En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?

6 Şubat 2017
Sinan Oypan

E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı pazarlama yöntemlerinden biri. Bu sebeple de e-ticaret firmaları e-posta konusundaki yatırımlarını bir hayli yüksek tutabiliyor ve bu kanala daha fazla vakit ve para ayırabiliyorlar.

E-posta gönderim günü

E-posta kampanyaları oluşturmak ve abonelere gönderimler yapmak ne yazık ki tek başına yeterli değil. E-postalarınızın verimliliğini analiz etmeniz, sizin için en doğru olan gün ve saat dilimlerini belirlemeniz gerekiyor. Bunu yapmak, e-postalarınızın açılma ve okunma oranlarını da önemli şekilde artıracaktır. Bu sebeple de arka planda yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor.

E-posta gönderimi için en doğru gün hangisi?

Bu sorunun tek bir yanıtı ne yazık ki bulunmuyor. Bunun sebebi de her firmanın ve her sektörün kendine göre dinamikleri bulunuyor. Her firmanın hedef kitlesinin farklı ve beklentilerinin farklı oluşu da e-posta gönderim zamanı konusunda belli bir standartın oturmasına engel oluyor.

Bu yüzden de kendiniz bu zaman dilimini bulmanız gerekiyor. Bunu yapmak için de bazı testler ve ön çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de bu çalışmaları nasıl yapabileceğinizi anlatacağız.

E-posta aboneleriniz farklı kategorilere ayırın

Farklı demografik özellikleri ve ilgi alanları olan abonelerinizi, farklı e-posta kategorilerine ayırmanız gerekiyor. Bunun sebebi de farklı profildeki kişilerin, ihtiyaçları ve e-posta kullanımları farklılık gösterebilir.

Öncelikle e-postalarınızı kadın ve erkek üyeler olmak üzere ikiye bölmeniz daha sağlıklı olacaktır. Sonrasında da benzer demografik özelliklere sahip olan abonelerinizi kendi içlerinde ayırabilirsiniz. Burada belli yaş ve gelir aralıklarını göz önünde bulundurarak, abonelerinizi kategorilendirebilirsiniz.

Eğer bu demografik bilgilere ulaşamıyor ya da elinizde yeterli bir bilgi bulunmuyorsa, bu kişilerin yaptıkları alışverişleri gözlemleyebilirsiniz. Benzer ürünlere ilgi duyan kişileri bir kategoride listeleyebilirsiniz. Böylelikle benzer ilgi alanına sahip olan abonelerinizi diğerlerinden ayırmış olursunuz. Abonelerinizi kategorilere ayırdıktan sonra, gönderim zamanları konusunda testler yapmaya başlayabilirsiniz.

“e-posta

A/B testleri yapın

A/B testleri yapmak, sizin için ideal olan e-posta gönderim gününü bulmak için oldukça önemli. Çünkü ilk etapta kampanyalarınızı hazırlayıp gönderdiğinizde hangi günün ideal olduğunu bulmakta zorlanabilirsiniz. Bunun için de farklı zaman dilimlerinde gönderimler yaparak, bu testleri yapmanız gerekiyor.

A/B testlerinizi yapabilmek ve bu testlerden verim alabilmek için e-posta listelerinizi kategorilere ayırmanız da oldukça önemli. Çünkü farklı kategorilere farklı zaman dilimlerinden gönderimler yaparak, farklı hedef kitlelerin e-postaları okuma ve açma oranlarını takip edebilirsiniz.

Kategorilerinizi belirledikten sonra, her biri için farklı bir e-posta kampanyası hazırlayın. Sonrasında bu kampanyaları hafta içinde farklı günlere zamanlayın. Böylelikle gönderiler yapıldıktan birkaç gün sonra, e-posta kampanyalarınızın analizini yapmaya başladığınızda, e-postalarınızın ilk gönderim gününde ne kadarının açıldığını veya tıklandığını görebilirsiniz.

Bu testleri biraz daha çeşitlendirmek için aynı kategorideki kişilere farklı günlerde de e-posta gönderileri yapabilirsiniz. Böylelikle daha ideal bir sonuç alabilirsiniz.

Ancak unutmamanız gerekiyor bu test süreci biraz zaman alacaktır. En azından 1 aylık bir zaman aralığını, bu testlere ayırmanız faydalı olur. Böylelikle bir ay içerisinde farklı kategorilerdeki abonelerinize, farklı zaman dilimlerinde e-posta kampanya gönderimleri yaparak, elinizde analiz edebileceğiniz bir takım veriler oluşturmuş olursunuz.

Bu verileri analiz etmeye başladığınızda da e-postalarınızın hangi günlerde daha çok okunduğunu ve tıklandığını görerek, kendiniz için ideal olan e-posta gönderim gününü belirlemiş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya