Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?

30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?

Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların size nasıl hizmet edeceğini öğrenmeniz gerekiyor.

Fiziki mağazaların, e-ticaret firmalarına kıyasla avantajı, müşteriler ürünleri satın almadan önce ürünleri inceleyebilir ve siz de müşterilerinizle daha yakın bir iletişim kurabilir; onlara farklı ürün önerileri yapabilir ya da onları daha fazla ürün almaya yönlendirerek sepet ortalamanızı artırabilirsiniz. Ancak internetten satış yaptığınızda da sadece mağazanıza gelenlere bağımlı kalmadan satış yapabileceğiniz gibi fiziki mağazanız kapalı olsa da internetten 7/24 satış yapabilirsiniz.

Bunun için de doğru e-ticaret paketi seçimini yapmanız ve internet üzerindeki varlığınızı oluşturmanız gerekir. Bir e-ticaret sitesinin size ne gibi avantajlar sağlayacağını Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler? isimli rehberimizden okuyabilirsiniz. Peki, sizin için en iyi e-ticaret paketini seçmek için nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

En iyi e-ticaret paketi seçimi için nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

E-ticaret paketi sağlayıcınızın, paket alternatiflerinde size neler sunduğunu inceleyerek işe başlayabilirsiniz. Öncelikli olarak bakmanız gereken özellikleri şu şekilde listeleyebiliriz.

Arama motoru uyumluluğu

E-ticaret altyapınızdaki en önemli unsurlardan biri arama motoru uyumluluğudur. Kurduğunuz sitenin arama motorlarında doğru bir şekilde indekslenebilmesi, site üzerindeki içeriklerinizde SEO çalışmaları yaparak, kullanıcıların arama sorgularına yanıt vererek, organik olarak sitenize trafik çekebilmeniz bu özellik bir hayli önemlidir.

Arama motoru uyumluluğunun yanı sıra e-ticaret paketi sağlayıcınızın size özel SEO araçları sunuyor olması da, Google üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olacaktır.

İdeaSoft müşterileri, SEO analiz modülü ve rakip SEO analizi gibi özel araçları kullanarak, SEO çalışmalarını bir adım öteye taşıyarak, arama motorlarından daha fazla geri dönüşüm elde edebiliyor.

Kargo yönetimi ve kargo anlaşmaları

İnternetten alışverişlerde üzerinde durmanız ve özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biri de kargo yönetimidir. Ürünlerinizin müşterilerinizin eline ulaştığından emin olmanız gerekirken, doğru ürünleri de doğru müşterilere göndermiş olmanız gerekir. Bunun için de iyi bir kargo yönetimine ihtiyacınız olur. E-ticaret paket sağlayıcınızın bu özelliği size sunuyor olması bu açıdan oldukça önemlidir.

Buna ek olarak paket sağlayıcınızın kargo firmalarıyla anlaşmaları olması ve size indirimli kargo ücretleri sağlıyor olması da fiziki mağazanızı internete taşıdığınızda bazı masrafların azalmasını sağlayacaktır.

Sanal pazaryeri entegrasyonları

Sanal pazaryerleri, internette satış yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için etkili kanallardır. Sanal pazaryerlerinde yer aldığınızda bu mecraların kitlesine ulaşarak ürünlerinizi satma şansınız olur. Tabii ki bu platformlarda tek tek mağaza açabilirsiniz; ancak tüm bu platformlarda tek tek ürün girişi yapmanız gerekir.

E-ticaret paketi sağlayıcınızın size sanal pazaryeri entegrasyonları sunuyor olması, hızlı ve kolay bir şekilde bu platformlarda ürün listelemenizi sağlar. Bunun yanı sıra mağaza ücretleri veya listeleme ücretleri konusunda da size fırsat sunuyor olmaları, sanal pazaryeri mağazanızı ücretsiz bir şekilde açmanıza da yardımcı olur.

Sanal pazaryerleri hakkında bilgi almak ve nasıl mağaza açabileceğinizi öğrenmek için aşağıdaki bağlantılara bakabilirsiniz.

  • Amazon mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın
  • GittiGidiyor mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın
  • n11 mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın
  • Blog ve e-posta ve sosyal medya araçları

    İnternetten satış yaparken en önemli konulardan biri de pazarlama ve reklam çalışmalarıdır. Bunun için de e-ticaret sitenizde yaptığınız çalışmaları pazarlama stratejilerinize dahil edebilmelisiniz.

    Seçtiğiniz e-ticaret paketinin size e-posta, blog ve sosyal medya araçları sunuyor olmasına dikkat etmeniz de bir hayli önemli. E-posta abonelikleri toplayarak, abonelerinize özel kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmaları yapmanızı sağlar. Blog içerikleri hazırlayarak, bunları e-posta ya da sosyal medya çalışmalarınıza dahil edebilir veya sosyal medya entegrasyonları sayesinde sitenizdeki belli sayfaları ya da ürünlerin sosyal mecralarda paylaşılmasını sağlayabilir ve sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı takip etmelerini sağlayabilirsiniz.

    Raporlama ve analiz araçları

    İnternetten satış yapanların, yaptıkları pazarlama ve satış çalışmalarının geri dönüşümlerini ölçümlemeleri gerekir. Bunun için kullanabileceğiniz farklı araçlar olsa da e-ticaret altyapı paketinizin size bu özellikleri paket içeriğinde sunuyor olmaları, analizlerinizi daha hızlı ve kolay bir şekilde yapmanızı sağlar.

    Sanal POS çözümleri

    E-ticaret paketi seçiminde sanal POS çözümleri de önemli bir kriterdir. Paket sağlayıcınızın farklı ödeme seçenekleri sunmanın yanı sıra farklı ödeme sistemi sağlayıcılarıyla da çalışıyor olması, size farklı alternatifleri sitenize dahil etmenize olanak tanır.

    Kredi kartı internetten alışverişlerde en popüler ödeme yöntemi olsa da, kapıda ödeme, banka havalesi ya da ön ödemeli kart seçenekleri sunmak da farklı müşteri kitlelerinin sitenizden alışveriş yapabilmesine yardımcı olur.

    En iyi e-ticaret paketini seçerken dikkat etmeniz gereken diğer detaylar

    Dikkat etmeniz gereken diğer detaylar aslında sizin yaptığınız iş, içinde bulunduğunuz sektör ve e-ticaret sitenizi nasıl yönetmek istediğinizle ilgili detayları içerecektir. Bunlar da kişiye veya ihtiyaca göre değişiklik gösterebilir.

    İdeaSoft olarak 6500’den fazla müşterimize e-ticaret ihtiyaçlarını çözme konusunda yardımcı oluyor ve her ihtiyaca uygun farklı çözümleri onlara sunuyoruz. E-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyerek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak, hızlı ve kolay bir şekilde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz.

    15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilir ya da Uzman E-ticaret Danışma Hattı’mızı 0850 532 0 333 nolu telefondan arayarak aklınızdaki soruları bize sorabilirsiniz.

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Benzer yazılar

    Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
    Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
    Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
    17 Temmuz 2019
    Sinan Oypan
    Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
    Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
    Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
    17 Ocak 2019
    Sinan Oypan
    Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
    Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
    Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
    26 Mayıs 2017
    Sinan Oypan
    Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
    Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
    Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek...
    16 Ekim 2020
    Sinan Oypan
    İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
    İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
    Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
    6 Haziran 2016
    Sinan Oypan
    E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
    E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
    E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
    21 Kasım 2018
    Sinan Oypan
    Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
    Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
    Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
    12 Temmuz 2019
    Sinan Oypan
    İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
    İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
    İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
    16 Haziran 2020
    Sinan Oypan
    Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
    Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
    Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
    27 Haziran 2016
    Sinan Oypan
    Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
    Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
    Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
    13 Mayıs 2020
    Sinan Oypan
    Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
    Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
    E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
    13 Ekim 2017
    Sinan Oypan
    Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
    Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
    Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
    3 Mayıs 2017
    Sinan Oypan
    E-ticareti Ücretsiz Deneyin