30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm

4 Mart 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm

E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz.

İlk bölümde sosyal medya yönetimi ve arama motoru optimizasyonu konularını ele alamıştık. Bu rehberimizde ise PR & Dijital Reklamlar ve İçerik Pazarlama konu başlıklarını ele alacağız.

PR ve Dijital Reklamlar

E-ticarette markanızın adını duyurabilmeniz ve marka bilinirliğini artırabilmek için reklam ve pazarlama çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekiyor. Her ticari uygulamada olduğu gibi, bir işe para yatırmadan, para kazanmanız pek mümkün değildir. Bu nedenle de burada başvurabileceğiniz ve yararlanabileceğiniz dijital reklam, pazarlama ve PR çalışmaları hakkında size bazı bilgiler sunacağız.

Basın bülteni oluşturun: Firmanızla ilgili bir basın bülteni hazırlamalısınız. Bir PR firması ile çalışmıyorsanız dahi, dijital yayıncılara kendi isminizle basın bülteninizi gönderebilirsiniz. Kimi yayıncılar ücretsiz bir şekilde bu basın bültenlerini yayınlamaktalar. Kendi sektörünüzle ilgili olabilecek bir yayıncı seçmeye özen göstermelisiniz. Basın bülteni yazımı ve gönderimi ile ilgili bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgi çekici bir basın bülteninde değinilmesi gereken 8 öğe

Basın bülteninizi yayıncılara göndermeden önce bilmeniz gerekenler

Sektördeki önde gelen isimlerle tanışın: Sektörünüzde söz sahibi olan kişilerle tanışmak ve onlara kendinizi ve işinizi anlatmak da iyi bir PR çalışması olacaktır. Bu kişileri ikna edebilirseniz, sizinle ilgili bazı paylaşımlar yapmalarını rica edebilirsiniz. Böylelikle bu kişilerin networklerine ulaşma şansı bulursunuz.

Sosyal medya reklamları: Dijital reklamlar söz konusu olduğunda sosyal mecralara yönelmek sizin için yararlı olabilir. Facebook ve Instagram reklamları son dönemlerde oldukça popüler ve doğru reklam hedeflemeleri yapıldığında markalara iyi geri dönüşler sağlıyor. Facebook ve Instagram’ın geniş reklam yöntemlerinden yararlanarak, marka bilinirliğinizi artırabilir ve ürünlerinizi farklı hedef kitlelere ulaştırarak, tüketicileri e-ticaret sitenize çekebilirsiniz. Reklam yönetimi ve ipuçları için aşağıdaki rehber kategorimizden yararlanabilirsiniz.

Reklam ve pazarlama taktikleri

Google Adwords: Adwords kampanyaları için belli bir bütçe oluşturarak, Google üzerindeki arama sorgularına yönelik reklamlar hazırlayabilirsiniz. Markanızla ve ürünlerinizle ilgili olabilecek doğru anahtar kelime seçimleri ve doğru hedef kitle ayarları yaptığınızda, Google üzerinden sitenize trafik çekebilirsiniz.

Google Adsense: Adsense reklamlarından yararlanma yoluna gidebilirsiniz. Adwords’ten farklı olarak bu aracı kullandığınızda, farklı dijital yayınlar üzerinde banner reklamlarınızı gösterebilirsiniz. Böylelikle bu mecraların hedef kitlelerine ulaşarak markanızı tanıtma ve banner reklamlarınız ile tüketiciler e-ticaret sitenize çekme fırsatınız olur.

İçerik Pazarlama

Ücretsiz olarak yapabileceğiniz pazarlama çalışmalarından biri de içerik üretimi olacaktır.

Blog içerikleri oluşturun: E-ticaret sitenizde ürünlerinizle ilgili bilgiler verdiğiniz blog içerikleri oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra tüketicilerin ihtiyaç duyduğu ya da onların hayatını kolaylaştıracak bilgiler sunduğunuz içerikler de oluşturabilirsiniz. Sektörünüzle ilgili ilginç bilgilere de bu bölümde yer verebilirsiniz.

SEO için blog içerikleri oluşturun: Blog yazıları yazmak e-ticaret sitenizin düzenli olarak güncel görünmesini sağlar. Bu da hem sayfa değerinizi artırır hem de alan adı otoritenizi güçlendirmenizi sağlar. Yeni bir e-ticaret sitesi olarak bu çalışmalara odaklanmanız sizin için yararlı olacaktır. Bunun yanı sıra markanızla ilgili anahtar kelimeler üzerine de blog içerikleri oluşturarak, arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Video içerikler üretin: Son trendlerden biri de video içerikleri. Markanız ve ürünlerinizle video içerikler üreterek, bunları sosyal hesaplarınız ve siteni üzerinde paylaşabilirsiniz. Bu videolarda ürün tanıtımları yapabileceğiniz gibi, ürünlerin kullanım alanlarını göstererek de tüketicileri bilgilendirebilirsiniz. Ürettiğiniz video içerikleri farklı sosyal mecralar üzerinden de yayınlamayı unutmamalısınız.

Youtube kanalı oluşturun: Video içeriklerinizi Youtube hesabınız üzerinde paylaşın. Böylelikle diğer sosyal ağlar üzerinde de bu videoların linklerini paylaşabilir ve aynı zamanda bu videoları siteniz üzerine de ekleyebilirsiniz. Youtube kanalınızdaki reklamlara Youtube üzerinde reklamlar vererek, bu mecranın hedef kitlesine yönelik çalışmalar yapabilirsiniz.

Sosyal medya için içerik üretin: Yazımızın 1. bölümünde sosyal medya yönetiminden bahsetmiştik. Yer aldığınız ve aktif olarak kullandığınız sosyal mecralar için kullanıcıların ilgisini çekebilecek, ürünleriniz haricinde de farklı içerikler üreterek, marka bilinirliğinizi ve takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Detaylı bilgi için Sosyal medya içerik takvimi oluşturmak isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Konuk blog yazıları yazın: Bilgi birikiminizi artırmak ve farklı yayıncıların kitlelerine ulaşmak için konuk blog yazıları yazabilirsiniz. Bazı dijital yayıncılar sektör bilgisine sahip kişilerden konuk yazar olmalarını isteyebiliyor. Siz bu durumda yazılarınızın ilgi çekeceğini düşündüğünüz ve size doğru geri dönüşler sağlayabilecek mecraları araştırarak, onlara konuk yazar olmak istediğinizi belirtebilirsiniz. Bu mecraların hedef kitlelerine ulaşmanın yanı sıra, sayfa değeri yüksek olan mecralardan kendi sitenize link almak, sitenizin değerini de artıracaktır.

2. bölümünde burada sonuna geliyoruz. 3. bölümde offline reklamlar ve yapabileceğiniz diğer çalışmaları ele alacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin