El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları

6 Haziran 2018
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları

Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri ön plana çıkartarak, el yapımı ürünlerini internet üzerinden satmak istiyor. Bu durumda da üreticilerle tüketicilerin ortak bir noktada buluştuğunu görebiliyoruz.

El yapımı ürünlerin daha kişiye özel olması ve manevi bir değer taşıyor olması da bu ürünlere gösterilen ilgiyi artırıyor. Tabii ki bu ürünlerin satışını yaparken de bir takım özel stratejiler ve yaklaşımlar gerekebiliyor. Bu rehberimizde de el yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçlarını ele alacağız.

Güvenilir bir e-ticaret sitesi ve altyapısı

Öncelikle ürünlerinizi sergileyebileceğiniz ve markanızı duyurabileceğiniz bir e-ticaret sitenizin olması gerekir. Bunun için de güvenilir bir altyapı kullanmanız ve son trendlere uygun bir e-ticaret sitesi kurmalısınız. E-ticaret sitenizi kurarken farklı alternatiflerden yararlanabilirsiniz. Kendiniz bir e-ticaret yazılımı hazırlayabileceğiniz gibi e-ticaret altyapı paketlerinden de yararlanabilirsiniz.

Sitenizin güvenilir olması oldukça önemli olduğu için, bu konu hakkında daha önce tecrübeniz bulunmuyorsa, bir e-ticaret altyapı paketinden yararlanmanız, daha hızlı ve düşük maliyetlerle kendi sitenizi oluşturmanızı sağlayacaktır.

Dilerseniz İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyerek hizmetlerimiz hakkında bilgi sahibi olabilir ve 1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi anında denemeye de başlayabilirsiniz.

Online pazar yerlerinde mağaza açın

Yeni bir markaysanız, kendiniz duyurmanız ve hedef kitlenize ulaşmanız biraz zor olabilir. Bunun için pazarlama ve reklam çalışmalarına bütçe ayırmanız gerekecektir. Ancak online pazar yerlerinde mağaza açmanız, bu mecraların kendi kitlelerine ulaşmanızı kolaylaştıracaktır.

Bu platformlar Türkiye’nin genelinde aktif oldukları için, farklı kullanıcılara ulaşmak için bu mecralarda yer almanız faydalı olacaktır. Bu mecralar üzerinde belli satış rakamlarına ulaştığınızda markanızı da yavaş yavaş duyurmaya başlarsınız.

Kaliteli ve yüksek çözünürlüklü ürün fotoğrafları hazırlayın

Ürünlerinizi en iyi şekilde tüketicilere tanıtmanız gerekir. Bunun için de ürün fotoğraflarınızı mümkün oldukça iyi bir şekilde hazırlamanız gerekir. Ürünlerinizin fotoğraflarını ilgi ve dikkat çekici bir şekilde hazırlamamanız, kullanıcılara ulaşmanızı zorlaştıracaktır. Bunun yanı sıra yüksek çözünürlüklü ve kaliteli fotoğraflar da bu noktada önemli bir rol oynamaktadır. Fotoğrafların kalitesiz olması firmanın özensiz veya amatör olduğunu göstereceği için de marka imajınıza zarar verecektir.

Günümüzde doğru ışık koşulları oluşturulduğunda akıllı telefonlarla dahi oldukça kaliteli çekimler yapılabiliyor. Eğer bu konu hakkında fikriniz yoksa bir profesyonele de ürün fotoğraflarınızı çektirebilirsiniz. Dilerseniz aşağıdaki rehberlerimizi inceleyerek, kendi imkanlarınızla ürün fotoğraflarını nasıl çekebileceğiniz konusunda fikir sahibi de olabilirsiniz.

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları

Ürün paketlemesine özen gösterin

Ürünün ambalı da kendisi kadar önemlidir. Ürün paketi kullanıcılara keyifli bir kutu açma deneyimi yaşatacağı gibi sizin kargo maliyetlerinize de önemli bir şekilde etki eder.

Ürünlerinizin boyutlarına uygun paketler seçmeniz ve gönderilerinizi en minimal şekilde optimize etmeniz kargo maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra kargo sürecinde pakete zarar gelmemesi ve ürünün hasarsız bir şekilde tüketiciye ulaşması gerekir. Bu sebeple de seçeceğiniz malzemelerin kalitesi de bu noktada önemli bir rol oynamaktadır.

Fiyatlandırmanızı doğru bir şekilde yapın

El yapımı ürünlerde fiyatlandırma konusu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizin tüm maliyetleriniz hesaplamanız gerekir. Burada kullandığınız malzemeler, paketlemedeki malzemeler, kargo masrafları gibi tüm kalemleri dikkate almanız gerekiyor.

Maliyetlerinizi hesapladıktan sonra bu ürünlerin üzerine kar marjınızı da eklemeniz gerekiyor. Kar marjınızı çok yüksek tutmanız tüketicileri kaçırabileceği gibi, bu marjı düşük tutmanız da karlılığınızı azaltacaktır. Bu sebeple de farklı fiyatlandırma stratejilerinden yararlanmanız gerekir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Ürün açıklamalarınızı detaylı bir şekilde açıklayın

El yapımı ürünlerinizde fotoğraflar kadar ürün açıklamalarınız da önemlidir. Ürün açıklamalarınızda, ürünlerin teknik özelliklerinin yanı sıra üretim aşamasının nasıl olduğunu, üretim sürecinde neler yapıldığını da detaylı bir şekilde belirtebilirsiniz.

Bunun yanı sıra alerjen madde bilgilerini de belirtmeniz gerekiyor. Tüketicileri uyarmak ve kullanılan maddelerin içeriği ile ilgili detaylı bilgiler sunmanız da oldukça önemli. Böylelikle kullanıcıları mağdur etmemiş olursunuz.

İglili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2C Nedir?
B2C Nedir?
Klasik ticaret anlayışında üretici ile tüketici çoğu zaman bir araya gelmez. Fakat e-ticaretin yarattığı global etki, bu iki unsurun bir araya gelme oranını bir hayli artırdı. Bir ürünün tüketiciye ulaşması sürecinde üreticiden...
10 Eylül 2021
Markethinkers
Startup Nedir? Startup Şirket Nasıl Kurulur?
Startup Nedir? Startup Şirket Nasıl Kurulur?
Geçmişte var olan problemlerin birçoğu günümüzde çözüme kavuşmuş durumdadır. Fakat bu durum yeni problemlerin doğmayacağı anlamına gelmez. İş dünyasında problem de bitmez, ona çözüm üretenler de. İşte bu noktada...
12 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satış, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin