Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor.

Doğru içerik türlerini doğru zaman aralıklarında paylaşmak, sosyal mecralardaki etkileşim oranınızı ciddi oranda artıracaktır. Kullanılan içerik formatları, takipçilere farklı bir şekilde ulaşmayı sağlayacağı için önemlidir. Bunun yanı sıra sosyal mecralardaki çalışmalarınızda çeşitlilik sağlayacağı için sosyal medya hesaplarını tek düze bir görünümden kurtarmış olur. Bu rehberimizde de bu içerik türlerinden bazılarının üzerinden geçeceğiz.

Videolar

Videolar, son dönemlerin en popüler ve sosyal mecralarda kullanıcılarla en çok etkileşim getiren içerik türlerinden biridir. Bu içerik formatının popüler olmasının sebebi, internet üzerine yüklenen video sayısının artması ve kullanıcıların vakit geçirmek için bu videoları izlemek istiyor olmaları. İnternet hızının yükselmesi ve bant genişliğinin biraz daha artması video tüketimini de artırmaya başladı.

Sosyal hesaplarınızda, kendi ürettiğiniz ya da markanızla ilgili olabilecek ilginç videoları paylaşarak, takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz.

GIF’ler

Bir diğer popüler içerik türü ise GIF’ler. Facebook ve Twitter’ın GIF paylaşımına izin vermesiyle beraber kullanıcılar bu formattaki içerikleri paylaşmaya başladılar. Tabii ki markalar da bu akımdan yararlanmaya başladılar.

Eğlence amaçlı GIF paylaşımları, sosyal medya kullanıcılarının oldukça hoşuna gidiyor. Kendi ürettiğiniz ya da farklı platformlarda bulunan GIF’leri markanızla veya gündemle bağdaşlaştırarak sosyal hesaplarınızda kullanabilirsiniz.

Yarışma içerikleri

Sosyal medyada düzenlenen yarışmaların da etkileşimi oldukça yüksektir. Bu yarışmalarda takipçilerinizi işin içine dahil etmek, takipçilerinizin de sizin için içerik üretmelerini sağlar. Bu içerikleri daha sonra farklı bir şekilde değerlendirerek, kendi sosyal medya çalışmalarınızda kullanabilir ya da siteniz üzerinde takipçilerinizden gelen çalışmalar olarak paylaşabilirsiniz.

Yarışma içerikleri oluştururken, takipçilerinizi dahil edecek ve onları bu içerikleri paylaşmaya yöneltecek çalışmalar yapmaya özen gösterin.

Cümle tamamlama

Uzun zamandır kullanılan formatlardan biri de cümle tamamlama içerikleridir. Markalar, etkileşimi artırmak ve takipçilerinin fikirlerini alabilimek için fotoğraf ya da metin içerikleri oluşturup, buradaki cümleleri yarım bırakıyorlar. Sonrasında ise takipçilerinin bu cümleleri tamamlamalarını istiyorlar. Kendi hesaplarınızda da bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

Ürünleri farklı şekilde tanıtmak

Markaların sıkça yaptığı paylaşımlardan biri, ürünün fotoğrafını ve ürünle ilgili kısa bir bilgiyi paylaşmak oluyor. Ancak ürünlerinizi daha iyi tanıtmak için, ürünleri kullanım alanlarından karelerle paylaşmak daha ilgi çekici olacaktır.

Bir ürünü birden fazla şekilde kullanmak mümkün olabiliyor ve bunu takipçilerinize göstermek için kısa videolar hazırlayabilir ya da farklı kullanım alanlarında ürünlerinizin fotoğraflarını çekebilirsiniz. Biraz daha yaratıcılık katıp, ürünlerinizin farklı kullanım alanlarının gösterildiği GIF’ler hazırlayabilirsiniz.

Ürün aranjmanları

Bir üstteki maddede belirttiğimiz gibi, ürünlerinizi sıradan bir fotoğraflar paylaşmak çok da etkili olmuyor. Bunun yerine ürünlerinizi bir aranjman yaparak da paylaşabilirsiniz. Özellikle moda sektöründeki markalar bu içerik türünden sıklıkla yararlanıyorlar.

Belli bir ürünü farklı ürünlerle beraber bir kolaj haline getirebilir ya da birbiriyle kombin edilebilecek ürünleri bir araya getirebilirsiniz.

Marka deneyimi paylaşımları

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok dikkat ettikleri noktalardan biri de başka tüketicilerin ürünler ve markalarla ilgili yaptıkları yorumlar oluyor. Sosyal mecralardaki hesaplarınız üzerinde tüketicilerin yaptıkları yorumları paylaşarak ve onları bu paylaşımlara etiketleyerek sosyal medya içerikleri oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan