Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma

22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma

E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda özellikle dikkat etmeniz gereken bazı adımlar bulunur. Bu adımları doğru bir şekilde atmak kullanıcılara iyi bir dijital deneyim sunmanıza yardımcı olacaktır.

Kullanıcıları site üzerinde tutabilmeniz, bu kişilerin daha fazla ürüne bakmalarını, sitenizi daha fazla incelemelerini sağlayacağı için geri dönüşümlere de önemli bir katkısı olacaktır.

Tüketicilerin internet sitelerini nasıl kullandığını analiz edin

Pazarlama ve satış stratejileri geliştirirken hedef kitle odaklı olabilirsiniz; ancak site tasarımı yaparken ve iyi bir kullanıcı deneyimi sunarken, hedef kitlenizin kim olduğu veya neleri sevdikleri önemli değildir. Burada önemli olan tüketicilerin bir internet sitesini nasıl kullandıklarıdır. Tüketiciler bir e-ticaret sitesinde nasıl vakit geçiriyor, sayfaları nasıl inceliyor, ne tür bir deneyimden hoşlanıyor bunları analiz etmeli ve tasarımlarınızı bu şekilde gerçekleştirmelisiniz.

Basit ve sade bir tasarım sunun

Karmaşık tasarımlar kullanıcıların kafalarını karıştırabilir ve bu da doğal olarak siteyi terk etmelerine neden olabilir. Son yıllardaki flat design olarak adlandırılan tasarım modelinin popülerleşmesinin arkasında yatan sebeplerden biri de flat tasarımların sade olması. Sade ve basit bir arayüz sunmak, hem kullanıcıların site üzerinde daha rahat gezinmelerini hem de kafa karışıklığı yaşamamalarını sağlar. Sadelik ve kolay navigasyon özelliği bu açıdan oldukça önemlidir.

Tasarımlarınızda mobili de düşünün

Mobil site tasarımınızı ayrıca yapmıyor ve bilgisayardaki tasarımınızın mobile uyarlanmasını planlıyorsanız; bilgisayar üzerindeki görünümün yanı sıra mobil cihazlardaki görünümleri de düşünmeniz gerekiyor. Bilgisayarda iyi görünen bir tasarım, mobil cihazlar da iyi bir deneyim sunmayabilir. Bu sebeple de tasarımlarınızı yaparken her zaman mobil üzerinde de bu tasarımın nasıl görüneceğini düşünmeniz gerekir.

Kendi deneyimlerinize güvenmeyin

Kullanıcı deneyimi konusunda her zaman kendi deneyimlerinize güvenmemelisiniz. Çünkü kullanıcı deneyimi genel bir konu olarak ele alınmalıdır. Sizin için güzel veya kullanışlı görünen bir tasarım, normal kullanıcılar için öyle olmayabilir. Bu sebeple de kendi deneyimlerinizi kenara bırakıp, genel olarak kullanıcı deneyimine odaklanmalısınız. Bu sayede tüm ziyaretçilere yönelik bir tasarım hazırlayabilirsiniz.

Farklı içerik türlerinden yararlanın

Kullanıcılar farklı şekillerde site ile etkileşime geçmektedirler. Ürün fotoğrafları ve metinlerin yanı sıra videolar da bir hayli ilgi çekmektedir. Bunların yanı sıra GIF gibi site üzerine hareket katabilecek farklı içerik türlerinden de yararlanarak, siteniz üzerinde farklı deneyimler sunabilirsiniz.

Site üzerindeki metinlerinizi geliştirin

E-ticarette özellikle ürün açıklamaları ve SSS bölümleri bir hayli önemlidir. Buradaki metinleriniz ve metinlerinizin içerdiği mesajlar geri dönüşümlerinize doğrudan etki eder. Açıklayıcı ve bilgilendirici metinlerle kullanıcıların kafalarındaki sorulara iyi bir şekilde yanıt vermeniz onların kullanıcı deneyimlerini artıracağı gibi size olan geri dönüşlerini de artıracaktır.

Deneyimi kişiselleştirin

E-ticarette kişiselleştirme son yıllarda bir hayli önemli bir özellik olmaya başladı. Üye girişi yapan kişilere yönelik daha kişisel bir deneyim sunabilmek için onlara özel alternatifler sunmak, onların ilgi alanlarına yönelik ürünleri daha ön sıralarda göstermek ve onlara özel fırsat ve kampanyalar sunmak kullanıcı deneyimini bir hayli artıracaktır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için “E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Kendi işinizi ve online satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmayı planlıyorsanız, bu konuda size yardımcı olabilir. İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilir ve 15 günlük demo talebinden bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satış, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin