Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği

17 Ağustos 2017
Sinan Oypan

İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara önemli ölçüde katkı sağlar.

İçerik pazarlama çalışmalarından yararlanırken, farklı yöntemler kullanmak ve trendlere göre bu çalışmaları şekillendirmek geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardım edebileceği gibi kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi de yükseltmenize yardımcı olur.

Kullanıcıların içeriklerle olan etkileşimleri dönemlere ve trendlere göre değişebiliyor. Bu nedenle de bu değişikliklere ayak uydurmanız gerekir. Bu rehberimizde de etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olabilecek 5 içerik pazarlama taktiğini sizlerle paylaşıyor olacağız.

Video serileri oluşturun

Video içeriklere olan ilginin bir hayli artması ve video içeriklerin blog yazılarından daha fazla etkileşim getirmesi markaları da video içeriklere yönlendirmeye başladı.

Blog içeriklerinde olduğu gibi video serileri oluşturmak, uzun vadede kullanıcılara farklı bir şekilde ulaşmanızı sağlar. Sosyal mecralar üzerinde de video içeriklerin daha fazla paylaşılıyor olması, içeriklerinizin de daha fazla görüntülenmesine yardımcı olur.

Video serileri oluştururken,

  • Günlük ipuçları,
  • Ürünlerin kullanım alanlarıyla ilgili bilgiler,
  • Teknik ve kullanıcı deneyimini artıran ipucu serileri,
  • Soru cevap videoları,
  • Belli konular üzerinde fikir alışverişlerinin yapıldığı seriler

gibi konu başlıkları üzerine video serileri oluşturabilirsiniz.

İçerik üreticileriyle çalışın

Belli bir takipçi kitlesine sahip ve kendi orijinal içeriklerini oluşturan içerik üreticileriyle çalışmak da içeriklerinizin farklı bakış açısı kazanmasını sağlar. Bu kişilerle ortak çalışmalar yaptığınızda hem bu kişilerin hedef kitlelerine ulaşma şansınız olur, hem de bu kişiler sizin adınıza yaratıcı ve eğlenceli içerikler oluşturarak marka bilinirliğinizin artmasına yardımcı olurlar.

Değeri olan ve uzun içerikler paylaşın

Kullanıcılara bir değer katmak, onlarla bir bilgiyi paylaşmak ve onların hayatında bir yere değinmek içeriklerinizin kalitesini önemli ölçüde artırır. Uzun içeriklerle bunları desteklemek hem SEO konusunda sıralamanızı yükseltmenizi sağlar hem de ilgili kullanıcılara ilgili konu hakkında detaylı bilgiler sunmanıza olanak tanır.

Kaliteli ve uzun içerikler oluşturduğunuzda, konu üzerindeki bilginizi ve deneyiminizi karşı tarafa aktararak, kalitenizi de gösterebilirsiniz. SEO konusunda sıralamanızı yükseltmesi de sitenize daha fazla trafik çekmenize yardımcı olur.

Hikayeler ve canlı yayınlardan yararlanın

Instagram Hikayeler ve canlı yayın özelliği şu an en trend kanallar arasında yer alıyor. Bu özellikleri kullanmak, içeriklerinizin erişimini önemli şekilde artıracaktır. Video serilerinde olduğu gibi Instagram Hikayeler üzerinde, farklı içerik çalışmaları yapabilir, soru cevaplarla buradan yanıtlar verebilir, pazarlama kampanyaları yapabilir, bilgilendirici içerikler paylaşabilir ya da ürün tanıtımları yapabilirsiniz.

Canlı yayınlar üzerinden de doğrudan takipçilerinizle etkileşime geçme fırsatınız olur. Takipçilerinizle iyi bir iletişim kurarak, etkileşimlerinizi artırmanız daha sadık kitlelere sahip olmanızı da sağlar.

İçeriklerinizi satışa yönlendirin

İçerik pazarlaması çalışmaları yaparken, bu çalışmalarınızı satışa yönlendirmek için de kullanabilirsiniz. İçeriklerinizi belli ürün ya da hizmetleriniz özelinde hazırlayarak, ürünlerinizi daha iyi bir şekilde tanıtmaya odaklanabilirsiniz. Ürün bilinirliğini artırmak için, ürünle ilgili farklı video serileri oluşturabilirsiniz.

Ürünlerinizin kullanım alanlarını farklı konsept ve içeriklerle desteklemek, kullanıcılarda merak uyandıracağı gibi, daha önce markanızı ya da ürünleriniz görmeyen kişilere de ulaşmanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan