fbpx

30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm

3 Mart 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm

İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de belli bir takım çalışmalar yapmanız ve satış yapabilmek için bazı stratejiler geliştirmeniz gerekiyor.

Bu rehberimizde de ilk 30 gün içinde e-ticaretteki ilk satışınızı yapmanıza yardımcı olacak bazı ipuçlarını sizlerle paylaşıyor olacağız. Tek bir yazıda tüm detaylara yer vererek kafa karışıklığına sebep olmamak için, bu konuyu üç farklı bölümde ele alacağız. 2. ve 3. bölümler önümüzdeki günlerde yayında olacak.

Kendi e-ticaret sitenizi açmayı planlıyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo süreci başlatarak hizmetlerimizi denem fırsatı da bulabilirsiniz.

Sosyal medya çalışmaları

Sosyal medya tarafında yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu alanlarda aktif olmak marka bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Facebook: Facebook, Türkiye üzerinde en çok aktif kullanıcıya sahip sosyal mecra. Bu nedenle de markalar tarafından sıkça tercih ediliyor. Facebook yönetimi ve pazarlaması ile bu mecra üzerinden yeni kişilere ulaşarak, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

Instagram: Son dönemlerde popülerliği artan bir diğer mecra ise Instagram. Yine belli bir içerik stratejisi oluşturarak, bu mecra üzerindeki bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

Twitter: Markalar tarafından sık kullanılan platformlardan biri de Twitter. Burada markanız ve ürünlerinizle ilgili görsel ve yazılı paylaşımlar yapmak, marka bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

İçerik pazarlama başlığı altında bu konular hakkında biraz daha detaylı bilgi vereceğiz. Reklamlar bölümü altında da sosyal medya reklamlarına değineceğiz. Sosyal medya yönetimi konusunda bilgi almak için aşağıdaki rehber kategorimize bakabilirsiniz.

Sosyal medya yönetim rehberleri

Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Arama motoru optimizasyonu

Yeni açılan bir site olsanız dahi arama motoru optimizasyonu sizin için oldukça önemli. Google aramaları üzerinden sitenize trafik çekmek, ilk satışlarınızı yapma konusunda size yardımcı olacaktır. Bu nedenle de SEO çalışmalarına yatırım yapmanız gerekiyor.

Doğru anahtar kelime kullanımı: E-ticaret siteniz üzerindeki metinleri oluştururken, markanız ve ürünlerinizle ilgili doğru anahtar kelimeleri seçmeniz oldukça önemlidir. İnternet kullanıcıları bu anahtar kelimeleri içeren arama sorguları yaptıklarında, e-ticaret sitenizin linkleriyle ve ürünlerinizle karşılaşabilmeliler.

Google Business kaydınızı yaptırın: Google Business uygulaması üzerinde kaydınızı yaptırmanız, şirketinizin Google tarafından daha iyi indekslenmesine yardımcı olacaktır. Şirketinizle ilgili bilgiler girerek, markanızı arayan kullanıcılara doğru iletişim kanallarını sunabilirsiniz.

Mobil uyumluluğunuz olsun: Tüketiciler akıllı telefonları üzerinden internette dolaşıyor ve ürün incelemeleri yapıyorlar. E-ticaret sitenizin mobile uyumlu olması bu açıdan oldukça önemli. Mobil aramalardan gelen tüketicilere iyi bir kullanıcı deneyimi sunmak için, sitenizin mobile uyumlu olması oldukça önemli. Bunun yanı sıra kullanıcılar sosyal mecraları akıllı telefonları üzerinde daha aktif bir şekilde kullanıyorlar. Bu sebeple de sizin içeriklerinize denk geldiklerinde mobil cihazlarından sitenizi ziyaret edeceklerdir. Bu durumda da mobil uyumluluğunuzun olmaması, ziyaretçileri kaçırarak sayfayı terk etme oranlarınızı yükseltebilir.

Mobil tasarımlar konusunda detaylı bilgi almak için İdeasoft mobil tasarımlar sayfasına bakabilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonula ilgili detaylı bilgi almak için "Arama motoru optimizasyonu rehberlerimize" bakabilirsiniz.

1. bölümün burada sonuna geliyoruz. 2. bölümde PR, dijital reklamlar ve içerik pazarlama konusu üzerinde duracağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan