En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?

6 Şubat 2017
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?

E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı pazarlama yöntemlerinden biri. Bu sebeple de e-ticaret firmaları e-posta konusundaki yatırımlarını bir hayli yüksek tutabiliyor ve bu kanala daha fazla vakit ve para ayırabiliyorlar.

E-posta gönderim günü

E-posta kampanyaları oluşturmak ve abonelere gönderimler yapmak ne yazık ki tek başına yeterli değil. E-postalarınızın verimliliğini analiz etmeniz, sizin için en doğru olan gün ve saat dilimlerini belirlemeniz gerekiyor. Bunu yapmak, e-postalarınızın açılma ve okunma oranlarını da önemli şekilde artıracaktır. Bu sebeple de arka planda yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor.

E-posta gönderimi için en doğru gün hangisi?

Bu sorunun tek bir yanıtı ne yazık ki bulunmuyor. Bunun sebebi de her firmanın ve her sektörün kendine göre dinamikleri bulunuyor. Her firmanın hedef kitlesinin farklı ve beklentilerinin farklı oluşu da e-posta gönderim zamanı konusunda belli bir standartın oturmasına engel oluyor.

Bu yüzden de kendiniz bu zaman dilimini bulmanız gerekiyor. Bunu yapmak için de bazı testler ve ön çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de bu çalışmaları nasıl yapabileceğinizi anlatacağız.

E-posta aboneleriniz farklı kategorilere ayırın

Farklı demografik özellikleri ve ilgi alanları olan abonelerinizi, farklı e-posta kategorilerine ayırmanız gerekiyor. Bunun sebebi de farklı profildeki kişilerin, ihtiyaçları ve e-posta kullanımları farklılık gösterebilir.

Öncelikle e-postalarınızı kadın ve erkek üyeler olmak üzere ikiye bölmeniz daha sağlıklı olacaktır. Sonrasında da benzer demografik özelliklere sahip olan abonelerinizi kendi içlerinde ayırabilirsiniz. Burada belli yaş ve gelir aralıklarını göz önünde bulundurarak, abonelerinizi kategorilendirebilirsiniz.

Eğer bu demografik bilgilere ulaşamıyor ya da elinizde yeterli bir bilgi bulunmuyorsa, bu kişilerin yaptıkları alışverişleri gözlemleyebilirsiniz. Benzer ürünlere ilgi duyan kişileri bir kategoride listeleyebilirsiniz. Böylelikle benzer ilgi alanına sahip olan abonelerinizi diğerlerinden ayırmış olursunuz. Abonelerinizi kategorilere ayırdıktan sonra, gönderim zamanları konusunda testler yapmaya başlayabilirsiniz.

“e-posta

A/B testleri yapın

A/B testleri yapmak, sizin için ideal olan e-posta gönderim gününü bulmak için oldukça önemli. Çünkü ilk etapta kampanyalarınızı hazırlayıp gönderdiğinizde hangi günün ideal olduğunu bulmakta zorlanabilirsiniz. Bunun için de farklı zaman dilimlerinde gönderimler yaparak, bu testleri yapmanız gerekiyor.

A/B testlerinizi yapabilmek ve bu testlerden verim alabilmek için e-posta listelerinizi kategorilere ayırmanız da oldukça önemli. Çünkü farklı kategorilere farklı zaman dilimlerinden gönderimler yaparak, farklı hedef kitlelerin e-postaları okuma ve açma oranlarını takip edebilirsiniz.

Kategorilerinizi belirledikten sonra, her biri için farklı bir e-posta kampanyası hazırlayın. Sonrasında bu kampanyaları hafta içinde farklı günlere zamanlayın. Böylelikle gönderiler yapıldıktan birkaç gün sonra, e-posta kampanyalarınızın analizini yapmaya başladığınızda, e-postalarınızın ilk gönderim gününde ne kadarının açıldığını veya tıklandığını görebilirsiniz.

Bu testleri biraz daha çeşitlendirmek için aynı kategorideki kişilere farklı günlerde de e-posta gönderileri yapabilirsiniz. Böylelikle daha ideal bir sonuç alabilirsiniz.

Ancak unutmamanız gerekiyor bu test süreci biraz zaman alacaktır. En azından 1 aylık bir zaman aralığını, bu testlere ayırmanız faydalı olur. Böylelikle bir ay içerisinde farklı kategorilerdeki abonelerinize, farklı zaman dilimlerinde e-posta kampanya gönderimleri yaparak, elinizde analiz edebileceğiniz bir takım veriler oluşturmuş olursunuz.

Bu verileri analiz etmeye başladığınızda da e-postalarınızın hangi günlerde daha çok okunduğunu ve tıklandığını görerek, kendiniz için ideal olan e-posta gönderim gününü belirlemiş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
IdeaSoft
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın