El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları

6 Haziran 2018
Sinan Oypan

Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri ön plana çıkartarak, el yapımı ürünlerini internet üzerinden satmak istiyor. Bu durumda da üreticilerle tüketicilerin ortak bir noktada buluştuğunu görebiliyoruz.

El yapımı ürünlerin daha kişiye özel olması ve manevi bir değer taşıyor olması da bu ürünlere gösterilen ilgiyi artırıyor. Tabii ki bu ürünlerin satışını yaparken de bir takım özel stratejiler ve yaklaşımlar gerekebiliyor. Bu rehberimizde de el yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçlarını ele alacağız.

Güvenilir bir e-ticaret sitesi ve altyapısı

Öncelikle ürünlerinizi sergileyebileceğiniz ve markanızı duyurabileceğiniz bir e-ticaret sitenizin olması gerekir. Bunun için de güvenilir bir altyapı kullanmanız ve son trendlere uygun bir e-ticaret sitesi kurmalısınız. E-ticaret sitenizi kurarken farklı alternatiflerden yararlanabilirsiniz. Kendiniz bir e-ticaret yazılımı hazırlayabileceğiniz gibi e-ticaret altyapı paketlerinden de yararlanabilirsiniz.

Sitenizin güvenilir olması oldukça önemli olduğu için, bu konu hakkında daha önce tecrübeniz bulunmuyorsa, bir e-ticaret altyapı paketinden yararlanmanız, daha hızlı ve düşük maliyetlerle kendi sitenizi oluşturmanızı sağlayacaktır.

Dilerseniz İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyerek hizmetlerimiz hakkında bilgi sahibi olabilir ve 1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi anında denemeye de başlayabilirsiniz.

Online pazar yerlerinde mağaza açın

Yeni bir markaysanız, kendiniz duyurmanız ve hedef kitlenize ulaşmanız biraz zor olabilir. Bunun için pazarlama ve reklam çalışmalarına bütçe ayırmanız gerekecektir. Ancak online pazar yerlerinde mağaza açmanız, bu mecraların kendi kitlelerine ulaşmanızı kolaylaştıracaktır.

Bu platformlar Türkiye’nin genelinde aktif oldukları için, farklı kullanıcılara ulaşmak için bu mecralarda yer almanız faydalı olacaktır. Bu mecralar üzerinde belli satış rakamlarına ulaştığınızda markanızı da yavaş yavaş duyurmaya başlarsınız.

Kaliteli ve yüksek çözünürlüklü ürün fotoğrafları hazırlayın

Ürünlerinizi en iyi şekilde tüketicilere tanıtmanız gerekir. Bunun için de ürün fotoğraflarınızı mümkün oldukça iyi bir şekilde hazırlamanız gerekir. Ürünlerinizin fotoğraflarını ilgi ve dikkat çekici bir şekilde hazırlamamanız, kullanıcılara ulaşmanızı zorlaştıracaktır. Bunun yanı sıra yüksek çözünürlüklü ve kaliteli fotoğraflar da bu noktada önemli bir rol oynamaktadır. Fotoğrafların kalitesiz olması firmanın özensiz veya amatör olduğunu göstereceği için de marka imajınıza zarar verecektir.

Günümüzde doğru ışık koşulları oluşturulduğunda akıllı telefonlarla dahi oldukça kaliteli çekimler yapılabiliyor. Eğer bu konu hakkında fikriniz yoksa bir profesyonele de ürün fotoğraflarınızı çektirebilirsiniz. Dilerseniz aşağıdaki rehberlerimizi inceleyerek, kendi imkanlarınızla ürün fotoğraflarını nasıl çekebileceğiniz konusunda fikir sahibi de olabilirsiniz.

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları

Ürün paketlemesine özen gösterin

Ürünün ambalı da kendisi kadar önemlidir. Ürün paketi kullanıcılara keyifli bir kutu açma deneyimi yaşatacağı gibi sizin kargo maliyetlerinize de önemli bir şekilde etki eder.

Ürünlerinizin boyutlarına uygun paketler seçmeniz ve gönderilerinizi en minimal şekilde optimize etmeniz kargo maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra kargo sürecinde pakete zarar gelmemesi ve ürünün hasarsız bir şekilde tüketiciye ulaşması gerekir. Bu sebeple de seçeceğiniz malzemelerin kalitesi de bu noktada önemli bir rol oynamaktadır.

Fiyatlandırmanızı doğru bir şekilde yapın

El yapımı ürünlerde fiyatlandırma konusu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizin tüm maliyetleriniz hesaplamanız gerekir. Burada kullandığınız malzemeler, paketlemedeki malzemeler, kargo masrafları gibi tüm kalemleri dikkate almanız gerekiyor.

Maliyetlerinizi hesapladıktan sonra bu ürünlerin üzerine kar marjınızı da eklemeniz gerekiyor. Kar marjınızı çok yüksek tutmanız tüketicileri kaçırabileceği gibi, bu marjı düşük tutmanız da karlılığınızı azaltacaktır. Bu sebeple de farklı fiyatlandırma stratejilerinden yararlanmanız gerekir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Ürün açıklamalarınızı detaylı bir şekilde açıklayın

El yapımı ürünlerinizde fotoğraflar kadar ürün açıklamalarınız da önemlidir. Ürün açıklamalarınızda, ürünlerin teknik özelliklerinin yanı sıra üretim aşamasının nasıl olduğunu, üretim sürecinde neler yapıldığını da detaylı bir şekilde belirtebilirsiniz.

Bunun yanı sıra alerjen madde bilgilerini de belirtmeniz gerekiyor. Tüketicileri uyarmak ve kullanılan maddelerin içeriği ile ilgili detaylı bilgiler sunmanız da oldukça önemli. Böylelikle kullanıcıları mağdur etmemiş olursunuz.

İglili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan