fbpx

30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm

4 Mart 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm

E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz.

İlk bölümde sosyal medya yönetimi ve arama motoru optimizasyonu konularını ele alamıştık. Bu rehberimizde ise PR & Dijital Reklamlar ve İçerik Pazarlama konu başlıklarını ele alacağız.

PR ve Dijital Reklamlar

E-ticarette markanızın adını duyurabilmeniz ve marka bilinirliğini artırabilmek için reklam ve pazarlama çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekiyor. Her ticari uygulamada olduğu gibi, bir işe para yatırmadan, para kazanmanız pek mümkün değildir. Bu nedenle de burada başvurabileceğiniz ve yararlanabileceğiniz dijital reklam, pazarlama ve PR çalışmaları hakkında size bazı bilgiler sunacağız.

Basın bülteni oluşturun: Firmanızla ilgili bir basın bülteni hazırlamalısınız. Bir PR firması ile çalışmıyorsanız dahi, dijital yayıncılara kendi isminizle basın bülteninizi gönderebilirsiniz. Kimi yayıncılar ücretsiz bir şekilde bu basın bültenlerini yayınlamaktalar. Kendi sektörünüzle ilgili olabilecek bir yayıncı seçmeye özen göstermelisiniz. Basın bülteni yazımı ve gönderimi ile ilgili bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgi çekici bir basın bülteninde değinilmesi gereken 8 öğe

Basın bülteninizi yayıncılara göndermeden önce bilmeniz gerekenler

Sektördeki önde gelen isimlerle tanışın: Sektörünüzde söz sahibi olan kişilerle tanışmak ve onlara kendinizi ve işinizi anlatmak da iyi bir PR çalışması olacaktır. Bu kişileri ikna edebilirseniz, sizinle ilgili bazı paylaşımlar yapmalarını rica edebilirsiniz. Böylelikle bu kişilerin networklerine ulaşma şansı bulursunuz.

Sosyal medya reklamları: Dijital reklamlar söz konusu olduğunda sosyal mecralara yönelmek sizin için yararlı olabilir. Facebook ve Instagram reklamları son dönemlerde oldukça popüler ve doğru reklam hedeflemeleri yapıldığında markalara iyi geri dönüşler sağlıyor. Facebook ve Instagram’ın geniş reklam yöntemlerinden yararlanarak, marka bilinirliğinizi artırabilir ve ürünlerinizi farklı hedef kitlelere ulaştırarak, tüketicileri e-ticaret sitenize çekebilirsiniz. Reklam yönetimi ve ipuçları için aşağıdaki rehber kategorimizden yararlanabilirsiniz.

Reklam ve pazarlama taktikleri

Google Adwords: Adwords kampanyaları için belli bir bütçe oluşturarak, Google üzerindeki arama sorgularına yönelik reklamlar hazırlayabilirsiniz. Markanızla ve ürünlerinizle ilgili olabilecek doğru anahtar kelime seçimleri ve doğru hedef kitle ayarları yaptığınızda, Google üzerinden sitenize trafik çekebilirsiniz.

Google Adsense: Adsense reklamlarından yararlanma yoluna gidebilirsiniz. Adwords’ten farklı olarak bu aracı kullandığınızda, farklı dijital yayınlar üzerinde banner reklamlarınızı gösterebilirsiniz. Böylelikle bu mecraların hedef kitlelerine ulaşarak markanızı tanıtma ve banner reklamlarınız ile tüketiciler e-ticaret sitenize çekme fırsatınız olur.

İçerik Pazarlama

Ücretsiz olarak yapabileceğiniz pazarlama çalışmalarından biri de içerik üretimi olacaktır.

Blog içerikleri oluşturun: E-ticaret sitenizde ürünlerinizle ilgili bilgiler verdiğiniz blog içerikleri oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra tüketicilerin ihtiyaç duyduğu ya da onların hayatını kolaylaştıracak bilgiler sunduğunuz içerikler de oluşturabilirsiniz. Sektörünüzle ilgili ilginç bilgilere de bu bölümde yer verebilirsiniz.

SEO için blog içerikleri oluşturun: Blog yazıları yazmak e-ticaret sitenizin düzenli olarak güncel görünmesini sağlar. Bu da hem sayfa değerinizi artırır hem de alan adı otoritenizi güçlendirmenizi sağlar. Yeni bir e-ticaret sitesi olarak bu çalışmalara odaklanmanız sizin için yararlı olacaktır. Bunun yanı sıra markanızla ilgili anahtar kelimeler üzerine de blog içerikleri oluşturarak, arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Video içerikler üretin: Son trendlerden biri de video içerikleri. Markanız ve ürünlerinizle video içerikler üreterek, bunları sosyal hesaplarınız ve siteni üzerinde paylaşabilirsiniz. Bu videolarda ürün tanıtımları yapabileceğiniz gibi, ürünlerin kullanım alanlarını göstererek de tüketicileri bilgilendirebilirsiniz. Ürettiğiniz video içerikleri farklı sosyal mecralar üzerinden de yayınlamayı unutmamalısınız.

Youtube kanalı oluşturun: Video içeriklerinizi Youtube hesabınız üzerinde paylaşın. Böylelikle diğer sosyal ağlar üzerinde de bu videoların linklerini paylaşabilir ve aynı zamanda bu videoları siteniz üzerine de ekleyebilirsiniz. Youtube kanalınızdaki reklamlara Youtube üzerinde reklamlar vererek, bu mecranın hedef kitlesine yönelik çalışmalar yapabilirsiniz.

Sosyal medya için içerik üretin: Yazımızın 1. bölümünde sosyal medya yönetiminden bahsetmiştik. Yer aldığınız ve aktif olarak kullandığınız sosyal mecralar için kullanıcıların ilgisini çekebilecek, ürünleriniz haricinde de farklı içerikler üreterek, marka bilinirliğinizi ve takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Detaylı bilgi için Sosyal medya içerik takvimi oluşturmak isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Konuk blog yazıları yazın: Bilgi birikiminizi artırmak ve farklı yayıncıların kitlelerine ulaşmak için konuk blog yazıları yazabilirsiniz. Bazı dijital yayıncılar sektör bilgisine sahip kişilerden konuk yazar olmalarını isteyebiliyor. Siz bu durumda yazılarınızın ilgi çekeceğini düşündüğünüz ve size doğru geri dönüşler sağlayabilecek mecraları araştırarak, onlara konuk yazar olmak istediğinizi belirtebilirsiniz. Bu mecraların hedef kitlelerine ulaşmanın yanı sıra, sayfa değeri yüksek olan mecralardan kendi sitenize link almak, sitenizin değerini de artıracaktır.

2. bölümünde burada sonuna geliyoruz. 3. bölümde offline reklamlar ve yapabileceğiniz diğer çalışmaları ele alacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam...
23 Aralık 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
22 Mart 2019
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
IdeaSoft
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
İçinde bulunduğumuz çağa “bilgi çağı” denmesinin oldukça haklı sebepleri vardır. Çünkü teknoloji bir yandan hayatı kolaylaştırırken bir yandan da kolaylaştırdığı hayat ile ilgili her şeyi öğrenir. Örneğin cep...
26 Nisan 2021
Markethinkers
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan