fbpx

30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm

5 Mart 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm

E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz.

30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm

30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm

Yazı serimizin son bölümünde, offline reklamlar ve yapabileceğiniz diğer çalışmalara yer vereceğiz.

Offline reklamlar

Bir e-ticaret sitesi olsanız da sadece dijital reklamlara yatırım yapmak zorunda değilsiniz. Offline reklamlardan da yararlanabilirsiniz.

El ilanları: Kalabalık olan fiziki lokasyonlarda markanızla ilgili el ilanları dağıtımı yapabilirsiniz. Bu ilanların daha ilgi çekici olması ve tüketicilerin ilgilenmesi için bu ilanlara bir kupon kodu koyabilirsiniz. Böylelikle tüketicilere sitenize gelmeleri için bir neden vermiş olursunuz. Aynı zamanda el ilanlarınızdaki kupon kodlarını, diğer kodlarınızdan farklı yaparsanız, el ilanlarının geri dönüşümünü de ölçümleme fırsatı bulursunuz.

Basılı dergi ve gazete reklamları: Offline mecralarda tanıtım yapmak için, basılı dergi ve gazetelere de reklamlar verebilirsiniz. Günümüzde halen belli bir gazete ve dergi satış tirajı bulunuyor ve bu basılı yayınların hedef kitlelerine ulaşmak için bu reklamlardan yararlanabilirsiniz.

Bilboard reklamları: Eğer reklam ve pazarlama için elinizde bütçe bulunuyorsa, kalabalık lokasyonların gördüğü bilboardları kiralayarak, markanızla ilgili reklamları buralarda gösterebilirsiniz.

Etkinliklere sponsor olun ya da katılın: Yerel etkinliklere sponsor olmak marka bilinirliğinizi artırmak için oldukça etkili bir yöntemdir. Bunun yanı sıra sponsor olmak için yeterli bütçeniz bulunmuyorsa, sizinle ilgili olabilecek etkinlikleri takip ederek buralarda standlar açarak markanızı tanıtabilir ya da etkinliklere katılarak buradaki önemli kişilerele tanışarak kendinizi ve işinizi tanıtabilirsiniz.

Yapabileceğiniz diğer çalışmalar

Yukarıda bahsettiklerimiz haricinde de yapabileceğiniz bir takım pazarlama ve reklam çalışmaları bulunuyor.

Yarışmalar: Marka bilinirliğinizi artırmak ve sosyal hesaplarınıza takipçi kazandırmak için yarışmalar oldukça etkili çalışmalardır. Sosyal hesaplarınızdan duyurlar yapabilir ve yarışma sonucunda kazanan kişinin neler kazanabileceğini söyledikten sonra, yarışmanın katılım koşullarını açıklayabilirsiniz. Detaylı bilgi için Başarılı bir online yarışma nasıl düzenlenir? isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Forumlarda yazın: Tüketiciler halen aktif bir şekilde forum kanallarını kullanıyor. Forumlarda bir hesap açarak bu mecralar üzerinde markanızla ilgili kampanya ve ürün tanıtımlarını yapabilirsiniz.

Kupon kodları sunun: Sosyal hesaplarınız üzerinden belli bir süre geçerli olan kupon kodları sunmak da yapabileceğiniz başka bir çalışma olacaktır. İndirim kuponları sağlamak ve bunları takipçilerinizle paylaşmak tüketicilerin sitenizi ziyaret etmelerine versile olacaktır.

Yakın çevrenizdekilerden destek isteyin: Özellikle yeni girişimler çevrelerindeki eş ve dostlarından markalarını paylaşmaları için destek isteyebilirler. Arkadaşlarınızın markanızla ilgili paylaşım yapmaları, bu kişilerin çevrelerindeki kişilere ulaşmanıza yardımcı olacaktır. Bu kişilerin çevrelerinde bulunan kişilerin markanıza ilgi duymaları ve sitenizi ziyaret etmeleri mümkün. Bu nedenle de yakın çevrenizden, kendi hesaplarında sizinle ilgili paylaşımlar yapmalarını rica edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan