fbpx

Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği

17 Ağustos 2017
Sinan Oypan

İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara önemli ölçüde katkı sağlar.

İçerik pazarlama çalışmalarından yararlanırken, farklı yöntemler kullanmak ve trendlere göre bu çalışmaları şekillendirmek geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardım edebileceği gibi kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi de yükseltmenize yardımcı olur.

Kullanıcıların içeriklerle olan etkileşimleri dönemlere ve trendlere göre değişebiliyor. Bu nedenle de bu değişikliklere ayak uydurmanız gerekir. Bu rehberimizde de etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olabilecek 5 içerik pazarlama taktiğini sizlerle paylaşıyor olacağız.

Video serileri oluşturun

Video içeriklere olan ilginin bir hayli artması ve video içeriklerin blog yazılarından daha fazla etkileşim getirmesi markaları da video içeriklere yönlendirmeye başladı.

Blog içeriklerinde olduğu gibi video serileri oluşturmak, uzun vadede kullanıcılara farklı bir şekilde ulaşmanızı sağlar. Sosyal mecralar üzerinde de video içeriklerin daha fazla paylaşılıyor olması, içeriklerinizin de daha fazla görüntülenmesine yardımcı olur.

Video serileri oluştururken,

  • Günlük ipuçları,
  • Ürünlerin kullanım alanlarıyla ilgili bilgiler,
  • Teknik ve kullanıcı deneyimini artıran ipucu serileri,
  • Soru cevap videoları,
  • Belli konular üzerinde fikir alışverişlerinin yapıldığı seriler

gibi konu başlıkları üzerine video serileri oluşturabilirsiniz.

İçerik üreticileriyle çalışın

Belli bir takipçi kitlesine sahip ve kendi orijinal içeriklerini oluşturan içerik üreticileriyle çalışmak da içeriklerinizin farklı bakış açısı kazanmasını sağlar. Bu kişilerle ortak çalışmalar yaptığınızda hem bu kişilerin hedef kitlelerine ulaşma şansınız olur, hem de bu kişiler sizin adınıza yaratıcı ve eğlenceli içerikler oluşturarak marka bilinirliğinizin artmasına yardımcı olurlar.

Değeri olan ve uzun içerikler paylaşın

Kullanıcılara bir değer katmak, onlarla bir bilgiyi paylaşmak ve onların hayatında bir yere değinmek içeriklerinizin kalitesini önemli ölçüde artırır. Uzun içeriklerle bunları desteklemek hem SEO konusunda sıralamanızı yükseltmenizi sağlar hem de ilgili kullanıcılara ilgili konu hakkında detaylı bilgiler sunmanıza olanak tanır.

Kaliteli ve uzun içerikler oluşturduğunuzda, konu üzerindeki bilginizi ve deneyiminizi karşı tarafa aktararak, kalitenizi de gösterebilirsiniz. SEO konusunda sıralamanızı yükseltmesi de sitenize daha fazla trafik çekmenize yardımcı olur.

Hikayeler ve canlı yayınlardan yararlanın

Instagram Hikayeler ve canlı yayın özelliği şu an en trend kanallar arasında yer alıyor. Bu özellikleri kullanmak, içeriklerinizin erişimini önemli şekilde artıracaktır. Video serilerinde olduğu gibi Instagram Hikayeler üzerinde, farklı içerik çalışmaları yapabilir, soru cevaplarla buradan yanıtlar verebilir, pazarlama kampanyaları yapabilir, bilgilendirici içerikler paylaşabilir ya da ürün tanıtımları yapabilirsiniz.

Canlı yayınlar üzerinden de doğrudan takipçilerinizle etkileşime geçme fırsatınız olur. Takipçilerinizle iyi bir iletişim kurarak, etkileşimlerinizi artırmanız daha sadık kitlelere sahip olmanızı da sağlar.

İçeriklerinizi satışa yönlendirin

İçerik pazarlaması çalışmaları yaparken, bu çalışmalarınızı satışa yönlendirmek için de kullanabilirsiniz. İçeriklerinizi belli ürün ya da hizmetleriniz özelinde hazırlayarak, ürünlerinizi daha iyi bir şekilde tanıtmaya odaklanabilirsiniz. Ürün bilinirliğini artırmak için, ürünle ilgili farklı video serileri oluşturabilirsiniz.

Ürünlerinizin kullanım alanlarını farklı konsept ve içeriklerle desteklemek, kullanıcılarda merak uyandıracağı gibi, daha önce markanızı ya da ürünleriniz görmeyen kişilere de ulaşmanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan