E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?

2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?

Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve video içeriklerin son dönemlerde oldukça popüler olmaya başlaması.

Youtube’un önemi ile ilgili birkaç bilgi paylaşacak olursak:

  • Dünya genelinde 1 milyar Youtube kullanıcı bulunuyor.
  • Platform üzerinde her gün yüz milyonlarca saat video izleniyor.
  • İzlenen video süresi, her yıl yüzde 50 oranında artıyor.
  • Platform üzerinde her dakikada 300 saatlik video yükleniyor.
  • Platform dünya genelinde 75 farklı ülkede 61 farklı dilde kullanılıyor.

Sadece bu bilgiler dahi Youtube’un ne kadar büyük bir sosyal mecra olduğunu göstermeye yetiyor. Peki, e-ticaret firmaları Youtube reklamlarına neden önem vermeliler?

Videolar, marka algısını artırır ve daha pozitif bir izlenim yaratır

Marka algısı yaratmak ve marka bilinilirliğini artırmak için video içerikler oldukça önemli bir araç. Marka ve ürünler hakkında hazırlanan videolar, kullanıcılara daha iyi bir şekilde ulaşabiliyor ve kullanıcılar üzerinde daha olumlu bir izlenim bırakıyor.

İçerik pazarlama çalışmalarınızı güçlendirirsiniz

İçerik pazarlama ile organik olarak ulaşacağınız trafiği videolarla daha da artırabilirsiniz. Kullanıcılar blog yazıları okumaktansa video izlemeye daha çok eğilim gösteriyor. Blog içeriklerinizi video şeklinde hazırlamak, içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar.

Youtube reklamları ile sitenize trafik sağlayabilirsiniz

Sitenize gelen ziyaretçi sayısını artırmak için video reklamlardan yararlanabilirsiniz. Youtube üzerinde video reklamlar oluşturarak, markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilir, bu reklamlar aracılığı ile de sitenize trafik çekebilirsiniz.

Kullanıcılar reklamlarınızı izlediği zaman para ödersiniz

Youtube reklamlarında, reklam bedelinin alınması için videonun belli bir süre izlenmesi gerekiyor. İlk 5 saniye sonrasında kullanıcılara reklamı geçmeleri için bir seçenek sunuyor. Doğru ve akıllıca hazırlanan reklam çalışmalarında bu 5 saniyelik süreç içerisinde marka ve ürün tanıtımı yapabilirsiniz.

Geçmişte bunun birçok örneği bulunuyor ve markalar bu nedenle de herhangi bir ücret ödemeden Youtube üzerinde reklamlarını gösterebiliyorlar.

Bunun yanı sıra Youtube reklamın ilk 30 saniyesinin ya da tamamının izlenmesinden sonra reklam ücretlendirmesine gidiyor. Bu nedenle kullanıcılar reklamlarınızın hepsini izlemediği sürece reklam için ücret ödemenize gerek kalmayabilir.

Ürünlerinizi daha iyi tanıtabilirsiniz

Çekeceğiniz videoları Youtube’a yükleyerek, buradaki takipçilerinize bu ürün videolarını ulaştırabilirsiniz. Youtube, Google’dan sonra dünyadaki en büyük ikinci arama motoru ve doğru anahtar kelime kullanımlarıyla Youtube üzerindeki aramalarda ürünlerinizi öne çıkartarak, kullanıcılara gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan