30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm

3 Mart 2017
Sinan Oypan

İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de belli bir takım çalışmalar yapmanız ve satış yapabilmek için bazı stratejiler geliştirmeniz gerekiyor.

Bu rehberimizde de ilk 30 gün içinde e-ticaretteki ilk satışınızı yapmanıza yardımcı olacak bazı ipuçlarını sizlerle paylaşıyor olacağız. Tek bir yazıda tüm detaylara yer vererek kafa karışıklığına sebep olmamak için, bu konuyu üç farklı bölümde ele alacağız. 2. ve 3. bölümler önümüzdeki günlerde yayında olacak.

Kendi e-ticaret sitenizi açmayı planlıyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo süreci başlatarak hizmetlerimizi denem fırsatı da bulabilirsiniz.

Sosyal medya çalışmaları

Sosyal medya tarafında yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu alanlarda aktif olmak marka bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Facebook: Facebook, Türkiye üzerinde en çok aktif kullanıcıya sahip sosyal mecra. Bu nedenle de markalar tarafından sıkça tercih ediliyor. Facebook yönetimi ve pazarlaması ile bu mecra üzerinden yeni kişilere ulaşarak, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

Instagram: Son dönemlerde popülerliği artan bir diğer mecra ise Instagram. Yine belli bir içerik stratejisi oluşturarak, bu mecra üzerindeki bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

Twitter: Markalar tarafından sık kullanılan platformlardan biri de Twitter. Burada markanız ve ürünlerinizle ilgili görsel ve yazılı paylaşımlar yapmak, marka bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

İçerik pazarlama başlığı altında bu konular hakkında biraz daha detaylı bilgi vereceğiz. Reklamlar bölümü altında da sosyal medya reklamlarına değineceğiz. Sosyal medya yönetimi konusunda bilgi almak için aşağıdaki rehber kategorimize bakabilirsiniz.

Sosyal medya yönetim rehberleri

Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Arama motoru optimizasyonu

Yeni açılan bir site olsanız dahi arama motoru optimizasyonu sizin için oldukça önemli. Google aramaları üzerinden sitenize trafik çekmek, ilk satışlarınızı yapma konusunda size yardımcı olacaktır. Bu nedenle de SEO çalışmalarına yatırım yapmanız gerekiyor.

Doğru anahtar kelime kullanımı: E-ticaret siteniz üzerindeki metinleri oluştururken, markanız ve ürünlerinizle ilgili doğru anahtar kelimeleri seçmeniz oldukça önemlidir. İnternet kullanıcıları bu anahtar kelimeleri içeren arama sorguları yaptıklarında, e-ticaret sitenizin linkleriyle ve ürünlerinizle karşılaşabilmeliler.

Google Business kaydınızı yaptırın: Google Business uygulaması üzerinde kaydınızı yaptırmanız, şirketinizin Google tarafından daha iyi indekslenmesine yardımcı olacaktır. Şirketinizle ilgili bilgiler girerek, markanızı arayan kullanıcılara doğru iletişim kanallarını sunabilirsiniz.

Mobil uyumluluğunuz olsun: Tüketiciler akıllı telefonları üzerinden internette dolaşıyor ve ürün incelemeleri yapıyorlar. E-ticaret sitenizin mobile uyumlu olması bu açıdan oldukça önemli. Mobil aramalardan gelen tüketicilere iyi bir kullanıcı deneyimi sunmak için, sitenizin mobile uyumlu olması oldukça önemli. Bunun yanı sıra kullanıcılar sosyal mecraları akıllı telefonları üzerinde daha aktif bir şekilde kullanıyorlar. Bu sebeple de sizin içeriklerinize denk geldiklerinde mobil cihazlarından sitenizi ziyaret edeceklerdir. Bu durumda da mobil uyumluluğunuzun olmaması, ziyaretçileri kaçırarak sayfayı terk etme oranlarınızı yükseltebilir.

Mobil tasarımlar konusunda detaylı bilgi almak için İdeasoft mobil tasarımlar sayfasına bakabilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonula ilgili detaylı bilgi almak için "Arama motoru optimizasyonu rehberlerimize" bakabilirsiniz.

1. bölümün burada sonuna geliyoruz. 2. bölümde PR, dijital reklamlar ve içerik pazarlama konusu üzerinde duracağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve...
22 Haziran 2016
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya