Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma

22 Nisan 2017
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda özellikle dikkat etmeniz gereken bazı adımlar bulunur. Bu adımları doğru bir şekilde atmak kullanıcılara iyi bir dijital deneyim sunmanıza yardımcı olacaktır.

Kullanıcıları site üzerinde tutabilmeniz, bu kişilerin daha fazla ürüne bakmalarını, sitenizi daha fazla incelemelerini sağlayacağı için geri dönüşümlere de önemli bir katkısı olacaktır.

Tüketicilerin internet sitelerini nasıl kullandığını analiz edin

Pazarlama ve satış stratejileri geliştirirken hedef kitle odaklı olabilirsiniz; ancak site tasarımı yaparken ve iyi bir kullanıcı deneyimi sunarken, hedef kitlenizin kim olduğu veya neleri sevdikleri önemli değildir. Burada önemli olan tüketicilerin bir internet sitesini nasıl kullandıklarıdır. Tüketiciler bir e-ticaret sitesinde nasıl vakit geçiriyor, sayfaları nasıl inceliyor, ne tür bir deneyimden hoşlanıyor bunları analiz etmeli ve tasarımlarınızı bu şekilde gerçekleştirmelisiniz.

Basit ve sade bir tasarım sunun

Karmaşık tasarımlar kullanıcıların kafalarını karıştırabilir ve bu da doğal olarak siteyi terk etmelerine neden olabilir. Son yıllardaki flat design olarak adlandırılan tasarım modelinin popülerleşmesinin arkasında yatan sebeplerden biri de flat tasarımların sade olması. Sade ve basit bir arayüz sunmak, hem kullanıcıların site üzerinde daha rahat gezinmelerini hem de kafa karışıklığı yaşamamalarını sağlar. Sadelik ve kolay navigasyon özelliği bu açıdan oldukça önemlidir.

Tasarımlarınızda mobili de düşünün

Mobil site tasarımınızı ayrıca yapmıyor ve bilgisayardaki tasarımınızın mobile uyarlanmasını planlıyorsanız; bilgisayar üzerindeki görünümün yanı sıra mobil cihazlardaki görünümleri de düşünmeniz gerekiyor. Bilgisayarda iyi görünen bir tasarım, mobil cihazlar da iyi bir deneyim sunmayabilir. Bu sebeple de tasarımlarınızı yaparken her zaman mobil üzerinde de bu tasarımın nasıl görüneceğini düşünmeniz gerekir.

Kendi deneyimlerinize güvenmeyin

Kullanıcı deneyimi konusunda her zaman kendi deneyimlerinize güvenmemelisiniz. Çünkü kullanıcı deneyimi genel bir konu olarak ele alınmalıdır. Sizin için güzel veya kullanışlı görünen bir tasarım, normal kullanıcılar için öyle olmayabilir. Bu sebeple de kendi deneyimlerinizi kenara bırakıp, genel olarak kullanıcı deneyimine odaklanmalısınız. Bu sayede tüm ziyaretçilere yönelik bir tasarım hazırlayabilirsiniz.

Farklı içerik türlerinden yararlanın

Kullanıcılar farklı şekillerde site ile etkileşime geçmektedirler. Ürün fotoğrafları ve metinlerin yanı sıra videolar da bir hayli ilgi çekmektedir. Bunların yanı sıra GIF gibi site üzerine hareket katabilecek farklı içerik türlerinden de yararlanarak, siteniz üzerinde farklı deneyimler sunabilirsiniz.

Site üzerindeki metinlerinizi geliştirin

E-ticarette özellikle ürün açıklamaları ve SSS bölümleri bir hayli önemlidir. Buradaki metinleriniz ve metinlerinizin içerdiği mesajlar geri dönüşümlerinize doğrudan etki eder. Açıklayıcı ve bilgilendirici metinlerle kullanıcıların kafalarındaki sorulara iyi bir şekilde yanıt vermeniz onların kullanıcı deneyimlerini artıracağı gibi size olan geri dönüşlerini de artıracaktır.

Deneyimi kişiselleştirin

E-ticarette kişiselleştirme son yıllarda bir hayli önemli bir özellik olmaya başladı. Üye girişi yapan kişilere yönelik daha kişisel bir deneyim sunabilmek için onlara özel alternatifler sunmak, onların ilgi alanlarına yönelik ürünleri daha ön sıralarda göstermek ve onlara özel fırsat ve kampanyalar sunmak kullanıcı deneyimini bir hayli artıracaktır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için “E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Kendi işinizi ve online satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmayı planlıyorsanız, bu konuda size yardımcı olabilir. İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilir ve 15 günlük demo talebinden bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
Gökçe Beyazaslan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan