Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor.

Doğru içerik türlerini doğru zaman aralıklarında paylaşmak, sosyal mecralardaki etkileşim oranınızı ciddi oranda artıracaktır. Kullanılan içerik formatları, takipçilere farklı bir şekilde ulaşmayı sağlayacağı için önemlidir. Bunun yanı sıra sosyal mecralardaki çalışmalarınızda çeşitlilik sağlayacağı için sosyal medya hesaplarını tek düze bir görünümden kurtarmış olur. Bu rehberimizde de bu içerik türlerinden bazılarının üzerinden geçeceğiz.

Videolar

Videolar, son dönemlerin en popüler ve sosyal mecralarda kullanıcılarla en çok etkileşim getiren içerik türlerinden biridir. Bu içerik formatının popüler olmasının sebebi, internet üzerine yüklenen video sayısının artması ve kullanıcıların vakit geçirmek için bu videoları izlemek istiyor olmaları. İnternet hızının yükselmesi ve bant genişliğinin biraz daha artması video tüketimini de artırmaya başladı.

Sosyal hesaplarınızda, kendi ürettiğiniz ya da markanızla ilgili olabilecek ilginç videoları paylaşarak, takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz.

GIF’ler

Bir diğer popüler içerik türü ise GIF’ler. Facebook ve Twitter’ın GIF paylaşımına izin vermesiyle beraber kullanıcılar bu formattaki içerikleri paylaşmaya başladılar. Tabii ki markalar da bu akımdan yararlanmaya başladılar.

Eğlence amaçlı GIF paylaşımları, sosyal medya kullanıcılarının oldukça hoşuna gidiyor. Kendi ürettiğiniz ya da farklı platformlarda bulunan GIF’leri markanızla veya gündemle bağdaşlaştırarak sosyal hesaplarınızda kullanabilirsiniz.

Yarışma içerikleri

Sosyal medyada düzenlenen yarışmaların da etkileşimi oldukça yüksektir. Bu yarışmalarda takipçilerinizi işin içine dahil etmek, takipçilerinizin de sizin için içerik üretmelerini sağlar. Bu içerikleri daha sonra farklı bir şekilde değerlendirerek, kendi sosyal medya çalışmalarınızda kullanabilir ya da siteniz üzerinde takipçilerinizden gelen çalışmalar olarak paylaşabilirsiniz.

Yarışma içerikleri oluştururken, takipçilerinizi dahil edecek ve onları bu içerikleri paylaşmaya yöneltecek çalışmalar yapmaya özen gösterin.

Cümle tamamlama

Uzun zamandır kullanılan formatlardan biri de cümle tamamlama içerikleridir. Markalar, etkileşimi artırmak ve takipçilerinin fikirlerini alabilimek için fotoğraf ya da metin içerikleri oluşturup, buradaki cümleleri yarım bırakıyorlar. Sonrasında ise takipçilerinin bu cümleleri tamamlamalarını istiyorlar. Kendi hesaplarınızda da bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

Ürünleri farklı şekilde tanıtmak

Markaların sıkça yaptığı paylaşımlardan biri, ürünün fotoğrafını ve ürünle ilgili kısa bir bilgiyi paylaşmak oluyor. Ancak ürünlerinizi daha iyi tanıtmak için, ürünleri kullanım alanlarından karelerle paylaşmak daha ilgi çekici olacaktır.

Bir ürünü birden fazla şekilde kullanmak mümkün olabiliyor ve bunu takipçilerinize göstermek için kısa videolar hazırlayabilir ya da farklı kullanım alanlarında ürünlerinizin fotoğraflarını çekebilirsiniz. Biraz daha yaratıcılık katıp, ürünlerinizin farklı kullanım alanlarının gösterildiği GIF’ler hazırlayabilirsiniz.

Ürün aranjmanları

Bir üstteki maddede belirttiğimiz gibi, ürünlerinizi sıradan bir fotoğraflar paylaşmak çok da etkili olmuyor. Bunun yerine ürünlerinizi bir aranjman yaparak da paylaşabilirsiniz. Özellikle moda sektöründeki markalar bu içerik türünden sıklıkla yararlanıyorlar.

Belli bir ürünü farklı ürünlerle beraber bir kolaj haline getirebilir ya da birbiriyle kombin edilebilecek ürünleri bir araya getirebilirsiniz.

Marka deneyimi paylaşımları

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok dikkat ettikleri noktalardan biri de başka tüketicilerin ürünler ve markalarla ilgili yaptıkları yorumlar oluyor. Sosyal mecralardaki hesaplarınız üzerinde tüketicilerin yaptıkları yorumları paylaşarak ve onları bu paylaşımlara etiketleyerek sosyal medya içerikleri oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Pandemide internette en çok satan ürünler
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan