fbpx

Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020

15 Haziran 2020
Sinan Oypan

Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de bir takım çalışmaların yapılmasını gerekli kılmakta. Her elektronik satış sitesi üzerinde bulunması gereken özellikleri de bu yazımıda detaylı bir şekilde ele alacağız.

Elektronik satış sitesinin olmazsa olmaz özellikleri

Canlı destek özelliği

Günümüzde tüketiciler çok kanallı bir müşteri desteği sunmak gerekmekte. Bu kanallardan biri de elektronik satış sitesi üzerine kurulan canlı destek sistemidir. Canlı destek sistemi ile sitenizi ziyaret eden kullanıcılara anlık olarak müşteri desteği sağlayabilirsiniz. Bu sistem, hızlı bir şekilde dönüş almak isteyen kullanıcılar tarafından özellikle tercih edilmekte. Site üzerinde anlık olarak birden fazla kişiye mesajlaşma yoluyla destek sağlayabilirsiniz. Satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça etkili bir araçtır.

İlgili rehber: Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?

Mobil tasarım ve uyumluluk

Mobil tasarım ve uyumluluk da günümüzde elektronik satış sitelerinin olmazsa olmazları arasında. Artık sektörde mobile uyumlu tasarımların bir standart haline gelmesi nedeniyle web sitenizi tasarlarken ya da yaptırırken mobil uyumluluğa da önem vermeniz gerekir. Sosyal ağlarda verdiğiniz reklamlar sonrasında kullanıcılar doğrudan mobil sitenizi ziyaret ederler. Bunun yanı sıra mobil cihazlarda yapılan arama sorguları da kullanıcıları mobil siteye yönlendirir. Bu süreçte onlara iyi bir kullanıcı deneyimi sunmanız, alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Mobil site optimizasyon teknikleri

Mobil site tasarımları hakkında daha fazla bilgi almak için İdeaSoft mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Kullanıcı deneyimini geliştiren tasarım

Elektronik satış sitesi kurarken, sitenizin tasarımına da önem vermelisiniz. Sadece görsel olarak bile bakıldığında site tasarımı kullanıcılara güven verir ya da vermez. Güncel olmayan ve eski trendleri uygulayan, geçmişe yönelik tasarımları bulunan siteler güven konusunda tüketicilere olumsuz bir hissiyat verir. Sitenin eski olduğunu ya da artık güncellenmediğini düşünebilirler. Bu sebeple de güncel trendlere uygun tasarımlar yaparak, sitenizin göze iyi görünür olmasını sağlamanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?

İlgili rehber: Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?

Yüksek çözünürlüklü ürün fotoğrafları

Üzerinde durmanız gerekenlerden biri de yüksek çözünürlüklü ürün fotoğraflardırı. Daha önceki yazılarımızda da belirttiğimiz gibi ürün görselleri, yaptığınız işin vitrinini oluşturur. Vitrininiz ne kadar ilgi çekiciyse, tüketicilerin satın alma kararlarını o kadar etkilersiniz.

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Kaliteli ürün fotoğraflarına yer vermeniz, farklı açılardan çekilmiş fotoğraflarla ürünün detaylarını göstermeniz ve yakın plan çekimlerle de malzeme kalitesini vurgulamanız elektronik satış sitesi kurarken öncelik vermeniz gereken konulardan biri.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

İstek listesi

Tüketiciler, sadece anında satın alma işlemi yapmak için e-ticaret siteleriniz ziyaret etmezler. Kimi zaman yeni ürünlere bakmak ya da vakit geçirmek için de e-ticaret sitelerini ziyaret ederler. Bu sebeple de istek listesi özelliğini de sitenize eklemelisiniz. Kullanıcılar beğendikleri ürünleri daha sonra satın almak için bu özelliği kullanabilirler. Aynı zamanda bir kullanıcı istek listesine bir ürün ekledikten belli bir süre sonra ona hatırlatıcı e-posta gönderimleri yaparak onlara bu ürünleri hatırlatabilirsiniz. Ürünü daha ilgi çekici hale getirmek kullanıcının daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesini sağlamak için bu e-postalarda onlara kupon kodları önerebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi

Dikkat çekici eyleme çağrı ifadeleri

Eyleme çağrı ifadeleri de elektronik satış sitelerinde bulunması gereken unsurlardandır. Ana sayfanızda, ürün sayfalarınızda, kategoriler bölümünde farklı eyleme çağrı ifadeleri ile tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemeniz önemlidir. Bu ifadeler görsel üzerindeki mesajlar olabileceği gibi butonlarda da kullanılabilir.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Sepete ekle butonu tasarımı

”Sepete ekle” butonu her e-ticaret sitesinde olan bir özelliktir. Ancak bu butonun tasarımı da bir hayli önemlidir. Sayfa üzerindeki konumu, rengi, kullanılan font büyüklüğü ve türü gibi birçok önemli faktör bu butonun işlevselliğini etkilemektedir. Dikkat çekici ve göze direkt çarpan bir buton tasarımı yapmanız da bu süreçte oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Sosyal medya entegrasyonu

Sitenizi ziyaret eden kullanıcıları, sosyal medya hesaplarınıza da yönlendirmeniz gerekir. Bunun için elektronik satış siteniz üzerinde sosyal medya entegrasyonlarını yapmanız ve kullanıcıları sosyal medya hesaplarınızı takip etmeye de yönlendirmelisiniz. Bunun yanı sıra ürün sayfalarınızda ve blog yazılarınızda kullanıcıların sosyal ağlarda paylaşım yapmalarını sağlayan buton ve yönlendirmeleri de kullanmalısınız. Böylelikle kullanıcılar bu özellik ile kendi sosyal hesaplarında ürünlerinizi ya da blog yazılarınızı da paylaşabilirler.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?

Yeni veya çok satan ürün kategorileri

E-ticaret sitenizde ürünlerinizi listelemenin yanı sıra ana sayfanız veya ilgili kategoriler üzerinde yeni gelen ürünleri veya en çok satan ürünlerinizi de ayrıca listelemeniz ve sergilemeniz gerekir. Çok satan ürünler, başka tüketiciler tarafından da tercih edildiği için diğer ziyaretçilerde de bir istek uyandıracaktır. Bunun yanı sıra sitenizi ziyaret eden kullanıcılar yeni ürünlerinizi de tanıtmak için ana sayfanız üzerinde bu ürünleri ayrıca listeleyerek, yeni ürünlerinizi öne çıkartabilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler

İletişim bilgileri

Elektronik satış yaparken, tüketicilere farklı iletişim yolları sunmanız ve bunları açık bir şekilde siteniz üzerinde listelemeniz gerekir. İletişim bilgileri güven konusunda tüketicilere iyi bir hissiyat verir. Bu bilgileri açıkça paylaştığınızda, satış öncesi ve sonrası süreçte tüketicilerin yanında olduğunuzu da gösterirsiniz. Ana sayfa üzerinde e-posta ya da telefon numarası gibi bilgileri paylaşmanın yanı sıra iletişim odağında ayrıca bir sayfa hazırlamanız, hem arama motorlarında bu bilgilerin daha iyi indekslenmesini sağlar hem de tüketicilerin size daha hızlı ulaşabilmelerine yardım eder.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

Eğer kend işinizi yapmak ve bir elektronik satış sitesi kurmak istiyor fakat site kurmak hakkında bilginiz bulunmuyorsa İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve teknik detaylarla ilgilenmeden hızlı bir şekilde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi de hemen denemeye başlayabilirsiniz.

   
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Markethinkers
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan