Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?

14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel ölçümlemelerini yapamanız gerekiyor. Doğru içerik türlerini ve konularını belirlediğinizde takipçilerinizle olan etkileşiminiz de doğru orantılı olarak artacaktır. Bunu yapabilmek için nelere dikkat etmeniz gerektiğini de bu rehberde paylaşıyoruz.

Her sosyal mecrayı ayrı ayrı inceleyin

Farklı sosyal mecralarda markanızın sayfası olabilir. Bu nedenle de her platformu ayrıca incelemeniz gerekecektir. Bunun sebebi ise her sosyal mecranın kendine has dinamikleri ve kitlesi bulunuyor. Bir mecrada yaptığınız çalışmalar, farklı bir platformda aynı sonuçları vermeyebilir. Bu nedenle de yer aldığınız mecraların özelliklerini ve kitlelerini dikkate alarak, bu platformlara göre içerikler oluşturmanız gerekecektir.

Sosyal medya içeriklerinizin listesini ve takvimini hazırlayın

Uzun vadede bu çalışmalardan verim alabilmek için, şuana kadar yaptığınız sosyal medya paylaşılarının bir listesini çıkartarak işe başlayabilirsiniz. Sosyal medya çalışmalarınızı bir takvim haline getirerek, bunu daha kolay yönetebilirsiniz. Haftalık takvimler yaptığınızda, sosyal medya üzerinde hangi gün hangi saatte, hangi içeriği paylaştığınızı görebilirsiniz. İçeriklerinizin listesini çıkarttığınızda analizler yapmak için de bir ön çalışma yapmış olursunuz.

Sosyal platformların istatistik özelliklerini kullanın

Facebook ve Twitter, kendi istatistik özelliklerini sunmakta. Bu özellikler sayesinde sosyal medyada paylaştığınız içeriklerin ölçümlemelerini rahat bir şekilde yapabilirsiniz. Facebook’un istatistik özellikleriyle, gönderilerinizin kaç kişiye ulaştığı, kaç kişinin yorum yaptığı, paylaştığı ve beğendiği bilgilerine ulaşabilirsiniz. Reklam içeriklerinizde de aynı detayları görebiliyorsunuz. Twitter üzerinde de erişilen kişi, beğeni ve retweet sayılarını görebiliyorsunuz. Instagram, markalar için henüz böyle bir özellik sunmuyor. Fakat bunu kendiniz yapabilirsiniz. Günlük olarak, Instagram üzerindeki gönderilerinizin beğeni sayılarını içerik takviminize kaydedebilirsiniz. Bu nedenle de içerik takvimi oluşturmanız analiz sırasında da işinize yarayacaktır. İçerik takviminizi oluştururken, beğeni, paylaşım ve erişim gibi kriterler için de alanlar oluşturarak, kendiniz bu verilerin girişlerini yapabilirsiniz.

Doğru içerik türü için hangi metrikleri incelemelisiniz?

Tüm bu çalışmaları yaptıktan sonra artık paylaşımlarınızı incelemeye başlayabilirsiniz. Bu incelemelerde bazı metrikleri ölçümlemeniz gerekiyor.
  • Beğeni,
  • Paylaşım,
  • Erişim,
  • Yorum,
  • Retweet,
  • Favori,
  • İzlenme sayısı gibi kriterleri öncelikli olarak ele almanız gerekiyor.
İçeriklerinizde, bu metriklerin analizini yaptığınızda hangi konuların ve hangi içerik türlerinin size daha fazla etkileşim sağladığını görebilirsiniz. Beğenisi, paylaşımı ve yorumları fazla olan içerikler, takipçilerinizin daha çok hoşuna gidiyordur. Bu nedenle de ileriki dönemlerde bu tür içeriklere yoğunlaşmanız daha faydalı olacaktır. Etkileşimi az olan içeriklerinizi de ele almalısınız. Bu içeriklerde neleri yanlış yaptığınızı araştırabilirsiniz. Hiç ilgi görmeyen içerik konuları ve türlerini içerik stratejinizden çıkartabilir ya da bu fikirleri daha da geliştirerek, bir şans daha verebilirsiniz. Sosyal medya analizlerini yaptığınızda hem sizin için doğru olan içerik konularını hem de sosyal medyada hangi zaman dilimlerinde paylaşımlar yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz. Doğru zaman dilimlerinde paylaşımlar yapmak da doğru içerik paylaşımı yapmak kadar önemli. Takipçilerinizin aktif olmadıkları zaman dilimlerinde paylaşımlar yaptığınızda, içeriğiniz ne kadar iyi olursa olsun, gözden kaçabilir. Bu sebeple de sosyal medya analizlerine önem vermeniz gerekmektedir.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi
n11 Mağaza Açma Rehberi
n11 Mağaza Günümüzde iyiden iyiye yaygınlaşmakta olan sanal pazar yeri platformlarını, internetin günün her saati kalabalık olan caddeleri olarak yorumlamak çok da yanlış olmayacaktır. Fiziksel bir dükkânın ürün ya da...
17 Kasım 2021
Markethinkers
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
E-ticaret sektörü, hem satıcılara hem de alıcılara onlarca avantaj sağlar. Bu karşılıklı memnuniyet ve “win - win” durumu, e-ticaret sektörünün bu denli hızlı büyümesinin en önemli sebeplerinden biridir. Çünkü sadece...
10 Kasım 2021
Markethinkers
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi, uzun vadede başarılı bir e-ticaret sitesi yönetmenin altın anahtarlarından biri. Stokların kontrolü, popüler ürünlerin beğenilmesi, ürünle ilgili talep yaratılması gibi birçok konu ürün yönetimi...
21 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın