fbpx

Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

23 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor.

Doğru içerik türlerini doğru zaman aralıklarında paylaşmak, sosyal mecralardaki etkileşim oranınızı ciddi oranda artıracaktır. Kullanılan içerik formatları, takipçilere farklı bir şekilde ulaşmayı sağlayacağı için önemlidir. Bunun yanı sıra sosyal mecralardaki çalışmalarınızda çeşitlilik sağlayacağı için sosyal medya hesaplarını tek düze bir görünümden kurtarmış olur. Bu rehberimizde de bu içerik türlerinden bazılarının üzerinden geçeceğiz.

Videolar

Videolar, son dönemlerin en popüler ve sosyal mecralarda kullanıcılarla en çok etkileşim getiren içerik türlerinden biridir. Bu içerik formatının popüler olmasının sebebi, internet üzerine yüklenen video sayısının artması ve kullanıcıların vakit geçirmek için bu videoları izlemek istiyor olmaları. İnternet hızının yükselmesi ve bant genişliğinin biraz daha artması video tüketimini de artırmaya başladı.

Sosyal hesaplarınızda, kendi ürettiğiniz ya da markanızla ilgili olabilecek ilginç videoları paylaşarak, takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz.

GIF’ler

Bir diğer popüler içerik türü ise GIF’ler. Facebook ve Twitter’ın GIF paylaşımına izin vermesiyle beraber kullanıcılar bu formattaki içerikleri paylaşmaya başladılar. Tabii ki markalar da bu akımdan yararlanmaya başladılar.

Eğlence amaçlı GIF paylaşımları, sosyal medya kullanıcılarının oldukça hoşuna gidiyor. Kendi ürettiğiniz ya da farklı platformlarda bulunan GIF’leri markanızla veya gündemle bağdaşlaştırarak sosyal hesaplarınızda kullanabilirsiniz.

Yarışma içerikleri

Sosyal medyada düzenlenen yarışmaların da etkileşimi oldukça yüksektir. Bu yarışmalarda takipçilerinizi işin içine dahil etmek, takipçilerinizin de sizin için içerik üretmelerini sağlar. Bu içerikleri daha sonra farklı bir şekilde değerlendirerek, kendi sosyal medya çalışmalarınızda kullanabilir ya da siteniz üzerinde takipçilerinizden gelen çalışmalar olarak paylaşabilirsiniz.

Yarışma içerikleri oluştururken, takipçilerinizi dahil edecek ve onları bu içerikleri paylaşmaya yöneltecek çalışmalar yapmaya özen gösterin.

Cümle tamamlama

Uzun zamandır kullanılan formatlardan biri de cümle tamamlama içerikleridir. Markalar, etkileşimi artırmak ve takipçilerinin fikirlerini alabilimek için fotoğraf ya da metin içerikleri oluşturup, buradaki cümleleri yarım bırakıyorlar. Sonrasında ise takipçilerinin bu cümleleri tamamlamalarını istiyorlar. Kendi hesaplarınızda da bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

Ürünleri farklı şekilde tanıtmak

Markaların sıkça yaptığı paylaşımlardan biri, ürünün fotoğrafını ve ürünle ilgili kısa bir bilgiyi paylaşmak oluyor. Ancak ürünlerinizi daha iyi tanıtmak için, ürünleri kullanım alanlarından karelerle paylaşmak daha ilgi çekici olacaktır.

Bir ürünü birden fazla şekilde kullanmak mümkün olabiliyor ve bunu takipçilerinize göstermek için kısa videolar hazırlayabilir ya da farklı kullanım alanlarında ürünlerinizin fotoğraflarını çekebilirsiniz. Biraz daha yaratıcılık katıp, ürünlerinizin farklı kullanım alanlarının gösterildiği GIF’ler hazırlayabilirsiniz.

Ürün aranjmanları

Bir üstteki maddede belirttiğimiz gibi, ürünlerinizi sıradan bir fotoğraflar paylaşmak çok da etkili olmuyor. Bunun yerine ürünlerinizi bir aranjman yaparak da paylaşabilirsiniz. Özellikle moda sektöründeki markalar bu içerik türünden sıklıkla yararlanıyorlar.

Belli bir ürünü farklı ürünlerle beraber bir kolaj haline getirebilir ya da birbiriyle kombin edilebilecek ürünleri bir araya getirebilirsiniz.

Marka deneyimi paylaşımları

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok dikkat ettikleri noktalardan biri de başka tüketicilerin ürünler ve markalarla ilgili yaptıkları yorumlar oluyor. Sosyal mecralardaki hesaplarınız üzerinde tüketicilerin yaptıkları yorumları paylaşarak ve onları bu paylaşımlara etiketleyerek sosyal medya içerikleri oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan