E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?

2 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve video içeriklerin son dönemlerde oldukça popüler olmaya başlaması.

Youtube’un önemi ile ilgili birkaç bilgi paylaşacak olursak:

  • Dünya genelinde 1 milyar Youtube kullanıcı bulunuyor.
  • Platform üzerinde her gün yüz milyonlarca saat video izleniyor.
  • İzlenen video süresi, her yıl yüzde 50 oranında artıyor.
  • Platform üzerinde her dakikada 300 saatlik video yükleniyor.
  • Platform dünya genelinde 75 farklı ülkede 61 farklı dilde kullanılıyor.

Sadece bu bilgiler dahi Youtube’un ne kadar büyük bir sosyal mecra olduğunu göstermeye yetiyor. Peki, e-ticaret firmaları Youtube reklamlarına neden önem vermeliler?

Videolar, marka algısını artırır ve daha pozitif bir izlenim yaratır

Marka algısı yaratmak ve marka bilinilirliğini artırmak için video içerikler oldukça önemli bir araç. Marka ve ürünler hakkında hazırlanan videolar, kullanıcılara daha iyi bir şekilde ulaşabiliyor ve kullanıcılar üzerinde daha olumlu bir izlenim bırakıyor.

İçerik pazarlama çalışmalarınızı güçlendirirsiniz

İçerik pazarlama ile organik olarak ulaşacağınız trafiği videolarla daha da artırabilirsiniz. Kullanıcılar blog yazıları okumaktansa video izlemeye daha çok eğilim gösteriyor. Blog içeriklerinizi video şeklinde hazırlamak, içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar.

Youtube reklamları ile sitenize trafik sağlayabilirsiniz

Sitenize gelen ziyaretçi sayısını artırmak için video reklamlardan yararlanabilirsiniz. Youtube üzerinde video reklamlar oluşturarak, markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilir, bu reklamlar aracılığı ile de sitenize trafik çekebilirsiniz.

Kullanıcılar reklamlarınızı izlediği zaman para ödersiniz

Youtube reklamlarında, reklam bedelinin alınması için videonun belli bir süre izlenmesi gerekiyor. İlk 5 saniye sonrasında kullanıcılara reklamı geçmeleri için bir seçenek sunuyor. Doğru ve akıllıca hazırlanan reklam çalışmalarında bu 5 saniyelik süreç içerisinde marka ve ürün tanıtımı yapabilirsiniz.

Geçmişte bunun birçok örneği bulunuyor ve markalar bu nedenle de herhangi bir ücret ödemeden Youtube üzerinde reklamlarını gösterebiliyorlar.

Bunun yanı sıra Youtube reklamın ilk 30 saniyesinin ya da tamamının izlenmesinden sonra reklam ücretlendirmesine gidiyor. Bu nedenle kullanıcılar reklamlarınızın hepsini izlemediği sürece reklam için ücret ödemenize gerek kalmayabilir.

Ürünlerinizi daha iyi tanıtabilirsiniz

Çekeceğiniz videoları Youtube’a yükleyerek, buradaki takipçilerinize bu ürün videolarını ulaştırabilirsiniz. Youtube, Google’dan sonra dünyadaki en büyük ikinci arama motoru ve doğru anahtar kelime kullanımlarıyla Youtube üzerindeki aramalarda ürünlerinizi öne çıkartarak, kullanıcılara gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan