hızlı eyleme geçmesine yardımcı olacaktır.

Kargo bilgiler de önemli bir detaydır. Ürün satış sayfanızda eğer ürünün farklı bir kargo ücreti veya seçeneği bulunuyorsa ya da belli ürünlerde ücretsiz kargo seçeneği sunuyorsanız fiyat ve stok bilgisinden sonra bu kargo bilgilerinin de yazmalısınız. Böylelikle tüketici kargo durumunun nasıl olduğunu da bu sayfa üzerinde görebilir.

Bir diğer önemli detay ise “Sepete Ekle” butonudur. Bu butonun konumu ve rengi de geri dönüşümünüzü etkilemektedir. Sepete ekleme butonunuzun rengini dikkat çekici bir şekilde hazırlamalı, arkaplanla zıt olacak bir renk seçmeli ve boyut olarak da dikkat çekecek şekilde hazırlamalısınız. Fiyat bilgisinin altında ya da yanında bu butonu konumlandırabilirsiniz. Kullanıcılar bu butonla fiyat bilgisini aynı anda görebilmeliler. Fiyat bilgisi ile ayrıştırmak için de bu iki bilginin rengini de farklı yapabilirsiniz.

Kullanıcı yorumları

Ürün satış sayfanızda olması gereken bir diğer detay da kullanıcı yorumlarıdır. Kullanıcıların ürünlerle ilgili yaptıkları yorumlar, ürün ve hizmete dair görüşleri de sosyal kanıt niteliğinde olduğu için satışları doğrudan etkilemektedir.

Ürünle ilgili yorum saysının artması, yeni ziyaretçilerin hem ürünler hem de verdiğiniz hizmetler hakkında daha fazla bilgi edinmelerini sağlar. Başka kullanıcıların yaptığı yorumlar daha gerçekçi ve inanılır olduğu için ürün sayfalarınızda bunlara yer vermeniz önemlidir.

Gerçek kullanıcı yorumları edinmek için müşterilerinize ulaşarak onların yorum yapmalarını talep edebilir, ürün yorumu bırakmaları halinde onlara indirim kuponları sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

İlgili rehber: E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

Kullanıcı yorumları aynı zamanda SEO için de önemli. Hem sayfanızın güncellenmesini sağlar hem de sayfa değerini artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların bir sayfaya yorum yapmaları, Google gözünde bu sayfanın daha değerli olduğunu gösterdiği gibi sayfa içeriğinin de arama sorgularına iyi yanıt verdiğini göstermektedir. Bu sebeple de kullanıcı yorumlarınızı artırmanız aynı zamanda ürün satış sayfalarınızın arama motorlarındaki değerini de artırır.

İlgili rehber: SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın