30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm

3 Mart 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm

İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de belli bir takım çalışmalar yapmanız ve satış yapabilmek için bazı stratejiler geliştirmeniz gerekiyor.

Bu rehberimizde de ilk 30 gün içinde e-ticaretteki ilk satışınızı yapmanıza yardımcı olacak bazı ipuçlarını sizlerle paylaşıyor olacağız. Tek bir yazıda tüm detaylara yer vererek kafa karışıklığına sebep olmamak için, bu konuyu üç farklı bölümde ele alacağız. 2. ve 3. bölümler önümüzdeki günlerde yayında olacak.

Kendi e-ticaret sitenizi açmayı planlıyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo süreci başlatarak hizmetlerimizi denem fırsatı da bulabilirsiniz.

Sosyal medya çalışmaları

Sosyal medya tarafında yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu alanlarda aktif olmak marka bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Facebook: Facebook, Türkiye üzerinde en çok aktif kullanıcıya sahip sosyal mecra. Bu nedenle de markalar tarafından sıkça tercih ediliyor. Facebook yönetimi ve pazarlaması ile bu mecra üzerinden yeni kişilere ulaşarak, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

Instagram: Son dönemlerde popülerliği artan bir diğer mecra ise Instagram. Yine belli bir içerik stratejisi oluşturarak, bu mecra üzerindeki bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

Twitter: Markalar tarafından sık kullanılan platformlardan biri de Twitter. Burada markanız ve ürünlerinizle ilgili görsel ve yazılı paylaşımlar yapmak, marka bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

İçerik pazarlama başlığı altında bu konular hakkında biraz daha detaylı bilgi vereceğiz. Reklamlar bölümü altında da sosyal medya reklamlarına değineceğiz. Sosyal medya yönetimi konusunda bilgi almak için aşağıdaki rehber kategorimize bakabilirsiniz.

Sosyal medya yönetim rehberleri

Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Arama motoru optimizasyonu

Yeni açılan bir site olsanız dahi arama motoru optimizasyonu sizin için oldukça önemli. Google aramaları üzerinden sitenize trafik çekmek, ilk satışlarınızı yapma konusunda size yardımcı olacaktır. Bu nedenle de SEO çalışmalarına yatırım yapmanız gerekiyor.

Doğru anahtar kelime kullanımı: E-ticaret siteniz üzerindeki metinleri oluştururken, markanız ve ürünlerinizle ilgili doğru anahtar kelimeleri seçmeniz oldukça önemlidir. İnternet kullanıcıları bu anahtar kelimeleri içeren arama sorguları yaptıklarında, e-ticaret sitenizin linkleriyle ve ürünlerinizle karşılaşabilmeliler.

Google Business kaydınızı yaptırın: Google Business uygulaması üzerinde kaydınızı yaptırmanız, şirketinizin Google tarafından daha iyi indekslenmesine yardımcı olacaktır. Şirketinizle ilgili bilgiler girerek, markanızı arayan kullanıcılara doğru iletişim kanallarını sunabilirsiniz.

Mobil uyumluluğunuz olsun: Tüketiciler akıllı telefonları üzerinden internette dolaşıyor ve ürün incelemeleri yapıyorlar. E-ticaret sitenizin mobile uyumlu olması bu açıdan oldukça önemli. Mobil aramalardan gelen tüketicilere iyi bir kullanıcı deneyimi sunmak için, sitenizin mobile uyumlu olması oldukça önemli. Bunun yanı sıra kullanıcılar sosyal mecraları akıllı telefonları üzerinde daha aktif bir şekilde kullanıyorlar. Bu sebeple de sizin içeriklerinize denk geldiklerinde mobil cihazlarından sitenizi ziyaret edeceklerdir. Bu durumda da mobil uyumluluğunuzun olmaması, ziyaretçileri kaçırarak sayfayı terk etme oranlarınızı yükseltebilir.

Mobil tasarımlar konusunda detaylı bilgi almak için İdeasoft mobil tasarımlar sayfasına bakabilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonula ilgili detaylı bilgi almak için "Arama motoru optimizasyonu rehberlerimize" bakabilirsiniz.

1. bölümün burada sonuna geliyoruz. 2. bölümde PR, dijital reklamlar ve içerik pazarlama konusu üzerinde duracağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
IdeaSoft
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
Dijital reklamlar, başta e ticaret firmaları olmak üzere pek çok marka ve web sitesinin en önemli pazarlama araçlarından biridir. Reklam çeşidinin çok olması, daha fazla kişiye ulaşması ve hedef kitleye göre özelleştirilebilmesi,...
1 Eylül 2021
Markethinkers
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin