Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?

30 Ocak 2019
Sinan Oypan

Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların size nasıl hizmet edeceğini öğrenmeniz gerekiyor.

Fiziki mağazaların, e-ticaret firmalarına kıyasla avantajı, müşteriler ürünleri satın almadan önce ürünleri inceleyebilir ve siz de müşterilerinizle daha yakın bir iletişim kurabilir; onlara farklı ürün önerileri yapabilir ya da onları daha fazla ürün almaya yönlendirerek sepet ortalamanızı artırabilirsiniz. Ancak internetten satış yaptığınızda da sadece mağazanıza gelenlere bağımlı kalmadan satış yapabileceğiniz gibi fiziki mağazanız kapalı olsa da internetten 7/24 satış yapabilirsiniz.

Bunun için de doğru e-ticaret paketi seçimini yapmanız ve internet üzerindeki varlığınızı oluşturmanız gerekir. Bir e-ticaret sitesinin size ne gibi avantajlar sağlayacağını Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler? isimli rehberimizden okuyabilirsiniz. Peki, sizin için en iyi e-ticaret paketini seçmek için nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

En iyi e-ticaret paketi seçimi için nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

E-ticaret paketi sağlayıcınızın, paket alternatiflerinde size neler sunduğunu inceleyerek işe başlayabilirsiniz. Öncelikli olarak bakmanız gereken özellikleri şu şekilde listeleyebiliriz.

Arama motoru uyumluluğu

E-ticaret altyapınızdaki en önemli unsurlardan biri arama motoru uyumluluğudur. Kurduğunuz sitenin arama motorlarında doğru bir şekilde indekslenebilmesi, site üzerindeki içeriklerinizde SEO çalışmaları yaparak, kullanıcıların arama sorgularına yanıt vererek, organik olarak sitenize trafik çekebilmeniz bu özellik bir hayli önemlidir.

Arama motoru uyumluluğunun yanı sıra e-ticaret paketi sağlayıcınızın size özel SEO araçları sunuyor olması da, Google üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olacaktır.

İdeaSoft müşterileri, SEO analiz modülü ve rakip SEO analizi gibi özel araçları kullanarak, SEO çalışmalarını bir adım öteye taşıyarak, arama motorlarından daha fazla geri dönüşüm elde edebiliyor.

Kargo yönetimi ve kargo anlaşmaları

İnternetten alışverişlerde üzerinde durmanız ve özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biri de kargo yönetimidir. Ürünlerinizin müşterilerinizin eline ulaştığından emin olmanız gerekirken, doğru ürünleri de doğru müşterilere göndermiş olmanız gerekir. Bunun için de iyi bir kargo yönetimine ihtiyacınız olur. E-ticaret paket sağlayıcınızın bu özelliği size sunuyor olması bu açıdan oldukça önemlidir.

Buna ek olarak paket sağlayıcınızın kargo firmalarıyla anlaşmaları olması ve size indirimli kargo ücretleri sağlıyor olması da fiziki mağazanızı internete taşıdığınızda bazı masrafların azalmasını sağlayacaktır.

Sanal pazaryeri entegrasyonları

Sanal pazaryerleri, internette satış yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için etkili kanallardır. Sanal pazaryerlerinde yer aldığınızda bu mecraların kitlesine ulaşarak ürünlerinizi satma şansınız olur. Tabii ki bu platformlarda tek tek mağaza açabilirsiniz; ancak tüm bu platformlarda tek tek ürün girişi yapmanız gerekir.

E-ticaret paketi sağlayıcınızın size sanal pazaryeri entegrasyonları sunuyor olması, hızlı ve kolay bir şekilde bu platformlarda ürün listelemenizi sağlar. Bunun yanı sıra mağaza ücretleri veya listeleme ücretleri konusunda da size fırsat sunuyor olmaları, sanal pazaryeri mağazanızı ücretsiz bir şekilde açmanıza da yardımcı olur.

Sanal pazaryerleri hakkında bilgi almak ve nasıl mağaza açabileceğinizi öğrenmek için aşağıdaki bağlantılara bakabilirsiniz.

  • Amazon mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın
  • GittiGidiyor mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın
  • n11 mağaza açma rehberi’ni okumak için tıklayın
  • Blog ve e-posta ve sosyal medya araçları

    İnternetten satış yaparken en önemli konulardan biri de pazarlama ve reklam çalışmalarıdır. Bunun için de e-ticaret sitenizde yaptığınız çalışmaları pazarlama stratejilerinize dahil edebilmelisiniz.

    Seçtiğiniz e-ticaret paketinin size e-posta, blog ve sosyal medya araçları sunuyor olmasına dikkat etmeniz de bir hayli önemli. E-posta abonelikleri toplayarak, abonelerinize özel kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmaları yapmanızı sağlar. Blog içerikleri hazırlayarak, bunları e-posta ya da sosyal medya çalışmalarınıza dahil edebilir veya sosyal medya entegrasyonları sayesinde sitenizdeki belli sayfaları ya da ürünlerin sosyal mecralarda paylaşılmasını sağlayabilir ve sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı takip etmelerini sağlayabilirsiniz.

    Raporlama ve analiz araçları

    İnternetten satış yapanların, yaptıkları pazarlama ve satış çalışmalarının geri dönüşümlerini ölçümlemeleri gerekir. Bunun için kullanabileceğiniz farklı araçlar olsa da e-ticaret altyapı paketinizin size bu özellikleri paket içeriğinde sunuyor olmaları, analizlerinizi daha hızlı ve kolay bir şekilde yapmanızı sağlar.

    Sanal POS çözümleri

    E-ticaret paketi seçiminde sanal POS çözümleri de önemli bir kriterdir. Paket sağlayıcınızın farklı ödeme seçenekleri sunmanın yanı sıra farklı ödeme sistemi sağlayıcılarıyla da çalışıyor olması, size farklı alternatifleri sitenize dahil etmenize olanak tanır.

    Kredi kartı internetten alışverişlerde en popüler ödeme yöntemi olsa da, kapıda ödeme, banka havalesi ya da ön ödemeli kart seçenekleri sunmak da farklı müşteri kitlelerinin sitenizden alışveriş yapabilmesine yardımcı olur.

    En iyi e-ticaret paketini seçerken dikkat etmeniz gereken diğer detaylar

    Dikkat etmeniz gereken diğer detaylar aslında sizin yaptığınız iş, içinde bulunduğunuz sektör ve e-ticaret sitenizi nasıl yönetmek istediğinizle ilgili detayları içerecektir. Bunlar da kişiye veya ihtiyaca göre değişiklik gösterebilir.

    İdeaSoft olarak 6500’den fazla müşterimize e-ticaret ihtiyaçlarını çözme konusunda yardımcı oluyor ve her ihtiyaca uygun farklı çözümleri onlara sunuyoruz. E-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyerek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak, hızlı ve kolay bir şekilde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz.

    15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilir ya da Uzman E-ticaret Danışma Hattı’mızı 0850 532 0 333 nolu telefondan arayarak aklınızdaki soruları bize sorabilirsiniz.

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Benzer yazılar

    Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
    Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
    2 Mayıs 2020
    Sinan Oypan
    Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
    Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
    15 Ağustos 2020
    Sinan Oypan
    Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
    Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
    19 Haziran 2016
    Sinan Oypan
    Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
    Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
    28 Aralık 2016
    Sinan Oypan
    İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
    İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
    1 Ağustos 2017
    Sinan Oypan
    E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
    E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
    27 Aralık 2017
    Sinan Oypan
    İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
    İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
    2 Ağustos 2017
    Gökçe Beyazaslan
    7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
    Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
    30 Ağustos 2013
    Savaş Çetinkaya
    Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
    Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
    2 Ekim 2020
    Sinan Oypan
    Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
    Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
    11 Şubat 2020
    Sinan Oypan
    E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
    E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
    15 Ağustos 2018
    Sinan Oypan
    YouTube SEO nasıl yapılır?
    YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
    2 Kasım 2017
    Sinan Oypan