fbpx

Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu açıyor. Ancak eski içerikler farklı dönemlerde tekrar kullanılarak, pazarlama çalışmalarında yeniden kullanılabilir.

İçerik çalışmalarında anlık ve dönemsel konular haricinde long tail için de çalışmalar yapıyorsanız, long tail içeriklerinizi farklı dönemlerde, farklı konseptlerle paylaşarak, takipçilerinizle yeniden etkileşime girebileceğiniz gibi, bu içerikleri daha önce görmeyen takipçilerinize de içeriklerinizi ulaştırmış olursunuz.

İçerik pazarlama çalışmalarınızı sadece blog yazıları olarak düşünmemelisiniz. Video içerikleriniz, sosyal medyada yaptığınız görsel paylaşımlar ve fotoğraflar da yeniden farklı amaçlar için kullanılabilir. İnternet kullanıcılarıyla etkin bir şekilde etkileşim içinde kalınmasını sağladığı için içerik pazarlama çalışmalarınıza özellikle önem vermeniz; aynı zamanda da eski içeriklerinizi yeniden gün ışığına çıkartmak, etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınıza olumlu bir şekilde katkı sağlar.

Kullanılabilecek eski içerikleri belirleyin

Blog tarafındaki yazılarınızı gözden geçirmek, hangi içeriklerin tekrar kullanılabileceği konusunda size fikirler sunacaktır. Bunun yanı sıra yine eski video ve fotoğraflarınızı gözden geçirmeniz, elinizdeki içerikleri nasıl tekrar ortaya çıkarmanız gerektiği konusunda size yol gösterir.

Tabii ki eski içeriklerinizi gözden geçirirken, bunları belli kategorilere ayırmak ve herbir içerik için nasıl bir eyleme odaklanmanız gerektiğini belirlemeniz, daha planlı bir şekilde bu içerikleri pazarlama çalışmalarınıza dahil etmenize yardımcı olur. Örneğin;

  • Blog yazılarınızı farklı kategorilere ayırarak e-posta aboneliği için bir eylem oluşturabilirsiniz. Yine blog yazılarınız üzerinden ürünlerinize yönlendirmeler yapabilirsiniz.
  • Instagram üzerinde blog yazılarınızdan kesitler paylaşabilir ve blog yazılarındaki görsellerinizi bu mecrada paylaşarak, blog içeriklerinin tamamını okumaları için sitenize yönlendirmeler yapabilirsiniz.
  • Facebook üzerinde eski blog yazılarınızın özetlerini paylaşabilir ve yine blog içeriklerinize yönlendirmeler yapabilirsiniz.
  • Eski fotoğraf ve video içeriklerinizi yine Instagram ve Facebook üzerinden tekrar paylaşabilirsiniz. Farklı bir mesaj ve bir içerikle yeniden takipçilerinize ulaşabilirsiniz.

Herbir platformun kendine has bir yapısı vardır ve eski içeriklerinizi farklı konseptlerle bu mecralardaki takipçilerinize yeniden sunabilirsiniz.

Eski içerikleri olduğu gibi paylaşmayın

Eski içeriklerinizi yeniden paylaşırken, paylaşımlarınızda bazı değişiklikler yapmanız daha faydalı olacaktır. Aksi takdirde kendinizi tekrarlıyor gibi görünebilirsiniz. Özellikle sosyal ağlarda paylaşım yaparken, blog yazılarınızın başlığını kullanmak yerine, yazının içerisinden farklı bir bölümü öne çıkarabilirsiniz.

Metinleri değiştirmenin yanı sıra, blog yazını farklı bir fotoğrafla kullanabilir ya da yazı içerisinden farklı bir görseli öne çıkartarak paylaşabilirsiniz. Böylelikle içeriği biraz değiştirmiş olursunuz ve farklı bir mesaj sunarak kullanıcılara ulaşmış olursunuz.

Eski içerikleri birebir aynı şekilde paylaşmak, bir süre sonra takipçilerinizin merakını azaltacağı gibi sizi de sıradanlaştırır.

Bir takvim oluşturun

Eski içeriklerinizin paylaşım zamanları için de bir takvim oluşturmanız doğru bir yaklaşım olacaktır. Hem hangi içeriklerin paylaşılacağına karar vermiş olursunuz, hem de arka arkaya aynı türden içerikler paylaşmamış olursunuz.

Haftalık sosyal medya takviminize bu eski içerikleri de ekleyebilir ve gün gün, saat saat içeriklerinizin paylaşım zamanlarını belirleyebilirsiniz.

Her gün olmasa da hafta içinde birkaç kez eski içeriklerinizi paylaşarak, sosyal ağlarda daha fazla aktif olmuş olacağınız gibi, takipçilerinizle de daha fazla etkileşim yaratacağınız için profilinizi biraz daha öne çıkartmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan