fbpx

Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma

22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma

E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda özellikle dikkat etmeniz gereken bazı adımlar bulunur. Bu adımları doğru bir şekilde atmak kullanıcılara iyi bir dijital deneyim sunmanıza yardımcı olacaktır.

Kullanıcıları site üzerinde tutabilmeniz, bu kişilerin daha fazla ürüne bakmalarını, sitenizi daha fazla incelemelerini sağlayacağı için geri dönüşümlere de önemli bir katkısı olacaktır.

Tüketicilerin internet sitelerini nasıl kullandığını analiz edin

Pazarlama ve satış stratejileri geliştirirken hedef kitle odaklı olabilirsiniz; ancak site tasarımı yaparken ve iyi bir kullanıcı deneyimi sunarken, hedef kitlenizin kim olduğu veya neleri sevdikleri önemli değildir. Burada önemli olan tüketicilerin bir internet sitesini nasıl kullandıklarıdır. Tüketiciler bir e-ticaret sitesinde nasıl vakit geçiriyor, sayfaları nasıl inceliyor, ne tür bir deneyimden hoşlanıyor bunları analiz etmeli ve tasarımlarınızı bu şekilde gerçekleştirmelisiniz.

Basit ve sade bir tasarım sunun

Karmaşık tasarımlar kullanıcıların kafalarını karıştırabilir ve bu da doğal olarak siteyi terk etmelerine neden olabilir. Son yıllardaki flat design olarak adlandırılan tasarım modelinin popülerleşmesinin arkasında yatan sebeplerden biri de flat tasarımların sade olması. Sade ve basit bir arayüz sunmak, hem kullanıcıların site üzerinde daha rahat gezinmelerini hem de kafa karışıklığı yaşamamalarını sağlar. Sadelik ve kolay navigasyon özelliği bu açıdan oldukça önemlidir.

Tasarımlarınızda mobili de düşünün

Mobil site tasarımınızı ayrıca yapmıyor ve bilgisayardaki tasarımınızın mobile uyarlanmasını planlıyorsanız; bilgisayar üzerindeki görünümün yanı sıra mobil cihazlardaki görünümleri de düşünmeniz gerekiyor. Bilgisayarda iyi görünen bir tasarım, mobil cihazlar da iyi bir deneyim sunmayabilir. Bu sebeple de tasarımlarınızı yaparken her zaman mobil üzerinde de bu tasarımın nasıl görüneceğini düşünmeniz gerekir.

Kendi deneyimlerinize güvenmeyin

Kullanıcı deneyimi konusunda her zaman kendi deneyimlerinize güvenmemelisiniz. Çünkü kullanıcı deneyimi genel bir konu olarak ele alınmalıdır. Sizin için güzel veya kullanışlı görünen bir tasarım, normal kullanıcılar için öyle olmayabilir. Bu sebeple de kendi deneyimlerinizi kenara bırakıp, genel olarak kullanıcı deneyimine odaklanmalısınız. Bu sayede tüm ziyaretçilere yönelik bir tasarım hazırlayabilirsiniz.

Farklı içerik türlerinden yararlanın

Kullanıcılar farklı şekillerde site ile etkileşime geçmektedirler. Ürün fotoğrafları ve metinlerin yanı sıra videolar da bir hayli ilgi çekmektedir. Bunların yanı sıra GIF gibi site üzerine hareket katabilecek farklı içerik türlerinden de yararlanarak, siteniz üzerinde farklı deneyimler sunabilirsiniz.

Site üzerindeki metinlerinizi geliştirin

E-ticarette özellikle ürün açıklamaları ve SSS bölümleri bir hayli önemlidir. Buradaki metinleriniz ve metinlerinizin içerdiği mesajlar geri dönüşümlerinize doğrudan etki eder. Açıklayıcı ve bilgilendirici metinlerle kullanıcıların kafalarındaki sorulara iyi bir şekilde yanıt vermeniz onların kullanıcı deneyimlerini artıracağı gibi size olan geri dönüşlerini de artıracaktır.

Deneyimi kişiselleştirin

E-ticarette kişiselleştirme son yıllarda bir hayli önemli bir özellik olmaya başladı. Üye girişi yapan kişilere yönelik daha kişisel bir deneyim sunabilmek için onlara özel alternatifler sunmak, onların ilgi alanlarına yönelik ürünleri daha ön sıralarda göstermek ve onlara özel fırsat ve kampanyalar sunmak kullanıcı deneyimini bir hayli artıracaktır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için “E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Kendi işinizi ve online satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmayı planlıyorsanız, bu konuda size yardımcı olabilir. İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilir ve 15 günlük demo talebinden bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan