E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri

26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde, e-ticaret sektöründeki rekabetin bir hayli yüksek olması, girişimcileri farklı stratejilere yönlendiriyor. Farklı stratejiler sayesinde tüketicilere farklı bir şekilde ulaşabilir, marka bilinirliğinizi artırabilir ve satışlarınızı artırmak için yeni taktikler uygulayabilirsiniz. Bunları yaparken de yönetim ilkeleri size yol gösterecektir. Bu rehberimizde de kullanabileceğiniz yönetim ilkelerini ele alacağız.

E-ticarette başarı için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri

Marka bilinirliğini artırmak

Tüketiciler için önemli konulardan biri fiyat olsa da, marka bilinirliği uzun vadede sadık müşteriler edinmeyi sağlar. Bir marka değeri oluşturmaya başladığınızda, tüketiciler hizmetlerden memnun kalmaları durumunda markayı benimser ve bir sorun yaşamadığı sürecede bu markayı terk etmezler. Marka, tüketicilere bir kimlik ve değer kattığı için, tüketim sürecinde de kendilerini farklı hissetmelerini sağlar. Bunun yanı sıra bir marka değeri yarattığınızda tüketicilerin aklında kalırsınız ve onlar da hizmetlerinizden memnunlarsa, kendi çevrelerine bu markayı tavsiye ederler. İlgili rehber: E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri Büyüyen e-ticaret sektörü içinde kaybolmamak ve rakiplerin önüne çıkmak için markalaşma ve marka bilinirliğini artırma, uygulamanız gereken yönetim ilkeleri arasında yer alıyor. İlgili rehber: Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?

Tüketici iletişimini iyi yapmak

Dikkat etmeniz gereken yönetim ilkeleri arasında tüketici ilişikilerini iyi kurmak da geliyor. Tüketiciler, kendileriyle iyi bir iletişim kuran ve bu iletişimi hızlı bir şekilde sağlayan firmaları günümüzde daha çok tercih ediyor. Bu sebeple de farklı kanallar üzerinden iletişim kurmanız, iletişim sürecini kolaylaştırmanız ve tüketicilere hızlı bir şekilde geri dönüş sağlayarak onlara çözümler sunmanız, e-ticarette başarılı olmanızı sağlayacak etkenler arasında yer alıyor. İlgili rehber: Sosyal medya iletişim dilinizi nasıl oluşturabilirsiniz? Bu noktada çok kanallı bir iletişim sistemi kurmak ve bu kanallar üzerinden tüketicilerin size kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlamanız önceliklerinizden biri olmalı. İlgili rehber: Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem

Kaliteli müşteri hizmeti sunmak

Yönetim ilkeleri arasında özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de tüketicilere kaliteli müşteri hizmeti sunmaktır. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin birçok farklı alternatifi bulunur. Bu da firmaları herhangi bir olumsuz durum sonrasında gözden çıkarılmasına neden olabiliyor. Tüketicilere kaliteli bir deneyim yaşatmak, satış öncesi ve sonrasında da kaliteli bir müşteri hizmeti sunmak, e-ticarette başarılı olmak için önemli unsurlardan biri oluyor. İlgili rehber: Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler Tüketicilerin sorunlarını çözmeniz, onlara yardım etmeniz ve bu destek sonrasında onların iyi bir deneyim yaşamasını sağlamanız sadık müşteriler kazanmanıza yardımcı olacaktır. Bu deneyimin kötü olması, tüketicilerin hem markanızı bir daha tercih etmemelerine sebep olurken, hem de çevrelerindeki kişilere de markanızı tavsiye etmemelerine neden olur. Bu sebeple de müşteri hizmeti kalitesini artırmanız, tüketicileri uzun vadede kazanmanıza yardımcı olur. İlgili rehber: Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?

E-ticaret sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirmek

Kullanıcı deneyimi e-ticarette başarılı olmak için önemli konular arasında yer alıyor. Tüketicilerin kolay bir şekilde sitenizi ziyaret edebilmeleri, sayfalar arasında gezinebilmeleri, ödeme işlemlerini kolay yapabilmeleri ve bunu hem masaüstü hem de mobil cihazlardan yapabilmeleri gerekir. İlgili rehber: Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik) Yönetim ilkeleri söz konusu olduğunda sitenizdeki kullanıcı deneyimini de geliştirmeniz, tüketicileri kazanmanıza yardımcı olacak faktörler arasında yer alıyor. Tüketicileri sitenizde daha çok tutmanız, onların daha fazla sayfa ziyareti yapmalarını sağlamanız ve geri dönüşümlerinizi artırmanız aynı zamanda SEO konusunda da sitenizin değerini artıracağı için önemli bir konudur. İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Tüketicilere bir değer katın

E-ticarette rakiplerden farklılaşmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri arasında tüketiciye bir değer katmak da yer alıyor. Onlara bir değer sağlayarak, onların yaşadıkları alışveriş deneyimini güzelleştirmek ve kolaylaştırmak, sadık müşteri kitleleri edinmeniz için etkili yöntemlerden biri. SSS ile ilgili bilgiler sunmak, ürün tanıtım videoları ya da ürünlerin kullanım alanlarını gösteren blog ya da video içerikler oluşturmak, onlara rehberler sunarak ürünlerin kullanım alanlarını genişletmek ve tüketicileri bilgilendirmek ilk etapta yapabileceğiniz çalışmalar arasında yer alıyor. Bunun yanı sıra onlara özel olarak sunacağınız hizmetler, kaliteli müşteri destek servisi sağlamak, iletişiminizi güçlendirmek ve onlarla sosyal ağlar üzerinde etkileşime girerek bir komünite oluşturmak da tüketicilere bir değer katmanıza yardımcı olur.

İş planı hazırlayın

Yönetim ilkeleri arasında mutlaka yer vermeniz gereken konulardan biri de güçlü bir iş planı hazırlamak olacaktır. İş planınızın sağlam temellerinin olması, e-ticaret firmanızın da başarısını etkileyeceği için kapsamlı bir plan ile kısa, orta ve uzun vadeli planlarınızı yaparak, şirketinizin yapısına dair stratejilerinizi hazırlamanız gerekir. İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri İş planınız, finansal anlamda ön görü ve hedeflerinizi belirlerken, pazarlama, reklam ve satış ile ilgili stratejilerinizi belirlemeniz konusunda da size yardımcı olacaktır. İş planınızda önemli kilometre taşları belirleyerek, şirket hedeflerinizi de belirleyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında zorlayıcı...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın