Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve video içeriklerin son dönemlerde oldukça popüler olmaya başlaması.
Youtube’un önemi ile ilgili birkaç bilgi paylaşacak olursak:
- Dünya genelinde 1 milyar Youtube kullanıcı bulunuyor.
- Platform üzerinde her gün yüz milyonlarca saat video izleniyor.
- İzlenen video süresi, her yıl yüzde 50 oranında artıyor.
- Platform üzerinde her dakikada 300 saatlik video yükleniyor.
- Platform dünya genelinde 75 farklı ülkede 61 farklı dilde kullanılıyor.
Sadece bu bilgiler dahi Youtube’un ne kadar büyük bir sosyal mecra olduğunu göstermeye yetiyor. Peki, e-ticaret firmaları Youtube reklamlarına neden önem vermeliler?
Videolar, marka algısını artırır ve daha pozitif bir izlenim yaratır
Marka algısı yaratmak ve marka bilinilirliğini artırmak için video içerikler oldukça önemli bir araç. Marka ve ürünler hakkında hazırlanan videolar, kullanıcılara daha iyi bir şekilde ulaşabiliyor ve kullanıcılar üzerinde daha olumlu bir izlenim bırakıyor.
İçerik pazarlama çalışmalarınızı güçlendirirsiniz
İçerik pazarlama ile organik olarak ulaşacağınız trafiği videolarla daha da artırabilirsiniz. Kullanıcılar blog yazıları okumaktansa video izlemeye daha çok eğilim gösteriyor. Blog içeriklerinizi video şeklinde hazırlamak, içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar.
Youtube reklamları ile sitenize trafik sağlayabilirsiniz
Sitenize gelen ziyaretçi sayısını artırmak için video reklamlardan yararlanabilirsiniz. Youtube üzerinde video reklamlar oluşturarak, markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilir, bu reklamlar aracılığı ile de sitenize trafik çekebilirsiniz.
Kullanıcılar reklamlarınızı izlediği zaman para ödersiniz
Youtube reklamlarında, reklam bedelinin alınması için videonun belli bir süre izlenmesi gerekiyor. İlk 5 saniye sonrasında kullanıcılara reklamı geçmeleri için bir seçenek sunuyor. Doğru ve akıllıca hazırlanan reklam çalışmalarında bu 5 saniyelik süreç içerisinde marka ve ürün tanıtımı yapabilirsiniz.
Geçmişte bunun birçok örneği bulunuyor ve markalar bu nedenle de herhangi bir ücret ödemeden Youtube üzerinde reklamlarını gösterebiliyorlar.
Bunun yanı sıra Youtube reklamın ilk 30 saniyesinin ya da tamamının izlenmesinden sonra reklam ücretlendirmesine gidiyor. Bu nedenle kullanıcılar reklamlarınızın hepsini izlemediği sürece reklam için ücret ödemenize gerek kalmayabilir.
Ürünlerinizi daha iyi tanıtabilirsiniz
Çekeceğiniz videoları Youtube’a yükleyerek, buradaki takipçilerinize bu ürün videolarını ulaştırabilirsiniz. Youtube, Google’dan sonra dünyadaki en büyük ikinci arama motoru ve doğru anahtar kelime kullanımlarıyla Youtube üzerindeki aramalarda ürünlerinizi öne çıkartarak, kullanıcılara gösterebilirsiniz.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar