Blog

E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları

Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için bir takım çalışmalar yapmanız gerekir.

Bu sürecin ne kadar süreceğini tahmin etmek zordur. Her firmaya ve yapılan tanıtım çalışmalarına göre ilk satışların ne zaman gerçekleşeceği değişebilir. Ancak bu noktada yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor ve bu rehberimizde de bu konuların üzerinde duracağız.

Çevrenizdeki kişilere işinizi duyurun

İlk etapta aile ve arkadaşlar, işinizi duyurmak için elverişlidir. Çevrenizdeki kişilere yaptığınız işi anlatabilir ve ürünlerinizi gösterebilirsiniz. Bu kişiler doğrudan alışveriş yapmasalar dahi, bu kişilerden sizin işinizi kendi çevreleriyle paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Böylelikle sizin doğrudan ulaşamadığınız kişilere ulaşmak için bir fırsat elde etmiş olursunuz.

Adwords kampanyaları oluşturun

Ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili olan anahtar kelimeleri belirleyerek, Google Adwords kampanyaları oluşturabilirsiniz. Böylelikle Google üzerinde yapılan arama sorgularında ürünleriniz listelenebilir. Google üzerinden bir trafik elde etmek ilk satışlarınızı elde etmek için elverişli bir yöntemdir.

Sosyal medyayı kullanın

Sosyal medya, markanızı ve ürünlerinizi geniş kitlelere duyurmak için oldukça etkili bir araçtır. Hem organik olarak hem de reklamlarla farklı hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Yeni firmaların organik olarak belli kitlelere ulaşmaları ilk etapta zordur; çünkü belli bir takipçi kitleleri bulunmamaktadır. Bu sebeple de sosyal medya reklamlarına öncelik vermek ilk etapta daha doğru bir adım olacaktır.

Sosyal mecralar üzerinden hedef kitlenize yönelik reklamlar oluşturabilir, marka ve ürün bilinirliğini artıracak kampanyalar hazırlayabilirsiniz. Doğrudan ürün satın almaya yönlendirecek reklam kampanyaları da hazırlayarak, hedef grubunuzu e-ticaret sitenize çekmeye çalışabilirsiniz.

Yarışmalar düzeneleyin

Yapılabilecek çalışmalardan biri de sosyal mecralar üzerinden yarışmalar düzenlemek ve hediye ürünler vermek olabilir. Sosyal mecralar üzerideki yarışmalar hem takipçi kitlenizi artırmak hem de markanızı duyurmak için oldukça etkilidir ve internet kullanıcıları bu yarışmaları ve çekilişleri yakından takip etmektedirler. İlk satışlarınızı yapmak için bu tür yarışma ve çekilişlerden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir?

Ürün tanıtım videoları hazırlayın

Markanızı ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler hazırlayabilirsiniz. Animasyon videoların yanı sıra ürünlerin nasıl göründüğünü ve kullanım alanlarını gösteren videolar da etkili olacaktır. Video içerikler, sosyal mecralarda en çok etkileşimi getiren içeriklerdir. Bu sebeple de videoları kullanmak ve reklamlarınızı video içeriklerle oluşturmak, markanıza olan ilginin daha fazla olmasına yardımcı olabilir.

Online pazar yerlerinden yararlanın

Online pazar yerleri de ilk satışlarınızı gerçekleştirmek için etkili olacak yerler arasındadır. Bu platformların kendi ziyaretçi ve takipçi kitleleri bulunur. Bu platformlar üzerinde kendi mağazanızı oluşturarak, bu mecraların kitlelerine ulaşarak, ürünlerinizi tanıtma ve satma fırsatı bulabilirsiniz.

Kupon kodlarından yararlanın

Yarışma ve çekilişlerin hariciden, açılışa özel indirim kuponları da hazırlayarak, bunları sosyal mecralarda duyurabilirsiniz. Bu indirim kuponları için belli koşullar belirleyebilir veye belli bir katılım tarihi belirleyerek, tüketicilerde aciliyet hissini uyandırabilirsiniz.

E-ticarette indirimler ve kupon kodları ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kupon kodlarını nasıl kullanabileceğinize dair 10 örnek

PR çalışmaları yapın

Dijital yayıncılarla iletişime geçerek, basın bülteninizi bu kurumlara göndermeniz de markanızı duyurmak için oldukça etkili bir yöntemdir. İşinizi en iyi şekilde anlatan bir basın bülteni hazırladıktan sonra, bu bülteni yayıncı kuruluşlara göndererek, bu kuruluşların hedef kitlesine ulaşabilirsiniz. Böylelikle farklı bir hedef gruba ulaşarak, markanızı ve işinizi tanıtma şansı bulursunuz.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi online mağazanızı kurmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilir ve 1 günde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!