fbpx

El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?

20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?

El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından farklı olarak arka planda planlamanız gereken başka konular da bulunuyor. İlk etapta biraz zor gibi görünse de doğru stratejileri geliştirerek ve doğru adımları atarak kendi el yapımı ürün firmanızı kurabilirsiniz.

Ürünlerinizi belirleyin

Öncelikli olarak üreteceğiniz ürünleri belirlemeniz gerekiyor. Kendi becelerinize göre farklı el yapımı ürünler yapabilirsiniz. Tabii ki burada yapacağınız ürünlerin kalitesi, kullandığınız malzemeler gibi birçok detay da işin içine girdiği için ne tür ürünler üreteceğiniz oldukça önemlidir.

Pazar araştırması yapın

Ne tür ürünler hazırlayacağınız konusunda kararsız kalıyorsanız, bir pazar araştırması yapmanız da yararlı olacaktır. El yapımı ürünlerin satıldığı sanal pazar yerlerinde kullanıcıların hangi ürünlere daha fazla ilgi gösterdiklerini araştırabileceğiniz gibi, diğer firmaların da ellerinde ne tür ürünler olduğunu da inceleyebilirsiniz.

Bu pazar araştırmasını yapmak kullanıcıların satın alma alışkanlıklarını ve hangi tür ürünlere daha fazla ilgi duyduklarını görmenizi sağlayacağı için oldukça önemlidir.

Bu ilgi alanlarını anlamaya başladıktan sonra kendi üreteceğiniz ürünler üzerinde değişiklikler ve geliştirmeler yapabilirsiniz. Böylelikle talebi karşılayacak ürünler üretmeye de başlayabilirsiniz.

Fiyat araştırması yapın

Pazar araştırması yaparken, aynı zamanda diğer firmaların ne tür bir fiyatlandırma politikası izlediğini de araştırmanız gerekir. Kendi ürünlerinizin fiyat limitlerini nasıl belirleyeceğinize de bu şekilde karar verebilirsiniz. Kullanıcıların bu konuda nasıl bir yaklaşımları olduğunu inceleyerek, kendi ürünleriniz için bir alt ve üst limit belirleyebilirsiniz.

Fiyatlandırma sırasında ham madde maliyetlerinin yanı sıra kargo ücretleri, paketleme malzemelerinin masrafları, sizin için bir ürünün üretimi için geçen sürenin maliyeti gibi farklı konuları da dikkate alıyor olmanız gerekir. Bu masrafların hesaplanmadan bir fiyat belirlenmesi, zarar etmenize neden olacaktır.

Üretim sürecinizi iyi belirleyin

El yapımı ürünlerdeki en önemli konulardan biri de bir ürünün üretim sürecidir. Seri üretim yapılmadı için el yapımı üretimin hem süreci daha uzundur hem de bu sebeple stoklu çalışmak zor olabilir. Bu nedenle de satışlara başlamadan önce belli bir stok oluşturmak oldukça önemlidir. El yapımı ürünler olsa da kullanıcılar internet üzeriden alışveriş yaparken bir ürünün hızlı bir şekilde ellerine ulaşmasını isterler. Stoğunuzun tükenmesi durumunda onları tekrar üretim süresi boyunca bekletmeniz müşteri memnuniyetinin düşmesine neden olabilir.

Bu nedenle de üretim süreci konusunda herbir ürünün hazır olma süresini belirlemeniz ve öncesinde bu ürünler için bir stok tutmanız oldukça önemlidir.

İnternet üzerinden satış yaparken, kimi zaman stoklarınız tahmininizden hızlı bir şekilde tükenebilir. Bu durumda da siteniz üzerinde stoğu tükenen ürünlerin sayfalarını güncelleyerek kullanıcıları bilgilendirebilir ve stoğun ne zaman yenileneceği bilgisini de paylaşabilirsiniz.

Firmanızı isim koyma

Firmanız için bir isim belirlemeniz de gerekir. Bir marka oluşturmak ve bu markayı duyurmak için akılda kalıcı ve ilgi çekici bir isim bulmanız oldukça önemlidir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için E-ticaret şirketiniz için nasıl isim seçebilirsiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Şirket kurma

İnternet üzerinden kendi şirketinizle satışlar yapabilmek için bir şirketinizin olması gerekir. Fatura kesebilmek, Sanal POS hizmetlerini kullanabilmek için bu şirket kurma işlemi zorunludur.

İşe başlarken şahıs ya da limited şirket kurabilirsiniz. İki alternatifin de kendine göre avantaj ve dezavantajları bulunuyor. Kendi yaptığınız işe en uygun olan alternatif üzerinden kendi şirketinizi kurabilirsiniz.

Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Bir e-ticaret sitesi kurmak

Kendi markanızı oluşturarak, ürünlerinizi belirledikten ve şirketinizi açtıktan sonra ürünlerinizi internet üzerinden satabileceğiniz bir e-ticaret sitesi kurmanız da gerekir.

E-ticaret sitesi kurarken de bilmeniz ve dikkat etmeniz gereken bir takım detaylar bulunuyor. Daha önce bu konu hakkında bir tecrübeniz bulunmuyorsa hazır e-ticaret paketlerinden yararlanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Kendiniz için güvenilir ve kolay kullanım sağlayarak, ihtiyacınız olduğunuzda size destek verebilecek bir altyapı sistemi seçmeniz, işinizin uzun vadede daha sağlam temellere dayanmasını sağlayacaktır.

Bu sistemler hakkında bilgi almak için İdeasoft e-ticaret paketleri sayfasını inceleyebilir ve size en uygun olan paketi seçebilir ve 1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi de denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
Cenk Kanıkman
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan