E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?

7 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?

Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden planlamanız, yılbaşı indirimlerinizden daha fazla geri dönüşüm almanıza olanak tanır.

Yılbaşı indirimleri üzerinden en yüksek geri dönüşümü alabilmek için de e-ticaret sitenizi yeni yıla optimize etmeniz ve pazarlama çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekir.

E-ticaret sitenizde yılbaşı konsepti oluşturun

Sitenizi ziyaret edenleri yılbaşı alışverişlerine hazırlamak için site tasarımınızda bir takım değişiklikler yapabilirsiniz. Görsellerinizi ve site temanızı yılbaşına hazırlayabilir, başlayan kampanyalarınızı duyurabilir ya da indirimlerinizin ne zaman başlayacağına dair bannerlar hazırlayarak, ziyaretçilerinizi yılbaşı indirimlerine hazırlayabilirsiniz.

E-posta kampanyalarınızı hazırlayın

Yapmanız gereken çalışmalardan biri de e-posta pazarlama kampanyalarınızı ve içeriklerinizi hazırlamak olacaktır. E-postaların yüksek geri dönüşüm sağlaması, yılbaşı indirimlerinizin de daha fazla kişiye ulaşmasını sağlarken abonelerinizin de indirim kampanyalarınız hakkında bilgi sahibi olmasını sağlar.

Özellikle farklı hedef kitleler için farklı indirim çalışmaları yapacaksınız, e-posta pazarlama ile daha kişiselleştirilmiş tanıtımlar yaparak, ilgili hedef kitlelere ilgili indirim ve fırsatları sunabilirsiniz.

Son dakika hediyelik ürün alternatifleri yayınların

İçerik pazarlamanın gücünden yararlanarak, yılbaşı satışlarınızı artırabilir ve hedef kitlenize farklı bir kanal üzerinden farklı bir şekilde ulaşabilirsiniz. Çoğunlukla tüketiciler hediye alma konusunu son dakikaya bırakır ve nasıl bir hediye alacağı konusunda fikirleri olmayabilir. Bu durumda onlara hediye ürün alternatifleri sunacak içerik çalışmaları yapmanız, blog yazıları hazırlamanız, videolarla hediyelik ürün önerileri sunmanız veya sosyal hesaplarınızda hediye alternatifi olarak alınabilecek ürünleri paylaşmanız, henüz ne hediye alacağı konusunda kararsız kalanlara fikir verecektir. Bu çalışmalarınızda kullanıcıları doğrudan ürünün satın alma sayfasına yönlendirmeniz de faydalı olacaktır.

Reklam içeriklerinizi önceden planlayın

İndirim tarihlerinize göre çıkacağınız sosyal medya ya da Adwords reklamlarınızı önceden planlamanız da bir hayli önemli. Hangi ürünlerde indirim çıkacağınızı ve bu indirimleri nasıl tanıtacağınız, hangi görselleri kullanacağınızı ve bu reklamlarda yazacağınız metinleri önceden hazırlayın. Bununla beraber herbir reklam kampanyanız için hangi platformlarda ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı da belirleyerek, bütçenizi iyi bir şekilde yönetmelisiniz.

Sosyal medya yarışmaları düzenleyin

Sosyal medya üzerinde yarışmalar düzenleyerek yılbaşı indirimleri hakkında tanıtım yapabilirsiniz. Takipçilerinizin ve hedef kitlenizin bu indirimler hakkında daha fazla bilgi sahibi olması ve bu fırsatların daha fazla kişiye ulaşması için bu yarışmaları düzenleyebilirsiniz. Yarışmanıza olan katılımları artırmak için farklı sosyal platformlarda da bu yarışmalarınızın tanıtımını yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir?

Yarışmaya olan ilginin fazla olmasını sağlamak için de yarışmanın ödülünü büyütebilir ya da birden fazla kişiye ödül verebilirsiniz. Böylelikle daha fazla katılımcıya ulaşarak, yarışmanızın daha fazla duyulmasını sağlayabilirsiniz.

Rakiplerin kampanyaların ve çalışmalarını inceleyin

Tüm firmalar yılbaşı indirimleri yapacağı için rakiplerinizin yaptığı çalışmaları takip etmeniz sizi bir adım öne çıkartacaktır. Onların yaptığı reklamları inceleyebilir, hangi platformlarda hangi ürünlere ağırlık verdiklerini araştırabilir, ne sıklıkta reklam içerikleri yayınladıklarını analiz edebilir ve yaptıkları fiyatlandırma stratejilerini inceleyebilirsiniz. Böylelikle kendi stratejilerinizi de bu şekilde geliştirebilir ve gereken durumlarda onların bir adım önüne geçecek adımları atabilirsiniz.

Ürün paketleri oluşturun

Yılbaşı indirimlerinize ürün paketleri (bundle) eklemeniz de satışlarınızı artırmanız ve ortalama sepet tutarını yükseltmenize yardımcı olur. Özellikle yeni yıl hediyelerinde bu tür paket hediyeler birçok kişi tarafından tercih ediliyor. Hediye paketleri ile birden fazla ürünü bir araya getirerek, indirimli fiyatlar sunmanız tüketicilerin dikkatini çekecektir.

Bunun yanı sıra eğer ürün gruplarınız müsait ediyorsa, bu tür hediye paketi alternatiflerini şirketleri hedefleyerek de pazarlayabilirsiniz. Şirketlerin bir kısmı çalışanlarına hediye sunmak için bu tür hediye paketlerini tercih etmekte. Doğru hedeflemeleri yapmanız ve bu şirketlere ulaşmanız toplu olarak ürün satışı yapmanıza da yardımcı olur.

Kargo seçeneklerinizi pazarlama çalışmalarınıza dahil edin

Yılbaşı alışverişlerinde hızlı ve ücretsiz gönderiler tüketicilerin satın alma kararlarını önemli bir şekilde etkiler. Bu nedenle de yapacağınız çalışmalarda kargo hizmetlerinizi öne çıkartarak bir pazarlama aracı olarak kullanabilirsiniz. Belli bir sepet ortalaması üzerinde ücretsiz kargo sunmak ya da günün belli bir saatine kadar yapılan alışverişlerde aynı gün kargo seçeneği sunmanız tüketicilerin hoşuna gideceği gibi son dakikaya kalan alışverişlerde tüketicilerin bu hızlı gönderileri sunan firmaları tercih etmesine aracı olacaktır.

Personelinizi bu döneme hazırlayın

Yılbaşı indirimleri e-ticaret firmalarının yoğunluk yaşadığı dönemler arasındadır ve gelen talebin arttması, personel ihtiyacını doğurabileceği gibi ekstra mesailerin yapılmasına da zemin hazırlayabilir. Bu durumda personelinizi hazırlamanız ve gereken durumlarda kargo ve depo yönetimi için ek personel alımları yapmanız gerekebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın