En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

18 Şubat 2019
Sinan Oypan

Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay tüketicilerin satın alma kararlarını etkilediği için sitenizden aldığınız geri dönüşümleri de doğrudan etkilemektedir.

Ürün satış sayfalarında dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu unsurların üzerinde durarak, en etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenlerin üzerinde duracağız.

Sayfa başlığı ve URL yapısı

Etkili bir ürün satış sayfası hazırlamak için bilmeniz gerekenleri sayfanın en başından itibaren ele alacağız. Sayfanın ilk göze çarpan unsurları da sayfa başlığı ve sayfanın URL yapısıdır.

Sayfa başlığının birkaç önemli görevi vardır. Öncelikle ziyaretçilere sayfanın hangi ürünle ilgili olduğunu gösterir. Eğer bulunuyorsa ürünün modeli, rengi, boyutu gibi bilgiler de başlıkta yer almalıdır. Böylelikle ziyaretçilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşmaları sağlanır.

Bunun yanı sıra sayfa başlığı SEO konusunda da önemlidir. Başlıkta ürünle ilgili anahtar kelimeleri kullanmak, arama motorları üzerinde bu sayfaların görünmesini sağlayarak, organik olarak trafik elde etmenize yardımcı olur.

URL yapısına bakarsak, URL yapısında da sayfa baslığı, anahtar kelimeler, ürünün modeli, rengi ve boyutu gibi detayları geçirebilirsiniz. Böylelikle arama motorları için bu sayfaların daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlayarak, organik trafiğinizi artırabilirsiniz. E-ticaret site URL’lerinde kullanmanız gereken SEO ipuçları isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Ürün fotoğrafları

Fotoğraflar, ürün satış sayfalarınızın en önemli unsurları arasında yer alır. Düzgün, kaliteli ve ilgi çeken fotoğraflar kullanmanız tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyecektir.

Ürün fotoğraflarınız aslında bir vitrin görevi görür ve bu nedenle de bu fotoğraflarda, ürünleri farklı açılardan göstermeli, yakın plan çekimlerle ürünün materyalini detaylı bir şekilde göstermeli, ürünü farklı kullanım alanlarında göstermek için de konsept fotoğraflar kullanmalısınız. Böylelikle ürün hakkında daha fazla bilgi sunma şansınız olur.

Fotoğrafları sitenize eklerken, fotoğrafların URL ve alt başlıklarında da anahtar kelimeler kullanmanız, arama motorlarındaki görsel aramalarda sitenize trafik çekmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları

Ürün açıklamaları

Ürün fotoğraflarından sonra en çok üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün satış sayfalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmak için detaylı ve iyi hazırlanmış ürün açıklamaları oluşturmalısınız.

Ürün açıklamalarını ikiye bölmeniz, alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır. Kullanıcılar öncelikle hızlı ve özet bilgiler almak isteyeceklerdir ürünle ilgili. Bunun için ürün fotoğrafının yanına ya da mobil görünümde altına teknik özelliklerin yer aldığı kısa ve maddelerden oluşan bir açıklama hazırlayabilirsiniz.

Ancak daha detaylı bilgi almak isteyenleri de tatmin etmek için, sayfanın biraz daha alt bölümüne ekstra bilgiler ekleyebilirsiniz. Bu ekstra bilgilerde, özet metindeki bilgileri detaylandırarak ürünle ilgili daha fazla bilgi sunabilirsiniz. Bu bilgiler arasında ürünün kullanım alanlarını anlatan içerikler oluşturabileceğiniz gibi ürünle ilgili ekstra fotoğraf ve videolar da ekleyebilirsiniz.

Ürün açıklamaları konusu önemli bir konu olduğu için, aşağıdaki rehberlerimize de göz atmanızı öneririz.

İlgili rehberler:

Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem

Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

Ürün sayfalarında dikkat etmeniz gereken SEO çalışmaları

Ürün videoları

Ürün satış sayfalarında olması gereken unsurlardan biri de ürün videolarıdır. Henüz bir standart haline gelmemiş olsa da yıllar içerisinde video içerikler olan ilginin artması ve videoların geri dönüşümleri artırıyor olması nedeniyle e-ticaret firmaları video içeriklere yatırım yapmaya başladılar.

Ürünleri daha iyi tanıtmasının yanı sıra kullanıcılarda bir merak ve ilgi uyandırdığı için ürün satış sayfalarına bu videoları eklemeniz geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Bu videolarınızı sitenizin ana sayfasında kullanabileceğiniz gibi ürün satış sayfalarında ürün fotoğraflarının altında da kullanabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar aynı zamanda ürünün videosunu da izleyebilirler. Ana sayfada daha çok tanıtım amaçlı videolar kullanmanız da daha doğru olur. Video kullanımları hakkında bilgi edinmek içinse aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu

İlgili rehber: Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik

Ürün fiyat, stok, kargo bilgisi ve sepete ekle butonu

Ürün satış sayfasındaki en önemli unsur tabii ki fiyat bilgisidir. Kullanıcıların ürün fiyatlarını kolay bir şekilde görebilmelerini sağlamanız gerekir. Bunun için ürün fotoğraflarının yanındaki alanda bu bilgileri yazabilirsiniz. Arka planla zıtlık oluşturacak renkler tercih etmeniz ve diğer açıklama metinlerinizden daha büyük fontlar kullanarak bu bilgileri yazmanız, kullanıcıların dikkatini çekmesini sağlar.

Buna ek olarak ürünle ilgili stok bilgilerini de fiyat bilgisinin altında paylaşabilirsiniz. Özellikle aciliyet hissini uyandırmak için stok adedini belirtmeniz kullanıcıların daha hızlı eyleme geçmesine yardımcı olacaktır.

Kargo bilgiler de önemli bir detaydır. Ürün satış sayfanızda eğer ürünün farklı bir kargo ücreti veya seçeneği bulunuyorsa ya da belli ürünlerde ücretsiz kargo seçeneği sunuyorsanız fiyat ve stok bilgisinden sonra bu kargo bilgilerinin de yazmalısınız. Böylelikle tüketici kargo durumunun nasıl olduğunu da bu sayfa üzerinde görebilir.

Bir diğer önemli detay ise “Sepete Ekle” butonudur. Bu butonun konumu ve rengi de geri dönüşümünüzü etkilemektedir. Sepete ekleme butonunuzun rengini dikkat çekici bir şekilde hazırlamalı, arkaplanla zıt olacak bir renk seçmeli ve boyut olarak da dikkat çekecek şekilde hazırlamalısınız. Fiyat bilgisinin altında ya da yanında bu butonu konumlandırabilirsiniz. Kullanıcılar bu butonla fiyat bilgisini aynı anda görebilmeliler. Fiyat bilgisi ile ayrıştırmak için de bu iki bilginin rengini de farklı yapabilirsiniz.

Kullanıcı yorumları

Ürün satış sayfanızda olması gereken bir diğer detay da kullanıcı yorumlarıdır. Kullanıcıların ürünlerle ilgili yaptıkları yorumlar, ürün ve hizmete dair görüşleri de sosyal kanıt niteliğinde olduğu için satışları doğrudan etkilemektedir.

Ürünle ilgili yorum saysının artması, yeni ziyaretçilerin hem ürünler hem de verdiğiniz hizmetler hakkında daha fazla bilgi edinmelerini sağlar. Başka kullanıcıların yaptığı yorumlar daha gerçekçi ve inanılır olduğu için ürün sayfalarınızda bunlara yer vermeniz önemlidir.

Gerçek kullanıcı yorumları edinmek için müşterilerinize ulaşarak onların yorum yapmalarını talep edebilir, ürün yorumu bırakmaları halinde onlara indirim kuponları sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

İlgili rehber: E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

Kullanıcı yorumları aynı zamanda SEO için de önemli. Hem sayfanızın güncellenmesini sağlar hem de sayfa değerini artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların bir sayfaya yorum yapmaları, Google gözünde bu sayfanın daha değerli olduğunu gösterdiği gibi sayfa içeriğinin de arama sorgularına iyi yanıt verdiğini göstermektedir. Bu sebeple de kullanıcı yorumlarınızı artırmanız aynı zamanda ürün satış sayfalarınızın arama motorlarındaki değerini de artırır.

İlgili rehber: SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan