E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?

2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?

Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve video içeriklerin son dönemlerde oldukça popüler olmaya başlaması.

Youtube’un önemi ile ilgili birkaç bilgi paylaşacak olursak:

  • Dünya genelinde 1 milyar Youtube kullanıcı bulunuyor.
  • Platform üzerinde her gün yüz milyonlarca saat video izleniyor.
  • İzlenen video süresi, her yıl yüzde 50 oranında artıyor.
  • Platform üzerinde her dakikada 300 saatlik video yükleniyor.
  • Platform dünya genelinde 75 farklı ülkede 61 farklı dilde kullanılıyor.

Sadece bu bilgiler dahi Youtube’un ne kadar büyük bir sosyal mecra olduğunu göstermeye yetiyor. Peki, e-ticaret firmaları Youtube reklamlarına neden önem vermeliler?

Videolar, marka algısını artırır ve daha pozitif bir izlenim yaratır

Marka algısı yaratmak ve marka bilinilirliğini artırmak için video içerikler oldukça önemli bir araç. Marka ve ürünler hakkında hazırlanan videolar, kullanıcılara daha iyi bir şekilde ulaşabiliyor ve kullanıcılar üzerinde daha olumlu bir izlenim bırakıyor.

İçerik pazarlama çalışmalarınızı güçlendirirsiniz

İçerik pazarlama ile organik olarak ulaşacağınız trafiği videolarla daha da artırabilirsiniz. Kullanıcılar blog yazıları okumaktansa video izlemeye daha çok eğilim gösteriyor. Blog içeriklerinizi video şeklinde hazırlamak, içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar.

Youtube reklamları ile sitenize trafik sağlayabilirsiniz

Sitenize gelen ziyaretçi sayısını artırmak için video reklamlardan yararlanabilirsiniz. Youtube üzerinde video reklamlar oluşturarak, markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilir, bu reklamlar aracılığı ile de sitenize trafik çekebilirsiniz.

Kullanıcılar reklamlarınızı izlediği zaman para ödersiniz

Youtube reklamlarında, reklam bedelinin alınması için videonun belli bir süre izlenmesi gerekiyor. İlk 5 saniye sonrasında kullanıcılara reklamı geçmeleri için bir seçenek sunuyor. Doğru ve akıllıca hazırlanan reklam çalışmalarında bu 5 saniyelik süreç içerisinde marka ve ürün tanıtımı yapabilirsiniz.

Geçmişte bunun birçok örneği bulunuyor ve markalar bu nedenle de herhangi bir ücret ödemeden Youtube üzerinde reklamlarını gösterebiliyorlar.

Bunun yanı sıra Youtube reklamın ilk 30 saniyesinin ya da tamamının izlenmesinden sonra reklam ücretlendirmesine gidiyor. Bu nedenle kullanıcılar reklamlarınızın hepsini izlemediği sürece reklam için ücret ödemenize gerek kalmayabilir.

Ürünlerinizi daha iyi tanıtabilirsiniz

Çekeceğiniz videoları Youtube’a yükleyerek, buradaki takipçilerinize bu ürün videolarını ulaştırabilirsiniz. Youtube, Google’dan sonra dünyadaki en büyük ikinci arama motoru ve doğru anahtar kelime kullanımlarıyla Youtube üzerindeki aramalarda ürünlerinizi öne çıkartarak, kullanıcılara gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin