Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma

22 Nisan 2017
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda özellikle dikkat etmeniz gereken bazı adımlar bulunur. Bu adımları doğru bir şekilde atmak kullanıcılara iyi bir dijital deneyim sunmanıza yardımcı olacaktır.

Kullanıcıları site üzerinde tutabilmeniz, bu kişilerin daha fazla ürüne bakmalarını, sitenizi daha fazla incelemelerini sağlayacağı için geri dönüşümlere de önemli bir katkısı olacaktır.

Tüketicilerin internet sitelerini nasıl kullandığını analiz edin

Pazarlama ve satış stratejileri geliştirirken hedef kitle odaklı olabilirsiniz; ancak site tasarımı yaparken ve iyi bir kullanıcı deneyimi sunarken, hedef kitlenizin kim olduğu veya neleri sevdikleri önemli değildir. Burada önemli olan tüketicilerin bir internet sitesini nasıl kullandıklarıdır. Tüketiciler bir e-ticaret sitesinde nasıl vakit geçiriyor, sayfaları nasıl inceliyor, ne tür bir deneyimden hoşlanıyor bunları analiz etmeli ve tasarımlarınızı bu şekilde gerçekleştirmelisiniz.

Basit ve sade bir tasarım sunun

Karmaşık tasarımlar kullanıcıların kafalarını karıştırabilir ve bu da doğal olarak siteyi terk etmelerine neden olabilir. Son yıllardaki flat design olarak adlandırılan tasarım modelinin popülerleşmesinin arkasında yatan sebeplerden biri de flat tasarımların sade olması. Sade ve basit bir arayüz sunmak, hem kullanıcıların site üzerinde daha rahat gezinmelerini hem de kafa karışıklığı yaşamamalarını sağlar. Sadelik ve kolay navigasyon özelliği bu açıdan oldukça önemlidir.

Tasarımlarınızda mobili de düşünün

Mobil site tasarımınızı ayrıca yapmıyor ve bilgisayardaki tasarımınızın mobile uyarlanmasını planlıyorsanız; bilgisayar üzerindeki görünümün yanı sıra mobil cihazlardaki görünümleri de düşünmeniz gerekiyor. Bilgisayarda iyi görünen bir tasarım, mobil cihazlar da iyi bir deneyim sunmayabilir. Bu sebeple de tasarımlarınızı yaparken her zaman mobil üzerinde de bu tasarımın nasıl görüneceğini düşünmeniz gerekir.

Kendi deneyimlerinize güvenmeyin

Kullanıcı deneyimi konusunda her zaman kendi deneyimlerinize güvenmemelisiniz. Çünkü kullanıcı deneyimi genel bir konu olarak ele alınmalıdır. Sizin için güzel veya kullanışlı görünen bir tasarım, normal kullanıcılar için öyle olmayabilir. Bu sebeple de kendi deneyimlerinizi kenara bırakıp, genel olarak kullanıcı deneyimine odaklanmalısınız. Bu sayede tüm ziyaretçilere yönelik bir tasarım hazırlayabilirsiniz.

Farklı içerik türlerinden yararlanın

Kullanıcılar farklı şekillerde site ile etkileşime geçmektedirler. Ürün fotoğrafları ve metinlerin yanı sıra videolar da bir hayli ilgi çekmektedir. Bunların yanı sıra GIF gibi site üzerine hareket katabilecek farklı içerik türlerinden de yararlanarak, siteniz üzerinde farklı deneyimler sunabilirsiniz.

Site üzerindeki metinlerinizi geliştirin

E-ticarette özellikle ürün açıklamaları ve SSS bölümleri bir hayli önemlidir. Buradaki metinleriniz ve metinlerinizin içerdiği mesajlar geri dönüşümlerinize doğrudan etki eder. Açıklayıcı ve bilgilendirici metinlerle kullanıcıların kafalarındaki sorulara iyi bir şekilde yanıt vermeniz onların kullanıcı deneyimlerini artıracağı gibi size olan geri dönüşlerini de artıracaktır.

Deneyimi kişiselleştirin

E-ticarette kişiselleştirme son yıllarda bir hayli önemli bir özellik olmaya başladı. Üye girişi yapan kişilere yönelik daha kişisel bir deneyim sunabilmek için onlara özel alternatifler sunmak, onların ilgi alanlarına yönelik ürünleri daha ön sıralarda göstermek ve onlara özel fırsat ve kampanyalar sunmak kullanıcı deneyimini bir hayli artıracaktır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için “E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Kendi işinizi ve online satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmayı planlıyorsanız, bu konuda size yardımcı olabilir. İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilir ve 15 günlük demo talebinden bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan