E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?

7 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?

Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden planlamanız, yılbaşı indirimlerinizden daha fazla geri dönüşüm almanıza olanak tanır.

Yılbaşı indirimleri üzerinden en yüksek geri dönüşümü alabilmek için de e-ticaret sitenizi yeni yıla optimize etmeniz ve pazarlama çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekir.

E-ticaret sitenizde yılbaşı konsepti oluşturun

Sitenizi ziyaret edenleri yılbaşı alışverişlerine hazırlamak için site tasarımınızda bir takım değişiklikler yapabilirsiniz. Görsellerinizi ve site temanızı yılbaşına hazırlayabilir, başlayan kampanyalarınızı duyurabilir ya da indirimlerinizin ne zaman başlayacağına dair bannerlar hazırlayarak, ziyaretçilerinizi yılbaşı indirimlerine hazırlayabilirsiniz.

E-posta kampanyalarınızı hazırlayın

Yapmanız gereken çalışmalardan biri de e-posta pazarlama kampanyalarınızı ve içeriklerinizi hazırlamak olacaktır. E-postaların yüksek geri dönüşüm sağlaması, yılbaşı indirimlerinizin de daha fazla kişiye ulaşmasını sağlarken abonelerinizin de indirim kampanyalarınız hakkında bilgi sahibi olmasını sağlar.

Özellikle farklı hedef kitleler için farklı indirim çalışmaları yapacaksınız, e-posta pazarlama ile daha kişiselleştirilmiş tanıtımlar yaparak, ilgili hedef kitlelere ilgili indirim ve fırsatları sunabilirsiniz.

Son dakika hediyelik ürün alternatifleri yayınların

İçerik pazarlamanın gücünden yararlanarak, yılbaşı satışlarınızı artırabilir ve hedef kitlenize farklı bir kanal üzerinden farklı bir şekilde ulaşabilirsiniz. Çoğunlukla tüketiciler hediye alma konusunu son dakikaya bırakır ve nasıl bir hediye alacağı konusunda fikirleri olmayabilir. Bu durumda onlara hediye ürün alternatifleri sunacak içerik çalışmaları yapmanız, blog yazıları hazırlamanız, videolarla hediyelik ürün önerileri sunmanız veya sosyal hesaplarınızda hediye alternatifi olarak alınabilecek ürünleri paylaşmanız, henüz ne hediye alacağı konusunda kararsız kalanlara fikir verecektir. Bu çalışmalarınızda kullanıcıları doğrudan ürünün satın alma sayfasına yönlendirmeniz de faydalı olacaktır.

Reklam içeriklerinizi önceden planlayın

İndirim tarihlerinize göre çıkacağınız sosyal medya ya da Adwords reklamlarınızı önceden planlamanız da bir hayli önemli. Hangi ürünlerde indirim çıkacağınızı ve bu indirimleri nasıl tanıtacağınız, hangi görselleri kullanacağınızı ve bu reklamlarda yazacağınız metinleri önceden hazırlayın. Bununla beraber herbir reklam kampanyanız için hangi platformlarda ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı da belirleyerek, bütçenizi iyi bir şekilde yönetmelisiniz.

Sosyal medya yarışmaları düzenleyin

Sosyal medya üzerinde yarışmalar düzenleyerek yılbaşı indirimleri hakkında tanıtım yapabilirsiniz. Takipçilerinizin ve hedef kitlenizin bu indirimler hakkında daha fazla bilgi sahibi olması ve bu fırsatların daha fazla kişiye ulaşması için bu yarışmaları düzenleyebilirsiniz. Yarışmanıza olan katılımları artırmak için farklı sosyal platformlarda da bu yarışmalarınızın tanıtımını yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir?

Yarışmaya olan ilginin fazla olmasını sağlamak için de yarışmanın ödülünü büyütebilir ya da birden fazla kişiye ödül verebilirsiniz. Böylelikle daha fazla katılımcıya ulaşarak, yarışmanızın daha fazla duyulmasını sağlayabilirsiniz.

Rakiplerin kampanyaların ve çalışmalarını inceleyin

Tüm firmalar yılbaşı indirimleri yapacağı için rakiplerinizin yaptığı çalışmaları takip etmeniz sizi bir adım öne çıkartacaktır. Onların yaptığı reklamları inceleyebilir, hangi platformlarda hangi ürünlere ağırlık verdiklerini araştırabilir, ne sıklıkta reklam içerikleri yayınladıklarını analiz edebilir ve yaptıkları fiyatlandırma stratejilerini inceleyebilirsiniz. Böylelikle kendi stratejilerinizi de bu şekilde geliştirebilir ve gereken durumlarda onların bir adım önüne geçecek adımları atabilirsiniz.

Ürün paketleri oluşturun

Yılbaşı indirimlerinize ürün paketleri (bundle) eklemeniz de satışlarınızı artırmanız ve ortalama sepet tutarını yükseltmenize yardımcı olur. Özellikle yeni yıl hediyelerinde bu tür paket hediyeler birçok kişi tarafından tercih ediliyor. Hediye paketleri ile birden fazla ürünü bir araya getirerek, indirimli fiyatlar sunmanız tüketicilerin dikkatini çekecektir.

Bunun yanı sıra eğer ürün gruplarınız müsait ediyorsa, bu tür hediye paketi alternatiflerini şirketleri hedefleyerek de pazarlayabilirsiniz. Şirketlerin bir kısmı çalışanlarına hediye sunmak için bu tür hediye paketlerini tercih etmekte. Doğru hedeflemeleri yapmanız ve bu şirketlere ulaşmanız toplu olarak ürün satışı yapmanıza da yardımcı olur.

Kargo seçeneklerinizi pazarlama çalışmalarınıza dahil edin

Yılbaşı alışverişlerinde hızlı ve ücretsiz gönderiler tüketicilerin satın alma kararlarını önemli bir şekilde etkiler. Bu nedenle de yapacağınız çalışmalarda kargo hizmetlerinizi öne çıkartarak bir pazarlama aracı olarak kullanabilirsiniz. Belli bir sepet ortalaması üzerinde ücretsiz kargo sunmak ya da günün belli bir saatine kadar yapılan alışverişlerde aynı gün kargo seçeneği sunmanız tüketicilerin hoşuna gideceği gibi son dakikaya kalan alışverişlerde tüketicilerin bu hızlı gönderileri sunan firmaları tercih etmesine aracı olacaktır.

Personelinizi bu döneme hazırlayın

Yılbaşı indirimleri e-ticaret firmalarının yoğunluk yaşadığı dönemler arasındadır ve gelen talebin arttması, personel ihtiyacını doğurabileceği gibi ekstra mesailerin yapılmasına da zemin hazırlayabilir. Bu durumda personelinizi hazırlamanız ve gereken durumlarda kargo ve depo yönetimi için ek personel alımları yapmanız gerekebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
Nace Kodu Nedir? Fransızca açılımı “Nomenclature des Activités Économiques dans la Communauté Européenne” olan NACE “Avrupa Topluluğunda Ekonomik Faaliyetlerin Sınıflandırılması” anlamına gelmektedir. NACE kodu ise...
22 Haziran 2021
Markethinkers
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin