E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri

26 Ağustos 2019
Sinan Oypan

E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir.

Günümüzde, e-ticaret sektöründeki rekabetin bir hayli yüksek olması, girişimcileri farklı stratejilere yönlendiriyor. Farklı stratejiler sayesinde tüketicilere farklı bir şekilde ulaşabilir, marka bilinirliğinizi artırabilir ve satışlarınızı artırmak için yeni taktikler uygulayabilirsiniz. Bunları yaparken de yönetim ilkeleri size yol gösterecektir. Bu rehberimizde de kullanabileceğiniz yönetim ilkelerini ele alacağız.

E-ticarette başarı için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri

Marka bilinirliğini artırmak

Tüketiciler için önemli konulardan biri fiyat olsa da, marka bilinirliği uzun vadede sadık müşteriler edinmeyi sağlar. Bir marka değeri oluşturmaya başladığınızda, tüketiciler hizmetlerden memnun kalmaları durumunda markayı benimser ve bir sorun yaşamadığı sürecede bu markayı terk etmezler.

Marka, tüketicilere bir kimlik ve değer kattığı için, tüketim sürecinde de kendilerini farklı hissetmelerini sağlar. Bunun yanı sıra bir marka değeri yarattığınızda tüketicilerin aklında kalırsınız ve onlar da hizmetlerinizden memnunlarsa, kendi çevrelerine bu markayı tavsiye ederler.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri

Büyüyen e-ticaret sektörü içinde kaybolmamak ve rakiplerin önüne çıkmak için markalaşma ve marka bilinirliğini artırma, uygulamanız gereken yönetim ilkeleri arasında yer alıyor.

İlgili rehber: Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?

Tüketici iletişimini iyi yapmak

Dikkat etmeniz gereken yönetim ilkeleri arasında tüketici ilişikilerini iyi kurmak da geliyor. Tüketiciler, kendileriyle iyi bir iletişim kuran ve bu iletişimi hızlı bir şekilde sağlayan firmaları günümüzde daha çok tercih ediyor. Bu sebeple de farklı kanallar üzerinden iletişim kurmanız, iletişim sürecini kolaylaştırmanız ve tüketicilere hızlı bir şekilde geri dönüş sağlayarak onlara çözümler sunmanız, e-ticarette başarılı olmanızı sağlayacak etkenler arasında yer alıyor.

İlgili rehber: Sosyal medya iletişim dilinizi nasıl oluşturabilirsiniz?

Bu noktada çok kanallı bir iletişim sistemi kurmak ve bu kanallar üzerinden tüketicilerin size kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlamanız önceliklerinizden biri olmalı.

İlgili rehber: Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem

Kaliteli müşteri hizmeti sunmak

Yönetim ilkeleri arasında özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de tüketicilere kaliteli müşteri hizmeti sunmaktır. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin birçok farklı alternatifi bulunur. Bu da firmaları herhangi bir olumsuz durum sonrasında gözden çıkarılmasına neden olabiliyor. Tüketicilere kaliteli bir deneyim yaşatmak, satış öncesi ve sonrasında da kaliteli bir müşteri hizmeti sunmak, e-ticarette başarılı olmak için önemli unsurlardan biri oluyor.

İlgili rehber: Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler

Tüketicilerin sorunlarını çözmeniz, onlara yardım etmeniz ve bu destek sonrasında onların iyi bir deneyim yaşamasını sağlamanız sadık müşteriler kazanmanıza yardımcı olacaktır. Bu deneyimin kötü olması, tüketicilerin hem markanızı bir daha tercih etmemelerine sebep olurken, hem de çevrelerindeki kişilere de markanızı tavsiye etmemelerine neden olur. Bu sebeple de müşteri hizmeti kalitesini artırmanız, tüketicileri uzun vadede kazanmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?

E-ticaret sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirmek

Kullanıcı deneyimi e-ticarette başarılı olmak için önemli konular arasında yer alıyor. Tüketicilerin kolay bir şekilde sitenizi ziyaret edebilmeleri, sayfalar arasında gezinebilmeleri, ödeme işlemlerini kolay yapabilmeleri ve bunu hem masaüstü hem de mobil cihazlardan yapabilmeleri gerekir.

İlgili rehber: Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)

Yönetim ilkeleri söz konusu olduğunda sitenizdeki kullanıcı deneyimini de geliştirmeniz, tüketicileri kazanmanıza yardımcı olacak faktörler arasında yer alıyor. Tüketicileri sitenizde daha çok tutmanız, onların daha fazla sayfa ziyareti yapmalarını sağlamanız ve geri dönüşümlerinizi artırmanız aynı zamanda SEO konusunda da sitenizin değerini artıracağı için önemli bir konudur.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Tüketicilere bir değer katın

E-ticarette rakiplerden farklılaşmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri arasında tüketiciye bir değer katmak da yer alıyor. Onlara bir değer sağlayarak, onların yaşadıkları alışveriş deneyimini güzelleştirmek ve kolaylaştırmak, sadık müşteri kitleleri edinmeniz için etkili yöntemlerden biri.

SSS ile ilgili bilgiler sunmak, ürün tanıtım videoları ya da ürünlerin kullanım alanlarını gösteren blog ya da video içerikler oluşturmak, onlara rehberler sunarak ürünlerin kullanım alanlarını genişletmek ve tüketicileri bilgilendirmek ilk etapta yapabileceğiniz çalışmalar arasında yer alıyor.

Bunun yanı sıra onlara özel olarak sunacağınız hizmetler, kaliteli müşteri destek servisi sağlamak, iletişiminizi güçlendirmek ve onlarla sosyal ağlar üzerinde etkileşime girerek bir komünite oluşturmak da tüketicilere bir değer katmanıza yardımcı olur.

İş planı hazırlayın

Yönetim ilkeleri arasında mutlaka yer vermeniz gereken konulardan biri de güçlü bir iş planı hazırlamak olacaktır. İş planınızın sağlam temellerinin olması, e-ticaret firmanızın da başarısını etkileyeceği için kapsamlı bir plan ile kısa, orta ve uzun vadeli planlarınızı yaparak, şirketinizin yapısına dair stratejilerinizi hazırlamanız gerekir.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

İş planınız, finansal anlamda ön görü ve hedeflerinizi belirlerken, pazarlama, reklam ve satış ile ilgili stratejilerinizi belirlemeniz konusunda da size yardımcı olacaktır. İş planınızda önemli kilometre taşları belirleyerek, şirket hedeflerinizi de belirleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan