Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?

14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?

Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel ölçümlemelerini yapamanız gerekiyor.

Doğru içerik türlerini ve konularını belirlediğinizde takipçilerinizle olan etkileşiminiz de doğru orantılı olarak artacaktır. Bunu yapabilmek için nelere dikkat etmeniz gerektiğini de bu rehberde paylaşıyoruz.

Her sosyal mecrayı ayrı ayrı inceleyin

Farklı sosyal mecralarda markanızın sayfası olabilir. Bu nedenle de her platformu ayrıca incelemeniz gerekecektir. Bunun sebebi ise her sosyal mecranın kendine has dinamikleri ve kitlesi bulunuyor. Bir mecrada yaptığınız çalışmalar, farklı bir platformda aynı sonuçları vermeyebilir.

Bu nedenle de yer aldığınız mecraların özelliklerini ve kitlelerini dikkate alarak, bu platformlara göre içerikler oluşturmanız gerekecektir.

Sosyal medya içeriklerinizin listesini ve takvimini hazırlayın

Uzun vadede bu çalışmalardan verim alabilmek için, şuana kadar yaptığınız sosyal medya paylaşılarının bir listesini çıkartarak işe başlayabilirsiniz. Sosyal medya çalışmalarınızı bir takvim haline getirerek, bunu daha kolay yönetebilirsiniz.

Haftalık takvimler yaptığınızda, sosyal medya üzerinde hangi gün hangi saatte, hangi içeriği paylaştığınızı görebilirsiniz. İçeriklerinizin listesini çıkarttığınızda analizler yapmak için de bir ön çalışma yapmış olursunuz.

Sosyal platformların istatistik özelliklerini kullanın

Facebook ve Twitter, kendi istatistik özelliklerini sunmakta. Bu özellikler sayesinde sosyal medyada paylaştığınız içeriklerin ölçümlemelerini rahat bir şekilde yapabilirsiniz.

Facebook’un istatistik özellikleriyle, gönderilerinizin kaç kişiye ulaştığı, kaç kişinin yorum yaptığı, paylaştığı ve beğendiği bilgilerine ulaşabilirsiniz. Reklam içeriklerinizde de aynı detayları görebiliyorsunuz.

Twitter üzerinde de erişilen kişi, beğeni ve retweet sayılarını görebiliyorsunuz. Instagram, markalar için henüz böyle bir özellik sunmuyor. Fakat bunu kendiniz yapabilirsiniz. Günlük olarak, Instagram üzerindeki gönderilerinizin beğeni sayılarını içerik takviminize kaydedebilirsiniz. Bu nedenle de içerik takvimi oluşturmanız analiz sırasında da işinize yarayacaktır.

İçerik takviminizi oluştururken, beğeni, paylaşım ve erişim gibi kriterler için de alanlar oluşturarak, kendiniz bu verilerin girişlerini yapabilirsiniz.

Doğru içerik türü için hangi metrikleri incelemelisiniz?

Tüm bu çalışmaları yaptıktan sonra artık paylaşımlarınızı incelemeye başlayabilirsiniz. Bu incelemelerde bazı metrikleri ölçümlemeniz gerekiyor.

  • Beğeni,
  • Paylaşım,
  • Erişim,
  • Yorum,
  • Retweet,
  • Favori,
  • İzlenme sayısı gibi kriterleri öncelikli olarak ele almanız gerekiyor.

İçeriklerinizde, bu metriklerin analizini yaptığınızda hangi konuların ve hangi içerik türlerinin size daha fazla etkileşim sağladığını görebilirsiniz. Beğenisi, paylaşımı ve yorumları fazla olan içerikler, takipçilerinizin daha çok hoşuna gidiyordur. Bu nedenle de ileriki dönemlerde bu tür içeriklere yoğunlaşmanız daha faydalı olacaktır.

Etkileşimi az olan içeriklerinizi de ele almalısınız. Bu içeriklerde neleri yanlış yaptığınızı araştırabilirsiniz. Hiç ilgi görmeyen içerik konuları ve türlerini içerik stratejinizden çıkartabilir ya da bu fikirleri daha da geliştirerek, bir şans daha verebilirsiniz.

Sosyal medya analizlerini yaptığınızda hem sizin için doğru olan içerik konularını hem de sosyal medyada hangi zaman dilimlerinde paylaşımlar yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz. Doğru zaman dilimlerinde paylaşımlar yapmak da doğru içerik paylaşımı yapmak kadar önemli. Takipçilerinizin aktif olmadıkları zaman dilimlerinde paylaşımlar yaptığınızda, içeriğiniz ne kadar iyi olursa olsun, gözden kaçabilir. Bu sebeple de sosyal medya analizlerine önem vermeniz gerekmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin