fbpx

Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?

30 Ocak 2019
Sinan Oypan

Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların size nasıl hizmet edeceğini öğrenmeniz gerekiyor.

Fiziki mağazaların, e-ticaret firmalarına kıyasla avantajı, müşteriler ürünleri satın almadan önce ürünleri inceleyebilir ve siz de müşterilerinizle daha yakın bir iletişim kurabilir; onlara farklı ürün önerileri yapabilir ya da onları daha fazla ürün almaya yönlendirerek sepet ortalamanızı artırabilirsiniz. Ancak internetten satış yaptığınızda da sadece mağazanıza gelenlere bağımlı kalmadan satış yapabileceğiniz gibi fiziki mağazanız kapalı olsa da internetten 7/24 satış yapabilirsiniz.

Bunun için de doğru e-ticaret paketi seçimini yapmanız ve internet üzerindeki varlığınızı oluşturmanız gerekir. Bir e-ticaret sitesinin size ne gibi avantajlar sağlayacağını Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler? isimli rehberimizden okuyabilirsiniz. Peki, sizin için en iyi e-ticaret paketini seçmek için nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

En iyi e-ticaret paketi seçimi için nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

E-ticaret paketi sağlayıcınızın, paket alternatiflerinde size neler sunduğunu inceleyerek işe başlayabilirsiniz. Öncelikli olarak bakmanız gereken özellikleri şu şekilde listeleyebiliriz.

Arama motoru uyumluluğu

E-ticaret altyapınızdaki en önemli unsurlardan biri arama motoru uyumluluğudur. Kurduğunuz sitenin arama motorlarında doğru bir şekilde indekslenebilmesi, site üzerindeki içeriklerinizde SEO çalışmaları yaparak, kullanıcıların arama sorgularına yanıt vererek, organik olarak sitenize trafik çekebilmeniz bu özellik bir hayli önemlidir.

Arama motoru uyumluluğunun yanı sıra e-ticaret paketi sağlayıcınızın size özel SEO araçları sunuyor olması da, Google üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olacaktır.

İdeaSoft müşterileri, SEO analiz modülü ve rakip SEO analizi gibi özel araçları kullanarak, SEO çalışmalarını bir adım öteye taşıyarak, arama motorlarından daha fazla geri dönüşüm elde edebiliyor.

Kargo yönetimi ve kargo anlaşmaları

İnternetten alışverişlerde üzerinde durmanız ve özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biri de kargo yönetimidir. Ürünlerinizin müşterilerinizin eline ulaştığından emin olmanız gerekirken, doğru ürünleri de doğru müşterilere göndermiş olmanız gerekir. Bunun için de iyi bir kargo yönetimine ihtiyacınız olur. E-ticaret paket sağlayıcınızın bu özelliği size sunuyor olması bu açıdan oldukça önemlidir.

Buna ek olarak paket sağlayıcınızın kargo firmalarıyla anlaşmaları olması ve size indirimli kargo ücretleri sağlıyor olması da fiziki mağazanızı internete taşıdığınızda bazı masrafların azalmasını sağlayacaktır.

Sanal pazaryeri entegrasyonları

Sanal pazaryerleri, internette satış yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için etkili kanallardır. Sanal pazaryerlerinde yer aldığınızda bu mecraların kitlesine ulaşarak ürünlerinizi satma şansınız olur. Tabii ki bu platformlarda tek tek mağaza açabilirsiniz; ancak tüm bu platformlarda tek tek ürün girişi yapmanız gerekir.

E-ticaret paketi sağlayıcınızın size sanal pazaryeri entegrasyonları sunuyor olması, hızlı ve kolay bir şekilde bu platformlarda ürün listelemenizi sağlar. Bunun yanı sıra mağaza ücretleri veya listeleme ücretleri konusunda da size fırsat sunuyor olmaları, sanal pazaryeri mağazanızı ücretsiz bir şekilde açmanıza da yardımcı olur.

Sanal pazaryerleri hakkında bilgi almak ve nasıl mağaza açabileceğinizi öğrenmek için aşağıdaki bağlantılara bakabilirsiniz.

  • Amazon mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın
  • GittiGidiyor mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın
  • n11 mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın
  • Blog ve e-posta ve sosyal medya araçları

    İnternetten satış yaparken en önemli konulardan biri de pazarlama ve reklam çalışmalarıdır. Bunun için de e-ticaret sitenizde yaptığınız çalışmaları pazarlama stratejilerinize dahil edebilmelisiniz.

    Seçtiğiniz e-ticaret paketinin size e-posta, blog ve sosyal medya araçları sunuyor olmasına dikkat etmeniz de bir hayli önemli. E-posta abonelikleri toplayarak, abonelerinize özel kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmaları yapmanızı sağlar. Blog içerikleri hazırlayarak, bunları e-posta ya da sosyal medya çalışmalarınıza dahil edebilir veya sosyal medya entegrasyonları sayesinde sitenizdeki belli sayfaları ya da ürünlerin sosyal mecralarda paylaşılmasını sağlayabilir ve sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı takip etmelerini sağlayabilirsiniz.

    Raporlama ve analiz araçları

    İnternetten satış yapanların, yaptıkları pazarlama ve satış çalışmalarının geri dönüşümlerini ölçümlemeleri gerekir. Bunun için kullanabileceğiniz farklı araçlar olsa da e-ticaret altyapı paketinizin size bu özellikleri paket içeriğinde sunuyor olmaları, analizlerinizi daha hızlı ve kolay bir şekilde yapmanızı sağlar.

    Sanal POS çözümleri

    E-ticaret paketi seçiminde sanal POS çözümleri de önemli bir kriterdir. Paket sağlayıcınızın farklı ödeme seçenekleri sunmanın yanı sıra farklı ödeme sistemi sağlayıcılarıyla da çalışıyor olması, size farklı alternatifleri sitenize dahil etmenize olanak tanır.

    Kredi kartı internetten alışverişlerde en popüler ödeme yöntemi olsa da, kapıda ödeme, banka havalesi ya da ön ödemeli kart seçenekleri sunmak da farklı müşteri kitlelerinin sitenizden alışveriş yapabilmesine yardımcı olur.

    En iyi e-ticaret paketini seçerken dikkat etmeniz gereken diğer detaylar

    Dikkat etmeniz gereken diğer detaylar aslında sizin yaptığınız iş, içinde bulunduğunuz sektör ve e-ticaret sitenizi nasıl yönetmek istediğinizle ilgili detayları içerecektir. Bunlar da kişiye veya ihtiyaca göre değişiklik gösterebilir.

    İdeaSoft olarak 6500’den fazla müşterimize e-ticaret ihtiyaçlarını çözme konusunda yardımcı oluyor ve her ihtiyaca uygun farklı çözümleri onlara sunuyoruz. E-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyerek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak, hızlı ve kolay bir şekilde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz.

    15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilir ya da Uzman E-ticaret Danışma Hattı’mızı 0850 532 0 333 nolu telefondan arayarak aklınızdaki soruları bize sorabilirsiniz.

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Benzer yazılar

    Facebook Piksel kullanım ipuçları
    Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
    1 Temmuz 2020
    Sinan Oypan
    Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
    Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
    9 Mart 2020
    Sinan Oypan
    ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
    Ticarette riske girmeyi sevenler de dahil olmak üzere yatırım üzerine yoğunlaşan girişimciler, hesaplarına her zaman dikkat etmelidir. Bu e-ticaret girişimcileri için de böyledir. Yatırım yapmanın “acaba”sı olmaz ve kâr edebilmek...
    19 Şubat 2021
    Markethinkers
    E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
    Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
    22 Mart 2018
    Sinan Oypan
    Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
    Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
    27 Şubat 2021
    Markethinkers
    Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
    İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
    21 Eylül 2018
    Sinan Oypan
    ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
    Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
    20 Şubat 2021
    Markethinkers
    2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
    2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
    1 Ocak 2018
    Sinan Oypan
    Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
    Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
    11 Aralık 2020
    Sinan Oypan
    E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
    E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
    21 Temmuz 2017
    Sinan Oypan
    SEO rakip analizi yapmanın önemi
    SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
    17 Temmuz 2016
    Sinan Oypan
    İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
    E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
    26 Aralık 2016
    Sinan Oypan