Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?

30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların size nasıl hizmet edeceğini öğrenmeniz gerekiyor. Fiziki mağazaların, e-ticaret firmalarına kıyasla avantajı, müşteriler ürünleri satın almadan önce ürünleri inceleyebilir ve siz de müşterilerinizle daha yakın bir iletişim kurabilir; onlara farklı ürün önerileri yapabilir ya da onları daha fazla ürün almaya yönlendirerek sepet ortalamanızı artırabilirsiniz. Ancak internetten satış yaptığınızda da sadece mağazanıza gelenlere bağımlı kalmadan satış yapabileceğiniz gibi fiziki mağazanız kapalı olsa da internetten 7/24 satış yapabilirsiniz. Bunun için de doğru e-ticaret paketi seçimini yapmanız ve internet üzerindeki varlığınızı oluşturmanız gerekir. Bir e-ticaret sitesinin size ne gibi avantajlar sağlayacağını Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler? isimli rehberimizden okuyabilirsiniz. Peki, sizin için en iyi e-ticaret paketini seçmek için nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

En iyi e-ticaret paketi seçimi için nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

E-ticaret paketi sağlayıcınızın, paket alternatiflerinde size neler sunduğunu inceleyerek işe başlayabilirsiniz. Öncelikli olarak bakmanız gereken özellikleri şu şekilde listeleyebiliriz.

Arama motoru uyumluluğu

E-ticaret altyapınızdaki en önemli unsurlardan biri arama motoru uyumluluğudur. Kurduğunuz sitenin arama motorlarında doğru bir şekilde indekslenebilmesi, site üzerindeki içeriklerinizde SEO çalışmaları yaparak, kullanıcıların arama sorgularına yanıt vererek, organik olarak sitenize trafik çekebilmeniz bu özellik bir hayli önemlidir. Arama motoru uyumluluğunun yanı sıra e-ticaret paketi sağlayıcınızın size özel SEO araçları sunuyor olması da, Google üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olacaktır. İdeaSoft müşterileri, SEO analiz modülü ve rakip SEO analizi gibi özel araçları kullanarak, SEO çalışmalarını bir adım öteye taşıyarak, arama motorlarından daha fazla geri dönüşüm elde edebiliyor.

Kargo yönetimi ve kargo anlaşmaları

İnternetten alışverişlerde üzerinde durmanız ve özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biri de kargo yönetimidir. Ürünlerinizin müşterilerinizin eline ulaştığından emin olmanız gerekirken, doğru ürünleri de doğru müşterilere göndermiş olmanız gerekir. Bunun için de iyi bir kargo yönetimine ihtiyacınız olur. E-ticaret paket sağlayıcınızın bu özelliği size sunuyor olması bu açıdan oldukça önemlidir. Buna ek olarak paket sağlayıcınızın kargo firmalarıyla anlaşmaları olması ve size indirimli kargo ücretleri sağlıyor olması da fiziki mağazanızı internete taşıdığınızda bazı masrafların azalmasını sağlayacaktır.

Sanal pazaryeri entegrasyonları

Sanal pazaryerleri, internette satış yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için etkili kanallardır. Sanal pazaryerlerinde yer aldığınızda bu mecraların kitlesine ulaşarak ürünlerinizi satma şansınız olur. Tabii ki bu platformlarda tek tek mağaza açabilirsiniz; ancak tüm bu platformlarda tek tek ürün girişi yapmanız gerekir. E-ticaret paketi sağlayıcınızın size sanal pazaryeri entegrasyonları sunuyor olması, hızlı ve kolay bir şekilde bu platformlarda ürün listelemenizi sağlar. Bunun yanı sıra mağaza ücretleri veya listeleme ücretleri konusunda da size fırsat sunuyor olmaları, sanal pazaryeri mağazanızı ücretsiz bir şekilde açmanıza da yardımcı olur. Sanal pazaryerleri hakkında bilgi almak ve nasıl mağaza açabileceğinizi öğrenmek için aşağıdaki bağlantılara bakabilirsiniz.

Blog ve e-posta ve sosyal medya araçları

İnternetten satış yaparken en önemli konulardan biri de pazarlama ve reklam çalışmalarıdır. Bunun için de e-ticaret sitenizde yaptığınız çalışmaları pazarlama stratejilerinize dahil edebilmelisiniz. Seçtiğiniz e-ticaret paketinin size e-posta, blog ve sosyal medya araçları sunuyor olmasına dikkat etmeniz de bir hayli önemli. E-posta abonelikleri toplayarak, abonelerinize özel kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmaları yapmanızı sağlar. Blog içerikleri hazırlayarak, bunları e-posta ya da sosyal medya çalışmalarınıza dahil edebilir veya sosyal medya entegrasyonları sayesinde sitenizdeki belli sayfaları ya da ürünlerin sosyal mecralarda paylaşılmasını sağlayabilir ve sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı takip etmelerini sağlayabilirsiniz.

Raporlama ve analiz araçları

İnternetten satış yapanların, yaptıkları pazarlama ve satış çalışmalarının geri dönüşümlerini ölçümlemeleri gerekir. Bunun için kullanabileceğiniz farklı araçlar olsa da e-ticaret altyapı paketinizin size bu özellikleri paket içeriğinde sunuyor olmaları, analizlerinizi daha hızlı ve kolay bir şekilde yapmanızı sağlar.

Sanal POS çözümleri

E-ticaret paketi seçiminde sanal POS çözümleri de önemli bir kriterdir. Paket sağlayıcınızın farklı ödeme seçenekleri sunmanın yanı sıra farklı ödeme sistemi sağlayıcılarıyla da çalışıyor olması, size farklı alternatifleri sitenize dahil etmenize olanak tanır. Kredi kartı internetten alışverişlerde en popüler ödeme yöntemi olsa da, kapıda ödeme, banka havalesi ya da ön ödemeli kart seçenekleri sunmak da farklı müşteri kitlelerinin sitenizden alışveriş yapabilmesine yardımcı olur.

En iyi e-ticaret paketini seçerken dikkat etmeniz gereken diğer detaylar

Dikkat etmeniz gereken diğer detaylar aslında sizin yaptığınız iş, içinde bulunduğunuz sektör ve e-ticaret sitenizi nasıl yönetmek istediğinizle ilgili detayları içerecektir. Bunlar da kişiye veya ihtiyaca göre değişiklik gösterebilir. İdeaSoft olarak 6500’den fazla müşterimize e-ticaret ihtiyaçlarını çözme konusunda yardımcı oluyor ve her ihtiyaca uygun farklı çözümleri onlara sunuyoruz. E-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyerek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak, hızlı ve kolay bir şekilde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilir ya da Uzman E-ticaret Danışma Hattı’mızı 0850 532 0 333 nolu telefondan arayarak aklınızdaki soruları bize sorabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
API Nedir?
API Nedir?
Web sitesi ve mobil uygulama gibi dijital araçlar, karmaşık işlemlerin kolaylıkla halledilmesini sağlar. Söz konusu kolaylık, yazılımcılar tarafından yapılan geliştirmeler sayesinde kullanıcılara sunulur. Bu...
23 Mayıs 2021
Markethinkers
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E- Ticaret Nasıl Yapılır, Aşamaları Nelerdir?
E- Ticaret Nasıl Yapılır, Aşamaları Nelerdir?
Günümüzde e-ticaret siteleri hem ulusal hem de global ekonomide önemli bir yer tutuyor. Her geçen gün büyümesini devam ettiren bu sektör, yeni iş kurmak isteyenlerin girmek istediği alternatif bir alan olarak kabul ediliyor. Buna ek...
26 Şubat 2022
Markethinkers
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın