Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020

15 Haziran 2020
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020

Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de bir takım çalışmaların yapılmasını gerekli kılmakta. Her elektronik satış sitesi üzerinde bulunması gereken özellikleri de bu yazımıda detaylı bir şekilde ele alacağız.

Elektronik satış sitesinin olmazsa olmaz özellikleri

Canlı destek özelliği

Günümüzde tüketiciler çok kanallı bir müşteri desteği sunmak gerekmekte. Bu kanallardan biri de elektronik satış sitesi üzerine kurulan canlı destek sistemidir. Canlı destek sistemi ile sitenizi ziyaret eden kullanıcılara anlık olarak müşteri desteği sağlayabilirsiniz. Bu sistem, hızlı bir şekilde dönüş almak isteyen kullanıcılar tarafından özellikle tercih edilmekte. Site üzerinde anlık olarak birden fazla kişiye mesajlaşma yoluyla destek sağlayabilirsiniz. Satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça etkili bir araçtır.

İlgili rehber: Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?

Mobil tasarım ve uyumluluk

Mobil tasarım ve uyumluluk da günümüzde elektronik satış sitelerinin olmazsa olmazları arasında. Artık sektörde mobile uyumlu tasarımların bir standart haline gelmesi nedeniyle web sitenizi tasarlarken ya da yaptırırken mobil uyumluluğa da önem vermeniz gerekir. Sosyal ağlarda verdiğiniz reklamlar sonrasında kullanıcılar doğrudan mobil sitenizi ziyaret ederler. Bunun yanı sıra mobil cihazlarda yapılan arama sorguları da kullanıcıları mobil siteye yönlendirir. Bu süreçte onlara iyi bir kullanıcı deneyimi sunmanız, alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Mobil site optimizasyon teknikleri

Mobil site tasarımları hakkında daha fazla bilgi almak için İdeaSoft mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Kullanıcı deneyimini geliştiren tasarım

Elektronik satış sitesi kurarken, sitenizin tasarımına da önem vermelisiniz. Sadece görsel olarak bile bakıldığında site tasarımı kullanıcılara güven verir ya da vermez. Güncel olmayan ve eski trendleri uygulayan, geçmişe yönelik tasarımları bulunan siteler güven konusunda tüketicilere olumsuz bir hissiyat verir. Sitenin eski olduğunu ya da artık güncellenmediğini düşünebilirler. Bu sebeple de güncel trendlere uygun tasarımlar yaparak, sitenizin göze iyi görünür olmasını sağlamanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?

İlgili rehber: Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?

Yüksek çözünürlüklü ürün fotoğrafları

Üzerinde durmanız gerekenlerden biri de yüksek çözünürlüklü ürün fotoğraflardırı. Daha önceki yazılarımızda da belirttiğimiz gibi ürün görselleri, yaptığınız işin vitrinini oluşturur. Vitrininiz ne kadar ilgi çekiciyse, tüketicilerin satın alma kararlarını o kadar etkilersiniz.

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Kaliteli ürün fotoğraflarına yer vermeniz, farklı açılardan çekilmiş fotoğraflarla ürünün detaylarını göstermeniz ve yakın plan çekimlerle de malzeme kalitesini vurgulamanız elektronik satış sitesi kurarken öncelik vermeniz gereken konulardan biri.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

İstek listesi

Tüketiciler, sadece anında satın alma işlemi yapmak için e-ticaret siteleriniz ziyaret etmezler. Kimi zaman yeni ürünlere bakmak ya da vakit geçirmek için de e-ticaret sitelerini ziyaret ederler. Bu sebeple de istek listesi özelliğini de sitenize eklemelisiniz. Kullanıcılar beğendikleri ürünleri daha sonra satın almak için bu özelliği kullanabilirler. Aynı zamanda bir kullanıcı istek listesine bir ürün ekledikten belli bir süre sonra ona hatırlatıcı e-posta gönderimleri yaparak onlara bu ürünleri hatırlatabilirsiniz. Ürünü daha ilgi çekici hale getirmek kullanıcının daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesini sağlamak için bu e-postalarda onlara kupon kodları önerebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi

Dikkat çekici eyleme çağrı ifadeleri

Eyleme çağrı ifadeleri de elektronik satış sitelerinde bulunması gereken unsurlardandır. Ana sayfanızda, ürün sayfalarınızda, kategoriler bölümünde farklı eyleme çağrı ifadeleri ile tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemeniz önemlidir. Bu ifadeler görsel üzerindeki mesajlar olabileceği gibi butonlarda da kullanılabilir.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Sepete ekle butonu tasarımı

”Sepete ekle” butonu her e-ticaret sitesinde olan bir özelliktir. Ancak bu butonun tasarımı da bir hayli önemlidir. Sayfa üzerindeki konumu, rengi, kullanılan font büyüklüğü ve türü gibi birçok önemli faktör bu butonun işlevselliğini etkilemektedir. Dikkat çekici ve göze direkt çarpan bir buton tasarımı yapmanız da bu süreçte oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Sosyal medya entegrasyonu

Sitenizi ziyaret eden kullanıcıları, sosyal medya hesaplarınıza da yönlendirmeniz gerekir. Bunun için elektronik satış siteniz üzerinde sosyal medya entegrasyonlarını yapmanız ve kullanıcıları sosyal medya hesaplarınızı takip etmeye de yönlendirmelisiniz. Bunun yanı sıra ürün sayfalarınızda ve blog yazılarınızda kullanıcıların sosyal ağlarda paylaşım yapmalarını sağlayan buton ve yönlendirmeleri de kullanmalısınız. Böylelikle kullanıcılar bu özellik ile kendi sosyal hesaplarında ürünlerinizi ya da blog yazılarınızı da paylaşabilirler.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?

Yeni veya çok satan ürün kategorileri

E-ticaret sitenizde ürünlerinizi listelemenin yanı sıra ana sayfanız veya ilgili kategoriler üzerinde yeni gelen ürünleri veya en çok satan ürünlerinizi de ayrıca listelemeniz ve sergilemeniz gerekir. Çok satan ürünler, başka tüketiciler tarafından da tercih edildiği için diğer ziyaretçilerde de bir istek uyandıracaktır. Bunun yanı sıra sitenizi ziyaret eden kullanıcılar yeni ürünlerinizi de tanıtmak için ana sayfanız üzerinde bu ürünleri ayrıca listeleyerek, yeni ürünlerinizi öne çıkartabilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler

İletişim bilgileri

Elektronik satış yaparken, tüketicilere farklı iletişim yolları sunmanız ve bunları açık bir şekilde siteniz üzerinde listelemeniz gerekir. İletişim bilgileri güven konusunda tüketicilere iyi bir hissiyat verir. Bu bilgileri açıkça paylaştığınızda, satış öncesi ve sonrası süreçte tüketicilerin yanında olduğunuzu da gösterirsiniz. Ana sayfa üzerinde e-posta ya da telefon numarası gibi bilgileri paylaşmanın yanı sıra iletişim odağında ayrıca bir sayfa hazırlamanız, hem arama motorlarında bu bilgilerin daha iyi indekslenmesini sağlar hem de tüketicilerin size daha hızlı ulaşabilmelerine yardım eder.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

Eğer kend işinizi yapmak ve bir elektronik satış sitesi kurmak istiyor fakat site kurmak hakkında bilginiz bulunmuyorsa İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve teknik detaylarla ilgilenmeden hızlı bir şekilde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi de hemen denemeye başlayabilirsiniz.

   
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan