En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?

6 Şubat 2017
Sinan Oypan

E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı pazarlama yöntemlerinden biri. Bu sebeple de e-ticaret firmaları e-posta konusundaki yatırımlarını bir hayli yüksek tutabiliyor ve bu kanala daha fazla vakit ve para ayırabiliyorlar.

E-posta gönderim günü

E-posta kampanyaları oluşturmak ve abonelere gönderimler yapmak ne yazık ki tek başına yeterli değil. E-postalarınızın verimliliğini analiz etmeniz, sizin için en doğru olan gün ve saat dilimlerini belirlemeniz gerekiyor. Bunu yapmak, e-postalarınızın açılma ve okunma oranlarını da önemli şekilde artıracaktır. Bu sebeple de arka planda yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor.

E-posta gönderimi için en doğru gün hangisi?

Bu sorunun tek bir yanıtı ne yazık ki bulunmuyor. Bunun sebebi de her firmanın ve her sektörün kendine göre dinamikleri bulunuyor. Her firmanın hedef kitlesinin farklı ve beklentilerinin farklı oluşu da e-posta gönderim zamanı konusunda belli bir standartın oturmasına engel oluyor.

Bu yüzden de kendiniz bu zaman dilimini bulmanız gerekiyor. Bunu yapmak için de bazı testler ve ön çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de bu çalışmaları nasıl yapabileceğinizi anlatacağız.

E-posta aboneleriniz farklı kategorilere ayırın

Farklı demografik özellikleri ve ilgi alanları olan abonelerinizi, farklı e-posta kategorilerine ayırmanız gerekiyor. Bunun sebebi de farklı profildeki kişilerin, ihtiyaçları ve e-posta kullanımları farklılık gösterebilir.

Öncelikle e-postalarınızı kadın ve erkek üyeler olmak üzere ikiye bölmeniz daha sağlıklı olacaktır. Sonrasında da benzer demografik özelliklere sahip olan abonelerinizi kendi içlerinde ayırabilirsiniz. Burada belli yaş ve gelir aralıklarını göz önünde bulundurarak, abonelerinizi kategorilendirebilirsiniz.

Eğer bu demografik bilgilere ulaşamıyor ya da elinizde yeterli bir bilgi bulunmuyorsa, bu kişilerin yaptıkları alışverişleri gözlemleyebilirsiniz. Benzer ürünlere ilgi duyan kişileri bir kategoride listeleyebilirsiniz. Böylelikle benzer ilgi alanına sahip olan abonelerinizi diğerlerinden ayırmış olursunuz. Abonelerinizi kategorilere ayırdıktan sonra, gönderim zamanları konusunda testler yapmaya başlayabilirsiniz.

“e-posta

A/B testleri yapın

A/B testleri yapmak, sizin için ideal olan e-posta gönderim gününü bulmak için oldukça önemli. Çünkü ilk etapta kampanyalarınızı hazırlayıp gönderdiğinizde hangi günün ideal olduğunu bulmakta zorlanabilirsiniz. Bunun için de farklı zaman dilimlerinde gönderimler yaparak, bu testleri yapmanız gerekiyor.

A/B testlerinizi yapabilmek ve bu testlerden verim alabilmek için e-posta listelerinizi kategorilere ayırmanız da oldukça önemli. Çünkü farklı kategorilere farklı zaman dilimlerinden gönderimler yaparak, farklı hedef kitlelerin e-postaları okuma ve açma oranlarını takip edebilirsiniz.

Kategorilerinizi belirledikten sonra, her biri için farklı bir e-posta kampanyası hazırlayın. Sonrasında bu kampanyaları hafta içinde farklı günlere zamanlayın. Böylelikle gönderiler yapıldıktan birkaç gün sonra, e-posta kampanyalarınızın analizini yapmaya başladığınızda, e-postalarınızın ilk gönderim gününde ne kadarının açıldığını veya tıklandığını görebilirsiniz.

Bu testleri biraz daha çeşitlendirmek için aynı kategorideki kişilere farklı günlerde de e-posta gönderileri yapabilirsiniz. Böylelikle daha ideal bir sonuç alabilirsiniz.

Ancak unutmamanız gerekiyor bu test süreci biraz zaman alacaktır. En azından 1 aylık bir zaman aralığını, bu testlere ayırmanız faydalı olur. Böylelikle bir ay içerisinde farklı kategorilerdeki abonelerinize, farklı zaman dilimlerinde e-posta kampanya gönderimleri yaparak, elinizde analiz edebileceğiniz bir takım veriler oluşturmuş olursunuz.

Bu verileri analiz etmeye başladığınızda da e-postalarınızın hangi günlerde daha çok okunduğunu ve tıklandığını görerek, kendiniz için ideal olan e-posta gönderim gününü belirlemiş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan