fbpx

El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları

6 Haziran 2018
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları

Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri ön plana çıkartarak, el yapımı ürünlerini internet üzerinden satmak istiyor. Bu durumda da üreticilerle tüketicilerin ortak bir noktada buluştuğunu görebiliyoruz.

El yapımı ürünlerin daha kişiye özel olması ve manevi bir değer taşıyor olması da bu ürünlere gösterilen ilgiyi artırıyor. Tabii ki bu ürünlerin satışını yaparken de bir takım özel stratejiler ve yaklaşımlar gerekebiliyor. Bu rehberimizde de el yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçlarını ele alacağız.

Güvenilir bir e-ticaret sitesi ve altyapısı

Öncelikle ürünlerinizi sergileyebileceğiniz ve markanızı duyurabileceğiniz bir e-ticaret sitenizin olması gerekir. Bunun için de güvenilir bir altyapı kullanmanız ve son trendlere uygun bir e-ticaret sitesi kurmalısınız. E-ticaret sitenizi kurarken farklı alternatiflerden yararlanabilirsiniz. Kendiniz bir e-ticaret yazılımı hazırlayabileceğiniz gibi e-ticaret altyapı paketlerinden de yararlanabilirsiniz.

Sitenizin güvenilir olması oldukça önemli olduğu için, bu konu hakkında daha önce tecrübeniz bulunmuyorsa, bir e-ticaret altyapı paketinden yararlanmanız, daha hızlı ve düşük maliyetlerle kendi sitenizi oluşturmanızı sağlayacaktır.

Dilerseniz İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyerek hizmetlerimiz hakkında bilgi sahibi olabilir ve 1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi anında denemeye de başlayabilirsiniz.

Online pazar yerlerinde mağaza açın

Yeni bir markaysanız, kendiniz duyurmanız ve hedef kitlenize ulaşmanız biraz zor olabilir. Bunun için pazarlama ve reklam çalışmalarına bütçe ayırmanız gerekecektir. Ancak online pazar yerlerinde mağaza açmanız, bu mecraların kendi kitlelerine ulaşmanızı kolaylaştıracaktır.

Bu platformlar Türkiye’nin genelinde aktif oldukları için, farklı kullanıcılara ulaşmak için bu mecralarda yer almanız faydalı olacaktır. Bu mecralar üzerinde belli satış rakamlarına ulaştığınızda markanızı da yavaş yavaş duyurmaya başlarsınız.

Kaliteli ve yüksek çözünürlüklü ürün fotoğrafları hazırlayın

Ürünlerinizi en iyi şekilde tüketicilere tanıtmanız gerekir. Bunun için de ürün fotoğraflarınızı mümkün oldukça iyi bir şekilde hazırlamanız gerekir. Ürünlerinizin fotoğraflarını ilgi ve dikkat çekici bir şekilde hazırlamamanız, kullanıcılara ulaşmanızı zorlaştıracaktır. Bunun yanı sıra yüksek çözünürlüklü ve kaliteli fotoğraflar da bu noktada önemli bir rol oynamaktadır. Fotoğrafların kalitesiz olması firmanın özensiz veya amatör olduğunu göstereceği için de marka imajınıza zarar verecektir.

Günümüzde doğru ışık koşulları oluşturulduğunda akıllı telefonlarla dahi oldukça kaliteli çekimler yapılabiliyor. Eğer bu konu hakkında fikriniz yoksa bir profesyonele de ürün fotoğraflarınızı çektirebilirsiniz. Dilerseniz aşağıdaki rehberlerimizi inceleyerek, kendi imkanlarınızla ürün fotoğraflarını nasıl çekebileceğiniz konusunda fikir sahibi de olabilirsiniz.

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları

Ürün paketlemesine özen gösterin

Ürünün ambalı da kendisi kadar önemlidir. Ürün paketi kullanıcılara keyifli bir kutu açma deneyimi yaşatacağı gibi sizin kargo maliyetlerinize de önemli bir şekilde etki eder.

Ürünlerinizin boyutlarına uygun paketler seçmeniz ve gönderilerinizi en minimal şekilde optimize etmeniz kargo maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra kargo sürecinde pakete zarar gelmemesi ve ürünün hasarsız bir şekilde tüketiciye ulaşması gerekir. Bu sebeple de seçeceğiniz malzemelerin kalitesi de bu noktada önemli bir rol oynamaktadır.

Fiyatlandırmanızı doğru bir şekilde yapın

El yapımı ürünlerde fiyatlandırma konusu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizin tüm maliyetleriniz hesaplamanız gerekir. Burada kullandığınız malzemeler, paketlemedeki malzemeler, kargo masrafları gibi tüm kalemleri dikkate almanız gerekiyor.

Maliyetlerinizi hesapladıktan sonra bu ürünlerin üzerine kar marjınızı da eklemeniz gerekiyor. Kar marjınızı çok yüksek tutmanız tüketicileri kaçırabileceği gibi, bu marjı düşük tutmanız da karlılığınızı azaltacaktır. Bu sebeple de farklı fiyatlandırma stratejilerinden yararlanmanız gerekir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Ürün açıklamalarınızı detaylı bir şekilde açıklayın

El yapımı ürünlerinizde fotoğraflar kadar ürün açıklamalarınız da önemlidir. Ürün açıklamalarınızda, ürünlerin teknik özelliklerinin yanı sıra üretim aşamasının nasıl olduğunu, üretim sürecinde neler yapıldığını da detaylı bir şekilde belirtebilirsiniz.

Bunun yanı sıra alerjen madde bilgilerini de belirtmeniz gerekiyor. Tüketicileri uyarmak ve kullanılan maddelerin içeriği ile ilgili detaylı bilgiler sunmanız da oldukça önemli. Böylelikle kullanıcıları mağdur etmemiş olursunuz.

İglili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan