Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?

27 Kasım 2016
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?

Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır.

Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin nasıl bir içerik yazdığınızı, linke tıklayana kadar görmezler. İlk önce gördükleri ve dikkat ettikler nokta yazılarınızın başlığıdır. Bu nedenle de başlıklarınızın dikkat çekici olması, yazılarınızın daha fazla okunmasını sağlayabilir.

Blog yazı başlıklarınızı daha iyi hale getirmek için de yararlanabileceğiniz birçok farklı taktik var. Ancak burada dikkat etmeniz gereken bir nokta da bulunuyor. Kullanıcıları yanlış yönlendiren ve tık avcılığı yapmak için kullanılan başlıklar hem güvenilirliğinize zarar verebilir hem sosyal ağlarda hem de Google üzerindeki görünürlüğünüzü azaltabilir.

Bu sebeple de kullandığınız başlıklarla yazılarınızın içeriğinin örtüşmesi ve kullanıcıları aldatmaya yönelik olmaması gerekmektedir.

Tamamen SEO odaklı düşünmeyin

Organik trafiğinizi ve Google’daki görünürlüğünüzü artırmak için SEO odaklı blog yazıları yazıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalara devam edin; ancak bunu yaparken yazılarınızın başlıklarını tamamen SEO odaklı olacak şekilde düzenlemeye çalışmayın.

Google, SEO konusunda devamlı olarak değişiklikler yapıyor; fakat burada baki kalan unsurlardan biri son birkaç yıldır, bir soruya yanıt veren, anlamlı cümle kalıpları oldu. Yani burada başlıklarınızı tamamen anahtar kelimelerden oluşturmanız gerekmiyor.

Kullanıcıların sordukları sorulara yanıt verebilecek ve anlamlı başlıklar kullamanız bu durumda daha önemli. Aksi takdirde kullanıcıların da ilgisini çekmeyi başarmanız bir hayli zor olacaktır.

Sorular yöneltin

Başlıklarınızda soru kalıpları kullanmak, merak duygusu uyandırmaya başlayacaktır. Bu duyguyu kullanarak, internet kullanıcılarının ilgisini çekmeyi başarabilirsiniz.

Başlıklarınızda bir soru ifadesine yer verdiğinizde, karşı tarafa verdiğiniz mesajlardan biri de, bu içerikte bu soruya yanıt verdiğinizdir. Bu sorun veya konu ile ilgili olan kullanıcılar da bu başlıklara daha fazla ilgi göstereceklerdir; çünkü sorunlarını çözecek cevabı bu yazının içinde bulabileceklerini düşünürler.

Bu tip yaklaşımlar hem merak duygusu uyandırır, hem de blog yazılarınızdaki başlıklarınızı çeşitlendirerek, tek tip bir görünümden sizi kurtarmış olur.

Liste veya sayı unsurları kullanın

Son birkaç yıldır, içerik üreticileri liste içeriklere bir hayli yoğunlaşmaya başladı; çünkü kullanıcılar da bu tür içeriklere ilgi göstermeye başladılar. Kendi yazdığınız blog yazılarınızda sayı ifadeleri kullanmak ve yazdığınız içeriğin bir liste olduğunu göstermek de karşı tarafta bir merak uyandıracaktır.

Liste ve sayı ifadelerine yer vermek bir yazının ne kadar kapsamlı olduğunu, ne kadar uzun olduğunu ve ne kadarlık bir bilgi sunduğunu da gösterir.

Bir rehber veya nasıl yapılır yazısında adım adım bu işlemleri anlatıyorsanız, başlıklarınızda da bu işlemin kaç adımda yapılacağını belirtmek bir hayli önemli olacaktır. Bu sayede okuyucular da işlemin kolaylık ve zorluk seviyesi hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirler.

Merak uyandıracak kelimeler kullanın

Başlıklarınızı daha ilginç bir hale getirmek için, merak uyandıracak kelimelere yer verebilirsiniz. Karşı tarafı meraklandırmayı başarabilirseniz, onları yazınıza ve dolayısıyla sitenize de çekebilirsiniz.

Birçok içerik yayıncısı, karşı tarafta merak uyandırmak için “X ile ilgili 10 esrarengiz gerçek”, “X konunun bilmediğiniz 5 sırrı” gibi merak duygusuna hitap edecek başlıklar kullanmayı tercih ediyor. Bunu yapmalarınıdaki neden, eğer okuyucu bir konuyu merak ederse, onunla ilgili bilgilere ulaşmak isteyecektir.

Buna ek olarak günümüzde, internet kullanıcıları birçok konuyu bilmek isterler ve kaçırmak istemezler. Bir konuyu bilmemek ya da onu kaçırmak istemedikleri için de bu tip merak uyandıran konu başlıklarına daha fazla ilgi göstermeye çalışırlar. Kullanıcıların, merak duygusuna hitap edebildiğiniz zaman, başlıklarınızla sitenize birçok kişiyi çekmeyi başarabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin