30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm

3 Mart 2017
Sinan Oypan

İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de belli bir takım çalışmalar yapmanız ve satış yapabilmek için bazı stratejiler geliştirmeniz gerekiyor.

Bu rehberimizde de ilk 30 gün içinde e-ticaretteki ilk satışınızı yapmanıza yardımcı olacak bazı ipuçlarını sizlerle paylaşıyor olacağız. Tek bir yazıda tüm detaylara yer vererek kafa karışıklığına sebep olmamak için, bu konuyu üç farklı bölümde ele alacağız. 2. ve 3. bölümler önümüzdeki günlerde yayında olacak.

Kendi e-ticaret sitenizi açmayı planlıyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo süreci başlatarak hizmetlerimizi denem fırsatı da bulabilirsiniz.

Sosyal medya çalışmaları

Sosyal medya tarafında yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu alanlarda aktif olmak marka bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Facebook: Facebook, Türkiye üzerinde en çok aktif kullanıcıya sahip sosyal mecra. Bu nedenle de markalar tarafından sıkça tercih ediliyor. Facebook yönetimi ve pazarlaması ile bu mecra üzerinden yeni kişilere ulaşarak, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

Instagram: Son dönemlerde popülerliği artan bir diğer mecra ise Instagram. Yine belli bir içerik stratejisi oluşturarak, bu mecra üzerindeki bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

Twitter: Markalar tarafından sık kullanılan platformlardan biri de Twitter. Burada markanız ve ürünlerinizle ilgili görsel ve yazılı paylaşımlar yapmak, marka bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

İçerik pazarlama başlığı altında bu konular hakkında biraz daha detaylı bilgi vereceğiz. Reklamlar bölümü altında da sosyal medya reklamlarına değineceğiz. Sosyal medya yönetimi konusunda bilgi almak için aşağıdaki rehber kategorimize bakabilirsiniz.

Sosyal medya yönetim rehberleri

Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Arama motoru optimizasyonu

Yeni açılan bir site olsanız dahi arama motoru optimizasyonu sizin için oldukça önemli. Google aramaları üzerinden sitenize trafik çekmek, ilk satışlarınızı yapma konusunda size yardımcı olacaktır. Bu nedenle de SEO çalışmalarına yatırım yapmanız gerekiyor.

Doğru anahtar kelime kullanımı: E-ticaret siteniz üzerindeki metinleri oluştururken, markanız ve ürünlerinizle ilgili doğru anahtar kelimeleri seçmeniz oldukça önemlidir. İnternet kullanıcıları bu anahtar kelimeleri içeren arama sorguları yaptıklarında, e-ticaret sitenizin linkleriyle ve ürünlerinizle karşılaşabilmeliler.

Google Business kaydınızı yaptırın: Google Business uygulaması üzerinde kaydınızı yaptırmanız, şirketinizin Google tarafından daha iyi indekslenmesine yardımcı olacaktır. Şirketinizle ilgili bilgiler girerek, markanızı arayan kullanıcılara doğru iletişim kanallarını sunabilirsiniz.

Mobil uyumluluğunuz olsun: Tüketiciler akıllı telefonları üzerinden internette dolaşıyor ve ürün incelemeleri yapıyorlar. E-ticaret sitenizin mobile uyumlu olması bu açıdan oldukça önemli. Mobil aramalardan gelen tüketicilere iyi bir kullanıcı deneyimi sunmak için, sitenizin mobile uyumlu olması oldukça önemli. Bunun yanı sıra kullanıcılar sosyal mecraları akıllı telefonları üzerinde daha aktif bir şekilde kullanıyorlar. Bu sebeple de sizin içeriklerinize denk geldiklerinde mobil cihazlarından sitenizi ziyaret edeceklerdir. Bu durumda da mobil uyumluluğunuzun olmaması, ziyaretçileri kaçırarak sayfayı terk etme oranlarınızı yükseltebilir.

Mobil tasarımlar konusunda detaylı bilgi almak için İdeasoft mobil tasarımlar sayfasına bakabilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonula ilgili detaylı bilgi almak için "Arama motoru optimizasyonu rehberlerimize" bakabilirsiniz.

1. bölümün burada sonuna geliyoruz. 2. bölümde PR, dijital reklamlar ve içerik pazarlama konusu üzerinde duracağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan