Etkileşimlerinizi yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği

17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği

İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara önemli ölçüde katkı sağlar.

İçerik pazarlama çalışmalarından yararlanırken, farklı yöntemler kullanmak ve trendlere göre bu çalışmaları şekillendirmek geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardım edebileceği gibi kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi de yükseltmenize yardımcı olur.

Kullanıcıların içeriklerle olan etkileşimleri dönemlere ve trendlere göre değişebiliyor. Bu nedenle de bu değişikliklere ayak uydurmanız gerekir. Bu rehberimizde de etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olabilecek 5 içerik pazarlama taktiğini sizlerle paylaşıyor olacağız.

Video serileri oluşturun

Video içeriklere olan ilginin bir hayli artması ve video içeriklerin blog yazılarından daha fazla etkileşim getirmesi markaları da video içeriklere yönlendirmeye başladı.

Blog içeriklerinde olduğu gibi video serileri oluşturmak, uzun vadede kullanıcılara farklı bir şekilde ulaşmanızı sağlar. Sosyal mecralar üzerinde de video içeriklerin daha fazla paylaşılıyor olması, içeriklerinizin de daha fazla görüntülenmesine yardımcı olur.

Video serileri oluştururken,

  • Günlük ipuçları,
  • Ürünlerin kullanım alanlarıyla ilgili bilgiler,
  • Teknik ve kullanıcı deneyimini artıran ipucu serileri,
  • Soru cevap videoları,
  • Belli konular üzerinde fikir alışverişlerinin yapıldığı seriler

gibi konu başlıkları üzerine video serileri oluşturabilirsiniz.

İçerik üreticileriyle çalışın

Belli bir takipçi kitlesine sahip ve kendi orijinal içeriklerini oluşturan içerik üreticileriyle çalışmak da içeriklerinizin farklı bakış açısı kazanmasını sağlar. Bu kişilerle ortak çalışmalar yaptığınızda hem bu kişilerin hedef kitlelerine ulaşma şansınız olur, hem de bu kişiler sizin adınıza yaratıcı ve eğlenceli içerikler oluşturarak marka bilinirliğinizin artmasına yardımcı olurlar.

Değeri olan ve uzun içerikler paylaşın

Kullanıcılara bir değer katmak, onlarla bir bilgiyi paylaşmak ve onların hayatında bir yere değinmek içeriklerinizin kalitesini önemli ölçüde artırır. Uzun içeriklerle bunları desteklemek hem SEO konusunda sıralamanızı yükseltmenizi sağlar hem de ilgili kullanıcılara ilgili konu hakkında detaylı bilgiler sunmanıza olanak tanır.

Kaliteli ve uzun içerikler oluşturduğunuzda, konu üzerindeki bilginizi ve deneyiminizi karşı tarafa aktararak, kalitenizi de gösterebilirsiniz. SEO konusunda sıralamanızı yükseltmesi de sitenize daha fazla trafik çekmenize yardımcı olur.

Hikayeler ve canlı yayınlardan yararlanın

Instagram Hikayeler ve canlı yayın özelliği şu an en trend kanallar arasında yer alıyor. Bu özellikleri kullanmak, içeriklerinizin erişimini önemli şekilde artıracaktır. Video serilerinde olduğu gibi Instagram Hikayeler üzerinde, farklı içerik çalışmaları yapabilir, soru cevaplarla buradan yanıtlar verebilir, pazarlama kampanyaları yapabilir, bilgilendirici içerikler paylaşabilir ya da ürün tanıtımları yapabilirsiniz.

Canlı yayınlar üzerinden de doğrudan takipçilerinizle etkileşime geçme fırsatınız olur. Takipçilerinizle iyi bir iletişim kurarak, etkileşimlerinizi artırmanız daha sadık kitlelere sahip olmanızı da sağlar.

İçeriklerinizi satışa yönlendirin

İçerik pazarlaması çalışmaları yaparken, bu çalışmalarınızı satışa yönlendirmek için de kullanabilirsiniz. İçeriklerinizi belli ürün ya da hizmetleriniz özelinde hazırlayarak, ürünlerinizi daha iyi bir şekilde tanıtmaya odaklanabilirsiniz. Ürün bilinirliğini artırmak için, ürünle ilgili farklı video serileri oluşturabilirsiniz.

Ürünlerinizin kullanım alanlarını farklı konsept ve içeriklerle desteklemek, kullanıcılarda merak uyandıracağı gibi, daha önce markanızı ya da ürünleriniz görmeyen kişilere de ulaşmanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin