Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata

20 Mart 2018
Sinan Oypan

Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı okumaya başlayalım.

Email marketing hataları

E-posta pazarlamada bazı yaklaşımlar uzun süre yapıldığında etkisini yitirebiliyor. Bu yaklaşımları bir kenara bırakmamak ve bunlara sadık kalmak da bir süre sonra e-posta çalışmalarınızdan beklediğiniz kadar geri dönüşüm alamamanıza neden oluyor. E-posta pazarlamada bu tür alışkanlıklar / email marketing hataları firmalarca sıkça yapılabiliyor ve bu da hem para hem de emek kaybına sebep oluyor.

E-posta pazarlama çalışmalarınızdaki yaklaşımınızı değiştirmek ve eski bulgularınızdan yola çıkarak yeni bakış açıları denemek, e-posta çalışmalarınızın verimliliğini de artırır.

Sürekli aynı gönderen ismini kullanmak

Gönderen isminizde sürekli şirket ismini ya da şirketten belli bir ekip üyesinin adını kullanıyor olabilirsiniz. Bunda yanlış bir şey yok; ancak uzun süre yapıldığında dikkat ve ilgi çekiciliği kaçabiliyor. E-postalarınızın gönderen isimleri de abonelerinizin gözüne takıldığı için, farklılıklar yapmak ve bu gönderen isimlerini çeşitlendirmek, yeni bir bakış açısı kazanmanıza yardımcı olabilir.

Tabii ki bu değişikliği yaparken, Spam filtrelerine takılmayacak gönderen isimleri seçmeniz ve şirketinizle bir bağ kurabilecek isimler kullanmanız bir hayli önemli. Aksi takdirde, kullanıcılar bu içeriklerin kimden geldiğini anlamayabilir ve bu da geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olabilir.

Konu başlığında çok resmi olmak

E-posta pazarlamada konu başlıkları bir hayli önemlidir. Kullanıcıların ilk dikkat ettiği unsurlardan biri olması, gönderilerin açılma ve tıklanma oranlarına doğrudan etki etmektedir. Bu sebeple de konu başlıklarının üzerinde özellikle durulması gerekir.

Bu alanda çok fazla resmi olmak, konuyu kişiselleştirmemek ve ciddi cümle kalıpları kullanmak da içeriklerinizin ilgi çekiciliğini kaçıracaktır. Kısa bir şekilde mesajınızı iletmeniz gerekse de burada hedef kitlenizin ilgisini çekecek mesajlarınızı kişiselleştirebilir ve daha eğlenceli hale getirebilirsiniz.

Sıkıcı ve aynı yapıdaki konu başlıkları uzun vadede geçerliliğini kaybedeceği için, yaptığınız çalışmaların da verimliliğini düşürmeye başlayacaktır.

Öne çıkan metninizi düzenlememek

E-posta pazarlama yazılımları, e-postanın içeriğindeki ilk birkaç kelimeye bakarak, öne çıkan mesajını otomatik olarak doldurur. Bu durumda da ekstra olarak bir öne çıkan metni yazmanız gerekmez; fakat bu da uzun vadede verimliliğinizi düşürebilecek etkenler arasında yer alır.

Öne çıkan metniniz, konu başlığından sonra kullanıcıların dikkatini çeken bir diğer unsurdur ve özellikle üzerine eğilinmesi gerekir. E-postanızın içeriğini kendinize göre kişiselleştirebilir ve bu öne çıkan mesaj alanını daha ilgi çekici hale getirebilirisiniz. Otomatik doldurmaya izin vermeniz, bu bölümden kullanıcıları yakalamanızın önüne geçebilir.

İçeriğinizin çok kurumsal olması

E-posta içeriğinizin çok kurumsal olması, kullandığınız dilin ciddi olması da verimliliğini düşürebilir. Kullanıcıların ilgisini çekmek için kurumsallıktan uzaklaşmanız ve içerik metinlerinizi daha kişisel ve eğlenceli hale getirmeniz de bir hayli önemli bir faktördür.

İçeriklerinizin çok fazla mekanik olması, kurumsal dille yazılmış olması da bir süre sonra abonelerinizi sıkabilir. Çünkü markalarla etkileşime geçerken daha eğlenceli ve samimi bir dil kullanılmasını isteyeceklerdir. Sürekli kurumsal olarak yaklaşmak, müşterilerinizle olan samimiyetinizi artırmanızı zorlaştırır.

Çok fazla metin odaklı olmak

Günümüzde kullanıcılar bir şeyleri okumaktan kaçındıkları için onlara görsel yollarla yaklaşmanız daha etkili olacaktır. Sürekli olarak metin odaklı içerikler paylaşıyor olmanız da abonelerinizi sıkabilecek tutumlardan biridir.

E-posta şablonlarınızı daha fazla görsel odaklı olarak hazırlamak, videolardan yararlanmak, gif ya da fotoğraflarla mesajlarınızı vermeye çalışmak da içeriklerinizin daha fazla etkileşim getirmesini sağlayacak faktörler arasında yer alıyor.

“Email

Çok fazla kendi hakkınızda konuşuyor olmak

Evet e-posta çalışmalarının amacı kullanıcıları satışa yönelik bir eyleme geçirmek olabilir; ancak sürekli olarak kendinizden bahsetmeniz, sürekli olarak ürün ya da kampanya tanıtımları yapmak bir süre sonra abonelerinizin ilgisini çekmemeye başlayabilir. Bu sebeple de ara sıra onların ilgisini çekebilecek, ilginç içerikler de oluşturabilirsiniz. Bunlar sitenize sıkça gelen sorularla ilgili içerikler olabilir; kullanıcıların satın aldıkları ürünlerle ilgili how-to (rehber) içerikleri hazırlayarak, kullanıcı deneyimini artırmak olabilir; eğlenceli veya bilgilendirici blog içeriklerini paylaşmak olabilir.

Buradaki önemli nokta kullanıcılara, onlar için faydalı bir takım bilgiler sunmaktır. Sürekli olarak kendinizden bahsetmeniz ve sürekli olarak reklam çalışmaları yapmanız, e-posta içeriklerinizin sıradanlaşmasına ve sıkıcı olmasına neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve...
27 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan