El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?

20 Temmuz 2018
Sinan Oypan

El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından farklı olarak arka planda planlamanız gereken başka konular da bulunuyor. İlk etapta biraz zor gibi görünse de doğru stratejileri geliştirerek ve doğru adımları atarak kendi el yapımı ürün firmanızı kurabilirsiniz.

Ürünlerinizi belirleyin

Öncelikli olarak üreteceğiniz ürünleri belirlemeniz gerekiyor. Kendi becelerinize göre farklı el yapımı ürünler yapabilirsiniz. Tabii ki burada yapacağınız ürünlerin kalitesi, kullandığınız malzemeler gibi birçok detay da işin içine girdiği için ne tür ürünler üreteceğiniz oldukça önemlidir.

Pazar araştırması yapın

Ne tür ürünler hazırlayacağınız konusunda kararsız kalıyorsanız, bir pazar araştırması yapmanız da yararlı olacaktır. El yapımı ürünlerin satıldığı sanal pazar yerlerinde kullanıcıların hangi ürünlere daha fazla ilgi gösterdiklerini araştırabileceğiniz gibi, diğer firmaların da ellerinde ne tür ürünler olduğunu da inceleyebilirsiniz.

Bu pazar araştırmasını yapmak kullanıcıların satın alma alışkanlıklarını ve hangi tür ürünlere daha fazla ilgi duyduklarını görmenizi sağlayacağı için oldukça önemlidir.

Bu ilgi alanlarını anlamaya başladıktan sonra kendi üreteceğiniz ürünler üzerinde değişiklikler ve geliştirmeler yapabilirsiniz. Böylelikle talebi karşılayacak ürünler üretmeye de başlayabilirsiniz.

Fiyat araştırması yapın

Pazar araştırması yaparken, aynı zamanda diğer firmaların ne tür bir fiyatlandırma politikası izlediğini de araştırmanız gerekir. Kendi ürünlerinizin fiyat limitlerini nasıl belirleyeceğinize de bu şekilde karar verebilirsiniz. Kullanıcıların bu konuda nasıl bir yaklaşımları olduğunu inceleyerek, kendi ürünleriniz için bir alt ve üst limit belirleyebilirsiniz.

Fiyatlandırma sırasında ham madde maliyetlerinin yanı sıra kargo ücretleri, paketleme malzemelerinin masrafları, sizin için bir ürünün üretimi için geçen sürenin maliyeti gibi farklı konuları da dikkate alıyor olmanız gerekir. Bu masrafların hesaplanmadan bir fiyat belirlenmesi, zarar etmenize neden olacaktır.

Üretim sürecinizi iyi belirleyin

El yapımı ürünlerdeki en önemli konulardan biri de bir ürünün üretim sürecidir. Seri üretim yapılmadı için el yapımı üretimin hem süreci daha uzundur hem de bu sebeple stoklu çalışmak zor olabilir. Bu nedenle de satışlara başlamadan önce belli bir stok oluşturmak oldukça önemlidir. El yapımı ürünler olsa da kullanıcılar internet üzeriden alışveriş yaparken bir ürünün hızlı bir şekilde ellerine ulaşmasını isterler. Stoğunuzun tükenmesi durumunda onları tekrar üretim süresi boyunca bekletmeniz müşteri memnuniyetinin düşmesine neden olabilir.

Bu nedenle de üretim süreci konusunda herbir ürünün hazır olma süresini belirlemeniz ve öncesinde bu ürünler için bir stok tutmanız oldukça önemlidir.

İnternet üzerinden satış yaparken, kimi zaman stoklarınız tahmininizden hızlı bir şekilde tükenebilir. Bu durumda da siteniz üzerinde stoğu tükenen ürünlerin sayfalarını güncelleyerek kullanıcıları bilgilendirebilir ve stoğun ne zaman yenileneceği bilgisini de paylaşabilirsiniz.

Firmanızı isim koyma

Firmanız için bir isim belirlemeniz de gerekir. Bir marka oluşturmak ve bu markayı duyurmak için akılda kalıcı ve ilgi çekici bir isim bulmanız oldukça önemlidir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için E-ticaret şirketiniz için nasıl isim seçebilirsiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Şirket kurma

İnternet üzerinden kendi şirketinizle satışlar yapabilmek için bir şirketinizin olması gerekir. Fatura kesebilmek, Sanal POS hizmetlerini kullanabilmek için bu şirket kurma işlemi zorunludur.

İşe başlarken şahıs ya da limited şirket kurabilirsiniz. İki alternatifin de kendine göre avantaj ve dezavantajları bulunuyor. Kendi yaptığınız işe en uygun olan alternatif üzerinden kendi şirketinizi kurabilirsiniz.

Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Bir e-ticaret sitesi kurmak

Kendi markanızı oluşturarak, ürünlerinizi belirledikten ve şirketinizi açtıktan sonra ürünlerinizi internet üzerinden satabileceğiniz bir e-ticaret sitesi kurmanız da gerekir.

E-ticaret sitesi kurarken de bilmeniz ve dikkat etmeniz gereken bir takım detaylar bulunuyor. Daha önce bu konu hakkında bir tecrübeniz bulunmuyorsa hazır e-ticaret paketlerinden yararlanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Kendiniz için güvenilir ve kolay kullanım sağlayarak, ihtiyacınız olduğunuzda size destek verebilecek bir altyapı sistemi seçmeniz, işinizin uzun vadede daha sağlam temellere dayanmasını sağlayacaktır.

Bu sistemler hakkında bilgi almak için İdeasoft e-ticaret paketleri sayfasını inceleyebilir ve size en uygun olan paketi seçebilir ve 1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi de denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan