E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları

4 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları

Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için bir takım çalışmalar yapmanız gerekir.

Bu sürecin ne kadar süreceğini tahmin etmek zordur. Her firmaya ve yapılan tanıtım çalışmalarına göre ilk satışların ne zaman gerçekleşeceği değişebilir. Ancak bu noktada yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor ve bu rehberimizde de bu konuların üzerinde duracağız.

Çevrenizdeki kişilere işinizi duyurun

İlk etapta aile ve arkadaşlar, işinizi duyurmak için elverişlidir. Çevrenizdeki kişilere yaptığınız işi anlatabilir ve ürünlerinizi gösterebilirsiniz. Bu kişiler doğrudan alışveriş yapmasalar dahi, bu kişilerden sizin işinizi kendi çevreleriyle paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Böylelikle sizin doğrudan ulaşamadığınız kişilere ulaşmak için bir fırsat elde etmiş olursunuz.

Adwords kampanyaları oluşturun

Ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili olan anahtar kelimeleri belirleyerek, Google Adwords kampanyaları oluşturabilirsiniz. Böylelikle Google üzerinde yapılan arama sorgularında ürünleriniz listelenebilir. Google üzerinden bir trafik elde etmek ilk satışlarınızı elde etmek için elverişli bir yöntemdir.

Sosyal medyayı kullanın

Sosyal medya, markanızı ve ürünlerinizi geniş kitlelere duyurmak için oldukça etkili bir araçtır. Hem organik olarak hem de reklamlarla farklı hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Yeni firmaların organik olarak belli kitlelere ulaşmaları ilk etapta zordur; çünkü belli bir takipçi kitleleri bulunmamaktadır. Bu sebeple de sosyal medya reklamlarına öncelik vermek ilk etapta daha doğru bir adım olacaktır.

Sosyal mecralar üzerinden hedef kitlenize yönelik reklamlar oluşturabilir, marka ve ürün bilinirliğini artıracak kampanyalar hazırlayabilirsiniz. Doğrudan ürün satın almaya yönlendirecek reklam kampanyaları da hazırlayarak, hedef grubunuzu e-ticaret sitenize çekmeye çalışabilirsiniz.

Yarışmalar düzeneleyin

Yapılabilecek çalışmalardan biri de sosyal mecralar üzerinden yarışmalar düzenlemek ve hediye ürünler vermek olabilir. Sosyal mecralar üzerideki yarışmalar hem takipçi kitlenizi artırmak hem de markanızı duyurmak için oldukça etkilidir ve internet kullanıcıları bu yarışmaları ve çekilişleri yakından takip etmektedirler. İlk satışlarınızı yapmak için bu tür yarışma ve çekilişlerden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir?

Ürün tanıtım videoları hazırlayın

Markanızı ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler hazırlayabilirsiniz. Animasyon videoların yanı sıra ürünlerin nasıl göründüğünü ve kullanım alanlarını gösteren videolar da etkili olacaktır. Video içerikler, sosyal mecralarda en çok etkileşimi getiren içeriklerdir. Bu sebeple de videoları kullanmak ve reklamlarınızı video içeriklerle oluşturmak, markanıza olan ilginin daha fazla olmasına yardımcı olabilir.

Online pazar yerlerinden yararlanın

Online pazar yerleri de ilk satışlarınızı gerçekleştirmek için etkili olacak yerler arasındadır. Bu platformların kendi ziyaretçi ve takipçi kitleleri bulunur. Bu platformlar üzerinde kendi mağazanızı oluşturarak, bu mecraların kitlelerine ulaşarak, ürünlerinizi tanıtma ve satma fırsatı bulabilirsiniz.

Kupon kodlarından yararlanın

Yarışma ve çekilişlerin hariciden, açılışa özel indirim kuponları da hazırlayarak, bunları sosyal mecralarda duyurabilirsiniz. Bu indirim kuponları için belli koşullar belirleyebilir veye belli bir katılım tarihi belirleyerek, tüketicilerde aciliyet hissini uyandırabilirsiniz.

E-ticarette indirimler ve kupon kodları ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kupon kodlarını nasıl kullanabileceğinize dair 10 örnek

PR çalışmaları yapın

Dijital yayıncılarla iletişime geçerek, basın bülteninizi bu kurumlara göndermeniz de markanızı duyurmak için oldukça etkili bir yöntemdir. İşinizi en iyi şekilde anlatan bir basın bülteni hazırladıktan sonra, bu bülteni yayıncı kuruluşlara göndererek, bu kuruluşların hedef kitlesine ulaşabilirsiniz. Böylelikle farklı bir hedef gruba ulaşarak, markanızı ve işinizi tanıtma şansı bulursunuz.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi online mağazanızı kurmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilir ve 1 günde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin