fbpx

En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?

6 Şubat 2017
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?

E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı pazarlama yöntemlerinden biri. Bu sebeple de e-ticaret firmaları e-posta konusundaki yatırımlarını bir hayli yüksek tutabiliyor ve bu kanala daha fazla vakit ve para ayırabiliyorlar.

E-posta gönderim günü

E-posta kampanyaları oluşturmak ve abonelere gönderimler yapmak ne yazık ki tek başına yeterli değil. E-postalarınızın verimliliğini analiz etmeniz, sizin için en doğru olan gün ve saat dilimlerini belirlemeniz gerekiyor. Bunu yapmak, e-postalarınızın açılma ve okunma oranlarını da önemli şekilde artıracaktır. Bu sebeple de arka planda yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor.

E-posta gönderimi için en doğru gün hangisi?

Bu sorunun tek bir yanıtı ne yazık ki bulunmuyor. Bunun sebebi de her firmanın ve her sektörün kendine göre dinamikleri bulunuyor. Her firmanın hedef kitlesinin farklı ve beklentilerinin farklı oluşu da e-posta gönderim zamanı konusunda belli bir standartın oturmasına engel oluyor.

Bu yüzden de kendiniz bu zaman dilimini bulmanız gerekiyor. Bunu yapmak için de bazı testler ve ön çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de bu çalışmaları nasıl yapabileceğinizi anlatacağız.

E-posta aboneleriniz farklı kategorilere ayırın

Farklı demografik özellikleri ve ilgi alanları olan abonelerinizi, farklı e-posta kategorilerine ayırmanız gerekiyor. Bunun sebebi de farklı profildeki kişilerin, ihtiyaçları ve e-posta kullanımları farklılık gösterebilir.

Öncelikle e-postalarınızı kadın ve erkek üyeler olmak üzere ikiye bölmeniz daha sağlıklı olacaktır. Sonrasında da benzer demografik özelliklere sahip olan abonelerinizi kendi içlerinde ayırabilirsiniz. Burada belli yaş ve gelir aralıklarını göz önünde bulundurarak, abonelerinizi kategorilendirebilirsiniz.

Eğer bu demografik bilgilere ulaşamıyor ya da elinizde yeterli bir bilgi bulunmuyorsa, bu kişilerin yaptıkları alışverişleri gözlemleyebilirsiniz. Benzer ürünlere ilgi duyan kişileri bir kategoride listeleyebilirsiniz. Böylelikle benzer ilgi alanına sahip olan abonelerinizi diğerlerinden ayırmış olursunuz. Abonelerinizi kategorilere ayırdıktan sonra, gönderim zamanları konusunda testler yapmaya başlayabilirsiniz.

“e-posta

A/B testleri yapın

A/B testleri yapmak, sizin için ideal olan e-posta gönderim gününü bulmak için oldukça önemli. Çünkü ilk etapta kampanyalarınızı hazırlayıp gönderdiğinizde hangi günün ideal olduğunu bulmakta zorlanabilirsiniz. Bunun için de farklı zaman dilimlerinde gönderimler yaparak, bu testleri yapmanız gerekiyor.

A/B testlerinizi yapabilmek ve bu testlerden verim alabilmek için e-posta listelerinizi kategorilere ayırmanız da oldukça önemli. Çünkü farklı kategorilere farklı zaman dilimlerinden gönderimler yaparak, farklı hedef kitlelerin e-postaları okuma ve açma oranlarını takip edebilirsiniz.

Kategorilerinizi belirledikten sonra, her biri için farklı bir e-posta kampanyası hazırlayın. Sonrasında bu kampanyaları hafta içinde farklı günlere zamanlayın. Böylelikle gönderiler yapıldıktan birkaç gün sonra, e-posta kampanyalarınızın analizini yapmaya başladığınızda, e-postalarınızın ilk gönderim gününde ne kadarının açıldığını veya tıklandığını görebilirsiniz.

Bu testleri biraz daha çeşitlendirmek için aynı kategorideki kişilere farklı günlerde de e-posta gönderileri yapabilirsiniz. Böylelikle daha ideal bir sonuç alabilirsiniz.

Ancak unutmamanız gerekiyor bu test süreci biraz zaman alacaktır. En azından 1 aylık bir zaman aralığını, bu testlere ayırmanız faydalı olur. Böylelikle bir ay içerisinde farklı kategorilerdeki abonelerinize, farklı zaman dilimlerinde e-posta kampanya gönderimleri yaparak, elinizde analiz edebileceğiniz bir takım veriler oluşturmuş olursunuz.

Bu verileri analiz etmeye başladığınızda da e-postalarınızın hangi günlerde daha çok okunduğunu ve tıklandığını görerek, kendiniz için ideal olan e-posta gönderim gününü belirlemiş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan