30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm

3 Mart 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm

İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de belli bir takım çalışmalar yapmanız ve satış yapabilmek için bazı stratejiler geliştirmeniz gerekiyor.

Bu rehberimizde de ilk 30 gün içinde e-ticaretteki ilk satışınızı yapmanıza yardımcı olacak bazı ipuçlarını sizlerle paylaşıyor olacağız. Tek bir yazıda tüm detaylara yer vererek kafa karışıklığına sebep olmamak için, bu konuyu üç farklı bölümde ele alacağız. 2. ve 3. bölümler önümüzdeki günlerde yayında olacak.

Kendi e-ticaret sitenizi açmayı planlıyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo süreci başlatarak hizmetlerimizi denem fırsatı da bulabilirsiniz.

Sosyal medya çalışmaları

Sosyal medya tarafında yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu alanlarda aktif olmak marka bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Facebook: Facebook, Türkiye üzerinde en çok aktif kullanıcıya sahip sosyal mecra. Bu nedenle de markalar tarafından sıkça tercih ediliyor. Facebook yönetimi ve pazarlaması ile bu mecra üzerinden yeni kişilere ulaşarak, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

Instagram: Son dönemlerde popülerliği artan bir diğer mecra ise Instagram. Yine belli bir içerik stratejisi oluşturarak, bu mecra üzerindeki bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

Twitter: Markalar tarafından sık kullanılan platformlardan biri de Twitter. Burada markanız ve ürünlerinizle ilgili görsel ve yazılı paylaşımlar yapmak, marka bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

İçerik pazarlama başlığı altında bu konular hakkında biraz daha detaylı bilgi vereceğiz. Reklamlar bölümü altında da sosyal medya reklamlarına değineceğiz. Sosyal medya yönetimi konusunda bilgi almak için aşağıdaki rehber kategorimize bakabilirsiniz.

Sosyal medya yönetim rehberleri

Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Arama motoru optimizasyonu

Yeni açılan bir site olsanız dahi arama motoru optimizasyonu sizin için oldukça önemli. Google aramaları üzerinden sitenize trafik çekmek, ilk satışlarınızı yapma konusunda size yardımcı olacaktır. Bu nedenle de SEO çalışmalarına yatırım yapmanız gerekiyor.

Doğru anahtar kelime kullanımı: E-ticaret siteniz üzerindeki metinleri oluştururken, markanız ve ürünlerinizle ilgili doğru anahtar kelimeleri seçmeniz oldukça önemlidir. İnternet kullanıcıları bu anahtar kelimeleri içeren arama sorguları yaptıklarında, e-ticaret sitenizin linkleriyle ve ürünlerinizle karşılaşabilmeliler.

Google Business kaydınızı yaptırın: Google Business uygulaması üzerinde kaydınızı yaptırmanız, şirketinizin Google tarafından daha iyi indekslenmesine yardımcı olacaktır. Şirketinizle ilgili bilgiler girerek, markanızı arayan kullanıcılara doğru iletişim kanallarını sunabilirsiniz.

Mobil uyumluluğunuz olsun: Tüketiciler akıllı telefonları üzerinden internette dolaşıyor ve ürün incelemeleri yapıyorlar. E-ticaret sitenizin mobile uyumlu olması bu açıdan oldukça önemli. Mobil aramalardan gelen tüketicilere iyi bir kullanıcı deneyimi sunmak için, sitenizin mobile uyumlu olması oldukça önemli. Bunun yanı sıra kullanıcılar sosyal mecraları akıllı telefonları üzerinde daha aktif bir şekilde kullanıyorlar. Bu sebeple de sizin içeriklerinize denk geldiklerinde mobil cihazlarından sitenizi ziyaret edeceklerdir. Bu durumda da mobil uyumluluğunuzun olmaması, ziyaretçileri kaçırarak sayfayı terk etme oranlarınızı yükseltebilir.

Mobil tasarımlar konusunda detaylı bilgi almak için İdeasoft mobil tasarımlar sayfasına bakabilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonula ilgili detaylı bilgi almak için "Arama motoru optimizasyonu rehberlerimize" bakabilirsiniz.

1. bölümün burada sonuna geliyoruz. 2. bölümde PR, dijital reklamlar ve içerik pazarlama konusu üzerinde duracağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
Wix Nedir? Dünyanın en çok kullanılan web site oluşturucu platformlarından biri olan Wix, 2006 yılında kuruldu ve son derece hızlı bir şekilde büyüdü. İlk üç yılında 1 milyon kullanıcıya ulaşan platformu 2021 yılında 190...
20 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin