Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor.

Doğru içerik türlerini doğru zaman aralıklarında paylaşmak, sosyal mecralardaki etkileşim oranınızı ciddi oranda artıracaktır. Kullanılan içerik formatları, takipçilere farklı bir şekilde ulaşmayı sağlayacağı için önemlidir. Bunun yanı sıra sosyal mecralardaki çalışmalarınızda çeşitlilik sağlayacağı için sosyal medya hesaplarını tek düze bir görünümden kurtarmış olur. Bu rehberimizde de bu içerik türlerinden bazılarının üzerinden geçeceğiz.

Videolar

Videolar, son dönemlerin en popüler ve sosyal mecralarda kullanıcılarla en çok etkileşim getiren içerik türlerinden biridir. Bu içerik formatının popüler olmasının sebebi, internet üzerine yüklenen video sayısının artması ve kullanıcıların vakit geçirmek için bu videoları izlemek istiyor olmaları. İnternet hızının yükselmesi ve bant genişliğinin biraz daha artması video tüketimini de artırmaya başladı.

Sosyal hesaplarınızda, kendi ürettiğiniz ya da markanızla ilgili olabilecek ilginç videoları paylaşarak, takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz.

GIF’ler

Bir diğer popüler içerik türü ise GIF’ler. Facebook ve Twitter’ın GIF paylaşımına izin vermesiyle beraber kullanıcılar bu formattaki içerikleri paylaşmaya başladılar. Tabii ki markalar da bu akımdan yararlanmaya başladılar.

Eğlence amaçlı GIF paylaşımları, sosyal medya kullanıcılarının oldukça hoşuna gidiyor. Kendi ürettiğiniz ya da farklı platformlarda bulunan GIF’leri markanızla veya gündemle bağdaşlaştırarak sosyal hesaplarınızda kullanabilirsiniz.

Yarışma içerikleri

Sosyal medyada düzenlenen yarışmaların da etkileşimi oldukça yüksektir. Bu yarışmalarda takipçilerinizi işin içine dahil etmek, takipçilerinizin de sizin için içerik üretmelerini sağlar. Bu içerikleri daha sonra farklı bir şekilde değerlendirerek, kendi sosyal medya çalışmalarınızda kullanabilir ya da siteniz üzerinde takipçilerinizden gelen çalışmalar olarak paylaşabilirsiniz.

Yarışma içerikleri oluştururken, takipçilerinizi dahil edecek ve onları bu içerikleri paylaşmaya yöneltecek çalışmalar yapmaya özen gösterin.

Cümle tamamlama

Uzun zamandır kullanılan formatlardan biri de cümle tamamlama içerikleridir. Markalar, etkileşimi artırmak ve takipçilerinin fikirlerini alabilimek için fotoğraf ya da metin içerikleri oluşturup, buradaki cümleleri yarım bırakıyorlar. Sonrasında ise takipçilerinin bu cümleleri tamamlamalarını istiyorlar. Kendi hesaplarınızda da bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

Ürünleri farklı şekilde tanıtmak

Markaların sıkça yaptığı paylaşımlardan biri, ürünün fotoğrafını ve ürünle ilgili kısa bir bilgiyi paylaşmak oluyor. Ancak ürünlerinizi daha iyi tanıtmak için, ürünleri kullanım alanlarından karelerle paylaşmak daha ilgi çekici olacaktır.

Bir ürünü birden fazla şekilde kullanmak mümkün olabiliyor ve bunu takipçilerinize göstermek için kısa videolar hazırlayabilir ya da farklı kullanım alanlarında ürünlerinizin fotoğraflarını çekebilirsiniz. Biraz daha yaratıcılık katıp, ürünlerinizin farklı kullanım alanlarının gösterildiği GIF’ler hazırlayabilirsiniz.

Ürün aranjmanları

Bir üstteki maddede belirttiğimiz gibi, ürünlerinizi sıradan bir fotoğraflar paylaşmak çok da etkili olmuyor. Bunun yerine ürünlerinizi bir aranjman yaparak da paylaşabilirsiniz. Özellikle moda sektöründeki markalar bu içerik türünden sıklıkla yararlanıyorlar.

Belli bir ürünü farklı ürünlerle beraber bir kolaj haline getirebilir ya da birbiriyle kombin edilebilecek ürünleri bir araya getirebilirsiniz.

Marka deneyimi paylaşımları

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok dikkat ettikleri noktalardan biri de başka tüketicilerin ürünler ve markalarla ilgili yaptıkları yorumlar oluyor. Sosyal mecralardaki hesaplarınız üzerinde tüketicilerin yaptıkları yorumları paylaşarak ve onları bu paylaşımlara etiketleyerek sosyal medya içerikleri oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kişiselleştirme Nedir? Nasıl Yapılır?
Kişiselleştirme Nedir? Nasıl Yapılır?
Kişiselleştirme Nedir? Kişiselleştirme, bireylerin özelliklerine göre uygun hizmet ve ürünlerin sunulması anlamına gelir. Pazarlamada son derece önemli bir unsur olan reklam kişiselleştirme sayesinde her müşteriye özel teklifler...
11 Ağustos 2021
Markethinkers
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?
Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?
Son yıllarda birçok faaliyet gibi alışverişin de dijital mecralara kayması, internetin çok büyük bir ticaret sahasına dönüşmesine neden oldu. Bu saha her geçen gün genişliyor ve buna bağlı olarak e-ticaret pastası büyüyor....
2 Kasım 2021
Markethinkers
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini ...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
IdeaSoft
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin