El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?

20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?

El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından farklı olarak arka planda planlamanız gereken başka konular da bulunuyor. İlk etapta biraz zor gibi görünse de doğru stratejileri geliştirerek ve doğru adımları atarak kendi el yapımı ürün firmanızı kurabilirsiniz.

Ürünlerinizi belirleyin

Öncelikli olarak üreteceğiniz ürünleri belirlemeniz gerekiyor. Kendi becelerinize göre farklı el yapımı ürünler yapabilirsiniz. Tabii ki burada yapacağınız ürünlerin kalitesi, kullandığınız malzemeler gibi birçok detay da işin içine girdiği için ne tür ürünler üreteceğiniz oldukça önemlidir.

Pazar araştırması yapın

Ne tür ürünler hazırlayacağınız konusunda kararsız kalıyorsanız, bir pazar araştırması yapmanız da yararlı olacaktır. El yapımı ürünlerin satıldığı sanal pazar yerlerinde kullanıcıların hangi ürünlere daha fazla ilgi gösterdiklerini araştırabileceğiniz gibi, diğer firmaların da ellerinde ne tür ürünler olduğunu da inceleyebilirsiniz.

Bu pazar araştırmasını yapmak kullanıcıların satın alma alışkanlıklarını ve hangi tür ürünlere daha fazla ilgi duyduklarını görmenizi sağlayacağı için oldukça önemlidir.

Bu ilgi alanlarını anlamaya başladıktan sonra kendi üreteceğiniz ürünler üzerinde değişiklikler ve geliştirmeler yapabilirsiniz. Böylelikle talebi karşılayacak ürünler üretmeye de başlayabilirsiniz.

Fiyat araştırması yapın

Pazar araştırması yaparken, aynı zamanda diğer firmaların ne tür bir fiyatlandırma politikası izlediğini de araştırmanız gerekir. Kendi ürünlerinizin fiyat limitlerini nasıl belirleyeceğinize de bu şekilde karar verebilirsiniz. Kullanıcıların bu konuda nasıl bir yaklaşımları olduğunu inceleyerek, kendi ürünleriniz için bir alt ve üst limit belirleyebilirsiniz.

Fiyatlandırma sırasında ham madde maliyetlerinin yanı sıra kargo ücretleri, paketleme malzemelerinin masrafları, sizin için bir ürünün üretimi için geçen sürenin maliyeti gibi farklı konuları da dikkate alıyor olmanız gerekir. Bu masrafların hesaplanmadan bir fiyat belirlenmesi, zarar etmenize neden olacaktır.

Üretim sürecinizi iyi belirleyin

El yapımı ürünlerdeki en önemli konulardan biri de bir ürünün üretim sürecidir. Seri üretim yapılmadı için el yapımı üretimin hem süreci daha uzundur hem de bu sebeple stoklu çalışmak zor olabilir. Bu nedenle de satışlara başlamadan önce belli bir stok oluşturmak oldukça önemlidir. El yapımı ürünler olsa da kullanıcılar internet üzeriden alışveriş yaparken bir ürünün hızlı bir şekilde ellerine ulaşmasını isterler. Stoğunuzun tükenmesi durumunda onları tekrar üretim süresi boyunca bekletmeniz müşteri memnuniyetinin düşmesine neden olabilir.

Bu nedenle de üretim süreci konusunda herbir ürünün hazır olma süresini belirlemeniz ve öncesinde bu ürünler için bir stok tutmanız oldukça önemlidir.

İnternet üzerinden satış yaparken, kimi zaman stoklarınız tahmininizden hızlı bir şekilde tükenebilir. Bu durumda da siteniz üzerinde stoğu tükenen ürünlerin sayfalarını güncelleyerek kullanıcıları bilgilendirebilir ve stoğun ne zaman yenileneceği bilgisini de paylaşabilirsiniz.

Firmanızı isim koyma

Firmanız için bir isim belirlemeniz de gerekir. Bir marka oluşturmak ve bu markayı duyurmak için akılda kalıcı ve ilgi çekici bir isim bulmanız oldukça önemlidir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için E-ticaret şirketiniz için nasıl isim seçebilirsiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Şirket kurma

İnternet üzerinden kendi şirketinizle satışlar yapabilmek için bir şirketinizin olması gerekir. Fatura kesebilmek, Sanal POS hizmetlerini kullanabilmek için bu şirket kurma işlemi zorunludur.

İşe başlarken şahıs ya da limited şirket kurabilirsiniz. İki alternatifin de kendine göre avantaj ve dezavantajları bulunuyor. Kendi yaptığınız işe en uygun olan alternatif üzerinden kendi şirketinizi kurabilirsiniz.

Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Bir e-ticaret sitesi kurmak

Kendi markanızı oluşturarak, ürünlerinizi belirledikten ve şirketinizi açtıktan sonra ürünlerinizi internet üzerinden satabileceğiniz bir e-ticaret sitesi kurmanız da gerekir.

E-ticaret sitesi kurarken de bilmeniz ve dikkat etmeniz gereken bir takım detaylar bulunuyor. Daha önce bu konu hakkında bir tecrübeniz bulunmuyorsa hazır e-ticaret paketlerinden yararlanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Kendiniz için güvenilir ve kolay kullanım sağlayarak, ihtiyacınız olduğunuzda size destek verebilecek bir altyapı sistemi seçmeniz, işinizin uzun vadede daha sağlam temellere dayanmasını sağlayacaktır.

Bu sistemler hakkında bilgi almak için İdeasoft e-ticaret paketleri sayfasını inceleyebilir ve size en uygun olan paketi seçebilir ve 1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi de denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bazen kullanıcılar e-ticaret sitenize girer ve çıkar. Evet; girer, hiçbir aksiyon almaz ve hemen çıkar. Bu müşteri grubunu, fiziksel mağazanızın önünden geçerken sadece tabelanızı okuyan kişiler olarak tanımlayabilirsiniz. Ama...
2 Nisan 2021
Markethinkers
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin