Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020

15 Haziran 2020
Sinan Oypan

Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de bir takım çalışmaların yapılmasını gerekli kılmakta. Her elektronik satış sitesi üzerinde bulunması gereken özellikleri de bu yazımıda detaylı bir şekilde ele alacağız.

Elektronik satış sitesinin olmazsa olmaz özellikleri

Canlı destek özelliği

Günümüzde tüketiciler çok kanallı bir müşteri desteği sunmak gerekmekte. Bu kanallardan biri de elektronik satış sitesi üzerine kurulan canlı destek sistemidir. Canlı destek sistemi ile sitenizi ziyaret eden kullanıcılara anlık olarak müşteri desteği sağlayabilirsiniz. Bu sistem, hızlı bir şekilde dönüş almak isteyen kullanıcılar tarafından özellikle tercih edilmekte. Site üzerinde anlık olarak birden fazla kişiye mesajlaşma yoluyla destek sağlayabilirsiniz. Satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça etkili bir araçtır.

İlgili rehber: Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?

Mobil tasarım ve uyumluluk

Mobil tasarım ve uyumluluk da günümüzde elektronik satış sitelerinin olmazsa olmazları arasında. Artık sektörde mobile uyumlu tasarımların bir standart haline gelmesi nedeniyle web sitenizi tasarlarken ya da yaptırırken mobil uyumluluğa da önem vermeniz gerekir. Sosyal ağlarda verdiğiniz reklamlar sonrasında kullanıcılar doğrudan mobil sitenizi ziyaret ederler. Bunun yanı sıra mobil cihazlarda yapılan arama sorguları da kullanıcıları mobil siteye yönlendirir. Bu süreçte onlara iyi bir kullanıcı deneyimi sunmanız, alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Mobil site optimizasyon teknikleri

Mobil site tasarımları hakkında daha fazla bilgi almak için İdeaSoft mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Kullanıcı deneyimini geliştiren tasarım

Elektronik satış sitesi kurarken, sitenizin tasarımına da önem vermelisiniz. Sadece görsel olarak bile bakıldığında site tasarımı kullanıcılara güven verir ya da vermez. Güncel olmayan ve eski trendleri uygulayan, geçmişe yönelik tasarımları bulunan siteler güven konusunda tüketicilere olumsuz bir hissiyat verir. Sitenin eski olduğunu ya da artık güncellenmediğini düşünebilirler. Bu sebeple de güncel trendlere uygun tasarımlar yaparak, sitenizin göze iyi görünür olmasını sağlamanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?

İlgili rehber: Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?

Yüksek çözünürlüklü ürün fotoğrafları

Üzerinde durmanız gerekenlerden biri de yüksek çözünürlüklü ürün fotoğraflardırı. Daha önceki yazılarımızda da belirttiğimiz gibi ürün görselleri, yaptığınız işin vitrinini oluşturur. Vitrininiz ne kadar ilgi çekiciyse, tüketicilerin satın alma kararlarını o kadar etkilersiniz.

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Kaliteli ürün fotoğraflarına yer vermeniz, farklı açılardan çekilmiş fotoğraflarla ürünün detaylarını göstermeniz ve yakın plan çekimlerle de malzeme kalitesini vurgulamanız elektronik satış sitesi kurarken öncelik vermeniz gereken konulardan biri.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

İstek listesi

Tüketiciler, sadece anında satın alma işlemi yapmak için e-ticaret siteleriniz ziyaret etmezler. Kimi zaman yeni ürünlere bakmak ya da vakit geçirmek için de e-ticaret sitelerini ziyaret ederler. Bu sebeple de istek listesi özelliğini de sitenize eklemelisiniz. Kullanıcılar beğendikleri ürünleri daha sonra satın almak için bu özelliği kullanabilirler. Aynı zamanda bir kullanıcı istek listesine bir ürün ekledikten belli bir süre sonra ona hatırlatıcı e-posta gönderimleri yaparak onlara bu ürünleri hatırlatabilirsiniz. Ürünü daha ilgi çekici hale getirmek kullanıcının daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesini sağlamak için bu e-postalarda onlara kupon kodları önerebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi

Dikkat çekici eyleme çağrı ifadeleri

Eyleme çağrı ifadeleri de elektronik satış sitelerinde bulunması gereken unsurlardandır. Ana sayfanızda, ürün sayfalarınızda, kategoriler bölümünde farklı eyleme çağrı ifadeleri ile tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemeniz önemlidir. Bu ifadeler görsel üzerindeki mesajlar olabileceği gibi butonlarda da kullanılabilir.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Sepete ekle butonu tasarımı

”Sepete ekle” butonu her e-ticaret sitesinde olan bir özelliktir. Ancak bu butonun tasarımı da bir hayli önemlidir. Sayfa üzerindeki konumu, rengi, kullanılan font büyüklüğü ve türü gibi birçok önemli faktör bu butonun işlevselliğini etkilemektedir. Dikkat çekici ve göze direkt çarpan bir buton tasarımı yapmanız da bu süreçte oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Sosyal medya entegrasyonu

Sitenizi ziyaret eden kullanıcıları, sosyal medya hesaplarınıza da yönlendirmeniz gerekir. Bunun için elektronik satış siteniz üzerinde sosyal medya entegrasyonlarını yapmanız ve kullanıcıları sosyal medya hesaplarınızı takip etmeye de yönlendirmelisiniz. Bunun yanı sıra ürün sayfalarınızda ve blog yazılarınızda kullanıcıların sosyal ağlarda paylaşım yapmalarını sağlayan buton ve yönlendirmeleri de kullanmalısınız. Böylelikle kullanıcılar bu özellik ile kendi sosyal hesaplarında ürünlerinizi ya da blog yazılarınızı da paylaşabilirler.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?

Yeni veya çok satan ürün kategorileri

E-ticaret sitenizde ürünlerinizi listelemenin yanı sıra ana sayfanız veya ilgili kategoriler üzerinde yeni gelen ürünleri veya en çok satan ürünlerinizi de ayrıca listelemeniz ve sergilemeniz gerekir. Çok satan ürünler, başka tüketiciler tarafından da tercih edildiği için diğer ziyaretçilerde de bir istek uyandıracaktır. Bunun yanı sıra sitenizi ziyaret eden kullanıcılar yeni ürünlerinizi de tanıtmak için ana sayfanız üzerinde bu ürünleri ayrıca listeleyerek, yeni ürünlerinizi öne çıkartabilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler

İletişim bilgileri

Elektronik satış yaparken, tüketicilere farklı iletişim yolları sunmanız ve bunları açık bir şekilde siteniz üzerinde listelemeniz gerekir. İletişim bilgileri güven konusunda tüketicilere iyi bir hissiyat verir. Bu bilgileri açıkça paylaştığınızda, satış öncesi ve sonrası süreçte tüketicilerin yanında olduğunuzu da gösterirsiniz. Ana sayfa üzerinde e-posta ya da telefon numarası gibi bilgileri paylaşmanın yanı sıra iletişim odağında ayrıca bir sayfa hazırlamanız, hem arama motorlarında bu bilgilerin daha iyi indekslenmesini sağlar hem de tüketicilerin size daha hızlı ulaşabilmelerine yardım eder.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

Eğer kend işinizi yapmak ve bir elektronik satış sitesi kurmak istiyor fakat site kurmak hakkında bilginiz bulunmuyorsa İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve teknik detaylarla ilgilenmeden hızlı bir şekilde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi de hemen denemeye başlayabilirsiniz.

   
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan