30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm

5 Mart 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm

E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz.

30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm

30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm

Yazı serimizin son bölümünde, offline reklamlar ve yapabileceğiniz diğer çalışmalara yer vereceğiz.

Offline reklamlar

Bir e-ticaret sitesi olsanız da sadece dijital reklamlara yatırım yapmak zorunda değilsiniz. Offline reklamlardan da yararlanabilirsiniz.

El ilanları: Kalabalık olan fiziki lokasyonlarda markanızla ilgili el ilanları dağıtımı yapabilirsiniz. Bu ilanların daha ilgi çekici olması ve tüketicilerin ilgilenmesi için bu ilanlara bir kupon kodu koyabilirsiniz. Böylelikle tüketicilere sitenize gelmeleri için bir neden vermiş olursunuz. Aynı zamanda el ilanlarınızdaki kupon kodlarını, diğer kodlarınızdan farklı yaparsanız, el ilanlarının geri dönüşümünü de ölçümleme fırsatı bulursunuz.

Basılı dergi ve gazete reklamları: Offline mecralarda tanıtım yapmak için, basılı dergi ve gazetelere de reklamlar verebilirsiniz. Günümüzde halen belli bir gazete ve dergi satış tirajı bulunuyor ve bu basılı yayınların hedef kitlelerine ulaşmak için bu reklamlardan yararlanabilirsiniz.

Bilboard reklamları: Eğer reklam ve pazarlama için elinizde bütçe bulunuyorsa, kalabalık lokasyonların gördüğü bilboardları kiralayarak, markanızla ilgili reklamları buralarda gösterebilirsiniz.

Etkinliklere sponsor olun ya da katılın: Yerel etkinliklere sponsor olmak marka bilinirliğinizi artırmak için oldukça etkili bir yöntemdir. Bunun yanı sıra sponsor olmak için yeterli bütçeniz bulunmuyorsa, sizinle ilgili olabilecek etkinlikleri takip ederek buralarda standlar açarak markanızı tanıtabilir ya da etkinliklere katılarak buradaki önemli kişilerele tanışarak kendinizi ve işinizi tanıtabilirsiniz.

Yapabileceğiniz diğer çalışmalar

Yukarıda bahsettiklerimiz haricinde de yapabileceğiniz bir takım pazarlama ve reklam çalışmaları bulunuyor.

Yarışmalar: Marka bilinirliğinizi artırmak ve sosyal hesaplarınıza takipçi kazandırmak için yarışmalar oldukça etkili çalışmalardır. Sosyal hesaplarınızdan duyurlar yapabilir ve yarışma sonucunda kazanan kişinin neler kazanabileceğini söyledikten sonra, yarışmanın katılım koşullarını açıklayabilirsiniz. Detaylı bilgi için Başarılı bir online yarışma nasıl düzenlenir? isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Forumlarda yazın: Tüketiciler halen aktif bir şekilde forum kanallarını kullanıyor. Forumlarda bir hesap açarak bu mecralar üzerinde markanızla ilgili kampanya ve ürün tanıtımlarını yapabilirsiniz.

Kupon kodları sunun: Sosyal hesaplarınız üzerinden belli bir süre geçerli olan kupon kodları sunmak da yapabileceğiniz başka bir çalışma olacaktır. İndirim kuponları sağlamak ve bunları takipçilerinizle paylaşmak tüketicilerin sitenizi ziyaret etmelerine versile olacaktır.

Yakın çevrenizdekilerden destek isteyin: Özellikle yeni girişimler çevrelerindeki eş ve dostlarından markalarını paylaşmaları için destek isteyebilirler. Arkadaşlarınızın markanızla ilgili paylaşım yapmaları, bu kişilerin çevrelerindeki kişilere ulaşmanıza yardımcı olacaktır. Bu kişilerin çevrelerinde bulunan kişilerin markanıza ilgi duymaları ve sitenizi ziyaret etmeleri mümkün. Bu nedenle de yakın çevrenizden, kendi hesaplarında sizinle ilgili paylaşımlar yapmalarını rica edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticareti Ücretsiz Deneyin