30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm

4 Mart 2017
Sinan Oypan

E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz.

İlk bölümde sosyal medya yönetimi ve arama motoru optimizasyonu konularını ele alamıştık. Bu rehberimizde ise PR & Dijital Reklamlar ve İçerik Pazarlama konu başlıklarını ele alacağız.

PR ve Dijital Reklamlar

E-ticarette markanızın adını duyurabilmeniz ve marka bilinirliğini artırabilmek için reklam ve pazarlama çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekiyor. Her ticari uygulamada olduğu gibi, bir işe para yatırmadan, para kazanmanız pek mümkün değildir. Bu nedenle de burada başvurabileceğiniz ve yararlanabileceğiniz dijital reklam, pazarlama ve PR çalışmaları hakkında size bazı bilgiler sunacağız.

Basın bülteni oluşturun: Firmanızla ilgili bir basın bülteni hazırlamalısınız. Bir PR firması ile çalışmıyorsanız dahi, dijital yayıncılara kendi isminizle basın bülteninizi gönderebilirsiniz. Kimi yayıncılar ücretsiz bir şekilde bu basın bültenlerini yayınlamaktalar. Kendi sektörünüzle ilgili olabilecek bir yayıncı seçmeye özen göstermelisiniz. Basın bülteni yazımı ve gönderimi ile ilgili bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgi çekici bir basın bülteninde değinilmesi gereken 8 öğe

Basın bülteninizi yayıncılara göndermeden önce bilmeniz gerekenler

Sektördeki önde gelen isimlerle tanışın: Sektörünüzde söz sahibi olan kişilerle tanışmak ve onlara kendinizi ve işinizi anlatmak da iyi bir PR çalışması olacaktır. Bu kişileri ikna edebilirseniz, sizinle ilgili bazı paylaşımlar yapmalarını rica edebilirsiniz. Böylelikle bu kişilerin networklerine ulaşma şansı bulursunuz.

Sosyal medya reklamları: Dijital reklamlar söz konusu olduğunda sosyal mecralara yönelmek sizin için yararlı olabilir. Facebook ve Instagram reklamları son dönemlerde oldukça popüler ve doğru reklam hedeflemeleri yapıldığında markalara iyi geri dönüşler sağlıyor. Facebook ve Instagram’ın geniş reklam yöntemlerinden yararlanarak, marka bilinirliğinizi artırabilir ve ürünlerinizi farklı hedef kitlelere ulaştırarak, tüketicileri e-ticaret sitenize çekebilirsiniz. Reklam yönetimi ve ipuçları için aşağıdaki rehber kategorimizden yararlanabilirsiniz.

Reklam ve pazarlama taktikleri

Google Adwords: Adwords kampanyaları için belli bir bütçe oluşturarak, Google üzerindeki arama sorgularına yönelik reklamlar hazırlayabilirsiniz. Markanızla ve ürünlerinizle ilgili olabilecek doğru anahtar kelime seçimleri ve doğru hedef kitle ayarları yaptığınızda, Google üzerinden sitenize trafik çekebilirsiniz.

Google Adsense: Adsense reklamlarından yararlanma yoluna gidebilirsiniz. Adwords’ten farklı olarak bu aracı kullandığınızda, farklı dijital yayınlar üzerinde banner reklamlarınızı gösterebilirsiniz. Böylelikle bu mecraların hedef kitlelerine ulaşarak markanızı tanıtma ve banner reklamlarınız ile tüketiciler e-ticaret sitenize çekme fırsatınız olur.

İçerik Pazarlama

Ücretsiz olarak yapabileceğiniz pazarlama çalışmalarından biri de içerik üretimi olacaktır.

Blog içerikleri oluşturun: E-ticaret sitenizde ürünlerinizle ilgili bilgiler verdiğiniz blog içerikleri oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra tüketicilerin ihtiyaç duyduğu ya da onların hayatını kolaylaştıracak bilgiler sunduğunuz içerikler de oluşturabilirsiniz. Sektörünüzle ilgili ilginç bilgilere de bu bölümde yer verebilirsiniz.

SEO için blog içerikleri oluşturun: Blog yazıları yazmak e-ticaret sitenizin düzenli olarak güncel görünmesini sağlar. Bu da hem sayfa değerinizi artırır hem de alan adı otoritenizi güçlendirmenizi sağlar. Yeni bir e-ticaret sitesi olarak bu çalışmalara odaklanmanız sizin için yararlı olacaktır. Bunun yanı sıra markanızla ilgili anahtar kelimeler üzerine de blog içerikleri oluşturarak, arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Video içerikler üretin: Son trendlerden biri de video içerikleri. Markanız ve ürünlerinizle video içerikler üreterek, bunları sosyal hesaplarınız ve siteni üzerinde paylaşabilirsiniz. Bu videolarda ürün tanıtımları yapabileceğiniz gibi, ürünlerin kullanım alanlarını göstererek de tüketicileri bilgilendirebilirsiniz. Ürettiğiniz video içerikleri farklı sosyal mecralar üzerinden de yayınlamayı unutmamalısınız.

Youtube kanalı oluşturun: Video içeriklerinizi Youtube hesabınız üzerinde paylaşın. Böylelikle diğer sosyal ağlar üzerinde de bu videoların linklerini paylaşabilir ve aynı zamanda bu videoları siteniz üzerine de ekleyebilirsiniz. Youtube kanalınızdaki reklamlara Youtube üzerinde reklamlar vererek, bu mecranın hedef kitlesine yönelik çalışmalar yapabilirsiniz.

Sosyal medya için içerik üretin: Yazımızın 1. bölümünde sosyal medya yönetiminden bahsetmiştik. Yer aldığınız ve aktif olarak kullandığınız sosyal mecralar için kullanıcıların ilgisini çekebilecek, ürünleriniz haricinde de farklı içerikler üreterek, marka bilinirliğinizi ve takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Detaylı bilgi için Sosyal medya içerik takvimi oluşturmak isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Konuk blog yazıları yazın: Bilgi birikiminizi artırmak ve farklı yayıncıların kitlelerine ulaşmak için konuk blog yazıları yazabilirsiniz. Bazı dijital yayıncılar sektör bilgisine sahip kişilerden konuk yazar olmalarını isteyebiliyor. Siz bu durumda yazılarınızın ilgi çekeceğini düşündüğünüz ve size doğru geri dönüşler sağlayabilecek mecraları araştırarak, onlara konuk yazar olmak istediğinizi belirtebilirsiniz. Bu mecraların hedef kitlelerine ulaşmanın yanı sıra, sayfa değeri yüksek olan mecralardan kendi sitenize link almak, sitenizin değerini de artıracaktır.

2. bölümünde burada sonuna geliyoruz. 3. bölümde offline reklamlar ve yapabileceğiniz diğer çalışmaları ele alacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan