fbpx

E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?

23 Ekim 2017
Sinan Oypan

İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de yardımcı olur. Tabii ki sadece bir blog yazısı yazmak tek başına yeterli değildir; bu yazının etkileyici ve ilgi çekici olması da gerekir.

Okuyucuları sayfa üzerinde tutabilecek, onlara bir değer katarak, içerikle etkileşime geçmelerini sağlayacak bir blog yazısı yazmak için de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor.

Hedef kitlenizin iyi tanıyın

Blog yazınızı oluşturmadan önce hedef kitlenizi iyi tanımanız gerekiyor. Hedef kitlenizin demografik yapısı nasıl? Hedef kitlenize nasıl hitap edeceksiniz? Onların ilgi alanları neler? Sizden hangi konular üzerine içerikler istiyorlar?

Hedef kitlenize göre yazacağınız içeriklerin de şekli ve konuları da değişiklik gösterecektir. Müşteri profilinize uygun içerikler yazmanız, içeriklerinizin daha ilgi çekici ve etkileşime açık bir hale gelmesini sağlar.

Yazacağınız konuyu detaylandırın ve plan oluşturun

Yazacağınız konuyu detaylandırmak ve yazı içeriği hakkında bir plan oluşturmak da yazıyı yazarken size yardımcı olacak unsurlardan biridir. Yazım aşamasında önemli kısımları atlamamak ve detayları unutmamak için kısa notlar alarak, yazı içeriği hakkında bir plan oluşturabilirsiniz. Yazının öne çıkan noktalarını, bilgileri, araştırmalarınızdan öne çıkan bölümleri, ara başlıkları ve yazı içerisinde kullanacağınız görsel çalışmaları (fotoğraf, grafik vb.) önceden düşünmeli ve yazının hangi bölümlerinde bu detayları öne çıkartacağınızı planlamalısınız.

Ana başlık üzerinde vakit harcayın

Yazının ana başlığı dikkat çekmek ve okuyucuları sayfaya çekmek için oldukça önemlidir. Sitenin blog bölümünde, sosyal mecralarda, arama motorlarında ve/ya e-posta çalışmalarında bu içerikleri öne çıkartırken; okuyucuların ilk dikkatini çeken bölüm yazının başlığıdır. Yazı başlığının dikkat çekmemesi, okuyucuların yazıya tıklamamasına neden olacağı için alınacak geri dönüşümler düşük olacaktır.

Yazı başlığında, yazının öne çıkan bir bölümünü özetleyebilir; merak uyandırıcı bir cümle ile kullanıcıları yazıya çekmeye çalışabilirsiniz. Ancak dikkat etmeniz gereken noktalardan biri okuyucuları kandırmamak olmalı. Tık avcılığı yapmak adına, okuyucuları kandıran başlıklar kullanmak, yarardan çok zarara neden olur. Okuyucular yazıya geldiklerinde başlıkta verilen mesajla yazı içeriğinin örtüşüyor olması gerekir. Aksi takdirde ilerleyen zamanlarda içeriklerinize değer vermeyecekleri için bir kitle oluşturamayabilirsiniz.

İlgi çekici bir giriş yapın

Başlığın ardından en çok dikkat edilen bölümlerden biri de yazının giriş paragrafıdır. İlginç bir girişinizin olmaması da okuyucuları site üzerinde tutamayabilir. İlgi çekici bir giriş paragrafı oluşturmak için, yazı genelinde bahsettiğiniz konuları kısaca özetleyebilir ya da konuyla ilgili ilginç veriler paylaşarak, konuyu daha cazip bir hale getirebilirsiniz. Okuyucuya, bu içerikte neler sunacağınızı giriş paragrafınızda vermeniz gerekir.

Çarpıcı görseller kullanın

Bazen tek bir görsel, onlarca kelimeden daha fazla şeyi anlatabilir. Bu nedenle de blog yazılarınızda çarpıcı ve bilgilendirici görsel çalışmalar kullanmaya özen gösterin. Jenerik ve sıradan fotoğraflar yerine kaliteli ve orijinal görseller kullanmaya özen gösterin. İnternet üzerindeki fotoğraf platformlarına üye olarak, blog yazılarınızın için kaliteli görseller bulabilirsiniz.

Fotoğrafların yanı sıra blog içeriklerinizi destekleyecek grafik çalışmaları bulunuyorsa, yazılarınıza bu grafikleri de ekleyin. Böylelikle anlattığınız konuları daha anlaşılır bir hale getirebilirsiniz.

Değer katacak bilgiler paylaşın

Jenerik ve arama motorlarına hitap eden yazılar oluşturmak yerine okuyuculara bir değer katacak ve onlara bazı bilgiler sunacak içerikler oluşturmanız da bir hayli önemlidir. Okuyuculara bir değer katmadığınız takdirde, onları kalıcı bir takipçiye dönüştürmeniz zor olacaktır. Onlar için bir bilgi kaynağı olmaya özen göstermelisiniz. Organik aramalar haricinde de blog içeriklerinizi arasında da gezinerek, kendilerine uygun bilgilendirici içerikleri bulabilmeliler.

Arama motorlarına uyumluluğu unutmayın

Odak noktanız okuyucularınız olsa da yazılarınızın arama motorlarına da uyumlu olması gerekir. Bu sebeple de yazı içeriğinde konuyla ilgili olan, sorulara yanıt veren anahtar kelimeleri kullanmaya özen göstermelisiniz. Yazı URL’si, başlığı ve meta açıklamaların da anahtar kelimelerinizi kullanmayı unutmamanız gerekir. Anahtar kelime kullanımında aşırıya kaçmamalı ve spam yapmamalısınız. Google’ın yeni algoritmaları anlamsız cümleler içerisinde ard arda yazılan anahtar kelime kullanımlarını istemiyor. Anahtar kelimelerin kötüye kullanımı sayfa değerinin düşmesine neden olacağı için, metin içerisinde anahtar kelime yoğunluklarınızın yüzde 3 oranında olması oldukça ideal bir yaklaşım olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan