Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?

27 Kasım 2016
Sinan Oypan

Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır.

Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin nasıl bir içerik yazdığınızı, linke tıklayana kadar görmezler. İlk önce gördükleri ve dikkat ettikler nokta yazılarınızın başlığıdır. Bu nedenle de başlıklarınızın dikkat çekici olması, yazılarınızın daha fazla okunmasını sağlayabilir.

Blog yazı başlıklarınızı daha iyi hale getirmek için de yararlanabileceğiniz birçok farklı taktik var. Ancak burada dikkat etmeniz gereken bir nokta da bulunuyor. Kullanıcıları yanlış yönlendiren ve tık avcılığı yapmak için kullanılan başlıklar hem güvenilirliğinize zarar verebilir hem sosyal ağlarda hem de Google üzerindeki görünürlüğünüzü azaltabilir.

Bu sebeple de kullandığınız başlıklarla yazılarınızın içeriğinin örtüşmesi ve kullanıcıları aldatmaya yönelik olmaması gerekmektedir.

Tamamen SEO odaklı düşünmeyin

Organik trafiğinizi ve Google’daki görünürlüğünüzü artırmak için SEO odaklı blog yazıları yazıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalara devam edin; ancak bunu yaparken yazılarınızın başlıklarını tamamen SEO odaklı olacak şekilde düzenlemeye çalışmayın.

Google, SEO konusunda devamlı olarak değişiklikler yapıyor; fakat burada baki kalan unsurlardan biri son birkaç yıldır, bir soruya yanıt veren, anlamlı cümle kalıpları oldu. Yani burada başlıklarınızı tamamen anahtar kelimelerden oluşturmanız gerekmiyor.

Kullanıcıların sordukları sorulara yanıt verebilecek ve anlamlı başlıklar kullamanız bu durumda daha önemli. Aksi takdirde kullanıcıların da ilgisini çekmeyi başarmanız bir hayli zor olacaktır.

Sorular yöneltin

Başlıklarınızda soru kalıpları kullanmak, merak duygusu uyandırmaya başlayacaktır. Bu duyguyu kullanarak, internet kullanıcılarının ilgisini çekmeyi başarabilirsiniz.

Başlıklarınızda bir soru ifadesine yer verdiğinizde, karşı tarafa verdiğiniz mesajlardan biri de, bu içerikte bu soruya yanıt verdiğinizdir. Bu sorun veya konu ile ilgili olan kullanıcılar da bu başlıklara daha fazla ilgi göstereceklerdir; çünkü sorunlarını çözecek cevabı bu yazının içinde bulabileceklerini düşünürler.

Bu tip yaklaşımlar hem merak duygusu uyandırır, hem de blog yazılarınızdaki başlıklarınızı çeşitlendirerek, tek tip bir görünümden sizi kurtarmış olur.

Liste veya sayı unsurları kullanın

Son birkaç yıldır, içerik üreticileri liste içeriklere bir hayli yoğunlaşmaya başladı; çünkü kullanıcılar da bu tür içeriklere ilgi göstermeye başladılar. Kendi yazdığınız blog yazılarınızda sayı ifadeleri kullanmak ve yazdığınız içeriğin bir liste olduğunu göstermek de karşı tarafta bir merak uyandıracaktır.

Liste ve sayı ifadelerine yer vermek bir yazının ne kadar kapsamlı olduğunu, ne kadar uzun olduğunu ve ne kadarlık bir bilgi sunduğunu da gösterir.

Bir rehber veya nasıl yapılır yazısında adım adım bu işlemleri anlatıyorsanız, başlıklarınızda da bu işlemin kaç adımda yapılacağını belirtmek bir hayli önemli olacaktır. Bu sayede okuyucular da işlemin kolaylık ve zorluk seviyesi hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirler.

Merak uyandıracak kelimeler kullanın

Başlıklarınızı daha ilginç bir hale getirmek için, merak uyandıracak kelimelere yer verebilirsiniz. Karşı tarafı meraklandırmayı başarabilirseniz, onları yazınıza ve dolayısıyla sitenize de çekebilirsiniz.

Birçok içerik yayıncısı, karşı tarafta merak uyandırmak için “X ile ilgili 10 esrarengiz gerçek”, “X konunun bilmediğiniz 5 sırrı” gibi merak duygusuna hitap edecek başlıklar kullanmayı tercih ediyor. Bunu yapmalarınıdaki neden, eğer okuyucu bir konuyu merak ederse, onunla ilgili bilgilere ulaşmak isteyecektir.

Buna ek olarak günümüzde, internet kullanıcıları birçok konuyu bilmek isterler ve kaçırmak istemezler. Bir konuyu bilmemek ya da onu kaçırmak istemedikleri için de bu tip merak uyandıran konu başlıklarına daha fazla ilgi göstermeye çalışırlar. Kullanıcıların, merak duygusuna hitap edebildiğiniz zaman, başlıklarınızla sitenize birçok kişiyi çekmeyi başarabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan