Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?

27 Kasım 2016
Sinan Oypan

Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır.

Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin nasıl bir içerik yazdığınızı, linke tıklayana kadar görmezler. İlk önce gördükleri ve dikkat ettikler nokta yazılarınızın başlığıdır. Bu nedenle de başlıklarınızın dikkat çekici olması, yazılarınızın daha fazla okunmasını sağlayabilir.

Blog yazı başlıklarınızı daha iyi hale getirmek için de yararlanabileceğiniz birçok farklı taktik var. Ancak burada dikkat etmeniz gereken bir nokta da bulunuyor. Kullanıcıları yanlış yönlendiren ve tık avcılığı yapmak için kullanılan başlıklar hem güvenilirliğinize zarar verebilir hem sosyal ağlarda hem de Google üzerindeki görünürlüğünüzü azaltabilir.

Bu sebeple de kullandığınız başlıklarla yazılarınızın içeriğinin örtüşmesi ve kullanıcıları aldatmaya yönelik olmaması gerekmektedir.

Tamamen SEO odaklı düşünmeyin

Organik trafiğinizi ve Google’daki görünürlüğünüzü artırmak için SEO odaklı blog yazıları yazıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalara devam edin; ancak bunu yaparken yazılarınızın başlıklarını tamamen SEO odaklı olacak şekilde düzenlemeye çalışmayın.

Google, SEO konusunda devamlı olarak değişiklikler yapıyor; fakat burada baki kalan unsurlardan biri son birkaç yıldır, bir soruya yanıt veren, anlamlı cümle kalıpları oldu. Yani burada başlıklarınızı tamamen anahtar kelimelerden oluşturmanız gerekmiyor.

Kullanıcıların sordukları sorulara yanıt verebilecek ve anlamlı başlıklar kullamanız bu durumda daha önemli. Aksi takdirde kullanıcıların da ilgisini çekmeyi başarmanız bir hayli zor olacaktır.

Sorular yöneltin

Başlıklarınızda soru kalıpları kullanmak, merak duygusu uyandırmaya başlayacaktır. Bu duyguyu kullanarak, internet kullanıcılarının ilgisini çekmeyi başarabilirsiniz.

Başlıklarınızda bir soru ifadesine yer verdiğinizde, karşı tarafa verdiğiniz mesajlardan biri de, bu içerikte bu soruya yanıt verdiğinizdir. Bu sorun veya konu ile ilgili olan kullanıcılar da bu başlıklara daha fazla ilgi göstereceklerdir; çünkü sorunlarını çözecek cevabı bu yazının içinde bulabileceklerini düşünürler.

Bu tip yaklaşımlar hem merak duygusu uyandırır, hem de blog yazılarınızdaki başlıklarınızı çeşitlendirerek, tek tip bir görünümden sizi kurtarmış olur.

Liste veya sayı unsurları kullanın

Son birkaç yıldır, içerik üreticileri liste içeriklere bir hayli yoğunlaşmaya başladı; çünkü kullanıcılar da bu tür içeriklere ilgi göstermeye başladılar. Kendi yazdığınız blog yazılarınızda sayı ifadeleri kullanmak ve yazdığınız içeriğin bir liste olduğunu göstermek de karşı tarafta bir merak uyandıracaktır.

Liste ve sayı ifadelerine yer vermek bir yazının ne kadar kapsamlı olduğunu, ne kadar uzun olduğunu ve ne kadarlık bir bilgi sunduğunu da gösterir.

Bir rehber veya nasıl yapılır yazısında adım adım bu işlemleri anlatıyorsanız, başlıklarınızda da bu işlemin kaç adımda yapılacağını belirtmek bir hayli önemli olacaktır. Bu sayede okuyucular da işlemin kolaylık ve zorluk seviyesi hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirler.

Merak uyandıracak kelimeler kullanın

Başlıklarınızı daha ilginç bir hale getirmek için, merak uyandıracak kelimelere yer verebilirsiniz. Karşı tarafı meraklandırmayı başarabilirseniz, onları yazınıza ve dolayısıyla sitenize de çekebilirsiniz.

Birçok içerik yayıncısı, karşı tarafta merak uyandırmak için “X ile ilgili 10 esrarengiz gerçek”, “X konunun bilmediğiniz 5 sırrı” gibi merak duygusuna hitap edecek başlıklar kullanmayı tercih ediyor. Bunu yapmalarınıdaki neden, eğer okuyucu bir konuyu merak ederse, onunla ilgili bilgilere ulaşmak isteyecektir.

Buna ek olarak günümüzde, internet kullanıcıları birçok konuyu bilmek isterler ve kaçırmak istemezler. Bir konuyu bilmemek ya da onu kaçırmak istemedikleri için de bu tip merak uyandıran konu başlıklarına daha fazla ilgi göstermeye çalışırlar. Kullanıcıların, merak duygusuna hitap edebildiğiniz zaman, başlıklarınızla sitenize birçok kişiyi çekmeyi başarabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan