30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm

4 Mart 2017
Sinan Oypan

E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz.

İlk bölümde sosyal medya yönetimi ve arama motoru optimizasyonu konularını ele alamıştık. Bu rehberimizde ise PR & Dijital Reklamlar ve İçerik Pazarlama konu başlıklarını ele alacağız.

PR ve Dijital Reklamlar

E-ticarette markanızın adını duyurabilmeniz ve marka bilinirliğini artırabilmek için reklam ve pazarlama çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekiyor. Her ticari uygulamada olduğu gibi, bir işe para yatırmadan, para kazanmanız pek mümkün değildir. Bu nedenle de burada başvurabileceğiniz ve yararlanabileceğiniz dijital reklam, pazarlama ve PR çalışmaları hakkında size bazı bilgiler sunacağız.

Basın bülteni oluşturun: Firmanızla ilgili bir basın bülteni hazırlamalısınız. Bir PR firması ile çalışmıyorsanız dahi, dijital yayıncılara kendi isminizle basın bülteninizi gönderebilirsiniz. Kimi yayıncılar ücretsiz bir şekilde bu basın bültenlerini yayınlamaktalar. Kendi sektörünüzle ilgili olabilecek bir yayıncı seçmeye özen göstermelisiniz. Basın bülteni yazımı ve gönderimi ile ilgili bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgi çekici bir basın bülteninde değinilmesi gereken 8 öğe

Basın bülteninizi yayıncılara göndermeden önce bilmeniz gerekenler

Sektördeki önde gelen isimlerle tanışın: Sektörünüzde söz sahibi olan kişilerle tanışmak ve onlara kendinizi ve işinizi anlatmak da iyi bir PR çalışması olacaktır. Bu kişileri ikna edebilirseniz, sizinle ilgili bazı paylaşımlar yapmalarını rica edebilirsiniz. Böylelikle bu kişilerin networklerine ulaşma şansı bulursunuz.

Sosyal medya reklamları: Dijital reklamlar söz konusu olduğunda sosyal mecralara yönelmek sizin için yararlı olabilir. Facebook ve Instagram reklamları son dönemlerde oldukça popüler ve doğru reklam hedeflemeleri yapıldığında markalara iyi geri dönüşler sağlıyor. Facebook ve Instagram’ın geniş reklam yöntemlerinden yararlanarak, marka bilinirliğinizi artırabilir ve ürünlerinizi farklı hedef kitlelere ulaştırarak, tüketicileri e-ticaret sitenize çekebilirsiniz. Reklam yönetimi ve ipuçları için aşağıdaki rehber kategorimizden yararlanabilirsiniz.

Reklam ve pazarlama taktikleri

Google Adwords: Adwords kampanyaları için belli bir bütçe oluşturarak, Google üzerindeki arama sorgularına yönelik reklamlar hazırlayabilirsiniz. Markanızla ve ürünlerinizle ilgili olabilecek doğru anahtar kelime seçimleri ve doğru hedef kitle ayarları yaptığınızda, Google üzerinden sitenize trafik çekebilirsiniz.

Google Adsense: Adsense reklamlarından yararlanma yoluna gidebilirsiniz. Adwords’ten farklı olarak bu aracı kullandığınızda, farklı dijital yayınlar üzerinde banner reklamlarınızı gösterebilirsiniz. Böylelikle bu mecraların hedef kitlelerine ulaşarak markanızı tanıtma ve banner reklamlarınız ile tüketiciler e-ticaret sitenize çekme fırsatınız olur.

İçerik Pazarlama

Ücretsiz olarak yapabileceğiniz pazarlama çalışmalarından biri de içerik üretimi olacaktır.

Blog içerikleri oluşturun: E-ticaret sitenizde ürünlerinizle ilgili bilgiler verdiğiniz blog içerikleri oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra tüketicilerin ihtiyaç duyduğu ya da onların hayatını kolaylaştıracak bilgiler sunduğunuz içerikler de oluşturabilirsiniz. Sektörünüzle ilgili ilginç bilgilere de bu bölümde yer verebilirsiniz.

SEO için blog içerikleri oluşturun: Blog yazıları yazmak e-ticaret sitenizin düzenli olarak güncel görünmesini sağlar. Bu da hem sayfa değerinizi artırır hem de alan adı otoritenizi güçlendirmenizi sağlar. Yeni bir e-ticaret sitesi olarak bu çalışmalara odaklanmanız sizin için yararlı olacaktır. Bunun yanı sıra markanızla ilgili anahtar kelimeler üzerine de blog içerikleri oluşturarak, arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Video içerikler üretin: Son trendlerden biri de video içerikleri. Markanız ve ürünlerinizle video içerikler üreterek, bunları sosyal hesaplarınız ve siteni üzerinde paylaşabilirsiniz. Bu videolarda ürün tanıtımları yapabileceğiniz gibi, ürünlerin kullanım alanlarını göstererek de tüketicileri bilgilendirebilirsiniz. Ürettiğiniz video içerikleri farklı sosyal mecralar üzerinden de yayınlamayı unutmamalısınız.

Youtube kanalı oluşturun: Video içeriklerinizi Youtube hesabınız üzerinde paylaşın. Böylelikle diğer sosyal ağlar üzerinde de bu videoların linklerini paylaşabilir ve aynı zamanda bu videoları siteniz üzerine de ekleyebilirsiniz. Youtube kanalınızdaki reklamlara Youtube üzerinde reklamlar vererek, bu mecranın hedef kitlesine yönelik çalışmalar yapabilirsiniz.

Sosyal medya için içerik üretin: Yazımızın 1. bölümünde sosyal medya yönetiminden bahsetmiştik. Yer aldığınız ve aktif olarak kullandığınız sosyal mecralar için kullanıcıların ilgisini çekebilecek, ürünleriniz haricinde de farklı içerikler üreterek, marka bilinirliğinizi ve takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Detaylı bilgi için Sosyal medya içerik takvimi oluşturmak isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Konuk blog yazıları yazın: Bilgi birikiminizi artırmak ve farklı yayıncıların kitlelerine ulaşmak için konuk blog yazıları yazabilirsiniz. Bazı dijital yayıncılar sektör bilgisine sahip kişilerden konuk yazar olmalarını isteyebiliyor. Siz bu durumda yazılarınızın ilgi çekeceğini düşündüğünüz ve size doğru geri dönüşler sağlayabilecek mecraları araştırarak, onlara konuk yazar olmak istediğinizi belirtebilirsiniz. Bu mecraların hedef kitlelerine ulaşmanın yanı sıra, sayfa değeri yüksek olan mecralardan kendi sitenize link almak, sitenizin değerini de artıracaktır.

2. bölümünde burada sonuna geliyoruz. 3. bölümde offline reklamlar ve yapabileceğiniz diğer çalışmaları ele alacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan