E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları

4 Ocak 2018
Sinan Oypan

Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için bir takım çalışmalar yapmanız gerekir.

Bu sürecin ne kadar süreceğini tahmin etmek zordur. Her firmaya ve yapılan tanıtım çalışmalarına göre ilk satışların ne zaman gerçekleşeceği değişebilir. Ancak bu noktada yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor ve bu rehberimizde de bu konuların üzerinde duracağız.

Çevrenizdeki kişilere işinizi duyurun

İlk etapta aile ve arkadaşlar, işinizi duyurmak için elverişlidir. Çevrenizdeki kişilere yaptığınız işi anlatabilir ve ürünlerinizi gösterebilirsiniz. Bu kişiler doğrudan alışveriş yapmasalar dahi, bu kişilerden sizin işinizi kendi çevreleriyle paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Böylelikle sizin doğrudan ulaşamadığınız kişilere ulaşmak için bir fırsat elde etmiş olursunuz.

Adwords kampanyaları oluşturun

Ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili olan anahtar kelimeleri belirleyerek, Google Adwords kampanyaları oluşturabilirsiniz. Böylelikle Google üzerinde yapılan arama sorgularında ürünleriniz listelenebilir. Google üzerinden bir trafik elde etmek ilk satışlarınızı elde etmek için elverişli bir yöntemdir.

Sosyal medyayı kullanın

Sosyal medya, markanızı ve ürünlerinizi geniş kitlelere duyurmak için oldukça etkili bir araçtır. Hem organik olarak hem de reklamlarla farklı hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Yeni firmaların organik olarak belli kitlelere ulaşmaları ilk etapta zordur; çünkü belli bir takipçi kitleleri bulunmamaktadır. Bu sebeple de sosyal medya reklamlarına öncelik vermek ilk etapta daha doğru bir adım olacaktır.

Sosyal mecralar üzerinden hedef kitlenize yönelik reklamlar oluşturabilir, marka ve ürün bilinirliğini artıracak kampanyalar hazırlayabilirsiniz. Doğrudan ürün satın almaya yönlendirecek reklam kampanyaları da hazırlayarak, hedef grubunuzu e-ticaret sitenize çekmeye çalışabilirsiniz.

Yarışmalar düzeneleyin

Yapılabilecek çalışmalardan biri de sosyal mecralar üzerinden yarışmalar düzenlemek ve hediye ürünler vermek olabilir. Sosyal mecralar üzerideki yarışmalar hem takipçi kitlenizi artırmak hem de markanızı duyurmak için oldukça etkilidir ve internet kullanıcıları bu yarışmaları ve çekilişleri yakından takip etmektedirler. İlk satışlarınızı yapmak için bu tür yarışma ve çekilişlerden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir?

Ürün tanıtım videoları hazırlayın

Markanızı ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler hazırlayabilirsiniz. Animasyon videoların yanı sıra ürünlerin nasıl göründüğünü ve kullanım alanlarını gösteren videolar da etkili olacaktır. Video içerikler, sosyal mecralarda en çok etkileşimi getiren içeriklerdir. Bu sebeple de videoları kullanmak ve reklamlarınızı video içeriklerle oluşturmak, markanıza olan ilginin daha fazla olmasına yardımcı olabilir.

Online pazar yerlerinden yararlanın

Online pazar yerleri de ilk satışlarınızı gerçekleştirmek için etkili olacak yerler arasındadır. Bu platformların kendi ziyaretçi ve takipçi kitleleri bulunur. Bu platformlar üzerinde kendi mağazanızı oluşturarak, bu mecraların kitlelerine ulaşarak, ürünlerinizi tanıtma ve satma fırsatı bulabilirsiniz.

Kupon kodlarından yararlanın

Yarışma ve çekilişlerin hariciden, açılışa özel indirim kuponları da hazırlayarak, bunları sosyal mecralarda duyurabilirsiniz. Bu indirim kuponları için belli koşullar belirleyebilir veye belli bir katılım tarihi belirleyerek, tüketicilerde aciliyet hissini uyandırabilirsiniz.

E-ticarette indirimler ve kupon kodları ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kupon kodlarını nasıl kullanabileceğinize dair 10 örnek

PR çalışmaları yapın

Dijital yayıncılarla iletişime geçerek, basın bülteninizi bu kurumlara göndermeniz de markanızı duyurmak için oldukça etkili bir yöntemdir. İşinizi en iyi şekilde anlatan bir basın bülteni hazırladıktan sonra, bu bülteni yayıncı kuruluşlara göndererek, bu kuruluşların hedef kitlesine ulaşabilirsiniz. Böylelikle farklı bir hedef gruba ulaşarak, markanızı ve işinizi tanıtma şansı bulursunuz.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi online mağazanızı kurmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilir ve 1 günde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan