Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel ölçümlemelerini yapamanız gerekiyor. Doğru içerik türlerini ve konularını belirlediğinizde takipçilerinizle olan etkileşiminiz de doğru orantılı olarak artacaktır. Bunu yapabilmek için nelere dikkat etmeniz gerektiğini de bu rehberde paylaşıyoruz.
Her sosyal mecrayı ayrı ayrı inceleyin
Farklı sosyal mecralarda markanızın sayfası olabilir. Bu nedenle de her platformu ayrıca incelemeniz gerekecektir. Bunun sebebi ise her sosyal mecranın kendine has dinamikleri ve kitlesi bulunuyor. Bir mecrada yaptığınız çalışmalar, farklı bir platformda aynı sonuçları vermeyebilir. Bu nedenle de yer aldığınız mecraların özelliklerini ve kitlelerini dikkate alarak, bu platformlara göre içerikler oluşturmanız gerekecektir.Sosyal medya içeriklerinizin listesini ve takvimini hazırlayın
Uzun vadede bu çalışmalardan verim alabilmek için, şuana kadar yaptığınız sosyal medya paylaşılarının bir listesini çıkartarak işe başlayabilirsiniz. Sosyal medya çalışmalarınızı bir takvim haline getirerek, bunu daha kolay yönetebilirsiniz. Haftalık takvimler yaptığınızda, sosyal medya üzerinde hangi gün hangi saatte, hangi içeriği paylaştığınızı görebilirsiniz. İçeriklerinizin listesini çıkarttığınızda analizler yapmak için de bir ön çalışma yapmış olursunuz.Sosyal platformların istatistik özelliklerini kullanın
Facebook ve Twitter, kendi istatistik özelliklerini sunmakta. Bu özellikler sayesinde sosyal medyada paylaştığınız içeriklerin ölçümlemelerini rahat bir şekilde yapabilirsiniz. Facebook’un istatistik özellikleriyle, gönderilerinizin kaç kişiye ulaştığı, kaç kişinin yorum yaptığı, paylaştığı ve beğendiği bilgilerine ulaşabilirsiniz. Reklam içeriklerinizde de aynı detayları görebiliyorsunuz. Twitter üzerinde de erişilen kişi, beğeni ve retweet sayılarını görebiliyorsunuz. Instagram, markalar için henüz böyle bir özellik sunmuyor. Fakat bunu kendiniz yapabilirsiniz. Günlük olarak, Instagram üzerindeki gönderilerinizin beğeni sayılarını içerik takviminize kaydedebilirsiniz. Bu nedenle de içerik takvimi oluşturmanız analiz sırasında da işinize yarayacaktır. İçerik takviminizi oluştururken, beğeni, paylaşım ve erişim gibi kriterler için de alanlar oluşturarak, kendiniz bu verilerin girişlerini yapabilirsiniz.Doğru içerik türü için hangi metrikleri incelemelisiniz?
Tüm bu çalışmaları yaptıktan sonra artık paylaşımlarınızı incelemeye başlayabilirsiniz. Bu incelemelerde bazı metrikleri ölçümlemeniz gerekiyor.- Beğeni,
- Paylaşım,
- Erişim,
- Yorum,
- Retweet,
- Favori,
- İzlenme sayısı gibi kriterleri öncelikli olarak ele almanız gerekiyor.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
E-ticarete başlayın
En çok okunan yazılar
Benzer yazılar