Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata

20 Mart 2018
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata

Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı okumaya başlayalım.

Email marketing hataları

E-posta pazarlamada bazı yaklaşımlar uzun süre yapıldığında etkisini yitirebiliyor. Bu yaklaşımları bir kenara bırakmamak ve bunlara sadık kalmak da bir süre sonra e-posta çalışmalarınızdan beklediğiniz kadar geri dönüşüm alamamanıza neden oluyor. E-posta pazarlamada bu tür alışkanlıklar / email marketing hataları firmalarca sıkça yapılabiliyor ve bu da hem para hem de emek kaybına sebep oluyor.

E-posta pazarlama çalışmalarınızdaki yaklaşımınızı değiştirmek ve eski bulgularınızdan yola çıkarak yeni bakış açıları denemek, e-posta çalışmalarınızın verimliliğini de artırır.

Sürekli aynı gönderen ismini kullanmak

Gönderen isminizde sürekli şirket ismini ya da şirketten belli bir ekip üyesinin adını kullanıyor olabilirsiniz. Bunda yanlış bir şey yok; ancak uzun süre yapıldığında dikkat ve ilgi çekiciliği kaçabiliyor. E-postalarınızın gönderen isimleri de abonelerinizin gözüne takıldığı için, farklılıklar yapmak ve bu gönderen isimlerini çeşitlendirmek, yeni bir bakış açısı kazanmanıza yardımcı olabilir.

Tabii ki bu değişikliği yaparken, Spam filtrelerine takılmayacak gönderen isimleri seçmeniz ve şirketinizle bir bağ kurabilecek isimler kullanmanız bir hayli önemli. Aksi takdirde, kullanıcılar bu içeriklerin kimden geldiğini anlamayabilir ve bu da geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olabilir.

Konu başlığında çok resmi olmak

E-posta pazarlamada konu başlıkları bir hayli önemlidir. Kullanıcıların ilk dikkat ettiği unsurlardan biri olması, gönderilerin açılma ve tıklanma oranlarına doğrudan etki etmektedir. Bu sebeple de konu başlıklarının üzerinde özellikle durulması gerekir.

Bu alanda çok fazla resmi olmak, konuyu kişiselleştirmemek ve ciddi cümle kalıpları kullanmak da içeriklerinizin ilgi çekiciliğini kaçıracaktır. Kısa bir şekilde mesajınızı iletmeniz gerekse de burada hedef kitlenizin ilgisini çekecek mesajlarınızı kişiselleştirebilir ve daha eğlenceli hale getirebilirsiniz.

Sıkıcı ve aynı yapıdaki konu başlıkları uzun vadede geçerliliğini kaybedeceği için, yaptığınız çalışmaların da verimliliğini düşürmeye başlayacaktır.

Öne çıkan metninizi düzenlememek

E-posta pazarlama yazılımları, e-postanın içeriğindeki ilk birkaç kelimeye bakarak, öne çıkan mesajını otomatik olarak doldurur. Bu durumda da ekstra olarak bir öne çıkan metni yazmanız gerekmez; fakat bu da uzun vadede verimliliğinizi düşürebilecek etkenler arasında yer alır.

Öne çıkan metniniz, konu başlığından sonra kullanıcıların dikkatini çeken bir diğer unsurdur ve özellikle üzerine eğilinmesi gerekir. E-postanızın içeriğini kendinize göre kişiselleştirebilir ve bu öne çıkan mesaj alanını daha ilgi çekici hale getirebilirisiniz. Otomatik doldurmaya izin vermeniz, bu bölümden kullanıcıları yakalamanızın önüne geçebilir.

İçeriğinizin çok kurumsal olması

E-posta içeriğinizin çok kurumsal olması, kullandığınız dilin ciddi olması da verimliliğini düşürebilir. Kullanıcıların ilgisini çekmek için kurumsallıktan uzaklaşmanız ve içerik metinlerinizi daha kişisel ve eğlenceli hale getirmeniz de bir hayli önemli bir faktördür.

İçeriklerinizin çok fazla mekanik olması, kurumsal dille yazılmış olması da bir süre sonra abonelerinizi sıkabilir. Çünkü markalarla etkileşime geçerken daha eğlenceli ve samimi bir dil kullanılmasını isteyeceklerdir. Sürekli kurumsal olarak yaklaşmak, müşterilerinizle olan samimiyetinizi artırmanızı zorlaştırır.

Çok fazla metin odaklı olmak

Günümüzde kullanıcılar bir şeyleri okumaktan kaçındıkları için onlara görsel yollarla yaklaşmanız daha etkili olacaktır. Sürekli olarak metin odaklı içerikler paylaşıyor olmanız da abonelerinizi sıkabilecek tutumlardan biridir.

E-posta şablonlarınızı daha fazla görsel odaklı olarak hazırlamak, videolardan yararlanmak, gif ya da fotoğraflarla mesajlarınızı vermeye çalışmak da içeriklerinizin daha fazla etkileşim getirmesini sağlayacak faktörler arasında yer alıyor.

“Email

Çok fazla kendi hakkınızda konuşuyor olmak

Evet e-posta çalışmalarının amacı kullanıcıları satışa yönelik bir eyleme geçirmek olabilir; ancak sürekli olarak kendinizden bahsetmeniz, sürekli olarak ürün ya da kampanya tanıtımları yapmak bir süre sonra abonelerinizin ilgisini çekmemeye başlayabilir. Bu sebeple de ara sıra onların ilgisini çekebilecek, ilginç içerikler de oluşturabilirsiniz. Bunlar sitenize sıkça gelen sorularla ilgili içerikler olabilir; kullanıcıların satın aldıkları ürünlerle ilgili how-to (rehber) içerikleri hazırlayarak, kullanıcı deneyimini artırmak olabilir; eğlenceli veya bilgilendirici blog içeriklerini paylaşmak olabilir.

Buradaki önemli nokta kullanıcılara, onlar için faydalı bir takım bilgiler sunmaktır. Sürekli olarak kendinizden bahsetmeniz ve sürekli olarak reklam çalışmaları yapmanız, e-posta içeriklerinizin sıradanlaşmasına ve sıkıcı olmasına neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-Ticarette Ne Satabilirsiniz?
E-Ticarette Ne Satabilirsiniz?
Aktif olarak hizmet veren fiziksel bir işletmeniz ya da mağazanız varsa, e-ticarette satılacak ürünleri ve e-ticarete atıldığınızda satışa hangi ürünlerden başlayacağınızı bilirsiniz. Geleneksel ticarette zaten satıyor...
13 Aralık 2021
Markethinkers
İşletmeler İçin Google Drive Kullanma Rehberi
İşletmeler İçin Google Drive Kullanma Rehberi
Dijital belgeler, görseller ve bilgisayar ortamında kullanılan daha birçok dosya ya da veri türü, günümüz koşullarında çalışma hayatının olmazsa olmazları arasında yer alır. Gerek e-ticaret gerekse diğer sektörlerde ihtiyaç...
14 Şubat 2022
Markethinkers
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın