fbpx

Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?

14 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel ölçümlemelerini yapamanız gerekiyor.

Doğru içerik türlerini ve konularını belirlediğinizde takipçilerinizle olan etkileşiminiz de doğru orantılı olarak artacaktır. Bunu yapabilmek için nelere dikkat etmeniz gerektiğini de bu rehberde paylaşıyoruz.

Her sosyal mecrayı ayrı ayrı inceleyin

Farklı sosyal mecralarda markanızın sayfası olabilir. Bu nedenle de her platformu ayrıca incelemeniz gerekecektir. Bunun sebebi ise her sosyal mecranın kendine has dinamikleri ve kitlesi bulunuyor. Bir mecrada yaptığınız çalışmalar, farklı bir platformda aynı sonuçları vermeyebilir.

Bu nedenle de yer aldığınız mecraların özelliklerini ve kitlelerini dikkate alarak, bu platformlara göre içerikler oluşturmanız gerekecektir.

Sosyal medya içeriklerinizin listesini ve takvimini hazırlayın

Uzun vadede bu çalışmalardan verim alabilmek için, şuana kadar yaptığınız sosyal medya paylaşılarının bir listesini çıkartarak işe başlayabilirsiniz. Sosyal medya çalışmalarınızı bir takvim haline getirerek, bunu daha kolay yönetebilirsiniz.

Haftalık takvimler yaptığınızda, sosyal medya üzerinde hangi gün hangi saatte, hangi içeriği paylaştığınızı görebilirsiniz. İçeriklerinizin listesini çıkarttığınızda analizler yapmak için de bir ön çalışma yapmış olursunuz.

Sosyal platformların istatistik özelliklerini kullanın

Facebook ve Twitter, kendi istatistik özelliklerini sunmakta. Bu özellikler sayesinde sosyal medyada paylaştığınız içeriklerin ölçümlemelerini rahat bir şekilde yapabilirsiniz.

Facebook’un istatistik özellikleriyle, gönderilerinizin kaç kişiye ulaştığı, kaç kişinin yorum yaptığı, paylaştığı ve beğendiği bilgilerine ulaşabilirsiniz. Reklam içeriklerinizde de aynı detayları görebiliyorsunuz.

Twitter üzerinde de erişilen kişi, beğeni ve retweet sayılarını görebiliyorsunuz. Instagram, markalar için henüz böyle bir özellik sunmuyor. Fakat bunu kendiniz yapabilirsiniz. Günlük olarak, Instagram üzerindeki gönderilerinizin beğeni sayılarını içerik takviminize kaydedebilirsiniz. Bu nedenle de içerik takvimi oluşturmanız analiz sırasında da işinize yarayacaktır.

İçerik takviminizi oluştururken, beğeni, paylaşım ve erişim gibi kriterler için de alanlar oluşturarak, kendiniz bu verilerin girişlerini yapabilirsiniz.

Doğru içerik türü için hangi metrikleri incelemelisiniz?

Tüm bu çalışmaları yaptıktan sonra artık paylaşımlarınızı incelemeye başlayabilirsiniz. Bu incelemelerde bazı metrikleri ölçümlemeniz gerekiyor.

  • Beğeni,
  • Paylaşım,
  • Erişim,
  • Yorum,
  • Retweet,
  • Favori,
  • İzlenme sayısı gibi kriterleri öncelikli olarak ele almanız gerekiyor.

İçeriklerinizde, bu metriklerin analizini yaptığınızda hangi konuların ve hangi içerik türlerinin size daha fazla etkileşim sağladığını görebilirsiniz. Beğenisi, paylaşımı ve yorumları fazla olan içerikler, takipçilerinizin daha çok hoşuna gidiyordur. Bu nedenle de ileriki dönemlerde bu tür içeriklere yoğunlaşmanız daha faydalı olacaktır.

Etkileşimi az olan içeriklerinizi de ele almalısınız. Bu içeriklerde neleri yanlış yaptığınızı araştırabilirsiniz. Hiç ilgi görmeyen içerik konuları ve türlerini içerik stratejinizden çıkartabilir ya da bu fikirleri daha da geliştirerek, bir şans daha verebilirsiniz.

Sosyal medya analizlerini yaptığınızda hem sizin için doğru olan içerik konularını hem de sosyal medyada hangi zaman dilimlerinde paylaşımlar yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz. Doğru zaman dilimlerinde paylaşımlar yapmak da doğru içerik paylaşımı yapmak kadar önemli. Takipçilerinizin aktif olmadıkları zaman dilimlerinde paylaşımlar yaptığınızda, içeriğiniz ne kadar iyi olursa olsun, gözden kaçabilir. Bu sebeple de sosyal medya analizlerine önem vermeniz gerekmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan