Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata

20 Mart 2018
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata

Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı okumaya başlayalım.

Email marketing hataları

E-posta pazarlamada bazı yaklaşımlar uzun süre yapıldığında etkisini yitirebiliyor. Bu yaklaşımları bir kenara bırakmamak ve bunlara sadık kalmak da bir süre sonra e-posta çalışmalarınızdan beklediğiniz kadar geri dönüşüm alamamanıza neden oluyor. E-posta pazarlamada bu tür alışkanlıklar / email marketing hataları firmalarca sıkça yapılabiliyor ve bu da hem para hem de emek kaybına sebep oluyor.

E-posta pazarlama çalışmalarınızdaki yaklaşımınızı değiştirmek ve eski bulgularınızdan yola çıkarak yeni bakış açıları denemek, e-posta çalışmalarınızın verimliliğini de artırır.

Sürekli aynı gönderen ismini kullanmak

Gönderen isminizde sürekli şirket ismini ya da şirketten belli bir ekip üyesinin adını kullanıyor olabilirsiniz. Bunda yanlış bir şey yok; ancak uzun süre yapıldığında dikkat ve ilgi çekiciliği kaçabiliyor. E-postalarınızın gönderen isimleri de abonelerinizin gözüne takıldığı için, farklılıklar yapmak ve bu gönderen isimlerini çeşitlendirmek, yeni bir bakış açısı kazanmanıza yardımcı olabilir.

Tabii ki bu değişikliği yaparken, Spam filtrelerine takılmayacak gönderen isimleri seçmeniz ve şirketinizle bir bağ kurabilecek isimler kullanmanız bir hayli önemli. Aksi takdirde, kullanıcılar bu içeriklerin kimden geldiğini anlamayabilir ve bu da geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olabilir.

Konu başlığında çok resmi olmak

E-posta pazarlamada konu başlıkları bir hayli önemlidir. Kullanıcıların ilk dikkat ettiği unsurlardan biri olması, gönderilerin açılma ve tıklanma oranlarına doğrudan etki etmektedir. Bu sebeple de konu başlıklarının üzerinde özellikle durulması gerekir.

Bu alanda çok fazla resmi olmak, konuyu kişiselleştirmemek ve ciddi cümle kalıpları kullanmak da içeriklerinizin ilgi çekiciliğini kaçıracaktır. Kısa bir şekilde mesajınızı iletmeniz gerekse de burada hedef kitlenizin ilgisini çekecek mesajlarınızı kişiselleştirebilir ve daha eğlenceli hale getirebilirsiniz.

Sıkıcı ve aynı yapıdaki konu başlıkları uzun vadede geçerliliğini kaybedeceği için, yaptığınız çalışmaların da verimliliğini düşürmeye başlayacaktır.

Öne çıkan metninizi düzenlememek

E-posta pazarlama yazılımları, e-postanın içeriğindeki ilk birkaç kelimeye bakarak, öne çıkan mesajını otomatik olarak doldurur. Bu durumda da ekstra olarak bir öne çıkan metni yazmanız gerekmez; fakat bu da uzun vadede verimliliğinizi düşürebilecek etkenler arasında yer alır.

Öne çıkan metniniz, konu başlığından sonra kullanıcıların dikkatini çeken bir diğer unsurdur ve özellikle üzerine eğilinmesi gerekir. E-postanızın içeriğini kendinize göre kişiselleştirebilir ve bu öne çıkan mesaj alanını daha ilgi çekici hale getirebilirisiniz. Otomatik doldurmaya izin vermeniz, bu bölümden kullanıcıları yakalamanızın önüne geçebilir.

İçeriğinizin çok kurumsal olması

E-posta içeriğinizin çok kurumsal olması, kullandığınız dilin ciddi olması da verimliliğini düşürebilir. Kullanıcıların ilgisini çekmek için kurumsallıktan uzaklaşmanız ve içerik metinlerinizi daha kişisel ve eğlenceli hale getirmeniz de bir hayli önemli bir faktördür.

İçeriklerinizin çok fazla mekanik olması, kurumsal dille yazılmış olması da bir süre sonra abonelerinizi sıkabilir. Çünkü markalarla etkileşime geçerken daha eğlenceli ve samimi bir dil kullanılmasını isteyeceklerdir. Sürekli kurumsal olarak yaklaşmak, müşterilerinizle olan samimiyetinizi artırmanızı zorlaştırır.

Çok fazla metin odaklı olmak

Günümüzde kullanıcılar bir şeyleri okumaktan kaçındıkları için onlara görsel yollarla yaklaşmanız daha etkili olacaktır. Sürekli olarak metin odaklı içerikler paylaşıyor olmanız da abonelerinizi sıkabilecek tutumlardan biridir.

E-posta şablonlarınızı daha fazla görsel odaklı olarak hazırlamak, videolardan yararlanmak, gif ya da fotoğraflarla mesajlarınızı vermeye çalışmak da içeriklerinizin daha fazla etkileşim getirmesini sağlayacak faktörler arasında yer alıyor.

“Email

Çok fazla kendi hakkınızda konuşuyor olmak

Evet e-posta çalışmalarının amacı kullanıcıları satışa yönelik bir eyleme geçirmek olabilir; ancak sürekli olarak kendinizden bahsetmeniz, sürekli olarak ürün ya da kampanya tanıtımları yapmak bir süre sonra abonelerinizin ilgisini çekmemeye başlayabilir. Bu sebeple de ara sıra onların ilgisini çekebilecek, ilginç içerikler de oluşturabilirsiniz. Bunlar sitenize sıkça gelen sorularla ilgili içerikler olabilir; kullanıcıların satın aldıkları ürünlerle ilgili how-to (rehber) içerikleri hazırlayarak, kullanıcı deneyimini artırmak olabilir; eğlenceli veya bilgilendirici blog içeriklerini paylaşmak olabilir.

Buradaki önemli nokta kullanıcılara, onlar için faydalı bir takım bilgiler sunmaktır. Sürekli olarak kendinizden bahsetmeniz ve sürekli olarak reklam çalışmaları yapmanız, e-posta içeriklerinizin sıradanlaşmasına ve sıkıcı olmasına neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin