Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?

27 Kasım 2016
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?

Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır.

Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin nasıl bir içerik yazdığınızı, linke tıklayana kadar görmezler. İlk önce gördükleri ve dikkat ettikler nokta yazılarınızın başlığıdır. Bu nedenle de başlıklarınızın dikkat çekici olması, yazılarınızın daha fazla okunmasını sağlayabilir.

Blog yazı başlıklarınızı daha iyi hale getirmek için de yararlanabileceğiniz birçok farklı taktik var. Ancak burada dikkat etmeniz gereken bir nokta da bulunuyor. Kullanıcıları yanlış yönlendiren ve tık avcılığı yapmak için kullanılan başlıklar hem güvenilirliğinize zarar verebilir hem sosyal ağlarda hem de Google üzerindeki görünürlüğünüzü azaltabilir.

Bu sebeple de kullandığınız başlıklarla yazılarınızın içeriğinin örtüşmesi ve kullanıcıları aldatmaya yönelik olmaması gerekmektedir.

Tamamen SEO odaklı düşünmeyin

Organik trafiğinizi ve Google’daki görünürlüğünüzü artırmak için SEO odaklı blog yazıları yazıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalara devam edin; ancak bunu yaparken yazılarınızın başlıklarını tamamen SEO odaklı olacak şekilde düzenlemeye çalışmayın.

Google, SEO konusunda devamlı olarak değişiklikler yapıyor; fakat burada baki kalan unsurlardan biri son birkaç yıldır, bir soruya yanıt veren, anlamlı cümle kalıpları oldu. Yani burada başlıklarınızı tamamen anahtar kelimelerden oluşturmanız gerekmiyor.

Kullanıcıların sordukları sorulara yanıt verebilecek ve anlamlı başlıklar kullamanız bu durumda daha önemli. Aksi takdirde kullanıcıların da ilgisini çekmeyi başarmanız bir hayli zor olacaktır.

Sorular yöneltin

Başlıklarınızda soru kalıpları kullanmak, merak duygusu uyandırmaya başlayacaktır. Bu duyguyu kullanarak, internet kullanıcılarının ilgisini çekmeyi başarabilirsiniz.

Başlıklarınızda bir soru ifadesine yer verdiğinizde, karşı tarafa verdiğiniz mesajlardan biri de, bu içerikte bu soruya yanıt verdiğinizdir. Bu sorun veya konu ile ilgili olan kullanıcılar da bu başlıklara daha fazla ilgi göstereceklerdir; çünkü sorunlarını çözecek cevabı bu yazının içinde bulabileceklerini düşünürler.

Bu tip yaklaşımlar hem merak duygusu uyandırır, hem de blog yazılarınızdaki başlıklarınızı çeşitlendirerek, tek tip bir görünümden sizi kurtarmış olur.

Liste veya sayı unsurları kullanın

Son birkaç yıldır, içerik üreticileri liste içeriklere bir hayli yoğunlaşmaya başladı; çünkü kullanıcılar da bu tür içeriklere ilgi göstermeye başladılar. Kendi yazdığınız blog yazılarınızda sayı ifadeleri kullanmak ve yazdığınız içeriğin bir liste olduğunu göstermek de karşı tarafta bir merak uyandıracaktır.

Liste ve sayı ifadelerine yer vermek bir yazının ne kadar kapsamlı olduğunu, ne kadar uzun olduğunu ve ne kadarlık bir bilgi sunduğunu da gösterir.

Bir rehber veya nasıl yapılır yazısında adım adım bu işlemleri anlatıyorsanız, başlıklarınızda da bu işlemin kaç adımda yapılacağını belirtmek bir hayli önemli olacaktır. Bu sayede okuyucular da işlemin kolaylık ve zorluk seviyesi hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirler.

Merak uyandıracak kelimeler kullanın

Başlıklarınızı daha ilginç bir hale getirmek için, merak uyandıracak kelimelere yer verebilirsiniz. Karşı tarafı meraklandırmayı başarabilirseniz, onları yazınıza ve dolayısıyla sitenize de çekebilirsiniz.

Birçok içerik yayıncısı, karşı tarafta merak uyandırmak için “X ile ilgili 10 esrarengiz gerçek”, “X konunun bilmediğiniz 5 sırrı” gibi merak duygusuna hitap edecek başlıklar kullanmayı tercih ediyor. Bunu yapmalarınıdaki neden, eğer okuyucu bir konuyu merak ederse, onunla ilgili bilgilere ulaşmak isteyecektir.

Buna ek olarak günümüzde, internet kullanıcıları birçok konuyu bilmek isterler ve kaçırmak istemezler. Bir konuyu bilmemek ya da onu kaçırmak istemedikleri için de bu tip merak uyandıran konu başlıklarına daha fazla ilgi göstermeye çalışırlar. Kullanıcıların, merak duygusuna hitap edebildiğiniz zaman, başlıklarınızla sitenize birçok kişiyi çekmeyi başarabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
E-ticaret sektörü, hem satıcılara hem de alıcılara onlarca avantaj sağlar. Bu karşılıklı memnuniyet ve “win - win” durumu, e-ticaret sektörünün bu denli hızlı büyümesinin en önemli sebeplerinden biridir. Çünkü sadece...
10 Kasım 2021
Markethinkers
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin