Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği

17 Ağustos 2017
Sinan Oypan

İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara önemli ölçüde katkı sağlar.

İçerik pazarlama çalışmalarından yararlanırken, farklı yöntemler kullanmak ve trendlere göre bu çalışmaları şekillendirmek geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardım edebileceği gibi kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi de yükseltmenize yardımcı olur.

Kullanıcıların içeriklerle olan etkileşimleri dönemlere ve trendlere göre değişebiliyor. Bu nedenle de bu değişikliklere ayak uydurmanız gerekir. Bu rehberimizde de etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olabilecek 5 içerik pazarlama taktiğini sizlerle paylaşıyor olacağız.

Video serileri oluşturun

Video içeriklere olan ilginin bir hayli artması ve video içeriklerin blog yazılarından daha fazla etkileşim getirmesi markaları da video içeriklere yönlendirmeye başladı.

Blog içeriklerinde olduğu gibi video serileri oluşturmak, uzun vadede kullanıcılara farklı bir şekilde ulaşmanızı sağlar. Sosyal mecralar üzerinde de video içeriklerin daha fazla paylaşılıyor olması, içeriklerinizin de daha fazla görüntülenmesine yardımcı olur.

Video serileri oluştururken,

  • Günlük ipuçları,
  • Ürünlerin kullanım alanlarıyla ilgili bilgiler,
  • Teknik ve kullanıcı deneyimini artıran ipucu serileri,
  • Soru cevap videoları,
  • Belli konular üzerinde fikir alışverişlerinin yapıldığı seriler

gibi konu başlıkları üzerine video serileri oluşturabilirsiniz.

İçerik üreticileriyle çalışın

Belli bir takipçi kitlesine sahip ve kendi orijinal içeriklerini oluşturan içerik üreticileriyle çalışmak da içeriklerinizin farklı bakış açısı kazanmasını sağlar. Bu kişilerle ortak çalışmalar yaptığınızda hem bu kişilerin hedef kitlelerine ulaşma şansınız olur, hem de bu kişiler sizin adınıza yaratıcı ve eğlenceli içerikler oluşturarak marka bilinirliğinizin artmasına yardımcı olurlar.

Değeri olan ve uzun içerikler paylaşın

Kullanıcılara bir değer katmak, onlarla bir bilgiyi paylaşmak ve onların hayatında bir yere değinmek içeriklerinizin kalitesini önemli ölçüde artırır. Uzun içeriklerle bunları desteklemek hem SEO konusunda sıralamanızı yükseltmenizi sağlar hem de ilgili kullanıcılara ilgili konu hakkında detaylı bilgiler sunmanıza olanak tanır.

Kaliteli ve uzun içerikler oluşturduğunuzda, konu üzerindeki bilginizi ve deneyiminizi karşı tarafa aktararak, kalitenizi de gösterebilirsiniz. SEO konusunda sıralamanızı yükseltmesi de sitenize daha fazla trafik çekmenize yardımcı olur.

Hikayeler ve canlı yayınlardan yararlanın

Instagram Hikayeler ve canlı yayın özelliği şu an en trend kanallar arasında yer alıyor. Bu özellikleri kullanmak, içeriklerinizin erişimini önemli şekilde artıracaktır. Video serilerinde olduğu gibi Instagram Hikayeler üzerinde, farklı içerik çalışmaları yapabilir, soru cevaplarla buradan yanıtlar verebilir, pazarlama kampanyaları yapabilir, bilgilendirici içerikler paylaşabilir ya da ürün tanıtımları yapabilirsiniz.

Canlı yayınlar üzerinden de doğrudan takipçilerinizle etkileşime geçme fırsatınız olur. Takipçilerinizle iyi bir iletişim kurarak, etkileşimlerinizi artırmanız daha sadık kitlelere sahip olmanızı da sağlar.

İçeriklerinizi satışa yönlendirin

İçerik pazarlaması çalışmaları yaparken, bu çalışmalarınızı satışa yönlendirmek için de kullanabilirsiniz. İçeriklerinizi belli ürün ya da hizmetleriniz özelinde hazırlayarak, ürünlerinizi daha iyi bir şekilde tanıtmaya odaklanabilirsiniz. Ürün bilinirliğini artırmak için, ürünle ilgili farklı video serileri oluşturabilirsiniz.

Ürünlerinizin kullanım alanlarını farklı konsept ve içeriklerle desteklemek, kullanıcılarda merak uyandıracağı gibi, daha önce markanızı ya da ürünleriniz görmeyen kişilere de ulaşmanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İnternetten ne satabilirsiniz?
E-ticaret sektörü ve örnek siteler, yeni girişimciler için çok heyecan vericidir fakat önemli kararları da alabilmeniz gerekir. Eğer e-ticaret siteis açmak istiyorsanız alabileceğiniz en önemli kararlardan birisi de hangi ürünün...
25 Nisan 2014
Seyhun Özkara
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan