Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu açıyor. Ancak eski içerikler farklı dönemlerde tekrar kullanılarak, pazarlama çalışmalarında yeniden kullanılabilir.

İçerik çalışmalarında anlık ve dönemsel konular haricinde long tail için de çalışmalar yapıyorsanız, long tail içeriklerinizi farklı dönemlerde, farklı konseptlerle paylaşarak, takipçilerinizle yeniden etkileşime girebileceğiniz gibi, bu içerikleri daha önce görmeyen takipçilerinize de içeriklerinizi ulaştırmış olursunuz.

İçerik pazarlama çalışmalarınızı sadece blog yazıları olarak düşünmemelisiniz. Video içerikleriniz, sosyal medyada yaptığınız görsel paylaşımlar ve fotoğraflar da yeniden farklı amaçlar için kullanılabilir. İnternet kullanıcılarıyla etkin bir şekilde etkileşim içinde kalınmasını sağladığı için içerik pazarlama çalışmalarınıza özellikle önem vermeniz; aynı zamanda da eski içeriklerinizi yeniden gün ışığına çıkartmak, etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınıza olumlu bir şekilde katkı sağlar.

Kullanılabilecek eski içerikleri belirleyin

Blog tarafındaki yazılarınızı gözden geçirmek, hangi içeriklerin tekrar kullanılabileceği konusunda size fikirler sunacaktır. Bunun yanı sıra yine eski video ve fotoğraflarınızı gözden geçirmeniz, elinizdeki içerikleri nasıl tekrar ortaya çıkarmanız gerektiği konusunda size yol gösterir.

Tabii ki eski içeriklerinizi gözden geçirirken, bunları belli kategorilere ayırmak ve herbir içerik için nasıl bir eyleme odaklanmanız gerektiğini belirlemeniz, daha planlı bir şekilde bu içerikleri pazarlama çalışmalarınıza dahil etmenize yardımcı olur. Örneğin;

  • Blog yazılarınızı farklı kategorilere ayırarak e-posta aboneliği için bir eylem oluşturabilirsiniz. Yine blog yazılarınız üzerinden ürünlerinize yönlendirmeler yapabilirsiniz.
  • Instagram üzerinde blog yazılarınızdan kesitler paylaşabilir ve blog yazılarındaki görsellerinizi bu mecrada paylaşarak, blog içeriklerinin tamamını okumaları için sitenize yönlendirmeler yapabilirsiniz.
  • Facebook üzerinde eski blog yazılarınızın özetlerini paylaşabilir ve yine blog içeriklerinize yönlendirmeler yapabilirsiniz.
  • Eski fotoğraf ve video içeriklerinizi yine Instagram ve Facebook üzerinden tekrar paylaşabilirsiniz. Farklı bir mesaj ve bir içerikle yeniden takipçilerinize ulaşabilirsiniz.

Herbir platformun kendine has bir yapısı vardır ve eski içeriklerinizi farklı konseptlerle bu mecralardaki takipçilerinize yeniden sunabilirsiniz.

Eski içerikleri olduğu gibi paylaşmayın

Eski içeriklerinizi yeniden paylaşırken, paylaşımlarınızda bazı değişiklikler yapmanız daha faydalı olacaktır. Aksi takdirde kendinizi tekrarlıyor gibi görünebilirsiniz. Özellikle sosyal ağlarda paylaşım yaparken, blog yazılarınızın başlığını kullanmak yerine, yazının içerisinden farklı bir bölümü öne çıkarabilirsiniz.

Metinleri değiştirmenin yanı sıra, blog yazını farklı bir fotoğrafla kullanabilir ya da yazı içerisinden farklı bir görseli öne çıkartarak paylaşabilirsiniz. Böylelikle içeriği biraz değiştirmiş olursunuz ve farklı bir mesaj sunarak kullanıcılara ulaşmış olursunuz.

Eski içerikleri birebir aynı şekilde paylaşmak, bir süre sonra takipçilerinizin merakını azaltacağı gibi sizi de sıradanlaştırır.

Bir takvim oluşturun

Eski içeriklerinizin paylaşım zamanları için de bir takvim oluşturmanız doğru bir yaklaşım olacaktır. Hem hangi içeriklerin paylaşılacağına karar vermiş olursunuz, hem de arka arkaya aynı türden içerikler paylaşmamış olursunuz.

Haftalık sosyal medya takviminize bu eski içerikleri de ekleyebilir ve gün gün, saat saat içeriklerinizin paylaşım zamanlarını belirleyebilirsiniz.

Her gün olmasa da hafta içinde birkaç kez eski içeriklerinizi paylaşarak, sosyal ağlarda daha fazla aktif olmuş olacağınız gibi, takipçilerinizle de daha fazla etkileşim yaratacağınız için profilinizi biraz daha öne çıkartmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-İhracatta Kullanılabilecek Ödeme Şekilleri Nelerdir?
E-İhracatta Kullanılabilecek Ödeme Şekilleri Nelerdir?
Yurt dışına internet üzerinden satış yapmak ya da diğer bir deyişle e-ihracatla uğraşmak, pek çok açıdan oldukça avantajlı bir iş modelidir. Özellikle döviz olarak gelir elde etmeyi geleneksel yöntemlerle kıyasla çok daha basit...
23 Mart 2022
Markethinkers
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın