30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm

5 Mart 2017
Sinan Oypan

E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz.

30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm

30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm

Yazı serimizin son bölümünde, offline reklamlar ve yapabileceğiniz diğer çalışmalara yer vereceğiz.

Offline reklamlar

Bir e-ticaret sitesi olsanız da sadece dijital reklamlara yatırım yapmak zorunda değilsiniz. Offline reklamlardan da yararlanabilirsiniz.

El ilanları: Kalabalık olan fiziki lokasyonlarda markanızla ilgili el ilanları dağıtımı yapabilirsiniz. Bu ilanların daha ilgi çekici olması ve tüketicilerin ilgilenmesi için bu ilanlara bir kupon kodu koyabilirsiniz. Böylelikle tüketicilere sitenize gelmeleri için bir neden vermiş olursunuz. Aynı zamanda el ilanlarınızdaki kupon kodlarını, diğer kodlarınızdan farklı yaparsanız, el ilanlarının geri dönüşümünü de ölçümleme fırsatı bulursunuz.

Basılı dergi ve gazete reklamları: Offline mecralarda tanıtım yapmak için, basılı dergi ve gazetelere de reklamlar verebilirsiniz. Günümüzde halen belli bir gazete ve dergi satış tirajı bulunuyor ve bu basılı yayınların hedef kitlelerine ulaşmak için bu reklamlardan yararlanabilirsiniz.

Bilboard reklamları: Eğer reklam ve pazarlama için elinizde bütçe bulunuyorsa, kalabalık lokasyonların gördüğü bilboardları kiralayarak, markanızla ilgili reklamları buralarda gösterebilirsiniz.

Etkinliklere sponsor olun ya da katılın: Yerel etkinliklere sponsor olmak marka bilinirliğinizi artırmak için oldukça etkili bir yöntemdir. Bunun yanı sıra sponsor olmak için yeterli bütçeniz bulunmuyorsa, sizinle ilgili olabilecek etkinlikleri takip ederek buralarda standlar açarak markanızı tanıtabilir ya da etkinliklere katılarak buradaki önemli kişilerele tanışarak kendinizi ve işinizi tanıtabilirsiniz.

Yapabileceğiniz diğer çalışmalar

Yukarıda bahsettiklerimiz haricinde de yapabileceğiniz bir takım pazarlama ve reklam çalışmaları bulunuyor.

Yarışmalar: Marka bilinirliğinizi artırmak ve sosyal hesaplarınıza takipçi kazandırmak için yarışmalar oldukça etkili çalışmalardır. Sosyal hesaplarınızdan duyurlar yapabilir ve yarışma sonucunda kazanan kişinin neler kazanabileceğini söyledikten sonra, yarışmanın katılım koşullarını açıklayabilirsiniz. Detaylı bilgi için Başarılı bir online yarışma nasıl düzenlenir? isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Forumlarda yazın: Tüketiciler halen aktif bir şekilde forum kanallarını kullanıyor. Forumlarda bir hesap açarak bu mecralar üzerinde markanızla ilgili kampanya ve ürün tanıtımlarını yapabilirsiniz.

Kupon kodları sunun: Sosyal hesaplarınız üzerinden belli bir süre geçerli olan kupon kodları sunmak da yapabileceğiniz başka bir çalışma olacaktır. İndirim kuponları sağlamak ve bunları takipçilerinizle paylaşmak tüketicilerin sitenizi ziyaret etmelerine versile olacaktır.

Yakın çevrenizdekilerden destek isteyin: Özellikle yeni girişimler çevrelerindeki eş ve dostlarından markalarını paylaşmaları için destek isteyebilirler. Arkadaşlarınızın markanızla ilgili paylaşım yapmaları, bu kişilerin çevrelerindeki kişilere ulaşmanıza yardımcı olacaktır. Bu kişilerin çevrelerinde bulunan kişilerin markanıza ilgi duymaları ve sitenizi ziyaret etmeleri mümkün. Bu nedenle de yakın çevrenizden, kendi hesaplarında sizinle ilgili paylaşımlar yapmalarını rica edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya