E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?

7 Aralık 2018
Sinan Oypan

Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden planlamanız, yılbaşı indirimlerinizden daha fazla geri dönüşüm almanıza olanak tanır.

Yılbaşı indirimleri üzerinden en yüksek geri dönüşümü alabilmek için de e-ticaret sitenizi yeni yıla optimize etmeniz ve pazarlama çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekir.

E-ticaret sitenizde yılbaşı konsepti oluşturun

Sitenizi ziyaret edenleri yılbaşı alışverişlerine hazırlamak için site tasarımınızda bir takım değişiklikler yapabilirsiniz. Görsellerinizi ve site temanızı yılbaşına hazırlayabilir, başlayan kampanyalarınızı duyurabilir ya da indirimlerinizin ne zaman başlayacağına dair bannerlar hazırlayarak, ziyaretçilerinizi yılbaşı indirimlerine hazırlayabilirsiniz.

E-posta kampanyalarınızı hazırlayın

Yapmanız gereken çalışmalardan biri de e-posta pazarlama kampanyalarınızı ve içeriklerinizi hazırlamak olacaktır. E-postaların yüksek geri dönüşüm sağlaması, yılbaşı indirimlerinizin de daha fazla kişiye ulaşmasını sağlarken abonelerinizin de indirim kampanyalarınız hakkında bilgi sahibi olmasını sağlar.

Özellikle farklı hedef kitleler için farklı indirim çalışmaları yapacaksınız, e-posta pazarlama ile daha kişiselleştirilmiş tanıtımlar yaparak, ilgili hedef kitlelere ilgili indirim ve fırsatları sunabilirsiniz.

Son dakika hediyelik ürün alternatifleri yayınların

İçerik pazarlamanın gücünden yararlanarak, yılbaşı satışlarınızı artırabilir ve hedef kitlenize farklı bir kanal üzerinden farklı bir şekilde ulaşabilirsiniz. Çoğunlukla tüketiciler hediye alma konusunu son dakikaya bırakır ve nasıl bir hediye alacağı konusunda fikirleri olmayabilir. Bu durumda onlara hediye ürün alternatifleri sunacak içerik çalışmaları yapmanız, blog yazıları hazırlamanız, videolarla hediyelik ürün önerileri sunmanız veya sosyal hesaplarınızda hediye alternatifi olarak alınabilecek ürünleri paylaşmanız, henüz ne hediye alacağı konusunda kararsız kalanlara fikir verecektir. Bu çalışmalarınızda kullanıcıları doğrudan ürünün satın alma sayfasına yönlendirmeniz de faydalı olacaktır.

Reklam içeriklerinizi önceden planlayın

İndirim tarihlerinize göre çıkacağınız sosyal medya ya da Adwords reklamlarınızı önceden planlamanız da bir hayli önemli. Hangi ürünlerde indirim çıkacağınızı ve bu indirimleri nasıl tanıtacağınız, hangi görselleri kullanacağınızı ve bu reklamlarda yazacağınız metinleri önceden hazırlayın. Bununla beraber herbir reklam kampanyanız için hangi platformlarda ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı da belirleyerek, bütçenizi iyi bir şekilde yönetmelisiniz.

Sosyal medya yarışmaları düzenleyin

Sosyal medya üzerinde yarışmalar düzenleyerek yılbaşı indirimleri hakkında tanıtım yapabilirsiniz. Takipçilerinizin ve hedef kitlenizin bu indirimler hakkında daha fazla bilgi sahibi olması ve bu fırsatların daha fazla kişiye ulaşması için bu yarışmaları düzenleyebilirsiniz. Yarışmanıza olan katılımları artırmak için farklı sosyal platformlarda da bu yarışmalarınızın tanıtımını yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir?

Yarışmaya olan ilginin fazla olmasını sağlamak için de yarışmanın ödülünü büyütebilir ya da birden fazla kişiye ödül verebilirsiniz. Böylelikle daha fazla katılımcıya ulaşarak, yarışmanızın daha fazla duyulmasını sağlayabilirsiniz.

Rakiplerin kampanyaların ve çalışmalarını inceleyin

Tüm firmalar yılbaşı indirimleri yapacağı için rakiplerinizin yaptığı çalışmaları takip etmeniz sizi bir adım öne çıkartacaktır. Onların yaptığı reklamları inceleyebilir, hangi platformlarda hangi ürünlere ağırlık verdiklerini araştırabilir, ne sıklıkta reklam içerikleri yayınladıklarını analiz edebilir ve yaptıkları fiyatlandırma stratejilerini inceleyebilirsiniz. Böylelikle kendi stratejilerinizi de bu şekilde geliştirebilir ve gereken durumlarda onların bir adım önüne geçecek adımları atabilirsiniz.

Ürün paketleri oluşturun

Yılbaşı indirimlerinize ürün paketleri (bundle) eklemeniz de satışlarınızı artırmanız ve ortalama sepet tutarını yükseltmenize yardımcı olur. Özellikle yeni yıl hediyelerinde bu tür paket hediyeler birçok kişi tarafından tercih ediliyor. Hediye paketleri ile birden fazla ürünü bir araya getirerek, indirimli fiyatlar sunmanız tüketicilerin dikkatini çekecektir.

Bunun yanı sıra eğer ürün gruplarınız müsait ediyorsa, bu tür hediye paketi alternatiflerini şirketleri hedefleyerek de pazarlayabilirsiniz. Şirketlerin bir kısmı çalışanlarına hediye sunmak için bu tür hediye paketlerini tercih etmekte. Doğru hedeflemeleri yapmanız ve bu şirketlere ulaşmanız toplu olarak ürün satışı yapmanıza da yardımcı olur.

Kargo seçeneklerinizi pazarlama çalışmalarınıza dahil edin

Yılbaşı alışverişlerinde hızlı ve ücretsiz gönderiler tüketicilerin satın alma kararlarını önemli bir şekilde etkiler. Bu nedenle de yapacağınız çalışmalarda kargo hizmetlerinizi öne çıkartarak bir pazarlama aracı olarak kullanabilirsiniz. Belli bir sepet ortalaması üzerinde ücretsiz kargo sunmak ya da günün belli bir saatine kadar yapılan alışverişlerde aynı gün kargo seçeneği sunmanız tüketicilerin hoşuna gideceği gibi son dakikaya kalan alışverişlerde tüketicilerin bu hızlı gönderileri sunan firmaları tercih etmesine aracı olacaktır.

Personelinizi bu döneme hazırlayın

Yılbaşı indirimleri e-ticaret firmalarının yoğunluk yaşadığı dönemler arasındadır ve gelen talebin arttması, personel ihtiyacını doğurabileceği gibi ekstra mesailerin yapılmasına da zemin hazırlayabilir. Bu durumda personelinizi hazırlamanız ve gereken durumlarda kargo ve depo yönetimi için ek personel alımları yapmanız gerekebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak,...
27 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan