Etkileşimlerinizi yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği

17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği

İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara önemli ölçüde katkı sağlar.

İçerik pazarlama çalışmalarından yararlanırken, farklı yöntemler kullanmak ve trendlere göre bu çalışmaları şekillendirmek geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardım edebileceği gibi kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi de yükseltmenize yardımcı olur.

Kullanıcıların içeriklerle olan etkileşimleri dönemlere ve trendlere göre değişebiliyor. Bu nedenle de bu değişikliklere ayak uydurmanız gerekir. Bu rehberimizde de etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olabilecek 5 içerik pazarlama taktiğini sizlerle paylaşıyor olacağız.

Video serileri oluşturun

Video içeriklere olan ilginin bir hayli artması ve video içeriklerin blog yazılarından daha fazla etkileşim getirmesi markaları da video içeriklere yönlendirmeye başladı.

Blog içeriklerinde olduğu gibi video serileri oluşturmak, uzun vadede kullanıcılara farklı bir şekilde ulaşmanızı sağlar. Sosyal mecralar üzerinde de video içeriklerin daha fazla paylaşılıyor olması, içeriklerinizin de daha fazla görüntülenmesine yardımcı olur.

Video serileri oluştururken,

  • Günlük ipuçları,
  • Ürünlerin kullanım alanlarıyla ilgili bilgiler,
  • Teknik ve kullanıcı deneyimini artıran ipucu serileri,
  • Soru cevap videoları,
  • Belli konular üzerinde fikir alışverişlerinin yapıldığı seriler

gibi konu başlıkları üzerine video serileri oluşturabilirsiniz.

İçerik üreticileriyle çalışın

Belli bir takipçi kitlesine sahip ve kendi orijinal içeriklerini oluşturan içerik üreticileriyle çalışmak da içeriklerinizin farklı bakış açısı kazanmasını sağlar. Bu kişilerle ortak çalışmalar yaptığınızda hem bu kişilerin hedef kitlelerine ulaşma şansınız olur, hem de bu kişiler sizin adınıza yaratıcı ve eğlenceli içerikler oluşturarak marka bilinirliğinizin artmasına yardımcı olurlar.

Değeri olan ve uzun içerikler paylaşın

Kullanıcılara bir değer katmak, onlarla bir bilgiyi paylaşmak ve onların hayatında bir yere değinmek içeriklerinizin kalitesini önemli ölçüde artırır. Uzun içeriklerle bunları desteklemek hem SEO konusunda sıralamanızı yükseltmenizi sağlar hem de ilgili kullanıcılara ilgili konu hakkında detaylı bilgiler sunmanıza olanak tanır.

Kaliteli ve uzun içerikler oluşturduğunuzda, konu üzerindeki bilginizi ve deneyiminizi karşı tarafa aktararak, kalitenizi de gösterebilirsiniz. SEO konusunda sıralamanızı yükseltmesi de sitenize daha fazla trafik çekmenize yardımcı olur.

Hikayeler ve canlı yayınlardan yararlanın

Instagram Hikayeler ve canlı yayın özelliği şu an en trend kanallar arasında yer alıyor. Bu özellikleri kullanmak, içeriklerinizin erişimini önemli şekilde artıracaktır. Video serilerinde olduğu gibi Instagram Hikayeler üzerinde, farklı içerik çalışmaları yapabilir, soru cevaplarla buradan yanıtlar verebilir, pazarlama kampanyaları yapabilir, bilgilendirici içerikler paylaşabilir ya da ürün tanıtımları yapabilirsiniz.

Canlı yayınlar üzerinden de doğrudan takipçilerinizle etkileşime geçme fırsatınız olur. Takipçilerinizle iyi bir iletişim kurarak, etkileşimlerinizi artırmanız daha sadık kitlelere sahip olmanızı da sağlar.

İçeriklerinizi satışa yönlendirin

İçerik pazarlaması çalışmaları yaparken, bu çalışmalarınızı satışa yönlendirmek için de kullanabilirsiniz. İçeriklerinizi belli ürün ya da hizmetleriniz özelinde hazırlayarak, ürünlerinizi daha iyi bir şekilde tanıtmaya odaklanabilirsiniz. Ürün bilinirliğini artırmak için, ürünle ilgili farklı video serileri oluşturabilirsiniz.

Ürünlerinizin kullanım alanlarını farklı konsept ve içeriklerle desteklemek, kullanıcılarda merak uyandıracağı gibi, daha önce markanızı ya da ürünleriniz görmeyen kişilere de ulaşmanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2021
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2021
Günümüzün en çok rağbet gören iş modellerinden biri olan e-ticaret, bir online mağaza kurup internetten satış yapmaktan ibaret değildir. E ticaret sitesi kurmak ve online satış yapmak, her geçen gün büyüyen ve gelişen bir sektöre...
25 Haziran 2021
Markethinkers
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan