fbpx

E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri

26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri

E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir.

Günümüzde, e-ticaret sektöründeki rekabetin bir hayli yüksek olması, girişimcileri farklı stratejilere yönlendiriyor. Farklı stratejiler sayesinde tüketicilere farklı bir şekilde ulaşabilir, marka bilinirliğinizi artırabilir ve satışlarınızı artırmak için yeni taktikler uygulayabilirsiniz. Bunları yaparken de yönetim ilkeleri size yol gösterecektir. Bu rehberimizde de kullanabileceğiniz yönetim ilkelerini ele alacağız.

E-ticarette başarı için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri

Marka bilinirliğini artırmak

Tüketiciler için önemli konulardan biri fiyat olsa da, marka bilinirliği uzun vadede sadık müşteriler edinmeyi sağlar. Bir marka değeri oluşturmaya başladığınızda, tüketiciler hizmetlerden memnun kalmaları durumunda markayı benimser ve bir sorun yaşamadığı sürecede bu markayı terk etmezler.

Marka, tüketicilere bir kimlik ve değer kattığı için, tüketim sürecinde de kendilerini farklı hissetmelerini sağlar. Bunun yanı sıra bir marka değeri yarattığınızda tüketicilerin aklında kalırsınız ve onlar da hizmetlerinizden memnunlarsa, kendi çevrelerine bu markayı tavsiye ederler.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri

Büyüyen e-ticaret sektörü içinde kaybolmamak ve rakiplerin önüne çıkmak için markalaşma ve marka bilinirliğini artırma, uygulamanız gereken yönetim ilkeleri arasında yer alıyor.

İlgili rehber: Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?

Tüketici iletişimini iyi yapmak

Dikkat etmeniz gereken yönetim ilkeleri arasında tüketici ilişikilerini iyi kurmak da geliyor. Tüketiciler, kendileriyle iyi bir iletişim kuran ve bu iletişimi hızlı bir şekilde sağlayan firmaları günümüzde daha çok tercih ediyor. Bu sebeple de farklı kanallar üzerinden iletişim kurmanız, iletişim sürecini kolaylaştırmanız ve tüketicilere hızlı bir şekilde geri dönüş sağlayarak onlara çözümler sunmanız, e-ticarette başarılı olmanızı sağlayacak etkenler arasında yer alıyor.

İlgili rehber: Sosyal medya iletişim dilinizi nasıl oluşturabilirsiniz?

Bu noktada çok kanallı bir iletişim sistemi kurmak ve bu kanallar üzerinden tüketicilerin size kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlamanız önceliklerinizden biri olmalı.

İlgili rehber: Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem

Kaliteli müşteri hizmeti sunmak

Yönetim ilkeleri arasında özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de tüketicilere kaliteli müşteri hizmeti sunmaktır. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin birçok farklı alternatifi bulunur. Bu da firmaları herhangi bir olumsuz durum sonrasında gözden çıkarılmasına neden olabiliyor. Tüketicilere kaliteli bir deneyim yaşatmak, satış öncesi ve sonrasında da kaliteli bir müşteri hizmeti sunmak, e-ticarette başarılı olmak için önemli unsurlardan biri oluyor.

İlgili rehber: Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler

Tüketicilerin sorunlarını çözmeniz, onlara yardım etmeniz ve bu destek sonrasında onların iyi bir deneyim yaşamasını sağlamanız sadık müşteriler kazanmanıza yardımcı olacaktır. Bu deneyimin kötü olması, tüketicilerin hem markanızı bir daha tercih etmemelerine sebep olurken, hem de çevrelerindeki kişilere de markanızı tavsiye etmemelerine neden olur. Bu sebeple de müşteri hizmeti kalitesini artırmanız, tüketicileri uzun vadede kazanmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?

E-ticaret sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirmek

Kullanıcı deneyimi e-ticarette başarılı olmak için önemli konular arasında yer alıyor. Tüketicilerin kolay bir şekilde sitenizi ziyaret edebilmeleri, sayfalar arasında gezinebilmeleri, ödeme işlemlerini kolay yapabilmeleri ve bunu hem masaüstü hem de mobil cihazlardan yapabilmeleri gerekir.

İlgili rehber: Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)

Yönetim ilkeleri söz konusu olduğunda sitenizdeki kullanıcı deneyimini de geliştirmeniz, tüketicileri kazanmanıza yardımcı olacak faktörler arasında yer alıyor. Tüketicileri sitenizde daha çok tutmanız, onların daha fazla sayfa ziyareti yapmalarını sağlamanız ve geri dönüşümlerinizi artırmanız aynı zamanda SEO konusunda da sitenizin değerini artıracağı için önemli bir konudur.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Tüketicilere bir değer katın

E-ticarette rakiplerden farklılaşmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri arasında tüketiciye bir değer katmak da yer alıyor. Onlara bir değer sağlayarak, onların yaşadıkları alışveriş deneyimini güzelleştirmek ve kolaylaştırmak, sadık müşteri kitleleri edinmeniz için etkili yöntemlerden biri.

SSS ile ilgili bilgiler sunmak, ürün tanıtım videoları ya da ürünlerin kullanım alanlarını gösteren blog ya da video içerikler oluşturmak, onlara rehberler sunarak ürünlerin kullanım alanlarını genişletmek ve tüketicileri bilgilendirmek ilk etapta yapabileceğiniz çalışmalar arasında yer alıyor.

Bunun yanı sıra onlara özel olarak sunacağınız hizmetler, kaliteli müşteri destek servisi sağlamak, iletişiminizi güçlendirmek ve onlarla sosyal ağlar üzerinde etkileşime girerek bir komünite oluşturmak da tüketicilere bir değer katmanıza yardımcı olur.

İş planı hazırlayın

Yönetim ilkeleri arasında mutlaka yer vermeniz gereken konulardan biri de güçlü bir iş planı hazırlamak olacaktır. İş planınızın sağlam temellerinin olması, e-ticaret firmanızın da başarısını etkileyeceği için kapsamlı bir plan ile kısa, orta ve uzun vadeli planlarınızı yaparak, şirketinizin yapısına dair stratejilerinizi hazırlamanız gerekir.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

İş planınız, finansal anlamda ön görü ve hedeflerinizi belirlerken, pazarlama, reklam ve satış ile ilgili stratejilerinizi belirlemeniz konusunda da size yardımcı olacaktır. İş planınızda önemli kilometre taşları belirleyerek, şirket hedeflerinizi de belirleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarınızda (PC) e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için...
12 Haziran 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan