Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

8 Ağustos 2017
Sinan Oypan

İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu açıyor. Ancak eski içerikler farklı dönemlerde tekrar kullanılarak, pazarlama çalışmalarında yeniden kullanılabilir.

İçerik çalışmalarında anlık ve dönemsel konular haricinde long tail için de çalışmalar yapıyorsanız, long tail içeriklerinizi farklı dönemlerde, farklı konseptlerle paylaşarak, takipçilerinizle yeniden etkileşime girebileceğiniz gibi, bu içerikleri daha önce görmeyen takipçilerinize de içeriklerinizi ulaştırmış olursunuz.

İçerik pazarlama çalışmalarınızı sadece blog yazıları olarak düşünmemelisiniz. Video içerikleriniz, sosyal medyada yaptığınız görsel paylaşımlar ve fotoğraflar da yeniden farklı amaçlar için kullanılabilir. İnternet kullanıcılarıyla etkin bir şekilde etkileşim içinde kalınmasını sağladığı için içerik pazarlama çalışmalarınıza özellikle önem vermeniz; aynı zamanda da eski içeriklerinizi yeniden gün ışığına çıkartmak, etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınıza olumlu bir şekilde katkı sağlar.

Kullanılabilecek eski içerikleri belirleyin

Blog tarafındaki yazılarınızı gözden geçirmek, hangi içeriklerin tekrar kullanılabileceği konusunda size fikirler sunacaktır. Bunun yanı sıra yine eski video ve fotoğraflarınızı gözden geçirmeniz, elinizdeki içerikleri nasıl tekrar ortaya çıkarmanız gerektiği konusunda size yol gösterir.

Tabii ki eski içeriklerinizi gözden geçirirken, bunları belli kategorilere ayırmak ve herbir içerik için nasıl bir eyleme odaklanmanız gerektiğini belirlemeniz, daha planlı bir şekilde bu içerikleri pazarlama çalışmalarınıza dahil etmenize yardımcı olur. Örneğin;

  • Blog yazılarınızı farklı kategorilere ayırarak e-posta aboneliği için bir eylem oluşturabilirsiniz. Yine blog yazılarınız üzerinden ürünlerinize yönlendirmeler yapabilirsiniz.
  • Instagram üzerinde blog yazılarınızdan kesitler paylaşabilir ve blog yazılarındaki görsellerinizi bu mecrada paylaşarak, blog içeriklerinin tamamını okumaları için sitenize yönlendirmeler yapabilirsiniz.
  • Facebook üzerinde eski blog yazılarınızın özetlerini paylaşabilir ve yine blog içeriklerinize yönlendirmeler yapabilirsiniz.
  • Eski fotoğraf ve video içeriklerinizi yine Instagram ve Facebook üzerinden tekrar paylaşabilirsiniz. Farklı bir mesaj ve bir içerikle yeniden takipçilerinize ulaşabilirsiniz.

Herbir platformun kendine has bir yapısı vardır ve eski içeriklerinizi farklı konseptlerle bu mecralardaki takipçilerinize yeniden sunabilirsiniz.

Eski içerikleri olduğu gibi paylaşmayın

Eski içeriklerinizi yeniden paylaşırken, paylaşımlarınızda bazı değişiklikler yapmanız daha faydalı olacaktır. Aksi takdirde kendinizi tekrarlıyor gibi görünebilirsiniz. Özellikle sosyal ağlarda paylaşım yaparken, blog yazılarınızın başlığını kullanmak yerine, yazının içerisinden farklı bir bölümü öne çıkarabilirsiniz.

Metinleri değiştirmenin yanı sıra, blog yazını farklı bir fotoğrafla kullanabilir ya da yazı içerisinden farklı bir görseli öne çıkartarak paylaşabilirsiniz. Böylelikle içeriği biraz değiştirmiş olursunuz ve farklı bir mesaj sunarak kullanıcılara ulaşmış olursunuz.

Eski içerikleri birebir aynı şekilde paylaşmak, bir süre sonra takipçilerinizin merakını azaltacağı gibi sizi de sıradanlaştırır.

Bir takvim oluşturun

Eski içeriklerinizin paylaşım zamanları için de bir takvim oluşturmanız doğru bir yaklaşım olacaktır. Hem hangi içeriklerin paylaşılacağına karar vermiş olursunuz, hem de arka arkaya aynı türden içerikler paylaşmamış olursunuz.

Haftalık sosyal medya takviminize bu eski içerikleri de ekleyebilir ve gün gün, saat saat içeriklerinizin paylaşım zamanlarını belirleyebilirsiniz.

Her gün olmasa da hafta içinde birkaç kez eski içeriklerinizi paylaşarak, sosyal ağlarda daha fazla aktif olmuş olacağınız gibi, takipçilerinizle de daha fazla etkileşim yaratacağınız için profilinizi biraz daha öne çıkartmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan