fbpx

E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları

4 Ocak 2018
Sinan Oypan

Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için bir takım çalışmalar yapmanız gerekir.

Bu sürecin ne kadar süreceğini tahmin etmek zordur. Her firmaya ve yapılan tanıtım çalışmalarına göre ilk satışların ne zaman gerçekleşeceği değişebilir. Ancak bu noktada yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor ve bu rehberimizde de bu konuların üzerinde duracağız.

Çevrenizdeki kişilere işinizi duyurun

İlk etapta aile ve arkadaşlar, işinizi duyurmak için elverişlidir. Çevrenizdeki kişilere yaptığınız işi anlatabilir ve ürünlerinizi gösterebilirsiniz. Bu kişiler doğrudan alışveriş yapmasalar dahi, bu kişilerden sizin işinizi kendi çevreleriyle paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Böylelikle sizin doğrudan ulaşamadığınız kişilere ulaşmak için bir fırsat elde etmiş olursunuz.

Adwords kampanyaları oluşturun

Ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili olan anahtar kelimeleri belirleyerek, Google Adwords kampanyaları oluşturabilirsiniz. Böylelikle Google üzerinde yapılan arama sorgularında ürünleriniz listelenebilir. Google üzerinden bir trafik elde etmek ilk satışlarınızı elde etmek için elverişli bir yöntemdir.

Sosyal medyayı kullanın

Sosyal medya, markanızı ve ürünlerinizi geniş kitlelere duyurmak için oldukça etkili bir araçtır. Hem organik olarak hem de reklamlarla farklı hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Yeni firmaların organik olarak belli kitlelere ulaşmaları ilk etapta zordur; çünkü belli bir takipçi kitleleri bulunmamaktadır. Bu sebeple de sosyal medya reklamlarına öncelik vermek ilk etapta daha doğru bir adım olacaktır.

Sosyal mecralar üzerinden hedef kitlenize yönelik reklamlar oluşturabilir, marka ve ürün bilinirliğini artıracak kampanyalar hazırlayabilirsiniz. Doğrudan ürün satın almaya yönlendirecek reklam kampanyaları da hazırlayarak, hedef grubunuzu e-ticaret sitenize çekmeye çalışabilirsiniz.

Yarışmalar düzeneleyin

Yapılabilecek çalışmalardan biri de sosyal mecralar üzerinden yarışmalar düzenlemek ve hediye ürünler vermek olabilir. Sosyal mecralar üzerideki yarışmalar hem takipçi kitlenizi artırmak hem de markanızı duyurmak için oldukça etkilidir ve internet kullanıcıları bu yarışmaları ve çekilişleri yakından takip etmektedirler. İlk satışlarınızı yapmak için bu tür yarışma ve çekilişlerden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir?

Ürün tanıtım videoları hazırlayın

Markanızı ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler hazırlayabilirsiniz. Animasyon videoların yanı sıra ürünlerin nasıl göründüğünü ve kullanım alanlarını gösteren videolar da etkili olacaktır. Video içerikler, sosyal mecralarda en çok etkileşimi getiren içeriklerdir. Bu sebeple de videoları kullanmak ve reklamlarınızı video içeriklerle oluşturmak, markanıza olan ilginin daha fazla olmasına yardımcı olabilir.

Online pazar yerlerinden yararlanın

Online pazar yerleri de ilk satışlarınızı gerçekleştirmek için etkili olacak yerler arasındadır. Bu platformların kendi ziyaretçi ve takipçi kitleleri bulunur. Bu platformlar üzerinde kendi mağazanızı oluşturarak, bu mecraların kitlelerine ulaşarak, ürünlerinizi tanıtma ve satma fırsatı bulabilirsiniz.

Kupon kodlarından yararlanın

Yarışma ve çekilişlerin hariciden, açılışa özel indirim kuponları da hazırlayarak, bunları sosyal mecralarda duyurabilirsiniz. Bu indirim kuponları için belli koşullar belirleyebilir veye belli bir katılım tarihi belirleyerek, tüketicilerde aciliyet hissini uyandırabilirsiniz.

E-ticarette indirimler ve kupon kodları ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kupon kodlarını nasıl kullanabileceğinize dair 10 örnek

PR çalışmaları yapın

Dijital yayıncılarla iletişime geçerek, basın bülteninizi bu kurumlara göndermeniz de markanızı duyurmak için oldukça etkili bir yöntemdir. İşinizi en iyi şekilde anlatan bir basın bülteni hazırladıktan sonra, bu bülteni yayıncı kuruluşlara göndererek, bu kuruluşların hedef kitlesine ulaşabilirsiniz. Böylelikle farklı bir hedef gruba ulaşarak, markanızı ve işinizi tanıtma şansı bulursunuz.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi online mağazanızı kurmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilir ve 1 günde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan