E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri

26 Ağustos 2019
Sinan Oypan

E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir.

Günümüzde, e-ticaret sektöründeki rekabetin bir hayli yüksek olması, girişimcileri farklı stratejilere yönlendiriyor. Farklı stratejiler sayesinde tüketicilere farklı bir şekilde ulaşabilir, marka bilinirliğinizi artırabilir ve satışlarınızı artırmak için yeni taktikler uygulayabilirsiniz. Bunları yaparken de yönetim ilkeleri size yol gösterecektir. Bu rehberimizde de kullanabileceğiniz yönetim ilkelerini ele alacağız.

E-ticarette başarı için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri

Marka bilinirliğini artırmak

Tüketiciler için önemli konulardan biri fiyat olsa da, marka bilinirliği uzun vadede sadık müşteriler edinmeyi sağlar. Bir marka değeri oluşturmaya başladığınızda, tüketiciler hizmetlerden memnun kalmaları durumunda markayı benimser ve bir sorun yaşamadığı sürecede bu markayı terk etmezler.

Marka, tüketicilere bir kimlik ve değer kattığı için, tüketim sürecinde de kendilerini farklı hissetmelerini sağlar. Bunun yanı sıra bir marka değeri yarattığınızda tüketicilerin aklında kalırsınız ve onlar da hizmetlerinizden memnunlarsa, kendi çevrelerine bu markayı tavsiye ederler.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri

Büyüyen e-ticaret sektörü içinde kaybolmamak ve rakiplerin önüne çıkmak için markalaşma ve marka bilinirliğini artırma, uygulamanız gereken yönetim ilkeleri arasında yer alıyor.

İlgili rehber: Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?

Tüketici iletişimini iyi yapmak

Dikkat etmeniz gereken yönetim ilkeleri arasında tüketici ilişikilerini iyi kurmak da geliyor. Tüketiciler, kendileriyle iyi bir iletişim kuran ve bu iletişimi hızlı bir şekilde sağlayan firmaları günümüzde daha çok tercih ediyor. Bu sebeple de farklı kanallar üzerinden iletişim kurmanız, iletişim sürecini kolaylaştırmanız ve tüketicilere hızlı bir şekilde geri dönüş sağlayarak onlara çözümler sunmanız, e-ticarette başarılı olmanızı sağlayacak etkenler arasında yer alıyor.

İlgili rehber: Sosyal medya iletişim dilinizi nasıl oluşturabilirsiniz?

Bu noktada çok kanallı bir iletişim sistemi kurmak ve bu kanallar üzerinden tüketicilerin size kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlamanız önceliklerinizden biri olmalı.

İlgili rehber: Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem

Kaliteli müşteri hizmeti sunmak

Yönetim ilkeleri arasında özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de tüketicilere kaliteli müşteri hizmeti sunmaktır. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin birçok farklı alternatifi bulunur. Bu da firmaları herhangi bir olumsuz durum sonrasında gözden çıkarılmasına neden olabiliyor. Tüketicilere kaliteli bir deneyim yaşatmak, satış öncesi ve sonrasında da kaliteli bir müşteri hizmeti sunmak, e-ticarette başarılı olmak için önemli unsurlardan biri oluyor.

İlgili rehber: Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler

Tüketicilerin sorunlarını çözmeniz, onlara yardım etmeniz ve bu destek sonrasında onların iyi bir deneyim yaşamasını sağlamanız sadık müşteriler kazanmanıza yardımcı olacaktır. Bu deneyimin kötü olması, tüketicilerin hem markanızı bir daha tercih etmemelerine sebep olurken, hem de çevrelerindeki kişilere de markanızı tavsiye etmemelerine neden olur. Bu sebeple de müşteri hizmeti kalitesini artırmanız, tüketicileri uzun vadede kazanmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?

E-ticaret sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirmek

Kullanıcı deneyimi e-ticarette başarılı olmak için önemli konular arasında yer alıyor. Tüketicilerin kolay bir şekilde sitenizi ziyaret edebilmeleri, sayfalar arasında gezinebilmeleri, ödeme işlemlerini kolay yapabilmeleri ve bunu hem masaüstü hem de mobil cihazlardan yapabilmeleri gerekir.

İlgili rehber: Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)

Yönetim ilkeleri söz konusu olduğunda sitenizdeki kullanıcı deneyimini de geliştirmeniz, tüketicileri kazanmanıza yardımcı olacak faktörler arasında yer alıyor. Tüketicileri sitenizde daha çok tutmanız, onların daha fazla sayfa ziyareti yapmalarını sağlamanız ve geri dönüşümlerinizi artırmanız aynı zamanda SEO konusunda da sitenizin değerini artıracağı için önemli bir konudur.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Tüketicilere bir değer katın

E-ticarette rakiplerden farklılaşmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri arasında tüketiciye bir değer katmak da yer alıyor. Onlara bir değer sağlayarak, onların yaşadıkları alışveriş deneyimini güzelleştirmek ve kolaylaştırmak, sadık müşteri kitleleri edinmeniz için etkili yöntemlerden biri.

SSS ile ilgili bilgiler sunmak, ürün tanıtım videoları ya da ürünlerin kullanım alanlarını gösteren blog ya da video içerikler oluşturmak, onlara rehberler sunarak ürünlerin kullanım alanlarını genişletmek ve tüketicileri bilgilendirmek ilk etapta yapabileceğiniz çalışmalar arasında yer alıyor.

Bunun yanı sıra onlara özel olarak sunacağınız hizmetler, kaliteli müşteri destek servisi sağlamak, iletişiminizi güçlendirmek ve onlarla sosyal ağlar üzerinde etkileşime girerek bir komünite oluşturmak da tüketicilere bir değer katmanıza yardımcı olur.

İş planı hazırlayın

Yönetim ilkeleri arasında mutlaka yer vermeniz gereken konulardan biri de güçlü bir iş planı hazırlamak olacaktır. İş planınızın sağlam temellerinin olması, e-ticaret firmanızın da başarısını etkileyeceği için kapsamlı bir plan ile kısa, orta ve uzun vadeli planlarınızı yaparak, şirketinizin yapısına dair stratejilerinizi hazırlamanız gerekir.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

İş planınız, finansal anlamda ön görü ve hedeflerinizi belirlerken, pazarlama, reklam ve satış ile ilgili stratejilerinizi belirlemeniz konusunda da size yardımcı olacaktır. İş planınızda önemli kilometre taşları belirleyerek, şirket hedeflerinizi de belirleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları ve müşterilerinizi memnun etmek için önelikle yapmanız gerkenler onların sorularına ve sıkıntılarına hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız gerekiyor. Online alışverişlerde...
20 Ocak 2017
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2020
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan