30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm

4 Mart 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde sosyal medya yönetimi ve arama motoru optimizasyonu konularını ele alamıştık. Bu rehberimizde ise PR & Dijital Reklamlar ve İçerik Pazarlama konu başlıklarını ele alacağız.

PR ve Dijital Reklamlar

E-ticarette markanızın adını duyurabilmeniz ve marka bilinirliğini artırabilmek için reklam ve pazarlama çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekiyor. Her ticari uygulamada olduğu gibi, bir işe para yatırmadan, para kazanmanız pek mümkün değildir. Bu nedenle de burada başvurabileceğiniz ve yararlanabileceğiniz dijital reklam, pazarlama ve PR çalışmaları hakkında size bazı bilgiler sunacağız. Basın bülteni oluşturun: Firmanızla ilgili bir basın bülteni hazırlamalısınız. Bir PR firması ile çalışmıyorsanız dahi, dijital yayıncılara kendi isminizle basın bülteninizi gönderebilirsiniz. Kimi yayıncılar ücretsiz bir şekilde bu basın bültenlerini yayınlamaktalar. Kendi sektörünüzle ilgili olabilecek bir yayıncı seçmeye özen göstermelisiniz. Basın bülteni yazımı ve gönderimi ile ilgili bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz. İlgi çekici bir basın bülteninde değinilmesi gereken 8 öğe Basın bülteninizi yayıncılara göndermeden önce bilmeniz gerekenler Sektördeki önde gelen isimlerle tanışın: Sektörünüzde söz sahibi olan kişilerle tanışmak ve onlara kendinizi ve işinizi anlatmak da iyi bir PR çalışması olacaktır. Bu kişileri ikna edebilirseniz, sizinle ilgili bazı paylaşımlar yapmalarını rica edebilirsiniz. Böylelikle bu kişilerin networklerine ulaşma şansı bulursunuz. Sosyal medya reklamları: Dijital reklamlar söz konusu olduğunda sosyal mecralara yönelmek sizin için yararlı olabilir. Facebook ve Instagram reklamları son dönemlerde oldukça popüler ve doğru reklam hedeflemeleri yapıldığında markalara iyi geri dönüşler sağlıyor. Facebook ve Instagram’ın geniş reklam yöntemlerinden yararlanarak, marka bilinirliğinizi artırabilir ve ürünlerinizi farklı hedef kitlelere ulaştırarak, tüketicileri e-ticaret sitenize çekebilirsiniz. Reklam yönetimi ve ipuçları için aşağıdaki rehber kategorimizden yararlanabilirsiniz. Reklam ve pazarlama taktikleri Google Adwords: Adwords kampanyaları için belli bir bütçe oluşturarak, Google üzerindeki arama sorgularına yönelik reklamlar hazırlayabilirsiniz. Markanızla ve ürünlerinizle ilgili olabilecek doğru anahtar kelime seçimleri ve doğru hedef kitle ayarları yaptığınızda, Google üzerinden sitenize trafik çekebilirsiniz. Google Adsense: Adsense reklamlarından yararlanma yoluna gidebilirsiniz. Adwords’ten farklı olarak bu aracı kullandığınızda, farklı dijital yayınlar üzerinde banner reklamlarınızı gösterebilirsiniz. Böylelikle bu mecraların hedef kitlelerine ulaşarak markanızı tanıtma ve banner reklamlarınız ile tüketiciler e-ticaret sitenize çekme fırsatınız olur.

İçerik Pazarlama

Ücretsiz olarak yapabileceğiniz pazarlama çalışmalarından biri de içerik üretimi olacaktır. Blog içerikleri oluşturun: E-ticaret sitenizde ürünlerinizle ilgili bilgiler verdiğiniz blog içerikleri oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra tüketicilerin ihtiyaç duyduğu ya da onların hayatını kolaylaştıracak bilgiler sunduğunuz içerikler de oluşturabilirsiniz. Sektörünüzle ilgili ilginç bilgilere de bu bölümde yer verebilirsiniz. SEO için blog içerikleri oluşturun: Blog yazıları yazmak e-ticaret sitenizin düzenli olarak güncel görünmesini sağlar. Bu da hem sayfa değerinizi artırır hem de alan adı otoritenizi güçlendirmenizi sağlar. Yeni bir e-ticaret sitesi olarak bu çalışmalara odaklanmanız sizin için yararlı olacaktır. Bunun yanı sıra markanızla ilgili anahtar kelimeler üzerine de blog içerikleri oluşturarak, arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmek için çalışmalar yapabilirsiniz. Video içerikler üretin: Son trendlerden biri de video içerikleri. Markanız ve ürünlerinizle video içerikler üreterek, bunları sosyal hesaplarınız ve siteni üzerinde paylaşabilirsiniz. Bu videolarda ürün tanıtımları yapabileceğiniz gibi, ürünlerin kullanım alanlarını göstererek de tüketicileri bilgilendirebilirsiniz. Ürettiğiniz video içerikleri farklı sosyal mecralar üzerinden de yayınlamayı unutmamalısınız. Youtube kanalı oluşturun: Video içeriklerinizi Youtube hesabınız üzerinde paylaşın. Böylelikle diğer sosyal ağlar üzerinde de bu videoların linklerini paylaşabilir ve aynı zamanda bu videoları siteniz üzerine de ekleyebilirsiniz. Youtube kanalınızdaki reklamlara Youtube üzerinde reklamlar vererek, bu mecranın hedef kitlesine yönelik çalışmalar yapabilirsiniz. Sosyal medya için içerik üretin: Yazımızın 1. bölümünde sosyal medya yönetiminden bahsetmiştik. Yer aldığınız ve aktif olarak kullandığınız sosyal mecralar için kullanıcıların ilgisini çekebilecek, ürünleriniz haricinde de farklı içerikler üreterek, marka bilinirliğinizi ve takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Detaylı bilgi için Sosyal medya içerik takvimi oluşturmak isimli rehberimize bakabilirsiniz. Konuk blog yazıları yazın: Bilgi birikiminizi artırmak ve farklı yayıncıların kitlelerine ulaşmak için konuk blog yazıları yazabilirsiniz. Bazı dijital yayıncılar sektör bilgisine sahip kişilerden konuk yazar olmalarını isteyebiliyor. Siz bu durumda yazılarınızın ilgi çekeceğini düşündüğünüz ve size doğru geri dönüşler sağlayabilecek mecraları araştırarak, onlara konuk yazar olmak istediğinizi belirtebilirsiniz. Bu mecraların hedef kitlelerine ulaşmanın yanı sıra, sayfa değeri yüksek olan mecralardan kendi sitenize link almak, sitenizin değerini de artıracaktır. 2. bölümünde burada sonuna geliyoruz. 3. bölümde offline reklamlar ve yapabileceğiniz diğer çalışmaları ele alacağız.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
E-ticaret sitesi tasarımındaki en önemli konular arasında kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi gelmektedir. Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü kavramlarının tam anlaşılması ve site tasarımında bu iki unsurun...
1 Şubat 2019
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
IdeaSoft
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Markethinkers
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın