fbpx

Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?

27 Kasım 2016
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?

Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır.

Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin nasıl bir içerik yazdığınızı, linke tıklayana kadar görmezler. İlk önce gördükleri ve dikkat ettikler nokta yazılarınızın başlığıdır. Bu nedenle de başlıklarınızın dikkat çekici olması, yazılarınızın daha fazla okunmasını sağlayabilir.

Blog yazı başlıklarınızı daha iyi hale getirmek için de yararlanabileceğiniz birçok farklı taktik var. Ancak burada dikkat etmeniz gereken bir nokta da bulunuyor. Kullanıcıları yanlış yönlendiren ve tık avcılığı yapmak için kullanılan başlıklar hem güvenilirliğinize zarar verebilir hem sosyal ağlarda hem de Google üzerindeki görünürlüğünüzü azaltabilir.

Bu sebeple de kullandığınız başlıklarla yazılarınızın içeriğinin örtüşmesi ve kullanıcıları aldatmaya yönelik olmaması gerekmektedir.

Tamamen SEO odaklı düşünmeyin

Organik trafiğinizi ve Google’daki görünürlüğünüzü artırmak için SEO odaklı blog yazıları yazıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalara devam edin; ancak bunu yaparken yazılarınızın başlıklarını tamamen SEO odaklı olacak şekilde düzenlemeye çalışmayın.

Google, SEO konusunda devamlı olarak değişiklikler yapıyor; fakat burada baki kalan unsurlardan biri son birkaç yıldır, bir soruya yanıt veren, anlamlı cümle kalıpları oldu. Yani burada başlıklarınızı tamamen anahtar kelimelerden oluşturmanız gerekmiyor.

Kullanıcıların sordukları sorulara yanıt verebilecek ve anlamlı başlıklar kullamanız bu durumda daha önemli. Aksi takdirde kullanıcıların da ilgisini çekmeyi başarmanız bir hayli zor olacaktır.

Sorular yöneltin

Başlıklarınızda soru kalıpları kullanmak, merak duygusu uyandırmaya başlayacaktır. Bu duyguyu kullanarak, internet kullanıcılarının ilgisini çekmeyi başarabilirsiniz.

Başlıklarınızda bir soru ifadesine yer verdiğinizde, karşı tarafa verdiğiniz mesajlardan biri de, bu içerikte bu soruya yanıt verdiğinizdir. Bu sorun veya konu ile ilgili olan kullanıcılar da bu başlıklara daha fazla ilgi göstereceklerdir; çünkü sorunlarını çözecek cevabı bu yazının içinde bulabileceklerini düşünürler.

Bu tip yaklaşımlar hem merak duygusu uyandırır, hem de blog yazılarınızdaki başlıklarınızı çeşitlendirerek, tek tip bir görünümden sizi kurtarmış olur.

Liste veya sayı unsurları kullanın

Son birkaç yıldır, içerik üreticileri liste içeriklere bir hayli yoğunlaşmaya başladı; çünkü kullanıcılar da bu tür içeriklere ilgi göstermeye başladılar. Kendi yazdığınız blog yazılarınızda sayı ifadeleri kullanmak ve yazdığınız içeriğin bir liste olduğunu göstermek de karşı tarafta bir merak uyandıracaktır.

Liste ve sayı ifadelerine yer vermek bir yazının ne kadar kapsamlı olduğunu, ne kadar uzun olduğunu ve ne kadarlık bir bilgi sunduğunu da gösterir.

Bir rehber veya nasıl yapılır yazısında adım adım bu işlemleri anlatıyorsanız, başlıklarınızda da bu işlemin kaç adımda yapılacağını belirtmek bir hayli önemli olacaktır. Bu sayede okuyucular da işlemin kolaylık ve zorluk seviyesi hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirler.

Merak uyandıracak kelimeler kullanın

Başlıklarınızı daha ilginç bir hale getirmek için, merak uyandıracak kelimelere yer verebilirsiniz. Karşı tarafı meraklandırmayı başarabilirseniz, onları yazınıza ve dolayısıyla sitenize de çekebilirsiniz.

Birçok içerik yayıncısı, karşı tarafta merak uyandırmak için “X ile ilgili 10 esrarengiz gerçek”, “X konunun bilmediğiniz 5 sırrı” gibi merak duygusuna hitap edecek başlıklar kullanmayı tercih ediyor. Bunu yapmalarınıdaki neden, eğer okuyucu bir konuyu merak ederse, onunla ilgili bilgilere ulaşmak isteyecektir.

Buna ek olarak günümüzde, internet kullanıcıları birçok konuyu bilmek isterler ve kaçırmak istemezler. Bir konuyu bilmemek ya da onu kaçırmak istemedikleri için de bu tip merak uyandıran konu başlıklarına daha fazla ilgi göstermeye çalışırlar. Kullanıcıların, merak duygusuna hitap edebildiğiniz zaman, başlıklarınızla sitenize birçok kişiyi çekmeyi başarabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
IdeaSoft
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft