El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları

6 Haziran 2018
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları

Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri ön plana çıkartarak, el yapımı ürünlerini internet üzerinden satmak istiyor. Bu durumda da üreticilerle tüketicilerin ortak bir noktada buluştuğunu görebiliyoruz.

El yapımı ürünlerin daha kişiye özel olması ve manevi bir değer taşıyor olması da bu ürünlere gösterilen ilgiyi artırıyor. Tabii ki bu ürünlerin satışını yaparken de bir takım özel stratejiler ve yaklaşımlar gerekebiliyor. Bu rehberimizde de el yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçlarını ele alacağız.

Güvenilir bir e-ticaret sitesi ve altyapısı

Öncelikle ürünlerinizi sergileyebileceğiniz ve markanızı duyurabileceğiniz bir e-ticaret sitenizin olması gerekir. Bunun için de güvenilir bir altyapı kullanmanız ve son trendlere uygun bir e-ticaret sitesi kurmalısınız. E-ticaret sitenizi kurarken farklı alternatiflerden yararlanabilirsiniz. Kendiniz bir e-ticaret yazılımı hazırlayabileceğiniz gibi e-ticaret altyapı paketlerinden de yararlanabilirsiniz.

Sitenizin güvenilir olması oldukça önemli olduğu için, bu konu hakkında daha önce tecrübeniz bulunmuyorsa, bir e-ticaret altyapı paketinden yararlanmanız, daha hızlı ve düşük maliyetlerle kendi sitenizi oluşturmanızı sağlayacaktır.

Dilerseniz İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyerek hizmetlerimiz hakkında bilgi sahibi olabilir ve 1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi anında denemeye de başlayabilirsiniz.

Online pazar yerlerinde mağaza açın

Yeni bir markaysanız, kendiniz duyurmanız ve hedef kitlenize ulaşmanız biraz zor olabilir. Bunun için pazarlama ve reklam çalışmalarına bütçe ayırmanız gerekecektir. Ancak online pazar yerlerinde mağaza açmanız, bu mecraların kendi kitlelerine ulaşmanızı kolaylaştıracaktır.

Bu platformlar Türkiye’nin genelinde aktif oldukları için, farklı kullanıcılara ulaşmak için bu mecralarda yer almanız faydalı olacaktır. Bu mecralar üzerinde belli satış rakamlarına ulaştığınızda markanızı da yavaş yavaş duyurmaya başlarsınız.

Kaliteli ve yüksek çözünürlüklü ürün fotoğrafları hazırlayın

Ürünlerinizi en iyi şekilde tüketicilere tanıtmanız gerekir. Bunun için de ürün fotoğraflarınızı mümkün oldukça iyi bir şekilde hazırlamanız gerekir. Ürünlerinizin fotoğraflarını ilgi ve dikkat çekici bir şekilde hazırlamamanız, kullanıcılara ulaşmanızı zorlaştıracaktır. Bunun yanı sıra yüksek çözünürlüklü ve kaliteli fotoğraflar da bu noktada önemli bir rol oynamaktadır. Fotoğrafların kalitesiz olması firmanın özensiz veya amatör olduğunu göstereceği için de marka imajınıza zarar verecektir.

Günümüzde doğru ışık koşulları oluşturulduğunda akıllı telefonlarla dahi oldukça kaliteli çekimler yapılabiliyor. Eğer bu konu hakkında fikriniz yoksa bir profesyonele de ürün fotoğraflarınızı çektirebilirsiniz. Dilerseniz aşağıdaki rehberlerimizi inceleyerek, kendi imkanlarınızla ürün fotoğraflarını nasıl çekebileceğiniz konusunda fikir sahibi de olabilirsiniz.

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm

İlgili rehber: Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları

Ürün paketlemesine özen gösterin

Ürünün ambalı da kendisi kadar önemlidir. Ürün paketi kullanıcılara keyifli bir kutu açma deneyimi yaşatacağı gibi sizin kargo maliyetlerinize de önemli bir şekilde etki eder.

Ürünlerinizin boyutlarına uygun paketler seçmeniz ve gönderilerinizi en minimal şekilde optimize etmeniz kargo maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra kargo sürecinde pakete zarar gelmemesi ve ürünün hasarsız bir şekilde tüketiciye ulaşması gerekir. Bu sebeple de seçeceğiniz malzemelerin kalitesi de bu noktada önemli bir rol oynamaktadır.

Fiyatlandırmanızı doğru bir şekilde yapın

El yapımı ürünlerde fiyatlandırma konusu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizin tüm maliyetleriniz hesaplamanız gerekir. Burada kullandığınız malzemeler, paketlemedeki malzemeler, kargo masrafları gibi tüm kalemleri dikkate almanız gerekiyor.

Maliyetlerinizi hesapladıktan sonra bu ürünlerin üzerine kar marjınızı da eklemeniz gerekiyor. Kar marjınızı çok yüksek tutmanız tüketicileri kaçırabileceği gibi, bu marjı düşük tutmanız da karlılığınızı azaltacaktır. Bu sebeple de farklı fiyatlandırma stratejilerinden yararlanmanız gerekir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Ürün açıklamalarınızı detaylı bir şekilde açıklayın

El yapımı ürünlerinizde fotoğraflar kadar ürün açıklamalarınız da önemlidir. Ürün açıklamalarınızda, ürünlerin teknik özelliklerinin yanı sıra üretim aşamasının nasıl olduğunu, üretim sürecinde neler yapıldığını da detaylı bir şekilde belirtebilirsiniz.

Bunun yanı sıra alerjen madde bilgilerini de belirtmeniz gerekiyor. Tüketicileri uyarmak ve kullanılan maddelerin içeriği ile ilgili detaylı bilgiler sunmanız da oldukça önemli. Böylelikle kullanıcıları mağdur etmemiş olursunuz.

İglili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
IdeaSoft
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan