E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?

2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?

Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve video içeriklerin son dönemlerde oldukça popüler olmaya başlaması.

Youtube’un önemi ile ilgili birkaç bilgi paylaşacak olursak:

  • Dünya genelinde 1 milyar Youtube kullanıcı bulunuyor.
  • Platform üzerinde her gün yüz milyonlarca saat video izleniyor.
  • İzlenen video süresi, her yıl yüzde 50 oranında artıyor.
  • Platform üzerinde her dakikada 300 saatlik video yükleniyor.
  • Platform dünya genelinde 75 farklı ülkede 61 farklı dilde kullanılıyor.

Sadece bu bilgiler dahi Youtube’un ne kadar büyük bir sosyal mecra olduğunu göstermeye yetiyor. Peki, e-ticaret firmaları Youtube reklamlarına neden önem vermeliler?

Videolar, marka algısını artırır ve daha pozitif bir izlenim yaratır

Marka algısı yaratmak ve marka bilinilirliğini artırmak için video içerikler oldukça önemli bir araç. Marka ve ürünler hakkında hazırlanan videolar, kullanıcılara daha iyi bir şekilde ulaşabiliyor ve kullanıcılar üzerinde daha olumlu bir izlenim bırakıyor.

İçerik pazarlama çalışmalarınızı güçlendirirsiniz

İçerik pazarlama ile organik olarak ulaşacağınız trafiği videolarla daha da artırabilirsiniz. Kullanıcılar blog yazıları okumaktansa video izlemeye daha çok eğilim gösteriyor. Blog içeriklerinizi video şeklinde hazırlamak, içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar.

Youtube reklamları ile sitenize trafik sağlayabilirsiniz

Sitenize gelen ziyaretçi sayısını artırmak için video reklamlardan yararlanabilirsiniz. Youtube üzerinde video reklamlar oluşturarak, markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilir, bu reklamlar aracılığı ile de sitenize trafik çekebilirsiniz.

Kullanıcılar reklamlarınızı izlediği zaman para ödersiniz

Youtube reklamlarında, reklam bedelinin alınması için videonun belli bir süre izlenmesi gerekiyor. İlk 5 saniye sonrasında kullanıcılara reklamı geçmeleri için bir seçenek sunuyor. Doğru ve akıllıca hazırlanan reklam çalışmalarında bu 5 saniyelik süreç içerisinde marka ve ürün tanıtımı yapabilirsiniz.

Geçmişte bunun birçok örneği bulunuyor ve markalar bu nedenle de herhangi bir ücret ödemeden Youtube üzerinde reklamlarını gösterebiliyorlar.

Bunun yanı sıra Youtube reklamın ilk 30 saniyesinin ya da tamamının izlenmesinden sonra reklam ücretlendirmesine gidiyor. Bu nedenle kullanıcılar reklamlarınızın hepsini izlemediği sürece reklam için ücret ödemenize gerek kalmayabilir.

Ürünlerinizi daha iyi tanıtabilirsiniz

Çekeceğiniz videoları Youtube’a yükleyerek, buradaki takipçilerinize bu ürün videolarını ulaştırabilirsiniz. Youtube, Google’dan sonra dünyadaki en büyük ikinci arama motoru ve doğru anahtar kelime kullanımlarıyla Youtube üzerindeki aramalarda ürünlerinizi öne çıkartarak, kullanıcılara gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
IdeaSoft
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Markethinkers
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın