En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?

6 Şubat 2017
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?

E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı pazarlama yöntemlerinden biri. Bu sebeple de e-ticaret firmaları e-posta konusundaki yatırımlarını bir hayli yüksek tutabiliyor ve bu kanala daha fazla vakit ve para ayırabiliyorlar.

E-posta gönderim günü

E-posta kampanyaları oluşturmak ve abonelere gönderimler yapmak ne yazık ki tek başına yeterli değil. E-postalarınızın verimliliğini analiz etmeniz, sizin için en doğru olan gün ve saat dilimlerini belirlemeniz gerekiyor. Bunu yapmak, e-postalarınızın açılma ve okunma oranlarını da önemli şekilde artıracaktır. Bu sebeple de arka planda yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor.

E-posta gönderimi için en doğru gün hangisi?

Bu sorunun tek bir yanıtı ne yazık ki bulunmuyor. Bunun sebebi de her firmanın ve her sektörün kendine göre dinamikleri bulunuyor. Her firmanın hedef kitlesinin farklı ve beklentilerinin farklı oluşu da e-posta gönderim zamanı konusunda belli bir standartın oturmasına engel oluyor.

Bu yüzden de kendiniz bu zaman dilimini bulmanız gerekiyor. Bunu yapmak için de bazı testler ve ön çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de bu çalışmaları nasıl yapabileceğinizi anlatacağız.

E-posta aboneleriniz farklı kategorilere ayırın

Farklı demografik özellikleri ve ilgi alanları olan abonelerinizi, farklı e-posta kategorilerine ayırmanız gerekiyor. Bunun sebebi de farklı profildeki kişilerin, ihtiyaçları ve e-posta kullanımları farklılık gösterebilir.

Öncelikle e-postalarınızı kadın ve erkek üyeler olmak üzere ikiye bölmeniz daha sağlıklı olacaktır. Sonrasında da benzer demografik özelliklere sahip olan abonelerinizi kendi içlerinde ayırabilirsiniz. Burada belli yaş ve gelir aralıklarını göz önünde bulundurarak, abonelerinizi kategorilendirebilirsiniz.

Eğer bu demografik bilgilere ulaşamıyor ya da elinizde yeterli bir bilgi bulunmuyorsa, bu kişilerin yaptıkları alışverişleri gözlemleyebilirsiniz. Benzer ürünlere ilgi duyan kişileri bir kategoride listeleyebilirsiniz. Böylelikle benzer ilgi alanına sahip olan abonelerinizi diğerlerinden ayırmış olursunuz. Abonelerinizi kategorilere ayırdıktan sonra, gönderim zamanları konusunda testler yapmaya başlayabilirsiniz.

“e-posta

A/B testleri yapın

A/B testleri yapmak, sizin için ideal olan e-posta gönderim gününü bulmak için oldukça önemli. Çünkü ilk etapta kampanyalarınızı hazırlayıp gönderdiğinizde hangi günün ideal olduğunu bulmakta zorlanabilirsiniz. Bunun için de farklı zaman dilimlerinde gönderimler yaparak, bu testleri yapmanız gerekiyor.

A/B testlerinizi yapabilmek ve bu testlerden verim alabilmek için e-posta listelerinizi kategorilere ayırmanız da oldukça önemli. Çünkü farklı kategorilere farklı zaman dilimlerinden gönderimler yaparak, farklı hedef kitlelerin e-postaları okuma ve açma oranlarını takip edebilirsiniz.

Kategorilerinizi belirledikten sonra, her biri için farklı bir e-posta kampanyası hazırlayın. Sonrasında bu kampanyaları hafta içinde farklı günlere zamanlayın. Böylelikle gönderiler yapıldıktan birkaç gün sonra, e-posta kampanyalarınızın analizini yapmaya başladığınızda, e-postalarınızın ilk gönderim gününde ne kadarının açıldığını veya tıklandığını görebilirsiniz.

Bu testleri biraz daha çeşitlendirmek için aynı kategorideki kişilere farklı günlerde de e-posta gönderileri yapabilirsiniz. Böylelikle daha ideal bir sonuç alabilirsiniz.

Ancak unutmamanız gerekiyor bu test süreci biraz zaman alacaktır. En azından 1 aylık bir zaman aralığını, bu testlere ayırmanız faydalı olur. Böylelikle bir ay içerisinde farklı kategorilerdeki abonelerinize, farklı zaman dilimlerinde e-posta kampanya gönderimleri yaparak, elinizde analiz edebileceğiniz bir takım veriler oluşturmuş olursunuz.

Bu verileri analiz etmeye başladığınızda da e-postalarınızın hangi günlerde daha çok okunduğunu ve tıklandığını görerek, kendiniz için ideal olan e-posta gönderim gününü belirlemiş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
IdeaSoft
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin